abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69697455
Een kwartiertje? Ik stond net binnen 2 minuten weer buiten
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:39:36 #227
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69697478
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:38 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een kwartiertje? Ik stond net binnen 2 minuten weer buiten
en moest je weer ouderwets met rood potlood stemmen? Dat hoorde ik op de radio voorbij komen vanmorgen dacht ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_69698027
Mag je in Rotterdam overigens weer overal waar je wilt stemmen, net als vorige keer

Heb ik eigenlijk niet eens op gelet...
pi_69698090
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:39 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

en moest je weer ouderwets met rood potlood stemmen? Dat hoorde ik op de radio voorbij komen vanmorgen dacht ik.
Klopt ja!
pi_69698094
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:36 schreef littledrummergirl het volgende:
ook hetzelfde als de mijne, al overweeg ik wel groen links te stemmen
Een linkse samenzwering
pi_69698116
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:39 schreef littledrummergirl het volgende:

Weer Ik heb dat nog nooit gedaan
pi_69699298
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ook hetzelfde als de mijne, al overweeg ik wel groen links te stemmen
Nee! Geen groen links! ie halen de kiesdrempel niet! Stem dan liever D66, op naar een tweede europese zetel!
pi_69699477
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:31 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

Nee! Geen groen links! ie halen de kiesdrempel niet! Stem dan liever D66, op naar een tweede europese zetel!
Jij hebt alle GL stemmers in je MSN lijst staan?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69699554
Volgens EU profiler ligt CU/SGP als enige in de buurt van m'n voorkeur.

Zie daar een van de redenen om niet te stemmen; er is gewoonweg geen acceptabel alternatief voor mijn visie. Sterker nog, in de tekening lijken de partijen hun best te doen om maar zo hoog mogelijk te eindigen op zowel "sociaaleconimisch links" als op "voor Europese integratie".

Welke site is die met dat grafiekje?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_69699860
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:38 schreef FJD het volgende:
Volgens EU profiler ligt CU/SGP als enige in de buurt van m'n voorkeur.

Zie daar een van de redenen om niet te stemmen; er is gewoonweg geen acceptabel alternatief voor mijn visie. Sterker nog, in de tekening lijken de partijen hun best te doen om maar zo hoog mogelijk te eindigen op zowel "sociaaleconimisch links" als op "voor Europese integratie".

Welke site is die met dat grafiekje?

www.stemwijzer.nl
pi_69700028
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
www.stemwijzer.nl
Gevonden. Dan kom ik weer op VVD en LibDem en weer heel laag met SGP/CU
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_69700079
Volgens EUprofiler (slechte stellingen overigens) komt mijn voorkeur het beste in de buurt bij het Roemeense Partidul Social Demokrat

Bij de NL'se partijen vrijwel hetzelfde beeld:

pi_69700427
Ik kan hiervandaan niet even een screenshotje maken en uploaden, maar mijn top 5 is SP, D66, GL, PvdA, PVDD (daarna Newropeans, Solidara en de Groenen).
pi_69701421
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Haaien niet op je ongesteldheidsdrapjes afgekomen?
Zeg niet van die vieze dingen. Ik ben niet ongesteld trouwens en er zitten hier weinig haaien.
pi_69701736
Er is geen enkele partij waarop ik zou willen stemmen. Die hele politiek kan me gestolen worden. Het gaat allemaal over triviale dingen en de zaken die ik van belang vind, worden nergens echt vertegenwoordigd.
pi_69702294
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:37 schreef Isegrim het volgende:
Er is geen enkele partij waarop ik zou willen stemmen. Die hele politiek kan me gestolen worden. Het gaat allemaal over triviale dingen en de zaken die ik van belang vind, worden nergens echt vertegenwoordigd.
dat ontslaat je nog niet van de morele plicht te gaan stemmen. Als je wenst te profiteren van onze democratische verworvenheden dan mag je daar ook wel wat aan bijdragen lijkt me. Of je het nou van belang vind of niet.
Als je niet stemt gaat jouw stem dus naar de PVV, vind je dat een goed idee?
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:25:19 #242
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69703673
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:31 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

zonder steun halen ze het sowieso niet dus ik stem lekker gl straks.

stemmen jullie d66 , dan komen die er ook
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:47:24 #243
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69704536
Door fout van gemeente KAN ik niet eens stemmen anders had PVV er 1 extra denk ik
pi_69704753
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:51 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

dat ontslaat je nog niet van de morele plicht te gaan stemmen. Als je wenst te profiteren van onze democratische verworvenheden dan mag je daar ook wel wat aan bijdragen lijkt me. Of je het nou van belang vind of niet.
Dat laatste is sowieso baarlijke nonsens, stemmingmakerij. En ik ben niet van mening dat ik een morele plicht heb om te stemmen. Ik kan mij namelijk niet vinden in het systeem als zodanig. Een niet-communist in Noord-Korea heeft ook geen morele plicht om te gaan stemmen. Stemmen op een partij waarmee je het totaal niet eens bent, dát is immoreel. En aangezien dat in mijn geval geldt voor alle partijen, kan ik niet stemmen.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:02:38 #245
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69705224
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:51 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

wat is er mis met PVV? Net zoveel als met PvdA en CDA dus waarom er niet op stemmen?
pi_69708165
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:02 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

wat is er mis met PVV? Net zoveel als met PvdA en CDA dus waarom er niet op stemmen?
Omdat ze geen fatsoenlijk programma hebben en mensen slechts op PVV stemmen bij deze verkiezingen omdat ze niet doorhebben dat het over Europa gaat ipv de Neerlansche problematiek.
pi_69708341
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat laatste is sowieso baarlijke nonsens, stemmingmakerij. En ik ben niet van mening dat ik een morele plicht heb om te stemmen. Ik kan mij namelijk niet vinden in het systeem als zodanig. Een niet-communist in Noord-Korea heeft ook geen morele plicht om te gaan stemmen. Stemmen op een partij waarmee je het totaal niet eens bent, dát is immoreel. En aangezien dat in mijn geval geldt voor alle partijen, kan ik niet stemmen.
Niks mis met een beetje stemming (grappige woordspeling).

Je hebt net zo goed een morele plicht om te stemmen als dat je bijvoorbeeld een morele plicht hebt om geen kauwgom om straat te spugen, of het OV betalen. Natuurlijk, als jij alleen het niet doet zal er niks mis gaan, maar als iedereen er zo over denkt wordt het een rommeltje.

Het lijkt mij simpel: het land moet bestuurd worden. Dan kan met of zonder inspraak van de burger. Alle burgers dus. Het laatste staat mij wel aan, maar misschien wil jj liever een dictator? Zonee, dan moet er gestemd worden. Of het je nou interesseert of niet, en of je het er mee eens bent of niet, want als jij niet gaat stemmen kennen we jouw politieke wensen niet en kan het land dus niet goed bestuurd worden. Ik vind simpelweg niet dat je je aan die verantwoordelijkheid mag onttrekken.

Dat je geen enkele partij kunt vinden die precies alles volgens jouw mening wil is een erg naief argument: het zou toch wel erg bijzonder zijn als die partij er wel was. Ik denk dat je makkelijk een partij kunt vinden waar je het grotendeels mee eens bent. Dat daar ook punten bij kunnen zitten die je minder aanspreken is dan jammer, als je je niet actief in wilt zetten veranderd dat ook niet natuurlijk, maar dat maakt jou toch niet veel uit, aangezien je net zo makkelijk helemaal niet stemt. Dus er is geen enkele reden om niet te stemmen, en voldoende redenen om wel te stemmen.

En dat je je niet kunt vinden in het systeem als zodanig ontslaat je ook niet van de verplichting je steentje bij te dragen (of je er uit terug te trekken). Ik zou ook liever geen belastingen betalen maar helaas... sommige dingen zijn nu eenmaal zo, als je een beter alternatief weet...

Kortom: stemmen! Het kan nog tot 9 uur!
pi_69708420
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:02 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Naieve vraag...
pi_69708491
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

10 mensen gaan stemmen, 5 op de pvv, 3 GL en 2 SP. 50% links en 50% extreem rechts dus. Nu komt 1 groenlinks stemmer niet op dagen, 5, 2 en 2. Spontaan heeft de pvv in ons voorbeeld meer dan 11 procent meer van de stemmen gekregen. Niet stemmen zou met een opkomst van 10 man dus 11% verschil betekenen.

En het ergens niet compleet mee eens zijn, of compleet niet mee eens zijn, zijn 2 verschillende dingen. In de huidige overvloed aan politieke partijen is het haast onmogelijk dat er iets tussen zit wat niet bij je beeld aan sluit.
pi_69708548
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:19 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Omdat ze geen fatsoenlijk programma hebben en mensen slechts op PVV stemmen bij deze verkiezingen omdat ze niet doorhebben dat het over Europa gaat ipv de Neerlansche problematiek.
Daarnaast zijn de uitspraken van de PVV van de laatste paar maanden wel heel erg van het niveau NSB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')