.... en kijk je 's winters tegen een onafgewerkte muur aan omdat ze er niet bij kunnen om te voegen...quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:33 schreef HarryP het volgende:
[..]
Niet als er een nieuwe heg voor in de plaats zet.
Overigens als jij vind dat de huidige erfafscheiding voldoet en je wilt hem behouden moet hij volledig op zijn grond bouwen. Dus doe dat ook dat scheelt weer 10 cm tuin.
Het gangpad ligt op zijn perceel, achter de heg. Dit loopt naast zijn huis vanaf de garage naar de rest van zijn tuin.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:21 schreef klusfoobje het volgende:
en ff iets anders. Je hebt het over een gangpad? Dat raak je dan kwijt? Dus als ik dat goed begrijp raak je dan ook de mogelijkheid kwaad om achterom in je tuin te komen ?
Volgens de gemeente mag hij op de erfscheiding bouwen zonder mijn toestemming; als de vergunning volledig verleend is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:28 schreef jack4ya het volgende:
1) persoonlijk zou ik niet toestaan om op de erfscheiding te laten bouwen, hij blijft maar mooi 20cm(?) aan zijn kant (Kan je ook zijn rommel uit het zicht houden ed. dmv struiken/bomen.
Die komen er gelukkig niet.quote:2) Geen ramen oid toestaan
3 meter is ook hoog, maar volgens de man van de gemeente noodzakelijk.... (?), vanwege de structuur van de bouw. Waarschijnlijk zal het geen berging worden, maar onderdeel van de woonkamer; zoiets liet de buurman destijds doorschemeren. De tekening geeft aan, dat het dak van de uitbouw doorgetrokken zal worden tot aan de dakpannen (ik verwacht met een verloop voor de afwatering). Dat betekent dat we aan de linkerzijde van onze tuin zullen uitkijken over drie verschillende hoogtes met baksteen, dakgoten, dakpannen, afwerkranden van staal. Fraai hoorquote:Op maandag 8 juni 2009 15:58 schreef _VoiD_ het volgende:
Drie meter is wel teringhoog voor een muur. En dan komen ze zo te zien links bij de aansluiting met die garage al in de knoei (lees: dat wordt retelelijk)
Ook kansloos dat hij niet jouw gehele perceel ommuurd. Maarja, dat zal wel zijn omdat hij zelf niet tegen die gevangenismuur aan wil kijken als hij in de tuin zit.
Volgens mij niet, want er is nog een voortuin en tesamen met de achtertuin is dit iets meer dan de helft van het totale perceel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zou t ook niet accepteren ( krijgt je buurman trouwens niet t probleem dat er een tegroot percentage van het perceel bebouwd is straks? )
Deze hebben reeds hun goedkeur gegeven en tegen een uitspraak van de welstandscommissie kan geen beroep aangetekend worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:04 schreef Rapaille het volgende:
Kan je niet iets met de welstandscommissie?
1) Dit punt is puur civielrechtelijk. Hier heeft de gemeente niks mee te makenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:46 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik ben bezig met het bezwaarschrift en hanteer de volgende argumenten:
1) Ingediend plan is niet in overeenstemming met hetgeen ons aangegeven is.
2) De erfscheiding zal komen te bestaan uit twee delen (muur en een restje heg); wat optisch onaantrekkelijk is (verschillende materialen en verschillende hoogtes)
3) vermindering van het woongenot (we worden ingesloten door muren).
De hemelafwatering komt weliswaar op zijn perceel en uit ons zicht, maar verdwijnt de grond in in een grind put, grenzend aan ons perceel. Wellicht kan ik hier ook nog iets mee (afvoer water van twee daken naar 1 plek, grote kans op wateroverlast in tuin oid)![]()
Iemand hier verder ervaring mee die mij zou kunnen helpen in het opstellen van het bezwaarschrift?
Je kan een second opinion laten maken. Kostbaar en weinig kans van slagen, maar de mogelijkheid is er wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:23 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Deze hebben reeds hun goedkeur gegeven en tegen een uitspraak van de welstandscommissie kan geen beroep aangetekend worden.
reken t eens uit? :pquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:52 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Volgens mij niet, want er is nog een voortuin en tesamen met de achtertuin is dit iets meer dan de helft van het totale perceel.
Nee, tot zes weken na de goedkeuring kun je bezwaar indienen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:27 schreef LieLie het volgende:
Ik las ergens dat het ter inzage bij de gemeente lag, en later dat het was goedgekeurd.
Had je niet voor die goedkeuring al moeten kijken en bezwaar moeten aantekenen?
Welstand gaat uitsluitend over het uiterlijk van het te bouwen objecct, niet of het aan het bouwbesluit voldoet of in het bestemmingplan past.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:43 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Je kan een second opinion laten maken. Kostbaar en weinig kans van slagen, maar de mogelijkheid is er wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |