abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69628866
Ach de schermen worden met LED technologie wrs weer zuiniger.
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 11:17:10 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69628925
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach de schermen worden met LED technologie wrs weer zuiniger.
Ik heb plasma. Dood aan het mileu.
Carpe Libertatem
pi_69628972
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb plasma. Dood aan het mileu.
Never nooit plasma. Wel superhoog contrast, maar verbruiken schaamteloos veel en je betaalt je blauw aan de stroom.

Ik ben ook voor het verbieden van auto's die minder dan 1 op 12 gemiddeld lopen.
pi_69631752
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:07 schreef Boze_Appel het volgende:

Uh. Je kan normale PC's gewoon onderklokken en dat heeft helemaal niets met de accu te maken (bij laptops).
Duh! Ik heb het natuurlijk over speedstep en aanverwante oplossingen in de processor en dat deze zaken er zijn om het accuverbruik te verlagen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69631780
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben ook voor het verbieden van auto's die minder dan 1 op 12 gemiddeld lopen.
Nee, je zal eens een keer iets niet verbieden...
pi_69632186
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je zal eens een keer iets niet verbieden...
Het is toch een goed streven om automobielfabrikanten te dwingen zuiniger auto's te maken
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 13:42:39 #57
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69632588
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
( ... ) een goed streven ( ... ) te dwingen ( ... )
Nee.
Carpe Libertatem
pi_69633184
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Never nooit plasma. Wel superhoog contrast, maar verbruiken schaamteloos veel en je betaalt je blauw aan de stroom.
Informeer je dan wel goed graag, de plasmatelevisie is in het gebruik namelijk niet onzuiniger.
pi_69633428
quote:

[..]

Het is toch een goed streven om automobielfabrikanten te dwingen zuiniger auto's te maken
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69634350
quote:

Nee.

Zuiniger auto's stimuleren is wel een aardig idee, maar ik vind 1:11 al best zuinig eerlijk gezegd.
pi_69634847
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee.
Ik laat hier ambitie zien.
pi_69634889
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Informeer je dan wel goed graag, de plasmatelevisie is in het gebruik namelijk niet onzuiniger.
Ik weet niet beter dan LCD goedkoper is in het gebruik.....Maar de techniek zal ongetwijfeld verbeterd zijn

Maar LED schijnt nog voordeliger te zijn. Ik wacht daar even op.
pi_69634902
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:13 schreef waht het volgende:

[..]

pi_69634936
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.

Zuiniger auto's stimuleren is wel een aardig idee, maar ik vind 1:11 al best zuinig eerlijk gezegd.
Ik niet. Weet je hoe laag wat het rendement van een ottomotor is?

Daar valt veel winst uit de halen.

Ambitie mag best getoond worden. In een wereld waar het CO2 probleem groot is.
pi_69634974
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welk CO2-probleem?
pi_69636264
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:10 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Welk CO2-probleem?
EG bedoelt denk ik het feit dat we middels verbranding van fossiele brandstoffen als steenkool, aardgas en aardolie significante hoeveelheden CO2 de lucht in stoten die daarvoor in eerdergenoemde fossiele brandstoffen in de grond zaten. Of het een probleem is, is alleen subjectief te bepalen zoals bij alle problemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69639574
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mijn gewone PC verbruikt inderdaad drie keer zoveel en heeft geen spaarstand

Tering-kapitalisme

Die PC's gaan ook steeds meer verbruiken. 10 jaar geleden verbruikten PC's 150 watt en daar kon je nog een fikse videokaart op laten draaien. Wil je nu alle toeters en bellen erop zetten, wat ik niet heb en niet wil, dan zit je over de 1000 watt.

Van de gekke.
Die 1000 Watt is piekvermogen, dat verbruikt een pc niet constant. Maar het blijft inderdaad veel. Om die reden en de draagbaarheid gebruik ik een laptop.
quote:

[..]

Daarom ben ik ook een voorstander van turbodiesels. Maar de Nederlandse overheid straft de autokoper dan meteen, omdat die enkele microgrammen roet de atmosfeer inblaast.

En die regeling houden ze nog steeds overeind, terwijl de Euro-5 norm, die dit jaar van kracht is geworden, gelijke emissiewaarden toestaat voor benzine- en dieselmotoren. Pure waanzin.
pi_69640593
quote:

O, jij kan een ottomotor zuiniger laten lopen. Snel patent op aanvragen, word je rijk van... Kun je dat geld naar eigen inzicht weer weggeven.
pi_69646984
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, jij kan een ottomotor zuiniger laten lopen.
Dat zei ik niet. Een ottomotor die op benzine loopt haalt een rendement van hooguit 30%. Dat betekent dus 70% aan energie aan andere energie omzettingen verloren gaat.... voornamelijk in warmte. Ui die 705 moet best eea te winnen zijn waardoor auto's veel zuiniger kunnen lopen.

Heel vreemd eigenlijk dat de zuigermotor nog steeds de kern is in het geheel. Een op en neer gaande beweging is niet efficient en geeft bovenal veel trillingen.

De wankelmotor heeft daar aanzienlijk minder last van. Waarom die nooit goed is uitontwikkeld is voor mij een raadsel.
quote:
Snel patent op aanvragen, word je rijk van... Kun je dat geld naar eigen inzicht weer weggeven.

Als ik een patent aanvraag dan zal het wrs op een een ander terrein zijn.... De kans op een kaskraker is minimaal iha.
pi_69647028
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:48 schreef lyolyrc het volgende:

Daarom ben ik ook een voorstander van turbodiesels. Maar de Nederlandse overheid straft de autokoper dan meteen, omdat die enkele microgrammen roet de atmosfeer inblaast.

En die regeling houden ze nog steeds overeind, terwijl de Euro-5 norm, die dit jaar van kracht is geworden, gelijke emissiewaarden toestaat voor benzine- en dieselmotoren. Pure waanzin.
Eens met je. Een dieselmotor is veel efficiënter.

Onbegrijpelijke politiek ja...
pi_69647064
De wankelmotor zuigt enorm., net als diesel.
pi_69647255
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:05 schreef EchtGaaf het volgende:

De wankelmotor heeft daar aanzienlijk minder last van. Waarom die nooit goed is uitontwikkeld is voor mij een raadsel.
De rustige loop van de Wankelmotor is zeker een van de voordelen. Nadelen waren vroeger snelle slijtage en het hoge verbruik. Het hoge verbruik is daarvan overgebleven. Onlangs heb ik gelezen dat Mazda dat gaat proberen te ondervangen met directe injectie. Maar zelfs dan zal die motor nog niet in de buurt komen van een kleine Ottomotor met directe injectie en turbo.
pi_69647315
Die wankelmotor van Mazda heeft zelfs een extreem hoog verbruik. 1 op 6 terwijl de auto niet zwaar is en het vermogen ook niet om over naar huis te schrijven: 192pk of zoiets.
pi_69647379
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De rustige loop van de Wankelmotor is zeker een van de voordelen. Nadelen waren vroeger snelle slijtage en het hoge verbruik. Het hoge verbruik is daarvan overgebleven. Onlangs heb ik gelezen dat Mazda dat gaat proberen te ondervangen met directe injectie. Maar zelfs dan zal die motor nog niet in de buurt komen van een kleine Ottomotor met directe injectie en turbo.
Eens met wat je stelt. Naar mijn mening moet het principe efficiënter te maken zijn dan een ottomotor met heen en weer bewegende delen.

Ik heb het idee dat eea nog best uit te ontwikkelen is....Kijk eens wat de laatste jaren op dieselgebied is gescoord....
pi_69647534
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:14 schreef Fastmatti het volgende:
Die wankelmotor van Mazda heeft zelfs een extreem hoog verbruik. 1 op 6 terwijl de auto niet zwaar is en het vermogen ook niet om over naar huis te schrijven: 192pk of zoiets.
Efficiëntie is ook niet de reden dat Mazda het in productie houdt, maar juist het aparte eraan. Zelf weten ze (hopelijk) ook wel dat het de ongunstige vorm van de verbrandingskamer is die motor minder efficiënt maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')