abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 22:19:43 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84213723
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:14 schreef Mirjam het volgende:
je groenten en fruit op de markt halen, vlak voordat de markt 'sluit'
dan doen ze vaak veel van de hand dat echt weg moet, voor een zacht prijsje.
Gratis mango's
  zondag 18 juli 2010 @ 23:10:30 #127
57434 Marloes
Digital Love
pi_84215776
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:29 schreef ScarFace- het volgende:
Heel hoog eigen risico Marloes?
Nee, alleen wettelijk eigen risico van 165. Het is overigens niet alleen de basisverzekering, maar met 2 sterren.
En tot je 22e heb je ook nog een gratis tandartsverzekering.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_84215884
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:10 schreef Marloes het volgende:

[..]

Nee, alleen wettelijk eigen risico van 165. Het is overigens niet alleen de basisverzekering, maar met 2 sterren.
En tot je 22e heb je ook nog een gratis tandartsverzekering.
Hm oke.
Ik betaal 95 bij cz en daar zit al een aantal euro collectiviteits korting in.
  zondag 18 juli 2010 @ 23:24:33 #129
57434 Marloes
Digital Love
pi_84216394
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:13 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Hm oke.
Ik betaal 95 bij cz en daar zit al een aantal euro collectiviteits korting in.
Hm, ja ik weet niet hoe oud je bent, maar boven de 22 komen er dus wel kosten bij voor de tandartsverzekering (is verplicht als je het studentenvoordeel wil hebben). Alsnog is het dan volgens mij minder dan de 95 bij CZ.
En de tandarts is dan ook 2 sterren.
Anders moet je ff kijken op www.interpolis.nl, kun je ook de premie berekenen
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_84229435
Maar van 135 euro kan je in je eentje best fatsoenlijk eten toch? Geen reden om elke avond instant-shit te eten.
Met een brood, pindakaas, een grootverpakking rijst en wat groente kom je al een heel eind.
Tomaten, erwten etc. zijn ook allemaal heel goed en goedkoop in blik te krijgen.
Alleen verse vlees en vis zijn wat prijziger.

Zoek anders even naar de Knierten-en-Krenten-Culi-topics!

Volgensmij doen tal van studenten het al jaren met evenveel geld zonder om te komen

[ Bericht 18% gewijzigd door Innocence op 19-07-2010 12:33:40 ]
Sweet and innocent...
pi_84229586
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef Saisai het volgende:
Ik maak zelf graag anjovis pasta, erg goedkoop. Ik kan er geen recept over vinden, dus dan maar zo. met neme:
(...)
Ipv van rucola is bloemkool of brocolli een goedkoop en gezond alternatief. In de aanbieding of op de markt ben je voor een grote stronk nog geen euro kwijt, daar kan je makkelijk twee keer van eten.
Eet dat echt vaak, niet eens om te besparen ofzo.

Wel de groente dan meebakken/stoven met de ansjovis. En als het even kan kaas erover.
Sweet and innocent...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:52:11 #132
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84230351
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:27 schreef Innocence het volgende:
Maar van 135 euro kan je in je eentje best fatsoenlijk eten toch? Geen reden om elke avond instant-shit te eten.
Met een brood, pindakaas, een grootverpakking rijst en wat groente kom je al een heel eind.
Tomaten, erwten etc. zijn ook allemaal heel goed en goedkoop in blik te krijgen.
Alleen verse vlees en vis zijn wat prijziger.

Zoek anders even naar de Knierten-en-Krenten-Culi-topics!

Volgensmij doen tal van studenten het al jaren met evenveel geld zonder om te komen
Ik leef van 120 euro per maand in mijn eentje, en heb iedere dag genoeg eten, lekker eten, vers eten en gezond eten ook nog. Niks pakjes en troep, het enige dat ik op heb moeten geven zijn frisdranken, kant en klare sauzen en snoep en andere troep waar je toch maar dik van wordt. Als je oplet en een redelijke vriezer hebt is een kleine beurs geen enkel probleem, je moet alleen wel kunnen koken. Als je niet kan koken heb je inderdaad een probleem met zo'n budget.
pi_84235401
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:27 schreef Innocence het volgende:
Maar van 135 euro kan je in je eentje best fatsoenlijk eten toch?
Dat dacht ik dus ook al... Ik heb een periode krap gezeten, en toen was er 100 euro voor eten - met z'n tweetjes! Dat was idd écht beknibbelen, maar minder groenten hebben we er niet om gegeten (enkel eentoniger). Vb varkensfiletlapjes uit de aanbieding, dat kwam echt neer op nog geen euro vlees p.p. voor een maaltijd, aardappeltjes bakken, en dan wintergroente (het was winter) erbij, dus: prei/wortel/kool, bijv wortel met tijm en honing uit de oven.

Nu zitten we ruimer en hebben we voor 2 personen zo'n 250 euro per maand (dus 125 p.p.) en ik voel me echt de koning te rijk, kunnen voor mijn gevoel alles kopen wat we willen en soms ook eens uit de band springen. Zijn natuurlijk wel een aantal voorwaarden voor: drinken vrijwel nooit fris (eens in de twee maanden een fles), vrijwel alle groenten en fruit van de markt (1x per week heen) andere boodschappen lidl (1x per week heen); 4-5 dagen max per week vlees, en dan bijna altijd een kleine portie (75-150 gram max - eigenlijk is dat de aanbevolen hoeveelheid per dag!); veel invriezen (vlees uit de aanbieding, zelfgemaakte pastasaus & bouillon) maar daar staat tegenover dat we eens per 2 weken iets eten als springbokbiefstuk van de bioslager, alles vers en nix uit pakjes, regelmatig een fles wijn, en we maken elke week 2-3 keer fruitsalade waar we dan elke dag van eten.. Ik voel me daar helemaal goed bij!

Maar zoals genoemd: voorwaarde is een beetje thuis zijn in de keuken (maar als je gewoon wat gaat expirementeren en hier en daar wat leest, gaat dat snel genoeg), vriezer hebben/kopen, bereid zijn 1/2 keer per week wat verder te fietsen voor je boodschappen, en eens per week 15 minuutjes besteden aan wat aanbiedingen checken op internet. En kopen & eten wat goedkoop/in de aanbieding is, ipv bedenken wat je wil en dat kopen ongeacht de prijs! En grotere porties die je steeds anders bereidt (bijv. 1x prei in de quiche, 1x gestoofde prei, 1x prei door de pastasaus). Maar veel van deze dingen zijn al genoemd...

Qua beleg is pindakaas denk ik idd het goedkoopst en an sich redelijk gezond, maar als je niet wil aankomen is broodbeleg eerlijk gezegd het laatste waar ik me druk om zou maken. Aankomen doe je eerder van teveel tussendoortjes, frisdrank, dubbele porties avondeten en enorme hoeveelheden boterhammen. Die paar kcal verschil tussen kipfilet op brood of chocopasta maken niet zoveel uit. Al zitten er in chocopasta niet heel veel nuttige voedingsstoffen.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  maandag 19 juli 2010 @ 15:08:19 #134
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84235967
Rol salami (of dergelijks) kost bij de lidl ook iets van een euro, doe je wel minder lang mee als pot pindakaas, maar wel vlees Eigen frituur (eurotje of 20 in de aanbieding, kijkshop bijv) kan ook erg schelen, kun je met zak aardappelen toch cheap frietjes maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')