quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:21 schreef Koosje het volgende:
[..]
Jammer dat je de discussie (die volgens mij prima verliep) op deze manier een vervelende draai wilt geven.
Een kind kan zich ook gekwetst voelen als je gewoon tegen een kind zégt dat je iets vervelend vindt, of iets verbiedt. Maargoed, misschien spreken we elkaar nog eens 'als je zover bent'..
Wanneer ik mijn kind hetzelfde gevoel wil laten ervaren als het veroorzaakt heeft denk ik (want heb het nog nooit hoeven toepassen) dat mijn kind een nieuw gevoel leert kennen, waarmee het kan leren omgaan. Ik denk dat dat gevoel onduidelijker was geweest wanneer ik voor de derde keer had verteld dat iets niet mag en hem twee minuten op een strafstoeltje had gezet.
Waarmee ik uit wil leggen dat ik mijn kind niet moedwillig kwets, oneerlijk behandel of zijn vertrouwen schaadt zoals je schrijft in je berichten.
In de door moussy aangegeven situatie zou meehelpen opruimen ook een prima 'straf' zijn. Het kind ervaart dan de gevolgen van zijn acties, wat in de buurt komt van het ervaren van het gevoel wat het veroorzaakt heeft.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Op eentje na heeft Fons alle nog onrijpe aardbeien van de plantjes getrokken.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:12 schreef MamsX het volgende:
Dan zal die ene vast heel lekker smaken
Maar dat is ook niet grappig, de dondersteen waarom heeft die het gedaan?
Tja, het enige wat hij wist te zeggen toen ik zei dat ik daar niet blij mee was was dat hij me dan een kus zal geven en ik dan weer blij ben. Opgelost!quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:12 schreef MamsX het volgende:
Dan zal die ene vast heel lekker smaken
Maar dat is ook niet grappig, de dondersteen waarom heeft die het gedaan?
Iig niet allemaal, er lag een mooi hoopje groene aardbeitjes op ons terras.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:37 schreef DJMO het volgende:
hij heeft ze hopelijk niet opgegeten BM ???
quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:38 schreef moussy het volgende:
Die dino's staan gewoon een keer ope en rijtje in de tuin/op het balkon met wat lege blikjes en rommel er omheen en op, terug komen lopen.
Ha, daar kan ik wat mee. Zowel niet toegeven dat ik m bedonderd heb plus een positieve insteek/beloning. Met jou kun je thuiskomen als het om emotionele chantage gaatquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:38 schreef DJMO het volgende:
gewoon zeggen dat je nieuwe hebt gekocht omdat hij zo braaf naar je luistert ??? of ze een voor een door vrienden en bekenden laten geven om zijn verzameling weer compleet te maken?
zo zijn de barbies hier ooit eens terug naar toe komen lopenquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:43 schreef MamsX het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat de leukste manier
ben ik goed inquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ha, daar kan ik wat mee. Zowel niet toegeven dat ik m bedonderd heb plus een positieve insteek/beloning. Met jou kun je thuiskomen als het om emotionele chantage gaat
Sterre heeft juist de neiging om steeds de diep-diepvries (ofzo) aan te zetten, want dat heeft zo'n mooi oranje lampje. En als ik dan vraag waaróm ze dat zo graag wil, dan krijg ik eenquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:50 schreef Saffier het volgende:
Tobias' nieuwste hobby is tegenwoordig de vriezer op een kiertje zetten
Als je behang je lief is, dan kan je een paar euro investeren in een dun plaatje triplex en dat dan tussen bed en muur schuiven. Wel even schuurpapiertje er over!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:40 schreef simmu het volgende:
nou, ik meld me ook maar hier. met mijn baby van nog geen 10 maanden die het behang op haar kamertje heeft los weten te pulken. ik weet het, tis een klassieker, maar komop zeg! nog geen 10 maanden!
grrrrrrrrrrrrrrrrr..... en ik heb zo 1-2-3 geen andere plek voor der bedje
oh, goede! dank!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:57 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als je behang je lief is, dan kan je een paar euro investeren in een dun plaatje triplex en dat dan tussen bed en muur schuiven. Wel even schuurpapiertje er over!
hé dat klinkt als jongste hier.......zullen we ze samen op een eilandje zetten ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:24 schreef LovelyLady het volgende:
Ducktape, aub en VEEEL, ongelofelijk zeg.
Die oudste drabber heeft toch een grote mond. En soms weet ik het gewoon echt niet meer. Dwars af doen. Overal tegenin gaan. En het doet hem geen reet of je nou zegt dat hij niet bij vriendjes mag spelen, of dat hij geen tv mag kijken, zijn speelgoed afpakt, of hem op de trap zet.
PLEASE laat dit ook een FASE zijn....
*hug*quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:35 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ben de tel kwijt hoe vaak hij al op de trap heeft gezeten vandaag.
En weer zegt hij alleen maar: hou je kop, hou je bek, denk erom, je bent niet lief, ik ga je slaan hoor! Ik vind je stom
En nu ik het zo opschrijf wordt ik er best wel een beetje verdrietig van.
Ik stel voor: ík naar het eiland, kind blijft thuis!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Stout het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het geval je je kind ff kwijt wilt![]()
(er is oppas, die stressbestendig is en genoeg ruimte om creatief te zijn met alles wat we liever niet willen)
Dat is ook een goed planquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:16 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik stel voor: ík naar het eiland, kind blijft thuis!
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:35 schreef Estrys het volgende:
Geen tips maar kan me voorstellen hoe jullie je voelen![]()
als het met die dingen wél goed gaat al, dan zou ik hem dus stukje bij beetje méér verantwoordelijkheid gevenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:49 schreef mspoez het volgende:
Het is een super leuk idee DJMO, dankjewel! Het zou denk ik wel werken als het verschil niet maar 15 maanden was en jongste op veel aspecten volwassener is dan oudste. Hem verantwoordelijkheid geven doe ik in die zin al dat hij degene is die de deur moet afsluiten en de poes moet eten geven. Dat doet hij overigens keurig hoor, het is niet alleen maar huilen met deze meneer, hij is een schatje in vele andere opzichten!
Ja, maar ik vind dat je dat een stuk minder kunt eisen van hem. Ik zou toch weer ernstig gaan nadenken over die oppas. Je kunt van hem blijkbaar ondanks al jouw moeite, liefde en goede bedoelingen toch niet verwachten dat hij alleen (met zijn broertje) blijft.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:03 schreef mspoez het volgende:
He Nathalie wat akeligl Gelukkig dat je thuis was met ze!
Simmu; voorschoolse opvang kost me een vermogen (zou bruto zo'n 500 per maand zijn) en dat vind ik wt gortig voor maximaal 30 minuten. Komt bij dat ik vind dat hij dat potjandrie moet kunnen - stoornis of geen stoornis, je gedrag kun je altijd reguleren. Wel lief dat je meedenkt hoor!
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Die stoornis verhindert hem die keuze/beslissing juist door de prikkelverwerking door de war te gooien. Daarom heet het toch ook het kenmerk van een prikkelverwerkingsstoornis?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:29 schreef mspoez het volgende:
Mwanatabu - Er zijn maar twee soorten gedrag, gewenst en ongewenst. Ook een kind met een stoornis kan gewenst gedrag laten zien, dat is een keuze. Ik kan hem voorzien van wat hij nodig heeft daarvoor maar het belangrijkste is dat ik tot hem doordring en hij zélf beslist goed gedrag te gaan laten zien.
...
Hij wordt volgende maand 5quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef mspoez het volgende:
*aai LL*. Wat vervelend... hoe oud is Sander?
Dan mag hij een kadootje uitzoeken (vaak wordt dat dan een autootje oid, niet te gek gewoon voor een leuk prijsje)quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef mspoez het volgende:
Goed bedacht LL. Wat is de beloning als Sander de 10 vakjes vol heeft?
quote:
Natuurlijk snap ik dat! En als je zo mee blijft denken dan komt dat er ook vast veel vaker uit, je bent een lieve moeder (met engelengeduldquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:34 schreef mspoez het volgende:
Hartstikke goed LL! Succes!
[..]
![]()
Wat betreft dat gedrag: ik zeg niet dat zijn gedrag zo moet zijn als van een 'gewoon' kind. Ik zeg wel dat er ook voor hem gewenst gedrag bestaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Nee ik zeg niet dat hij dat allemaal mag doen maar dat het erop lijkt dat je, vanwege zijn stoornis, (nog?) niet kunt verwachten dat hij dat soort dingen niet doet als hij alleen is met zijn broertje. Hij heeft blijkbaar meer begeleiding en toezicht nodig.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:05 schreef mspoez het volgende:
Dus, Sombie, een kind met een stoornis mag gewoon de baas spelen en zijn broer zeer doen en dingen stukmaken van een ander? Ok. Ook een manier van ermee omgaan. Ik kies ervoor het voor hem zo goed mogelijk mogelijk te maken zich wél te gedragen zoals de buitenwereld dat van hem verwacht. Maar dat is een verschil in visie, denk ik.
Achteraf wel ja. Maar het geheel vond aan tafel plaats terwijl iedereen nog aan het eten was... Op het moment zelf kostte het me nogal moeite om kalm te blijven...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:31 schreef freecell het volgende:
Das geen stoomafblaas moment, dat is gewoon grappig
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik denk zelf dat we (voornamelijk ik, want ik ben toch het meeste thuis, en toch ook iets minder fijn in mijn vel) de laatste tijd een beetje te laks zijn geweest met het systeem wat we hadden (iets soortgelijks), waardoor het is verwaarloosd.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:04 schreef Troel het volgende:
LovelyLady, mocht dit niet werken, zou het dan wellicht kunnen schelen als hij een paar dagen uit logeren gaat? Dat jij ook even tot rust kan komen en hij even in een andere omgeving is? Ik weet dat dat mij van het janken af heeft geholpen als klein kind
6 jaar oud.quote:
Hij heeft, om het voorzichtig uit te drukken, een stevig eigen willetje. We zijn wel wat gewend, maar zoals ik al schreef was dit nivo nog niet eerder vertoond.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Beelzebufo het volgende:
...
Het eindigde dus met schoppen en slaan, waarna ik hem na een aantal keer dreigen met kleren en al onder een koude douche gezet heb om af te koelen. Dat was echter zó'n worstelpartij dat ik nu spierpijn heb.
...
Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens vind ik mijn post achteraf wel wat fel. Ik wil allerminst suggereren dat beelzebufo het slecht bedoelde of dat ik het allemaal wel eens even beter weet, van dat opvoeden enzo. Ik begrijp ook dat Jasper het gewoon zo bont maakte dat ze het ook allemaal even niet meer wist en toen iets had van hoe krijg ik hem rustig -> afkoelen -> douche, dat het een noodgreep was. Ik wilde alleen aangeven wat het met een kind doet en dat het niet echt helpt.
Ja ik merk echt aan hem wanneer het donderdag is en tijd is om na papa te gaan. Hie ris ie dan 's morgens altijd best wel "stout"quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:27 schreef MamsX het volgende:
Dat scheelt een boel MeNicole, dat je hem even weg kon "geven"
En het is ook wel wat natuurlijk, een hoogzwangere mama.
Kan je hem niet op zijn kamer brengen? Als hij dan afgekoeld is, kun je hem zijn excuses laten aanbieden omdat hij je pijn heeft gedaan. Laat eventueel de zere plekken zien.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:48 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.
Mijn andere optie was echter terugslaan en terugschoppen, dat leek me helemáál niets.
dat dus. je kunt een driejarige niet een hele zomer straffen voor een gevalletje als dit. dat staat voor mij gelijk aan 5 jaar celstraf voor het jatten van een brood oidquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:14 schreef owlet het volgende:
Of juist wel, onder het mom van het is is gebeurd, mama heeft spijt, kim heeft spijt, klaar. Om nou een hele zomer zonder badje te zitten alleen omdat een drie-jarige "expres" iets nat spetterde?
Soms heb ik het gevoel dat Mwana meer weet op het gebied van pdd-nos dan veel hulpverleners die ervoor geleerd hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. Dus even over kinderen met pdd-nos en andere autisme aanverwante stoornissen. is wat jullie eigenlijk wel weten structuur erg belangrijk. Vaak begrijpen ze gesproken woorden niet. Kun je iets met pictogrammen? is er een buurvrouw oid in de buurt waarbij de ene 's morgens even kan zijn? Is er een afspraak met de leerkracht te maken? dat die op school met hem de pictogrammen doorloopt en vraagt wat hij die ochtend thuis gedaan heeft? Is hem eerder naar school sturen geen optie? Ik typ zomaar wat dingen op die mij te binnen schieten. Anders kan video home training misschien nog uitkomst bieden. je kunt dan zien wat er daad werkelijk gebeurd. Is het echt zo dat hij zijn broertje van alles aandoet? enz enz enz.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het was meer voor mspoez bedoelt. Zij heeft zo te lezen haar handen momenteel vol aan haar zoon. En ik geloof best dan ouders er meer vanaf weten. Het is en blijft hun kind en een ouder kent zijn of haar kind het allerbeste maar een buitenstaander kan soms net dat duwtje geven waar je als ouder niet aan gedacht had.
Ik ben 15 jaar leerkracht in cluster 4 dus ik gok dat mijn expertise redelijk ok is, maar dank je dat je meedenkt, ferarri-rood. Het systeem werkt geweldig, sinds de invoering van een structuurlijstje op het bord in de keuken is er geen ruzie meer geweest...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. <knip>
quote:Op maandag 13 juli 2009 22:20 schreef Beelzebufo het volgende:
Jasper, Sterre en Roos hebben een kartonnen speelhuis (of wat daar nog van over is, het ding wordt nogal intensief gebruikt...)
Vanmiddag gingen ze het huis weer eens schilderen. Mooi weer, hele boel de tuin in en knoeien maar.
Ging goed, tot Jasper even wat kan vragen en Sterre in het volgend onbewaakte moment Roos begon te schilderen in plaats van het huis. Inmiddels had ze ook zichzelf al aardig geschilderd en toen Jasper in de buurt kwam kreeg hij ook een paar flinke vegen verf...
Op de vraag aan Sterre waaróm ze dat deed kreeg ik weer eens zo'n[ afbeelding ] reactie waar ze de laatste tijd een patent op lijkt te hebben verkregen...
Ik heb het hele spul maar onder de douche gezet en daar de verf (gelukkig waterverf!) er maar weer afgeboend...
Whehehe. Vooral die blonde reactie is herkenbaar ("Gewoon" "Omdat ik dat leuk vindt" "Weet ik nie")quote:Op maandag 13 juli 2009 22:20 schreef Beelzebufo het volgende:
Jasper, Sterre en Roos hebben een kartonnen speelhuis (of wat daar nog van over is, het ding wordt nogal intensief gebruikt...)
Vanmiddag gingen ze het huis weer eens schilderen. Mooi weer, hele boel de tuin in en knoeien maar.
Ging goed, tot Jasper even wat kan vragen en Sterre in het volgend onbewaakte moment Roos begon te schilderen in plaats van het huis. Inmiddels had ze ook zichzelf al aardig geschilderd en toen Jasper in de buurt kwam kreeg hij ook een paar flinke vegen verf...
Op de vraag aan Sterre waaróm ze dat deed kreeg ik weer eens zo'n[ afbeelding ] reactie waar ze de laatste tijd een patent op lijkt te hebben verkregen...
Ik heb het hele spul maar onder de douche gezet en daar de verf (gelukkig waterverf!) er maar weer afgeboend...
Hihi dankquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:26 schreef Lois het volgende:
Ik heb weer hardop moeten lachen om de perikelen van het kroost van Mwana en Beelzebufo![]()
Echt als ik jullie naam als laatste poster zie kan ik me al verheugen op al het leukst wat nu weer gaat komen
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:43 schreef kleinetrom het volgende:
puberdochter ( 13 en 11 maanden) had pubervriendin te slapen...
half drie hielden ze hun klep, om die om 9 uur weer open te trekken...
deur dicht?
waarom???!!!!
zucht...
Sinterklaas kwam het vorig jaar bij het Kruidvat tegen. Was uit mijn hoofd 9 euro en heeft tot vorige week een hoop plezier opgeleverd. We hebben er in de loop van de maanden wel aardig wat plakband en latjes aan vertimmerd, maar nu is het ding definitief 'op'.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wel een leuk idee trouwens, zo'n klus-speelhuisWaar haal je zoiets?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Disclaimer:![]()
![]()
![]()
ik zweer dat ik niet weet waar het vandaan komt
![]()
![]()
![]()
![]()
Nune: Gapgedamme!
Ik: Wat?
Nune: Gapgedamme!![]()
Ik:
Tigran: Ze bedoelt "godverdomme"
Ik:
Nune: Haha! Gapgedamme!
Ik:
Tigran (een beetje verkeerd begrijpend waarom ik boos begin te kijken): Nee Nune, het is "GOD!-VER!-DOM!-ME!"
Ik:![]()
Hoe herkenbaar.... Alleen weet ik wel waar het vandaan kom. Een familielid...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Disclaimer:![]()
![]()
![]()
ik zweer dat ik niet weet waar het vandaan komt
![]()
![]()
![]()
![]()
Nune: Gapgedamme!
Ik: Wat?
Nune: Gapgedamme!![]()
Ik:
Tigran: Ze bedoelt "godverdomme"
Ik:
Nune: Haha! Gapgedamme!
Ik:
Tigran (een beetje verkeerd begrijpend waarom ik boos begin te kijken): Nee Nune, het is "GOD!-VER!-DOM!-ME!"
Ik:![]()
Argh. Je hebt volgens mij echt de jackpot wat betreft wat jij allemaal moet regelen. Man weg (wil jou ook nog als wekdienst gebruiken?) een kitten en twee kinderen in elkaars vaarwaterquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:15 schreef _Nathalie_ het volgende:
Jippie!,vanmorgen vroeg om half 8 begon het gemopper op elkaar tussen de kids weer.Oudste (heerlijk puberend
) en al dagen met een vreselijk ochtendhumeur,jongste die er dan weer op reageert ....
Een kitten die je snachts om 3 uur wakker weet te krijgen,omdat hij een apart geurtje bij zich heeft (wat ontlasting tussen zn lange haren had zitten.Na 15 minuten weer naar bed gegaan om 3 uur later wakker te worden omdat manlief in het buitenland aan het werk is en die ik beloofd had hem even wakker te bellen,iets wat ik dan weer niet erg vind,om daarna weer even in slaap te kunnen vallen,totdat kids het nodig vonden om elkaar de les te lezen.
Ondertussen zit ik nu met "luciferhoutjes tussen mn ogen" en mn 2de kop koffie in de hoop nog een beetje wakker te worden vandaag,en hoor ondertussen de klaagzang van de oudste aan over zn "vriendinnetje" waar hij niet blij mee is..
Manlief gebruikt mij niet als wekdienst hoor,en ik vind het ook niet erg om hem even daar wakker te bellen,juist fijn om elkaars stem even te kunnen horen.Binnekort zit ie weer voor zn werk in Kazachstan waar helemaal geen bereik is,dus dan spreken we elkaar hooguit 1 x per 2-4 dagen..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Argh. Je hebt volgens mij echt de jackpot wat betreft wat jij allemaal moet regelen. Man weg (wil jou ook nog als wekdienst gebruiken?) een kitten en twee kinderen in elkaars vaarwater![]()
Ik heb hier altijd de regel dat zodra het aan één stuk door gegil en geruzie is, ze dan maar even niet in één vertrek mogen zijn. Dan eet er maar eentje lekker pedagogisch onverantwoord op de bank of in de keuken.
Oeh, je hebt twee testosteron-exemplaren. En hahaha "gehad met vrouwen" en hij moet nog zolang met zequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:52 schreef _Nathalie_ het volgende:
[..]
Manlief gebruikt mij niet als wekdienst hoor,en ik vind het ook niet erg om hem even daar wakker te bellen,juist fijn om elkaars stem even te kunnen horen.Binnekort zit ie weer voor zn werk in Kazachstan waar helemaal geen bereik is,dus dan spreken we elkaar hooguit 1 x per 2-4 dagen..
Dat de kids vroeg wakker zijn ook niet erg,maar dan moeten ze niet gaan bekvechten.Vanmorgen ze maar mee de stad ingenomen,moesten de heren elkaar weer klieren grrr.Nu zitten ze boven samen achter de pc en het is rustig..
Overigens kwam de oudste net melden dat ie het helemaal gehad heeft met vrouwen,(hij heeft sindskort een vriendinnetje),de reden...ze reageert niet op zn smsjes![]()
Nog 2 weken voor de jongste en 3 voor de oudste,en dan is de schoolvakantie weer voorbij
Woon je in de buurt van Zwolle? Misschien krijgen we korting als we ze met z'n tweeën dumpen bij de ballenbak en dan stiekem zelf ergens gaan zitten pimpelenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:34 schreef Stout het volgende:
Iemand nog even een slecht uitgeslape, zeikend, jengelend jongetjes van 8 lenen?
Mijn hemel wat is hij momenteel erg...blij als hij weer naar school mag. Niets is goed, alles is jengelen en vooral is het erg luek om je broer te tarten terwijl die heerlijk in een boek zit.......
ga maar weer in negeerstand
Nou, dit zal mij leren. Tigran is nergens te vinden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Tel mijn zegeningen: ik zit schoon, aangekleed en wel zonder accidentjes hier. Ik hoorde buiten door het badkamerraam wel een veldslag plaatsvinden tussen een stuk of 300 krijsende jongetjes, waaronder zonder twijfel ook de mijne, maar dat heb ik KEI-HARD genegeerd ten faveure van mijn douchegel met kokosgeur. Dat zal ze leren
Ahwwwwwquote:
Ahhh jammerrrr anders wist ik nog wel een duo-arrangement te verzinnen voor twee heftige jongetjes. Iets met onkruid in mijn voortuin terwijl wij piña colada maken in de achtertuin ofzoquote:Op zondag 9 augustus 2009 09:49 schreef Stout het volgende:
Mwanatabu... kun jij niet een column of zo gaan schrijven... Heerlijk zoals je het omschrijft.
Helaas woon in niet in de buurt van zwolle...meer de andere kant de plas over .
Vandaag begon hier al weer lekker met jongste.. ik zal blij zijn als hij weer naar school mag
Nou idd je man heeft gelijk. Maar aan de andere kant leert ie hier misschien van dat vrouwmensen zich soms onuitstaanbaar onbereikbaar gedragen gewoon omdat ze er zin an hebben en dat ie zich daar niks van moet aantrekken. Is er niet iets wat ie echt heel leuk vindt wat je met hem kunt gaan doen ter afleiding? (Heb je misschien allaaang aan gedacht hoorquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:41 schreef _Nathalie_ het volgende:
Hier geen problemen met de jongste die is heerlijk aan het spelen terwijl ik een vlaag van schoonmaakwoede heb,maar de oudste en zn puber hormonen...
"vriendinnetje" heeft nog steeds niets van zich laten horen,niet op hyves en ook niet op zn sms,zn sjago humeur verklaart ie aan haar..right.Er zit nu al bijna 3 uur een chagerijnig kind op de bank,met zn mobiel binnen handbereik en klagend over dat ie niets te doen heeft en zich verveelt..(voorgestelt kamer opruimen,op dat moment kwam er een donkere onweerswolk voorbij
).
Gisteravond nog ff met Marco (manlief) er over gehad toen ik hem aan de foon sprak,en die zei ook al van.."dat kan nog wat worden als hij zn echte blauwtje loopt".Pffff laat dat aub nog maar een tijdje duren...
Yeppss ook al voorgesteld,maar hij wist zich niets te bedenkenquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou idd je man heeft gelijk. Maar aan de andere kant leert ie hier misschien van dat vrouwmensen zich soms onuitstaanbaar onbereikbaar gedragen gewoon omdat ze er zin an hebben en dat ie zich daar niks van moet aantrekken. Is er niet iets wat ie echt heel leuk vindt wat je met hem kunt gaan doen ter afleiding? (Heb je misschien allaaang aan gedacht hoor)
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:16 schreef YPPY het volgende:
Je vertelt het weer prachtig.
Vorige week was Anna 's middags wakker geworden. We gingen nog even samen bij ons in bed liggen. Gezellig.Blijkbaar ben ik in slaap gevallen en zij niet. Wat ineens voelde ik wat kouds en bleek dat ze mij, m'n haar en m'n kleren had ingesmeerd met bruine voetcreme (lush, pied de pepper voor de kenners).
![]()
Ik heb echt tot 10 moeten tellen, geen idee hoe ze dat potje open heeft gekregen. Daarna bijna lachen, ze was zo trots op zichzelf.![]()
"ik doe mama smeren"
Pas op wat je zegt hier in OUDquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:10 schreef Ca.ra het volgende:
Mwana, jij moet een boek gaan schrijven!
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:10 schreef sjak het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt hier in OUD![]()
Ehhh, ik bedoel TVP.
Twee weken zonder incidenten, het was ook wel érg lang...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:39 schreef LovelyLady het volgende:
voor beelz!!
En nu begint de schoolroutine weer
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:52 schreef Beelzebufo het volgende:
...En vlak daarna belde 1985 dat ze hun punk-kapsel terugwilden...
...
Nou, hier nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:41 schreef moussy het volgende:
Waar vind ik kinderen die:
Niet boeren tijdens het eten
Geen scheten laten tijdens het eten
Niet met hun handen eten
Wél hun kamer opruimen
Wél de was in de wasmand gooien
Niet mijn nachtkastjes doorzoekensinterklaaskadootje, niks trilbibberigs 18+
Me niet voor leugenaar uit te maken door afspraken te verdraaien
Accepteren dat ze morgen een foto van hun tyfusbende op hun kamer op eigen hyves hebben staan![]()
Ze liggen allebei al in bed sinds 18:45 en ik zit nog na te stomen, behang was zelfs te luxe voor ze vandaag
Uhhhh, Pipo de Clown?quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef YPPY het volgende:
"Mama, ramen zijn vies, jij schoonmaken"
1 keer raden wie er tegen de ramen heeft zitten vegen
quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef YPPY het volgende:
"Mama, ramen zijn vies, jij schoonmaken"
1 keer raden wie er tegen de ramen heeft zitten vegen
Zover ik weet is de parkeerplek niet van hem,we wonen hier in een zeer smal straatje,waarbij je slechts aan 1 kant van de straat kan en mag parkeren.Oké,de auto staat nu bij hem voor de deur,maar zijn auto staat voor mijn deur.Als hij zo graag zn auto bij hem voor de deur had gewild,heeft ie daar 2 uur de tijd voor gehad.Nu ging het hem er om dat de wielen/banden vrij moesten staan van de stoeprand.Echt die man heeft de laatste tijd steeds vaker wat te mauwen.Mag hij trouwens blij zijn dat manlief niet parkeert,die zet de auto echt strak tegen de stoeprand aan.quote:Op maandag 7 september 2009 12:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat snap ik ook niet helmaal. Sta je op "zijn" parkeerplek?
quote:Op maandag 21 september 2009 22:21 schreef Beelzebufo het volgende:
Even stoom afblazen namens iemand anders, namelijk een van de cassieres van de supermarkt hier.
Jasper heeft al een hele tijd geleden ontdekt dat er aan de onderkant van de lopende band van de kassa's een aan-uit schakelaar zit. Uiteraard heeft hij dit uitgebreid aan Sterre verteld. Laatst was ik met Sterre op stap en had even te laat door wat er aan de hand was toen Sterre héél even bukte bij de kassa.
De band was dus uit... En de kassa-dame begon al min-of-meer panisch op alle knopjes van de bediening te rammen om de band weer op gang te krijgen, begon vervolgens te bellen met de hoofdcassiere dat de band kapot was.
Sterre bukte weer héél even en de band was weer aan (en toen had ik pas door wat er aan de hand was). Cassiere had zo'n blik van![]()
![]()
... Heb het maar niet uitgelegd...
Al 8 maanden en nu moeten we gaan borrelen bij zijn ouders... Dat hebben we al kunnen uitstellen voor een aantal maanden, maar nu bleef hij maar vragen wanneer we langskomen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:09 schreef Fannie het volgende:
Hoelang hebben ze nu verkering een relasie Tico?
Na (ongeveer) 2 jaar wordt het gesmak minder![]()
.....verder klinkt het allemaal heel bekend
Waarom zou je dat uitstellen als ze al een tijdje aan elkaar vastgekleefd zittenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Al 8 maanden en nu moeten we gaan borrelen bij zijn ouders... Dat hebben we al kunnen uitstellen voor een aantal maanden, maar nu bleef hij maar vragen wanneer we langskomen.
Mischien moet je dat wel eens doern, kijken hoe snel dat ze begrip voor jou heeftquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik lebber M. toch ook niet af als zij naast me op de bank zit?!?
Omdat die vraag al kwam toen ze al 3 maanden hadden..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Waarom zou je dat uitstellen als ze al een tijdje aan elkaar vastgekleefd zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Gewoon ostentatief de telefoon erbij pakken en ze gaan zitten filmen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:38 schreef trui het volgende:
haha ticootje, lijkt me ook wel erg als ze zo zitten te zoenen steeds voor je neus. maar daar kun je toch wel iets van zeggen neem ik aan? afspraken over maken enzo. of bekijk ik het veel te optimistisch? en ach, kennismaken met zijn ouders lijkt me eigenlijk wel handig. misschien zijn ze wel hartstikke aardig?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat die vraag al kwam toen ze al 3 maanden hadden..Nou, volgens mij hadden onze ouders elkaar ook al wel gezien toen wij 3 of 4 maanden wat haddenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:10 schreef Ticootje het volgende:
Freecell dat is toch heel wat anders?
Aaah arme Sterre...op zich wel grappig bedoeld denk ikquote:Op zondag 3 januari 2010 18:20 schreef Beelzebufo het volgende:
Jasper had vanavond limonade voor ons gemaakt bij het eten. Na één slok begint Sterre te klagen dat het 'priklimonade' is. Het was echter 'gewone' limonade gemaakt met water uit de kraan.
Na aanhoudend geklaag besloot ik maar eens te uit haar beker te proeven. Gevolg: [ afbeelding ]
Meneer had er dus bij wijze van 'grapje' Tabasco doorheen geroerd... Heb ik maar even een 'pittig' gesprek over gehouden...
[disclaimer]
Al deze verhalen zijn waar. Met kinderen zoals de mijne hóef ik ze helemaal niet te verzinnen...
[/disclaimer]
he dat klinkt bekend helaasquote:Op zondag 3 januari 2010 19:00 schreef Fannie het volgende:
Sterkte Vicky![]()
Ik blijf zeggen:
Mijn kind kwam in de dreumestijd al in de pubertijd en daar is ze tot nu toe nog niet uitgeraakt!![]()
![]()
(T'is echt zo...)
quote:Op zondag 3 januari 2010 18:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aaah arme Sterre...op zich wel grappig bedoeld denk ik
zijn jullie ook allemaal zo blij dat de kutkerstvakantie weer voorbij is?
quote:
En dus niet eens zo weinig ook... Ik heb een verdorven smaak en vrijwel geen ingewanden meer over kwa 'heet', maar deze proefde ik behoorlijk...quote:
dat heeft Amber na de meivakantie... maar dan 2 studiedagen.quote:
Hier moest ik heel hard om lachen.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
En dan toen ik weer naar achteren stampte om ze opnieuw op de slee te zetten, ging hij heel ostentatief met zijn armen zijn gezicht beschermen en roepen "niet slaan!"
Hoera, mijn kid is niet de enigequote:
Dan doe je dat toch ook als zij eens iets vraagtquote:Op zondag 3 januari 2010 20:26 schreef Fannie het volgende:
Dochterlief, help je ff met koffie indoen?
Ja is goed, ff dit aftypen...
Fannie pakt ondertussen vast de bekers...
Fannie doet ondertussen koffie in....
Fannie doet de suiker en de melk in...
Fannie deelt de koffie uit....
Fannie: "Alsjeblieft, en bedankt voor het helpen met de koffie indoen"![]()
Dochterlief: "Dankje mamma voor de koffie"
Fannie:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt, soms hé......
En wel gebruiken he, anders werkt het nietquote:Op maandag 4 januari 2010 20:42 schreef mijsje het volgende:
"jouw nee, is mijn nee!" die is goed!!! die ga ik onthouden! *meteen noteert in een blocnote'je...*
Lekker laten uitrazen. Het is toch zijn(of haar) leven? Gewoon zeggen dat het jouw geen reet intresseert hoe die testen gaan, jij hebt je diploma en een baan. .quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:15 schreef _Nathalie_ het volgende:
Hier gisteravond en vanmorgen een dwarse puber.De gehele vakantie niks,nada geen last,tot aan gisteravond.
Vanaf vandaag starten de cito-toetsen op het vmbo en het "ik ga niet naar school,bekijk het maar,ik ga toch te laat komen,je denkt toch niet dat ik op de fiets ga met die rot sneeuw,ik ga toch die toets verpesten,ik hoef geen ontbijt" etc vlogen mij rond de oren,en dan gaat ie net zo lang door tot er gereageert word,echter ik ga er steeds beter in worden om zn boze en opvliegerige gedrag te negeren (niet altijd even makkelijk).
Dat van "jouw nee is mijn nee,en heb ik geen zin in dag",ga ik ook zeker onthouden.
Net een mailtje van de mentor van zoonlief.Hij was even bij hem langs gegaan en was al een stuk minder nerveus,deed zn best en was netjes op tijd op school....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lekker laten uitrazen. Het is toch zijn(of haar) leven? Gewoon zeggen dat het jouw geen reet intresseert hoe die testen gaan, jij hebt je diploma en een baan. .
En dat te laat komen of niet komen opdagen dat merkt ze zelf wel op school. Mag ze lekker nablijven ofzo. Daar heeft ze toch alleen zichzelf mee.
Tja, dan weet ie best wat de consequentie is van te laat komen, dus dat laat ie echt wel uit zn hoofd denk ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:44 schreef _Nathalie_ het volgende:
[..]
Net een mailtje van de mentor van zoonlief.Hij was even bij hem langs gegaan en was al een stuk minder nerveus,deed zn best en was netjes op tijd op school....
Bij te laat komen laten ze je op die school niet nablijven,maar moet het kind eerder komen,bij 3 x te laat is het een vierkant rooster.Vorig jaar kon hij dus al een keer om 07.15 uur de deur uit ipv 07.45 uur,hield ook in een half uur eerder zn bed uit,en dat vond ie niet bepaald prettig.
Inmiddels heeft het hele spul hier diarree en/of diarree gehad. Was dus blijkbaar een voorbode...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:49 schreef freecell het volgende:
Waar ging dat dan ineens over?
Wel eenmomentje inderdaad.
Oeh dat klinkt echt als Superpuber idd... Is zich lekker los aan het maken. Ik zou zeggen vooral qua dat huiswerk even in zijn sop gaar laten koken. Je bent anders alleen maar politie-agentje aan het spelen en het eindresultaat is toch dat alleen hij zichzelf kan motiveren. Steek je energie liever in iets anders, zoals heel veel chocola voor jezelf kopenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:05 schreef _Nathalie_ het volgende:
Arghhh,hier heeft puber het echt weer op zn heupen,niets is goed en volgens hem ligt het allemaal aan mij ...
Het begon maandag al,toen het schooladvies bekend zou worden (doet nu vmbo-lwoo).In de auto op weg naar school,niets aan de hand,totdat we het schoolplein opliepen,toen was het een heel ander kind,stoer doen,een ander soort taalgebruik etc.Met zn mentor er over gehad,en die kent hem alleen maar zo![]()
Huiswerk leren?.Ach gewoon keihard liegen en volhouden dat ie het kent,en als ie dan geheel onverwachts overhoord word,dan ontploft ie.
Momenteel zou ik hem met alle liefde achter het behang kunnen plakken grrrr
alsje het gevonden hebt, geef mij een link..quote:Op zondag 21 maart 2010 10:41 schreef Brighteyes het volgende:![]()
![]()
Dit zijn heel duidelijk van die 'kleine lettertjes dagen'
Googled naar online shops voor een shotje zelfbeheersing...
quote:Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Lukas heeft net mijn nieuwe bril gesloopt. Heb *%^#%#@ nog geen tijd gehad om het ding te declareren en hij heeft er de pootjes en neussteunen afgefröbelt. Kostte hem 23 seconden terwijl ik een toetje aan het halen was
ze trok wel bij geloof ik. aan de ene kant snap ik het wel. die nicu is een heel heel klein wereldje eigenlijk. die verpleging kent doorgaans de situatie, en dat is bij ons nu niet omdat we nogal ziekenhuis en afdeling swappen. maar toch. ik ervaar het als vrij lomp. wat worden we verondersteld te doen? sangdrax maar 20 weken niet werken (duh), ik maar aan selene vragen of ze oppast? drankorgel buurvrouw op ravi en selene laten passen? sowieso vind ik ravi veel te klein voor een oppas. ben dat konstante gebitch een beetje beu. ze willen bv ook altijd beide ouders bij het wekelijkse artsgesprek. in meppel ging dat nog wel (ravi en selene mee) maar nu in groningen zie ik het niet zitten, want het is gewoon te lang in de maxi cosy voor ravi. dus gebitch.quote:
Dit dus!quote:Op zondag 16 mei 2010 12:22 schreef mijsje het volgende:
wat een rare buren zeg... een buurmeisje die liegt (kan ik nog inkomen als het gaat om geen straf vs wel straf maar naar dat het net je kind betreft...) en haar ouders die niet eens even bij je komen om aan te geven dat ze erachter gekomen zijn dat je kind niks gedaan heeft...
Jawel, dat deden ze wel, maar op een toon alsof kinderen dat nu eenmaal doen.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:22 schreef mijsje het volgende:
wat een rare buren zeg... een buurmeisje die liegt (kan ik nog inkomen als het gaat om geen straf vs wel straf maar naar dat het net je kind betreft...) en haar ouders die niet eens even bij je komen om aan te geven dat ze erachter gekomen zijn dat je kind niks gedaan heeft...
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:56 schreef freecell het volgende:
Leander: drinken drinken drinken
Ik: wil je drinken?
Leander: jaaaaaaa![]()
Ik: 'mama, mag ik drinken?'
Leander: mama magge drinken?![]()
Ik:ja, natuurlijk mag jij drinken *insert 3 complimenten*
Intussen ga ik door met wasopvouwen, Leander loopt rond met drinken
Ik: ga maar even zitten met je drinken
Leander: *loopt*
Ik: Leander, niet lopen met je drinken...
Leander: *loopt en jengelt*
Ik: Leander, ga even zitten![]()
Leander kijkt naar beker, kijkt naar opgevouwen was....
KIEP, zo in de wasmand![]()
WRAAAAH
Leander: Mama, op, nieuwe in...DRINKEN DRINKEN DRINKEN
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:56 schreef freecell het volgende:
Leander: drinken drinken drinken
Ik: wil je drinken?
Leander: jaaaaaaa![]()
Ik: 'mama, mag ik drinken?'
Leander: mama magge drinken?![]()
Ik:ja, natuurlijk mag jij drinken *insert 3 complimenten*
Intussen ga ik door met wasopvouwen, Leander loopt rond met drinken
Ik: ga maar even zitten met je drinken
Leander: *loopt*
Ik: Leander, niet lopen met je drinken...
Leander: *loopt en jengelt*
Ik: Leander, ga even zitten![]()
Leander kijkt naar beker, kijkt naar opgevouwen was....
KIEP, zo in de wasmand![]()
WRAAAAH
Leander: Mama, op, nieuwe in...DRINKEN DRINKEN DRINKEN
![]()
![]()
![]()
dat doet ie normaal nooitquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:07 schreef freecell het volgende:
Mja, hij is een jeuzeldreuems vandaag en niet een beetje
En normaal is hij zo makkelijk...
Jen wilde een rok aan.. Maar ik vond het vanmorgen te koud... Maar bij nader inzien had het makkelijk gekunt.. Nou ja, mag papa haar vanmiddag lekker omkleden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:10 schreef Vicky het volgende:
Ik had er vanmorgen 2!
Allebei slecht geslapen dus zo chagarijnig als de pest. Tess zat steeds met haar handen in eenemmer water en Amber weigerde om aan te kleden. TOen ze eenmaal aangekleed was hadden we nog een "schoenenruzie"
NEE MAMA, IK DOE DIE ZWARTE NIET AAN!! DIe zijn STOM!
Het was dezelfde middag alweer heel veel beterquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:09 schreef Deepfreeze het volgende:
bla, hopelijk vandaag een gezelligere dag..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |