quote:Op maandag 1 juni 2009 17:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik ben nogal verslaafd helaas.
[..]
Drink pepsi max, 2 kilocalorie per liter, chocopasta is 575 kilocalorie per 100 gram.
Maarre das geen kc, dus word je niet dit van.quote:
Ik kan echt alleen maar pepsi max drinken, de rest vind ik echt ranzig, zelfs coca cola.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:44 schreef Furia het volgende:
stap eens snel over op Europshopper cola van 1,92 per 9 liter!
Is gewoon een kwestie van gewenning en cola is sowieso superranzig, dus wat dat betreft moet je zo gewend zijn. En als je pepsimax-eisen hebt, dan ben je ook niet zielig of arm.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik kan echt alleen maar pepsi max drinken, de rest vind ik echt ranzig, zelfs coca cola.
Dat zeg ik toch ook nergensquote:
Niet arm, wel krapquote:Op maandag 1 juni 2009 12:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik koop echt alleen maar huismerk, maar zit toch echt altijd krap.
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat moeten. Ik kan ook niet zomaar even onbezorgd alles in de boodschappenkar gooien hoor, maar ben je dan gelijk arm? Alhoewel het voorbeeld van TS wel ver gaat, maar ik heb ook weleens zo'n week tussendoor dat ik niks meer heb.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:08 schreef Vetklep het volgende:
je moet wel heel armoedig zijn, wil je op je eten besparen..
Wat is je rekeningnummer, ik wil best wat overmaken.
quote:Op maandag 1 juni 2009 18:55 schreef Maeghan het volgende:
pindakaas
jam
groentespread
beetje kaas en rauwkost (met een flink stuk kaas doe je lang, doe er voor de smaak een beetje komkommer of tomaat op, of sambal o.i.d.)
kokosbrood
betraptquote:Op maandag 1 juni 2009 12:02 schreef delano.888 het volgende:
Die eet ik ook graag helemaal alleen. Weet je hoe hij het lekkerst is, in de magnetron
Wat?quote:
Mais is echt de groente met de minste voedingswaarde. Alles behalve mais.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:27 schreef Lonaa het volgende:
Mais voor de goedkope groente! Ideaal! Het is geel, het is knapperig, het is lekker!
iets van.. 40 cent per blik ofzo.
Het gaat niet alleen om de energiewaarde - belangrijker is of er bruikbare voedingsstoffen in zitten en of er bijv. veel verzadigd of juist onverzadigd vet in zit. Liever iets met twee keer zo veel kcal wat bomvol vitamines en mineralen zit, dan iets magers waar je niks aan hebt (in de laatste categorie overigens ook cola light).quote:Op maandag 1 juni 2009 18:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
![]()
Zal in de winkel eens de kc's gaan bekijken op deze producten.
Ik zit op ongeveer 40 euro in de week.Als ik normaal eet en drinkquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:44 schreef LastRequest het volgende:
Ik geef veel minder dan 135 euro per maand uit aan boodschappen...
En ik eet elke dag verse groenten (ik hou ook niet van blik/pot), en drink gemiddeld een fles cola light per dag. Daarbij winkel ik eigenlijk alleen bij Albert Heijn.
Je doet het echt zelf m.i...
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:44 schreef LastRequest het volgende:
Ik geef veel minder dan 135 euro per maand uit aan boodschappen...
En ik eet elke dag verse groenten (ik hou ook niet van blik/pot), en drink gemiddeld een fles cola light per dag. Daarbij winkel ik eigenlijk alleen bij Albert Heijn.
Je doet het echt zelf m.i...
De Aldi heeft prima broodbeleg (gesneden vlees, voorverpakt in de koeling) voor weinig geld. Je betaalt geloof ik 59ct voor 100gr kipfilet. En die heeft maar 4% vet en is best lekker.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:25 schreef delano.888 het volgende:
Maar wat is nou het goedkoopste broodbeleg wat niet heel ongezond is?
als je die cola nu eens voor de helft terug brengt, dan heb je dat geld voor je broodbeleg.. moet je eens kijken per week wat dat al scheelt en meteen je cola verslaving onder controle en toch cola blijven drinken.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij drinkt alleen water en melk?
Plus ik drink zon 4 liter melk per week ipv 1, en een liter of 10 aan cola.
Als je dan bedenkt dat je eigenlijk maar 1 a 2 x vlees nodig hebt per week...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:33 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb eens uitgerekent dat een maaltijd met een aardappels/groente/vlees/fruit niet meer kost dan 3,5 euro per persoon. Dat red je bij de snackbar/McDonalds niet.
Met zo'n eetpatroon wordt het nog lastig om de fit-testen door te komen!quote:Op maandag 1 juni 2009 12:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhuh, heb gesolliciteerd (defensie) maar dat kan een paar maanden gaan duren, en zie maar eens werk te vinden voor een paar maanden.
Lijkt me niet gezond om per persoon drie van die dingen weg te werken elke week?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:16 schreef Estranged.Dream het volgende:
Speklappen 6stuks a 5 euro.
Ik zou hier nooit met twee man een week van kunnen etenquote:Gemengde groenten 750gr ingevrorenx2=1,80x2=3,60
Pot erten en wortelen 0,65
En die melk kun je zelfs vervangen door water!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:51 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Doos eieren + pak bloem + pak melk = pannenkoeken (of -n?)
Kan je makkelijk onder de 5 euro doen.
Alsof je in Nederland een vitamine C tekort op kunt lopen... Het zit overal in omdat het ook een conserveringsmiddel is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:03 schreef Vulpesz het volgende:
Ik denk dat je voor ochtendeten, middageten & avondeten voor 5 dagen met 30 euro wel uit kunt komen.
Maar het is ook een beetje de vraag naar welke supermarkt je gaat. Albert Heijn is relatief duur, Jumbo is relatief goedkoop.
Alleen al door bij een andere supermarkt te gaan winkelen kun je geld besparen.
Wat al is gezegd: probeer alleen huismerk te kopen, dat scheelt ook weer flink wat geld.
Daarnaast ligt het er ook aan of je voedzaam en gezond wilt eten of dat je gewoon snel iets wilt eten dat goed vult. Ik ga er bij die 30 euro namelijk vanuit dat je ook nog wat groenten binnen krijgt. Als je denkt geen groente nodig te hebben en puur alleen vol wilt zitten kun je erg goedkoop uit zijn! Vlees (voor bij avondeten) en groenten en fruit zijn over het algemeen het duurste in de supermarkt. Natuurlijk is dat ook weer afhankelijk van welke soorten fruit en groenten je koopt.
Een tip om smakelijk vitamine c binnen te krijgen is van die bruistablet te kopen bij het kruidvat ofzo. Die gooi je in een glas water en klaar is je vitaminedrank met smaakje. Natuurlijk kun je om nog meer vitamine binnen te krijgen ook vitamine pillen kopen.
Aan je naam te zien kan je wel wat missen haahhahaquote:Op maandag 1 juni 2009 12:08 schreef Vetklep het volgende:
je moet wel heel armoedig zijn, wil je op je eten besparen..
Wat is je rekeningnummer, ik wil best wat overmaken.
1 zakje noodles (met 1 ei) is echt geen maaltijd.. Als lunch eet ik er al 2 (van € 0,40 per stuk).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:19 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Een zak instant noodles bij de toko van 60ct met een ei erin van 15 ct.
Wat ik als student wel deed is seizoensgroenten kopen enzo. En hollands spul. Denk aan peen, uien, bietjes, andijvie, kool. Met veel van deze groenten kun je grote pannen stamppot maken, voor minder dan 60ct. Je maakt een flinke pan vol, je vriest het in porties in. Als je dit een paar keer doet, eet je nog afwisselend ook. Als je nog goedkoper wilt eten haal je bij de boer grotere hoeveelheden en verwerk je die.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik koop echt alleen maar huismerk, maar zit toch echt altijd krap.
Hoe maak je die wraps dan? Wij komen altijd een stuk duurder uit...quote:Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef ikke043 het volgende:
Als je ¤130 per maand hebt voor eten + onverwachte kosten dan zit je wel goed. Heb je btw een kleine diepvries? Dan zou je namelijk vlees in de aanbieding kunnen kopen, en grotere maaltijden bereiden en invriezen. Zo zijn de meeste zelfgemaakte soepen goed in te vriezen.
Verder kun je taco's en wraps voor weinig geld maken. Ik geloof dat als wij hier thuis wraps maken, dat dan ¤5 kost voor 2 dagen(5 personen). Dus dan kom je net onder de 60 cent, en daar zit behoorlijk wat groente in.
En ga eens langs zo'n mega toko, daar heb je heel veel goedkope oosterse producten. Het is in het begin wel een flinke uitgave zo'n zak rijst van 25 kg, of een 5liter verpakking terri yakki maar het bespaart een hoop.
En zoals helemaal in het begin van het topic gezegd, ga langs de markt. Die 20 km (heen en terug) is de moeite echt wel waard.
Kun je aanvragen op de website van de belastingdienst, heb je echt nog nooit zorgtoeslag gekregen? Of krijgen je ouders dat voor jou misschien?quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:19 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Een zak instant noodles bij de toko van 60ct met een ei erin van 15 ct.
Gratis mango'squote:Op maandag 1 juni 2009 12:14 schreef Mirjam het volgende:
je groenten en fruit op de markt halen, vlak voordat de markt 'sluit'
dan doen ze vaak veel van de hand dat echt weg moet, voor een zacht prijsje.
Nee, alleen wettelijk eigen risico van 165. Het is overigens niet alleen de basisverzekering, maar met 2 sterren.quote:
Hm oke.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:10 schreef Marloes het volgende:
[..]
Nee, alleen wettelijk eigen risico van 165. Het is overigens niet alleen de basisverzekering, maar met 2 sterren.
En tot je 22e heb je ook nog een gratis tandartsverzekering.
Hm, ja ik weet niet hoe oud je bent, maar boven de 22 komen er dus wel kosten bij voor de tandartsverzekering (is verplicht als je het studentenvoordeel wil hebben). Alsnog is het dan volgens mij minder dan de 95 bij CZ.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:13 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hm oke.
Ik betaal 95 bij cz en daar zit al een aantal euro collectiviteits korting in.
Ipv van rucola is bloemkool of brocolli een goedkoop en gezond alternatief. In de aanbieding of op de markt ben je voor een grote stronk nog geen euro kwijt, daar kan je makkelijk twee keer van eten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef Saisai het volgende:
Ik maak zelf graag anjovis pasta, erg goedkoop. Ik kan er geen recept over vinden, dus dan maar zo. met neme:
(...)
Ik leef van 120 euro per maand in mijn eentje, en heb iedere dag genoeg eten, lekker eten, vers eten en gezond eten ook nog. Niks pakjes en troep, het enige dat ik op heb moeten geven zijn frisdranken, kant en klare sauzen en snoep en andere troep waar je toch maar dik van wordt. Als je oplet en een redelijke vriezer hebt is een kleine beurs geen enkel probleem, je moet alleen wel kunnen koken. Als je niet kan koken heb je inderdaad een probleem met zo'n budget.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:27 schreef Innocence het volgende:
Maar van 135 euro kan je in je eentje best fatsoenlijk eten toch? Geen reden om elke avond instant-shit te eten.
Met een brood, pindakaas, een grootverpakking rijst en wat groente kom je al een heel eind.
Tomaten, erwten etc. zijn ook allemaal heel goed en goedkoop in blik te krijgen.
Alleen verse vlees en vis zijn wat prijziger.
Zoek anders even naar de Knierten-en-Krenten-Culi-topics!
Volgensmij doen tal van studenten het al jaren met evenveel geld zonder om te komen
Dat dacht ik dus ook al... Ik heb een periode krap gezeten, en toen was er 100 euro voor eten - met z'n tweetjes! Dat was idd écht beknibbelen, maar minder groenten hebben we er niet om gegeten (enkel eentoniger). Vb varkensfiletlapjes uit de aanbieding, dat kwam echt neer op nog geen euro vlees p.p. voor een maaltijd, aardappeltjes bakken, en dan wintergroente (het was winter) erbij, dus: prei/wortel/kool, bijv wortel met tijm en honing uit de oven.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:27 schreef Innocence het volgende:
Maar van 135 euro kan je in je eentje best fatsoenlijk eten toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |