De verhouding is onder de hybrides is ongeveer 60% Honda 40% Prius. De lease contracten zijn ex brandstof, voor de brandstof hebben we een appart contract met shell.quote:Op maandag 23 november 2009 21:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je had de Prius 2 toch?
[..]
En de rest van de hybride rijders? zijn dat priusrijders of honda?
Hebben jullie soms het leasebedrag excl. brandstof of zo?
Nee, maar ik begrijp dat er dus meerdere bedrijven zijn waar men een verzoek doet aan de hybride rijder om op het rijgedrag te letten.quote:
Ja, het is overal dat mensen die wagens nemen voor het fiscale voordeel en er dan als een idioot mee rijden en er verder geen rekening mee houden!quote:Op woensdag 25 november 2009 12:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De verhouding is onder de hybrides is ongeveer 60% Honda 40% Prius. De lease contracten zijn ex brandstof, voor de brandstof hebben we een appart contract met shell.
[..]
Nee, maar ik begrijp dat er dus meerdere bedrijven zijn waar men een verzoek doet aan de hybride rijder om op het rijgedrag te letten.
Op zich is dat wel vreemd, dat men daar nu pas achter komt. Het verbruik van bv de prius vs een diesel is toch nagenoeg gelijk, 20 liter brandstof/100km. En 20 liter benzine is nou eenmaal duurder dan diesel.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De verhouding is onder de hybrides is ongeveer 60% Honda 40% Prius. De lease contracten zijn ex brandstof, voor de brandstof hebben we een appart contract met shell.
[..]
Nee, maar ik begrijp dat er dus meerdere bedrijven zijn waar men een verzoek doet aan de hybride rijder om op het rijgedrag te letten.
Heb je waarschijnlijk eentje gekregen die eigenlijk bedoeld is voor een leaser. Leasemaatschappijen laten dealers geen auto's meer leveren vanaf november, en de dealers moeten toch hun voorraadkast opschonen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:47 schreef trainfreak het volgende:
Vandaag de Prius afgehaald, 3 maanden vroeger dan gepland.
Morgen enkele foto's gaan maken!
Sol versie (maar in Nederland zijn het andere namen...)quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:02 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Heb je waarschijnlijk eentje gekregen die eigenlijk bedoeld is voor een leaser. Leasemaatschappijen laten dealers geen auto's meer leveren vanaf november, en de dealers moeten toch hun voorraadkast opschonen.
Welke versie en kleur? Misschien heb je de mijne.![]()
Dat is wel een hele goede optie op een prius...quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:50 schreef trainfreak het volgende:
met geblindeerde/verdonkerde ruiten
Wa wil je zeggen?quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele goede optie op een prius...
Een verwijzing naar dat je er niet in gezien wil worden. Het was een geintje, voor zover niet duidelijk.quote:
Dan ben je een uitzondering, want gemiddeld gezien is het type "natte krant" achter het stuur. Maar goed, daar rijden er sowieso veel van, niet alleen in toyota's.quote:Ik doe niet mee aan traag rijgedrag hoor
mwoah, je hebt wel gelijk, maar het is wel zo dat een diesel in die prijscategorie (zeg een ford focus bijvoorbeeld) in maandbedrag duurder is dan de prius. Mijn baas vroeg me destijds om ook twee diesels in de vergelijking te gooien met de vermelding "dan regelen we wel iets betreffende de hogere bijtelling".quote:Op woensdag 25 november 2009 12:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Op zich is dat wel vreemd, dat men daar nu pas achter komt. Het verbruik van bv de prius vs een diesel is toch nagenoeg gelijk, 20 liter brandstof/100km. En 20 liter benzine is nou eenmaal duurder dan diesel.
Wisten ze natuurlijk wel eerder. Voordeel van een hybride is dan ook geheel voor de berijder, en niet de werkgever. Want van de BPM en zo merkt de werkgever natuurlijk niks, zo ook de bijtelling.
Hoe is het dan goedkoper voor hem? Hij koopt de auto toch niet?quote:Op maandag 21 december 2009 07:36 schreef bluebit het volgende:
[..]
mwoah, je hebt wel gelijk, maar het is wel zo dat een diesel in die prijscategorie (zeg een ford focus bijvoorbeeld) in maandbedrag duurder is dan de prius. Mijn baas vroeg me destijds om ook twee diesels in de vergelijking te gooien met de vermelding "dan regelen we wel iets betreffende de hogere bijtelling".
Uiteindelijk was de prius voor hem en voor mij goedkoper dan de diesels, zelfs bij de 50 - 60k km die ik rij.
ach, ik ga mss ook een prius in lease nemen als me dat goedkoper uit komt. De nieuwe heeft 143pk, als ik daar andere dempers & veren onder plaats zal daar ook aardig mee te gassen vallenquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:48 schreef DS4 het volgende:
Dan ben je een uitzondering, want gemiddeld gezien is het type "natte krant" achter het stuur. Maar goed, daar rijden er sowieso veel van, niet alleen in toyota's.
136quote:Op maandag 21 december 2009 22:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ach, ik ga mss ook een prius in lease nemen als me dat goedkoper uit komt. De nieuwe heeft 143pk, als ik daar andere dempers & veren onder plaats zal daar ook aardig mee te gassen vallen(dat of een Alfa Romeo)
in maandbedrag. de leasemaatschappij wilde 900 of zoiets voor een focus tegen 700 voor een prius. met brandstof kwam het op 1100 tegen 950...zoietsquote:Op maandag 21 december 2009 07:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hoe is het dan goedkoper voor hem? Hij koopt de auto toch niet?
De Prius III is niet echt zijwindgevoelig, vind ik. Hij ligt bovendien een stuk beter op de weg dan de Seat Ibiza Sport die ik als voorloop had.quote:Op maandag 23 november 2009 13:36 schreef bluebit het volgende:
overigens, de zijwind gevoeligheid vind ik buiten proportioneel groot bij de prius en tevens ik hou mijn hart vast als het gaat sneeuwen...momenteel erg veel wielspin bij het wegrijden.
het is lastig om het activeren van de electromotor/benzinemotor te reguleren, waardoor er momenten zijn dat plotseling vermogen vrijkomt op de voorwielen wat je niet echt aan zag komen.
De Prius is totaal niet te vergelijken met een Alfa. Veeleer met een Amerikaan, zij het dan zonder de nadelen van rammeltjes en kraakjes en het verbruik.quote:Op maandag 21 december 2009 22:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ach, ik ga mss ook een prius in lease nemen als me dat goedkoper uit komt. De nieuwe heeft 143pk, als ik daar andere dempers & veren onder plaats zal daar ook aardig mee te gassen vallen(dat of een Alfa Romeo)
Als je auto leest als "alles vanzelf", ja...quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:25 schreef heijx het volgende:
en absoluut een auto voor auto-enthousiasten.
Tja, er zijn mensen die " een schakelbak willen, omdat ze het fijn vinden om te kunnen schakelen. Doen ze nog eens wat".quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je auto leest als "alles vanzelf", ja...
Maar verder kan ik het niet plaatsen. Er is m.i. werkelijk niets aan een Prius wat een autoliefhebber kan bekoren.
tsja, ik zie de lol en het nut er niet van in: als je sportief wilt rijden: wie denk je dat het beste schakelmoment kan kiezen: mens of computer?quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die " een schakelbak willen, omdat ze het fijn vinden om te kunnen schakelen. Doen ze nog eens wat".
100% zeker; de mens (want de kurves van een automaat zijn niet op zuinigheid geprogrammeerd)quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:02 schreef bluebit het volgende:
als je zuinig wilt rijden, wie kan het beste het gewenste toerental van de motor bepalen: mens of computer.
Het gaat niet alleen om de automaat, want ik kan best begrijpen waarom iemand voor een AMG versie van Mercedes kiest.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:17 schreef athlonkmf het volgende:
Tja, er zijn mensen die " een schakelbak willen, omdat ze het fijn vinden om te kunnen schakelen. Doen ze nog eens wat".
Mens. Al was het maar omdat jij kan zien waar de weg heen gaat. Het grote probleem zit natuurlijk in de koppelomvormer.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:02 schreef bluebit het volgende:
tsja, ik zie de lol en het nut er niet van in: als je sportief wilt rijden: wie denk je dat het beste schakelmoment kan kiezen: mens of computer?
Handbak is als je goed gebruik er van maakt makkelijk zuiniger dan een automaat.quote:als je zuinig wilt rijden, wie kan het beste het gewenste toerental van de motor bepalen: mens of computer.
De handbakversie is in vrijwel alle gevallen sneller. De enige uitzondering is de vorige 911 turbo en in de praktijk bleek ook daar de handbak de snelste...quote:ik moet toch altijd lachen om autos met meer pk's die naast me staan. trekken ze op, lopen ze heel even weg en vervolgens verliezen ze alle snelheid, al het koppel en alle pk's als ze schakelen moeten en de motor weer op toeren moeten krijgen.
is toch zo inefficiënt als het maar kan, zowel op het gebied van beschikbaar vermogen als op gebied van zuinigheid.
Dat is dezelfde type argument als "als je zuinig rijdt, dan kan je ook benzine besparen"quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:52 schreef DS4 het volgende:
Handbak is als je goed gebruik er van maakt makkelijk zuiniger dan een automaat.
Bij lange na niet. Ik wil het wel anders stellen: je moet je best doen om minder zuinig te rijden met een handbak.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:19 schreef athlonkmf het volgende:
Dat is dezelfde type argument als "als je zuinig rijdt, dan kan je ook benzine besparen"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |