abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:29:09 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74087741
Hoe staat het met je Haagse huisje?
Al bekend trouwens wanneer betaald parkeren ingaat bij jou in de buurt?
Ik stond vanavond weer ingebouwd met de auto, heb maar weer de politie gebeld...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74089435
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe staat het met je Haagse huisje?
Al bekend trouwens wanneer betaald parkeren ingaat bij jou in de buurt?
Ik stond vanavond weer ingebouwd met de auto, heb maar weer de politie gebeld...
Haha, het stond op de planning om mijn topic zelf te kicken, maar je bent me voor.

Morgenavond waarschijnlijk een foto-update!

Ik ben vooral bezig geweest met timmerwerk (kozijnen en dorpels maken) en schilderwerk. De IKEA-kast ziet er te gek uit! Het is lastig voortgang maken omdat ik nu nog weinig budget heb. Zodra ik ¤ 1000 bij elkaar gespaard heb kan er weer een grote klapper gemaakt worden (de vloer).

Ik had op een gegeven moment het idee van een DIY zonneboiler gedumpt, maar het is misschien toch een project wat interessant genoeg is om uit te voeren. Ik zag er namelijk heel erg tegenop om met koelvloestof, compressoren, e.d. te werken, maar je kan een simpele zonnecollector ook met watervulling/antivries maken.

Van betaald parkeren heb ik nog niks gehoord. Volgens mij gaat dat nog wel een flinke tijd duren...
pi_74128254
Argh! Lege accu van de camera! Volgende week pas weer tijd om hem te lenen... Grrr!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:25:46 #79
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74128736
Klinkt ingewikkeld, een zonneboiler, maar goed, wel een enorm tof project als je dat lukt
Goed dat je toch doorgaat met timmeren en schilderen ondanks je drukke werk en kleine budget
Voordeel dat het nu wat langzamer gaat is dat je je wel super kunt verheugen op de vloer Wat zal jij super happy zijn als deze af is!

Jammer dat er nog even geen foto's komen, maar ik houd gewoon je topic in de gaten
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74129974
Nouja, zo'n DIY zonneboiler is in principe eigenlijk best simpel. Zolang je maar niet met compressoren e.d. aan de slag moet.... Er zijn veel websites met informatie over te vinden, dus ik kan met wat onderzoek een heel eind komen.
pi_74160401
De IKEA-custom kast tijdens het ombouwen:

In de grondverf:

Met groene kleur:

Foto's genomen met m'n mobieltje, dus baggerkwaliteit. De binnenkant van de kast ga ik, na eerdere twijfel of ik hem wel wilde schilderen, waarschijnlijk toch wit schilderen. De buitenkant moet nog 1 laagje lak hebben en dan is hij strak genoeg.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:29:51 #82
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74160483
Het doet me denken aan Lego. Waardom weet ik ook niet.

Lego is vet dus je kast ook
Big mouth strikes again
pi_74166749
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:29 schreef heartwork het volgende:
Het doet me denken aan Lego. Waardom weet ik ook niet.

Lego is vet dus je kast ook
Lego is ook rechthoekig en kleurig?

Het leuke van het schilderen van de kast vond ik dat de kast door het toevoegen van kleur echt een object in de ruimte is geworden waardoor de functie als ruimtescheidend element vorm begint te krijgen. Ik heb mijn toiletdeur, kastdeur en voordeur inmiddels ook grotendeels geschilderd waardoor mijn entreehal een heel ander karakter gekregen heeft. Maar da's vooral architectonisch gezever...

Helaas is de deadline voor een belangrijke studieopdracht een week vervroegd, dus ik heb over 1,5 week pas weer tijd om het af te maken... Grrr!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:02:48 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74167149
Zo, lekker bezig!
pi_74170103
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:27 schreef Walter-Ego het volgende:
De IKEA-custom kast tijdens het ombouwen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In de grondverf:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Met groene kleur:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Foto's genomen met m'n mobieltje, dus baggerkwaliteit. De binnenkant van de kast ga ik, na eerdere twijfel of ik hem wel wilde schilderen, waarschijnlijk toch wit schilderen. De buitenkant moet nog 1 laagje lak hebben en dan is hij strak genoeg.
Wat onwijs gaaf

Van wat voor hout heb je je bank op het balkon gemaakt?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_74171456
Lekker project zeg..

Inspirerend om te zien hoe je zo'n op het eerste gezicht aftandse woning toch enorm kunt opwaarderen!
Keuken precies mijn smaak zo met dat zwart Welk materiaal heb je voor het blad (is beide zelfde toch?) gebruikt?

Ikea-hack is ook prima gelukt idd.. kleur vind ik niet de beste maar das een persoonlijk iets. Is die achterplaat uit één stuk trouwens? Wel een behoorlijk stuk plaat in dat geval!

Succes met de vorderingen!

ohja btw: ik zag dat je een look a like-eames gekocht heb verleden jaar, maar bij welke (online)-winkel vind je dergelijke replica's, want je bedoeld niet vitra toch?
pi_74174532
Een van de tofste topics in K&W, het wordt echt echt al heel erg mooi! (Al vind ik de kleur van je kast niet zo geweldig. Dat je zelf iets speciaals van Ikea dingen probeert te maken is dan wel weer leuk!)
  donderdag 29 oktober 2009 @ 07:07:15 #88
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_74175327
Wat een gave versie van de Ikea kast Walter-Ego Zou de kleur niet hebben aangedurfd denk ik maar ik vind hem heel mooi uitgepakt. Echt een eye-catcher.

En je hebt me op een idee gebracht voor mijn voorkamer. Die krijgt ook 2 functies en zo een scheidingswand maken is ook nog eens functioneel. Mag ik je idee gebruiken?
Al wordt het bij mij niet zo groot als ik er gebruik van ga maken.
pi_74185922
Haha, de kleur voor de kast was een 'wild guess'. Ik wilde een frisse kleur en bij het doorbladeren van de RAL-waaier bleef ik bij RAL6018 hangen.

@Bartjebart:
De houtsoort is Almendrillo (ook wel Gele Cumaru). M.i. mooier dan het standaard Bankirai.

@AltamirA:
Het keukenblad is gemaakt uit leisteen tegels. Wel een flink klusje om te doen (tegels onder verstek zagen e.d.), maar het geeft mijn standaard IKEA keuken een heel andere uitstraling. De deurtjes zijn standaard IKEA-deurtjes (de zwarte kleur was toen nét uit!). De bovenkastjes zijn standaard onderkastjes welke ik afgekort heb zodat ze netjes uitlijnen. Ook iets wat onderscheidend werkt t.o.v. de standaard keukens.

De achterwand van de IKEA kast is uit twee stukken plaatmateriaal gemaakt. Ik heb eindeloos op de naad zitten plamuren en schuren. Je ziet heel ligt dat het uit twee delen bestaat, maar alleen als je goed kijkt.

Met de stoel bedoel ik dat het geen originele Vitra is. Ik heb hem destijds via via besteld. Hij staat overigens te koop.

@Rallydame:
Natuurlijk mag je het idee overnemen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:09:27 #90
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74186398
Je kunt die kast hier wel insturen. http://ikeahacker.blogspot.com/ Heb je alleen wel kans dat de kast straks niet meer zo uniek is
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74187200
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:09 schreef maok het volgende:
Je kunt die kast hier wel insturen. http://ikeahacker.blogspot.com/ Heb je alleen wel kans dat de kast straks niet meer zo uniek is
Die kende ik al. Een leuke website!

http://www.superuse.org/ vind ik persoonlijk een stuk interessanter. Superusing the world!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:53:59 #92
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_74212132
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:29 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Die kende ik al. Een leuke website!

http://www.superuse.org/ vind ik persoonlijk een stuk interessanter. Superusing the world!
cradle2cradle-idee

Maar mooi project zeg! Fijne detaillering en creativiteit erin gelegd.
Ben benieuwd naar de rest van je meubels
pi_74215578
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 02:53 schreef martinus- het volgende:

[..]

cradle2cradle-idee

Maar mooi project zeg! Fijne detaillering en creativiteit erin gelegd.
Ben benieuwd naar de rest van je meubels
C2C is toch weer een heel ander concept hoor! Superusing draait om het, meestal met enige aanpassingen, hergebruiken van een voorwerp o.i.d. voor een andere functie waar het eerst voor bedoeld is. C2C is meer een levenscyclus-approach.
pi_74814363
Hoe staat het met de verbouwing?
Daar zit je dan.
pi_74826921
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Csbs het volgende:
Hoe staat het met de verbouwing?
Wegens studie deadlines en algehele vermoeidheid (met name de laatste paar weken) ligt het even stil. Als ik dit weekeinde tijd en energie heb ga ik weer verder schilderen. En dat hangt weer af van wat ik met wie precies ga doen en wanneer.
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 11:46:36 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_78258063
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Wegens studie deadlines en algehele vermoeidheid (met name de laatste paar weken) ligt het even stil. Als ik dit weekeinde tijd en energie heb ga ik weer verder schilderen. En dat hangt weer af van wat ik met wie precies ga doen en wanneer.
Hoe is het eigenlijk gesteld met deze transformatie ? Of hebben we hier een typisch gevalletje van het plinten syndroom ?
pi_78301036
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk gesteld met deze transformatie ? Of hebben we hier een typisch gevalletje van het plinten syndroom ?
Pfff, deze transformatie gaat op dit moment helemaal niet goed. Ik had het plan om in de kerstvakantie mijn vloer te leggen. Hiervoor moest ik nog gipsvezelplaten en een geluiddempende ondervloer kopen. Al met al kost dat toch weer ¤ 250 - ¤ 300. Omdat het toen niet zo goed ging op m'n werk (wegvallende opdrachten) heb ik besloten om dat nog even uit te stellen. Dat was een goede beslissing, want eind vorige maand ben ik ontslagen. Eind augustus 2009 was ongeveer een derde van de 15.000 architecten, stedenbouwkundige, e.d. ontslagen en ik schat dat nu ongeveer de helft weg is. Van werknemer bij een leuk architectenbureau ben ik gereduceerd tot statistiekje. Totdat ik weer een regelmatig inkomen heb liggen alle werkzaamheden stil.

Ik ga binnenkort wel mijn inbouwkasten ontwerpen. Hopelijk kan ik dan, als ik weer voldoende geld heb, eindelijk een grote slag slaan....
pi_78303435
pfoe, WE sterkte in deze barre tijden !
pi_78311467
Jemig WE! Wat een klotezooi!

Het is eng hoeveel K&W'ers met eigen topic hun biezen hebben kunnen pakken het laatste half jaar...

Sterkte!
pi_78311640
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:22 schreef AnneX het volgende:
pfoe, WE sterkte in deze barre tijden !
Ach, ik heb m'n studiefinanciering nog om de grootste klappen op te vangen. Ik had het liever anders gezien, maar plotselinge veranderingen dwingen je ook weer tot reflectie en heroriëntatie op wat je wil en kan doen.

Mijn CV en portfolio zijn weer bijgewerkt, ik ga een website met portfolio maken, heb voor de rest van mijn studie een mooie 'huisstijl' voor presentaties, ben met ideeën voor een eigen bedrijfje bezig, ga solliciteren, heb (in theorie) tijd om inbouwkasten te ontwerpen en misschien kan ik ook weer bij mijn werkgever verder als de vooruitzichten wat beter zijn.

Als het echt nodig is kan ik natuurlijk ook nog proberen drugsbaron , loverboy of huurmoordenaar te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')