Dat is namelijk onrechtmatig.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:52 schreef Gia het volgende:
TS: Vraag ook naar de fundering. Dat die niet deels op jouw grond komt. Dat is namelijk rete-irritant.
HWA mag niet op of boven de grond van TS gebouwd worden, dat mag buurman mooi op of boven zijn eigen grond doen.quote:Op maandag 7 september 2009 01:22 schreef dvr het volgende:
Ik ben benieuwd wat Bolderbast van plan is met de afwatering. Dadelijk is de muur keurig tot de erfscheiding opgetrokken, maar hangt er een dakgoot van 30cm breed over je perceel. Die iedere herfst leeggeschept moet worden.
Meneer was even van zijn stuk gebracht, maar hervond zich na een aantal seconden weer. Wat blijkt, er is in 2008 een wetswijziging geweest waardoor het opnieuw behandelen van een vergunningsaanvraag na een bezwaarschrift, er geen periode meer is om bezwaar te maken na vergunningverlening. De enige mogelijkheid is dan in beroep gaan.quote:Uiteraard kunt u, zou het college alsnog besluiten om de bouwvergunning te verlenen, wederom bezwaar indienen tegen het nieuw te nemen besluit.
Helemaal mee eens. Patiotuin! Ook meerwaarde.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:51 schreef Bramito het volgende:
Ommuurde tuinen zijn top! In jouw geval maakt het eigenlijk niks uit want je kan ze altijd laten begroeien, (be)schilderen, met hout bekleden, er een heg tegenaan plaatsen of wat dan ook. Je had toch al geen mogenlijkheid tot een vrij uitzicht, dus over di aspect zou ik me niet druk maken. Zoek maar eens op google naar plaatjes met de zoekterm "patio". Ik denk dat je daar wel blij van wordt.
Tevens schaamteloze Tuin Vol Potentie
Dat gat met je rechterbuur moet je wél dichtmaken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:51 schreef Rooligan het volgende:
Oh, en hierbij een slechte impressie van hoe het zou worden, gezien vanuit onze woonkamer, op 7 meter afstand van de heg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paintskilzz enzo![]()
Vooral geen ruzie laten ontstaan. Een muur geeft ook akoestische afscheiding. Wel ook rechts muurtjr nog.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:16 schreef Rooligan het volgende:
Overigens, we hebben niets meer vernomen van de gemeente, de achterburen of anderen.... Ik vermoed dat de aanvraagprocedure gewoon intern bij de gemeente opnieuw gestart is; en dat over een week of drie/vier de vergunning alsnog verleend zal worden. Dan dienen we weer bezwaar in...
In de lente heb ik de heg netjes geknipt aan onze kant, en bovenop de scheuten weggehaald. De achterburen hebben twee weken geleden de heg aan hun kant geknipt!Uiteraard bovenop niet, en alle bladeren hebben ze onder de heg geschoven (wel op hun perceel). Maar onderin zitten er relatief weinig bladeren en ons perceel ligt iets lager, dus bij elk windje hebben wij een bladerenfestijn!
Ach, twee minuutjes harken en ze zijn weg. Ik laat me daardoor overigens niet door gek maken, maar het typeert een beetje het type volk
![]()
Deze week is de achterbuurman de elke dag urenlang aan het klussen in zijn tuin. Boren, zagen, schroeven etc. Mijn vriendin dacht eerst dat hij alvast begonnen was met het muurtje, maar er is niets te zien aan de heg. Verder kan ik zijn tuin niet inkijken en ik wil niet de NSB-er uithangen, dus ik laat hem zijn gang gaan. Hij klust overigens wel op redelijk normale tijden en de geluidsoverlast is ook normaal te noemen (een zaag heeft nu eenmaal geen stille stand). Zijn kids maken overigens meer decibellen dan zijn zaag - maar die vertrekken meestal weer naar binnen als ik de schuifpui opentrekAls ik een stuiver kreeg voor elke keer dat dat jankorgel afgaat, dan kon ik mijn hypotheek aflossen...
710 euro per uitgemeten kadastrale grens en in principe mag je dat gezellig met de buren delen (art 5:46 BW).quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:44 schreef Walter-Ego het volgende:
Als het echt op centimeters aankomt kan je altijd je perceel door het Kadaster uit laten meten. Kost je iets van ¤ 600, maar dan weet je wel precies wat van jou is en wat niet. Dat lijkt me gezien je buren niet onverstandig.
Fout gezien. Toch nieuws van Hooligan. Sorry.quote:Op zondag 13 september 2009 11:07 schreef Rooligan het volgende:
Nieuwe ontwikkelingen:
Gisteravond op een house-warming van kennissen verder op in het dorp, stond ik bij een vriendin van deze kennissen. Zij was in gesprek met nog iemand anders en liet de namen van onze achterburen vallen. Ze had al jaren geen direct contact meer met ze maar nu was er toch iets gebeurd... Zonder mezelf voor te stellen mengde ik me een beetje in het gesprek. Zij vertelde dat onze achterburen het huis te koop hadden gezet. Ze gaf aan dat onze achterburen het met niemand in de buurt konden vinden en dat was niet goed voor de opvoeding van de kleintjes. Die desbetreffende vriendin vertelde daarna dat ze van goede vrienden vernomen had dat onze achterburen in zwaar financieel weer zitten en kunnen dus niet anders dan hun huis verkopen. Oh, en er was nog iets met een vergunning die niet doorging.
Ik heb me vervolgens wel even voorgesteld en aangegeven dat ik 1 van de buren ben en degene ben die nu de vergunning vertraagd. Die vriendin vroeg enthousiast wat nu de reden was, en ik gaf aan de omvang van het bouwwerk en gaf wat toelichting. Toen vertelde ze dat ze ons huis kende en dat ze niet verbaasd was dat wij bezwaar hadden aangetekend. Vervolgens vroeg ze of wij contact hadden gehad na het indienen van het bezwaar; waarop mijn "Nee" haar deed glimlachen. "Zo herken ik ze weer," reageerde ze.
Vanochtend op internet maar eens gekeken; en ja hoor: het staat te koop (voor een belachelijk hoge prijs, overigens). Benieuwd hoe nu een en ander gaat lopen.
quote:
quote:Op maandag 14 september 2009 01:13 schreef pepu het volgende:
[..]
Fout gezien. Toch nieuws van Hooligan. Sorry.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |