Vijfhonderd weet er anders wel raad mee hoor.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zoveel blinde haat richting mensen die je nooit van dichtbij hebt meegemaakt, dat je de dood en verminking van tientallen omstanders - en deze 4 officieren - als gevolg van een terroristische aanslag, zou willen "vieren", kan nooit gezond zijn.
de groep (+ aanhangers) die die aanslag gepleegd hebben zijn vast aan het feesten nuquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vijfhonderd weet er anders wel raad mee hoor.
Ja ik ken in ieder geval één iemand die een "kunstwerk" aan het bewonderen is op dit moment, of zal het nu niet het geval zijn omdat moslims omgekomen zijn, hij had het eigenlijk over Nederlandse doden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
de groep (+ aanhangers) die die aanslag gepleegd hebben zijn vast aan het feesten nu
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Ik moedig de Taliban aan omdat ik ze bewonder. Dat heeft niks met vreugde te maken, het is een wrede beweging die de islam verkeerd interpreteert en excessen goedpraat. Desondanks zie ik ook de bewonderenswaardige kanten, zoals hun gerechtvaardigde strijd tegen de externe machten die ik bij ze aanmoedig. Het is het gevoel dat je kunt hebben bij een kunstwerk.
Ga je die discussie met vijfhonderd nu over het hele forum voeren of kan je daar gewoon mee in FB blijven?quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja ik ken in ieder geval één iemand die een "kunstwerk" aan het bewonderen is op dit moment, of zal het nu niet het geval zijn omdat moslims omgekomen zijn, hij had het eigenlijk over Nederlandse doden.
[..]
Ik vond het n.a.v. "zo had Mohammed het niet gewild" wel een goede schop hier naar toe, want blijkbaar wil Mohammed geen dode moslims en Nederlandse militairen vind hij om aan te moedigen. De enige nuance die nog bij hem was is nu wel verdampt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ga je die discussie met vijfhonderd nu over het hele forum voeren of kan je daar gewoon mee in FB blijven?
mensen die aanslagen plegen prima vinden horen geen asiel te krijgen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Serieus. Jullie zijn echt de meest achterlijke users die zich hier op het forum in politieke discussies mengen. De onwetendheid en achterlijkheid die jullie bezitten is oneindig.
Wie vinden het dan prima dat er aanslagen gepleegd worden? Kan je iets specifieker zijn?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
mensen die aanslagen plegen prima vinden horen geen asiel te krijgen.
Liever vrede hier..
die homos in die video bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wie vinden het dan prima dat er aanslagen gepleegd worden? Kan je iets specifieker zijn?
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:29 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
die homos in die video bijvoorbeeld.
En aangezien dit door de overheid uitegevoerd word, en er geen opositie tegen deze prakteiken zijn, kunnen wij er alleen van uitgaan dat alle iraniers zo over ons denken.
Optyfen dus voor alle iraanse immigranten
En mooie vrouwen ook.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:48 schreef Slappy het volgende:
[..]
Meeste vriendelijk volk ter wereld heb ik gehoord en natuurlijk die prachtige gebouwen/cultuur
jij praat toch ook achter je computertjequote:Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?
Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt. Nu kom je wel heel erg achterlijk over.
Dit meen je niet? Begrijp je serieus niet waar ik op doel met dat zinnetje?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:37 schreef qonmann het volgende:
[..]
jij praat toch ook achter je computertje
Ja opositie tegen slechte economy en die psychopaat aghmed aghmedinenogwat.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?
Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt. Nu kom je wel heel erg achterlijk over.
-edit- neequote:Op zondag 18 oktober 2009 13:41 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Ja opositie tegen slechte economy en die psychopaat aghmed aghmedinenogwat.
Maar elke iranier is anti semiet en 90% van de iraniers steunt de iraanse drank naar atoombommen. En als je weet dat prioriteit nummer 1 van het iraanse leger is om israel van de aarde af te bombarderen. Kan je alleen maar tegen deze militaire gunta zijn.
Nou als jij deze opositie zo dapper vind, waarom vier jij deze zelfmoordaanslag dan niet?
Is toch een dappere streider tegen dit militaire junta.
Uiteraard weet ik dat je gelijk hebt, zie je mij werkelijk aan voor iemand die denkt dat elke Iraniër maar een kogel door de kop moet krijgen om die parade? Ik heb het er over dat het een generale tendens zet voor onze visie over het land zelf, de inwoners zijn net zo individueel als jij en ik dat zijn in Nederland.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat we gelijk hebben. Het niveau van je posts is van een dermate laag niveau dat ik me soms afvraag waar je het lef vandaan haalt om hier nog te posten.
Wat je ook denkt over het land, het moet gewoon wel zo zijn dat Iraanse drank hemel op aarde is.quote:
Maar waar durf je het lef vandaan te halen om de Iraanse bevolking - die niets met die parade te maken heeft - te associëren met zaken waar de Iraanse regering verantwoordelijk voor is? En dan ook nog strooien met achterlijke uitspraken als: ''de Iraniers geen asiel meer geven''. Alsof de Iraniers die hier asiel aanvragen die parade geregisseerd hebben. Sommige mensen hier op het forum mogen zich echt achter de oren krabben.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat je gelijk hebt, zie je mij werkelijk aan voor iemand die denkt dat elke Iraniër maar een kogel door de kop moet krijgen om die parade? Ik heb het er over dat het een generale tendens zet voor onze visie over het land zelf, de inwoners zijn net zo individueel als jij en ik dat zijn in Nederland.
Walgelijk inderdaad. Ze geloven hetzelfde als jij, dan maak je ze toch niet dood! Had-ie niet gewoon christenen kunnen uitzoeken, ofzo?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:58 schreef paddy het volgende:
Voordat ik dit topic na ga lezen. Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Zo bedoel ik dat niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. Ze geloven hetzelfde als jij, dan maak je ze toch niet dood! Had-ie niet gewoon christenen kunnen uitzoeken, ofzo?
Deze achterlijke terroristen zien de sjiieten niet als medegelovigen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:58 schreef paddy het volgende:
Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Daar heeft het niets mee te maken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Deze achterlijke terroristen zien de sjiieten niet als medegelovigen.
Nou ja, wat maakt het dan uit dat zowel dader als slachtoffers denken dat hun fantasiemeester Allah heet?quote:
Het is een kick. In mei was er een aanslag, vannacht een andere.quote:Dit is trouwens een bericht van mei? Zijn er updates ofzo?
Moet me nog inlezen nl
Je kan aan het paspoort niet zien of iemand wel of niet die ideeën koestert, dus hoe kom je er op dat iedere asielzoeker uit Iran het oneens zou zijn met een dergelijke parade? Het is maar een opinie over anderen, dat jij geloof in de onschuld van velen, en wij in de schuld van velen is een gedachtegoed nuance.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar waar durf je het lef vandaan te halen om de Iraanse bevolking - die niets met die parade te maken heeft - te associëren met zaken waar de Iraanse regering verantwoordelijk voor is? En dan ook nog strooien met achterlijke uitspraken als: ''de Iraniers geen asiel meer geven''. Alsof de Iraniers die hier asiel aanvragen die parade geregisseerd hebben. Sommige mensen hier op het forum mogen zich echt achter de oren krabben.
Strijden ze voor een onafhankelijk Baluchistan of meer rechten voor hun volk?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken.
Zoals Monidique al zei: het vergt een klein beetje gezond verstand om te begrijpen dat de Iraniers die hier asiel aanvragen niets te maken hebben met de Iraanse regering noch met haar acties. Vooral als je nagaat dat veel Iraniers in binnen- en buitenland zich verzetten tegen zulke achterlijke acties. Ik snap dan niet zo goed waar je het vandaan haalt, of iniedergeval de relatie legt tussen die parade en de asielzoekers van Iraanse afkomst. Feit is dat ik inderdaad geloof in de onschuld van velen, of heb ik iets gemist? De Iraanse bevolking houdt dag en nacht zulke parades? Iemand die aan de hand van één filmpje waar een aantal honderd soldaten op te zien is, meteen denkt dat de gehele Iraanse bevolking erachter staat heeft weinig intellectueel vermogen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je kan aan het paspoort niet zien of iemand wel of niet die ideeën koestert, dus hoe kom je er op dat iedere asielzoeker uit Iran het oneens zou zijn met een dergelijke parade? Het is maar een opinie over anderen, dat jij geloof in de onschuld van velen, en wij in de schuld van velen is een gedachtegoed nuance.
Ik plaatste eerder in het topic dit:quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:11 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Strijden ze voor een onafhankelijk Baluchistan of meer rechten voor hun volk?
Ik doel op die Jundallah-strijders. Ze onthoofden soldaten, blazen sjiitische moskeeën op, doet me denken aan al-Qaeda.
Beweegredenen van de Jundallah:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:44 schreef AryaMehr het volgende:
Tja, dit krijg je ervan wanneer je de Beloetsjistanen jarenlang vervolgd, discrimineert en ook nog eens buitensluit. De provincie Beloetsjistan is bovendien ook nog eens de armste provincie van Iran en kent een grote soennitische meerderheid die zwaar onderdrukt worden door de Iraanse regering. Wellicht is de aanslag op burgers niet goed te keuren, maar rouwen doe ik er zeker niet om.
quote:Rigi defended PRMI's use of violence as a just means to defend Baloch and Sunni Muslim interests in Iran and to draw attention to the difficult economic situation and ethnic discrimination of the Baloch people, whom he describes as Iran's poorest. Significantly, Rigi declared himself an Iranian and Iran as his home. He also denied harboring separatist aspirations. According to Rigi, PRMI's goal is to improve the life of Iranian Baloch and Sunnis and not to separate from Iran or even demand autonomy.
Vandaar dat ik zei dat het een visie creëerde op het land Iran, maar dat ik wel inzie dat Iran bestaat uit net zoveel individuen als jij en ik hier in Nederland. Echter zoals bij menig land wordt gedaan wordt er wel gekeken naar afkomst als je asiel aanvraagt, dan mag je met de denkwijzen van Iran er ook wel een vraagteken bij zetten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zoals Monidique al zei: het vergt een klein beetje gezond verstand om te begrijpen dat de Iraniers die hier asiel aanvragen niets te maken hebben met de Iraanse regering noch met haar acties. Vooral als je nagaat dat veel Iraniers in binnen- en buitenland zich verzetten tegen zulke achterlijke acties. Ik snap dan niet zo goed waar je het vandaan haalt, of iniedergeval de relatie legt tussen die parade en de asielzoekers van Iraanse afkomst. Feit is dat ik inderdaad geloof in de onschuld van velen, of heb ik iets gemist? De Iraanse bevolking houdt dag en nacht zulke parades? Iemand die aan de hand van één filmpje waar een aantal honderd soldaten op te zien is, meteen denkt dat de gehele Iraanse bevolking erachter staat heeft weinig intellectueel vermogen.
Nee, sorry, zoals gewoonlijk is De Logica niet erg sterk in je "betoog" aanwezig.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat het een visie creëerde op het land Iran, maar dat ik wel inzie dat Iran bestaat uit net zoveel individuen als jij en ik hier in Nederland. Echter zoals bij menig land wordt gedaan wordt er wel gekeken naar afkomst als je asiel aanvraagt, dan mag je met de denkwijzen van Iran er ook wel een vraagteken bij zetten.
Inderdaad. Alleen heeft Iran de pech dat het zo dichtbij Saoedi-Arabie ligt. En dat Iran daardoor - na de dood van profeet Mohammed - meteen het mikpunt was van aanvalstochten vanuit Saoedi-Arabie om de islam in Iran de verspreiden. Voor de islam heeft Perzie een aantal hoogontwikkelde beschavingen gekend en kende een aantal groot Perzische Rijken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:46 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Iran is een prachtig land, met een zeer interessante geschiedenis en cultuur. Ik vind het jammer dat er altijd zo negatief over wordt gepraat in de media.
Ja, want voordat er een extremistisch islamitisch regime was, was alles koek en ei.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen heeft Iran de pech dat het zo dichtbij Saoedi-Arabie ligt. En dat Iran daardoor - na de dood van profeet Mohammed - meteen het mikpunt was van aanvalstochten vanuit Saoedi-Arabie om de islam in Iran de verspreiden. Voor de islam heeft Perzie een aantal hoogontwikkelde beschavingen gekend en kende een aantal groot Perzische Rijken.
De moslimaanvallen hebben de oorspronkelijke Zoroatristische godsdienst en cultuur nagenoeg verwoest. En kijk nu wie Iran regeert: een extremistisch islamitisch regime.
Verder heeft Iran nog de pech dat het aan 2 islamitisch extremistische landen grenst: te weten Afghanistan en Pakistan. Waar het nu mag strijden tegen extremistische moslims op het grensgebied Iran-Pakistan.
Is het werkelijk, zie jij elk persoon als een ongeschreven stuk papier zonder achtergrond?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, sorry, zoals gewoonlijk is De Logica niet erg sterk in je "betoog" aanwezig.
Dat mag, dat is inherent aan mijn mening over jouw meeste stukjes. Alles moet altijd maar kunnen omdat "het vast aardige mensen zijn" vooroordelen zijn het kwaad. Leuk dat je dat vind, maar het is niet nodig dan elke keer te antwoorden met oneliners, want verder als dat kom je ook nooit.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie dat jouw stukje tekst weinig logica heeft en toch vooral heel erg veel bullshit is.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ga je eens verdiepen in de geschedenis van dat land. En de mensten die er onderdrukt worden.
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:39 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ach daar komt onze schijnintellectueel weer om de hoek kijken met "The Stupid", weet je wat pas "stupid" is m'n beste Monidique? Alles afkaffen en dan weigeren te onderbouwen omdat je anderen dom vind, je bent niets meer dan een edele trol die zich verschuilt achter leuk taalgebruik en over het paard getilde ethiek.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, het heeft er voornamelijk mee te maken dat ik erg ongeduldig ben met The Stupid en al helemaal geen zin heb om serieus te reageren op tamelijk wanhopige trollen.
Als ik jouw reactie lees, zou je haast denken dat het namelijk wel zo was.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?Natuurlijk was vroeger ook niet alles koek en ei.
En ze zijn van alle bevolkingsgroepen hier in Nederland het hoogst opgeleid. Ze zijn zelf nog iets hoger opgeleid dan de autochtone Nederlanders.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:41 schreef paddy het volgende:
Over de Iraanse vluchtelingen kan ik wel mee praten. Eén gezin is alweer verhuisd omdat ze werden gevolgd. Was een redelijk hoge in het leger en weigerde onschuldigen (een paar mannen) te martelen. Het is wel zo dat niemand elkaar vertrouwt.
En ja, het is een gastvrij volk. Niet alleen voor Iraniërs zoals je wel eens bij andere nationaliteiten ziet, maar ook voor de blanke buren. Houden niet zo van Arabieren.
Als je goed had gelezen had je gezien dat hij het voornamelijk wijt aan de Arabische verovering van Perzie een aantal eeuwen geleden en aan de geografische ligging van Iran.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:44 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Als ik jouw reactie lees, zou je haast denken dat het namelijk wel zo was.
Het is een behoorlijk kleuterachtige manier van redeneren. Immers, je vergelijkt hier doorgaans (in land van herkomst) kapitaalkrachtige en gealfabetiseerde vluchtelingen met mensen die uit armzalige delen komen en laaggeschoold werk zoeken. Je concludeert daarna dat Nederland beter Iraniërs dan Marokkanen en Turken kan verwelkomen, in plaats van dat Nederland beter hoogopgeleide Marokkanen, Turken en Iraniërs kan verwelkomen. Proef ik hier nu gewoon ordinair racisme verhult in een politiek sausje of wat?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:31 schreef Zienswijze het volgende:
De meeste Iraniers vluchten juist voor het extremistische regime in hun geboorteland. Sommingen zijn politiek activisten die in hun eigen land worden vervolgd omdat ze het extremistische regime (probeerden) tegen te werken. Verder zijn de meeste gevluchte Iraniers in Nederland hoogopgeleid. Ook zorgen de Iraniers in Nederland voor beduidend minder problemen dan Marokkanen of Turken. Vandaar dat je liever Iraniers kan verwelkomen in je land dan Marokkanen en Turken. (maar wat doet Nederland? Juist ja...je raadt het zelf al)
Zo moeilijk is het niet, je beroept je steeds op je eigen gevoel van ethiek en dat de rest dan maar "achterlijk" is alsmede het "niet snapt en trollt". En ik neem aan omdat je geen "The Stupid" bent dat je over het paard getild wel kan vertalen, of niet soms?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:47 schreef Monidique het volgende:
Echt, wat houdt het ueberhaupt in "over het paard getilde ethiek"? Het staat er misschien heel interessant, maar wat houdt zoiets daadwerkelijk in?
Het ging hem strikt om de "moslimaanvallen" en de "Islam". Het woord "Arabische" komt er niet eens in voor.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je gezien dat hij het voornamelijk wijt aan de Arabische verovering van Perzie een aantal eeuwen geleden en aan de geografische ligging van Iran.
Ik beroep me op mijn eigen gevoel van ethiek! Je hebt het helder uitgelegd, ik zie nu helemaal wat je bedoelt. O, nee, toch niet, weer een gevalletje van logica die botst met werkelijkheid. Nogmaals: wat houdt het ueberhaupt in?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, je beroept je steeds op je eigen gevoel van ethiek en dat de rest dan maar "achterlijk" is alsmede het "niet snapt en trollt".
Dan nog slaat het als een drol op een drumstel. Net als de rest van je posts. Daar moet ik M. wel gelijk in geven.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, je beroept je steeds op je eigen gevoel van ethiek en dat de rest dan maar "achterlijk" is alsmede het "niet snapt en trollt". En ik neem aan omdat je geen "The Stupid" bent dat je over het paard getild wel kan vertalen, of niet soms?
Wellicht dat je zelf kan nagaan dat de Arabische verovering van Perzie gepaard ging met het verspreiden van de Islam?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:50 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het ging hem strikt om de "moslimaanvallen" en de "Islam". Het woord "Arabische" komt er niet eens in voor.
Ik heb het duidelijk uitgelegd, ik neem aan dat jij als zgn. intellectueel het wel kan begrijpen, zo niet ga je maar lekker achter in de rij staan bij de rest van ons "stupide" mensen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik beroep me op mijn eigen gevoel van ethiek! Je hebt het helder uitgelegd, ik zie nu helemaal wat je bedoelt. O, nee, toch niet, weer een gevalletje van logica die botst met werkelijkheid. Nogmaals: wat houdt het ueberhaupt in?
Uiteraard, ik heb ook nooit een goed woord voor je over gehad, dan schaar je je al snel daar tussen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan nog slaat het als een drol op een drumstel. Net als de rest van je posts. Daar moet ik M. wel gelijk in geven.
De conclusie die hij trekt is wat mij betreft volkomen geplaatst. Enig kennis van culturen is daarin wel gevraagd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:48 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is een behoorlijk kleuterachtige manier van redeneren. Immers, je vergelijkt hier doorgaans (in land van herkomst) kapitaalkrachtige en gealfabetiseerde vluchtelingen met mensen die uit armzalige delen komen en laaggeschoold werk zoeken. Je concludeert daarna dat Nederland beter Iraniërs dan Marokkanen en Turken kan verwelkomen, in plaats van dat Nederland beter hoogopgeleide Marokkanen, Turken en Iraniërs kan verwelkomen. Proef ik hier nu gewoon ordinair racisme verhult in een politiek sausje of wat?
Maar daar ging het hem niet om en daar gaat het mij om. Hij poogt de belabberde staat van Iran nu toe te schrijven aan de Arabieren of de Islam. Ik zie het als een vorm van weglopen voor het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wellicht dat je zelf kan nagaan dat de Arabische verovering van Perzie gepaard ging met het verspreiden van de Islam?
Nou ja, zogenaamde, eerder: door Whiskey_Tango zo genoemde.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb het duidelijk uitgelegd, ik neem aan dat jij als zgn. intellectueel het wel kan begrijpen, zo niet ga je maar lekker achter in de rij staan bij de rest van ons "stupide" mensen.
ONOES! Kritiek! Walgelijk, je beweringen onderbouwen. Zo laf en links.quote:nooit met iets anders komt dan kritiek
Ach, gaan we het over die boeg gooien. Op wat voor wijze is een Iraanse hogeropgeleide beter of nuttiger dan een Marokkaanse of Turkse hogeropgeleide? Of bedoel je te zeggen dat de Iraanse cultuur superieur is aan de Turkse en/of Marokkaanse?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De conclusie die hij trekt is wat mij betreft volkomen geplaatst. Enig kennis van culturen is daarin wel gevraagd.
Ik had je gelijk gegeven, ware het niet dat ik niet de enige ben die deze conclusie trekt. Overigens zijn het niet mijn woorden waarin je aangeeft je verheven te voelen boven de rest, dan mag ik daar op ingaan als je een spreekwoord i.c.m. een uitspraak over ethiek niet snapt. Niet jezelf in de vingers snijden en dan de verantwoordelijkheid bij een ander leggen hè, Einstein.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, zogenaamde, eerder: door Whiskey_Tango zo genoemde.
Bewijs het maar eens, ik heb tot op heden je nog niet kunnen betrappen op Hyperintelligentie.quote:De niet zo bijster intelligente vrienden onder ons denken dat het "slim" en "weldoordacht" is als je lange lappen tekst typt. Zij hebben het, uiteraard, fout. Eén regel Hyperintelligentie is waardevoller dan honderd regels Stupid.
Kan je niet lezen ofzo? Ik benadruk alleen de geografische ligging van Iran. Dat het hedendaags aan 2 extremistische moslimlanden grenst.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Maar daar ging het hem niet om en daar gaat het mij om. Hij poogt de belabberde staat van Iran nu toe te schrijven aan de Arabieren of de Islam. Ik zie het als een vorm van weglopen voor het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |