waarom is Feyenoord niet gedegradeerd dan?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:20 schreef Rots het volgende:
[..]
Waar moet ik me mee inlezen? Hebben jullie een jonge selectie volgend jaar, zo nee, degradatie.
Dus Verbeek heeft het een paar maandjes slecht gedaan, maar daarvoor 8 jaar bij Heracles en Heerenveen meer dan uitstekend (quote:Op maandag 8 juni 2009 23:29 schreef Rots het volgende:
[..]
Oké, dan geef ik je nog een kans degradatie via de nacompetitie te ontlopen.
Schandalig dat hij leest dat er een nieuwe trainer komt in een persbericht.quote:Heerkes snapt niks van handelswijze Heracles
Gert Heerkes heeft verbaasd gereageerd op het nieuws dat Heracles Almelo om de tafel is gaan zitten met Gertjan Verbeek om hem op te volgen als coach van de Tukkers. De oefenmeester verbleef op zijn vakantieadres in Spanje, toen hij het nieuws te horen kreeg. “Dat is vreemd. Ik vind het teleurstellend dat het zo naar buiten komt, maar verder wil ik er niet op ingaan”, zei hij in een eerste reactie. Voorzitter Jan Smit en zijn directie denken met Verbeek de gewilde stap omhoog te kunnen zetten, en daarvoor moet Heerkes wijken. “Wij willen hoger. Het feit dat we in de tweede competitiehelft maar twaalf punten uit zeventien duels haalden heeft ons verontrust”, aldus de preses in Voetbal International. Wel zegt Smit een andere functie voor Heerkes in petto te hebben wanneer hij besluit te blijven.
Gezien de reactie van Heerkes is dat echter nog maar de vraag. “Een persbericht?! Dat is vreemd. Ik vind het teleurstellend dat het zo naar buiten komt, maar verder wil ik er niet op ingaan. Wat er naar buiten komt, is voor de rekening van Heracles”, zegt de coach in datzelfde weekblad. Heerkes weet in ieder geval niks van een ontslag. “Euh, dat weet ik niet. Pas als er beslissingen zijn genomen, wil ik wel wat vertellen, maar nu niet.”
Voorzitter Smit denkt vooral aan het clubbelang, en heeft niks op met de teleurstelling van zijn nu nog zittende coach. “Dat is iedereen tegen wie je zegt dat je niet met hem verder wil. Er komt nog een persconferentie waar we alles vertellen en Gertjan presenteren. Eerst moeten we de zaak met Heerkes afkaarten. Dat gaat niet zo makkelijk, omdat hij met vakantie is. Er is zoveel ruis op de lijn.”
Heracles was al in overleg met Heerkes over de afwikkeling van de zaak, het was Heerkes dan ook al bekend dat hij volgend seizoen geen hoofdtrainer zou zijn. Probleem is alleen dat waarschijnlijk te vroeg naar buiten is gelekt dat Verbeek al (zo goed als) rond is om hem op te volgen, daardoor moest Heracles wel met een bericht naar buiten komen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:46 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Schandalig dat hij leest dat er een nieuwe trainer komt in een persbericht.
Het is niet netjes dat Heracles berichten naar buiten brengt wanneer zaken nog niet zijn afgehandeld. Dat Heerkes nergens van op de hoogte was klopt natuurlijk niet, dat er afgesproken is om pas te reageren wanneer de contractontbinding rond is lijkt me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:46 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Schandalig dat hij leest dat er een nieuwe trainer komt in een persbericht.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Tja, het is allemaal te vroeg uitgelekt. toen HNDB.nl er mee kwam, toen volgde Heracles.nl ook...
Dat is wel wat te gemakkelijk, want wie heeft het uit laten lekken?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:55 schreef Blawh het volgende:
Inderdaad, als het toch al is uitgelekt kan je beter met een verklaring komen als club. Even duidelijk maken dat ze de zaken pas gladstrijken wanneer ze eruit zijn met Heerkes.
Inderdaad, de voorzitter zelf.quote:Vandaag ontvingen wij uit zeer betrouwbare bron dat Gertjan Verbeek het komende seizoen weer als trainer van Heracles Almelo zal fungeren. Voorzitter Jan Smit liet dit zich vanmorgen ontvallen. Hoe de taken met Krüzen en Heerkes worden verdeeld is ons tot op heden nog onbekend. Verbeek was van 2001 tot 2004 al eerder trainer bij Heracles Almelo. Hij legde toen de fundering waarmee Peter Bosz uiteindelijk de promotie naar de Eredivisie behaalde. Gertjan, welkom terug!
Maar aan wie? Misschien wel iemand binnen de organisatie die het vervolgens naar buiten heeft gelekt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:17 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Dat is wel wat te gemakkelijk, want wie heeft het uit laten lekken?
[..]
Inderdaad, de voorzitter zelf.
Smit is daarvoor toch eindverantwoordelijk? Heracles heeft het zelf uit laten lekken, daardoor moesten ze erop reageren. Als ze het netjes hadden gespeeld dan hadden ze gewacht totdat alles rond was, had ons ook weer wat negatieve aandacht gescheeld.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:41 schreef Blawh het volgende:
[..]
Maar aan wie? Misschien wel iemand binnen de organisatie die het vervolgens naar buiten heeft gelekt.
Smit heeft het toch zelf gelekt, hij is daar verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:15 schreef Damzkieee het volgende:
Negatieve aandacht kan mijn reet roesten eerlijk gezegd. En dat Smit verantwoordelijk is voor eventuele lekkages is natuurlijk al complete lariekoek. Alsof hij er met terugwerkende kracht nog wat aan kan doen dat iemand gelekt heeft?
QUE?!! Dat is wel nieuw voor mij. Dat zou betekenen dat Ajax en Feyenoord geld toe moeten leggen denk ik?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:21 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Smit heeft het toch zelf gelekt, hij is daar verantwoordelijk voor.
Die negatieve aandacht kan mij ook niets schelen, maar het kan wel imagoschade opleveren. Iets dat uiteindelijk weer meeweegt in de verdeling van bijvoorbeeld TV-gelden.
Heb je de VI wel eens gelezen? De helft van de TV-gelden wordt verdeeld dmv de CPM (matrix).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:22 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
QUE?!! Dat is wel nieuw voor mij. Dat zou betekenen dat Ajax en Feyenoord geld toe moeten leggen denk ik?
Bronnetje?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:27 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Heb je de VI wel eens gelezen? De helft van de TV-gelden wordt verdeeld dmv de CPM (matrix).
Wel als hij er zelf direct bij betrokken is, of dat ook werkelijk het geval is blijft de vraag.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:25 schreef Blawh het volgende:
Tuurlijk is Smit er eindverantwoordelijk voor. Maar eerder geef je aan dat de mindere prestaties in de tweede seizoenshelft te verwachten waren gezien o.a. het aantal blessures. Daar was Heerkes dan weer verantwoordelijk voor.
Ik bedoel te zeggen, het logisch dat je in een leidinggevende functie verantwoordelijk bent wanneer er iets mis gaat. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de leidinggevende er ook direct schuldig aan is.
Het brengt zeker aandacht en publiciteit met zich mee. Voordat dit allemaal uit z'n verband wordt getrokken, ik geef alleen aan dat ik vind dat Heracles voorzichtiger had om kunnen gaan met het ontslag van Heerkes. Verder ben ik positief over de terugkeer van Verbeek en de daarbijhorende positieve gevolgen zoals hierboven is uiteengezet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:25 schreef Blawh het volgende:
Bovendien vind ik het nog wel meevallen met die negatieve aandacht, die weegt niet op tegen de uitstraling die Verbeek met zich meebrengt. Nog nooit stond er zo'n grote kop in de Telegraaf bij een artikel gerelateerd aan Heracles. Het AD publiceerde meerdere artikelen, waaronder 1 met juist enorm positieve reclame: 'Heracles verder dan Feyenoord'.
De uitstraling die Verbeek naar verluidt minstens 3 jaar meeneemt naar Almelo weegt veel zwaarder dan een paar kritische berichten die 99,9% volgende maand alweer is vergeten.
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)merkVanNederland.htmquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:03 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bronnetje?was ik niet van op de hoogte. Ik dacht positie op de ranglijst.
Dat zou een mooi openingsduel zijn, even afwachten of het definitief is. Vaak maken clubs (en burgermeesters) nog allerlei bezwaren waardoor programma's compleet anders kunnen worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
1e wedstrijd 01/08 Heracles Almelo - NAC Breda 18:45 uur
Tuurlijk is Krüzen ook verantwoordelijk, ook hij zat langs de lijn toen er afgelopen seizoen vreemde en late wissels werden toegepast. Voor het falen van Brood is hij m.i. minder verantwoordelijk. Krüzen prefereert overduidelijk een 3-spitsensysteem (Zie afgelopen seizoen, de uitlatingen van Bosz na o.a. Vitesse thuis in het 1e jaar eredivisie en de wedstrijd tegen Willem II direct na het ontslag van Brood) en hield daar met Heerkes altijd aan vast, ook toen de buitenspelers niet presteerden. Onder Brood werd er vaak met 1 of 2 spitsen gespeeld.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Krüzen kreeg door de rol van Heerkes meer verantwoordelijkheid bij het eerste elftal en wordt steeds de cultuurbewaker genoemd door Smit. Wat is zijn rol in het falen van Heerkes en wordt die rol ook geëvalueerd? Want de rolverdeling was voor de buitenwacht dan wel onduidelijk, binnen Heracles wist men toch dat Krüzen een grote rol speelde bij het team. Dan is het niet eerlijk om alleen Heerkes verantwoordelijk te houden.
Mocht Krüzen blijven onder Verbeek dan zal hij waarschijnlijk een minder grote rol gaan spelen dan nu het geval is. Wat is jullie mening hierover?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |