Dankjequote:Op donderdag 4 juni 2009 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou Tijnbrein, hopelijk dat je nu een weg zal vinden. Nogmaals knap dat je het allemaal bent aangegaan.
Neequote:
Tsja het is nu eenmaal zo. Er wordt bij mijn ouders gewoon weg niet gepraat over dat soort dingen. En dat zal ook nooit meer veranderen. Ook sta ik niet open voor steun van hun vanwege het verleden.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:42 schreef sempron2400 het volgende:
Teleurstellend: aan hem heb je dan niet echt veel, daar lijkt het op.
Ja, aangezien dit aantoonbaar is dat het geen aanstelleriteus is.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Word ik hier afgeknald als ik zeg dat deze bovenstaande ziektes syndromen or whatever gewoon een labeltje zijn voor kinderen die zich niet kunnen gedragen? (slechte opvoeding, aanstellerij, aandacht tekort, te veel chemisch voedsel tijdens de zwangerschap)
quote:Op zondag 7 juni 2009 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, aangezien dit aantoonbaar is dat het geen aanstelleriteus is.
Maar dat er tegenwoordig wel erg snel met labeltjes wordt gesmeten is waar.
Nee, dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:11 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Toon het dan eens aan. Als mijn buuv's kind flipt omdat hij/zij geen danoontje krijg, en ik hier een naampje op verzin, omdat zijn hersenen danoontje nodig hebben, ben ik dan niet hetzelfde bezig?
Ik vraag het je, autist die je bent.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde.
Ik hoef helemaal niks aan te tonen.
Ik kan het misschien wel aantonen maar of jij dat geloofd.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:20 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Ik vraag het je, autist die je bent.
Ik sta open voor alles, overtuig (probeer het tenminste) mij, en andere FOK!kers, dat al die drie dingen niet gewoon een labeltje is, zegmaar een excuus.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan het misschien wel aantonen maar of jij dat geloofd.
Verdiep je er eerst eens in alvorens je zulke ongefundeerde nonsens gaat lopen verkopenquote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Word ik hier afgeknald als ik zeg dat deze bovenstaande ziektes syndromen or whatever gewoon een labeltje zijn voor kinderen die zich niet kunnen gedragen? (slechte opvoeding, aanstellerij, aandacht tekort, te veel chemisch voedsel tijdens de zwangerschap)
Ik denk dat de meeste mensen niet overtuigt hoeven worden.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:24 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Ik sta open voor alles, overtuig (probeer het tenminste) mij, en andere FOK!kers, dat al die drie dingen niet gewoon een labeltje is, zegmaar een excuus.
edit:
En of het vroeger ook voorkwam, dus zegmaar in de 19de eeuw.
Mee eensquote:Op zondag 7 juni 2009 21:26 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Verdiep je er eerst eens in alvorens je zulke ongefundeerde nonsens gaat lopen verkopen
quote:Op zondag 7 juni 2009 21:26 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Verdiep je er eerst eens in alvorens je zulke ongefundeerde nonsens gaat lopen verkopen
Dat is waar.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:43 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Zo ziet iemand het die zich er niet in heeft verdiept, lijkt me niet zo'n heel grote ongefundeerde nonsens.
quote:Op zondag 7 juni 2009 21:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar.Maar veel mensen met autisme moeten iedere dag voor erkenning vechten en voelen zich daarom aangevallen door zulke kritiek.
Je had je vraag ook anders kunnen formuleren.
Ik persoonlijk heb geen problemen met jouw vragen en de manier waarop jij ze stelt.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:49 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Hoe dan? Wanneer zou je het anders hebben opgevat?
Je praat over 'ons'. Jij hoort bij die ons, ik niet want ik heb niet wat in de op staat, dus dan weet jij toch beter wat minder aanvallend is? Zo leren we elkaar toch iets allemaal?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb geen problemen met jouw vragen en de manier waarop jij ze stelt.
Maar andere wel.
Ik probeer alleen duidelijk te maken hoe het op ons over komt. Ik hoop dat jij dit begrijpt.
Ik vond het jouw vraag wel aanvallend overkomen namelijk. Jouw vraag had ook iets minder aanvallend gekund.
Een soort van ontkenning lijkt het wel. Er misschien (nog) niet aan willen? Gebeurt denk ik wel vaker.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:06 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren met mijn vader gepraat over die onderzoeken. Volgens mij wilt hij er zo min mogelijk mee te maken hebben en hij geloofd de uitslag ook niet echt volgens mij.
Ik weet eigenlijk niet echt wat ik daar van moet denken.
Het is wellicht wel verstandig om eerst je te verdiepen in de materie ipv direct met een oordeel te komen.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Word ik hier afgeknald
als ik zeg dat deze bovenstaande ziektes syndromen or whatever gewoon een labeltje zijn voor kinderen die zich niet kunnen gedragen?
Een goed onderzoek kan het ene van het andere onderscheiden.quote:(slechte opvoeding, aanstellerij, aandacht tekort, te veel chemisch voedsel tijdens de zwangerschap)
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wellicht wel verstandig om eerst je te verdiepen in de materie ipv direct met een oordeel te komen.
[..]
Een goed onderzoek kan het ene van het andere onderscheiden.
Ja dat klopt ik heb inderdaad PDD-NOS een vorm van autisme.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:59 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Je praat over 'ons'. Jij hoort bij die ons, ik niet want ik heb niet wat in de op staat, dus dan weet jij toch beter wat minder aanvallend is? Zo leren we elkaar toch iets allemaal?
Daar lijkt het wel op. Maar mijn ouders geloven ook niet echt in psychologen enzo.(Mijn moeder heeft bordeline)quote:Op zondag 7 juni 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een soort van ontkenning lijkt het wel. Er misschien (nog) niet aan willen? Gebeurt denk ik wel vaker.
Google eens op pervasieve ontwikkelingsstoornis, (POS), of nog liever op Pervasive Development Disorder. (PDD)quote:Op zondag 7 juni 2009 22:04 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Nou, welke onderzoeken moet ik dan doorlezen? Zal ik bij wikipedia beginnen?
Ja maar zo zien 'wij' het.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt ik heb inderdaad PDD-NOS een vorm van autisme.
Je eerste post daar begin je gelijk al dat labeltjes eigenlijk onzin zijn en veroorzaakt worden door slechte opvoeding enzo. Dit had je beter achterwege kunnen laten. ?
Kijk, je vader had al niet zo'n leuke ervaring met het wereldje ivm met je moeder. Je vader komt tevens uit een generatie waar menigeen nogal sceptisch tegen de beroepsgroep aankeek. Mijn vader idem dito, moest er niks van weten. Inmiddels weet hij wel beter, het kan dus verkeren.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Maar mijn ouders geloven ook niet echt in psychologen enzo.(Mijn moeder heeft bordeline)
Ach misschien komt het nog.
Precies. Ik vraag mensen eerst in de materie te verdiepen en dan pas met een oordeel te komen. Helaas draaien sommigen dit om....quote:Op zondag 7 juni 2009 22:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt ik heb inderdaad PDD-NOS een vorm van autisme.
Je eerste post daar begin je gelijk al dat labeltjes eigenlijk onzin zijn en veroorzaakt worden door slechte opvoeding enzo. Dit had je beter achterwege kunnen laten. Aangezien ik en andere zich hierdoor erg aangevallen en niet serieus genomen voelen.
Het was beter geweest als je had gevraagd. Hoe zit het met autisme?
Sommige dingen zijn gewoon lastig om uit te leggen. Zeker voor iemand voor met een communicatie stoornis zoals autisme.quote:
Dat is waar. Volgens mij heeft mijn vader het verleden al afgesloten en hij wilt het liefst het verleden vergeten.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kijk, je vader had al niet zo'n leuke ervaring met het wereldje ivm met je moeder. Je vader komt tevens uit een generatie waar menigeen nogal sceptisch tegen de beroepsgroep aankeek. Mijn vader idem dito, moest er niks van weten. Inmiddels weet hij wel beter, het kan dus verkeren.
Ook voor je vader je vaders was het gesprek over je diagnose erg confronterend voor hem. Hij weet natuurlijk ook donders goed dat je het vroeger niet gemakkelijk had en wellicht ook met vragen heeft gezeten. En misschien ook zich afvroeg of hij dingen fout deed. Misschien ook geen raad mee wist. Misschien ook wel het gevoel heeft gehad zich machteloos te voelen.
Misschien heeft hij ook wat tijd nodig om het een plak te geven.
Wellicht ook handig om met je behandelaar om tips te vragen.
Het is zeker een aandachtspunt. Hoe je dit alles een plek kan geven...quote:Op zondag 7 juni 2009 22:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar. Volgens mij heeft mijn vader het verleden al afgesloten en hij wilt het liefst het verleden vergeten.
Goed idee dat zou ik zeker doen.
Hoiquote:Op zondag 7 juni 2009 23:55 schreef Stupendous76 het volgende:
De andere posters, zijn die er eigenlijk nog?
Te druk, andere besonjes, of wat?
Ook hoiquote:
Autisme is ook heel moeilijk te begrijpen.quote:
Of een latent geval in de ontkenningsfase...quote:Op maandag 8 juni 2009 09:43 schreef sempron2400 het volgende:
Ik denk dat Bullschnitzel probeert ons een beetje uit de tent te lokken.
Ik ben er nog hoorquote:Op zondag 7 juni 2009 23:55 schreef Stupendous76 het volgende:
Nu probeer jij hém uit de tent te lokken.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of een latent geval in de ontkenningsfase...
Misschien moet je het contact ook wat tijd gunnen. Dat duurt misschien ook wat langer dan gemiddeld. Hij weet zijn grenzen kennelijk goed aan te geven, en eigenlijk is dat maar heel goed. Hij weet kennelijk als hij daarover heengaat, dat hij het er later wel moet bijleggen.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:58 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Autisme is ook heel moeilijk te begrijpen.
Hoewel ik zelf een lichte vorm heb, kan ik maar moeilijk wennen aan mijn autistische kennis, die ik per toeval heb ontmoet. Een jongeman die trouwens nog best bijdehand is voor zijn intelligentie. Hij heeft namelijk een heel eigen wil die hij nauwkeurig weet over te brengen. Ook kent hij precies zijn grenzen, voor een middagje Rotterdam is hij niet te porren vanwege het prikkelgedoe. President Obama is veel optimistischer: Yes we can!
Toch gaat het contact langzaam beter.
Och, dat zou zomaar eens kunnen. Iemand post zelden zonder reden in een topic. Misschien uit pure nieuwsgierigheid. Misschien omdat hij stiekum her en der toch iets meent te herkennen. (of bij een kennis of familielid).quote:Op maandag 8 juni 2009 11:00 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nu probeer jij hém uit de tent te lokken.
Ik heb hier niet echt iets bij te dragen. En dat is maar goed ook, het loopt allemaal wel aardig nuquote:Op maandag 8 juni 2009 00:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ook hoi
De groep lijkt wat dunnetjes de laatste tijd, maar goed, het is dan ook weer, waarschijnlijk buiten?
Dat is alleen maar goed om te horen natuurlijkquote:Op maandag 8 juni 2009 15:42 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik heb hier niet echt iets bij te dragen. En dat is maar goed ook, het loopt allemaal wel aardig nu
Dat laatste zal wel meevallen aangezien dit soort problemen vooral bij mijn moeders kant van de familie voorkomen.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is zeker een aandachtspunt. Hoe je dit alles een plek kan geven...
Niets zo lastig om over een handicap te spreken die onzichtbaar (en buitenstaanders zo ongrijpbaar dat ze het alleen om die reden het liefst dood willen zwijgen).
Als jij een gebroken been had gehad, dan zou je vader er waarschijnlijk wel makkelijk over kunnen praten .
Wat ook kan is dat hij onverhoopt dingen bij zichzelf herkent....Eea kan erfelijk belast zijn...Ook dan kan spelen...
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Ik volg dit topic nu ruim een jaar. Het valt mij op dat er nieuwe mensen bij komen en die dan na een tijdje weer weg gaan. Waarom weet ik ook niet.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:55 schreef Stupendous76 het volgende:
Al werk gevonden?quote:Op maandag 8 juni 2009 10:59 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik ben er nog hoorIk lurk mee, heb niet veel te posten.
Herkenbaar. Geen idee wat je er aan kan doen eigenlijk. Ik laat al die gedachten gewoon de vrij loop en dan wordt het vanzelf minderquote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef kipptje het volgende:
Hoi allemaal, ik heb even een vraagje en misschien dat jullie handige tips hebben.
Ik heb namelijk veel problemen met het los laten van dingen. Alle dingen die voornamelijk tegen mij gericht zijn spoken wel dagen, soms wel weken door mijn hoofd. Alle mogelijk situaties worden dan telkens in mijn hoofd afgespeeld. Laat ik eens een voorbeeld geven:
Gisteren had ik een wedstrijd. Ik ben dol op sporten en meestal kan ik daar mijn frustraties van de afgelopen week helemaal wegrennen. Mijn tegenstander daarentegen was dol op mensen afkraken. Al voordat de wedstrijd was begonnen begon ze al te zeuren dat het schandalig was dat wij zo jong waren. Als ik maar een beetje lichamelijk contact het haar had ging ze al half dood en 'zij moet ook morgen werken, jullie niet!'. Geen idee wat voor beeld ze heeft bij een 22-jarige.... En als ze tegen haar teamgenoot knalde was het allemaal mijn schuld (even ter info: voor geen van de gevallen was er afgefloten voor een overtreding). En nu het allerergste wat haar was overkomen: ik scoorde... oftewel: moord en brand.
Nu kan ik heel erg mijn geduld houden, ook al wilde ik haar maar al te goed vermoorden, maar in plaats van dat ik het gewoon over me heen laat lopen en het daarna vergeet, zuig ik het allemaal op als een spons. Als dus de wedstrijd voorbij was en ik was weer lekker thuis bij vriendlief blijft het maar de hele tijd spoken in mijn hoofd. Gisteravond heb ik dus ook ontzettend slecht geslapen door al die gedachtes.
Heeft iemand tips die me kan helpen om zulke situaties snelle van me los te laten? Nog even wat extra's om rekening mee te houden: ik heb ook het asperger syndrrom. Daarom vraag ik het aan jullie.
Zoiets als Tijnbrein zegt. Buikademhalen wil nog wel eens helpen.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef kipptje het volgende:
Hoi allemaal, ik heb even een vraagje en misschien dat jullie handige tips hebben.
Ik heb namelijk veel problemen met het los laten van dingen. Alle dingen die voornamelijk tegen mij gericht zijn spoken wel dagen, soms wel weken door mijn hoofd. Alle mogelijk situaties worden dan telkens in mijn hoofd afgespeeld. Laat ik eens een voorbeeld geven:
Gisteren had ik een wedstrijd. Ik ben dol op sporten en meestal kan ik daar mijn frustraties van de afgelopen week helemaal wegrennen. Mijn tegenstander daarentegen was dol op mensen afkraken. Al voordat de wedstrijd was begonnen begon ze al te zeuren dat het schandalig was dat wij zo jong waren. Als ik maar een beetje lichamelijk contact het haar had ging ze al half dood en 'zij moet ook morgen werken, jullie niet!'. Geen idee wat voor beeld ze heeft bij een 22-jarige.... En als ze tegen haar teamgenoot knalde was het allemaal mijn schuld (even ter info: voor geen van de gevallen was er afgefloten voor een overtreding). En nu het allerergste wat haar was overkomen: ik scoorde... oftewel: moord en brand.
Nu kan ik heel erg mijn geduld houden, ook al wilde ik haar maar al te goed vermoorden, maar in plaats van dat ik het gewoon over me heen laat lopen en het daarna vergeet, zuig ik het allemaal op als een spons. Als dus de wedstrijd voorbij was en ik was weer lekker thuis bij vriendlief blijft het maar de hele tijd spoken in mijn hoofd. Gisteravond heb ik dus ook ontzettend slecht geslapen door al die gedachtes.
Heeft iemand tips die me kan helpen om zulke situaties snelle van me los te laten? Nog even wat extra's om rekening mee te houden: ik heb ook het asperger syndrrom. Daarom vraag ik het aan jullie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |