quote:Feyenoord bereidt zich half juli in Portugal voor op de start van het nieuwe seizoen. De Rotterdamse club belegt van 14 tot en met 19 juli een trainingskamp in de buurt van Lissabon. Op 18 juli staat een oefenwedstrijd tegen Sporting Lissabon op het programma, die gespeeld wordt in het Estadio José Alvalade.
HSV zou toch ook komen?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Check.
Had eigenlijk wel verwacht dat Feyenoord net als Ajax een toernooi zou organiseren, maar waarschijnlijk wordt daar te weinig geld mee opgehaald of zijn de kosten te hoog... Ben wel benieuwd wie de 'grote' afsluiter gaat worden.
Ajax speelt op het AT sowieso tegen Atletico Madrid, zal vast nog wel een Italiaanse of Engelse club bijkomen, en misschien nog een Zuid-Amerikaanse?
Sowieso veel verschillen in soorten voorbereiding. Vind dat sommige clubs wel erg veel wedstrijden spelen, je kan denk ik beter eerst twee weken volledig trainen en daarna patronen in het team gaat slepen.
Er is geen betere manier om ritme en conditie op te doen dan wedstrijden spelen imo.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sowieso veel verschillen in soorten voorbereiding. Vind dat sommige clubs wel erg veel wedstrijden spelen, je kan denk ik beter eerst twee weken volledig trainen en daarna patronen in het team gaat slepen.
Dat was het gerucht inderdaad als deal voor Jol, maar ik weet niet in hoeverre dat gaat, omdat het tegenwoordig die enorm grote organisatie is die ook Dubai enzo doet. HSV staat daar echter ook onder 'contract'.quote:
HSV speelt 22 juli tegen AZ. Dan denk ik niet dat ze 24 en 26 juli in de ArenA zullen staanquote:Op maandag 1 juni 2009 18:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat was het gerucht inderdaad als deal voor Jol, maar ik weet niet in hoeverre dat gaat, omdat het tegenwoordig die enorm grote organisatie is die ook Dubai enzo doet. HSV staat daar echter ook onder 'contract'.
Wellicht, maar daarvoor moet je toch ook al getraind hebben en je kan beter coachen en verbeteren van fouten op trainingen. Het heeft beide zijn voordelen, maar om de twee dagen wedstrijd lijkt me niet het meest ideaal, omdat je dan toch niet elke keer met dezelfde 11 lang kan spelen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Er is geen betere manier om ritme en conditie op te doen dan wedstrijden spelen imo.
Arsenal speelt bij Barnet en Lincloln, uit bij Hannover en het eigen toernooi tegen Atletico en Rangers, verder is er nog niets bekend.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:51 schreef TomComCo het volgende:
Weet iemand het voorbereidingsprogramma van Arsenal en Barcelona en of er nog een topclub in Ned/Bel/Duitsland komt ballen?
Echt? Die kunnen toch ook wel meer krijgen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:17 schreef Maja het volgende:
Volendam vraagt 3.000 euro voor een oefenwedstrijd.
Volgens mij dat laatste ja of soms krijgen de clubs ook nog iets voor het afstaan van het complex.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Weet iemand ook hoe het toevallig zit tussen bij bijvoorbeeld een oefenwedstrijd van ADO - Dordrecht bijv bij een amateurvereniging? Gedeelde recettes voor de clubs en dan consumpties voor de amateurclub?
Ja maar waar in Zutphen?quote:Op maandag 1 juni 2009 21:18 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
mooie pot , wellicht een kijkje nemen
Komt nog bij:quote:FC Twente:
18 juni eerste training FC Twente.
20 juni FC Twenterand - FC Twente
24-06 sv Bon Boys - FC Twente (Haaksbergen)
27-06 Hengelose Selectie - FC Twente (Hengelo Ov.)
7 juli FC Twente - Schalke 04 in Meppen.
11 juli FC Twente - FC Zwolle.
Ben ook wel benieuwd naar Ajax CTquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:28 schreef Voltreffer het volgende:
4 Juli maar even de reis maken naar A'dam denk ik. Ben wel benieuwd naar Cape town. Mischien nog naar Tilburg ook, maar das nog niet zeker. Jammer dat de plaatselijke VV niet tegen een Prof-club oefend. Vorige siezoen kwam Sparta nog op bezoek.
Pff, ja. Ik ben jaloers op julliequote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:53 schreef Dos37 het volgende:
Swansea City is wel een mooie om heen te gaan
Ik ben dan op vakantie. Dus helaasquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:53 schreef Dos37 het volgende:
Swansea City is wel een mooie om heen te gaan
De Toekomst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:57 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar Ajax CT![]()
Wordt de wedstrijd gespeeld op de toekomst of in de Arena?
Goede toevoegingen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:37 schreef DeGiertjes het volgende:
Ik weet niet of hier alleen de nederlandse clubs worden gepost en anders haal je deze post maar weg maar ik heb ook nog twee wedstrijden van buitenlandse clubs in Nederland.
13 Juni 17.00uur WHC - Anorthosis Famagusta (cyp)
16 Juli 19.00uur CSV Apeldoorn - Panathinaikos (gri)
18 Juli` ?? Cambuur FC - Panathinaikos (gri)
Weet iemand waar panathinaikos op trainingskamp is, ik weet wel dat famagusta in Hoenderloo zit.
10.. Ajax heeft er 9. En die beginnen ook nog eerder aan de competitie.quote:
AZ begint altijd bizar vroeg.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 02:22 schreef jmac het volgende:
WTF. AZ begint NU al te trainen. ( http://www.nusport.nl/voe(...)eerste-training.html ) . Had 't gevoel dat de zomerstop nog moest beginnen maar 't gaat alweer los.
Ze zouden ook tegen Panathinaikos, maar ik hoor dat dat misschien niet doorgaat...quote:SC Cambuur start op maandag 29 juni om 11 uur met de eerste training van het eerste elftal, lokatie is het opleidingscentrum de HerTgang.
Het programma voor de eerste week ziet er als volgt uit (onder voorbehoud van wijzigingen)
VOORBEREIDING SEIZOEN 2009/2010
Week 1 (week 27)
Maandag 29-06
11.00 uur Training
Dinsdag 30-06
10.30 uur Training
13.00 uur Pers Dag
Woensdag 01-07
10.30 uur Training
13.00 uur Clinic fierljeppen![]()
Donderdag 02-07
10.30 uur Training
Vrijdag 03-07
19.00 uur Wedstrijd Dtd-Cambuur
Zaterdag 04-07
19.00 uur Wedstrijd Sparta’59-Cambuur
quote:'Oefenduel tegen Sivasspor ipv Besiktas in Zutphen'
PSV lijkt in de voorbereiding geen oefenduel te spelen tegen Besiktas, zoals de club eerder aankondigde, maar tegen Sivasspor. De amateurclub Be Quick meldt op haar website dat PSV op op zaterdag 18 juli om 17.00 uur een vriendschappelijk duel tegen Sivasspor afwerkt op het Be Quick terrein. PSV en Sivasspor hebben het duel nog niet bevestigd, maar Sivasspor werkt in dezelfde periode diverse wedstrijden in Nederland af (o.a. tegen Heerenveen). Aangezien Besiktas volgens haar eigen voorbereidingsprogramma niet naar Nederland komt, lijkt de wijziging te kloppen.
http://www.vvkatwijk.nl/actueel/artikel/1809#bodyquote:Donderdag 6 augustus staat er een speciale wedstrijd op het programma, Katwijk 1 zal dan namelijk aantreden tegen de reserves van Manchester United.
Voetbalvereniging Katwijk is er in geslaagd om een unieke wedstrijd tegen dit uitzonderlijke elftal te regelen. De reserves van Manchester United, die onder leiding staan van oud voetballer Ole Gunnar Solskjær, zijn mogelijk het meest talentvolle voetbalelftal ter wereld. Spelers als David Beckham, Paul Scholes, Ryan Giggs, de gebroeders Neville, John O'Shea en Gerard Pique, die uitgerekend tegen zijn oude club de Champions League finale won, maakten allen als aanstormend talent deel uit van dit elftal, alvorens uit te groeien tot wereldster. Het elftal is dé kraamkamer voor toptalenten vanuit de gehele wereld die zich dienen te ontwikkelen tot de nieuwe lichting topspelers onder de hoede van manager Sir Alex Ferguson.
Het huidige elftal herbergt een groot aantal, voor de rechtgeaarde voetballiefhebber, bekende gezichten en namen, zoals Rafael Pareira da Silva, Frederico Macheda, Jonny Evans, de 18 jarige Danny Welbeck (scoorde al 3 keer voor het grote ManUtd) en waarschijnlijk zal het grote Italiaanse toptalent Davide Petrucci, die overkwam van AS Roma, ook zijn opwachting maken op sportpark ‘De Krom'. De overige, nu nog relatief onbekende, namen zullen hoogstwaarschijnlijk binnen korte tijd eveneens ‘household names' zijn.
De wedstrijd staat gepland op donderdagavond 6 augustus om 19.30 uur op Sportpark ‘De Krom' in Katwijk. Twee dagen later, op zaterdagmiddag 8 augustus, speelt Katwijk 1 in het kader van de ‘open dag' een oefenwedstrijd tegen Jong Heerenveen, ook deze wedstrijd wordt in Katwijk gespeeld.
De v.v. Katwijk biedt zodoende de uitgelezen mogelijkheid voor iedere voetballiefhebber de wereldsterren van morgen dichtbij mee te maken.
een goede voorbereiding is het halve werk..quote:
Die ga ik denk ik aan mijn lijstje toevoegen. Wat kosten kaartjes normaal voor zoiets TR?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Dinsdag 28 juli 19.00 uur FC Den Bosch - Bolton Wanderers (De Vliert)
max. een tientjequote:Op donderdag 18 juni 2009 21:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Die ga ik denk ik aan mijn lijstje toevoegen. Wat kosten kaartjes normaal voor zoiets TR?
Dan is de kans groot dat ik er bij benquote:
Dit is misschien zelfs de enige wedstrijd van een NL club tegen een Engelse hier in Nederland in de voorbereiding als Ajax niet tegen Sunderland speelt, dat is wel eens anders geweest...quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:28 schreef Breach het volgende:
[..]
Dan is de kans groot dat ik er bij ben
Mja ik zei het eerder al in dit topic, het is echt een drama als je kijkt wat voor ploegen er nog naar Nederland komen. Dus dan is dit wel een leuke. Ben ook nog nooit bij DB geweest.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:30 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dit is misschien zelfs de enige wedstrijd van een NL club tegen een Engelse hier in Nederland in de voorbereiding als Ajax niet tegen Sunderland speelt, dat is wel eens anders geweest...
Ja, apart, hij staat er bij Dordt echt niet in.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Wij hebben 11 wedstrijden. Raar trouwens MM, voor zover wij hier weten komt Dordrecht naar ons de 25e.
.
quote:Vitesse oefent tegen Lok. Sofia en Düsseldorf
Vitesse heeft het programma van de voorbereiding op het nieuwe seizoen rond. De Arnhemse club heeft twee oefenduels toegevoegd aan het schema. Op zaterdag 18 juli speelt Vitesse in Angeren tegen de Bulgaarse subtopper Lokomotiv Sofia en een week later gaat de ploeg op bezoek bij Tweede Bundesliga-club Fortuna Düsseldorf.
Bij die match van PSV ben ik sowieso, bij die van Vitesse waarschijnlijk ook wel.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef TomComCo het volgende:
PSV:
Zaterdag 27 juni: RKSV Driel-PSV (18.00 uur)
Vitesse:
- donderdag 2 juli, SDV Barneveld - Vitesse, 19:30 uur
Doet Ado netjes , zal wel een uitverkocht stadion opleveren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
En ADO tegen Valencia op 22 juli.
24-06 vv Staphorst - sc Heerenveen (Sportpark Het Noorderslag, Staphorst, 19:00)quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:19 schreef DeGiertjes het volgende:
Ow dan zullen ze tegen Heerenveen ook niet in Delden moeten spelen denk ik.
18 Juli, ga ik wel even kijken denk ikquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef DeGiertjes het volgende:
1 Juli AA Gent - FC Twente Delden
4 Juli AA Gent - SC Heerenveen Delden
18 Juli FC Eindhoven - Maccabi Tel Aviv Mierlo
26 Juli MVV - Trabzonspor Maastricht
AA Gent is op trainingskamp in Delden
Lokeren en Maccabi Tel Aviv zitten op trainingskamp in Mierlo
Doet Ado heel netjesquote:
Zo een goede voorbereiding heeft SCH , 3 Belgische clubs , 2 Turkse clubs en nog een griekse club een goede europeese voorbereidingquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
24-06 vv Staphorst - sc Heerenveen (Sportpark Het Noorderslag, Staphorst, 19:00)
27-06 Gaasterlan/Sleat - sc Heerenveen (Sportcomplex vv Bakhuizen, 19:00 )
01-07 sc Heerenveen - Go Ahead Eagles (De Woldermarck, Terwolde, 19:00)
04-07 sc Heerenveen - AA Gent (Sportpark De Kruudenhof, Beckum, 18:00)
08-07 sc Heerenveen - Sivasspor (Sportpark Rodenburg, Leek, 19:00)
11-07 sc Heerenveen - Olympiakos Pireaus (Sportpark De Swadde, Buitenpost, 17:00)
15-07 Sint Truiden - sc Heerenveen (STVV Stadion, Sint Truiden, 19:30)
18-07 KV Mechelen - sc Heerenveen (Achter de Kazerne, Mechelen, 19:30)
21-07 sc Heerenveen - Trabzonspor (Abe Lenstra stadion, 19:30)
Bron
Betere voorbereiding dan met alle respect 6 amateurclubs en vervolgens Falkirk, Sheffield Wednesday en Real Sociedad..quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:45 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Zo een goede voorbereiding heeft SCH , 3 Belgische clubs , 2 Turkse clubs en nog een griekse club een goede europeese voorbereiding
http://www.hoofdklasse.org/index.php?mod=inc_item&id=874quote:Staphorst houdt één helft goed stand
25 juni 2009 - 16:35
ZAT C - Staphorst was gisterenavond de eerste hoofdklasser die de degens kruiste met een BVO. SC Heerenveen kwam op bezoek op sportpark ‘het Noorderslag’. De ploeg van de nieuwe trainer Hans van Dijkhuizen boden de Friezen één helft lang goed partij, met een 0-1-ruststand tot gevolg. “Maar na de pauze liepen ze toch nog flink uit en werd het maar liefst 0-9”, vertelt Van Dijkhuizen tegenover Hoofdklasse.org.
De trainer is daar vanzelfsprekend niet blij mee. “Als je als hoofdklasser met 0-9 verliest van een eredivisionist kun je simpelweg niet tevreden zijn. In de eerste helft ging het nog best wel goed. Toen speelden zij met Gerald Sibon met een statische spits. Die was dus prima te bespelen door achterin één-op-één te voetballen. In de tweede helft brachten zij er echter een paar beweeglijke aanvallers in en keken we binnen vijf minuten al tegen een 0-4-achterstand aan.”
Van Dijkhuizen, die er met zijn ploeg voor deze wedstrijd pas drie trainingen op had zitten, heeft wel wat verbeteringspunten gezien. “Ik vind dat we meer lef moeten tonen aan de bal. Het is wel heel veilig om de lange bal te spelen, maar dat zit er nog te veel in. Bij Nunspeet deden we dat in het begin ook. In het laatste jaar gingen we toen meer voetballen. Dat proces moeten we bij Staphorst ook volgen.”
Eind juli start Staphorst aan de ‘echte’ voorbereiding op het komende seizoen. Een seizoen waarin zoals bekend de eerste vier rechtstreeks over zullen gaan naar de Topklasse. “Het zou heel mooi zijn als wij daarbij zouden zitten”, weet Van Dijkhuizen. “Maar in de hoofdklasse C zitten wel een aantal ploegen met een goede selectie hoor. In augustus gaan we met onze groep de doelstelling bepalen.” Het belooft in ieder geval wel een mooi seizoen te worden. “Ik heb er echt zin in.”
Beckum, Overijssel. Ligt dicht bij Hengelo.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:20 schreef dndiek het volgende:
vr 10-7-2009 19:00u Chivas Guadalajara - Heracles Almelo
Waar wordt die wedstrijd gespeeld?
Istanbul Büyükþehir Belediyespor?quote:FC Emmen heeft voor vrijdag 10 juli een andere oefenpartner vastgelegd. In plaats van Ajax Cape Town komt de Turkse middenmoter Istanbul Büyükþehir Belediyespor op bezoek. Het duel wordt op het sportpark van SVBO gespeeld en begint om half acht. Aanstaande zaterdag wordt het oefenprogramma geopend met Bargeres-FC Emmen.
’10 0-1 Santi Kolkquote:
Bron: FCUfansquote:FC Utrecht heeft zaterdagmiddag met 0-10 van het regioteam gewonnen. Bij rust stond het al 0-4. De 0-1 werd gescoord via een kopbal door notabene Van Dijk na een fraaie lob van Vandenbergh. De 0-2 was wederom van Van Dijk, nu na een makkelijk gegeven penalty. Morten Skoubo tekende voor de 0-3 met een ferme uithaal vanaf de rechterkant. De ruststand werd 0-4 door een treffer van Tom Caluwé. Vooral het debuut van Nana Asare was erg sterk. Ook de kleine Dries Mertens liet zien een aanwinst te zijn.
Na rust liep FC Utrecht makkelijk verder uit door doelpunten van Hans Somers (2x), Leroy George (2x), Barry Maguire en Kevin Vandenbergh.
0-1. Van Dijk
0-2. Van Dijk (penalty)
0-3. Skoubo
0-4. Caluwé
Rust
0-5. Somers
0-6. Somers
0-7. George
0-8. George
0-9. Maguire
0-10. Vandenbergh
Ook geweest , en dat er dan nog iemand met een Ajax sjaal rondlooptquote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Net bij Driel - PSV geweest. 0-10, Driel was echt machteloos. PSV speelde de tweede helft met een B dan wel C-elftal, dus toen ging het wat rustiger.
Koef 4 keer trouwens.
Die jonge gasten kunnen zich nu natuurlijk bewijzen dus die zijn wat gemotiveerder.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:31 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Ook geweest , en dat er dan nog iemand met een Ajax sjaal rondloopt( een puber )
En Afallay had niet echt zin om met mensen op de foto te gaan![]()
Het leek wel of PSV B beter was al dacht ik ff niet dat ze de 10 gingen halen , en wat ee kutweer was het![]()
Door al die paraplu's ook de 0-4 gemist
Naar Fortuna Dusseldorf isquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:59 schreef vitessezuid113 het volgende:
Bij Vitesse zijn er nog 2 wedstrijden bijgekomen :
[..]
Tegenwoordig hebben ze ook gewoon bier, al zal je als je een biertje besteld wel standaard Altbier krijgen. Verder mooi stadion van binnen en lelijk van buiten. Stadion ligt alleen wel aardig eindje van het centrum dat is wel jammer.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Naar Fortuna Dusseldorf is
Heb me toen op het oude stadion goed vermaakt bij Fortuna Düsseldorf - Roda, stonden tussen die van Düsseldorf die 90 minuten lang vroegen "habt er etwas zum rauchen?". Toen Voigt inviel bij Roda gingen de haren overeind staan bij de Fortuna Düsseldorf fans "Ist das nicht der Voigt von Koln?".
Een groot nadeel is het bier, men verkoopt er enkel smerig Düsseldorf's Altbier. En vraag niet naar ander bier want dan word je afgesnauwt met "NEIN! KEIN KOLSCH!"
En zijn jullie ff met 0-2 afgeslacht.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:37 schreef Mark-Hgl het volgende:
Zaterdag: Hengelose selectie - FC Twente 0-11.
Morgen speelt Twente tegen de eerste serieuze tegenstander, dan komt AA Gent op bezoek
Yup .. stond fit for frel op de shirts in plaats van fit for freequote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:05 schreef stefan92 het volgende:
Haha, ik lees net toevallig dat de fotoshoot van ADO is mislukt, verkeerde tekst ofzo, volgende week wordt dat waarschijnlijk, weet iemand dan de data van AZ en/of Ajax?
Het AD bericht over Barendrecht - Feyenoord:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk gemiddeld de prijzen die amateurverenigingen aan profclubs moeten betalen om tegen ze te kunnen oefenen? Ik heb er een beetje op geprobeerd te googlen, maar kom niet echt iets tegen. Wel zou Ajax dit seizoen de prijs fors verhoogt hebben.
Volgens mij ligt het voor Ajax en Feyenoord veruit het hoogst (30.000 oid?) en voor de rest tussen de 10.000 en 20.000, meen ik me te vaag herinneren. Maar wat houdt een amateurvereniging er dan nog aan over? Incl drankomzet en kaartverkoop moet de kosten van de club en eventueel inzetten van beveiliging er toch makkelijk uitgehaald kunnen worden?
40.000 voor Feyenoord, zo'n 7500 aan onkosten wellicht? 5.000 x een tientje ofzo? Dan is de omzet bijna pure winst.quote:Oefenduel Feyenoord is lucratief
Door RENÉ DONS
BARENDRECHT - Van tevoren hadden sommige bestuurders van Barendrecht best even in de rats gezeten, want aan een oefenwedstrijdje tegen Feyenoord kleven, nadat de Stadionclub de prijs naar 40.000 euro heeft verhoogd, best financiële risico's. Maar zaterdag liepen er op sportpark de Bongerd behalve ruim 5.000 toeschouwers ook zeer tevreden clubbestuurders, onder wie Klaas Groenendijk, de voorzitter van de Stichting Amateurvoetbal Barendrecht.
Dat Barendrecht met 2-0 van het elftal van Mario Been verloor, vond het bestuur van Barendrecht ook niet zo erg. ,,Want als wij vandaag weer (vorig jaar werd het 2-1) hadden gewonnen, dan was de kans niet zo groot dat Feyenoord Barendrecht voor de derde keer in de voorbereiding zou aandoen,'' werd er in klein comité al gefluisterd. Barendrecht zal Feyenoord zeker vragen om volgend seizoen weer naar de Bongerd te komen, want het evenement was voor de zaterdag hoofdklasser in vele opzichten lucratief.
Zoals een goed bestuurder betaamd hield Klaas Groenendijk nog een slag om de arm, maar ook hij durfde te voorspellen dat de amateurclub goed verdiend heeft aan het onderonsje met Feyenoord. ,,We hebben naast de kosten voor Feyenoord ook andere lasten. Laat daar geen misverstand over bestaan, maar door de enorme inzet van de vele vrijwilligers is het één groot feest geworden. Van 's middags één tot 's avonds tien uur is het druk geweest op het sportpark en dat zullen we zeker in de omzetten terugzien.''
Barendrecht had 3.500 toeschouwers nodig om uit de kosten te komen. ,,Die kaarten hadden we al in de voorverkoop van de hand gedaan. Daarnaast hadden we nog driehonderd luxe arrangementen bij vooral bedrijven uitgezet. Uiteindelijk zijn er, doordat we voor de wedstrijd nog kaarten hebben verkocht, ruim vijfduizend mensen geweest. Het was hartstikke gezellig. Er is geen wanklank gevallen. Het was een uitstekende reclame voor de voetbalvereniging en voor de gemeente en daarom zal ik Eric Gudde, de directeur van Feyenoord, binnenkort benaderen met het verzoek om volgend seizoen weer op ons sportpark te komen spelen.''
Ben benieuwd hoe die nieuwe talenten van GAE het in de competitie gaan doen.quote:Eagles sterker dan De Graafschap
GA Eagles heeft dinsdag het oefenduel met De Graafschap gewonnen. In Terwolde waren doelpunten van Colak en Van Leeuwen voldoende voor de 2-1 zege.
GA Eagles opende het duel tegen de nieuwkomer in de Jupiler League sterk. Aanvaller Halil Colak wist het overwicht om te zetten in een voorsprong, 1-0. Nog voor rust deed de ploeg uit Doetinchem iets terug, 1-1. In het tweede bedrijf drong GA Eagles verder aan en nadat de ploeg eerst de paal had geraakt besliste Timon van Leeuwen het duel vlak voor tijd in het voordeel van de Deventenaren, 2-1
Zeker als je kijkt welke 11 er speelden ... op Van Dijk en Mulenga na, gewoon de verwachte basis voor komend seizoenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die laatste is zeker verrassend!
quote:Datingbureau voor voetbalclubs
Door MARTIJN VAN BEETEN
HERZLAKE - In het Duitse dorpje Herzlake komt de enige opwinding van moordzuchtige vliegen en hongerige muggen. PSV-trainer Fred Rutten hoeft niet te vrezen dat zijn Eindhovense profs er 's avonds laat via de regenpijp ontsnappen. Ze kunnen nergens naartoe. Niet voor niets is Coma de naam van een van de grotere supermarkten in het slaperige gehucht.
Het is deze rust die Rutten zocht en Marcel Jansen voor hem heeft gevonden. De 49-jarige wedstrijdmakelaar uit Losser regelt met het bedrijf HM Sportconsulting trainingskampen en oefenwedstrijden in de voorbereiding op een nieuw seizoen of tijdens de winterstop.
Als Ibrahim Afellay op het schaduwrijke terras langs loopt, vraagt Jansen of hij al een extra kussen op zijn kamer heeft ontvangen. En hij regelt dat de bezwete trainingskledij van de voetballers snel wordt gewassen.
Jansen vliegt alle kanten op. Je zou zijn bedrijf kunnen omschrijven als een datingbureau voor voetbalclubs. 'Nederlandse topper zoekt gelijkwaardige tegenstander die ook al ver is in de voorbereiding', zou een contactadvertentie kunnen zijn.
Hij heeft voor deze zomer zo'n dertig oefenduels geregeld en is ook actief voor in Nederland bivakkerende buitenlandse clubs als Valencia, Olympiakos Pireaus, Bolton Wanderers en zelfs teams uit Bulgarije of Roemenië. Niet gek voor een voormalig sportfysiotherapeut van het Zwitserse Grasshoppers.
Nederland is in de zomermaanden populair als pleisterplaats voor profclubs. Warm, maar niet te heet. En minder regenval dan in de Alpenlanden. ,,Het Golden Tulip Hotel in Epe was ooit het eerste hotel dat zich in de zomer richtte op voetbalclubs uit het buitenland,'' herinnert Jansen zich. ,,Daar kwam het grote Barcelona naartoe. Nu hebben veel meer hotels goede faciliteiten voor de spelers en een trainingsveld.''
De wedstrijdmakelaar is in deze tijd een ware koppelaar. De juiste tegenstander vinden, een amateurclub die het duel wil organiseren. ,,Zeker bij buitenlandse clubs die naar Nederland komen, is het de kunst om te zorgen dat het trainingskamp met één wedstrijd betaald is.''
Amateurclubs tasten stevig in de buidel, betalen tussen 40.000 en 60.000 euro om een Nederlandse topclub te strikken. Bij UDI'19 - PSV kostte een kaartje voor de hoofdtribune liefst 25 euro. Het kan nog veel gekker. Jansen schat dat het een half miljoen euro kost om Arsenal of Manchester United te halen. Real Madrid verleiden tot een oefenduel, kost volgens hem zelfs een miljoen.
Deze week moest Jansen het trainingskamp van PSV even verlaten om in Gronau te zorgen dat alles gladjes verliep rond het oefenduel tussen Sivasspor en Olympiakos Piraeus. Enkele uren daarvoor zat hij nog op het terras in Herzlake, met een ordner vol informatie en twee mobiele telefoons voor de neus.
Een datingbureau voor voetbalclubs moet scherp zijn, zo bleek deze week. FC Utrecht dacht Newcastle United te hebben gestrikt voor de openingswedstrijd van het seizoen op 26 juli. Op diezelfde dag speelt rivaal Sunderland op het Amsterdam Tournament en de supporters van beide clubs mogen niet binnen 150 kilometer van zitten. En dus heeft de Engelse voetbalbond Newcastle verboden om naar Utrecht af te reizen. ,,Een fout van de mensen die deze wedstrijden hebben geregeld,'' zegt Jansen. ,,Zij hadden dit moeten weten. Zeker bij Engelse clubs moet je scherp zijn.''
Goede duels, comfortabele hotels, weinig reistijd, daar vragen de trainers om. ,,Al gaat het soms anders. Voor een Bulgaarse club heb ik oefenduels geregeld tegen Standard Luik en Lille. Vinden ze prachtig, daar zitten ze graag uren voor in de bus.''
Jansen is nu al bezig met de winterstop, die door de KNVB in ere is hersteld. ,,Voor mij is die lange pauze in de winter ideaal. Nu willen de clubs weer op trainingskamp. Ik probeer voor PSV een toernooi in Turkije te regelen, met drie of vier internationale topteams. Maar goed, ik ben niet de enige op deze markt, de club kan ook andere aanbiedingen krijgen.''
Voor PSV eindigt het trainingskamp morgen met een wedstrijd tegen Sivasspor. Daarna mogen de voetballers van Rutten terug naar Eindhoven en dus terug naar de bewoonde wereld.
quote:Ruime overwinning Jong Ajax
Op een druk, gezellig sportpark "Duinhelm" heeft Jong Ajax met ruime cijfers Oostkapelle verslagen. Het werd 1-9 voor de ploeg van coach Pieter Huistra. Het mooiste doelpunt werd echter gescoord door de geel-blauwen. Ricky Pattenier zag de keeper te ver voor zijn doel staan en wist hem vanaf 40 meter te verschalken. Broer Arjen raakte eerder de paal.
http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=11061&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=101024quote:DOTO verliest eervol van RBC Roosendaal
Zaterdaghoofdklasser DOTO heeft gisteren in Sint-Maartensdijk de eerste oefenwedstrijd van het seizoen afgewerkt. De club uit Pernis speelde daar tegen RBC Roosendaal. DOTO verloor eervol van de ploeg uit de Jupiler League. Het werd 3-0 voor RBC en dat tegen een DOTO dat veel afwezigen kende.
Peter van Veelen, bij afwezigheid van de vakantie vierende trainer Gijs Zwaan de eindverantwoordelijke, kon bijvoorbeeld geen beroep doen op erkende krachten van vorig seizoen, zoals aanvoerder Driss El-Akchaoui, topscorer Onno Doeland, routinier Rob Prins en de al langer geblesseerde Boudy Hoogendoorn en Kerem Yilmaz. Ook nieuwelingen Michael Scholten en Raymon Kuipers ontbraken. Wel van de partij waren andere nieuwelingen als Alexander de Jong, Louis van Kleef, Mike van Gool en Nilton Tavares Ramos.
Al vlot na de aftrap kreeg RBC de eerste kansen. John Schot, voormalig hoofdklassespeler van Kloetinge en Hoek, stuurde Jordan Remacle weg en die maakte de 1-0. Mike van Gool maakte rap gelijk, maar volgens de grensrechter had Van Gool een overtreding gemaakt bij het onderscheppen van de door doelman Gino Mommers gegooide bal. De scheidsrechter keurde de goal in eerste instantie goed, maar na protesten besloot hij toch zijn assistent maar te volgen.
Na rust liep RBC dankzij treffers van Felino Jardim (ex-Sparta) en Jordan Remacle uit naar een 3-0 overwinning. DOTO probeerde het de hele wedstrijd op een voetballende manier, hetgeen de ploeg lof opleverde van de tegenstander. Echte kansen kreeg men echter niet. DOTO zal nu een weekje rusten en vanaf volgende week maandag volop gaan trainen.
Overigens vond DOTO in Mariflex Pump Services B.V. een nieuwe sponsor. Het bedrijf is ook sponsor bij sv Smerdiek, waar de wedstrijd werd gespeeld, en RBC Roosendaal.
quote:Op zondag 26 juli 2009 17:02 schreef Tim86 het volgende:
Net terug van Utrecht-Catania..slechtste wedstrijd die ik in lange tijd gezien heb en ik heb een seizoenskaart van TOP/FC Oss
Utrecht was echt dramatisch slecht. 0,0 creativiteit, totaal geen team en ook de inzet was matig, toch bizar als je ziet wat de belangen voor veel jongens zijn. Catania mist duidelijk nog ritme, maar voor hun is dat niet gek..
Wat zijn dan de belangen? Het team dat van start gaat in de competitie staat op de linksback na al vastquote:
voor mijn gevoel zijn er nog genoeg vraagtekensquote:Op zondag 26 juli 2009 17:14 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Wat zijn dan de belangen? Het team dat van start gaat in de competitie staat op de linksback na al vast
Welke danquote:Op zondag 26 juli 2009 17:17 schreef Tim86 het volgende:
[..]
voor mijn gevoel zijn er nog genoeg vraagtekens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |