abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69460225
Onze kinderen zijn natuurlijk de allerliefste, super voorbeeldig, luisteren, zijn geduldig, eten en drinken alles wat je ze voorzet, slaan en schoppen nooit, maken nooit ruzie ..... kortom, het zijn voorbeeldkinderen .....

.... of toch niet????

Heb je ook wel eens van die dagen dat je ze het liefste achter het behang wil plakken, of gewoon eigenlijk misschien wel helemaal niet meer wil kennen (even dan) .... dan kan je je hier afreageren.

En de laatste reacties waren:
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:21 schreef Koosje het volgende:

[..]

Jammer dat je de discussie (die volgens mij prima verliep) op deze manier een vervelende draai wilt geven.

Een kind kan zich ook gekwetst voelen als je gewoon tegen een kind zégt dat je iets vervelend vindt, of iets verbiedt. Maargoed, misschien spreken we elkaar nog eens 'als je zover bent'..

Wanneer ik mijn kind hetzelfde gevoel wil laten ervaren als het veroorzaakt heeft denk ik (want heb het nog nooit hoeven toepassen) dat mijn kind een nieuw gevoel leert kennen, waarmee het kan leren omgaan. Ik denk dat dat gevoel onduidelijker was geweest wanneer ik voor de derde keer had verteld dat iets niet mag en hem twee minuten op een strafstoeltje had gezet.

Waarmee ik uit wil leggen dat ik mijn kind niet moedwillig kwets, oneerlijk behandel of zijn vertrouwen schaadt zoals je schrijft in je berichten.

In de door moussy aangegeven situatie zou meehelpen opruimen ook een prima 'straf' zijn. Het kind ervaart dan de gevolgen van zijn acties, wat in de buurt komt van het ervaren van het gevoel wat het veroorzaakt heeft.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Op eentje na heeft Fons alle nog onrijpe aardbeien van de plantjes getrokken.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:12 schreef MamsX het volgende:
Dan zal die ene vast heel lekker smaken
Maar dat is ook niet grappig, de dondersteen waarom heeft die het gedaan?
pi_69460352
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:12 schreef MamsX het volgende:
Dan zal die ene vast heel lekker smaken
Maar dat is ook niet grappig, de dondersteen waarom heeft die het gedaan?
Tja, het enige wat hij wist te zeggen toen ik zei dat ik daar niet blij mee was was dat hij me dan een kus zal geven en ik dan weer blij ben. Opgelost!
pi_69460603
Oooh ja dat is natuurlijk een hele goede oplossing
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 17:37:12 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69460961
hij heeft ze hopelijk niet opgegeten BM ???
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:50:50 #5
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69461393
BM wat jammer van al die bijna-aardbeitjes

Tobias' nieuwste hobby is tegenwoordig de vriezer op een kiertje zetten
En als je dan vraagt waarom krijg je een; 'Nou, gewoon, heb ik zin in.' Zo jammer dat ik niet steeds zin heb om de vriezer te ontdooien
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_69461678
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:37 schreef DJMO het volgende:
hij heeft ze hopelijk niet opgegeten BM ???
Iig niet allemaal, er lag een mooi hoopje groene aardbeitjes op ons terras.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:48:14 #7
156412 hestria
erg gastvrij
pi_69463074
Michelle heeft daar ook een handje van, om de bessen en aardbeien, radijsjes te plukken en ze op zandtaartjes te leggen.
Maar sinds ik gezegt heb dat we geen aardbeien meer hebben als ze ze nu al plukt, is ze er mee opgehouden.
en dan begint het straks weer met de druiven en frambozen.

De vrieser is idd ook heel bekend. alleen jatten ze bij mij dan ook nog bevroren brood en gaan dat dan lekker oppeuzelen. Niet bijzonder slim, want in het laatje eronder liggen de ijsjes en die laten ze liggen
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_69464490
Hier is het geklieder ook afgelopen (*afklopt*). Net als Cas had Tigran het even lekker te pakken van glibbertroep, als gevolg waarvan de gel, shampoo, douchegel, uierzalf en de tandpasta's binnen een verloop van twee weken allemaal op waren en ik me een ongeluk poetste en preekte.

Het breekpunt kwam toen ik mijn verjaardagscadeau (kokoscreme) ook weg kon knikkeren, samen met -opnieuw- de gel en de tandpasta's want het was allemaal bij elkaar geplamuurd op de handdoek. Daar werd ik echt ziedend van. Ik heb gutverdulleme nooit iets luxe en dan moet ie uitgerekend dat ene leuke dingetje wat ik es krijg openknippen (ja, zo'n tube heeft ook een dop maar waarom normaal doen als je ook op een creatieve én destructieve manier bij de verboden waar kunt komen, hmz?) en overal op smeren? Twee woorden: harrrrde maatregelen. Pure evil. Mama is boos!

Er ligt nu dus een roedel speelgoeddinosaurussen uit het zicht boven op de keukenkastjes de illusie op te houden dat ik een kutwijf ben. Zodra meneer er namelijk achter komt dat ik de handel niet echt in de container gemikt heb herinnert ie zich weer wat een zacht ei ik ben. Nu alleen nog een verhaal verzinnen over hoe de dino's op miraculeuze wijze terugkeren en dan komen we er wel...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 19:38:19 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_69464766
Die dino's staan gewoon een keer ope en rijtje in de tuin/op het balkon met wat lege blikjes en rommel er omheen en op, terug komen lopen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:38:54 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69464788
gewoon zeggen dat je nieuwe hebt gekocht omdat hij zo braaf naar je luistert ??? of ze een voor een door vrienden en bekenden laten geven om zijn verzameling weer compleet te maken?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69464954
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:38 schreef moussy het volgende:
Die dino's staan gewoon een keer ope en rijtje in de tuin/op het balkon met wat lege blikjes en rommel er omheen en op, terug komen lopen.

Eigenlijk vind ik dat de leukste manier
pi_69464987
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:38 schreef DJMO het volgende:
gewoon zeggen dat je nieuwe hebt gekocht omdat hij zo braaf naar je luistert ??? of ze een voor een door vrienden en bekenden laten geven om zijn verzameling weer compleet te maken?
Ha, daar kan ik wat mee. Zowel niet toegeven dat ik m bedonderd heb plus een positieve insteek/beloning. Met jou kun je thuiskomen als het om emotionele chantage gaat
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 19:46:39 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_69465084
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:43 schreef MamsX het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat de leukste manier
zo zijn de barbies hier ooit eens terug naar toe komen lopen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:47:54 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69465131
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ha, daar kan ik wat mee. Zowel niet toegeven dat ik m bedonderd heb plus een positieve insteek/beloning. Met jou kun je thuiskomen als het om emotionele chantage gaat
ben ik goed in

woensdag 27 mei 2009 @ 22:21:16 #15
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_69471604
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:50 schreef Saffier het volgende:
Tobias' nieuwste hobby is tegenwoordig de vriezer op een kiertje zetten
Sterre heeft juist de neiging om steeds de diep-diepvries (ofzo) aan te zetten, want dat heeft zo'n mooi oranje lampje. En als ik dan vraag waaróm ze dat zo graag wil, dan krijg ik een reactie.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_69472440
Ik vind het lampje an sich al wel reden hoor stiekem
pi_69472878
Oei Saffier, daar ben je idd niet blij mee...
Mwata, das nie prettig!!

*heel hard afklopt* Amber valt de laatste tijd wel mee met drakenstreken.... Er worden hier iig nog geen tubes leeggeknepen ofzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69637508
nou, ik meld me ook maar hier. met mijn baby van nog geen 10 maanden die het behang op haar kamertje heeft los weten te pulken. ik weet het, tis een klassieker, maar komop zeg! nog geen 10 maanden!

grrrrrrrrrrrrrrrrr..... en ik heb zo 1-2-3 geen andere plek voor der bedje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:57:34 #19
206640 Beelzebufo
pi_69649250
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:40 schreef simmu het volgende:
nou, ik meld me ook maar hier. met mijn baby van nog geen 10 maanden die het behang op haar kamertje heeft los weten te pulken. ik weet het, tis een klassieker, maar komop zeg! nog geen 10 maanden!

grrrrrrrrrrrrrrrrr..... en ik heb zo 1-2-3 geen andere plek voor der bedje
Als je behang je lief is, dan kan je een paar euro investeren in een dun plaatje triplex en dat dan tussen bed en muur schuiven. Wel even schuurpapiertje er over!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_69649735
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:57 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Als je behang je lief is, dan kan je een paar euro investeren in een dun plaatje triplex en dat dan tussen bed en muur schuiven. Wel even schuurpapiertje er over!
oh, goede! dank!
pi_69701208
Ducktape, aub en VEEEL, ongelofelijk zeg.
Die oudste drabber heeft toch een grote mond. En soms weet ik het gewoon echt niet meer. Dwars af doen. Overal tegenin gaan. En het doet hem geen reet of je nou zegt dat hij niet bij vriendjes mag spelen, of dat hij geen tv mag kijken, zijn speelgoed afpakt, of hem op de trap zet.
PLEASE laat dit ook een FASE zijn....
pi_69701594
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:24 schreef LovelyLady het volgende:
Ducktape, aub en VEEEL, ongelofelijk zeg.
Die oudste drabber heeft toch een grote mond. En soms weet ik het gewoon echt niet meer. Dwars af doen. Overal tegenin gaan. En het doet hem geen reet of je nou zegt dat hij niet bij vriendjes mag spelen, of dat hij geen tv mag kijken, zijn speelgoed afpakt, of hem op de trap zet.
PLEASE laat dit ook een FASE zijn....
hé dat klinkt als jongste hier.......zullen we ze samen op een eilandje zetten ?
pi_69701617
mag die van mij er ook bij?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69704109
Ik ben de tel kwijt hoe vaak hij al op de trap heeft gezeten vandaag.
En weer zegt hij alleen maar: hou je kop, hou je bek, denk erom, je bent niet lief, ik ga je slaan hoor! Ik vind je stom
En nu ik het zo opschrijf wordt ik er best wel een beetje verdrietig van.
pi_69704190
LL
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 18:16:50 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_69709689
Het is een fase, echt waar, een FASE!!

pi_69709734
Balen LL....
Het gaat weer over zeggen alle ervaringsmensen hier
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 18:20:42 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69709803
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:35 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ben de tel kwijt hoe vaak hij al op de trap heeft gezeten vandaag.
En weer zegt hij alleen maar: hou je kop, hou je bek, denk erom, je bent niet lief, ik ga je slaan hoor! Ik vind je stom
En nu ik het zo opschrijf wordt ik er best wel een beetje verdrietig van.
*hug*

pi_69711927
bah LovelyLady, dat is zo naar. wat iedereen al zegt: het is heus een fase.
pi_69714771
Jullie zijn lief
Morgen wordt hopelijk een leuke dag er is feest op school en J. heeft ook vrij genomen.
pi_69731554

Voor het geval je je kind ff kwijt wilt

(er is oppas, die stressbestendig is en genoeg ruimte om creatief te zijn met alles wat we liever niet willen)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:16:37 #32
206640 Beelzebufo
pi_69753521
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Stout het volgende:
[ afbeelding ]

Voor het geval je je kind ff kwijt wilt

(er is oppas, die stressbestendig is en genoeg ruimte om creatief te zijn met alles wat we liever niet willen)
Ik stel voor: ík naar het eiland, kind blijft thuis!
pi_69753875
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:16 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik stel voor: ík naar het eiland, kind blijft thuis!
Dat is ook een goed plan

Gelukkig kan ik morgen bijkomen. Vriend neemt kids ;s ochtends al mee naar zijn moeder, en ik ga lekker uiteten en een avondje stappen met een vriend en een vriendin

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 21:28:10 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:22:09 #34
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69861595
Iemand een 11jarig jongetje leasen? Ik weet wel dat ie er niks aan kan doen (hij heeft een PDD stoornis en wordt zich daar op het moment erg bewust van wat ie dan weer afreageert op de veiligsten om hem heen) maar man wat is ie vervelend aan het doen. Zijn broertje (10) en hij zijn elke morgen een kwartier tot een half uur samen thuis als ik al naar mijn werk ben. Oudste vindt het dan nodig op een ontzettend nare manier de baas te spelen (scheldwoorden, fysiek bazen (in zijn nek pakken, deur op slot doen) en dingen stuk maken, vrijwel elke ochtend is het raak. Ik heb al zó veel geprobeerd, in eerste instantie met oppas, dat afgebouwd, daarna belonen, bestraffen, contracten ... nu heb ik gisteren zeker weer een uur met hem zitten praten; wat heb jij nou nodig om het goed te laten gaan 's morgens? en daarna samen met hem een schema gemaakt, voor elke 5 minuten benoemd wat er op dat moment gedaan wordt (brood opeten, tafel afruimen, tas inpakken, schoenen aandoen etc). Hij blij naar bed, ik moe.
Roep ik hem vanmorgen uit zijn bed, krijg ik gelijk een verongelijkte reactie 'Jaahaaaa!' In de tien minuten die volgen gooit hij de sokkenla dicht op zijn broers vingers, smijt al diens spullen op de grond en als ik na een poosje bij hem ga kijken zie ik nog net dat hij een boterham van gisteren achter de wasmachine gooit. 'Ik had geen zin in jouw geklaag'.

Ik ben ontploft.

Iemand suggesties hoe ik dit in vredesnaam gestructureerd krijg? Reacties als 'stop met werken', 'waar is de vader' en dergelijke zijn niet welkom. Ik ben echt een beetje moedeloos.

[ Bericht 3% gewijzigd door mspoez op 09-06-2009 14:41:35 ]
Prrrrr
pi_69862305
ik ken iemand waar 't vroeger ook zo ging. hij bleef dan 's ochtends boven tot z'n broer naar school was. klinkt wel rigoreus maar dat was de beste oplossing voor iedereen.
pi_69862489
Ik las in eerste instantie 1jarig, dan is het wel een raar verhaal

Maar goed, het is wel een probleem Heb je begeleiding voor zijn PDD problematiek? MIsschien is anders een PGB-er oid wel een idee? Want ik denk dat je met de algemene tips er helaas niet zo makkelijk komt met dit ventje.

Het structureren wat je nu doet klinkt wel als een heel goed plan. Straffen werkt blijkbaar niet echt, maar time-outs misschien?
pi_69862648
Structureren is inderdaad sowieso goed.
En zoals Freecel al zegt; time-outs!
Niet blijven waarschuwen want dat heeft totaal geen zin (hoort hij helemaal niet meer).
Even een time-out (op de gang ofzo) en even kort uitleggen waarom

Belonen als het goed gaat!

en niet opgeven of wanhopen (oke, soms dan )
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:59:12 #38
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69863015
Als ik thuis ben lukt het wel, het punt is dat ik echt eerder weg moet dan zij en dan regelmatig een huilende jongste aan de telefoon krijg en dat is zo verdrietig. Ik hoop maar dat het schema iets oplevert. Vanmorgen belde ik jongste om half negen, die zei dat het wel goed gegaan was, alleen had oudste nu helemaal niets tegen hem gezegd.

Tis fijn even te spuien hier! Danks!
Prrrrr
pi_69863139
Niets zeggen is een vooruitgang! De hemel inprijzen die jongen!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:05:29 #40
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69863249
Ga ik doen vanavond, no worries!
Prrrrr
pi_69864370
Geen tips maar kan me voorstellen hoe jullie je voelen

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69864517
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:35 schreef Estrys het volgende:
Geen tips maar kan me voorstellen hoe jullie je voelen

pi_69865551
mspoez, misschien een domme vraag hoor, maar kunnen ze niet wat eerder van huis? dan eerst de buitenschoolse opvang voor schooltijd? ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt hoor, dus ik heb geen idee of het een optie is.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:27:39 #44
258997 _Nathalie_
part of five
pi_69870903
Mspoez,herkenbaar,mijn oudste van bijna 14 denkt ook te kunnen regeren over zn broertje .

Hier ook 2 kids die bekend zijn met pddnos.Vanmorgen moesten ze even ruw en wild stoeien,nu weten ze dat ik dat liever niet heb op de vroege ochtend maar owkee...Op een gegeven moment riep de jongste van 9 jaar oud,mam mn hoofd bloed,gauw een doek nat gemaakt en op de wond gedrukt.Tegelijkertijd de huisarts om 08.00 uur gebeld,aangegeven dat jongste een hoofdwond had en mogelijk gehecht moest worden,in de auto gejumpt en als een speer naar de praktijk gereden.Wond moest inderdaad gehecht worden,werd ff plaatselijk verdoofd en even later was zoonlief 3 hechtingen boven zn oog rijker.Kind gaf geen kick,zelf voelde ik mij alles behalve prettig.Volgende week woensdag om 08.00 uur moeten ze er uitgehaald worden...
Mr & Mrs M..
* Parents hold their children's hands a while and their hearts forever
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:03:11 #45
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69871949
He Nathalie wat akeligl Gelukkig dat je thuis was met ze!

Simmu; voorschoolse opvang kost me een vermogen (zou bruto zo'n 500 per maand zijn) en dat vind ik wt gortig voor maximaal 30 minuten. Komt bij dat ik vind dat hij dat potjandrie moet kunnen - stoornis of geen stoornis, je gedrag kun je altijd reguleren. Wel lief dat je meedenkt hoor!
Prrrrr
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 19:15:45 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69872432
mspoez: misschien heel naief van mij gedacht; maar als je de oudste nou eens verantwoordelijkheid voor zijn jongere broertje geeft? dat hij er voor moet zorgen dat de jongste brood krijgt etc, zijn jas aantrekt en dat hij zijn tas inpakt. dat hij zich echt de grote broer kan voelen die iets kan doen, om mama trots te laten zijn én werk uit handen te nemen.. zou dat misschien helpen? zodat hij niet meer aan kattekwaad (misschien foute omschrijving, maar weet geen beter woord) denkt? dat hij naar zijn broertje gaat kijken van: he hij is jonger, ik moet hem beschermen etc. ik weet het niet hoor

pi_69872604
Dat is best een goed idee, DJMO
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:49:43 #48
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69875703
Het is een super leuk idee DJMO, dankjewel! Het zou denk ik wel werken als het verschil niet maar 15 maanden was en jongste op veel aspecten volwassener is dan oudste. Hem verantwoordelijkheid geven doe ik in die zin al dat hij degene is die de deur moet afsluiten en de poes moet eten geven. Dat doet hij overigens keurig hoor, het is niet alleen maar huilen met deze meneer, hij is een schatje in vele andere opzichten!
Prrrrr
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 20:58:04 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69876017
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:49 schreef mspoez het volgende:
Het is een super leuk idee DJMO, dankjewel! Het zou denk ik wel werken als het verschil niet maar 15 maanden was en jongste op veel aspecten volwassener is dan oudste. Hem verantwoordelijkheid geven doe ik in die zin al dat hij degene is die de deur moet afsluiten en de poes moet eten geven. Dat doet hij overigens keurig hoor, het is niet alleen maar huilen met deze meneer, hij is een schatje in vele andere opzichten!
als het met die dingen wél goed gaat al, dan zou ik hem dus stukje bij beetje méér verantwoordelijkheid geven het idee (voor hem) dat jij hem vertrouwt met zulke (belangrijke) zaken maken denk ik dat hij het meer als taak gaat zien, dat ze allebei verzorgd de deur uitgaan ipv dat hij het als zijn taak ziet zijn jongere broertje te pesten (even bot uitgedrukt). je zal denk ik de nadruk in dat schema niet moeten leggen op hoelaat iets gebeurt, maar dat er dingen gebeurd moeten zijn voor hij de deur op slot doet. al wil hij eerst zijn tanden poetsen en dan pas zijn boterham eten, boeit dan even niet, zaak is dat het allebei gebeurd is (denk ik).

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 21:00:51 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69876116
oh en dan zou ik ook wel dingen met je jongste afspreken; bij wijze van spreken dat hij vraagt aan zijn broer: wil jij me helpen met ... (insert willekeurig iets) want alleen lukt het me niet. misschien dat hij dan zijn broertje gaat helpen, als de jongste laat zien dat hij zijn broer nodig heeft, als mama er even niet is, om hun te helpen.

pi_69876149
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:03 schreef mspoez het volgende:
He Nathalie wat akeligl Gelukkig dat je thuis was met ze!

Simmu; voorschoolse opvang kost me een vermogen (zou bruto zo'n 500 per maand zijn) en dat vind ik wt gortig voor maximaal 30 minuten. Komt bij dat ik vind dat hij dat potjandrie moet kunnen - stoornis of geen stoornis, je gedrag kun je altijd reguleren. Wel lief dat je meedenkt hoor!
Ja, maar ik vind dat je dat een stuk minder kunt eisen van hem. Ik zou toch weer ernstig gaan nadenken over die oppas. Je kunt van hem blijkbaar ondanks al jouw moeite, liefde en goede bedoelingen toch niet verwachten dat hij alleen (met zijn broertje) blijft.

Ik ben bekend met PDD-NOS problematiek in een hoop vormen. Nu is elke mens uniek, dus ook elke mens met PDD-NOS, dus ik weet nog geen 3% van alle mogelijkheden, maar de gemene deler die ik vaak zie is dat de zelfstandigheid later op gang komt. En één van de dingen die nogal sneu kunnen zijn is dat ze daardoor niet kunnen voldoen aan het verwachte niveau.

Jij bent ontploft, dus jij voelt je nu ontzettend naar hierover, maar hijzelf zal hier ook mee zitten. Ik denk niet dat hij wél uitkijkt naar die ochtenden, en zijn broertje al helemaal niet. Dat heeft ook recht op bescherming! Daarnaast denk ik ook niet dat het goed is voor jouw arme hartje om elke ochtend te duimen dat het maar weer goed gaat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:29:30 #52
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69879725
Mwanatabu - Er zijn maar twee soorten gedrag, gewenst en ongewenst. Ook een kind met een stoornis kan gewenst gedrag laten zien, dat is een keuze. Ik kan hem voorzien van wat hij nodig heeft daarvoor maar het belangrijkste is dat ik tot hem doordring en hij zélf beslist goed gedrag te gaan laten zien.

DJMO, de verantwoordelijkheid die hij nemen moet is in eerste instantie die voor hemzelf. Als hij zorgt dat zíjn gedrag goed is wordt het vanzelf prettiger voor iedereen. Dat realiseert hij zich terdege, heeft hij zelf ook zo benoemd, maar hij heeft moeite met het maken van de juiste keuze. Nu dat schemaatje er is zijn die keuzes eigenlijk weggenomen; daardoor kan het niet verkeerd gaan, zogezegd. Hoop ik dan.

Vanavond uitgebreid met de beide heren besproken hoe het vanmorgen gegaan is, ze waren er beiden blij mee dat er geen ruzie was geweest. Afgesproken dat donderdag weer zo te doen, morgen ben ik thuis en kan ik het nog een keer met ze bespreken. Fijn, en dank voor jullie meedenken.
Prrrrr
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:03:49 #53
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69880989
Mspoez, hoe lang heb je elke aanpak geprobeerd? Want nu komt het op mij over dat je van de ene aanpak naar de andere, naar de andere, naar de andere... etc. Kies de beste uit en doe het daarmee. Jij kent hem het beste en als jij zegt dat hij zelf kan beslissen om goed gedrag te laten zien, kun je het beste bij één aanpak blijven en voet bij stuk houden. Ik hoef je denk ik ook niet te vertellen dat je een structuurvolle situatie moet achterlaten Ik denk ook dat je hem de instructie moet geven niet de verantwoordelijkheid te nemen voor zijn jongere broer. Geef ook je jongste een rooster/schema. Die moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Komt hij te laat op school? (om de één of andere reden) Dan is dat zíjn probleem en krijgt hij enkel met jou en papa te maken. Niet met zijn oudere broer. Ik denk dat het bij je oudste stress veroorzaakt als hij het gevoel krijgt "ook nog eens" op zijn jongere broer te moeten letten.

Succes ermee. Ik kan me voorstellen dat je je af en toe even moet herpakken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:01:18 #54
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69890695
Tot nu toe was er geen echte 'aanpak' voor de ochtenden Paradijsvogeltje; tot de herfstvakantie was er oppas, dat bouwde af tot die tien minuten na mij ook weg was en daarna bleven ze dus samen thuis. Dat ging redelijk tot een maand of twee terug en sindsdien ging het in rap tempo slechter. De standaard beloning (samen koken, spelletje doen, zoveel keer goed gedaan = kadootje) hielpen niet, de standaard straffen (geen tv, vroeg naar bed) ook niet. Nu dus dit proberen.

In het schemaatje staat ook inderdaad: je hoeft niet op je broer te wachten. Jongste kan dat prima zonder schema, gelukkig, en die weet ook wel dat als hij te laat is hij dat aan zichzelf te wijten heeft.

Vandaag gaan we samen taart bakken. Das dan wel leuk!

Goed. Genoeg in dit stoomafblaastopic over iets eigenlijk offtopics. Thnx!
Prrrrr
pi_69901614
Ik denk echt dat je te veel van je zoon verwacht. Met een stoornis is het veel moeilijker, en kan het op momenten zelfs onmogelijk zijn, om gewenst gedrag te vertonen. Alsof je van een blinde verwacht dat hij een schilderij beschrijft.
pi_69903410
Hoe vaak moet je iets blijven zeggen.
Zou je je kleine broertje met rust willen laten? Zou je hem niet willen optillen alsjeblieft?
Ik was de tafel aan het afruimen, en ik hoor Koen huilen. Ik kom terug en vraag wat er aan de hand is. Sander had aan zijn haar getrokken

Nog zoiets: Zoals botsen met tractors, stenen gooien. Buiten spelen Plassen in een steeg (wat ik aan de andere kant nog enigszins grappig kan vinden want ja als je moet dan moet je) maar als je hem binnen haalt en uitlegt dat het niet mag en vervolgens weer naar buiten laat, om vervolgens WEER het zelfde te zien doen is het gewoon klaar. Dan blijft hij definitief binnen. Krijg ik nog een grote mond toe: "ik vind jou niet lief, ik vind je stom, stombo"

Ik zet hem op de trap en zegt dat hij moet afkoelen. Inmiddels komen er tranen en woede. "Hou je bek!!!" krijg ik te horen. Meestal laat ik hem zo'n 4 tot 5 minuten zitten. Maar op de trap zitten is niet boeiend meer. Hij vermaakt zich wel.
Na een goed gesprek gaat het weer een paar minuten goed. "Ik ga nu echt luisteren mama, echt echt waar!!!"
Nou mooi niet dus.
Als ik alles moet gaan verbieden zit hij als een kasplantje thuis, dat is toch ook niet de bedoeling? Syteempjes met stickers, kalenders met kruisjes het werkt allemaal niet meer
En waar komt die grote mond vandaan? Is het het eind van het schooljaar? Toe aan vakantie?
Waar is dat eiland??
Maar vooral
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:05:52 #57
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69903609
Dus, Sombie, een kind met een stoornis mag gewoon de baas spelen en zijn broer zeer doen en dingen stukmaken van een ander? Ok. Ook een manier van ermee omgaan. Ik kies ervoor het voor hem zo goed mogelijk mogelijk te maken zich wél te gedragen zoals de buitenwereld dat van hem verwacht. Maar dat is een verschil in visie, denk ik.
Prrrrr
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:06:55 #58
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69903637
*aai LL*. Wat vervelend... hoe oud is Sander?
Prrrrr
pi_69906014
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:29 schreef mspoez het volgende:
Mwanatabu - Er zijn maar twee soorten gedrag, gewenst en ongewenst. Ook een kind met een stoornis kan gewenst gedrag laten zien, dat is een keuze. Ik kan hem voorzien van wat hij nodig heeft daarvoor maar het belangrijkste is dat ik tot hem doordring en hij zélf beslist goed gedrag te gaan laten zien.
...
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Die stoornis verhindert hem die keuze/beslissing juist door de prikkelverwerking door de war te gooien. Daarom heet het toch ook het kenmerk van een prikkelverwerkingsstoornis?

Nu ben je blijkbaar -zie succes deze ochtend- vandaag wel doorgedrongen tot hem en hem je hem voorzien van wat hij nodig heeft, dus ik zou zeggen houden zo en praten praten praten en vooral herhalen. Never change a winning team
pi_69910750
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef mspoez het volgende:
*aai LL*. Wat vervelend... hoe oud is Sander?
Hij wordt volgende maand 5

Ik heb net met mijn vriend een nieuw systeem bedacht, en we gaan het morgen invoeren en proberen.
10 vakjes op een a4tje (met een mooie foto van Sander in de botsauto's in plopsaland) en elke dag dat het goed gaat mag hij in het vakje een sticker plakken. Onder de vakjes staan 3 trappetjes afgebeeld. Als hij 3 keer op de trap heeft gezeten dan mag hij voor die dag geen sticker meer plakken.
Eens kijken of dat goed gaat. Hij weet dat als hij Koen omduwt, pijn doet of optilt, op de trap moet zitten. Ook een grote mond is naar de trap
Duidelijker kan het niet.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:52:30 #61
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69912137
Goed bedacht LL. Wat is de beloning als Sander de 10 vakjes vol heeft?
Prrrrr
pi_69912672
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef mspoez het volgende:
Goed bedacht LL. Wat is de beloning als Sander de 10 vakjes vol heeft?
Dan mag hij een kadootje uitzoeken (vaak wordt dat dan een autootje oid, niet te gek gewoon voor een leuk prijsje)
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:34:27 #63
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69913954
Hartstikke goed LL! Succes!
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Never change a winning team

Wat betreft dat gedrag: ik zeg niet dat zijn gedrag zo moet zijn als van een 'gewoon' kind. Ik zeg wel dat er ook voor hem gewenst gedrag bestaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Prrrrr
pi_69923430
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:34 schreef mspoez het volgende:
Hartstikke goed LL! Succes!
[..]

Wat betreft dat gedrag: ik zeg niet dat zijn gedrag zo moet zijn als van een 'gewoon' kind. Ik zeg wel dat er ook voor hem gewenst gedrag bestaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Natuurlijk snap ik dat! En als je zo mee blijft denken dan komt dat er ook vast veel vaker uit, je bent een lieve moeder (met engelengeduld )
Ik ben zelf een zus van een jongen met PDD-NOS en hoewel ik zelf vaak uit de wind ben gebleven omdat ik ouder was, maar mijn jongere zusje is dus door onze vader veel te vaak alleen gelaten met hem terwijl hij dan los ging. In de puberteit was het helemaal een drama met hem.
Mijn vader had dus niet het geduld dat jij hebt (eerlijk gezegd interesseerde het hem geen bal omdat hij naar zijn vriendin wilde en voor de rest kon de wereld in elkaar lazeren, inclusief kinderen, dus totaal anders dan jij) en mijn zusje heeft daar gewoon ontzettend veel last van gehad. School niet af kunnen maken ivm de veldslagen thuis, geen vrienden mee naar huis kunnen nemen en in het bijzonder het gebrek aan bescherming dat ze heeft ervaren, daar loopt ze nu nog tegenaan, hoewel ze ook een ontzettend sterke en leuke vrouw is geworden
Met mijn broertje is het ook goed mee gekomen, trouwens, die doet nu HBO, gaat op zichzelf wonen en je merkt niet veel meer aan hem.
pi_69956244
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:05 schreef mspoez het volgende:
Dus, Sombie, een kind met een stoornis mag gewoon de baas spelen en zijn broer zeer doen en dingen stukmaken van een ander? Ok. Ook een manier van ermee omgaan. Ik kies ervoor het voor hem zo goed mogelijk mogelijk te maken zich wél te gedragen zoals de buitenwereld dat van hem verwacht. Maar dat is een verschil in visie, denk ik.
Nee ik zeg niet dat hij dat allemaal mag doen maar dat het erop lijkt dat je, vanwege zijn stoornis, (nog?) niet kunt verwachten dat hij dat soort dingen niet doet als hij alleen is met zijn broertje. Hij heeft blijkbaar meer begeleiding en toezicht nodig.
pi_69963335
De eerste dag is voorbij, en het systeem heeft geholpen, althans dat denken/hopen we. De 2e dag begint ook al goed dus we gaan dit wel even volhouden.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:08:19 #67
206640 Beelzebufo
pi_69966624
Gisteren weer een incidentje dat achteraf wel een beetje is...

Sterre kreeg als toetje een bekertje 'kinderkwark' waar ze wat onhandig het papieren dekseltje afscheurde. Omdat het zonde is om het niet te doen werd elk stukje papier zorgvuldig afgelikt zodat er geen spettertje kwark verloren zou gaan.

Helaas, ze slikte een van de kleinere stukjes in en dat bleef achter op haar tong hangen, wat een gigantische kokhals opleverde. Ik zag het aankomen, kon nog op mijn gemak naar de keuken te lopen om een plastic bak te pakken en inderdaad, in één gigantische anti-peristaltische beweging kwam al haar eten weer naar buiten.
Troep viel gelukkig mee, redelijk netjes in de bak gekotst.

Wat het dan wel weer maakte was de opmerking : 'Hé! Dat is mijn eten!' En daarna gewoon dat kwarkje opeten...
pi_69975113
Das geen stoomafblaas moment, dat is gewoon grappig
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:08:40 #69
206640 Beelzebufo
pi_69983953
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:31 schreef freecell het volgende:
Das geen stoomafblaas moment, dat is gewoon grappig
Achteraf wel ja. Maar het geheel vond aan tafel plaats terwijl iedereen nog aan het eten was... Op het moment zelf kostte het me nogal moeite om kalm te blijven...
pi_69985057
wat een droogheid
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:04:08 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_69985554
LovelyLady, mocht dit niet werken, zou het dan wellicht kunnen schelen als hij een paar dagen uit logeren gaat? Dat jij ook even tot rust kan komen en hij even in een andere omgeving is? Ik weet dat dat mij van het janken af heeft geholpen als klein kind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69985843
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:04 schreef Troel het volgende:
LovelyLady, mocht dit niet werken, zou het dan wellicht kunnen schelen als hij een paar dagen uit logeren gaat? Dat jij ook even tot rust kan komen en hij even in een andere omgeving is? Ik weet dat dat mij van het janken af heeft geholpen als klein kind
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik denk zelf dat we (voornamelijk ik, want ik ben toch het meeste thuis, en toch ook iets minder fijn in mijn vel) de laatste tijd een beetje te laks zijn geweest met het systeem wat we hadden (iets soortgelijks), waardoor het is verwaarloosd.
En dus ook een beetje de aandacht naar Sander toe ook mbt complimenteren van de dingen die hij wel goed doet enzo. Vandaag is het ook SUPER gegaan moet ik zeggen dus ik denk, dat als we dit goed vasthouden, we een eind komen.
Door deze dagen krijg je wel weer een beetje een boost, een soort van kick. En dan is hij gewoon weer heel erg lief.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:19:45 #73
206640 Beelzebufo
pi_70100083
Gisteren weer een opvoedmoment meegemaakt waarvan ik nu spierpijn heb...

We waren na het eten toe aan het toetje, maar Jasper rende van tafel om te gaan lezen. Ik heb hem twee keer teruggeroepen, mama heeft hem twee keer teruggeroepen, we hebben ons toetje opgegeten en toen de boel opgeruimd.

Op dát moment kwam meneer in actie want hij wilde zijn toetje. Ik: Mama: Jasper:

Het eindigde dus met schoppen en slaan, waarna ik hem na een aantal keer dreigen met kleren en al onder een koude douche gezet heb om af te koelen. Dat was echter zó'n worstelpartij dat ik nu spierpijn heb.

Uiteindelijk is het me gelukt om hem (na een warme douche) gekalmeerd en zónder toetje in bed te krijgen.

Ik was daarna wel bijna aan toe... We hebben wel vaker een aanvaring, maar dit was toch nog niet eerder vertoond...
pi_70100162
Beelzebufo dat is wel heftig zeg.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:28:15 #75
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_70106622
Hoe oud is Jasper?
Prrrrr
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:24:37 #76
206640 Beelzebufo
pi_70111274
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:28 schreef mspoez het volgende:
Hoe oud is Jasper?
6 jaar oud.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:21 schreef LovelyLady het volgende:
Beelzebufo dat is wel heftig zeg.
Hij heeft, om het voorzichtig uit te drukken, een stevig eigen willetje. We zijn wel wat gewend, maar zoals ik al schreef was dit nivo nog niet eerder vertoond.

Overigens was hij vandaag weer poeslief.
pi_70122230
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Beelzebufo het volgende:
...

Het eindigde dus met schoppen en slaan, waarna ik hem na een aantal keer dreigen met kleren en al onder een koude douche gezet heb om af te koelen. Dat was echter zó'n worstelpartij dat ik nu spierpijn heb.
...

Waarop doe je in hemelsnaam zoiets???
Afkoelen kan ook door een glas water in het gezicht desnoods, hou hem vast, zet hem op z'n kamer.

Mijn ouders deden dit ook en ik vergeef het ze nooit. Je wordt dan dus door het vooruitzicht van wat er gaat gebeuren extra bang en boos, dus dan heb je geheid een worstelpartij ja. Je voelt je ontzettend machteloos en gewoon vernederd. Niet echt grond voor verbetering van het gedrag. En dan mag je na afloop je natte kloffie afpellen zodat je ook nog in je blote kont naar je kamer kan terwijl je gewoon niet begrijpt waarom je ouders zoiets doen.
Godverdomme, ik kan hier zo kwaad om worden. Waarom schuif je hem niet gewoon op zijn kamer? Of klem je hem vast als je bang bent dat hij zichzelf of een ander iets aandoet?
pi_70125220
oooh ik snap dat je soms ten einde raad bent maar onder een koude douche vind ik wel erg ver gaan idd.
Om bovenstaande, het lijkt me zo vernederend.
Al snap ik wel dat je het ook niet voor je lolletje hebt gedaan..

Ik had een vriendje en op zijn 20ste kon die nog boos worden omdat zijn ouders hem ook onder de koude douche hadden gezet.. Trauma FTL
pi_70126403
Ik las toevallig laatst ergens dat het idd juist het tegenovergestelde resultaat levert als wat je ermee hoopt te bereiken. Alleen al het dreigen ermee..

Naja ik snap wel dat je soms zo'n punt bereikt dat je stoom uit je oren komt en je dingen roept die je toch neit doet...maar juist die dingen kunnen heel erg verkeerd vallen bij kinderen
* Bla_Bla_Bla spreekt uit ervaring. Mijn ouders (of eigenlijk moeder en vriend) riepen wel eens dingen uit woede en die zorgde er alleen voor dat ik nog bozer/gekwetser was en die erg lang bleven hangen
pi_70126782
Mijn zoon was vanmorgen ook zo vervelend
Hij wilde drinken in ene gewone beker. Ok dat mag. Neemt ie een slok spuugt ie het uit. Dus waarschuwen en daarna doet ie het zo weer. Nog een keer waarschuwen anders pak ik je drinken weg. Had het nog niet gezegd en daar deed ie het weer. Dus weg met dat drinken. En dat resulteerde natuurlijk in een woedeaanval van hier tot en met Tokyo. Gewoon negeren. Maar het stoom kwam me uit de oren. Na 20 minuten zat ie nog te schreeuwen dat ie drinken wilde en geen water. Na 30 minuten was ie nog aan het zeuren dat ie iets wilde. Hij was alleen alweer vergeten wat het ook alweer was

Nu is ie gelukkig na zijn papa

Gelukkig heeft ie het niet vaak maar ik merk dat ie wel toe is aan vakantie enzo. Word hem nu toch allemaal wel iets teveel met de bijna baby erbij enzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70127124
Overigens vind ik mijn post achteraf wel wat fel. Ik wil allerminst suggereren dat beelzebufo het slecht bedoelde of dat ik het allemaal wel eens even beter weet, van dat opvoeden enzo. Ik begrijp ook dat Jasper het gewoon zo bont maakte dat ze het ook allemaal even niet meer wist en toen iets had van hoe krijg ik hem rustig -> afkoelen -> douche, dat het een noodgreep was. Ik wilde alleen aangeven wat het met een kind doet en dat het niet echt helpt.
pi_70128850
Ik denk dat de meeste wel door de boosheid heen kunnen lezen.
En de opvoeding van een kind is voor ons allemaal gewoon een belangrijk iets (ga ik van uit dan maar).
Dan kom je soms wat fel uit de hoek..

Dat scheelt een boel MeNicole, dat je hem even weg kon "geven"
En het is ook wel wat natuurlijk, een hoogzwangere mama.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:48:37 #83
206640 Beelzebufo
pi_70129640
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens vind ik mijn post achteraf wel wat fel. Ik wil allerminst suggereren dat beelzebufo het slecht bedoelde of dat ik het allemaal wel eens even beter weet, van dat opvoeden enzo. Ik begrijp ook dat Jasper het gewoon zo bont maakte dat ze het ook allemaal even niet meer wist en toen iets had van hoe krijg ik hem rustig -> afkoelen -> douche, dat het een noodgreep was. Ik wilde alleen aangeven wat het met een kind doet en dat het niet echt helpt.
Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.
Mijn andere optie was echter terugslaan en terugschoppen, dat leek me helemáál niets.
pi_70136382
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:27 schreef MamsX het volgende:

Dat scheelt een boel MeNicole, dat je hem even weg kon "geven"
En het is ook wel wat natuurlijk, een hoogzwangere mama.
Ja ik merk echt aan hem wanneer het donderdag is en tijd is om na papa te gaan. Hie ris ie dan 's morgens altijd best wel "stout" terwijl papa er dan niks mee te doen heeft de rest van de dag. En een paar dagen later is het weer andersom. Verevelend bij papa en bij mama niks mee te doen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:26:26 #85
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70140401
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:48 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.
Mijn andere optie was echter terugslaan en terugschoppen, dat leek me helemáál niets.
Kan je hem niet op zijn kamer brengen? Als hij dan afgekoeld is, kun je hem zijn excuses laten aanbieden omdat hij je pijn heeft gedaan. Laat eventueel de zere plekken zien.
Ik kon als kind soms echt uit mijn vel springen van woede, maar nadat ik een keer gezien had wat ik had aangericht bij één van mijn zussen, heb ik me daarna altijd ingehouden. Op de gang, in de tuin of op mijn kamer uitrazen. Dat was bij mij prettig.
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:28:26 #86
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_70142425
Goh wat heftig dan Beelzebufo, dat hij zo boos wordt dat jij hem niet baas kan. De andere posters hebben al aangegeven dat ze een koude douche niet zo slim vinden en jij zei ook dat het een noodgreep was. Heb je al bedacht wat je een volgende keer doet als het weer zo ver komt?

En Nicole - geniet lekker even van de rust...
Prrrrr
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:59:39 #87
7074 moussy
kuttekop
pi_70459187
We hebben er weer één, de ergste stoom is er inmiddels al weer af hoor... maar Cas is er achter dat je een stuiterbal niet in het doucheputje moet proppen.. ik weet echt niet hoe hij al die flauwekul verzint
pi_70584153
Hoe krijg je het voor elkaar, een stuiterbal in een doucheputje

Ik ben er weer ff klaar mee . Het zal wel komen door het einde van het schooljaar is en de zenuwen voor zijn verjaardag maar mèn wat is Sander niet te genieten. Brutaal, onuitstaanbaar en zo dwars als de nete.
En zowaar het System fails again Het boeit hem niet als hij geen sticker mag plakken om uiteindelijk een kadootje uit te kiezen of iets leuks te gaan doen.
Tel daar bij op dat Koen totaal niet tegen de warmte kan en ook alleen maar bij mama wil plakken zodat ik ook amper tijd voor Sander heb.
pi_70590579
LL

Kim is de laatste tijd veel sneller stout. Krijg regelmatig klachten van de juf van psz.
Maar vandaag: Kim heeft nu geen badje meer. Omdat ze expres de nieuwe tvgids en de krantjes zeiknat heeft gemaakt.
Het badje was al halfdood, 2 ringen lekker dan lek, nog maar 1 ring over. Dus ik was boos en water eruit gegooid, andere ring lek gestoken en in de container ermee. Misschien overdreven, maar tis al gebeurd.
Sowieso gaan we zaterdag naar de stad. Bij action oid nieuwe halen. En morgenmiddag psz.
Eventueel heb ik nog wel zo'n grote cementbak of hoe dat ook maar heet. Zo'n grote ronde.
Ik hoop maar dat het een fase is.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 05:03:26 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_70600887
Ik kan me je reactie wel voorstellen, maar ik zou na zo'n reactie dan niet zaterdag een nieuwe gaan kopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70601462
Of juist wel, onder het mom van het is is gebeurd, mama heeft spijt, kim heeft spijt, klaar. Om nou een hele zomer zonder badje te zitten alleen omdat een drie-jarige "expres" iets nat spetterde?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 juli 2009 @ 08:17:09 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70601505
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:14 schreef owlet het volgende:
Of juist wel, onder het mom van het is is gebeurd, mama heeft spijt, kim heeft spijt, klaar. Om nou een hele zomer zonder badje te zitten alleen omdat een drie-jarige "expres" iets nat spetterde?
dat dus. je kunt een driejarige niet een hele zomer straffen voor een gevalletje als dit. dat staat voor mij gelijk aan 5 jaar celstraf voor het jatten van een brood oid

pi_70601618
LL
Het is ook wel erg warm, daar worden we allemaal een beetje vervelend van

En Ingrid, gewoon een nieuwe halen en Kim uitleggen dat mama mischien een beetje moe was en daarom zo boos werd, maar dat Kim ook geen boekjes in het water mag gooien. Opgelost
pi_70606107
Ja dat ga ik doen idd. Kim had dus een emmertje water gevuld uit haar badje en de gids gepakt van de tafel en zo nat gemaakt. Ze wist dat het niet mocht.
Wel goed idee om die uitleg erbij te geven.
pi_70613741
Het is ook het weer hoor. Hier weten ze ook van zeikerigheid niet meer wat te doen. Echt alles is nee en ze hangen maar wat rond. Nune (2,5) loopt continu 4,6 centimeter voor me uit terwijl ze mijn broekspijp vasthoudt, al jankend om een ijsje, speelgoed, optillen, buiten spelen of omdat ik om de halve meter over haar struikel. Natuurlijk is haar grote broer Tigran (6) wel weer zo aardig om haar nog even extra te pesten zodat die 5 milliseconde dat ze stil is zeker niet langer duren. Tussendoor kwam oudste broer Lukas (8 en zwaar autistisch) ook nog even thuis op doorreis tussen kamp en woonvorm, helemaal hyper en maar door ratelend over wespen, planeten en liften, dus mijn vrijdagmiddag is wel weer compleet.
Ze zitten nu de bank onder te smeren met ijs terwijl er een lawaaitekenfilm aanstaat zodat ik even op mijn krent kan zitten.
pi_70615068
hehheh mwanatabu, je bent 't nog niet verleerd!
pi_70618625
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. Dus even over kinderen met pdd-nos en andere autisme aanverwante stoornissen. is wat jullie eigenlijk wel weten structuur erg belangrijk. Vaak begrijpen ze gesproken woorden niet. Kun je iets met pictogrammen? is er een buurvrouw oid in de buurt waarbij de ene 's morgens even kan zijn? Is er een afspraak met de leerkracht te maken? dat die op school met hem de pictogrammen doorloopt en vraagt wat hij die ochtend thuis gedaan heeft? Is hem eerder naar school sturen geen optie? Ik typ zomaar wat dingen op die mij te binnen schieten. Anders kan video home training misschien nog uitkomst bieden. je kunt dan zien wat er daad werkelijk gebeurd. Is het echt zo dat hij zijn broertje van alles aandoet? enz enz enz.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:20:18 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_70618789
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. Dus even over kinderen met pdd-nos en andere autisme aanverwante stoornissen. is wat jullie eigenlijk wel weten structuur erg belangrijk. Vaak begrijpen ze gesproken woorden niet. Kun je iets met pictogrammen? is er een buurvrouw oid in de buurt waarbij de ene 's morgens even kan zijn? Is er een afspraak met de leerkracht te maken? dat die op school met hem de pictogrammen doorloopt en vraagt wat hij die ochtend thuis gedaan heeft? Is hem eerder naar school sturen geen optie? Ik typ zomaar wat dingen op die mij te binnen schieten. Anders kan video home training misschien nog uitkomst bieden. je kunt dan zien wat er daad werkelijk gebeurd. Is het echt zo dat hij zijn broertje van alles aandoet? enz enz enz.
Soms heb ik het gevoel dat Mwana meer weet op het gebied van pdd-nos dan veel hulpverleners die ervoor geleerd hebben

Maar wellicht is voor jou het ouders van kinderen met autisme topic interessant

(niet verkeerd opvatten trouwens, ik vind het super dat je tips geeft!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70618953
Het was meer voor mspoez bedoelt. Zij heeft zo te lezen haar handen momenteel vol aan haar zoon. En ik geloof best dan ouders er meer vanaf weten. Het is en blijft hun kind en een ouder kent zijn of haar kind het allerbeste maar een buitenstaander kan soms net dat duwtje geven waar je als ouder niet aan gedacht had.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:58:11 #100
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70629265
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het was meer voor mspoez bedoelt. Zij heeft zo te lezen haar handen momenteel vol aan haar zoon. En ik geloof best dan ouders er meer vanaf weten. Het is en blijft hun kind en een ouder kent zijn of haar kind het allerbeste maar een buitenstaander kan soms net dat duwtje geven waar je als ouder niet aan gedacht had.
top hoor!
zie topic waar Troel naar verwijst
  zaterdag 4 juli 2009 @ 02:26:00 #101
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_70633925
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. <knip>
Ik ben 15 jaar leerkracht in cluster 4 dus ik gok dat mijn expertise redelijk ok is, maar dank je dat je meedenkt, ferarri-rood. Het systeem werkt geweldig, sinds de invoering van een structuurlijstje op het bord in de keuken is er geen ruzie meer geweest...

Heb overigens nav gebeurtenissen op school toch besloten voor een cl4-indicatie te gaan. Dit kind gaat het niet redden in het regulier. Helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door mspoez op 04-07-2009 02:43:42 ]
Prrrrr
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:35:36 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70635223
Wat jammer mspoez... Laten we hopen dat hij dan in het speciaal onderwijs een plekje vindt
  zondag 12 juli 2009 @ 18:22:04 #103
258997 _Nathalie_
part of five
pi_70908366
Zoonlief is afgelopen vrijdag 14 jaar geworden,heeft van Marco en mij een mobieltje gekregen.
Echter wel afspraken over gemaakt,zoals niet mee naar bed nemen en niet agressief reageren naar zn broertje etc.Gisteren had zoonlief zn bui ala "ik bepaal de regels en zoals ik wil gebeurt het",behoorlijk driftig,eigenwijs,opmerkingen van "ik gedraag mij pas als ik mijn foon weer terug heb enz".
Dit weekend staat zoonlief zn mobieltje dus uit....

Pubers...
Mr & Mrs M..
pi_70911397
* Vicky heeft wel 10 rollen behang nodig..

Ik word af en toe niet goed van die grote mond van Amber. Daarnaast gilt ze en schreeuwt ze behoorlijk.. GEK word ik ervan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70914139
Nune communiceert voornamelijk via miauwgeluiden tegenwoordig. Er is het dreinerige zaaggeluid om haar zin te krijgen, het krolse krijsgeluid om aandacht te trekken en als dat niet helpt dan kun je natuurlijk ook altijd krabben en blazen
De grootste irritatie however is de combinatie tussen Hare Majesteit en Kroonprins Voetveeg die steevast het volgende geluidseffect teweegbrengt: Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih (*kraak* doen mijn trommelvliesjes, *pats* zeggen de handjes van het prinsje, *weeeh* miauwt de peuterpuberteit op pootjes)
  zondag 12 juli 2009 @ 21:38:26 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70914344
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:20:52 #107
206640 Beelzebufo
pi_70948817
Jasper, Sterre en Roos hebben een kartonnen speelhuis (of wat daar nog van over is, het ding wordt nogal intensief gebruikt...)

Vanmiddag gingen ze het huis weer eens schilderen. Mooi weer, hele boel de tuin in en knoeien maar.
Ging goed, tot Jasper even wat kan vragen en Sterre in het volgend onbewaakte moment Roos begon te schilderen in plaats van het huis. Inmiddels had ze ook zichzelf al aardig geschilderd en toen Jasper in de buurt kwam kreeg hij ook een paar flinke vegen verf...

Op de vraag aan Sterre waaróm ze dat deed kreeg ik weer eens zo'n reactie waar ze de laatste tijd een patent op lijkt te hebben verkregen...

Ik heb het hele spul maar onder de douche gezet en daar de verf (gelukkig waterverf!) er maar weer afgeboend...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:50:50 #108
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70958303
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:20 schreef Beelzebufo het volgende:
Jasper, Sterre en Roos hebben een kartonnen speelhuis (of wat daar nog van over is, het ding wordt nogal intensief gebruikt...)

Vanmiddag gingen ze het huis weer eens schilderen. Mooi weer, hele boel de tuin in en knoeien maar.
Ging goed, tot Jasper even wat kan vragen en Sterre in het volgend onbewaakte moment Roos begon te schilderen in plaats van het huis. Inmiddels had ze ook zichzelf al aardig geschilderd en toen Jasper in de buurt kwam kreeg hij ook een paar flinke vegen verf...

Op de vraag aan Sterre waaróm ze dat deed kreeg ik weer eens zo'n[ afbeelding ] reactie waar ze de laatste tijd een patent op lijkt te hebben verkregen...

Ik heb het hele spul maar onder de douche gezet en daar de verf (gelukkig waterverf!) er maar weer afgeboend...
pi_70979230
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:20 schreef Beelzebufo het volgende:

Op de vraag aan Sterre waaróm ze dat deed kreeg ik weer eens zo'n[ afbeelding ] reactie waar ze de laatste tijd een patent op lijkt te hebben verkregen...

Whehehe. Vooral die blonde reactie is herkenbaar ("Gewoon" "Omdat ik dat leuk vindt" "Weet ik nie")
Wel een leuk idee trouwens, zo'n klus-speelhuis Waar haal je zoiets?
  Jubileum moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 20:26:07 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70979351
Ik heb weer hardop moeten lachen om de perikelen van het kroost van Mwana en Beelzebufo
Echt als ik jullie naam als laatste poster zie kan ik me al verheugen op al het leukst wat nu weer gaat komen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_70979504
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:26 schreef Lois het volgende:
Ik heb weer hardop moeten lachen om de perikelen van het kroost van Mwana en Beelzebufo
Echt als ik jullie naam als laatste poster zie kan ik me al verheugen op al het leukst wat nu weer gaat komen
Hihi dank
Over een jaar of 15 print ik het gewoon uit allemaal en laat het lezen aan de vriendjes en vriendinnetjes van de beide schatjes. Dan gaat mama lachen
pi_70986164
puberdochter had pubervriendin te slapen...
half drie hielden ze hun klep, om de om 9 uur weer open te trekken...
deur dicht?
waarom???!!!!
zucht...
pi_70986190
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:43 schreef kleinetrom het volgende:
puberdochter ( 13 en 11 maanden) had pubervriendin te slapen...
half drie hielden ze hun klep, om die om 9 uur weer open te trekken...
deur dicht?
waarom???!!!!
zucht...
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:02:02 #114
206640 Beelzebufo
pi_70986755
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wel een leuk idee trouwens, zo'n klus-speelhuis Waar haal je zoiets?
Sinterklaas kwam het vorig jaar bij het Kruidvat tegen. Was uit mijn hoofd 9 euro en heeft tot vorige week een hoop plezier opgeleverd. We hebben er in de loop van de maanden wel aardig wat plakband en latjes aan vertimmerd, maar nu is het ding definitief 'op'.

We zijn de kinders al aan het voorbereiden dat het ding binnenkort met het oudpapier meegaat, maar dat levert nu al protesten op...

En om nog even een afstoommoment in te voegen: vanavond kwam Roos huilend aanlopen onder het vertellen van iets van 'Jasper! Beer! Weg!' Conclusie: Jasper had Beer afgepakt. Op mijn vraag of hij Beer had ontkende hij alles (en Roos kan nog niet goed genoeg praten om haar over detals uit te horen). Hij was alleen in de weer met een kartonnen doosje waar Duplo blokken in zaten.

Wat komt er even later onder de duploblokken vandaan... Beer...
Roos Jasper Papa

Gelukkig komt het vakantieritme er een béétje in...
pi_71079724
Disclaimer: ik zweer dat ik niet weet waar het vandaan komt

Nune: Gapgedamme!
Ik: Wat?
Ik:
Tigran: Ze bedoelt "godverdomme"
Ik:
Nune: Haha! Gapgedamme!
Ik:
Tigran (een beetje verkeerd begrijpend waarom ik boos begin te kijken): Nee Nune, het is "GOD!-VER!-DOM!-ME!"
Ik:
pi_71079948

Ik moet hier altijd zo lachen.....
Sorry. Er komt een dag dat ik er ook niet om kan lachen denk ik, als mahre ook iets uithaalt waar we niet blij mee zijn!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 juli 2009 @ 22:05:29 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71079979
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik:
Ik:
Ik:
Tigran (een beetje verkeerd begrijpend waarom ik boos begin te kijken): Nee Nune, het is "GOD!-VER!-DOM!-ME!"
Ik:

vrijdag 17 juli 2009 @ 22:10:36 #118
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71080118
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik:
Ik:
Ik:
Ik:
Hoe herkenbaar.... Alleen weet ik wel waar het vandaan kom. Een familielid...
pi_71080151
pi_71080202
Mwatanabu, das wel erg ja, maar ook wel heel erg grappig
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:09:36 #121
258997 _Nathalie_
part of five
pi_71216020
Nu net de brief van de rechtbank binnen,de oudste moet begin september voor een gesprek komen omdat de gezinsvoogd een verzoek tot uithuisplaatsing heeft aangevraagd.
Het lijkt wel of ons niets bespaard blijft op dit moment,exen die dwars liggen,jeugdzorg die oordelen zonder te constateren etc...Ik ben het even goed zat allemaal
Mr & Mrs M..
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:09:07 #122
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_71312089
Oei Nathalie, das heftig! Ik ken je verhaal niet, maar wens je heel veel sterkte.
Prrrrr
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:23:55 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71312372
Huh, ik heb ook iets gemist hoor, waar gaat dit over dan?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71312816
Nathalie is een beetje nieuw en heeft denk ik een topic gezocht wat haar wel geschikt leek zonder het even door te scrollen
pi_71378370
hai hai,

Mag ik meepennen hier?
De vakantie is net afgelopen vrijdag begonnen maar heb er al 2 buddagen opzitten!
De oudste is onze Ruben van 6 jaar< bijna 7 mama,
Met fors adhd en laag iq en dus methylfenidaatgebruik en speciaal onderwijs.
Jongste is kleine heks van net 2 jaar die in alles voorloopt en een enorm hoofd op haar tere schouders heeft.
Kleine heks heeft broer onder dr lieftallige duim.

Grote lieve broer vaak te hardhandig met peuter en o druk zo druk maar ze zijn me beide zo lief alleen ik ben ook maar mens!

Enfin morgen weer nieuwe dag(om kwart voor 7 gillend aan mn bed hahahah)
  maandag 27 juli 2009 @ 21:58:47 #126
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71378494
Welkom Missy, natuurlijk mag je meeschrijven! En sterkte .
  maandag 27 juli 2009 @ 23:44:50 #127
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71381850
Hoi Missy! Ja, dat mag. Veel succes morgen! Nieuwe dag, nieuwe kansen...voor alle partijen..
pi_71703002
Jippie!,vanmorgen vroeg om half 8 begon het gemopper op elkaar tussen de kids weer .Oudste (heerlijk puberend ) en al dagen met een vreselijk ochtendhumeur,jongste die er dan weer op reageert ....
Een kitten die je snachts om 3 uur wakker weet te krijgen,omdat hij een apart geurtje bij zich heeft (wat ontlasting tussen zn lange haren had zitten.Na 15 minuten weer naar bed gegaan om 3 uur later wakker te worden omdat manlief in het buitenland aan het werk is en die ik beloofd had hem even wakker te bellen,iets wat ik dan weer niet erg vind,om daarna weer even in slaap te kunnen vallen,totdat kids het nodig vonden om elkaar de les te lezen .
Ondertussen zit ik nu met "luciferhoutjes tussen mn ogen" en mn 2de kop koffie in de hoop nog een beetje wakker te worden vandaag,en hoor ondertussen de klaagzang van de oudste aan over zn "vriendinnetje" waar hij niet blij mee is..
Mr & Mrs M..
pi_71705734
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:15 schreef _Nathalie_ het volgende:
Jippie!,vanmorgen vroeg om half 8 begon het gemopper op elkaar tussen de kids weer .Oudste (heerlijk puberend ) en al dagen met een vreselijk ochtendhumeur,jongste die er dan weer op reageert ....
Een kitten die je snachts om 3 uur wakker weet te krijgen,omdat hij een apart geurtje bij zich heeft (wat ontlasting tussen zn lange haren had zitten.Na 15 minuten weer naar bed gegaan om 3 uur later wakker te worden omdat manlief in het buitenland aan het werk is en die ik beloofd had hem even wakker te bellen,iets wat ik dan weer niet erg vind,om daarna weer even in slaap te kunnen vallen,totdat kids het nodig vonden om elkaar de les te lezen .
Ondertussen zit ik nu met "luciferhoutjes tussen mn ogen" en mn 2de kop koffie in de hoop nog een beetje wakker te worden vandaag,en hoor ondertussen de klaagzang van de oudste aan over zn "vriendinnetje" waar hij niet blij mee is..
Argh. Je hebt volgens mij echt de jackpot wat betreft wat jij allemaal moet regelen. Man weg (wil jou ook nog als wekdienst gebruiken?) een kitten en twee kinderen in elkaars vaarwater
Ik heb hier altijd de regel dat zodra het aan één stuk door gegil en geruzie is, ze dan maar even niet in één vertrek mogen zijn. Dan eet er maar eentje lekker pedagogisch onverantwoord op de bank of in de keuken.
pi_71705982
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Argh. Je hebt volgens mij echt de jackpot wat betreft wat jij allemaal moet regelen. Man weg (wil jou ook nog als wekdienst gebruiken?) een kitten en twee kinderen in elkaars vaarwater
Ik heb hier altijd de regel dat zodra het aan één stuk door gegil en geruzie is, ze dan maar even niet in één vertrek mogen zijn. Dan eet er maar eentje lekker pedagogisch onverantwoord op de bank of in de keuken.
Manlief gebruikt mij niet als wekdienst hoor,en ik vind het ook niet erg om hem even daar wakker te bellen,juist fijn om elkaars stem even te kunnen horen.Binnekort zit ie weer voor zn werk in Kazachstan waar helemaal geen bereik is,dus dan spreken we elkaar hooguit 1 x per 2-4 dagen..

Dat de kids vroeg wakker zijn ook niet erg,maar dan moeten ze niet gaan bekvechten .Vanmorgen ze maar mee de stad ingenomen,moesten de heren elkaar weer klieren grrr.Nu zitten ze boven samen achter de pc en het is rustig..
Overigens kwam de oudste net melden dat ie het helemaal gehad heeft met vrouwen,(hij heeft sindskort een vriendinnetje),de reden...ze reageert niet op zn smsjes
Nog 2 weken voor de jongste en 3 voor de oudste,en dan is de schoolvakantie weer voorbij
Mr & Mrs M..
pi_71706294
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:52 schreef _Nathalie_ het volgende:

[..]

Manlief gebruikt mij niet als wekdienst hoor,en ik vind het ook niet erg om hem even daar wakker te bellen,juist fijn om elkaars stem even te kunnen horen.Binnekort zit ie weer voor zn werk in Kazachstan waar helemaal geen bereik is,dus dan spreken we elkaar hooguit 1 x per 2-4 dagen..

Dat de kids vroeg wakker zijn ook niet erg,maar dan moeten ze niet gaan bekvechten .Vanmorgen ze maar mee de stad ingenomen,moesten de heren elkaar weer klieren grrr.Nu zitten ze boven samen achter de pc en het is rustig..
Overigens kwam de oudste net melden dat ie het helemaal gehad heeft met vrouwen,(hij heeft sindskort een vriendinnetje),de reden...ze reageert niet op zn smsjes
Nog 2 weken voor de jongste en 3 voor de oudste,en dan is de schoolvakantie weer voorbij
Oeh, je hebt twee testosteron-exemplaren. En hahaha "gehad met vrouwen" en hij moet nog zolang met ze

Hier maandag over een week alweer school Er heeft er zich hier net eentje in slaap geblèrd en de ander loopt buiten met een vriendje. Ik ga ff snel douchen. Ik wed dat:
-mevroi wakker wordt van het geluid van de douche en weer een keel opzet
-juist als ik met shampoo in mijn ogen sta het prinsje binnen komt stampen met een bloedneus
-er aangebeld wordt omdat manlief zijn sleutels vergeten is

En in het ergste geval:
-het prinsje 6 vriendjes mee naar boven neemt om te spelen en ik vergeet ondergoed klaar te leggen in de badkamer

Uitkomst in 45 minuten ofzo
  Jubileum moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:09:29 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71706334
ik ben benieuwd Mwana
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71706726
Tel mijn zegeningen: ik zit schoon, aangekleed en wel zonder accidentjes hier. Ik hoorde buiten door het badkamerraam wel een veldslag plaatsvinden tussen een stuk of 300 krijsende jongetjes, waaronder zonder twijfel ook de mijne, maar dat heb ik KEI-HARD genegeerd ten faveure van mijn douchegel met kokosgeur. Dat zal ze leren
pi_71706865
Iemand nog even een slecht uitgeslape, zeikend, jengelend jongetjes van 8 lenen?
Mijn hemel wat is hij momenteel erg...blij als hij weer naar school mag. Niets is goed, alles is jengelen en vooral is het erg luek om je broer te tarten terwijl die heerlijk in een boek zit.......

ga maar weer in negeerstand
pi_71707043
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:34 schreef Stout het volgende:
Iemand nog even een slecht uitgeslape, zeikend, jengelend jongetjes van 8 lenen?
Mijn hemel wat is hij momenteel erg...blij als hij weer naar school mag. Niets is goed, alles is jengelen en vooral is het erg luek om je broer te tarten terwijl die heerlijk in een boek zit.......

ga maar weer in negeerstand
Woon je in de buurt van Zwolle? Misschien krijgen we korting als we ze met z'n tweeën dumpen bij de ballenbak en dan stiekem zelf ergens gaan zitten pimpelen
pi_71707526
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Tel mijn zegeningen: ik zit schoon, aangekleed en wel zonder accidentjes hier. Ik hoorde buiten door het badkamerraam wel een veldslag plaatsvinden tussen een stuk of 300 krijsende jongetjes, waaronder zonder twijfel ook de mijne, maar dat heb ik KEI-HARD genegeerd ten faveure van mijn douchegel met kokosgeur. Dat zal ze leren
Nou, dit zal mij leren. Tigran is nergens te vinden.

Edit: vals alarm. Meneer had ergens een bult hooi gevonden en er is natuurlijk niets zo leuk als daarin gaan liggen en dan lekker niks van je laten horen terwijl je moeder de hele buurt afloopt

[ Bericht 22% gewijzigd door Mwanatabu op 08-08-2009 14:27:16 ]
pi_71709046
wat een leuk en herkenbaar topic
pi_71718243
Nou, aangezien ik vandaag toch al gepost heb, waarom niet nog es. Vanavond voor het eerst in lange tijd es uit eten. Leuke, lieve oppas geregeld, pizza geregeld, filmpje geregeld, snaai geregeld, alles geregeld voor de engeltjes, dus dat moest wel goed gaan!

De uitkomst:
Half tien komen we thuis. Oppas zit beduusd in te tuin te luisteren naar het gekrijs vanuit de diepste krochten van de longen van ons prinsesje dat vanachter het raam (enkel glas) de buurt in schalt.

Alles was prima fijn leuk goed gegaan tot hij het lef had om Hare Majesteit te verwittigen dat het tijd was om zich terug te trekken in haar Koninklijke Sponde. Meteen werd de stoomfluit van zolder gehaald en genadeloos aangezet op het niveau van een scheepshoorn.

Uiteindelijk wist hij haar de trap op te krijgen, dus madame begon door te krijgen dat deze tactiek niet werkte. Soepeltjes stapte ze over op Plan B: schelden. "Stoute Niek! Stomme Niek! Ga weg, Niek!" Desondanks poetst hij haar gouden mondje met zorg en tederheid, verschoont haar en legt haar in haar nestje. Tijd voor Plan C dus: emotionele chantage. ("Slokje water! Ik heb pijn! Ik moet poepen! Ik ben bang! Niehiehiehiek Slokje waahahahaahater" en zelfs "Help!")

Nu hadden we 5 gangen Indiase meuk achter onze kiezen, maar zo zout hadden we het nog niet gegeten. Onze arme oppas was een ziljoen keer geschrokken naar boven gegaan om liedjes te zingen, slokjes water te brengen en te checken op kroko's onder het bed en verder alles met Haar wensen in overeenstemming te brengen en ze lag met een chagrijnige kop nog bevelen te krijsen toen ik haar kamer betrad, maar hij vindt ze zo leuk dat hij al vroeg wanneer hij weer mocht opassen. Hij is echt een baas En wij zijn echt ontzettend screwed voor de komende 16 jaar ofzo
pi_71718377
Ik zit hier alleen maar met een dikke grijns op mijn gezicht.... hilariteit alom hoe jij schrijft. Echt super...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:10:02 #140
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71718871
Mwana, jij moet een boek gaan schrijven!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71719031
Je vertelt het weer prachtig.

Vorige week was Anna 's middags wakker geworden. We gingen nog even samen bij ons in bed liggen. Gezellig. Blijkbaar ben ik in slaap gevallen en zij niet. Wat ineens voelde ik wat kouds en bleek dat ze mij, m'n haar en m'n kleren had ingesmeerd met bruine voetcreme (lush, pied de pepper voor de kenners).

Ik heb echt tot 10 moeten tellen, geen idee hoe ze dat potje open heeft gekregen. Daarna bijna lachen, ze was zo trots op zichzelf.

"ik doe mama smeren"
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:17:02 #142
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71719037
God de tranen van het lachen lopen weer over mijn wangen !!!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71719225
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:16 schreef YPPY het volgende:
...
"ik doe mama smeren"
Ahwwwww
pi_71725185
Mwanatabu... kun jij niet een column of zo gaan schrijven... Heerlijk zoals je het omschrijft.
Helaas woon in niet in de buurt van zwolle...meer de andere kant de plas over .

Vandaag begon hier al weer lekker met jongste.. ik zal blij zijn als hij weer naar school mag
pi_71725512
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:49 schreef Stout het volgende:
Mwanatabu... kun jij niet een column of zo gaan schrijven... Heerlijk zoals je het omschrijft.
Helaas woon in niet in de buurt van zwolle...meer de andere kant de plas over .

Vandaag begon hier al weer lekker met jongste.. ik zal blij zijn als hij weer naar school mag
Ahhh jammerrrr anders wist ik nog wel een duo-arrangement te verzinnen voor twee heftige jongetjes. Iets met onkruid in mijn voortuin terwijl wij piña colada maken in de achtertuin ofzo
Hoe lang nog voordat de vakantie daar over is? Hier nog een weekje maar

Moet wel even zeggen dat meneertje zich gisteren voorbeeldig gedragen heeft en de oppas goed heeft proberen te helpen
pi_71725561
Hier nog een weekje ook (N-H)
Onze oppas is helaas met vakantie, anders was dat een goede inderdaad.
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:41:39 #147
258997 _Nathalie_
part of five
pi_71725640
Hier geen problemen met de jongste die is heerlijk aan het spelen terwijl ik een vlaag van schoonmaakwoede heb,maar de oudste en zn puber hormonen ...
"vriendinnetje" heeft nog steeds niets van zich laten horen,niet op hyves en ook niet op zn sms,zn sjago humeur verklaart ie aan haar..right .Er zit nu al bijna 3 uur een chagerijnig kind op de bank,met zn mobiel binnen handbereik en klagend over dat ie niets te doen heeft en zich verveelt..(voorgestelt kamer opruimen,op dat moment kwam er een donkere onweerswolk voorbij ).
Gisteravond nog ff met Marco (manlief) er over gehad toen ik hem aan de foon sprak,en die zei ook al van.."dat kan nog wat worden als hij zn echte blauwtje loopt".Pffff laat dat aub nog maar een tijdje duren...
Mr & Mrs M..
pi_71726253
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:41 schreef _Nathalie_ het volgende:
Hier geen problemen met de jongste die is heerlijk aan het spelen terwijl ik een vlaag van schoonmaakwoede heb,maar de oudste en zn puber hormonen ...
"vriendinnetje" heeft nog steeds niets van zich laten horen,niet op hyves en ook niet op zn sms,zn sjago humeur verklaart ie aan haar..right .Er zit nu al bijna 3 uur een chagerijnig kind op de bank,met zn mobiel binnen handbereik en klagend over dat ie niets te doen heeft en zich verveelt..(voorgestelt kamer opruimen,op dat moment kwam er een donkere onweerswolk voorbij ).
Gisteravond nog ff met Marco (manlief) er over gehad toen ik hem aan de foon sprak,en die zei ook al van.."dat kan nog wat worden als hij zn echte blauwtje loopt".Pffff laat dat aub nog maar een tijdje duren...
Nou idd je man heeft gelijk. Maar aan de andere kant leert ie hier misschien van dat vrouwmensen zich soms onuitstaanbaar onbereikbaar gedragen gewoon omdat ze er zin an hebben en dat ie zich daar niks van moet aantrekken. Is er niet iets wat ie echt heel leuk vindt wat je met hem kunt gaan doen ter afleiding? (Heb je misschien allaaang aan gedacht hoor )
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:20:26 #149
258997 _Nathalie_
part of five
pi_71729188
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou idd je man heeft gelijk. Maar aan de andere kant leert ie hier misschien van dat vrouwmensen zich soms onuitstaanbaar onbereikbaar gedragen gewoon omdat ze er zin an hebben en dat ie zich daar niks van moet aantrekken. Is er niet iets wat ie echt heel leuk vindt wat je met hem kunt gaan doen ter afleiding? (Heb je misschien allaaang aan gedacht hoor )
Yeppss ook al voorgesteld,maar hij wist zich niets te bedenken .
Ach zn foon ligt nu aan de lader,en hij zit op de DS nu in de tuin een spelletje te doen,word vervolgd
Mr & Mrs M..
pi_71767313
Hier even royaal off-topic goed nieuws: de reden van de gilpartijen zijn bekend. Mevrouwtje had zoals eerder gezegd wat moeite met het (nog) niet kunnen beheersen van haar koninklijke lichaamsfuncties. Vanaf vanochtend wil ze volstrekt alleen nog op de WC plassen zomaar out of the blue, en is de stoomfluit weer net zo snel van het toneel verdwenen. It's amaaaazing Jim!
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 19:23:30 #151
43556 miss_dynastie
pi_71768599
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:16 schreef YPPY het volgende:
Je vertelt het weer prachtig.

Vorige week was Anna 's middags wakker geworden. We gingen nog even samen bij ons in bed liggen. Gezellig. Blijkbaar ben ik in slaap gevallen en zij niet. Wat ineens voelde ik wat kouds en bleek dat ze mij, m'n haar en m'n kleren had ingesmeerd met bruine voetcreme (lush, pied de pepper voor de kenners).

Ik heb echt tot 10 moeten tellen, geen idee hoe ze dat potje open heeft gekregen. Daarna bijna lachen, ze was zo trots op zichzelf.

"ik doe mama smeren"
Yp En dan maar blij zijn dat de Veet niet in de buurt stond
pi_71769914
aaaaaaahhhhhhhhwwwww Yppy, wat ontzettend lief! en wat knap dat ze een potje heeft opengekregen!
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:10:19 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_71770124
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:10 schreef Ca.ra het volgende:
Mwana, jij moet een boek gaan schrijven!
Pas op wat je zegt hier in OUD

Ehhh, ik bedoel TVP.
Lekker douchen!
pi_71770352
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:10 schreef sjak het volgende:

[..]

Pas op wat je zegt hier in OUD

Ehhh, ik bedoel TVP.
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:11:22 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71772022
Hee ik was in ieder geval profetisch!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71774134
LOL
pi_71781300
Gisteren een prima dag,behoorlijk wat km`s op de fiets weggeweest omdat ik aan Marco beloofd had om bij diverse bouwmarkten etc te gaan kijken.Oudste mopperde even omdat we niet met de auto gingen,maar onder het mom van,mooi weer etc ging hij toch mee.

Vanmorgen was het weer lekker een giga ochtendhumeur,vanaf 07.00 uur is meneer wakker en aardig sjago,mopperen tegen mij,zn broertje,de katten en zelfs de papegaai kreeg het even te horen.
Niets en niemand kan het goed doen...arghhhhh .Ik ga beide kids zo even bij mn ouders brengen,kan ik naar mn werk
Mr & Mrs M..
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:18:47 #158
206640 Beelzebufo
pi_71967128
Wat is het omgekeerde van stoom afblazen? stoom inhaleren?

Ben net terug van een tweeweekse vakantie in een niet overmatig grote bungalow met vrouw en drie kinderen, en die is zónder noemenswaardige incidenten (buiten de te verwachten schermutselingen tussen 6- en 3-jarige kinderen) verlopen!
pi_71971402
voor beelz!!
En nu begint de schoolroutine weer
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:52:54 #160
206640 Beelzebufo
pi_72033468
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 07:39 schreef LovelyLady het volgende:
voor beelz!!
En nu begint de schoolroutine weer
Twee weken zonder incidenten, het was ook wel érg lang...

Sterre had haar dat ruim schouderlang was. Ik zeg met name hád, want gisteravond verscheen ze ineens onderaan de trap met de mededeling dat ze haar haar geknipt had... Terwijl we dachten dat ze braaf lag te slapen...

Heeft mevrouw dus met een nagelschaartje lopen kapperen... En helaas duidelijk nog niet met genoeg ervaring... Het resterende kapsel was tussen de 0.5 en 15 cm lang, plukken en kale plekken door elkaar... En vlak daarna belde 1985 dat ze hun punk-kapsel terugwilden...

Vanmorgen maar naar de kapper gegaan, die heeft haar best gedaan om er nog iets van te maken, maar geweldig is het niet...

En sterre vindt het allemaal , en wel om de volgende redenen:
- Ze wilde een jongetje zijn
- Ze wilde een prins zijn
- Petemoei (de fee uit Assepoester) was toch ook een jongetje?

Het is allemaal geen ramp, maar toch wel

En nu ga ik even een milieurampje oplossen met de luier van de jongste, die loopt hier een stankoverlast te veroorzaken waar het Ruhrgebied zich voor zou schamen... (Maar gezien het gezucht en gepuf zal er nog wel méér komen, kan misschien beter even wachten)
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:52:23 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72035171
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72036160
jeetje, dat is zeker schrikken!
pi_72047119
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:52 schreef Beelzebufo het volgende:
...En vlak daarna belde 1985 dat ze hun punk-kapsel terugwilden...
...
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 19:41:38 #164
7074 moussy
kuttekop
pi_72119752
Waar vind ik kinderen die:

Niet boeren tijdens het eten
Geen scheten laten tijdens het eten
Niet met hun handen eten
Wél hun kamer opruimen
Wél de was in de wasmand gooien
Niet mijn nachtkastjes doorzoeken sinterklaaskadootje, niks trilbibberigs 18+
Me niet voor leugenaar uit te maken door afspraken te verdraaien
Accepteren dat ze morgen een foto van hun tyfusbende op hun kamer op eigen hyves hebben staan

Ze liggen allebei al in bed sinds 18:45 en ik zit nog na te stomen, behang was zelfs te luxe voor ze vandaag
pi_72119973
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:41 schreef moussy het volgende:
Waar vind ik kinderen die:

Niet boeren tijdens het eten
Geen scheten laten tijdens het eten
Niet met hun handen eten
Wél hun kamer opruimen
Wél de was in de wasmand gooien
Niet mijn nachtkastjes doorzoeken sinterklaaskadootje, niks trilbibberigs 18+
Me niet voor leugenaar uit te maken door afspraken te verdraaien

Accepteren dat ze morgen een foto van hun tyfusbende op hun kamer op eigen hyves hebben staan

Ze liggen allebei al in bed sinds 18:45 en ik zit nog na te stomen, behang was zelfs te luxe voor ze vandaag
Nou, hier niet
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 19:57:26 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_72120240
Hier dus ook niet, het begon vanmorgen al met rondvliegende broodkorsten vanavond vloog er allerlei zooi van de (open) trap af naar beneden, ligt nu allemaal in de container, klaar weg dr mee, best als je boos bent, maar je gaat niet gewoon troep naar beneden flikkeren als iets je niet aanstaat
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 19:58:12 #167
7074 moussy
kuttekop
pi_72120261
Oh en de tyfusbende hoeft morgen niet op hyves, ze kwam net zo maar spontaan met 3!! manden wasgoed van dr kamer
pi_72120899
Oh ik heb hier ook weleens scheldend als een viswijf een kamer uitgemest hoor. Dat alles wat niet opgeruimd of heel meer was gewoon de vuilniszak in zou gaan als ie nou niet als de sodeflikker op ging ruimen.
Dat was vlak na het incident waarbij ik uitgescholden werd omdat ik een legopoppetje "kapot had gemaakt" door er per ongeluk op te gaan staan. Dat a) ik mij erg pijn had gedaan omdat b) de kamer zo'n puinzooi was dat je er gewoon niet meer kon lopen maakte niet uit volgens hem. Rotmama! Nou, dan krijg je ook even een rotmama
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 20:28:21 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_72121199
Ik was gemeen, en dan na het hele drama, de 3 wasmanden die opeens zo maar uit de lucht kwamen vallen nog eens naar beneden komen voor een kus voor het slapen gaan, ja daahaag, nú even niet!

De jongste brulde vanuit bed, ik mis jou mama..
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:54:35 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72122122
Dames...

Veel sterkte hoor.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 22:43:36 #171
7074 moussy
kuttekop
pi_72126022
Dank!

De buren hebben iig weer genoten van me
pi_72274275
Sucht....al 2 dagen een zeer opstandige puber in huis .Vrijdagavond had hij Marco nog even gesproken toen hij belde vanuit Kazachstan (manlief belt om de dag,om de 2 dagen ),niets aan de hand,had ook vol trots vertelt dat het goed ging en dat ie de afwas voor mij aan het doen was omdat ik ff dringend weg moest etc.
Gisterochtend kwam de puber meneer blijkbaar tot het besef dat ie dinsdag weer naar school moet (10.30 uur aanwezig,14.30 uur weer naar huis),en dat a.s vrijdag de rechtzaak dient en sindsdien is het mis..Mopperen,sjago,en net zo lang dingen herhalen tot ik reageer (en dat doe ik juist niet).Op een normale toon praten schijnt ineens dit weekend niet mogelijk te zijn..
Pubers arghhhhhh
Mr & Mrs M..
pi_72291364
"Mama, ramen zijn vies, jij schoonmaken"

1 keer raden wie er tegen de ramen heeft zitten vegen
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_72291466
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef YPPY het volgende:

Uhhhh, Pipo de Clown?
pi_72291787
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef YPPY het volgende:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72362605
ah moussy, dat hyves, daar heb ik ook mee gedreigd, hielp wel.
ik zou de foto's op mn eigen hyves zetten, want ook haar vriendinnen zijn mijn vriendjes.
en collega's, familie, grote mensen vrienden etc...
leuk, ik ben 14 en zeg nee...
pi_72515029
Vanmorgen een sjago puber van 14 en een sjago beginnend puber van 10.Ik moest met de jongste om half 9 in Rotterdam zijn,en met die files kan je hier vandaan het best om 07.45 uur gaan rijden.Beide om 7 uur hun bed uit,mopperen dat ze geen zin hadden in school etc,en klagen op het laatste moment dat ze het niet redden met alles.Uiteindelijk om 8 uur in de auto en gauw naar Rotterdam.Terug naar huis,begint het lampje in de auto te flikkeren dat er getankt moet worden (vreemd want zat nog kwart tank brandstof in volgens de meter,maar afijn toch ff zekerheidshalve getankt),en bij thuiskomst een buurman die vind dat de auto te dicht op de stoeprand staat (iets van 3 cm tussen stoeprand en autoband),grrrr.Kortom,ik heb vandaag mn dag n iet,sorry
Mr & Mrs M..
pi_72515263
Wat heeft jouw buurman te maken met hoe jij parkeert?
pi_72515711
Dat snap ik ook niet helmaal. Sta je op "zijn" parkeerplek?
pi_72516091
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat snap ik ook niet helmaal. Sta je op "zijn" parkeerplek?
Zover ik weet is de parkeerplek niet van hem,we wonen hier in een zeer smal straatje,waarbij je slechts aan 1 kant van de straat kan en mag parkeren.Oké,de auto staat nu bij hem voor de deur,maar zijn auto staat voor mijn deur.Als hij zo graag zn auto bij hem voor de deur had gewild,heeft ie daar 2 uur de tijd voor gehad.Nu ging het hem er om dat de wielen/banden vrij moesten staan van de stoeprand.Echt die man heeft de laatste tijd steeds vaker wat te mauwen.Mag hij trouwens blij zijn dat manlief niet parkeert,die zet de auto echt strak tegen de stoeprand aan.
Mr & Mrs M..
pi_72516487
Het is toch helemaal niet goed als je banden tegen de stoep staan? Is mij altijd geleerd dat is slecht voor je banden. Hij heeft zeker de hele dag niks anders te doen? Sommige mensen je zult ze wel ik weet niet wat aan kunnen doen.

Heb je iets geraakt met de onderkant van de auto? Dit kan er voor zorgen dat de sensor van de bezine tank ontregeld is.
Succes vandaag nog.
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 15:25:43 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_72520050
ik vraag me af wat het parkeren er toe doet hier in OUD of loopt die auto op jouw afgestoomde stoom?
  zondag 13 september 2009 @ 19:39:43 #183
206640 Beelzebufo
pi_72707649
Na een relatief rustige, stoomvrije periode was het vandaag weer raak...

Sterre had een Pritt-stift te pakken gekregen en had deze leeggesmeerd op de ramen. Op de vraag waarom kwam, zoals te verwachten, het standaard "weet ik niet..." antwoord...

Dat spul is nog best lastig weer weg te krijgen, mochten jullie het willen weten. Het roze stoepkrijt op de witte (nou ja, witte...) bank van laatste was een makkie vergeleken bij dit gepeuter.
pi_72710018
Vandaag is hier altijd nogal druk omdat we dan volle bak hebben, namelijk 12 kinderen. Met Lukas komt namelijk voor 10 kinderen werk erbij elke zondag. Normaal dan. Vandaag heerlijk zitten geiten met hem, geen kind aan hem gehad. Trekken we dus 10 punten af van het totaal van 12.

Blijven er 2 bloedjes over. Dochtertje was ook in zeer goeden doen, zitten we op 1 egootje met een lengte van 1,23 m: Tigran. Tigran heeft een nieuwe fiets, dus was de hele dag buiten te vinden.

Hoewel, te vinden...kwartier voor etenstijd spot ik hem bij de speeltuin met een vriendje, zeg hem om daar te blijven want we gaan zo eten. 10 minuten later staat en zit alles op en aan tafel, dus alleen Tig even binnenhalen. Speeltuin. Geen Tigran. Pannakooi, 2 parken, 6 speeltuinen, crossbaan: nakkes. Uiteindelijk met 2 families plus oom en tante andere jongetje iets van drie kwartier aan het zoeken geweest, ben net thuis de fiets aan het halen om sneller meer te kunnen afzoeken, als het tuinhek opengaat.

Hij: "Ja sorryyyyy. Daar kan ik toch niks aan doen!?" (voordat ik iets kan zeggen überhaupt)
Ik: "POTVERDORIE WAAR WAS JE!?!?!?!
Nune: Mama! Ik heb gepoept!
De deurbel: RRRINGGGG
Mijn broer: Hoi, kan ik meeëten?
Mijn man: Ik moet nu echt Lukas gaan wegbrengen, waar is zijn jas? Waar is mijn jas?? Telefoon? Haast!
Lukas: IK WIL NIET NAAR HUIIIIS!!!! IK WIL FIETSEN!!! WAAR IS MIJN CHOCOLA???
Nune: Mamaahaa! Poep!
Lukas: IIIIHHHHHHHH!
Tigran: Waarom is mijn eten koud? Waarom krijg ik straf? Ik wil naar Lukas zwaaien! Krijg ik geen toetje?
Nune: Toetje! Mamaaahaaaaaahahahaaaa!

Raad es wie er morgen niet buiten mag spelen?
  zondag 13 september 2009 @ 21:30:34 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72712296
Jij?

OMG .
pi_72721646
Owh Mwana.... pfffff! Ik zou daar ook zót van worden....
pi_72721698
oip
pi_72721747
Als ik dit soms lees en dan vooral de verhalen van Mwanatabu, dan zie ik weer helemaal 'vroeger' thuis voor me

Heerlijk hoe het gaat in het echte leven gaat en wat doen kinderen de ouders toch aan.. Maar echt, ik herken me zelf veel in het kind en snapte ook nooit waarom mama nou boos was

Echt Mwana,(En al jullie andere lieve ouders) als ze later groot zijn ben je de liefste mama (en of papa) van de wereld
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72844428
Argghhhh puber momenteel...
Vorige week voor een S.O een 3,vandaag voor S.O Engels een 5.Z`n reactie daarop,ach het is maar een S.O....
Mr & Mrs M..
  maandag 21 september 2009 @ 22:21:26 #190
206640 Beelzebufo
pi_72984266
Even stoom afblazen namens iemand anders, namelijk een van de cassieres van de supermarkt hier.

Jasper heeft al een hele tijd geleden ontdekt dat er aan de onderkant van de lopende band van de kassa's een aan-uit schakelaar zit. Uiteraard heeft hij dit uitgebreid aan Sterre verteld. Laatst was ik met Sterre op stap en had even te laat door wat er aan de hand was toen Sterre héél even bukte bij de kassa.

De band was dus uit... En de kassa-dame begon al min-of-meer panisch op alle knopjes van de bediening te rammen om de band weer op gang te krijgen, begon vervolgens te bellen met de hoofdcassiere dat de band kapot was.

Sterre bukte weer héél even en de band was weer aan (en toen had ik pas door wat er aan de hand was). Cassiere had zo'n blik van ... Heb het maar niet uitgelegd...
pi_73011111
Oftewel: Sterre is een ster in techniek
pi_73011430
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:21 schreef Beelzebufo het volgende:
Even stoom afblazen namens iemand anders, namelijk een van de cassieres van de supermarkt hier.

Jasper heeft al een hele tijd geleden ontdekt dat er aan de onderkant van de lopende band van de kassa's een aan-uit schakelaar zit. Uiteraard heeft hij dit uitgebreid aan Sterre verteld. Laatst was ik met Sterre op stap en had even te laat door wat er aan de hand was toen Sterre héél even bukte bij de kassa.

De band was dus uit... En de kassa-dame begon al min-of-meer panisch op alle knopjes van de bediening te rammen om de band weer op gang te krijgen, begon vervolgens te bellen met de hoofdcassiere dat de band kapot was.

Sterre bukte weer héél even en de band was weer aan (en toen had ik pas door wat er aan de hand was). Cassiere had zo'n blik van ... Heb het maar niet uitgelegd...

Die is wel erg leuk voor later!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73853336
Imagine:

Een dochter van 16, die:

*bij oma altijd zo lief helpt....
*vaak voor anderen klaar staat...
*als ik bel waar ze is ik geen antwoord krijg....
*daarintegen als vriendje belt of sms't, ze niet weet hoe snel ze moet antwoorden...
*als je dr wat vraagt om te doen in huis, je dat nog 20 keer kan vragen en het nog niet gebeurt...
(simpele dingen hoor, licht uitdoen als je uit de desbetreffende ruimte gaat, ff je schone was in je kast doen, mamma heeft vandaag al de was gedaan en de kattebakken enz enz en die is ziek... wil jij ff aarpels schillen dan?.... en dan als hubby alvast begint met de aarpels het niet gezien/gehoord te hebben omdat je je oortjes in had!...)

en als je dan commentaar levert je een smoelwerk voor je neus krijgt dat zegt: hoe durf je me lastig te vallen met dat soort dingen.....

En als ik dan uit mn slof schiet dan ben IK moeilijk aan het doen...

Pubers?....breek me de bek niet open, 20 rollen behang zijn nog niet genoeg!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_73854299
Wat ben jij dan ook voor rotmama Fannie? Aardappels zijn funest voor de tere puberziel! Een trauma doe je haar aan, een trauma zeg ik je!
pi_73857781
1 trauma voor haar , daar staan dr 10 tegenover voor mij! Nondenjuuskes!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
pi_73858598
Ja hier is het vakantiedag nummer 1, en de eerste straf is alweer uitgedeeld. Heerlijk vakantie. En ik had al een super humeur vandaag, dat werd alleen maar beter toen ik thuis kwam. Dit keer heb ik M. maar eens met haar laten praten omdat ik denk ik erg onredelijk was geworden. De rest van de avond hebben tegen een chagerijnig smoelwerk aangekeken.

En als vriendje dan belt is ze opeens weer superlief en vrolijk. Tot hij dus ophangt, hij zou haar eens zo moeten zien. Nee in plaats daarvan zitten ze elkaar hier alleen maar af te lebberen, dat is blijkbaar ook normaal waar iedereen bij zit. Nou ik vind het niet normaal en zelfs asociaal. Ik lebber M. toch ook niet af als zij naast me op de bank zit?!? Nee ik zit heerlijk een avond lang naar dat gesmak te luisteren. Pfff had ik al gezegd dat ik vandaag een kuthumeur heb?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73858907
Hoelang hebben ze nu verkering een relasie Tico?

Na (ongeveer) 2 jaar wordt het gesmak minder .....verder klinkt het allemaal heel bekend
pi_73871469
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:09 schreef Fannie het volgende:
Hoelang hebben ze nu verkering een relasie Tico?

Na (ongeveer) 2 jaar wordt het gesmak minder .....verder klinkt het allemaal heel bekend
Al 8 maanden en nu moeten we gaan borrelen bij zijn ouders... Dat hebben we al kunnen uitstellen voor een aantal maanden, maar nu bleef hij maar vragen wanneer we langskomen.
pi_73871696
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Al 8 maanden en nu moeten we gaan borrelen bij zijn ouders... Dat hebben we al kunnen uitstellen voor een aantal maanden, maar nu bleef hij maar vragen wanneer we langskomen.
Waarom zou je dat uitstellen als ze al een tijdje aan elkaar vastgekleefd zitten
pi_73874041
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik lebber M. toch ook niet af als zij naast me op de bank zit?!?
Mischien moet je dat wel eens doern, kijken hoe snel dat ze begrip voor jou heeft
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:38:54 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73875711
haha ticootje, lijkt me ook wel erg als ze zo zitten te zoenen steeds voor je neus. maar daar kun je toch wel iets van zeggen neem ik aan? afspraken over maken enzo. of bekijk ik het veel te optimistisch? en ach, kennismaken met zijn ouders lijkt me eigenlijk wel handig. misschien zijn ze wel hartstikke aardig?
in de haak.
pi_73875949
mijn ouders hebben dat probleem (broertje is nu 21 btw) opgelost door van de schuur een 'kotje' te maken. met geluidsdichte wanden
pi_73877226
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:02 schreef freecell het volgende:

[..]

Waarom zou je dat uitstellen als ze al een tijdje aan elkaar vastgekleefd zitten
Omdat die vraag al kwam toen ze al 3 maanden hadden..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73886923
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:38 schreef trui het volgende:
haha ticootje, lijkt me ook wel erg als ze zo zitten te zoenen steeds voor je neus. maar daar kun je toch wel iets van zeggen neem ik aan? afspraken over maken enzo. of bekijk ik het veel te optimistisch? en ach, kennismaken met zijn ouders lijkt me eigenlijk wel handig. misschien zijn ze wel hartstikke aardig?
Gewoon ostentatief de telefoon erbij pakken en ze gaan zitten filmen?
pi_73887953
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat die vraag al kwam toen ze al 3 maanden hadden..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, volgens mij hadden onze ouders elkaar ook al wel gezien toen wij 3 of 4 maanden wat hadden
pi_73888791
Freecell dat is toch heel wat anders?
pi_73889042
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:10 schreef Ticootje het volgende:
Freecell dat is toch heel wat anders?
Waarom dan?
Mijn ouders hadden toen TARA gezien (duh) maar ook TARA's vader mét zijn vrouw en TARA's moeder mèt haar man.
Ik zie niet wat er anders is?
Misschien trouwen ze wel met elkaar en krijgen ze over 4 jaar kindjes
pi_73889231
Dat zien we over 4 jaar wel weer ok?
Maar even serieus, dit is vriendje nummer zoveel. Moet ik nou echt bij alle moeders op de koffie. Ik hou daar sowieso niet van. Dat ze nu wel langer hebben en ik er nu niet meer onderuit kom ok, maar bij 3 maanden al te gaan kennismaken vind ik echt onnodig.
pi_73889303
En dan ga je nu eindelijk wel en dan is het over 2 dagen uit

Serieus, ik zou wrs wel eerder gaan, even kijken wat voor nest het uit komt
pi_73889432
Freecell, hou eens op!! Ik mag toch hopen van niet.
  maandag 7 december 2009 @ 18:39:19 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_75381229
Oké. Oké. Ik ben blij met een gezond en leergierig kind. En ja het is hartstikke fijn dat ze graag leert lezen en ik vind lezen hartstikke belangrijk.

Maar mag ik misschien gewoon twee minuten iets lezen zonder dat er iemand in mijn oor staat te hakkelen

*Buh
*E
*SSSSSSSSSSS
*TE
*E

BESTE

En ondertussen half je nek aframmen met het bijbehorende arm gebaar dat schijnbaar van alle letters, goed of fout, een woord kan maken
  zondag 3 januari 2010 @ 18:20:45 #212
206640 Beelzebufo
pi_76366776
Jasper had vanavond limonade voor ons gemaakt bij het eten. Na één slok begint Sterre te klagen dat het 'priklimonade' is. Het was echter 'gewone' limonade gemaakt met water uit de kraan.

Na aanhoudend geklaag besloot ik maar eens te uit haar beker te proeven. Gevolg:

Meneer had er dus bij wijze van 'grapje' Tabasco doorheen geroerd... Heb ik maar even een 'pittig' gesprek over gehouden...

[disclaimer]
Al deze verhalen zijn waar. Met kinderen zoals de mijne hóef ik ze helemaal niet te verzinnen...
[/disclaimer]
  zondag 3 januari 2010 @ 18:29:11 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76367113

Wij deden vroeger zout in de koffie van de meester...
pi_76367608
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:20 schreef Beelzebufo het volgende:
Jasper had vanavond limonade voor ons gemaakt bij het eten. Na één slok begint Sterre te klagen dat het 'priklimonade' is. Het was echter 'gewone' limonade gemaakt met water uit de kraan.

Na aanhoudend geklaag besloot ik maar eens te uit haar beker te proeven. Gevolg: [ afbeelding ]

Meneer had er dus bij wijze van 'grapje' Tabasco doorheen geroerd... Heb ik maar even een 'pittig' gesprek over gehouden...

[disclaimer]
Al deze verhalen zijn waar. Met kinderen zoals de mijne hóef ik ze helemaal niet te verzinnen...
[/disclaimer]
Aaah arme Sterre...op zich wel grappig bedoeld denk ik

zijn jullie ook allemaal zo blij dat de kutkerstvakantie weer voorbij is?
  Jubileum moderator zondag 3 januari 2010 @ 18:47:03 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_76367877
Whahahaha tabasco
Eva ♥ en Iris ♥
pi_76368073
Tabasco in je drinken....aargh ...

Dochterlief moet morgen weer naar stage, maar er ligt veel sneeuw en ze moet op de fiets. (busverbinding naar stageadres is naadje... )
Ze had ook het idee dat het vandaag koopzondag was, dus ze wou nieuwe broeken kopen.
Koopzondag klopte niet, dus dochterlief sjaggie....

Gesprek vanmiddag:

Dochterlief: Ja ik ga echt nie naar stage morgen hoorrrr!
Fannie: Dan bel je maar dat je niet op de fiets wegkomt.
Dochterlief: Nee ik meld me wel ziek.
Fannie: Nee, eerlijk zijn, je bent niet ziek!
Dochterlief: Nou ik bel wel dat ik ziek ben en ga lekker shoppen in de stad morgen.
Fannie: Nou dacht het niet, niet naar stage, niet naar de stad....!
Dochterlief: Ja duh, dan ga ik wel lopen....
Fannie: Dan kan je ook naar stage lopen....
Dochterlief: Ja echt nie!!!
Fannie: Ja eg wellll!!!

En dit duurt zo een half uur, zucht.....

Pubertijd!...... Wat een heerlijke tijd!

pi_76368144
oh heerlijk Fannie!

Ik heb momenteel een kleuter die of totaal niet luistert of een grote mond heeft.. Daarnaast heeft ze OVERAL een weerwoord op.
Ik ben blij dat ze morgen weer naar school mag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76368554
Sterkte Vicky

Ik blijf zeggen:

Mijn kind kwam in de dreumestijd al in de pubertijd en daar is ze tot nu toe nog niet uitgeraakt!

(T'is echt zo...)
pi_76368647
zo ik heb dr hier een met een bord voor zijn kop zeg mén

ik ben bezig om voor mijn werk iets te doen, oke rijkelijk laat maar dat ter zijde. Kids moeten zich dus even een uurtje ! gedeisd houden. De hele dag hebben ze kunnen doen wat ze willen maar nu moet ik gewoon even rust om mijn kop hebben. Nou dat vond meneer maar niks, dat ie moest lezen (of wat ander doen waar ie zijn tetter bij dicht heeft, zolang het geen beeldscherm bevat) en dat moest luid verkondigd worden...
resultaat : boze pappa en mamma en een kind in bed... pff zal blij zijn als ie morgen weer naar juf mag

had geen behang meer helaas

edit : t werk was in 15 minuten af...
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76368720
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:00 schreef Fannie het volgende:
Sterkte Vicky

Ik blijf zeggen:

Mijn kind kwam in de dreumestijd al in de pubertijd en daar is ze tot nu toe nog niet uitgeraakt!

(T'is echt zo...)
he dat klinkt bekend helaas
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 3 januari 2010 @ 19:42:38 #221
206640 Beelzebufo
pi_76370380
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Aaah arme Sterre...op zich wel grappig bedoeld denk ik

zijn jullie ook allemaal zo blij dat de kutkerstvakantie weer voorbij is?
Morgen weer naar school!
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:47 schreef Lois het volgende:
Whahahaha tabasco
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:50 schreef Fannie het volgende:
Tabasco in je drinken....aargh ...

[...]
En dus niet eens zo weinig ook... Ik heb een verdorven smaak en vrijwel geen ingewanden meer over kwa 'heet', maar deze proefde ik behoorlijk...
pi_76370609
Tigran zit nu in de fase dat ie me expres voor lul zet buitenshuis. Vanmiddag dacht ik "kom ik geef die dekselse kinderen warempel leuke herinneringen aan het ouderwetsche pak sneeuw" en zette hem samen met zijn zusje op een slee en trekken maar.

Op een gegeven moment ging het een beetje stroef. Dus ik als een hijgend hert verder laten sleuren en wurgen totdat ik achterom keek. Zat ie gewoon met zijn voeten tegendruk te geven. Dus ik zeggen dat dat niet mocht, met zijn voeten slepen. En ja hoor: twee minuten later deed ie het met zijn handen. En toen met één hand, zodat de slee een afwijking kreeg naar links, en toen met de andere hand en toen zeilde de slee _zomaar ineens_ van de stoep af. Zusje landde *faceplant* recht in de sneeuw. Het arme kind was te beduusd om te huilen. Gaat ook moeilijk met je snavel vol sneeuw natuurlijk. Dat maakte meneer wel ruimschoots goed: "Stomme mama! Het is jouw schuld dat we gevallen zijn!"

En dan toen ik weer naar achteren stampte om ze opnieuw op de slee te zetten, ging hij heel ostentatief met zijn armen zijn gezicht beschermen en roepen "niet slaan!" Had ik een rol behang gehad op dat moment: ik had hem ermee afgetuigd

Het verhaal van de soep die ik later op de dag ophaalde ook op de slee van een kennis en die ook _zomaar ineens_ van de slee af lazerde zal ik jullie besparen.

Morgen mag ik weer naar mn werk
pi_76370680
De school heeft morgen studiedag hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_76370864
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:50 schreef snoopy het volgende:
De school heeft morgen studiedag hier
dat heeft Amber na de meivakantie... maar dan 2 studiedagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76371032
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
En dan toen ik weer naar achteren stampte om ze opnieuw op de slee te zetten, ging hij heel ostentatief met zijn armen zijn gezicht beschermen en roepen "niet slaan!"
Hier moest ik heel hard om lachen. Onze hond doet dat ook als je d'r aan dr halsband wilt pakken. Dan krimpt ze in elkaar alsof ze een klap verwwacht. Het beest is nog nooit in d'r leven geslagen.
pi_76371765
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:04 schreef Muks het volgende:

[..]

he dat klinkt bekend helaas
Hoera, mijn kid is niet de enige ....

Owowow het is toch wat met die kinders af en toe hé ...

Mag ik ook nog ff klagen stoom afblazen (OUD is per slot 1 en al klaag had ik laatst gelezen in de SC ) over m'n grote kind?

Hubby snurkt weer eens op de bank, buikje vol en wachtend op koffie... Hoe gesellie
(Verder istie wel lief hoor, maar soms.... )
pi_76372354
Dochterlief, help je ff met koffie indoen?

Ja is goed, ff dit aftypen...

Fannie pakt ondertussen vast de bekers...
Fannie doet ondertussen koffie in....
Fannie doet de suiker en de melk in...

Fannie deelt de koffie uit....

Fannie: "Alsjeblieft, en bedankt voor het helpen met de koffie indoen"
Dochterlief: "Dankje mamma voor de koffie "

Fannie:

Echt, soms hé......
  zondag 3 januari 2010 @ 21:00:47 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_76374162
Ze zegt tenminste dank je!
pi_76374304
Ja dat maakt alles weer goed!
pi_76374796
wow ze zegt dankje

komt hier ook een groot kind beneden : is dr geen koffie ? Nee als je dat niet zet....is dr geen koffie
dus die zit nu met een pruillip op de bank te mokken

mannen...soms zijn t net kids
pi_76374971
Toch herken ik mezelf er wel in Fannie.... ik was ook zo

Ik wilde best helpen, maar vond het flauw dat mijn moeder bepaalde wanneer dat dan precies was. Ik hoor mezelf zo in deze situatie zeggen: ja ik zou toch komen helpen als ik dit afgetyped had? Het is nog niet klaar, dan moet je ook niet alles in gaan staan schenken terwijl je weet dat ik nog aan het typen ben.

volgens mij was ik heul vaak niet zo lief....
pi_76377992
Ik herken mezelf er ook wel gedeeltelijk in hoor Pyttpytt

Alleen was ze op dat moment niet met iets bezig voor school o.i.d. , gewoon aan het chatten op MSN, dus daar kan best wel ff een pauze ingelast worden wat mij betreft (niet in haar ogen natuurlijk want stel je voor dat die ander weer wat typt )...

Het is hier in het algemeen zo dat als ik wat vraag, ff iets doen of wat opruimen (en dan hoeft ze echt niet a la minuut op te springen) dat ik het daarna nog 10 keer kan vragen en dan na een uur krijg je nog een blik van:
Jezusssss, ik zei toch dat ik het zo op zou ruimen...

Ze is ook vaak genoeg heel lief hoor
  zondag 3 januari 2010 @ 22:34:58 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_76380059
Oh hier vertelden we vanavond weer eens dat ze elke dag 2x het water van haar konijn moet nakijken. Ze reageerde wat geïrriteerd, maar mijn commentaar dat ze het anders vergeet moest ze wel om lachen.
Het is een soort straf dat we haar blijven herrineren.
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 08:35:11 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_76388730
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:26 schreef Fannie het volgende:
Dochterlief, help je ff met koffie indoen?

Ja is goed, ff dit aftypen...

Fannie pakt ondertussen vast de bekers...
Fannie doet ondertussen koffie in....
Fannie doet de suiker en de melk in...

Fannie deelt de koffie uit....

Fannie: "Alsjeblieft, en bedankt voor het helpen met de koffie indoen"
Dochterlief: "Dankje mamma voor de koffie "

Fannie:

Echt, soms hé......
Dan doe je dat toch ook als zij eens iets vraagt

Hier zijn ze bijv. heel huiverig voor de uitspraak; "Jouw nee, is mijn nee!"
pi_76413322
"jouw nee, is mijn nee!" die is goed!!! die ga ik onthouden! *meteen noteert in een blocnote'je...*
pi_76413958
noteer dan gelijk ook de volgende: een "heb ik geen zin in"-dag kan je belonen met zelf ook een "heb ik geen zin in"-dag voor zaken mbt die het kind wil houden. gewoon niks zeggen verder dan. werkte altijd als een speer bij broertje
pi_76414273
thanks! *ook meteen noteert...*
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 21:02:25 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_76414297
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:42 schreef mijsje het volgende:
"jouw nee, is mijn nee!" die is goed!!! die ga ik onthouden! *meteen noteert in een blocnote'je...*
En wel gebruiken he, anders werkt het niet

Mam, mag ik een bakje chips...
Jouw nee, is mijn nee...

ze weten dan al genoeg, nee dus
pi_76414398
*meteen oefenen gaat op manlief, zodat ik het later ook echt kan*
pi_76418934
vandaag is kleine meid weer zo lief, (maar nog steeds 14) dat ik me haast niet voor kan stellen dat ze gisteren met een kwaaie kop hou je bek riep, er hevig van schrok en met een klap de deur achter zich dicht gooide om vervolgens de trap op te stampen...
pfoe, lastig hoor om niet mee te gaan schreeuwen en haar een hou je bek naar dr hoofd te slingeren.
maar dat "heb ik geen zin "onthoud ik!!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:15:11 #241
258997 _Nathalie_
part of five
pi_76429038
Hier gisteravond en vanmorgen een dwarse puber.De gehele vakantie niks,nada geen last,tot aan gisteravond.
Vanaf vandaag starten de cito-toetsen op het vmbo en het "ik ga niet naar school,bekijk het maar,ik ga toch te laat komen,je denkt toch niet dat ik op de fiets ga met die rot sneeuw,ik ga toch die toets verpesten,ik hoef geen ontbijt" etc vlogen mij rond de oren,en dan gaat ie net zo lang door tot er gereageert word,echter ik ga er steeds beter in worden om zn boze en opvliegerige gedrag te negeren (niet altijd even makkelijk).
Dat van "jouw nee is mijn nee,en heb ik geen zin in dag",ga ik ook zeker onthouden.
Mr & Mrs M..
pi_76429146
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:15 schreef _Nathalie_ het volgende:
Hier gisteravond en vanmorgen een dwarse puber.De gehele vakantie niks,nada geen last,tot aan gisteravond.
Vanaf vandaag starten de cito-toetsen op het vmbo en het "ik ga niet naar school,bekijk het maar,ik ga toch te laat komen,je denkt toch niet dat ik op de fiets ga met die rot sneeuw,ik ga toch die toets verpesten,ik hoef geen ontbijt" etc vlogen mij rond de oren,en dan gaat ie net zo lang door tot er gereageert word,echter ik ga er steeds beter in worden om zn boze en opvliegerige gedrag te negeren (niet altijd even makkelijk).
Dat van "jouw nee is mijn nee,en heb ik geen zin in dag",ga ik ook zeker onthouden.
Lekker laten uitrazen. Het is toch zijn(of haar) leven? Gewoon zeggen dat het jouw geen reet intresseert hoe die testen gaan, jij hebt je diploma en een baan. .

En dat te laat komen of niet komen opdagen dat merkt ze zelf wel op school. Mag ze lekker nablijven ofzo. Daar heeft ze toch alleen zichzelf mee.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:44:26 #243
258997 _Nathalie_
part of five
pi_76431739
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lekker laten uitrazen. Het is toch zijn(of haar) leven? Gewoon zeggen dat het jouw geen reet intresseert hoe die testen gaan, jij hebt je diploma en een baan. .

En dat te laat komen of niet komen opdagen dat merkt ze zelf wel op school. Mag ze lekker nablijven ofzo. Daar heeft ze toch alleen zichzelf mee.
Net een mailtje van de mentor van zoonlief.Hij was even bij hem langs gegaan en was al een stuk minder nerveus,deed zn best en was netjes op tijd op school....
Bij te laat komen laten ze je op die school niet nablijven,maar moet het kind eerder komen,bij 3 x te laat is het een vierkant rooster.Vorig jaar kon hij dus al een keer om 07.15 uur de deur uit ipv 07.45 uur,hield ook in een half uur eerder zn bed uit,en dat vond ie niet bepaald prettig .
Mr & Mrs M..
pi_76431801
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:44 schreef _Nathalie_ het volgende:

[..]

Net een mailtje van de mentor van zoonlief.Hij was even bij hem langs gegaan en was al een stuk minder nerveus,deed zn best en was netjes op tijd op school....
Bij te laat komen laten ze je op die school niet nablijven,maar moet het kind eerder komen,bij 3 x te laat is het een vierkant rooster.Vorig jaar kon hij dus al een keer om 07.15 uur de deur uit ipv 07.45 uur,hield ook in een half uur eerder zn bed uit,en dat vond ie niet bepaald prettig .
Tja, dan weet ie best wat de consequentie is van te laat komen, dus dat laat ie echt wel uit zn hoofd denk ik.

Het is gewoon spanning afreageren, en jij was in de buurt.
pi_76535186
We hebben weer een mooie

Gisteravond wilde ik de nodige papieren bij elkaar gaan zoeken voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Salarisstrookje, kopieën ID en contractjes, alles check. Neuriënd pak ik dus mijn keurig nette mapje met diploma's. Natuurlijk moet ik me wel eerst door 3 wagonladingen Nijntje-boekjes, Lego-instructies en diverse kunstwerken van kindermakelij graven om bij mijn administratie te komen maar ach, dat weet je toch als je een bepaalde kast tot Verboden Gebied verklaart mama, want dat is dan automatisch een kast met ruimte dus daar hengsten we dan alles in wat we op moeten ruimen van jou.

Maar goed, mapje open, diplomaatjes eruit. Behalve dat de diplomaatjes er een beetje magertjes uitzien. Hee, dat is helemaal geen diploma, dat is een oude cijferlijst van vóór mijn eindexamen, en van dat ene semester voor het propedeutisch examen zijn ze vast ook niet onder de indruk. Waar zijn mijn diploma's?

Alle Nijntje-boekjes, Lego-instructies en diverse kunstwerken van kindermakelij dus uit de kast getyft en panikeren maar. Al mijn mooie nette mapjes blijken leeggehaald, geplunderd. Er ligt nu een grote brij aan documenten en half gevulde mapjes. En oh ja, de jongste heeft iets met scharen tegenwoordig dus er is in sommige dingen een beetje geknipt. Moet kunnen he, is goed voor de fijne motoriek, de peuterjuf zei het zelf. Hier schuimbekt een trotse moeder.

Trui en bovenshirt uit, met rode kop en koud zweet verder graven naar mijn mooie middelbare schooldiploma (nog van vóór de Basisvorming) en mijn bul. Waar zijn #&*@^$@( mijn fokking belangrijke papieren? Tussen de diverse kunstwerken van kindermakelij dus, blijkt uiteindelijk

Drie kwartier paniek, ik zag mijn nieuwe aanstelling al verdampen en het kon ook weleens zo zijn dat ik een beetje geschreeuwd en gesnauwd heb naar alles wat bewoog

Ik wil een kast met een slot
  Jubileum moderator donderdag 7 januari 2010 @ 20:20:10 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_76536154

Eva ♥ en Iris ♥
pi_76536698
Wat erg mwana, toch maar een slot dan. Hier ligt dat spul op zolder waar mevrouw Echt Niet komt zonder toezicht.
*OUD heilige*
pi_76538415
Er zit nu van dat waslijn-touw om de knoppen van MIJN KAST geknoopt
pi_76543425
Wat erg Mwana! Slot is een goede optie! Helpt hier goed net zoals kinderveilige sluiting.

Nu nog bij de douche. Kim had haar pop gewassen met een bijna volle fles doucheschuim van haarzelf. Had ze een krukje gepakt en kon ze er zo bij. Gelukkig alleen de hele douche eronder en de handdoeken en Kims kleren. Die uit moesten en daar was ze niet blij mee. Heeft de hele buurt wel gehoord.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:41:58 #250
258997 _Nathalie_
part of five
pi_76551235
Herkenbaar hoor Mwana.Hier is dat al de hele week met een schoolpasje en de copie van zoonlief zn ID kaart.
Meneer blijft ten stelligste vol houden dat hij het op het computermeubel van Marco heeft neergelegd.Ik heb alle lades en kastjes inclusief vakjes die volstaan met spellen etc doorzocht,maar nergens dat schoolpasje etc te vinden.Gevraagd of hij dan toch maar eens in zn kamer wil kijken,kijkt ie rond en zegt dan...zoooo ik heb gekeken en niets gevonden ...grrrrr....
Mr & Mrs M..
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:36:13 #251
206640 Beelzebufo
pi_77138166
Vandaag weer eens een ouderwetse ergernis, gewoon niets complex.

Ik haalde Jasper en Sterre op van school.
Ineens zegt Sterre, out-of-the-blue: " Ik heb in mijn broek gepoept! "

Na een kleine snuffeltest was er maar één constatering mogelijk: poepindebroek
Toen ik vroeg waarom ze niet even naar de WC was geweest kwam het antwoord "Ik wist niet dat ik moest!"

Onderweg naar huis kon Sterre het niet laten om aan iedereen, maar dan ook aan íedereen te vertellen:
" Ik heb in mijn broek gepoept! " wat me nogal veel blikken opleverde...

Om maar eens een nieuwe smiley te gebruiken: Thuis onder de douche schoongespoeld, schone onderbroek aan, geen woorden meer aan vuil gemaakt.
pi_77138659
Waar ging dat dan ineens over?
Wel een momentje inderdaad.
pi_77150177
Hahaha dat ook melden aan iedereen he

Tigran deed dat ook een tijdje. Midden in de supermarkt tegen een stel wildvreemde mevrouwen: "Hallo! Ik moet poepen!" En dan echt met zo'n gezicht van
  zondag 24 januari 2010 @ 16:00:25 #254
206640 Beelzebufo
pi_77212674
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:49 schreef freecell het volgende:
Waar ging dat dan ineens over?
Wel een momentje inderdaad.
Inmiddels heeft het hele spul hier diarree en/of diarree gehad. Was dus blijkbaar een voorbode...
  maandag 1 februari 2010 @ 11:11:56 #255
206640 Beelzebufo
pi_77506116
Vannacht was het weer stoomafblazenswaardig...

• Zo rond 03:00 klonk het Ik heb gelekt! Ik heb gelehekt! . Een plasincident dus, maar uiteraard náást het plaszeiltje en een groot deel was in het dekbed getrokken...

• Zo rond 05:00 gestommel op de trap. HET ONWEERT. Bang kind in bed genomen, weer min of meer zzzzlapen...

• Zo rond 06:30: Eerste kind alweer wakker, stond naast het bed te stuiteren

Vervolgens: godsgruwelijke file gehad, veel ongelukken onderweg...
  • Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:05:24 #256
    258997 _Nathalie_
    part of five
    pi_79343402
    Arghhh,hier heeft puber het echt weer op zn heupen,niets is goed en volgens hem ligt het allemaal aan mij ...
    Het begon maandag al,toen het schooladvies bekend zou worden (doet nu vmbo-lwoo).In de auto op weg naar school,niets aan de hand,totdat we het schoolplein opliepen,toen was het een heel ander kind,stoer doen,een ander soort taalgebruik etc.Met zn mentor er over gehad,en die kent hem alleen maar zo
    Huiswerk leren?.Ach gewoon keihard liegen en volhouden dat ie het kent,en als ie dan geheel onverwachts overhoord word,dan ontploft ie.

Momenteel zou ik hem met alle liefde achter het behang kunnen plakken grrrr
    Mr & Mrs M..
    pi_79346294
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:05 schreef _Nathalie_ het volgende:
    Arghhh,hier heeft puber het echt weer op zn heupen,niets is goed en volgens hem ligt het allemaal aan mij ...
    Het begon maandag al,toen het schooladvies bekend zou worden (doet nu vmbo-lwoo).In de auto op weg naar school,niets aan de hand,totdat we het schoolplein opliepen,toen was het een heel ander kind,stoer doen,een ander soort taalgebruik etc.Met zn mentor er over gehad,en die kent hem alleen maar zo
    Huiswerk leren?.Ach gewoon keihard liegen en volhouden dat ie het kent,en als ie dan geheel onverwachts overhoord word,dan ontploft ie.

Momenteel zou ik hem met alle liefde achter het behang kunnen plakken grrrr
    Oeh dat klinkt echt als Superpuber idd... Is zich lekker los aan het maken. Ik zou zeggen vooral qua dat huiswerk even in zijn sop gaar laten koken. Je bent anders alleen maar politie-agentje aan het spelen en het eindresultaat is toch dat alleen hij zichzelf kan motiveren. Steek je energie liever in iets anders, zoals heel veel chocola voor jezelf kopen

Mijn moeder overhoorde mij ook heel veel onverwachts, vooral in de tweede klas. Toen ik bleef zitten Zodra ze het me weer zelf uit liet zoeken ging het prima. Of nou... beter.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 23:13:49 #258
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_79358596
    Mijn leraren wisten niet eens wie ik was toen ik eindexamen kwam doen .
      zondag 21 maart 2010 @ 10:41:08 #259
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_79397752

Dit zijn heel duidelijk van die 'kleine lettertjes dagen'

Googled naar online shops voor een shotje zelfbeheersing...
    pi_79397860
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 10:41 schreef Brighteyes het volgende:

Dit zijn heel duidelijk van die 'kleine lettertjes dagen'

Googled naar online shops voor een shotje zelfbeheersing...
    alsje het gevonden hebt, geef mij een link..
    Ik ben ook nog op zoek naar een overdosis geduld.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zondag 21 maart 2010 @ 14:24:43 #261
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_79404610
    pi_79941641
    Hier een grote rol en boel veel lijm graag. Voor iets van 85 kilo.

Mijn betere helft vond het wel een goed idee om terwijl ik heen en weer aan het rennen was om alles voor op de gourmet in stukjes te snijden en op tijd klaar te hebben zijn koptelefoon op te zetten en lekker een flimpje te gaan zitten kijken. Gehoorapparaatjes uit natuurlijk, anders past het niet. Ik had immers niks gezegd en dan hoef je ook niks te doen, da's logisch.

Na een half uur staat Lukas achter me. "Nat," piept hij en zit aan de sla. "Ja, de sla is een beetje nat," Antwoord ik. "Nat! Nat!" herhaalt hij. "Jaha," zeg ik. "De saus is ook nat, niet aanzitten!" Hij blijft even stil. Er verschijnt een denkrimpeltje. "Grote plas," zegt hij uiteindelijk. Hij staat ook opvallend wijdbeens.

Uitkleden, wassen, omkleden en aan de dis maar.

Na het gourmetten even lekker fietsen met Lukas. Medicatie staat weer redelijk goed afgesteld, dus hij is prima te doen. Eenmaal terug ben ik de drempel nog niet over of kind nummer twee (eigenlijk nummertje drie), net een paar maanden zindelijk, rent met een grote natte plek voorbij.

Uitkleden, wassen, omkleden en verder maar. Ik moet even vijf minuutjes naar boven dus. Let je even op schat?

Ik kom weer beneden. Lukas staat onderaan de trap. Hij heeft een paasei uit de keuken gestolen en heeft *kaching boem* weer in zijn broek geplast. Als je film aan het kijken bent namelijk, en je vrouw is aan het koken en geeft je de kleding om je kind weer aan te kleden, dan hoef je niet na te denken en dat luierbroekje er zelf bij te denken. Logisch.

In his defence: mijn nu-niet-zo-lief is aan de antibiotica, en iedereen weet dat je dan in een Cro-Magnon verandert. Da's ook logisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 04-04-2010 22:28:38 ]
      Jubileum moderator zondag 4 april 2010 @ 20:43:45 #263
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_79944774
    Eva ♥ en Iris ♥
      zondag 4 april 2010 @ 22:15:31 #264
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_79948422
    omg.....
    pi_79948873
    Zal ik ook nog even een hele flauwe grap over Eerste Piesdag maken?
      maandag 5 april 2010 @ 15:16:39 #266
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_79968222
    Nee he?
    *OUD heilige*
    pi_80194342
    Lukas heeft net mijn nieuwe bril gesloopt. Heb *%^#%#@ nog geen tijd gehad om het ding te declareren en hij heeft er de pootjes en neussteunen afgefröbelt. Kostte hem 23 seconden terwijl ik een toetje aan het halen was
      zondag 11 april 2010 @ 22:16:16 #268
    206640 Beelzebufo
    pi_80206152
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Mwanatabu het volgende:
    Lukas heeft net mijn nieuwe bril gesloopt. Heb *%^#%#@ nog geen tijd gehad om het ding te declareren en hij heeft er de pootjes en neussteunen afgefröbelt. Kostte hem 23 seconden terwijl ik een toetje aan het halen was
    want herkenbaar...

Hier is de pre-verjaardagsstress goed te merken. Ik heb een paar keer moeten dreigen met het niet-door-laten-gaan van de verjaardag, wat tot mijn verbazing nog indruk maakte ook...
      woensdag 28 april 2010 @ 19:34:06 #269
    206640 Beelzebufo
    pi_80815350

Op woensdagavond heeft Jasper (tijdelijk, gelukkig) trompetles in het kader van een schoolproject. Door een onhandige actie in de agenda kon ik hem er niet heenbrengen (StAfbMom #1), maar gelukkig was de moeder van een klasgenoot bereid om een paar straten om te rijden en hem mee te nemen.

Wat veel erger was, was dat meneer een hangslot op zijn trompetkoffer gedaan had. De reden hiervoor was dat zijn kleinste zus steeds de trompet uitpakte (terechte klacht). Op zich niet zo'n ramp, ware het niet dat hij een slot had gepakt waarvan maar één sleutel was.

Die hij twee minuten voor vertrek kwijtmaakte, en dan ook echt spóórlóós weg. Met nog één minuut te gaan heb ik toen maar de Dremel gepakt en het slot opengeslepen zodat hij toch nog op tijd weg kon. Uiteraard wel onder dreiging van mijn kant dat ik van zijn zakgeld een nieuw slot ga kopen.

Hij is nu net weer thuis en de sleutel materialiseerde, ongelogen werkelijk waar, spontaan weer uit de blauwe lucht tevoorschijn.

* Beelzebufo gaat zachtjes twijfelen aan zijn geestelijke gezondheid. Zal wel met het slaapgebrek te maken hebben...

(Slaapgebrek heeft overigens niets met de kinderen te maken, maar met de tinnitus die ik sinds november heb... Volgende week éindelijk naar de KNO arts...)
      zaterdag 1 mei 2010 @ 13:04:08 #270
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_80899660
    * Paradijsvogeltje fluistert iets over opzettelijk zoekmaken van sleutels door koters die een hekel hebben aan muziekles of niet geoefend hebben...

Dat zou wel het plotselinge opduiken van de sleutel verklaren.
    pi_80906171
    ik wil even kwijt dat ik de verpleegster van kiro op de nico in zwolle gemeen vind. die gaf aan mij aan dat ze het maar raar vind dat we zo weinig bij kiro op bezoek komen (meestal eens per dag, al 10 weken lang, met het vooruitzicht dat nog maanden vol te moeten houden). ik heb netjes uitgelegd dat ik ravi (zijn tweelingbroertje die gisteren geboren had moeten worden en niet 19 februari) en selene (bijna 2) ook nog thuis heb en dat het een uur rijden is naar groningen en het 3de ziekenhuis en de 5de andere afdeling. eigenlijk had ik een honkbalknuppel willen pakken om dat mens daarmee dan even duidelijk te maken dat ik mijn best doe maar mezelf oprecht niet in 5 stukken kan verdelen, hoe graag ik dat ook zou willen. maar ik heb me dus beperkt tot rustig uitleggen dat ik nu eenmaal geregeerd wordt door noodzaak.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 18:47:06 #272
    274310 agenda
    altijd vol!
    pi_80908898
    Wat mij betreft had je die honkbalknuppel mogen pakken. Wat kunnen mensen soms toch domme opmerkingen maken.

Ik vind het wel knap dat je rustig bent gebleven, ik werd soms erg moe van vooroordelen.
    pi_80909183
    Ik zou een klacht indienen tegen zo'n hork. Wat denkt ze wel niet!?

Edit: allejezus simmu, ik zie nu pas in wat voor situatie je zit...kan je alleen maar sterkte wensen en ik hoop dat jullie snel iets meer zekerheid en herstel zullen krijgen. Sterkte!

[ Bericht 43% gewijzigd door Mwanatabu op 01-05-2010 19:04:29 ]
    pi_80909794
    Honkbalknuppel was zeer terecht vind ik. Wat een hork idd! En herkenbaar ook zulk commentaar.
    pi_80913664
    Noujaaaaa

Wat zei ze na je commentaar?
    pi_80924065
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 21:23 schreef freecell het volgende:
    Noujaaaaa

Wat zei ze na je commentaar?
    ze trok wel bij geloof ik. aan de ene kant snap ik het wel. die nicu is een heel heel klein wereldje eigenlijk. die verpleging kent doorgaans de situatie, en dat is bij ons nu niet omdat we nogal ziekenhuis en afdeling swappen. maar toch. ik ervaar het als vrij lomp. wat worden we verondersteld te doen? sangdrax maar 20 weken niet werken (duh), ik maar aan selene vragen of ze oppast? drankorgel buurvrouw op ravi en selene laten passen? sowieso vind ik ravi veel te klein voor een oppas. ben dat konstante gebitch een beetje beu. ze willen bv ook altijd beide ouders bij het wekelijkse artsgesprek. in meppel ging dat nog wel (ravi en selene mee) maar nu in groningen zie ik het niet zitten, want het is gewoon te lang in de maxi cosy voor ravi. dus gebitch.
      zondag 2 mei 2010 @ 10:29:15 #277
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_80924149
    Ik vind het een beetje raar dat ze geen rekening houden met het feit dat het niet om één, maar om twee kindjes gaat die te vroeg geboren zijn. Je zou een wat professionelere houding mogen verwachten van een afdeling die daarin gespecialiseerd is, in plaats van al dat CB geneuzel .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
    pi_81483646
    *ding dong* Het buurmeisje. Ik schop een kind voor de tv weg naar buiten. Ga maar lekker spelen!

*ding dong* De moeder van het buurmeisje. Het kind is in de plomp gevallen en beweert geduwd te zijn door mijn nageslacht. Ik onderwerp mijn kind aan een kruisverhoor en fiets naar de plomp op zoek naar ooggetuigen. Vind alleen drie mensen die *plons* gehoord hebben en daarna pas die kant op keken. Heb ik een monster opgevoed?

*ding dong* Ik bel aan bij de buren. Ooh nee hoor, ze was toch vanzelf gevallen. Geen sorry ofzo dat de halve buurt nu denkt dat er een psychopaat van bijna 7 rondloopt die Arme Onschuldige Buurmeisjes zomaar de plomp induwt.

*ding dong* doet mijn hoofd. Waar is de Ibuprofen?
    pi_81483749
    Grrrrrr dat is lomp Mwantadinges!

Gemeen kind, dat buurmeisje. Volgende keer niet eigen kind schoppen, maar buurmeisje
    And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
    12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
    En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
    pi_81483825
    wat een rare buren zeg... een buurmeisje die liegt (kan ik nog inkomen als het gaat om geen straf vs wel straf maar naar dat het net je kind betreft...) en haar ouders die niet eens even bij je komen om aan te geven dat ze erachter gekomen zijn dat je kind niks gedaan heeft...
      zondag 16 mei 2010 @ 12:28:24 #281
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_81484022
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 12:22 schreef mijsje het volgende:
    wat een rare buren zeg... een buurmeisje die liegt (kan ik nog inkomen als het gaat om geen straf vs wel straf maar naar dat het net je kind betreft...) en haar ouders die niet eens even bij je komen om aan te geven dat ze erachter gekomen zijn dat je kind niks gedaan heeft...
    Dit dus!
    pi_81484361
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 12:22 schreef mijsje het volgende:
    Jawel, dat deden ze wel, maar op een toon alsof kinderen dat nu eenmaal doen.
    Niet de eerste keer hoor, ben al vaker aangesproken door één van de ouders dat hij iets gedaan zou hebben en dat dan uiteindelijk blijkt dat ze zelf begonnen was met meppen of dat ze hem de schuld maar had gegeven omdat ze zelf dan geen straf kreeg.
    pi_81484437
    pff, het blijven rare mensen... ik kan me de dingdong naar de ibuprofen wel voorstellen...
      zondag 16 mei 2010 @ 14:42:19 #284
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_81489227
    Pff, ben je lekker mee...

Buurmeisje dumpen en ander vriendinnetje zoeken?
    pi_81754492
    En nu graag een rol behang voor de organisatie van het zwembad. Meneertje heeft nu twee jaar zwemles. Alle tijd dus om te beoordelen of hij rijp is om af te zwemmen. Maar nee. Vandaag kreeg ik een pampiertje in mijn handen gedrukt dat hij volgende week zaterdag nu echt mag. Een week van tevoren krijg je dat dus te horen.
    Gevolg: kan ik zijn verjaardagsfeestje gaan verzetten. Net gereserveerd en aan alle vriendjes de kaartjes uitgedeeld.

Volgende ronde afzwemmen is over 6 weken. Denk dat dat het wordt. Ach, het heeft ook maar een euro of zevenhonderd gekost tot nu toe he
    pi_82827005
    Ik moet even hoor
    Het begon vanmorgen al. Om 7 uur wakker, om de 2 minuten moest er een andere dvd in : Bumba kijken, lala kijken, baby kijken. Daarbij kwam dat ze boterham met hagelslag wou, en toen ik die had gemaakt wou mevrouw toch liever jam, nou mooi niet dus!!
    Dat was de eerste keer gillen...nou goed dat is nog niet zo erg. Ik ben echt heel even de gang in, kom terug.. heeft ze de tv onder de boter en hagelslag gesmeerd
    Maar die mag dus niet met een gewoon doekje gepoetst worden dus moest ik naar stad om die doekjes te halen.

Dana gelukkig weer vrolijk want ze mocht de pop mee naar stad en ze mocht zelf lopen, wel aan het handje zeg ik tegen dr. Dus we lopen in de stad, ze struikeld en ik wil dr oprapen, komt er een auto aan (die daar dus niet mag rijden) wil linksafslaan over het stuk waar wij lopen en ik dus dana aan het oprapen ben..dat gaat schijnbaar niet snel genoeg dus die eikel begint te toeteren..en rijd ons gewoon bijna overhoop Echt dan moet ik me zo inhouden om niet uit mijn vel te srpingen. Ze kunnen wat zeggen over de jeugd, maar sommige bejaarden zijn nog vele malen asocialer kan ik je zeggen

Veilig thuis gekomen waar het een teringzooi is en waar dana alles onder aan het smeren is en ik stiekem heel blij ben als ze zo even naar bed kan en ik in alle rust kan opruimen

Soms heb je van die dagen dat er 1 ding gebeurd en daardoor de rest allemaal al snel irritant is
    pi_82872226
    Leander: drinken drinken drinken
    Ik: wil je drinken?
    Leander: jaaaaaaa
    Ik: 'mama, mag ik drinken?'
    Leander: mama magge drinken?
    Ik: ja, natuurlijk mag jij drinken *insert 3 complimenten*

Intussen ga ik door met wasopvouwen, Leander loopt rond met drinken
    Ik: ga maar even zitten met je drinken
    Leander: *loopt*
    Ik: Leander, niet lopen met je drinken...
    Leander: *loopt en jengelt*
    Ik: Leander, ga even zitten

Leander kijkt naar beker, kijkt naar opgevouwen was....

KIEP, zo in de wasmand

WRAAAAH

Leander: Mama, op, nieuwe in... DRINKEN DRINKEN DRINKEN

woensdag 16 juni 2010 @ 11:01:07 #288
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82872423
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:56 schreef freecell het volgende:

KIEP, zo in de wasmand

WRAAAAH

pi_82872478
    oef Free

Bla fijn zulke dagen zeg.
    Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_82872613
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:56 schreef freecell het volgende:

KIEP, zo in de wasmand

WRAAAAH

wat een draak!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_82872674
    Mja, hij is een jeuzeldreuems vandaag en niet een beetje
    En normaal is hij zo makkelijk...
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:08:27 #292
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82872704
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:07 schreef freecell het volgende:
    Mja, hij is een jeuzeldreuems vandaag en niet een beetje
    En normaal is hij zo makkelijk...
    dat doet ie normaal nooit
    pi_82872759
    Free
    maar heel stiekem ook wel een

bla, hopelijk vandaag een gezelligere dag..
    pi_82872778
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat doet ie normaal nooit
    Nou, dat dus
    pi_82872792
    Ik had er vanmorgen 2!
    Allebei slecht geslapen dus zo chagarijnig als de pest. Tess zat steeds met haar handen in eenemmer water en Amber weigerde om aan te kleden. TOen ze eenmaal aangekleed was hadden we nog een "schoenenruzie"
    NEE MAMA, IK DOE DIE ZWARTE NIET AAN!! DIe zijn STOM!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:11:22 #296
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82872829
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:10 schreef Vicky het volgende:
    Ik had er vanmorgen 2!
    Allebei slecht geslapen dus zo chagarijnig als de pest. Tess zat steeds met haar handen in eenemmer water en Amber weigerde om aan te kleden. TOen ze eenmaal aangekleed was hadden we nog een "schoenenruzie"
    NEE MAMA, IK DOE DIE ZWARTE NIET AAN!! DIe zijn STOM!
    Jen wilde een rok aan.. Maar ik vond het vanmorgen te koud... Maar bij nader inzien had het makkelijk gekunt.. Nou ja, mag papa haar vanmiddag lekker omkleden.
    pi_82872898
    Whehe, er hangt écht iets in de lucht
    pi_82872939
    Amber wil een lange broek en een trui aan al s de mussen dood van het dak vallen en als het vriest dat het kraakt wil ze een korte broek en crocs/slippers..
    Ik heb regelmatig ruzie 's ochtends over wat ze aan trekt.

Vanmogen om half 8: Amber, wil je je even aan gaan kleden. Toen om kwart voor 8 Amber, ga je nou aankledn want het is bijna tijd om naar school te gaan. Toen had ze een hemd en een onderbroek aan en d'r broek hing op half 7. Mevrouw kreeg m niet dicht namelijk. Dus ik zei, doe dan eerst je t-shirt aan dan doe ik zo je broek. Nou dat was drama want die broek moest perse eerst..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_82872981
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:09 schreef Deepfreeze het volgende:
    bla, hopelijk vandaag een gezelligere dag..
    Het was dezelfde middag alweer heel veel beter
    pi_82873053
    Haha

Ik zou de neiging hebben om haar dan maar een keer midden in de winter met korte broek te laten gaan
    Heeft mijn moeder een keer bij mij gedaan. Het was warm en ik wilde persé alleen in een korte broek naar school.

Nou, toen heeft mijn moeder me met alleen een korte broek afgezet, zo genant
    pi_82873104
    vol
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')