Inderdaad. Proberen die gedachten te verdringen helpt niet. Althans bij mij. Het komt altijd terug.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zoiets als Tijnbrein zegt. Buikademhalen wil nog wel eens helpen.
Dude, nee.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of een latent geval in de ontkenningsfase...
Hahahaquote:Op maandag 8 juni 2009 21:44 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Dude, nee.Ik laat me niet graag voor vanalles uitmaken maar omdat jij het bent:
![]()
Oh en om daarnou meteen van uit te gaan zeg ik:.
(En nee, dit hoef je niet als beledigend op te vatten. )
quote:
quote:In de praktijk betekent dit dat mensen met autisme goed kunnen omgaan met alles wat 'letterlijk' en concreet is. Problemen doen zich voor, als de andere partij bijvoorbeeld woordgrapjes of sarcastische, spreekwoordelijke of emotioneel gekleurde begrippen gaat gebruiken.
Je hebt een puntquote:Op maandag 8 juni 2009 22:18 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Nee, ik hield hier rekening mee;
[..]
Niet altijd waarquote:Op maandag 8 juni 2009 22:18 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Nee, ik hield hier rekening mee;
[..]
Ja, maar aangezien naar lange afweging was dat toch de voordeligste keuze, je moet tenminste altijd eerst ergens rekening mee houden ipv ervanuit gaat dat het er niet is, om (grotere) problemen te voorkomen.quote:
Dat is welquote:Op maandag 8 juni 2009 22:24 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Ja, maar aangezien naar lange afweging was dat toch de voordeligste keuze, je moet tenminste altijd eerst ergens rekening mee houden ipv ervanuit gaat dat het er niet is, om (grotere) problemen te voorkomen.
Balenquote:
quote:
Nee, en als je het wel doet dan heeft dat zeker invloed. Je wordt vaker niet uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:30 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Moet je op je cv zetten dat je een van bovenstaande stoornissen hebt? En zoja, heeft dat invloed?
Erg mooi om dat te lezen.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:42 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik heb hier niet echt iets bij te dragen. En dat is maar goed ook, het loopt allemaal wel aardig nu
Zal vaker voorkomen bij dit syndroom dat vaak gepaard gaat met dwang(gedachten). (vaak als co-morbiditeit met OCS). Dus is niet helemaal zo raar.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef kipptje het volgende:
Heeft iemand tips die me kan helpen om zulke situaties snelle van me los te laten? Nog even wat extra's om rekening mee te houden: ik heb ook het asperger syndrrom. Daarom vraag ik het aan jullie.
Ik ga dan afleiding zoeken, dat werkt het best bij mijquote:Op maandag 8 juni 2009 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zal vaker voorkomen bij dit syndroom dat vaak gepaard gaat met dwang(gedachten). (vaak als co-morbiditeit met OCS). Dus is niet helemaal zo raar.
Zeer hardnekkig. Jezelf streng toespreken kan wel eens helpen: vb: tot vier uur mag ik over het onderwerp denken, daarna is het over en uit. Makkelijker gezegd dan gedaan, soms werkt het.
Piekergedrag is soms met RET te behandelen.
Ja?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:28 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik het wel echt heb
OK. Ja, eerlijk gezegd werkt dat soms best. Maar niet altijd. Laatst nog, ik kon maar iets niet afzetten. Naar bieb gegaan en zelfs dat hielp niet. Soms zou ik wel willen dat ik een reset knop had....quote:Op maandag 8 juni 2009 23:29 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik ga dan afleiding zoeken, dat werkt het best bij mij
Totaal geen behoefte aan. Dat verandert niks aan de situatie. En ik was inderdaad nog vrij jong toen.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja?
Heb je wel een officiële (ggz) diagnose? Hoe jong was je toen je de diagnose kreeg?
Het is wel zo dat de diagnose bij jonge leeftijd met een grotere waarschijnlijkheid is vast te stellen. (anders dan bij volwassenen, die krijgen zoals tijnbrein een waarschijnlijkheidsdiagnose).
Het kan ook zijn dat jij het in een lichte mate hebt, zodat je relatief misschien wat minder tegen problemen aanloopt. En dat natuurlijk heel mooi zijn, want dan kan je relatief een normaal bestaan opbouwen.
Praat je wel eens met je ouders over je twijfels? Of heb je daar niet zo zeer de behoefte aan?
De bieb is niet genoeg lijkt me. Je moet iets hebben waarin je helemaal kan opgaanquote:Op maandag 8 juni 2009 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Ja, eerlijk gezegd werkt dat soms best. Maar niet altijd. Laatst nog, ik kon maar iets niet afzetten. Naar bieb gegaan en zelfs dat hielp niet. Soms zou ik wel willen dat ik een reset knop had....
Ik kan me dat goed voorstellen. Het is dan toch zo, het is goed om je niet in beslag te laten leggen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je af en toe wel eens twijfelt, ik denk dat velen met de diagnose dat wel eens zullen doen. Al was het maar dat anderen zo weinig aan je kunnen merken....quote:Op maandag 8 juni 2009 23:36 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Totaal geen behoefte aan.
Dat verandert niks aan de situatie
Op zich wel een groot voordeel. Want hoe eerder bekend hoe beter je omgeving daar rekening kan houden. Maar ook voor jezelf, om te weten waar je sterke en minder sterke kanten liggen. En natuurlijk niet te vergeten: schoolkeuze en beroepskeuze.quote:En ik was inderdaad nog vrij jong toen.
Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste. Ik hoop echt voor je dat je een goede schoolkeuze hebt gedaan. En een beroep kan gaan uitoefenen zodat je het minst last hebt van de beperkingen.quote:Het is overigens niet zo dat ik het niet heb, ik heb er alleen geen last van
Het was helaas te vroeg, ik was te jong, en ze hebben het me pas een jaar, hooguit 2 geleden verteld. En war schoolkeuze betreft: ik weet nog niet wat ik wil worden, dus daar kom ik nog wel achter.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan me dat goed voorstellen. Het is dan toch zo, het is goed om je niet in beslag te laten leggen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je af en toe wel eens twijfelt, ik denk dat velen met de diagnose dat wel eens zullen doen. Al was het maar dat anderen zo weinig aan je kunnen merken....
[..]
Op zich wel een groot voordeel. Want hoe eerder bekend hoe beter je omgeving daar rekening kan houden. Maar ook voor jezelf, om te weten waar je sterke en minder sterke kanten liggen. En natuurlijk niet te vergeten: schoolkeuze en beroepskeuze.
[..]
Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste. Ik hoop echt voor je dat je een goede schoolkeuze hebt gedaan. En een beroep kan gaan uitoefenen zodat je het minst last hebt van de beperkingen.
Dat klopt, ik kon mijn gedachten totaal niet focussen op een interessant tijdschrift over audio en videoapparatuur. En de bieb was al een vluchtquote:
Ja dat kan zeker helpen. Het moet dan wel iets intensiefs zijn, iets wat je gedachten als het ware compleet kunnen overrulen.quote:Je moet iets hebben waarin je helemaal kan opgaan
Dat is een goeie.quote:En denken dat het allemaal goedkomt, en dat je er toch niks meer aan kan veranderen helpt ook
Voor mij is het autoracen, zowel op de pc, als kijken in het echt. Komende zondag ga ik weer, en ik wil daar een stukje over schrijven voor de FP, kijken of dat bevaltquote:Op maandag 8 juni 2009 23:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt, ik kon mijn gedachten totaal niet focussen op een interessant tijdschrift over audio en videoapparatuur. En de bieb was al een vlucht
[..]
Ja dat kan zeker helpen. Het moet dan wel iets intensiefs zijn, iets wat je gedachten als het ware compleet kunnen overrulen.
[..]
Dat is een goeie.En ja dat kan soms zeker helpen. Er bij neerleggen dat je iets niet kan veranderen als iets tegenzit.
Nee.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:30 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Moet je op je cv zetten dat je een van bovenstaande stoornissen hebt?
Ja, je wordt nergens meer aangenomen. Gokje hoor.quote:En zoja, heeft dat invloed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |