Dat lijkt best veel eigenlijk, snap niet hoe ik hier niet mee uitkom...quote:Op maandag 1 juni 2009 12:59 schreef Yannick567 het volgende:
Dus je hebt ongveer 135 euro per maand om te eten? Dat is gemiddeld zo'n 4.35 per dag.
Als je dan op een vaste dag brood koopt (misschien 2, kan je even vooruit) en dat bij meerdere dingen zo doet? Dan moet je op die ene dag wel wat meer uitgeven, maar kan je wel weer wat verder vooruit.
Dat dus..quote:Op maandag 1 juni 2009 13:03 schreef PierreTT het volgende:
Maar je moet van die 135e toch ook nog kleding kopen af en toe? En een enkel keertje een broodje kopen in de stad ofzo? Dus effectief hou je minder over dan 135 lijkt me...
Ook dat.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:06 schreef PierreTT het volgende:
En je moet ook nog drinken, als je tenminste niet alleen kraanwater drinkt... maar goed dit heeft echt nog weinig te maken met broodbeleg
Aanlenglimonade, goedkoopste oplossing volgens mijquote:Op maandag 1 juni 2009 13:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook dat.
Nee helaas, wil het graag (alleen water drinken) maar kan me er niet toe zetten.
Lees anders het hele topic. Heb ik dus allang gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:13 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Aanlenglimonade, goedkoopste oplossing volgens mijMaar goed, ik zou als eerste morgen maar eens langsgaan bij het uitzendbureau...
Ik was een van de eersten die reageerde, ik probeer je even een tip te gevenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lees anders het hele topic. Heb ik dus allang gedaan.
Supermarkt heeft altijd vakantiekrachten nodigquote:Op maandag 1 juni 2009 13:40 schreef Yannick567 het volgende:
Wie niet waagt die niet wint, als je er zo over denkt dan krijg je nooit een baan.
Geld is geld, al moet je er putjes voor scheppen bij wijze van. Als je er een boterham van kan eten is het goed toch
Ik weet niet waar je woont, maar ze hebben in de plaatselijke supermarkt/bakker/groenteboer/fietsenwinkel weet ik veel vast zeker nu wel vakantie krachten nodig. Meld je anders daar voor aan?
Nee hoor, meestal heb je een opzegtermijn van 1 maand.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maarrr als je na 1 maand blijft, moet je daarna 6 maanden blijven toch.
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:16 schreef Estranged.Dream het volgende:
135 euro is veel hoor.
Ik eet met mijn vriendin voor 25 euro per week, dus 100 per maand voor 2 man
Drinken (aka water) komt uit de kraan en is nog gezonder ook dan dat suikerwater met bubbeltjes.
Speklappen 6stuks a 5 euro.
Gehakt 1kg a 4 euro.
Aardappelen 10kg a 5 euro.
Gemengde groenten 750gr ingevrorenx2=1,80x2=3,60
Pot erten en wortelen 0,65
Melk 1liter x4=0,5x4=2,00
brood heel x2=1,00x2=2,00
Ontbijtspek 0,50
Ham 0,50
Macaroni of spaghetti 1kg 0.65
tomatenpuree blik x4=0.08x4=0.32
Zit je totaal op 24,22 ongeveer en dan heb je een hele week te eten en te drinken voor 2 personen.
In jou geval kom je dus langer uit met de groenten, vlees en aardappelen en ben dus nog een stuk goedkoper uit (überhaupt wij doen met 10kg aardappelen 2 weken).
Ohja en ik ga alleen bij de Appie
Succes met budgetteren en gezonder eten
Jij drinkt alleen water en melk?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:16 schreef Estranged.Dream het volgende:
135 euro is veel hoor.
Ik eet met mijn vriendin voor 25 euro per week, dus 100 per maand voor 2 man
Drinken (aka water) komt uit de kraan en is nog gezonder ook dan dat suikerwater met bubbeltjes.
Speklappen 6stuks a 5 euro.
Gehakt 1kg a 4 euro.
Aardappelen 10kg a 5 euro.
Gemengde groenten 750gr ingevrorenx2=1,80x2=3,60
Pot erten en wortelen 0,65
Melk 1liter x4=0,5x4=2,00
brood heel x2=1,00x2=2,00
Ontbijtspek 0,50
Ham 0,50
Macaroni of spaghetti 1kg 0.65
tomatenpuree blik x4=0.08x4=0.32
Zit je totaal op 24,22 ongeveer en dan heb je een hele week te eten en te drinken voor 2 personen.
In jou geval kom je dus langer uit met de groenten, vlees en aardappelen en ben dus nog een stuk goedkoper uit (überhaupt wij doen met 10kg aardappelen 2 weken).
Ohja en ik ga alleen bij de Appie
Succes met budgetteren en gezonder eten
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij drinkt alleen water en melk?
Plus ik drink zon 4 liter melk per week ipv 1, en een liter of 10 aan cola.
Die liter of 10 aan cola is dus een dure uitgave voor zon budget.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:22 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben nogal verslaafd helaas.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:33 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Die liter of 10 aan cola is dus een dure uitgave voor zon budget.
Stap liever over op water en spaar het geld uit voor gezonder te eten
Ik drink alleen water en melk ja, is gezond
Verder staat in de berekening ook 4x50=2,00 dat betekend dus idd dat er 4 pakken melk voorzien zijn.
Fruit haal ik bijna nooit, maar je zou 1x per week een blik gemengd fruit kunnen pakken.
Drink pepsi max, 2 kilocalorie per liter, chocopasta is 575 kilocalorie per 100 gram.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dan is het maar goed dat je geen chocoladepasta meer eet
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik ben nogal verslaafd helaas.
[..]
Drink pepsi max, 2 kilocalorie per liter, chocopasta is 575 kilocalorie per 100 gram.
Maarre das geen kc, dus word je niet dit van.quote:
Ik kan echt alleen maar pepsi max drinken, de rest vind ik echt ranzig, zelfs coca cola.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:44 schreef Furia het volgende:
stap eens snel over op Europshopper cola van 1,92 per 9 liter!
Is gewoon een kwestie van gewenning en cola is sowieso superranzig, dus wat dat betreft moet je zo gewend zijn. En als je pepsimax-eisen hebt, dan ben je ook niet zielig of arm.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik kan echt alleen maar pepsi max drinken, de rest vind ik echt ranzig, zelfs coca cola.
Dat zeg ik toch ook nergensquote:
Niet arm, wel krapquote:Op maandag 1 juni 2009 12:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik koop echt alleen maar huismerk, maar zit toch echt altijd krap.
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat moeten. Ik kan ook niet zomaar even onbezorgd alles in de boodschappenkar gooien hoor, maar ben je dan gelijk arm? Alhoewel het voorbeeld van TS wel ver gaat, maar ik heb ook weleens zo'n week tussendoor dat ik niks meer heb.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:08 schreef Vetklep het volgende:
je moet wel heel armoedig zijn, wil je op je eten besparen..
Wat is je rekeningnummer, ik wil best wat overmaken.
quote:Op maandag 1 juni 2009 18:55 schreef Maeghan het volgende:
pindakaas
jam
groentespread
beetje kaas en rauwkost (met een flink stuk kaas doe je lang, doe er voor de smaak een beetje komkommer of tomaat op, of sambal o.i.d.)
kokosbrood
betraptquote:Op maandag 1 juni 2009 12:02 schreef delano.888 het volgende:
Die eet ik ook graag helemaal alleen. Weet je hoe hij het lekkerst is, in de magnetron
Wat?quote:
Mais is echt de groente met de minste voedingswaarde. Alles behalve mais.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:27 schreef Lonaa het volgende:
Mais voor de goedkope groente! Ideaal! Het is geel, het is knapperig, het is lekker!
iets van.. 40 cent per blik ofzo.
Het gaat niet alleen om de energiewaarde - belangrijker is of er bruikbare voedingsstoffen in zitten en of er bijv. veel verzadigd of juist onverzadigd vet in zit. Liever iets met twee keer zo veel kcal wat bomvol vitamines en mineralen zit, dan iets magers waar je niks aan hebt (in de laatste categorie overigens ook cola light).quote:Op maandag 1 juni 2009 18:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
![]()
Zal in de winkel eens de kc's gaan bekijken op deze producten.
Ik zit op ongeveer 40 euro in de week.Als ik normaal eet en drinkquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:44 schreef LastRequest het volgende:
Ik geef veel minder dan 135 euro per maand uit aan boodschappen...
En ik eet elke dag verse groenten (ik hou ook niet van blik/pot), en drink gemiddeld een fles cola light per dag. Daarbij winkel ik eigenlijk alleen bij Albert Heijn.
Je doet het echt zelf m.i...
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:44 schreef LastRequest het volgende:
Ik geef veel minder dan 135 euro per maand uit aan boodschappen...
En ik eet elke dag verse groenten (ik hou ook niet van blik/pot), en drink gemiddeld een fles cola light per dag. Daarbij winkel ik eigenlijk alleen bij Albert Heijn.
Je doet het echt zelf m.i...
De Aldi heeft prima broodbeleg (gesneden vlees, voorverpakt in de koeling) voor weinig geld. Je betaalt geloof ik 59ct voor 100gr kipfilet. En die heeft maar 4% vet en is best lekker.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:25 schreef delano.888 het volgende:
Maar wat is nou het goedkoopste broodbeleg wat niet heel ongezond is?
als je die cola nu eens voor de helft terug brengt, dan heb je dat geld voor je broodbeleg.. moet je eens kijken per week wat dat al scheelt en meteen je cola verslaving onder controle en toch cola blijven drinken.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je dan bedenkt dat je eigenlijk maar 1 a 2 x vlees nodig hebt per week...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:33 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb eens uitgerekent dat een maaltijd met een aardappels/groente/vlees/fruit niet meer kost dan 3,5 euro per persoon. Dat red je bij de snackbar/McDonalds niet.
Met zo'n eetpatroon wordt het nog lastig om de fit-testen door te komen!quote:Op maandag 1 juni 2009 12:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhuh, heb gesolliciteerd (defensie) maar dat kan een paar maanden gaan duren, en zie maar eens werk te vinden voor een paar maanden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |