Oeh, wát een geheim!quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef Dannon het volgende:
Mijn persoonlijke geheim om de deur het snelst open te hebben (in nieuwe intercities in ieder geval):
... gewoon het knopje ingedrukt houden, en wachten. Zodra de boel ontgrendeld is, gaat de deur direct open. Krijg je ook geen lamme vinger van op het knopje blijven rammen
Dat werkt dan weer niet in Sprinters!quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef Dannon het volgende:
Mijn persoonlijke geheim om de deur het snelst open te hebben (in nieuwe intercities in ieder geval):
... gewoon het knopje ingedrukt houden, en wachten. Zodra de boel ontgrendeld is, gaat de deur direct open. Krijg je ook geen lamme vinger van op het knopje blijven rammen
Dat doe ik altijd? Gewoon de knop inhouden en wachten tot ie opengaat..quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef Dannon het volgende:
Mijn persoonlijke geheim om de deur het snelst open te hebben (in nieuwe intercities in ieder geval):
... gewoon het knopje ingedrukt houden, en wachten. Zodra de boel ontgrendeld is, gaat de deur direct open. Krijg je ook geen lamme vinger van op het knopje blijven rammen
Is het geel voor sluiten dan? Ik weet het niet zo uit mn hoofdquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:41 schreef Cothen het volgende:
Misschien moet die reiziger eens op het gele knopje drukken...
Yup, gewoon als het ding bijna stil staat knopje ingedrukt houden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef Dannon het volgende:
Mijn persoonlijke geheim om de deur het snelst open te hebben (in nieuwe intercities in ieder geval):
... gewoon het knopje ingedrukt houden, en wachten. Zodra de boel ontgrendeld is, gaat de deur direct open. Krijg je ook geen lamme vinger van op het knopje blijven rammen
Kijk nog eens goed naar je eigen paint...quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:45 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Is het geel voor sluiten dan? Ik weet het niet zo uit mn hoofd
Jah, ik heb blauw voor openen gepaind, maar is dat in het echt ook zo? Of is het geel?quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar je eigen paint...
Ja. Echt heel kut om gewoon op je gemakje 2 seconde later erop te drukken en de trein uit te stappen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yup, gewoon als het ding bijna stil staat knopje ingedrukt houden.
Idd, dus gewoon continue klikken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:38 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dat werkt dan weer niet in Sprinters!
eensch en als je dan zelf gedrukt hebt als de RR nog rijdt, dan heb je van die mensen die door je heen duwen om zelf ook nog ff te drukken als dat ding echt nog geen halve seconde stil staat.....quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:03 schreef MadMarine het volgende:
die nieuwe randstadrail voertuigen in den haag zijn ook geniaal:
ze hebben een knop (2 dezelfde boven elkaar zelfs) waar je al van tevoren op kunt drukken. de helft van rode lichtjes op de knop worden dan groen, en als de randstadrail dan stopt gaat de deur automatisch zo snel mogelijk open - zonder dat je nog een keer op de knop moet drukken.
maar ik heb nog nooit iemand gezien die dit ook echt snaptemensen raggen altijd maar oneindig lang op dat knopje totdat de deur eindelijk open gaat, stelletje lutsers.
Ja die hebben ze ook in de veolia treinen. Heb je op dat knopje gedrukt waardoor de lampjes aangaan, zijn er altijd van die mensen die dan nóg een paar keer willen drukken omdat hij niet gelijk open gaatquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:03 schreef MadMarine het volgende:
die nieuwe randstadrail voertuigen in den haag zijn ook geniaal:
ze hebben een knop (2 dezelfde boven elkaar zelfs) waar je al van tevoren op kunt drukken. de helft van rode lichtjes op de knop worden dan groen, en als de randstadrail dan stopt gaat de deur automatisch zo snel mogelijk open - zonder dat je nog een keer op de knop moet drukken.
maar ik heb nog nooit iemand gezien die dit ook echt snaptemensen raggen altijd maar oneindig lang op dat knopje totdat de deur eindelijk open gaat, stelletje lutsers.
reden: mensen hebben ten eerste geen gedult, en ten tweede gedragen mensen zich in openbare ruimtes altijd als mongolen omdat ze bang zijn dat ze anders voor gek zouden kunnen staan
weten jullie die intercities met al die aparte hokjes met 6 zitplaatsen? moet je voor de grap eens opletten hoe mensen die deuren openmaken
quote:
Oh.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:52 schreef Yvar het volgende:
HOAX! Het goud/ gele knopje is voor het openen van de deuren!
Tsja, misschien omdat die kk hoeren trein al zo vol was dat je daar al stond?quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen die 5 minuten van te voren al naar de deuren gaan zijn minstens net zo irritant, maar zij hebben het voordeel dat ze gelijk naar huis kunnen rennen om daar KLB topics over anderen te openen.
Inderdaad.. en bovendien hoor je als je goed luistert een klik net voordat ie stilstaat. Dan is het slot ervan af.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef Dannon het volgende:
Mijn persoonlijke geheim om de deur het snelst open te hebben (in nieuwe intercities in ieder geval):
... gewoon het knopje ingedrukt houden, en wachten. Zodra de boel ontgrendeld is, gaat de deur direct open. Krijg je ook geen lamme vinger van op het knopje blijven rammen
Heeft waarschijnlijk een marketing/huisstijl flippo bedacht. Knopjes in huiskleuren ipv herkenbare kleuren.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh.
Waarom ook zulke verwarrende kleuren? Groen=openen, rood=sluiten is veel duidelijker.
Bij elke trein?quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:52 schreef DanielG het volgende:
lol fail, blauw is deur sluiten, geel is openen.
Je moet trouwens 2 keer drukken, 4 seconden wachten, 4 keer drukken, 3 seconden wachten en dan weer 4 keer drukken dan gaat hij bij elke snelheid open.
Is easter-egg.
Kan ook, maar als ik het dichtste bij de deur sta doe ik het altijd zoquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Echt heel kut om gewoon op je gemakje 2 seconde later erop te drukken en de trein uit te stappen.
Zou eventueel ook nog wel te maken kunnen hebben met de eveneens rode kleur van de noodknoppen/-hendels, om verwarring te voorkomen. Blauw en geel contrasteren daar beide goed mee en ook met elkaar, ben je de kleurenblinde analfabeten meteen ook mee van dienstquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heeft waarschijnlijk een marketing/huisstijl flippo bedacht. Knopjes in huiskleuren ipv herkenbare kleuren.
Ik dacht vroeger dat als je niet bleef klikken, het stoplicht dacht dat je al over was gestokenquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:52 schreef Henno het volgende:
Je zit dit fenomeen ook wel bij stoplichten... blijven rammen in de hoop dat ie jou dan sneller van dienst isBehalve in de stad, want daar doet iedereen alsof ie altijd op groen staat.
Josti's die tijdens het uitstappen nog even vlug op de sluitknop drukken met de complete ochtendspits erachter zijn trouwens veel irritanter dan premature openknop drukkerts![]()
[..]
Zou eventueel ook nog wel te maken kunnen hebben met de eveneens rode kleur van de noodknoppen/-hendels, om verwarring te voorkomen. Blauw en geel contrasteren daar beide goed mee en ook met elkaar, ben je de kleurenblinde analfabeten meteen ook mee van dienst![]()
(of ik lul uit m'n nek, hebben ze er niet op die manier over nagedacht, en is het dus inderdaad gewoon huisstijl)
Hier hebben ze tegenwoordig overal van deze wachttijdvoorspellers hangen:quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger dat als je niet bleef klikken, het stoplicht dacht dat je al over was gestoken.
Ik klikte vroeger altijd een oneven aantal keren, omdat ik bang was dat je 'm weer uit klikte.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger dat als je niet bleef klikken, het stoplicht dacht dat je al over was gestoken.
Overal? Heb ze (in Nederland) nog nergens gezien!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:12 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hier hebben ze tegenwoordig overal van deze Wachttijdvoorspellers hangen:
[ afbeelding ]
Bij drukke/gevaarlijke kruispunten wel ja.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Overal? Heb ze (in Nederland) nog nergens gezien!
Die truc gebruik ik ook.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef Dannon het volgende:
Mijn persoonlijke geheim om de deur het snelst open te hebben (in nieuwe intercities in ieder geval):
... gewoon het knopje ingedrukt houden, en wachten. Zodra de boel ontgrendeld is, gaat de deur direct open. Krijg je ook geen lamme vinger van op het knopje blijven rammen
Welke treinen zijn dit??quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:50 schreef Game_Error het volgende:
bij de vage treinen tussen Amersfoort en Amsterdam centraal kan je de deuren wel open doen als ze nog rijden binnen het station, kan je van die coole moves maken door eruit te jumpen
Die oude stinktreinen die oa naar het zuiden rijden. De deur opent met een rode "zwengel" die wordt al gedeblokkeerd wanneer de trein stapvoets rijdt. En inderdaad kun je dan heel tof uit een rijdende trein springen. Heb met dat trucje wel eens een overstap nét gehaald.quote:
Die inderdaad. De derdehands stinktreinen.quote:
Ik ken ze wel jah. Maar nooit geprobeerd om die deur open te trappen als de trein nog rijdtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die inderdaad. De derdehands stinktreinen.
Ik moest (jaren geleden) regelmatig op Utrecht een overstap van 2 minuten halen, 2 treinen aan het zelfde perron. En dan was het ideaal, trein rijdt stapvoets, je zwaait de deur open en sprint naar de overkant. Ben regelmatig de andere trein ingesprongen terwijl de deuren aan het sluiten waren. Scheelde me dus een half uur wachten. Stomme NS.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik ken ze wel jah. Maar nooit geprobeerd om die deur open te trappen als de trein nog rijdtToch maar eens doen als ik in zo'n trein zit. En dan keihard wegrennen naar de overkant van het perron en daar gaan wachten op de trein
haha cool.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:57 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik moest (jaren geleden) regelmatig op Utrecht een overstap van 2 minuten halen, 2 treinen aan het zelfde perron. En dan was het ideaal, trein rijdt stapvoets, je zwaait de deur open en sprint naar de overkant. Ben regelmatig de andere trein ingesprongen terwijl de deuren aan het sluiten waren. Scheelde me dus een half uur wachten. Stomme NS.
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik in Eindhoven de laatste bus moest halen. Maar helaas was mijn move niet zo cool en verstuikte ik mijn enkel half.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die oude stinktreinen die oa naar het zuiden rijden. De deur opent met een rode "zwengel" die wordt al gedeblokkeerd wanneer de trein stapvoets rijdt. En inderdaad kun je dan heel tof uit een rijdende trein springen. Heb met dat trucje wel eens een overstap nét gehaald.![]()
Overigens kijken mensen op het perron heel raar als je uit een rijdende trein springt en wegsprint om je aansluiting te halen!
Jezus, je zou daar maar net staan bij die deur als die in één keer openvliegtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik in Eindhoven de laatste bus moest halen. Maar helaas was mijn move niet zo cool en verstuikte ik mijn enkel half.![]()
Ik heb ook wel eens op Utrecht Centraal zo'n deur al half dichtgetrokken, om te voorkomen dat die zo hard zou klappen als die gesloten werd. Hij klapte inderdaad niet zo hard, maar sloot ook niet goed. Dat bleek wel toen de deur onderweg openklapte bij passeren van een trein in de andere richting. Kun je daar bij een vaart van 140 km/u een deur dicht gaan trekken...
quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik klikte vroeger altijd een oneven aantal keren, omdat ik bang was dat je 'm weer uit klikte.
Ik zat er vlakbij, niet op het klapstoeltje direct bij de deur, maar het stoeltje daarnaast. Maar ik kreeg de deur uiteindelijk wel weer dichtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:25 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Jezus, je zou daar maar net staan bij die deur als die in één keer openvliegt
Dat dus, dat maak ik eigenlijk nooit mee in de trein. In de metro daarentegen juist wel, maar daar openen ze dan soms ook wel als de metro nog langzaam uitrijdt...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef koningdavid het volgende:
Complimenten voor de paint, goed gedaan.
Al maak ik eerlijk gezegd nooit mee dat mensen al op het knopje gaan drukken als de trein nog rijdt. Derhalve ben ik er nog niet uit of ik het een terechte klacht vind.
Ik ben wel eens uit een auto gesprongen die 20 km/h reed. Het probleem was dat ik te langzaam eruit sprong. Gevolg: kapotte schouderquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die oude stinktreinen die oa naar het zuiden rijden. De deur opent met een rode "zwengel" die wordt al gedeblokkeerd wanneer de trein stapvoets rijdt. En inderdaad kun je dan heel tof uit een rijdende trein springen. Heb met dat trucje wel eens een overstap nét gehaald.![]()
Overigens kijken mensen op het perron heel raar als je uit een rijdende trein springt en wegsprint om je aansluiting te halen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |