abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69528950
Mooie theorie, we hebben steeds meer immigranten nodig anders gaat de welvaart er op achteruit. Dat is korte termijn denken!

Ten eerste: de gevestigde partijen hebben jarenlang het nemen van kinderen nemen tegen gehouden door allerlei regels en feministische rotzooi, goh hoe zou het komen dat de autochtone bevolking afneemt. En daarna ineens roepen ja, we hebben immigranten nodig!

Het is gewoon een monsterverbond tussen enerzijds een paar rijke VVD'ers die lekker willen verdienen aan moderne slavernij en slinksen om maar lekker veel allochtoons gespuis naar binnen te halen en het linkse ideaal veilig te stellen waarin we in de toekomst allemaal lichtbruin zijn met bruine ogen, vrouwen of mannen er hetzelfde uitzien en zich hetzelfde gedragen en allemaal evenveel verdienen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:47:43 #252
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69533714
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:04 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Mooie theorie, we hebben steeds meer immigranten nodig anders gaat de welvaart er op achteruit. Dat is korte termijn denken!

Ten eerste: de gevestigde partijen hebben jarenlang het nemen van kinderen nemen tegen gehouden door allerlei regels en feministische rotzooi, goh hoe zou het komen dat de autochtone bevolking afneemt. En daarna ineens roepen ja, we hebben immigranten nodig!

Het is gewoon een monsterverbond tussen enerzijds een paar rijke VVD'ers die lekker willen verdienen aan moderne slavernij en slinksen om maar lekker veel allochtoons gespuis naar binnen te halen en het linkse ideaal veilig te stellen waarin we in de toekomst allemaal lichtbruin zijn met bruine ogen, vrouwen of mannen er hetzelfde uitzien en zich hetzelfde gedragen en allemaal evenveel verdienen.
We hebben wel degelijk immigranten nodig. Maar je moet wel de juiste eruit zien te pakken. Verder ben ik het met je eens dat iedereen gepushed wordt zoveel mogelijk te werken, en dat komt het opvoeden danwel maken van kinderen niet ten goede.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69533933
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:04 schreef Fedor_von_Bock het volgende:

Zonder immigranten is Nederland over tien jaar een groot bejaardenhuis omdat de hoge emigratie wel onverminderd zal doorgaan. Probleem is echter dat je alleen hoog opgeleide emigranten nodig hebt en dat de rechtse partijen als de dood zijn voor hoog opgeleide emigranten.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_69534197
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:56 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Zonder immigranten is Nederland over tien jaar een groot bejaardenhuis omdat de hoge emigratie wel onverminderd zal doorgaan. Probleem is echter dat je alleen hoog opgeleide emigranten nodig hebt en dat de rechtse partijen als de dood zijn voor hoog opgeleide emigranten.
Daarom zeg ik: stop de massale immigratie van kansloze gelukszoekers en stimuleer het nemen van kinderen!

Natuurlijk moet je altijd in beperkte mate immigranten toelaten. Maar zo massaal als Nederland doet sinds de jaren '60, nee.
pi_69534549
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:05 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Daarom zeg ik: stop de massale immigratie van kansloze gelukszoekers en stimuleer het nemen van kinderen! Natuurlijk moet je altijd in beperkte mate immigranten toelaten. Maar zo massaal als Nederland doet sinds de jaren '60, nee.
Het stimuleren van meer kinderen komt voor de grote vergrijzingsgolf sowieso te laat, voor dat die kinderen productief zijn ben je 25 jaar verder en heb je in de tussentijd alleen nog meer kosten. Wat overigens niet betekent dat je je geen stimuleringsbeleid zou moeten voeren voor de nog langere termijn.

Wat betreft het toelaten van immigranten is het simpel: er zijn de komende 20 jaar veel hoger opgeleiden nodig vooral omdat vanaf nu voor het eerst grote aantallen hoger opgeleiden met pensioen gaan. Het probleem is dat noch de linkse noch de rechtse partijen echter opleidingsniveau als toelatingscriterium willen hanteren. Links wil sowieso niet selecteren en rechts wil op culturele achtergrond selecteren. Dat laatste betekent dus nog meer ongeschoolde Engelsen toelaten (over laag-opgeleide migranten gesproken), maar bijv. geen Oost-Europesche academici. Beide zijden zijn onwillig om een realistisch beleid te voeren.

Oveirgens valt het met die enorme immigratie wel mee. Per saldo zijn er sinds 2000 ongeveer evenveel emigranten als immigranten.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_69535839
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat ook niet zo. Veel zijn van mening dat Marokkanen/negers inferieur zijn, wat gewoon een racistische mening is.
Dat is geen mening , dat is een constatering en dat is iets waar heel veel mensen niet mee om kunnen gaan .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:10:10 #257
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69536083
quote:

[..]

Daarom zeg ik: stop de massale immigratie van kansloze gelukszoekers en stimuleer het nemen van kinderen!

Natuurlijk moet je altijd in beperkte mate immigranten toelaten. Maar zo massaal als Nederland doet sinds de jaren '60, nee.
vergrijzing is een mythe, straks valt die na-oorlogse generatie met bosjes. Uiteindelijk krijg je dan weer de ideale ui-vorm
pi_69536526
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:10 schreef ASroma het volgende:
vergrijzing is een mythe, straks valt die na-oorlogse generatie met bosjes. Uiteindelijk krijg je dan weer de ideale ui-vorm
Je was zeker nooit zo sterk in wiskunde?

Als op gegeven moment het geboortecijfer daalt en er minder kinderen worden geboren zijn er 25 jaar later ook minder jonge vrouwen en komen er bij het zelfde geboortecijfer dan dus nog minder kinderen. Bij een gemiddeld geboortecijfer van bijv. 1,5 kind per vrouw is iedere volgende generatie weer 25% kleiner dan de vorige. De extreme vergrijzing blijft daarmee in stand tot uiteindelijk iedereen is uitgestorven. Er is wel eens uitgerekend dat bij het huidige geboortecijfer Nederland in 2250 nog slechts ongeveer 100.000 inwoners heeft. Als er in de tussentijd geen immigratie is maar wel emigratie gaat het allemaal nog veel harder.

Pas als het aantal kinderen per vrouw naar 2.0 gaat en emigratie/immigratie in evenwicht zijn stabiliseert de bevolking weer op termijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door FeestNummer op 29-05-2009 20:35:00 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:18:22 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69542202
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:26 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Je was zeker nooit zo sterk in wiskunde?

Als op gegeven moment het geboortecijfer daalt en er minder kinderen worden geboren zijn er 25 jaar later ook minder jonge vrouwen en komen er bij het zelfde geboortecijfer dan dus nog minder kinderen. Bij een gemiddeld geboortecijfer van bijv. 1,5 kind per vrouw is iedere volgende generatie weer 25% kleiner dan de vorige. De extreme vergrijzing blijft daarmee in stand tot uiteindelijk iedereen is uitgestorven. Er is wel eens uitgerekend dat bij het huidige geboortecijfer Nederland in 2250 nog slechts ongeveer 100.000 inwoners heeft. Als er in de tussentijd geen immigratie is maar wel emigratie gaat het allemaal nog veel harder.

Pas als het aantal kinderen per vrouw naar 2.0 gaat en emigratie/immigratie in evenwicht zijn stabiliseert de bevolking weer op termijn.
Die berekening zal zeker kloppen. Het is natuurlijk wel onzin om het huidige geboortecijfer helemaal naar 2250 te extrapoleren. Het is al moeilijk te zeggen wat er over 40 jaar gebeurt.

Maar goed. Bij een geboortecijfer van 1,5 dat aangevuld wordt door immigratie blijft er van de autochtone Nederlandse bevolking ook weinig over. Alsof je een emmer met witte verf hebt. Die half leeg gooit en aanvult met zwarte verf. Waarna je de emmer weer leeggooit en opnieuw aanvult met zwarte verf. Et cetera. Binnen niet al te lange tijd is de verf in die emmer helemaal zwart geworden. Dat is wat er in Nederland en in de rest van Europa gebeurt.

Nu weet ik wel dat het velen onverschillig is dat dit gebeurt. Goed. Maar dat het gebeurt valt niet te ontkennen. Ik vind dat we recht hebben op een eigen plekje onder de zon. En daarom moet dat kindertal omhoog, in plaats van de immigratie.
The End Times are wild
pi_69543494
quote:

Onderbouw eens jouw verhaaltje over massale immigratie want volgens mij is dat namelijk al jaren niet meer het geval.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:18 schreef LXIV het volgende:

En daarom moet dat kindertal omhoog, in plaats van de immigratie.
Nou, kom maar op, hoe denk jij dat te realiseren en wat heb jij daar zelf inmiddels aan gedaan? Ik verwacht toch wel dat je dan inmiddels zeker 3 arische kindertjes heb gemaakt om mijn kinderloosheid te compenseren met een 4e onderweg om op het gemiddelde te blijven.

Geef jouw pakket aan stimulerings maatregelen even weer, lijkt mij leuk.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 00:01:14 ]
  zaterdag 30 mei 2009 @ 00:01:13 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69543679
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, kom maar op, hoe denk jij dat te realiseren en wat heb jij daar zelf inmiddels aan gedaan?
Er zijn allerlei manieren om dat te stimuleren, zoals betaalbare huizen met vijf slaapkamers, een jaar bevallingsverlof voor vrouwen en hogere kinderbijslag.

Zelf heb ik vijf weken geleden de tweede gekregen. Mag ik mijn vrouw een paar maandjes rust gunnen voordat ik weer raak schiet?
The End Times are wild
pi_69543749
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:01 schreef LXIV het volgende:

Er zijn allerlei manieren om dat te stimuleren, zoals betaalbare huizen met vijf slaapkamers, een jaar bevallingsverlof voor vrouwen en hogere kinderbijslag.

Zelf heb ik vijf weken geleden de tweede gekregen. Mag ik mijn vrouw een paar maandjes rust gunnen voordat ik weer raak schiet?
Tja, dat klinkt leuk hoor maar het is voor mij geen incentive om kindertjes op de wereld te gaan zetten, er zijn al genoeg mensen op de wereld, een beetje herschikken lost het ook aardig op.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 00:05:30 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69543825
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat klinkt leuk hoor maar het is voor mij geen incentive om kindertjes op de wereld te gaan zetten, er zijn al genoeg mensen op de wereld, een beetje herschikken lost het ook aardig op.
Toch denk ik wel dat het zal schelen hoor. Het is niet alleen van jou afhankelijk natuurlijk. Ik neem trouwens geen kinderen om de balans in evenwicht te brengen. Dat zou wel een hele zure reden zijn!
The End Times are wild
pi_69543937
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:

Toch denk ik wel dat het zal schelen hoor. Het is niet alleen van jou afhankelijk natuurlijk. Ik neem trouwens geen kinderen om de balans in evenwicht te brengen. Dat zou wel een hele zure reden zijn!
Ja, kom nou, je moet wel wat voor de goede zaak over hebben, he? Dus hup, nog minstens 2 erbij
  zaterdag 30 mei 2009 @ 00:25:54 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69544416
Kinderen neem je uit liefde, tijgertje. Uit liefde voor je vrouw en de toekomstige liefde voor je kind.
The End Times are wild
  zaterdag 30 mei 2009 @ 00:42:29 #266
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69544838
Ik neem 10 kinderen per vrouw. Ik mag maximaal 4 vrouwen hebben , dat worden dus 40 dolende kotertjes, die Nederland erbij krijgt.
What lies in the shadow of the statue?
pi_69545533

na ongeveer 2 minuten maakt hij het statement waar TS het over heeft. Als pechtold vraagt hoe hij dit denkt te realiseren en op ongeveer 4.00 de vinger op de zere plek legt, krijg je wat onzinnig gehakkel van wilders en wordt vervolgens de vraag netjes ontweken. Leuk statement dat van die meer dan 50% allochtone rotterdammers, maar of hij nou degene is die erin slaagt om onze 3e generatie allochtonen ervan te overtuigen om terug te reizen naar het land van hun grootvader is maar zeer de vraag. Feit is, die allochtonen die hebben we nou eenmaal binnengebracht, en het is te laat om ze terug naar de winkel te brengen, het bonnetje zijn we overigens ook kwijt. We kunnen ons er maar beter op richten om deze groep mensen fatsoenlijk te integreren, ipv ze een minderwaardigheidscomplex aanpraten door voortdurend met belachelijke waanvoorstellingen te gooien, waarin we pretenderen dat we ze het land uit zetten. Immigratie is nou eenmaal een onontkoombaar feit, in Amerika doen ze er hun voordeel mee. Wij maken het, mede door mensen als Wilders, tot nationaal probleem nr 1
pi_69545613
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:42 schreef Ghazi het volgende:
Ik neem 10 kinderen per vrouw. Ik mag maximaal 4 vrouwen hebben , dat worden dus 40 dolende kotertjes, die Nederland erbij krijgt.
Waarom zo weinig?

Nu ik erover nadenk... dat zou wel humor zijn als alle moslims in Nederland over een jaar een kind krijgen. +500.000 moslims.
pi_69545635
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:19 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Waarom zo weinig?

Nu ik erover nadenk... dat zou wel humor zijn als alle moslims in Nederland over een jaar een kind krijgen. +500.000 moslims.
Meeste moslims zijn nog te jong voor kinderen.
pi_69545639
quote:
en wie gaat voor die kinderen zorgen ?
pi_69545675
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:21 schreef IHVK het volgende:

[..]

Meeste moslims zijn nog te jong voor kinderen.
lol... damn, over 5 jaar pas +500.000 moslims? Jammer.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:15 schreef VinceVega het volgende:
ipv ze een minderwaardigheidscomplex aanpraten door voortdurend met belachelijke waanvoorstellingen te gooien, waarin we pretenderen dat we ze het land uit zetten
QFT. En anders moeten we de racisten maar naar Siberiė deporteren.
pi_69547632
quote:
Kijk, jij begrijpt tenminste hoe je het gemiddelde omhoog krijgt
pi_69548827
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een mooi verhaal maar onrealistisch voor de korte termijn. Kinderen die nu geboren worden zijn pas over 25 jaar productief. In de tussentijd ben je veel geld kwijt aan hun opvoeding en opleiding en tegelijkertijd exploderen de kosten van de vergrijzing die nu gaat beginnen. Dat kan je dus nooit betalen en daarnaast zal het bedrijfsleven in de tussentijd gaan kampen met een gigantisch tekort aan hoger opgeleiden en dus vertrekken. Ander gezegd immigratie van hoger opgeleiden zal ook bij een hoger geboortecijfer de eerste 20 jaar nodig blijven of je moet bereid zijn een gigantische krimp van de economie en een daaraan gekoppelde daling van de welvaart te accepteren. Leuker is het gewoon niet.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 11:23:47 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69549035
Dat is wel zo. We hadden er 25 jaar geleden aan moeten beginnen. Het grote deel der immigranten is trouwens helemaal nog zo hoog opgeleid.
The End Times are wild
pi_69549141
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:18 schreef LXIV het volgende:
Nu weet ik wel dat het velen onverschillig is dat dit gebeurt. Goed. Maar dat het gebeurt valt niet te ontkennen. Ik vind dat we recht hebben op een eigen plekje onder de zon. En daarom moet dat kindertal omhoog, in plaats van de immigratie.
Niemand heeft hier beweerd dat de immigratie omhoog moet, er wordt wel gepleit voor een gerichter immigratiebeleid gericht op meer productieve hoger opgeleiden en minder improductieve lager opgeleiden.
pi_69549380
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:23 schreef LXIV het volgende:
Dat is wel zo. We hadden er 25 jaar geleden aan moeten beginnen. Het grote deel der immigranten is trouwens helemaal nog zo hoog opgeleid.
Meer dan 90% van de immigranten in Nederland is laag opgeleid, dat is echter het gevolg van het jarenlang gevoerde beleid om hoger opgeleide migranten te weren en laag opgeleiden toe te laten. In Canada is bijv. is daarentegen juist 85% van alle immigranten hoger opgeleid.

Het probleem zit hier zowel bij de rechtse als bij de llinkse partijen. Links wil geen selectie en als andere landen (zoals ook Scandinavie, Engeland en Frankrijk) wel selecteren krijg je dus hier vooral laag opgeleiden. Rechts heeft daarentegen altijd zijn mond vol over kennismigranten maar sabelt in de praktijk iedere migrant die integreert en een hogere opleiding heeft genadeloos neer als zijnde staatsgevaarlijk. Zolang links en rechts, van SP tot PVV, ieder immigratiebeleid (en dat is iets anders dan alle grenzen sluiten) blokkeren zal er weinig veranderen en tikt de demografische vergrijzingsklok angstwekkend verder.
pi_69554800
Zal mij jeuken of ie de buitenlanders er allemaal uit wil gooien. Ik ben daar wel op tegen, maar wat ik erger vind is het sociaal-economisch beleid dat hij wil voeren.

Wilders is een kapitalist, kapitalisme is moord, en aangezien hij alles via de markt wil oplossen, is hij gewoon een holocaust aan het voorbereiden op de arbeidersklasse. Niet met gas, maar met geld. Hij wil de minimumlonen afschaffen en CAO's niet bindend meer verklaren.

Er zal zo een hele zooi mensen komen die te arm zijn om te leven, maar net niet arm genoeg om te sterven. Een soort van lijfeigenen van de bedrijven. Dat moet koste wat kost worden voorkomen, en als het moet zal ik zelfs de massa's mobiliseren om een mars naar Den Haag te organiseren en de regering omver te werpen, mocht hij enige regeringsverantwoordelijkheid krijgen.

Dus mensen die mee willen doen, PB me aub.
pi_69554879
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:39 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Meer dan 90% van de immigranten in Nederland is laag opgeleid, dat is echter het gevolg van het jarenlang gevoerde beleid om hoger opgeleide migranten te weren en laag opgeleiden toe te laten. In Canada is bijv. is daarentegen juist 85% van alle immigranten hoger opgeleid.

Het probleem zit hier zowel bij de rechtse als bij de llinkse partijen. Links wil geen selectie en als andere landen (zoals ook Scandinavie, Engeland en Frankrijk) wel selecteren krijg je dus hier vooral laag opgeleiden. Rechts heeft daarentegen altijd zijn mond vol over kennismigranten maar sabelt in de praktijk iedere migrant die integreert en een hogere opleiding heeft genadeloos neer als zijnde staatsgevaarlijk. Zolang links en rechts, van SP tot PVV, ieder immigratiebeleid (en dat is iets anders dan alle grenzen sluiten) blokkeren zal er weinig veranderen en tikt de demografische vergrijzingsklok angstwekkend verder.
Lulkoek, dat verhaal van de vergrijzing is totale onzin: als we de belastingen terugbrengen naar het niveau van de jaren 70 (dus een toptarief van 72% ipv 52%, en de rijken die dit betreft kunnen het goed missen hoor) zou er zelfs geeneens meer een staatsschuld zijn.

De vergrijzing ging hand in hand met technologische ontwikkelingen, beter onderwijs etc. waardoor de arbeidsproductiviteit zo snel is gestegen, dat er geen enkel probleem zou zijn om de AOW over 20 jaar te blijven financieren. Maar de bovenklasse (die het in de jaren 70 en eerder echt niet slecht had) wilde daar niet aan mee betalen en heeft zich de grootste belastingverlaging ooit toegekend.

En dus komen alle problemen terecht op het bordje van de arbeidersklasse.
pi_69555291
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:20 schreef NaturalBornViking het volgende:

[..]

Lulkoek, dat verhaal van de vergrijzing is totale onzin: als we de belastingen terugbrengen naar het niveau van de jaren 70 (dus een toptarief van 72% ipv 52%, en de rijken die dit betreft kunnen het goed missen hoor) zou er zelfs geeneens meer een staatsschuld zijn.

De vergrijzing ging hand in hand met technologische ontwikkelingen, beter onderwijs etc. waardoor de arbeidsproductiviteit zo snel is gestegen, dat er geen enkel probleem zou zijn om de AOW over 20 jaar te blijven financieren. Maar de bovenklasse (die het in de jaren 70 en eerder echt niet slecht had) wilde daar niet aan mee betalen en heeft zich de grootste belastingverlaging ooit toegekend.

En dus komen alle problemen terecht op het bordje van de arbeidersklasse.
Het geval is dat 'het probleem' voor iedereen anders is. Probeer jij maar eens duidelijk te definiėren wat het probleem is samen met mensen van allerlei verschillende achtergronden. Dat lukt je niet. Dat is volgens mij juist het grootste probleem.
pi_69555571
Wel of geen immigranten?

Luister naar dit nerdje, 'Britian is full' *boehoe*

Het begint bij 3:54

En deel 2 kun je hier zien:

Als je gelijk wilt doorspoelen naar het beste stukje dan raad ik je aan om naar 2:07 van deel II te gaan:

George Galloway over immigranten en all-white Britain

Wat een koning is George Galloway toch ook. I love that guy!

p.s, ik heb het hele debat gezien en het was best een vermakelijk videootje... in deel 1 hebben ze het over Iran en nukes in het algemeen en de andere delen (6 in totaal) waren ook leuk! Een aanrader dus.
pi_69555611
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:40 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Het geval is dat 'het probleem' voor iedereen anders is. Probeer jij maar eens duidelijk te definiėren wat het probleem is samen met mensen van allerlei verschillende achtergronden. Dat lukt je niet. Dat is volgens mij juist het grootste probleem.
Je gaat totaal, maar dan ook totaal aan mijn punt voorbij: en dat is dat de 'noodzaak' van immigratie, voortkomt uit de vergrijzing volgens die gast die ik citeerde. Die bewering is onjuist, omdat de arbeidsproductiviteit enorm is gestegen en nog steeds stijgend is. En of je in een land met 1 of met 200 nationaliteiten bijeen zit, heeft daar werkelijk geen ene fuck mee te maken.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:45:41 #282
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_69556471
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')