Ik heb geprobeerd erover te praten, op allerlei manieren, maar dat werkt niet. Ik doe mijn best er wél voor, maar helaas gaat het gewoon niet en dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg jammer. Zeker aangezien ik bij mijn vriend zie hoe het wél kan gaan, is het vrij pijnlijk hoe het er bij mij thuis aan toe gaat..quote:Op donderdag 28 mei 2009 00:00 schreef kwakveense het volgende:
balen muizel...
en de geld discussie ga ik me maar niet in mengen - heb inmiddels wel geleerd dat dat soort dingen voor iedereen zó persoonlijk zijn dat je er nauwelijks over kunt discussiëren.
maar ik zou als ik daph was gewoon echt zo snel mogelijk uit huis gaan... dan maar op een klein kamertje op bereisbare afstand (op kamernet hebben ze ook kamers in alphen aan den rijn en omgeving bijvoorbeeld, bij particulieren. en alphen is trouwens best leuk) maar ja, ik ben dan ook van de opvoeding "niet miepen als je er niks aan doet" (sorry, klink ik hard? ik bedoel het niet hard, maar de verhalen komn steeds terug en het wordt er niet beter op... en er is een hele makkelijke oplossing: gewoon uitvliegen, dan maar níet op je ideale manier zeg maar...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor. Ik heb ook alles zelf betaald. Daarom kon ik ook nog tijdens mijn studententijd mijn eerste huis kopen. Wel had ik "wat" studievertraging, maar naast het werken en leren hield ik ook nogal van een feestjequote:Op woensdag 27 mei 2009 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben toch niet de enige wiens ouders nooit iets hebben meebetaald?. Niet dat ik dat zou hebben aangenomen - ik werk gewoon minstens 10 uur per week vanaf m'n 17e.
Doe dat maar ter afwisseling. Voor mijn gevoel mag er nog wel wat bij (groente met dipje ofzo), maar als jij het al veel vindt moet je het fijn zo laten. Je bent al op de goede weg!quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe mee!
O: 250 ml melk + 6 eetlepels havermout en een klein handje rozijnen *burp*
T: grapefruit
L: 2 geroosterde boterhammen met kipfilet
T: of een plakje ontbijtkoek óf een knackebrodje met iets
D: griekse boerensalade óf een groenteburger, aardappelpuree en rode kool
T: ?
Dit vind ik dus echt heel veel voor 1 dag, maar ik ga het proberen!
Beste lijstje so far!!quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe mee!
Waarom zou dat stom zijn? Je moet toch zelf weten wat je naar binnen werkt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:34 schreef cyclechick het volgende:
D: Op mijn werk waar we patat krijgen, maar ik denk dat ik heel eigenwijs zelf iets meeneem, want ik wil geen patat. (of is dat heel stom om te doen? Ik heb een vergadering)
Het zal best werken, ikzelf werk toch echt op een andere wijze en die is ook uiterst effectief te noemen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wie waren het nou allemaal die niet geloofden dat je meer moet eten (en buikspieroefeningen moet doen)om af te vallen? En die nu toch resultaat zien? Miss_S toch? En Maria geloof ik.... Wie waren die anderen nou nog?
Ehm nee, in ieder geval geen penne want dat vind ik viesquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:19 schreef Viking84 het volgende:
Meergranenpasta? Bedoel je niet gewoon volkoren penne, Blurred? (indien nee: waar haal je die pasta?).
Exact zo eet ik ook. Al tel ik wel kcal om gevoel te krijgen voor de voedingswaarde van levensmiddelen en snoep ik tegenwoordig weer een beetje omdat ik mijn gewenste gewicht al heb bereikt. Ik wil niet meer aankomen, maar ook niet meer afvallen en ben op zoek naar een eetpatroon dat gezond is én goed vol te houden voor de rest van mijn leven. En daar hoort bij mij ook alcohol en ijs bij.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:37 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het zal best werken, ikzelf werk toch echt op een andere wijze en die is ook uiterst effectief te noemen.
Heel basic omvat het het volgende:Als ik al een keertje snoep zijn het enkel van die zure Napoleon dingen, lang bezig en vaak al geen trek meer in een volgende als ie op is. Vrijwel geen zout meer gebruiken en ook de voeding met veel zout links laten liggen (dat laatste alleen niet tijdens lange sport inspanningen). Véel melk, nog meer water en enkel fruit (appels en manderijntjes) als tussendoortje. Gewoon vlees eten, voor mij fataal als ik veel sport en amper vlees nuttig, zelfde met pasta. Absoluut geen kcal tellend, ik eet gewoon als ik honger heb en bij trek gewoon fruit of drinkyoghurt.
Als ik een dag écht veel gedaan heb voel ik me ook niet bezwaard nogmaals op te scheppen trouwens.Veel eiwitten en zo min mogelijk koolhydraten. Sporten én in z'n algemeenheid meer bewegen. Absoluut geen light producten!
En ik moet zeggen, het werkt.
Yeyquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doe dat maar ter afwisseling. Voor mijn gevoel mag er nog wel wat bij (groente met dipje ofzo), maar als jij het al veel vindt moet je het fijn zo laten. Je bent al op de goede weg!
Nou, ik zie nog geen resultaat. Die überlovehandle op m'n buik zit er nog steedsquote:Wie waren het nou allemaal die niet geloofden dat je meer moet eten (en buikspieroefeningen moet doen)om af te vallen? En die nu toch resultaat zien? Miss_S toch? En Maria geloof ik.... Wie waren die anderen nou nog?
Ja, maar jij eet dan ook te weinigquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Yey
[..]
Nou, ik zie nog geen resultaat. Die überlovehandle op m'n buik zit er nog steeds
Ik let niet zozeer op de kcal maar meer op de voedingsstoffen en waar mijn lichaam écht iets aan heeft en dan kan ik geregeld met gemak onder de gestelde eisen komen van dagelijks binnenkomende kcal.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar jij eet dan ook te weinig
Ja, maar dat doet niet iedereen hier. ER zijn ook mensen die te weinig eten en een grote voorkeur voor lege koolhydraten hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik let niet zozeer op de kcal maar meer op de voedingsstoffen en waar mijn lichaam écht iets aan heeft en dan kan ik geregeld met gemak onder de gestelde eisen komen van dagelijks binnenkomende kcal.Overigens sport ik op 2 manieren, eentje op een normale hartslag (hardlopen/zwemmen) zonder eten van te voren waardoor ik de juiste zaken aanspreek qua verbranding en dan daarna te gaan eten vol vezels en eiwitten en de variant waarbij ik echt sport voor het strakker in m'n vel raken waarbij ik van te voren voldoende (suikers bijv.) naar binnen werk.
Dus voor de conditie/vetverbranding en eentje voor de spieren, kracht en fitheid in z'n algemeenheid.
Dat snap ik, de meesten (die ik ken) tellen gewoon die kcal en gaan daarop hun toetjes, tussendoortjes en avondsnacks berekenen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet niet iedereen hier. ER zijn ook mensen die te weinig eten en een grote voorkeur voor lege koolhydraten hebben.
Maak je de Shepherds Pie zelf? If so: receptquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje:
O: yoghurt met wat cruesli (voor de verandering)
T: -
L: 3 boterhammen pindakaas met sambal
T: banaan
D: Shepherds Pie![]()
![]()
T: whiskey
Fraaiquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:14 schreef Lastpost het volgende:
Ow ik zit pas op 1100 (na het avondeten), nog maar een Mars ijsje en daarna nog een zakje chips en dan zit ik op het juiste aantal.![]()
Begrijp me niet verkeerd hoor, dat doe ik zelf ook.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:23 schreef Tinkepink het volgende:
DAt vind ik trouwens niet eens zo heel raar hoor lastpost. Het moet namelijk ook wel vol te houden zijn. Als je alleen maar supergezonde dingen eet en zaken die misschien niet zo gezond zijn maar wel lekker weglaat, loop je de kans dat je toch gaat snaaien met als gevolg een groot "fail" gevoel. Ik plan lekkere ongezonde dingen dan ook gewoon in. Voor mij is het een bewuste keuze om ook dat soort "voedingsmiddelen" onderdeel te laten zijn van mijn eetpatroon.
Dat is precies z'n puntquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
FraaiDat betekent dat je a) te weinig eet, en b) rotzooi moet eten om aan een enigszins acceptabel aantal calorieen te komen!
Het betreft hier niet mijzelf hé, was een beetje een generalisatie schets van mijn vriendinnen-kring.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
FraaiDat betekent dat je a) te weinig eet, en b) rotzooi moet eten om aan een enigszins acceptabel aantal calorieen te komen!
Ah OKquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het betreft hier niet mijzelf hé, was een beetje een generalisatie schets van mijn vriendinnen-kring.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ah OK
Ik tel overigens ook geen kcal. Ik wil graag dat eten leuk blijft
Idem. Ik tel alleen kcals als ik weer eens een kiloverpakking bonbons in huis heb gehaald.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ah OK
Ik tel overigens ook geen kcal. Ik wil graag dat eten leuk blijft
Heel mooi lijstje, wat goed dat je het gaat proberen!quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe mee!
Nietesquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar jij eet dan ook te weinig
Weet je dat ik laatst heb gedroomd over jou? iets met een doos Guylianquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Idem. Ik tel alleen kcals als ik weer eens een kiloverpakking bonbons in huis heb gehaald.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Weet je dat ik laatst heb gedroomd over jou? iets met een doos Guylian
quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Weet je dat ik laatst heb gedroomd over jou? iets met een doos Guylian
ii geloofde het wel maar deed het nooit. en toen ik t ging doen vlogen er meteen kilo's af. alleen ben ik niet zo'n volhouderquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doe dat maar ter afwisseling. Voor mijn gevoel mag er nog wel wat bij (groente met dipje ofzo), maar als jij het al veel vindt moet je het fijn zo laten. Je bent al op de goede weg!
Wie waren het nou allemaal die niet geloofden dat je meer moet eten (en buikspieroefeningen moet doen)om af te vallen? En die nu toch resultaat zien? Miss_S toch? En Maria geloof ik.... Wie waren die anderen nou nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |