Als de rechter oordeelt dat een kind de vader niet meer mag zien moeten er wel bewijzen zijn, zo gaat dat in NL, en men gaat echt niet blind af op het oordeel van de moeder. Zou nogal mooi zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is pure speculatie, en zonder fatsoenlijke cijfers die je bewering staven schaar ik het onder broodje aap verhalen.
Door een Amerikaanse rechter.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij begint hier te zeuren dat het zo schandalig is dat pa z'n kind meeneemt zonder eerst afscheid te laten nemen. Dat doet mij vermoeden dat jij er geen bezwaar tegen hebt dat het kind aan vader is toegewezen.
Dat weet ik inderdaad niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:48 schreef Cerbie het volgende:
[..]
En wie weet wat voor kreng de moeder is. We weten alleen wat beide ouders zeggen en die proberen alleen maar elkaar zwart te maken.
Waarom? Ze woonde toch al 6 jaar in Nederland.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In NL blijven is nooit een optie geweest, want het was VS of Oekraine.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:06 schreef livelink het volgende:
De vader had ook kunnen wachten tot de Nederlandse rechter het vonnis van de Amerikaanse rechter had bekrachtigd en dan had de moeder het kind over kunnen dragen. Dat was de manier geweest.
Ongeveer zoals in dit nieuwsbericht. Die moeder moet haar dochter ook naar Portugal brengen. Dat gaat dan wel in overleg, het kind kan afscheid nemen en voorbereid worden.
En verder ben ik dit soort verhalen wel spuug- en spuugzat. Alle partijen (vaders en moeders) roepen dat ze alleen het belang van het kind voor ogen hebben. Terwijl in de praktijk ze alleen maar hun eigen belang op het oog hebben. En dat geldt voor de vader en voor de moeder. Dat je gaat scheiden en niet in staat bent om een goede regeling af te spreken met betrekking tot je kinderen valt ze al heel zwaar aan te rekenen.
Het is zeer de vraag of een dergelijk vonnis ten uitvoer gelegd kan worden in Nederland. Dat maakt de situatie ook zo moeilijk voor vader: hij kan het (Amerikaanse) recht aan zijn zijde hebben, maar daar toch niets aan hebben. Vandaar dat ik begrip kan hebben voor een dergelijke noodsprong.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Door een Amerikaanse rechter.
Als hij met die papieren hier naar de autoriteiten was gestapt vraag ik me af of hij dan het kind wel had meegekregen.
Ja maar als die vader gewoon rustig zou zeggen dat hij zijn kind naar Amerika laat verhuizen zit dat kind binnen no time in de Oekraine.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Ze woonde toch al 6 jaar in Nederland.
'Aantijging kindermisbruik vaak onterecht'quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als de rechter oordeelt dat een kind de vader niet meer mag zien moeten er wel bewijzen zijn, zo gaat dat in NL, en men gaat echt niet blind af op het oordeel van de moeder. Zou nogal mooi zijn.
En kom jij dan eens met bewijzen dat moeders hun kinderen van hun ex weghouden. Hoe doen ze dat? Wat verzinnen ze dan? Of zou het kunnen dat de vaders zelf nogal snel opgeven?
Uitzonderingen bevestigen nog altijd de regel.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:12 schreef Cerbie het volgende:
[..]
'Aantijging kindermisbruik vaak onterecht'
Herinner je je het meisje van Nulde nog trouwens? Had men naar de vader geluisterd dan was dat misschien wel anders gelopen.
Dus had vader totaal geen enkel recht om het kind mee te nemen, het is dus volgens de Nederlandse wet dan ontvoering (zo zou het dan eigenlijk moeten zijn).quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is zeer de vraag of een dergelijk vonnis ten uitvoer gelegd kan worden in Nederland. Dat maakt de situatie ook zo moeilijk voor vader: hij kan het (Amerikaanse) recht aan zijn zijde hebben, maar daar toch niets aan hebben. Vandaar dat ik begrip kan hebben voor een dergelijke noodsprong.
Tussen de 30 en 50% is inderdaad een uitzondering.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:13 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen nog altijd de regel.
Daarom kennen we organisaties zoals fathers 4 justice, plus ik heb het in m'n eigen familie zien gebeuren.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als de rechter oordeelt dat een kind de vader niet meer mag zien moeten er wel bewijzen zijn, zo gaat dat in NL, en men gaat echt niet blind af op het oordeel van de moeder. Zou nogal mooi zijn.
En kom jij dan eens met bewijzen dat moeders hun kinderen van hun ex weghouden. Hoe doen ze dat? Wat verzinnen ze dan? Of zou het kunnen dat de vaders zelf nogal snel opgeven?
Heb je daar ook een bron voor? Los daarvan kun je van gedachten veranderen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij heeft eerst toestemming gegeven dat ze in NL woont met haar moeder,
Ik voel wat onderbuikgevoelens bij je. Ik heb sterk de indruk dat je dit vooral vindt omdat het kind dan bij de moeder kan blijven, dat soort redeneringen zie je nl wel vaker bij vrouwen. Kijk, ik betwist helemaal niet dat dit vervelend is voor het kind, maar die vader heeft ook niet om deze situatie gevraagd. Om dan altijd maar rucksichtslos voor de verzorgende ouder te kiezen, zorgt er in de praktijk voor dat je als vader rechteloos bent, en dat acht ik in de huidige geemancipeerde tijd verwerpelijk.quote:en nu moet ze inneens naar de VS omdat het hem beter uitkomt? Ik vind dat dan in het belang van het kind moet worden gedacht en dat ze beter in NL kan blijven, waar ze gewend is, mits ze zelf aangeeft liever bij haar vader te zijn.
Bezoeken =/ opvoeden. Wie ben jij om de vader de wens zijn eigen kind op te voeden te ontzeggen, met allerlei verdachtmakingen en kromme redeneringen?quote:Nogmaals, hij kan haar bezoeken alleen dan niet zo vaak. Het is niet naast de deur, maar ja.
Je redeneert kinderachtig en erg persoonlijk betrokken, daar mag ik best op wijzen.quote:En kun je aub ophouden zo op de persoonlijk toer te gaan: 'Jij begint hier te zeuren' , 'Doe niet zo dom'
Erg kinderachtig.
Dit is een leugen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar wat heeft vader met de Nederlandse wet te maken? Hij heeft keurig netjes in Amerika geprocedeerd, en daar gelijk gekregen. Gaat het Nederlandse recht soms boven het Amerikaanse?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dus had vader totaal geen enkel recht om het kind mee te nemen, het is dus volgens de Nederlandse wet dan ontvoering (zo zou het dan eigenlijk moeten zijn).
Nu wordt de moeder de mogelijkheid haar kind op te voeden ontzegt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wie ben jij om de vader de wens zijn eigen kind op te voeden te ontzeggen, met allerlei verdachtmakingen en kromme redeneringen?
Het kind woont in Nederland, misschien heeft ze inmiddels ook de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar wat heeft vader met de Nederlandse wet te maken? Hij heeft keurig netjes in Amerika geprocedeerd, en daar gelijk gekregen. Gaat het Nederlandse recht soms boven het Amerikaanse?
Het kind woont al jaren in Nederland. Geen idee hoe het zit met de nationaliteit van moeder en kind.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar wat heeft vader met de Nederlandse wet te maken? Hij heeft keurig netjes in Amerika geprocedeerd, en daar gelijk gekregen. Gaat het Nederlandse recht soms boven het Amerikaanse?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |