Volgens mij begrijp je mij verkeerd.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:02 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat is er dan relevant aan die 26 weken van jou
Die duizende mensen die omkwamen bij de aanslag op 9/11goede zaak dat zij dood zijn.. Die waren immers ook verantwoordelijk voor de dood van de onschuldige moslims..quote:Op zondag 31 mei 2009 22:03 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Volgens mij mag je dat zeggen ja, en ik ken ook mensen die dat doen.
Echt? Er zijn genoeg mensen waarvan ik glimlachend het overlijdensbericht zou lezen vanwege wat ze gedaan hebben. En dan doel ik dus op moordenaars, verkrachters, dictators, terroristen, enzovoorts. Lijkt me ook verder niet uniek.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:08 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Die duizende mensen die omkwamen bij de aanslag op 9/11goede zaak dat zij dood zijn.. Die waren immers ook verantwoordelijk voor de dood van de onschuldige moslims..
Kort om waar ligt de grens.
Als je een beetje een fatsoenlijk mens bent dan vind je het nooit goed als er iemand vermoord wordt. Wat hij/zij ook gedaan heeft. Dat noemen we in Nederland normen en waarden...
En die blijkt zich toch wat sneller van z'n omgeving bewust dan wij altijd vermoedden. Een spermacel is op geen enkele wijze gelijk te stellen aan een foetus.quote:
Omdat een spermatozoide simpelweg geen ongeboren kind is en en foetus wél.quote:Ik zie niet in waarom iets pas als ongeboren kind bestempeld mag worden als het er een beetje uitziet als een mens. Dat slaat nergens op.
We gaan ook veel te respectloos om met dieren inderdaad, maar we zijn wel omnivoor. Het slachten van de dieren an sich is wel het minst ernstige aan dat hele verhaal.quote:Er zijn wel meer levensvormen met een bewustzijn die dagelijks met miljoenen tegelijk geslacht worden voor menselijke consumptie. Zelfs eksters hebben zelfbewustzijn. Wordt die term 'bewustzijn' alleen bij mensen gebruikt om het haast heilig te verklaren?
Waarom is een foetus dan wel gelijk te stellen aan een geboren mens?quote:Op zondag 31 mei 2009 22:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En die blijkt zich toch wat sneller van z'n omgeving bewust dan wij altijd vermoedden. Een spermacel is op geen enkele wijze gelijk te stellen aan een foetus.
Ons gebit lijkt meer op een grasetend paard dan een vleesetende leeuw. Mensen hebben geen vlees nodig.quote:[..]
Omdat een spermatozoide simpelweg geen ongeboren kind is en en foetus wél.
[..]
We gaan ook veel te respectloos om met dieren inderdaad, maar we zijn wel omnivoor.
quote:Het slachten van de dieren an sich is wel het minst ernstige aan dat hele verhaal.
Volgens mij noemen veel abortus-tegenstanders het al ongeboren kind vanaf de conceptie. Dan lijkt het in de verste verte niet op een mens.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:07 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.
Ik stoor me aan de term 'ongeboren kind', en dan met name de definitie die eraan gegeven wordt.
Zolang iets nog niet geboren is, aan de moeder vastzit met een navelstreng en in de moeder zit, is het van de moeder. Zodra het geboren wordt, en dus niet langer in de moeder zit, is het een mens. Ik vind het wrang om, zodra het er een beetje uitziet als mens, er ineens de term 'ongeboren kind' of 'bijna-mens' aan te hangen.
Ik dacht dat we inmiddels wel hadden vastgesteld dat dat onzin is, helemaal feitelijk gezienquote:Feitelijk is een spermacel namelijk net zo goed een ongeboren kind,
Ok.quote:maar ethisch is er veel minder bezwaar tegen om spermacellen te stoppen met functioneren, bijvoorbeeld door masturbatie.
Die 26 weken hou ik inderdaad aan op basis van ethische bezwaren, meer gebaseerd op emoties -het ziet er al bijna uit als een mens, eerder een abortus uitvoeren is ook mogelijk- dan op basis van logische argumenten.
Behalve Bush of de paus.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Oh, ik ben het eens met Bill_E, geen enkel persoon zou je moeten vermoorden vanwege datgene wat ze in het verleden gedaan hebben.
Die had ik al voorspeldquote:Op zondag 31 mei 2009 22:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Oh, ik ben het eens met Bill_E, geen enkel persoon zou je moeten vermoorden vanwege datgene wat ze in het verleden gedaan hebben.
Wat abortus-tegenstanders vinden acht ik ook irrelevant.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Volgens mij noemen veel abortus-tegenstanders het al ongeboren kind vanaf de conceptie. Dan lijkt het in de verste verte niet op een mens.
Waarom precies?quote:[..]
Ik dacht dat we inmiddels wel hadden vastgesteld dat dat onzin is, helemaal feitelijk gezien
[..]
Nog even:quote:Ok.
Gefeliciteerd, je vooroordeel had het een keer bij het juist eind.quote:
Wellicht omdat het exact dezelfde levensvorm is na een x aantal weekjes.... Maar ik zoek nu wel echt de randjes op hoorquote:Op zondag 31 mei 2009 22:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom is een foetus dan wel gelijk te stellen aan een geboren mens?
Google even 'essentiele aminozuren' en doe jezelf een lol een google meteen een spoedcursus biologiequote:Ons gebit lijkt meer op een grasetend paard dan een vleesetende leeuw. Mensen hebben geen vlees nodig.
Lees even terug dan, of kijk zoals ik eerder suggereerde een tijdje rond op wikipedia.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat abortus-tegenstanders vinden acht ik ook irrelevant.
[..]
Waarom precies?
[..]
"We" hadden dat helemaal niet vastgesteld, het is slechts jouw mening.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:15 schreef Provinciaal het volgende:
Ik dacht dat we inmiddels wel hadden vastgesteld dat dat onzin is, helemaal feitelijk gezien
Maar het één zit binnenin de moeder, het ander buiten.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wellicht omdat het exact dezelfde levensvorm is na een x aantal weekjes.... Maar ik zoek nu wel echt de randjes op hoor
Lees liever even deze post: Hypocriete vleeseters die... , en vooral datgene wat gequote wordt. De conclusie: de mens is een herbivoor.quote:[..]
Google even 'essentiele aminozuren' en doe jezelf een lol een google meteen een spoedcursus biologie
Bij jou is het tot nu toe 100%, je bent hét stereotype links-progressief in vrijwel alle standpunten die ik je op fok heb zien innemen.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:17 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je vooroordeel had het een keer bij het juist eind.
Vraag het dan eens aan de gemiddelde bioloog.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"We" hadden dat helemaal niet vastgesteld, het is slechts jouw mening.
Aangezien ongeborenen in het verleden niets gedaan hebben is er dus geen enkel bezwaar om ze te vermoorden.quote:
Nogmaals, gefeliciteerd met je ontdekking dat ik denk als een complete groep of een term bestaande uit 2 woorden. Klinkt erg logisch.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:20 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Bij jou is het tot nu toe 100%, je bent hét stereotype links-progressief in vrijwel alle standpunten die ik je op fok heb zien innemen.
Gaat de gemiddelde bioloog ongewenste ongeboren kinderen opvoeden?quote:Op zondag 31 mei 2009 22:21 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Vraag het dan eens aan de gemiddelde bioloog.
Heel relevant ook jaquote:Op zondag 31 mei 2009 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gaat de gemiddelde bioloog ongewenste ongeboren kinderen opvoeden?
Goed punt, en misschien had ik dat geloofd als ik je standpunten zou delen, maarja.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel gewoon 'logisch'. Het is immers ook voorspelbaar dat 1+1 meestal 2 is.
Doe mij nu gewoon een lol en google op die essentiele aminozuren. Die quote stelt veel maar onderbouwt nagenoeg niets.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Maar het één zit binnenin de moeder, het ander buiten.
[..]
Lees liever even deze post: Hypocriete vleeseters die... , en vooral datgene wat gequote wordt. De conclusie: de mens is een herbivoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |