Die kenne gratis hun rijbewijs hale jeweets.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:53 schreef sprlm het volgende:
Wat vinden militairen ervan dat er van hen gevraagd kan worden om hun leven te offeren voor mensen die naar hen kijken alsof ze het laagst mogelijke uitschot zijn?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:53 schreef sprlm het volgende:
het doel van het leger, van militairen, is om Nederland en de Nederlandse cultuur te beschermen,
Uhm, nee. Er is een heel goede reden dat een militaire macht geen politietaken hoort uit te voeren en dat is het geweldsniveau. Voor tuig van de richel heb je ME bewapend met schilden en wapenstokken, geen gasten met Diemaco's en granaatwerpers.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:18 schreef A-mineur het volgende:
Ze kunnen beter hier het leger de straat opsturen om probleemjongeren aan te pakken. Zo'n knakker in een blauwe broek en wit overhemd straalt geen gezag meer uit en mensen lachen er om. Zou dus een goed idee zijn.
Voorbeeldje van goede aanpak voor tuig.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er militairen zouden worden ingezet tegen hangjeugd hebben we op een gegeven moment geen manschappen meer over voor datgene waar militairen voor bedoeld zijn, namelijk de dreigingen van buiten en het behouden van vrede en veiligheid.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:14 schreef Pumatje het volgende:
capaciteit is er echt wel voor hoor.
Ach we hebben de Nationaal Reserve nog. Die kan goed ingezet worden tegen onwillig tuig of voetbal hooligans. Daarnaast ben ik btw voor heroprichting Rijkspolitie.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:40 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Als er militairen zouden worden ingezet tegen hangjeugd hebben we op een gegeven moment geen manschappen meer over voor datgene waar militairen voor bedoeld zijn, namelijk de dreigingen van buiten en het behouden van vrede en veiligheid.
Voor de onruststokers en raddraaiers binnen de Nederlandse landsgrenzen hebben we het politie-apparaat en dat moet ook zo blijven.
Via geweld uiteraard!! Wie dwingt nou geen respect af met geweld tegenwoordig?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:13 schreef Rock-shocker het volgende:
Hmja dan ben ik liever voor feller optreden door de politie zelf. Respect is natuurlijk iets dat je verdient en de politie moet gewoon een manier vinden om dat weer te verdienen.
Begrijp wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:43 schreef elilim het volgende:
Interessante stelling, ikzelf word als militair zijnde ook wel eens behoorlijk vermoeid van al het gekanker op militairen en gebrek aan waardering voor het werk dat er verricht word in oa Uruzgan. De laatste tijd is het tij wel aan het keren en beginnen mensen op een andere manier te kijken met als goed voorbeeld het uitreiken van de willemsorde.
Natuurlijk vind ik wel dat iedereen in zijn mening mag hebben hoe kortzichtig en ongefundeerd deze ook is. Het is als niet militair vanuit je leunstoel in het veilige luxe Nederland erg moeilijk voor te stellen hoe een militaire operatie in Afghanistan in zijn werk gaat, je kunt het ze dus ook niet kwalijk nemen.
Daarnaast is het ook gewoon goed een tegengeluid te hebben, houd de krijgsmacht ook scherp om zo goed mogelijk werk te verrichten.
hier op fok lopen dan nog een aantal figuren consistent te trollen, ik zeg suc6 ermee
Het zijn veelal jongere militairen die hier rondhangen. Common ground is makkelijk te vinden, als je het wilt.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar ik ben geheel oprecht wanneer ik zeg dat wat ik sommige van de militaire DEF bezoekers tentoon zie spreiden, mij niet altijd vrolijk stemt.
Ik denk dat dit forum in dat opzicht niet echt meewerkt aan het vinden van de zo geliefde 'common ground'.
Dat stukje verantwoordelijkheidsgevoel mis ik, en dat verbaast me nogal van professionals.
Kortom: dit forum is al bij voorbaat niet passend bij Fok.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:28 schreef Bob-B het volgende:
Ook militairen mogen hun eigen mening hebben. Alleen als je namens defensie spreekt (lees: je meldt eerst dat je militair bent of je staat in je uniform een verhaal te houden) dan doe je natuurlijk je verhaal in het oogmerk van het bedrijf. Niets anders dus als bij normale bedrijven, ik denk niet dat bv een Philips het leuk vindt als mensen namens het bedrijf negatieve berichten naar buiten brengen over apparaten e.d.
En dan komen er posts als deze langs:quote:op vrijdag 29 mei 2009 13:53 schreef je:
(...)
Zijn jullie bereid om je leven te geven voor mijn recht om zo pijnlijk confronterend te kunnen zijn?
Ik ben erg benieuwd.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Die kenne gratis hun rijbewijs hale jeweets.
Kunnen ze lekker in hun tupperware Golf boeken.
Zijn zij ook weer blij.
Daarop past maar één reactie:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:16 schreef Verluste het volgende:
Militairen worden niet gevraagd om te denken of kritisch te zijn. Dat zie je goed terug in dit sub-forum.
So long vrijheid van meningsuiting.
Kijk eens naar de leeftijd van de posters waar je het over hebt. Oudere militairen zijn een stuk gematigder, en heel goed in staat om de jonge honden rustig te houden. De reacties van de 'jonge honden' zijn vooral ingegeven door het gevoel dat ze zich 'moeten' verdedigen voor hun keus tegen mensen die er absoluut niets mee hebben, of zelfs vinden dat ze met allerlei gezuig en getrol militairen uit de tent moeten lokken om te laten zien hoe goed ze zelf zijn. Je leert het vanzelf af om daar op in te gaan, al is dat een volstrekt natuurlijke reactie. Niemand vindt het leuk om in het verdomhoekje te zitten, kijk maar eens hoe er gereageerd wordt als je 'NuKuBu' zegt.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Begrijp wat je bedoelt.
Maar ik ben geheel oprecht wanneer ik zeg dat wat ik sommige van de militaire DEF bezoekers tentoon zie spreiden, mij niet altijd vrolijk stemt.
Ik denk dat dit forum in dat opzicht niet echt meewerkt aan het vinden van de zo geliefde 'common ground'.
Dat stukje verantwoordelijkheidsgevoel mis ik, en dat verbaast me nogal van professionals.
waarom bestaat de BE dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:03 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Uhm, nee. Er is een heel goede reden dat een militaire macht geen politietaken hoort uit te voeren en dat is het geweldsniveau. Voor tuig van de richel heb je ME bewapend met schilden en wapenstokken, geen gasten met Diemaco's en granaatwerpers.
Bovendien hebben de Nederlandse strijdkrachten daar de capaciteit niet voor.
ME wordt daarvoor gewoon ingezet hoor, mocht er mogelijk dodelijk geweld nodig zijn is er nog de Bijstands Eenheid van de Marrechausseequote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach we hebben de Nationaal Reserve nog. Die kan goed ingezet worden tegen onwillig tuig of voetbal hooligans. Daarnaast ben ik btw voor heroprichting Rijkspolitie.
Of zet de Marechaussee in tegen tuig. Marechaussee heeft de burger toch echt wat meer respect voor dan de gewone politie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |