quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef Locusta het volgende:VMBO-BL (ben jij nu) > VMBO-KB (1 jr.) > VMBO-TL (1 jr.) > Havo (2 jr.) > Hbo
of
VMBO-BL > Mbo niv. 3 (3 jr.) > Mbo niv. 4 (1 jr.) > Hbo
Dus je kunt kiezen: 4 jaar langer op de middelbare school rondlopen of lekker doorstromen naar het beroepsonderwijs, waar je een richting kunt kiezen die je interessant vindt/lijkt.
Wat voor studierichting zit je aan te denken dan?
Thanks iedereen voor het meedenken

.
Momenteel doe ik VMBO-Basis het laagste dus

En het is zo goed als zeker dat ik dit jaar mijn diploma zal halen. Mijn vakrichting was elektrotechniek, maar helaas lijkt mij dat niet zo interessant om daar mee door te gaan.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van het mbo, omdat het waarschijnlijk geen motiverende uitwerking op mij zal hebben. Ik ben iemand die van veel pret maken houd en geinjes en trollen en lollen, en als ik weer in die cultuur kom heb ik er een hard hoofd in dat ik later een leuke/goede baan krijg.
Ik zit nu te kijken op
Deltion dat is namelijk 1 school dicht bij mij in de buurt, waar ik 1 versnelde TL of wellicht havo kan doen. Ik ga daar morgen heen bellen om nadere informatie te krijgen. Ik hoop dat ik TL kan doen, maar heel heel heel stiekem hoop ik op Havo. Dat is een goede opleiding waar je echt wat mee kan, en ik ga er ook alles aan doen om zo goed mogelijk te presteren.
Ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin