abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70665170
Leuke reclame voor de IKEA montageservice uit Duitsland:
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 5 juli 2009 @ 14:30:33 #277
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_70666870
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
Leuke reclame voor de IKEA montageservice uit Duitsland:
[ afbeelding ]
Ik mis de clou
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 15:18:18 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_70668201
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:30 schreef Snarf het volgende:

[..]

Ik mis de clou
Mannetje snapt aanwijzingen niet.
Mannetje gaat een cocktail maken.
Mannetje komt terug met drankje, en de stoel is klaar voor gebruik.

Mannetje kan cocktail gaan drinken in de stoel, want die is al in elkaar gezet door de service

Ik vind m leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70668251
Er zijn er nog meer

Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 5 juli 2009 @ 17:26:37 #280
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_70672711
Nou ik vind ze helemaal niet leuk, en slecht in elkaar gezet.
Dat doet mij als vormgever gewoon pijn aan mien oogkes!
Big mouth strikes again
pi_70674207
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:26 schreef heartwork het volgende:
Nou ik vind ze helemaal niet leuk, en slecht in elkaar gezet.
Dat doet mij als vormgever gewoon pijn aan mien oogkes!

ben ik het helemaal mee eens, het idee is leuk maar de uitvoering is
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 19:45:53 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_70677608
Welnee, ik vind het leuk uitgewerkt, want in de stijl van de instructieboekjes. Heel herkenbaar voor de IKEA klanten.

Ik als ontwerper vind het een logische en goed uitgewerkte keuze

Maar gelukkig verschillen smaken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70677865
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Welnee, ik vind het leuk uitgewerkt, want in de stijl van de instructieboekjes. Heel herkenbaar voor de IKEA klanten.

Ik als ontwerper vind het een logische en goed uitgewerkte keuze

Maar gelukkig verschillen smaken
logisch wel maar ik heb het idee dat er een stap mist.. het lijkt nu net alsof die dient op miraculeuze wijze weet dat je ze nodig hebt...
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 20:23:25 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_70678880
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:52 schreef styliste het volgende:

[..]

logisch wel maar ik heb het idee dat er een stap mist.. het lijkt nu net alsof die dient op miraculeuze wijze weet dat je ze nodig hebt...
Ik snap wat je bedoelt, maar ik mis die stap eigenlijk niet... Maar je zou een plaatje kunnen vervangen door een bellend mannetje of zoiets
pi_70690080
Inderdaad, het lijkt wel alsof het poppetje weg gaat om wat anders te doen, en dat daarna die kast op magische wijze ineens in elkaar staat. Ik vind het wel een fail, er had eigenlijk een plaatje bij moeten komen van een IKEA-mannetje die als een wervelwind door die kastonderdelen gaat.
  Moderator maandag 6 juli 2009 @ 09:14:49 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_70690557
Mwa, het is toch ook magic, zo ineens je stoel in elkaar?

Misschien ben ik gewoon niet kritisch genoeg, maar ik vind het mannetje sympatiek
pi_70693078
Het idee erachter lijkt me:
Poppetje wil wat monteren, snapt het niet. Gaat skateboarden, komt terug en kast in elkaar! Als lezer vraag je je af hoe dat kan en dan staat daar onderaan: De IKEA montageservice, 0180-....
pi_70696411
vraagje mbt de keukens; hoe maatvast zijn die keukenkastjes? Ik heb in de keukenplanner de kastjes erin gepropt en het komt aan op milimeters of de keuken gaat passen.
pi_70698337
Hallo iedereen,

Bij het google'en kwam ik dit topic tegen, dus hopelijk vinden jullie het niet erg als ik m'n vraag hier plaats?

Vorige week hebben we bij de Ikea (in Breda) gekeken naar een nieuw bed. We zijn ons 140cm bed zat en willen overstappen naar de Hopen van 180cm.

In Breda zat onder één van die showroombedden de lattenbodem Lillsele (90 bij 200), een verstelbare lattenbodem die geschikt is voor de matrassen die we willen gaan kopen (de Hagavik en de Hamnvik). Helaas hadden ze deze daar niet meer op voorraad en na wat na te hebben gekeken kwam de verkoper erachter dat deze blijkbaar uit het assortiment gaat. Wél wist hij ons te vertellen dat ze in Barendrecht nog 10 stuks hebben, maar die liggen ergens hoog opgeborgen op een rek, waardoor je als klant dat ding dus niet kunt kopen.

Nu vind ik het nogal raar dat Barendrecht blijkbaar nog 10 stuks heeft, maar je er als klant niet aan kunt komen. Wat gebeurt er met die lattenbodems als ze officieel gezien al helemaal zijn verdwenen bij Ikea? Op de site kun je ze ook niet meer terugvinden.

Gaan dat soort dingen toevallig naar de koopjeshoek? Dat zou ik helemaal niet erg vinden want dat scheelt weer iets in de portemonnee.

Aangezien ik redelijk centraal woon maakt 't me niet zoveel uit bij welke Ikea ik die dingen nog kan kopen. Barendrecht, Delft en Utrecht liggen het meest in de buurt, maar Amsterdam, Haarlem en Breda zijn ook nog prima te doen.

Kan een Ikea medewerker mij vertellen óf, en zo ja hoe, ik aan deze lattenbodems kan komen? Ik heb ook al op Marktplaats gezocht (liever niet, maar toch) en daar kan ik alleen een set van 80x200 vinden.

En oh ja, a.s. woensdag begint de opruiming bij Ikea. Enig idee of de Hagavik en de Hamnvik nog in de aanbieding komen?!

Alvast bedankt!

Groeten,

Willemijn
  maandag 6 juli 2009 @ 13:55:51 #290
37582 Snarf
pi_70699188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:36 schreef fokje het volgende:
vraagje mbt de keukens; hoe maatvast zijn die keukenkastjes? Ik heb in de keukenplanner de kastjes erin gepropt en het komt aan op milimeters of de keuken gaat passen.
Als het aankomt op millimeters heb je sowieso een planning die niet helemaal in orde is. Aan de zijkanten van kastjes is een passtuk altijd gewenst. Mocht je muur niet helemaal waterpas staan dan krijg je in dat geval problemen met het openen van lades of komen de handgrepen tegen de muur etc.
Heb je bovendien bedekkingspanelen geplaatst tegen de zichtbare zijkanten van kastjes?

Makkelijke oplossing is (als het kan) één kastje 10 cm kleiner maken en alles past. Bijv. een spoelbakkast van 60 cm 50 cm maken.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:58:03 #291
37582 Snarf
pi_70699277
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:33 schreef WillemijnB het volgende:
Een verhaal over Barendrecht
Wat mijn collega waarschijnlijk bedoelde is dat je ze als klant niet zelf kunt pakken maar dat ze in een afgesloten deel van het magazijn liggen waar alleen onze bonnenlopers toegang tot hebben.
Je pakt ze dus niet zelf maar je betaalt ze aan de kassa en ze worden voor je gepakt.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:38:54 #292
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_70700739
vraagje over de "Division ophangset voor paneelgordijn".

Op de site staat dat deze een max lengte van 230cm heeft.
de verpakkingsmaat geeft aan dat t iets van 140 cm is.
houd dat nu logischerwijs in dat de roede uitschuifbaar is of in 2 delen in de doos zit?
pi_70700901
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:58 schreef Snarf het volgende:

[..]

Wat mijn collega waarschijnlijk bedoelde is dat je ze als klant niet zelf kunt pakken maar dat ze in een afgesloten deel van het magazijn liggen waar alleen onze bonnenlopers toegang tot hebben.
Je pakt ze dus niet zelf maar je betaalt ze aan de kassa en ze worden voor je gepakt.
Nee, dat is niet wat hij bedoelde. Het product is voor Ikea medewerkers nog wel zichtbaar in het (interne) systeem, maar voor klanten niet. Ik heb begrepen dat de heftrucks niet gebruikt mogen worden tijdens openingstijden. Ze liggen dus ergens bovenop stof te happen, maar door een verbouwing van 't magazijn o.i.d. blijven ze daar voorlopig liggen. Wél zichtbaar voor medewerkers, maar dus onvindbaar voor klanten.

Als het zo was geweest als jij hierboven hebt geschetst dan had ik gewoon bij de informatiebalie op de beddenafdeling zo'n uitdraai kunnen vragen, deze betalen bij de kassa en 'm dan ophalen bij die aparte balie voor grote artikelen die je niet zelf uit 't magazijn haalt.

Helaas is dat dus niet het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door WillemijnB op 06-07-2009 14:50:15 ]
pi_70701489
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:55 schreef Snarf het volgende:

[..]

Als het aankomt op millimeters heb je sowieso een planning die niet helemaal in orde is. Aan de zijkanten van kastjes is een passtuk altijd gewenst. Mocht je muur niet helemaal waterpas staan dan krijg je in dat geval problemen met het openen van lades of komen de handgrepen tegen de muur etc.
Heb je bovendien bedekkingspanelen geplaatst tegen de zichtbare zijkanten van kastjes?

Makkelijke oplossing is (als het kan) één kastje 10 cm kleiner maken en alles past. Bijv. een spoelbakkast van 60 cm 50 cm maken.
dan je wel Snarf. heb inderdaad bedekkingspanelen toegevoegd. Het gaat erom of er nog een bedekkingspannel aan het eind toegevoegd kan worden tussen een (apothekers)kast en de muur. Zo ook aan de andere zijde voor een hoge kast, die grenst aan een stukje muur die ongeveer 65 cm breed is. (open keuken) Betreft een nieuwbouwhuis, ik zou denken dat die muren wel in het lood staan maar heb eerlijk gezegd niet gecontroleerd. Nou kan ik wel 'safe' spelen door ipv een 60 cm kast een 50 cm kast neer te zetten, maar als het ff kan wil ik toch die 60 cm kast. Ik houd nu ongeveer 1 cm over, korte zijde nog net iets minder, 8 mm ofzo. Te weinig voor een bedekkingspaneel. Geen punt mits 1. de muren loodrecht zijn en 2. de kastjes maatvast zijn. En dat laatste zit ik dus mee. Als de kastjes geen 60 cm zijn maar bijv. ook 60,5 cm kunnen zijn, dan gaat het dus niet.
  maandag 6 juli 2009 @ 17:01:53 #295
37582 Snarf
pi_70706485
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:59 schreef fokje het volgende:

[..]

dan je wel Snarf. heb inderdaad bedekkingspanelen toegevoegd. Het gaat erom of er nog een bedekkingspannel aan het eind toegevoegd kan worden tussen een (apothekers)kast en de muur. Zo ook aan de andere zijde voor een hoge kast, die grenst aan een stukje muur die ongeveer 65 cm breed is. (open keuken) Betreft een nieuwbouwhuis, ik zou denken dat die muren wel in het lood staan maar heb eerlijk gezegd niet gecontroleerd. Nou kan ik wel 'safe' spelen door ipv een 60 cm kast een 50 cm kast neer te zetten, maar als het ff kan wil ik toch die 60 cm kast. Ik houd nu ongeveer 1 cm over, korte zijde nog net iets minder, 8 mm ofzo. Te weinig voor een bedekkingspaneel. Geen punt mits 1. de muren loodrecht zijn en 2. de kastjes maatvast zijn. En dat laatste zit ik dus mee. Als de kastjes geen 60 cm zijn maar bijv. ook 60,5 cm kunnen zijn, dan gaat het dus niet.
Een klein onderzoekje heeft eens uitgewezen dat het 'gemiddelde' kastje 1 mm. kleiner is dan de vermelde breedte, maar dat er uitschieters zijn naar 2 mm. kleiner EN LET OP: ook 2 mm. groter.
  maandag 6 juli 2009 @ 19:46:19 #296
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_70712855
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:57 schreef Sandous het volgende:
hey allemaal,

Een vraagske: Tijdje terug op het internet (en collectie zomer) waren er van die windschermen, oftewel Balkonschermen in het wit met blauw/groen/rode strepen. Ze waren voor 15 euro.

Daarna nooit meer gezien.. In de winkels wisten ze er helemaal niks van, op het inet waren ze er op een gegeven moment ook niet meer. Zijn die uit het assortiment gehaald?
ehum
pi_70716023
Volgens mij is de zomercollectie maar tijdelijk, dus als je die niet kunt vinden is het weer uit het assortiment..

Denk ik..
  maandag 6 juli 2009 @ 21:17:01 #298
37582 Snarf
pi_70716906
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:46 schreef Sandous het volgende:

[..]

ehum
Vast wel. Seasonal artikelen, alleen in vlak voor de zomer verkrijgbaar enzo.
pi_70718795
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:46 schreef Sandous het volgende:

[..]

ehum
Kans is groot dat die al uit het assortiment zijn. Tuinassortiment wordt over het algemeen tot eind mei verkocht en daarna is het op.
pi_70718982
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:43 schreef WillemijnB het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat hij bedoelde. Het product is voor Ikea medewerkers nog wel zichtbaar in het (interne) systeem, maar voor klanten niet. Ik heb begrepen dat de heftrucks niet gebruikt mogen worden tijdens openingstijden. Ze liggen dus ergens bovenop stof te happen, maar door een verbouwing van 't magazijn o.i.d. blijven ze daar voorlopig liggen. Wél zichtbaar voor medewerkers, maar dus onvindbaar voor klanten.

Als het zo was geweest als jij hierboven hebt geschetst dan had ik gewoon bij de informatiebalie op de beddenafdeling zo'n uitdraai kunnen vragen, deze betalen bij de kassa en 'm dan ophalen bij die aparte balie voor grote artikelen die je niet zelf uit 't magazijn haalt.

Helaas is dat dus niet het geval.
Het vervelende is dat wij inderdaad geen heftrucks tijdens openingstijden mogen laten rijden in het magazijn. Het is voor ons ook niet te zeggen wat de planning van IKEA Barendrecht is met dit artikel. Het kan zijn dat deze morgen of zo afgeprijsd verkocht worden, dat ze gewoon voor het normale bedrag verkocht worden of dat ze volledig afgeschreven worden en via de koopjeshoek worden verkocht. De enigen die dat weten werken in Barendrecht op de beddenafdeling.

Wat je zou kunnen proberen is morgen bellen met het 0900 nummer. Je legt daar je verhaal uit en wellicht dat zij contact kunnen opnemen met Barendrecht over dit artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')