abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69876149
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:03 schreef mspoez het volgende:
He Nathalie wat akeligl Gelukkig dat je thuis was met ze!

Simmu; voorschoolse opvang kost me een vermogen (zou bruto zo'n 500 per maand zijn) en dat vind ik wt gortig voor maximaal 30 minuten. Komt bij dat ik vind dat hij dat potjandrie moet kunnen - stoornis of geen stoornis, je gedrag kun je altijd reguleren. Wel lief dat je meedenkt hoor!
Ja, maar ik vind dat je dat een stuk minder kunt eisen van hem. Ik zou toch weer ernstig gaan nadenken over die oppas. Je kunt van hem blijkbaar ondanks al jouw moeite, liefde en goede bedoelingen toch niet verwachten dat hij alleen (met zijn broertje) blijft.

Ik ben bekend met PDD-NOS problematiek in een hoop vormen. Nu is elke mens uniek, dus ook elke mens met PDD-NOS, dus ik weet nog geen 3% van alle mogelijkheden, maar de gemene deler die ik vaak zie is dat de zelfstandigheid later op gang komt. En één van de dingen die nogal sneu kunnen zijn is dat ze daardoor niet kunnen voldoen aan het verwachte niveau.

Jij bent ontploft, dus jij voelt je nu ontzettend naar hierover, maar hijzelf zal hier ook mee zitten. Ik denk niet dat hij wél uitkijkt naar die ochtenden, en zijn broertje al helemaal niet. Dat heeft ook recht op bescherming! Daarnaast denk ik ook niet dat het goed is voor jouw arme hartje om elke ochtend te duimen dat het maar weer goed gaat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:29:30 #52
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69879725
Mwanatabu - Er zijn maar twee soorten gedrag, gewenst en ongewenst. Ook een kind met een stoornis kan gewenst gedrag laten zien, dat is een keuze. Ik kan hem voorzien van wat hij nodig heeft daarvoor maar het belangrijkste is dat ik tot hem doordring en hij zélf beslist goed gedrag te gaan laten zien.

DJMO, de verantwoordelijkheid die hij nemen moet is in eerste instantie die voor hemzelf. Als hij zorgt dat zíjn gedrag goed is wordt het vanzelf prettiger voor iedereen. Dat realiseert hij zich terdege, heeft hij zelf ook zo benoemd, maar hij heeft moeite met het maken van de juiste keuze. Nu dat schemaatje er is zijn die keuzes eigenlijk weggenomen; daardoor kan het niet verkeerd gaan, zogezegd. Hoop ik dan.

Vanavond uitgebreid met de beide heren besproken hoe het vanmorgen gegaan is, ze waren er beiden blij mee dat er geen ruzie was geweest. Afgesproken dat donderdag weer zo te doen, morgen ben ik thuis en kan ik het nog een keer met ze bespreken. Fijn, en dank voor jullie meedenken.
Prrrrr
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:03:49 #53
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69880989
Mspoez, hoe lang heb je elke aanpak geprobeerd? Want nu komt het op mij over dat je van de ene aanpak naar de andere, naar de andere, naar de andere... etc. Kies de beste uit en doe het daarmee. Jij kent hem het beste en als jij zegt dat hij zelf kan beslissen om goed gedrag te laten zien, kun je het beste bij één aanpak blijven en voet bij stuk houden. Ik hoef je denk ik ook niet te vertellen dat je een structuurvolle situatie moet achterlaten Ik denk ook dat je hem de instructie moet geven niet de verantwoordelijkheid te nemen voor zijn jongere broer. Geef ook je jongste een rooster/schema. Die moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Komt hij te laat op school? (om de één of andere reden) Dan is dat zíjn probleem en krijgt hij enkel met jou en papa te maken. Niet met zijn oudere broer. Ik denk dat het bij je oudste stress veroorzaakt als hij het gevoel krijgt "ook nog eens" op zijn jongere broer te moeten letten.

Succes ermee. Ik kan me voorstellen dat je je af en toe even moet herpakken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:01:18 #54
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69890695
Tot nu toe was er geen echte 'aanpak' voor de ochtenden Paradijsvogeltje; tot de herfstvakantie was er oppas, dat bouwde af tot die tien minuten na mij ook weg was en daarna bleven ze dus samen thuis. Dat ging redelijk tot een maand of twee terug en sindsdien ging het in rap tempo slechter. De standaard beloning (samen koken, spelletje doen, zoveel keer goed gedaan = kadootje) hielpen niet, de standaard straffen (geen tv, vroeg naar bed) ook niet. Nu dus dit proberen.

In het schemaatje staat ook inderdaad: je hoeft niet op je broer te wachten. Jongste kan dat prima zonder schema, gelukkig, en die weet ook wel dat als hij te laat is hij dat aan zichzelf te wijten heeft.

Vandaag gaan we samen taart bakken. Das dan wel leuk!

Goed. Genoeg in dit stoomafblaastopic over iets eigenlijk offtopics. Thnx!
Prrrrr
pi_69901614
Ik denk echt dat je te veel van je zoon verwacht. Met een stoornis is het veel moeilijker, en kan het op momenten zelfs onmogelijk zijn, om gewenst gedrag te vertonen. Alsof je van een blinde verwacht dat hij een schilderij beschrijft.
pi_69903410
Hoe vaak moet je iets blijven zeggen.
Zou je je kleine broertje met rust willen laten? Zou je hem niet willen optillen alsjeblieft?
Ik was de tafel aan het afruimen, en ik hoor Koen huilen. Ik kom terug en vraag wat er aan de hand is. Sander had aan zijn haar getrokken

Nog zoiets: Zoals botsen met tractors, stenen gooien. Buiten spelen Plassen in een steeg (wat ik aan de andere kant nog enigszins grappig kan vinden want ja als je moet dan moet je) maar als je hem binnen haalt en uitlegt dat het niet mag en vervolgens weer naar buiten laat, om vervolgens WEER het zelfde te zien doen is het gewoon klaar. Dan blijft hij definitief binnen. Krijg ik nog een grote mond toe: "ik vind jou niet lief, ik vind je stom, stombo"

Ik zet hem op de trap en zegt dat hij moet afkoelen. Inmiddels komen er tranen en woede. "Hou je bek!!!" krijg ik te horen. Meestal laat ik hem zo'n 4 tot 5 minuten zitten. Maar op de trap zitten is niet boeiend meer. Hij vermaakt zich wel.
Na een goed gesprek gaat het weer een paar minuten goed. "Ik ga nu echt luisteren mama, echt echt waar!!!"
Nou mooi niet dus.
Als ik alles moet gaan verbieden zit hij als een kasplantje thuis, dat is toch ook niet de bedoeling? Syteempjes met stickers, kalenders met kruisjes het werkt allemaal niet meer
En waar komt die grote mond vandaan? Is het het eind van het schooljaar? Toe aan vakantie?
Waar is dat eiland??
Maar vooral
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:05:52 #57
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69903609
Dus, Sombie, een kind met een stoornis mag gewoon de baas spelen en zijn broer zeer doen en dingen stukmaken van een ander? Ok. Ook een manier van ermee omgaan. Ik kies ervoor het voor hem zo goed mogelijk mogelijk te maken zich wél te gedragen zoals de buitenwereld dat van hem verwacht. Maar dat is een verschil in visie, denk ik.
Prrrrr
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:06:55 #58
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69903637
*aai LL*. Wat vervelend... hoe oud is Sander?
Prrrrr
pi_69906014
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:29 schreef mspoez het volgende:
Mwanatabu - Er zijn maar twee soorten gedrag, gewenst en ongewenst. Ook een kind met een stoornis kan gewenst gedrag laten zien, dat is een keuze. Ik kan hem voorzien van wat hij nodig heeft daarvoor maar het belangrijkste is dat ik tot hem doordring en hij zélf beslist goed gedrag te gaan laten zien.
...
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Die stoornis verhindert hem die keuze/beslissing juist door de prikkelverwerking door de war te gooien. Daarom heet het toch ook het kenmerk van een prikkelverwerkingsstoornis?

Nu ben je blijkbaar -zie succes deze ochtend- vandaag wel doorgedrongen tot hem en hem je hem voorzien van wat hij nodig heeft, dus ik zou zeggen houden zo en praten praten praten en vooral herhalen. Never change a winning team
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_69910750
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef mspoez het volgende:
*aai LL*. Wat vervelend... hoe oud is Sander?
Hij wordt volgende maand 5

Ik heb net met mijn vriend een nieuw systeem bedacht, en we gaan het morgen invoeren en proberen.
10 vakjes op een a4tje (met een mooie foto van Sander in de botsauto's in plopsaland) en elke dag dat het goed gaat mag hij in het vakje een sticker plakken. Onder de vakjes staan 3 trappetjes afgebeeld. Als hij 3 keer op de trap heeft gezeten dan mag hij voor die dag geen sticker meer plakken.
Eens kijken of dat goed gaat. Hij weet dat als hij Koen omduwt, pijn doet of optilt, op de trap moet zitten. Ook een grote mond is naar de trap
Duidelijker kan het niet.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:52:30 #61
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69912137
Goed bedacht LL. Wat is de beloning als Sander de 10 vakjes vol heeft?
Prrrrr
pi_69912672
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef mspoez het volgende:
Goed bedacht LL. Wat is de beloning als Sander de 10 vakjes vol heeft?
Dan mag hij een kadootje uitzoeken (vaak wordt dat dan een autootje oid, niet te gek gewoon voor een leuk prijsje)
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:34:27 #63
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69913954
Hartstikke goed LL! Succes!
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Never change a winning team

Wat betreft dat gedrag: ik zeg niet dat zijn gedrag zo moet zijn als van een 'gewoon' kind. Ik zeg wel dat er ook voor hem gewenst gedrag bestaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Prrrrr
pi_69923430
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:34 schreef mspoez het volgende:
Hartstikke goed LL! Succes!
[..]

Wat betreft dat gedrag: ik zeg niet dat zijn gedrag zo moet zijn als van een 'gewoon' kind. Ik zeg wel dat er ook voor hem gewenst gedrag bestaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Natuurlijk snap ik dat! En als je zo mee blijft denken dan komt dat er ook vast veel vaker uit, je bent een lieve moeder (met engelengeduld )
Ik ben zelf een zus van een jongen met PDD-NOS en hoewel ik zelf vaak uit de wind ben gebleven omdat ik ouder was, maar mijn jongere zusje is dus door onze vader veel te vaak alleen gelaten met hem terwijl hij dan los ging. In de puberteit was het helemaal een drama met hem.
Mijn vader had dus niet het geduld dat jij hebt (eerlijk gezegd interesseerde het hem geen bal omdat hij naar zijn vriendin wilde en voor de rest kon de wereld in elkaar lazeren, inclusief kinderen, dus totaal anders dan jij) en mijn zusje heeft daar gewoon ontzettend veel last van gehad. School niet af kunnen maken ivm de veldslagen thuis, geen vrienden mee naar huis kunnen nemen en in het bijzonder het gebrek aan bescherming dat ze heeft ervaren, daar loopt ze nu nog tegenaan, hoewel ze ook een ontzettend sterke en leuke vrouw is geworden
Met mijn broertje is het ook goed mee gekomen, trouwens, die doet nu HBO, gaat op zichzelf wonen en je merkt niet veel meer aan hem.
pi_69956244
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:05 schreef mspoez het volgende:
Dus, Sombie, een kind met een stoornis mag gewoon de baas spelen en zijn broer zeer doen en dingen stukmaken van een ander? Ok. Ook een manier van ermee omgaan. Ik kies ervoor het voor hem zo goed mogelijk mogelijk te maken zich wél te gedragen zoals de buitenwereld dat van hem verwacht. Maar dat is een verschil in visie, denk ik.
Nee ik zeg niet dat hij dat allemaal mag doen maar dat het erop lijkt dat je, vanwege zijn stoornis, (nog?) niet kunt verwachten dat hij dat soort dingen niet doet als hij alleen is met zijn broertje. Hij heeft blijkbaar meer begeleiding en toezicht nodig.
pi_69963335
De eerste dag is voorbij, en het systeem heeft geholpen, althans dat denken/hopen we. De 2e dag begint ook al goed dus we gaan dit wel even volhouden.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:08:19 #67
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_69966624
Gisteren weer een incidentje dat achteraf wel een beetje is...

Sterre kreeg als toetje een bekertje 'kinderkwark' waar ze wat onhandig het papieren dekseltje afscheurde. Omdat het zonde is om het niet te doen werd elk stukje papier zorgvuldig afgelikt zodat er geen spettertje kwark verloren zou gaan.

Helaas, ze slikte een van de kleinere stukjes in en dat bleef achter op haar tong hangen, wat een gigantische kokhals opleverde. Ik zag het aankomen, kon nog op mijn gemak naar de keuken te lopen om een plastic bak te pakken en inderdaad, in één gigantische anti-peristaltische beweging kwam al haar eten weer naar buiten.
Troep viel gelukkig mee, redelijk netjes in de bak gekotst.

Wat het dan wel weer maakte was de opmerking : 'Hé! Dat is mijn eten!' En daarna gewoon dat kwarkje opeten...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_69975113
Das geen stoomafblaas moment, dat is gewoon grappig
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:08:40 #69
206640 Beelzebufo
pi_69983953
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:31 schreef freecell het volgende:
Das geen stoomafblaas moment, dat is gewoon grappig
Achteraf wel ja. Maar het geheel vond aan tafel plaats terwijl iedereen nog aan het eten was... Op het moment zelf kostte het me nogal moeite om kalm te blijven...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_69985057
wat een droogheid
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:04:08 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_69985554
LovelyLady, mocht dit niet werken, zou het dan wellicht kunnen schelen als hij een paar dagen uit logeren gaat? Dat jij ook even tot rust kan komen en hij even in een andere omgeving is? Ik weet dat dat mij van het janken af heeft geholpen als klein kind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69985843
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:04 schreef Troel het volgende:
LovelyLady, mocht dit niet werken, zou het dan wellicht kunnen schelen als hij een paar dagen uit logeren gaat? Dat jij ook even tot rust kan komen en hij even in een andere omgeving is? Ik weet dat dat mij van het janken af heeft geholpen als klein kind
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik denk zelf dat we (voornamelijk ik, want ik ben toch het meeste thuis, en toch ook iets minder fijn in mijn vel) de laatste tijd een beetje te laks zijn geweest met het systeem wat we hadden (iets soortgelijks), waardoor het is verwaarloosd.
En dus ook een beetje de aandacht naar Sander toe ook mbt complimenteren van de dingen die hij wel goed doet enzo. Vandaag is het ook SUPER gegaan moet ik zeggen dus ik denk, dat als we dit goed vasthouden, we een eind komen.
Door deze dagen krijg je wel weer een beetje een boost, een soort van kick. En dan is hij gewoon weer heel erg lief.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:19:45 #73
206640 Beelzebufo
pi_70100083
Gisteren weer een opvoedmoment meegemaakt waarvan ik nu spierpijn heb...

We waren na het eten toe aan het toetje, maar Jasper rende van tafel om te gaan lezen. Ik heb hem twee keer teruggeroepen, mama heeft hem twee keer teruggeroepen, we hebben ons toetje opgegeten en toen de boel opgeruimd.

Op dát moment kwam meneer in actie want hij wilde zijn toetje. Ik: Mama: Jasper:

Het eindigde dus met schoppen en slaan, waarna ik hem na een aantal keer dreigen met kleren en al onder een koude douche gezet heb om af te koelen. Dat was echter zó'n worstelpartij dat ik nu spierpijn heb.

Uiteindelijk is het me gelukt om hem (na een warme douche) gekalmeerd en zónder toetje in bed te krijgen.

Ik was daarna wel bijna aan toe... We hebben wel vaker een aanvaring, maar dit was toch nog niet eerder vertoond...
pi_70100162
Beelzebufo dat is wel heftig zeg.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:28:15 #75
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_70106622
Hoe oud is Jasper?
Prrrrr
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:24:37 #76
206640 Beelzebufo
pi_70111274
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:28 schreef mspoez het volgende:
Hoe oud is Jasper?
6 jaar oud.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:21 schreef LovelyLady het volgende:
Beelzebufo dat is wel heftig zeg.
Hij heeft, om het voorzichtig uit te drukken, een stevig eigen willetje. We zijn wel wat gewend, maar zoals ik al schreef was dit nivo nog niet eerder vertoond.

Overigens was hij vandaag weer poeslief.
pi_70122230
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Beelzebufo het volgende:
...

Het eindigde dus met schoppen en slaan, waarna ik hem na een aantal keer dreigen met kleren en al onder een koude douche gezet heb om af te koelen. Dat was echter zó'n worstelpartij dat ik nu spierpijn heb.
...

Waarop doe je in hemelsnaam zoiets???
Afkoelen kan ook door een glas water in het gezicht desnoods, hou hem vast, zet hem op z'n kamer.

Mijn ouders deden dit ook en ik vergeef het ze nooit. Je wordt dan dus door het vooruitzicht van wat er gaat gebeuren extra bang en boos, dus dan heb je geheid een worstelpartij ja. Je voelt je ontzettend machteloos en gewoon vernederd. Niet echt grond voor verbetering van het gedrag. En dan mag je na afloop je natte kloffie afpellen zodat je ook nog in je blote kont naar je kamer kan terwijl je gewoon niet begrijpt waarom je ouders zoiets doen.
Godverdomme, ik kan hier zo kwaad om worden. Waarom schuif je hem niet gewoon op zijn kamer? Of klem je hem vast als je bang bent dat hij zichzelf of een ander iets aandoet?
pi_70125220
oooh ik snap dat je soms ten einde raad bent maar onder een koude douche vind ik wel erg ver gaan idd.
Om bovenstaande, het lijkt me zo vernederend.
Al snap ik wel dat je het ook niet voor je lolletje hebt gedaan..

Ik had een vriendje en op zijn 20ste kon die nog boos worden omdat zijn ouders hem ook onder de koude douche hadden gezet.. Trauma FTL
pi_70126403
Ik las toevallig laatst ergens dat het idd juist het tegenovergestelde resultaat levert als wat je ermee hoopt te bereiken. Alleen al het dreigen ermee..

Naja ik snap wel dat je soms zo'n punt bereikt dat je stoom uit je oren komt en je dingen roept die je toch neit doet...maar juist die dingen kunnen heel erg verkeerd vallen bij kinderen
* Bla_Bla_Bla spreekt uit ervaring. Mijn ouders (of eigenlijk moeder en vriend) riepen wel eens dingen uit woede en die zorgde er alleen voor dat ik nog bozer/gekwetser was en die erg lang bleven hangen
pi_70126782
Mijn zoon was vanmorgen ook zo vervelend
Hij wilde drinken in ene gewone beker. Ok dat mag. Neemt ie een slok spuugt ie het uit. Dus waarschuwen en daarna doet ie het zo weer. Nog een keer waarschuwen anders pak ik je drinken weg. Had het nog niet gezegd en daar deed ie het weer. Dus weg met dat drinken. En dat resulteerde natuurlijk in een woedeaanval van hier tot en met Tokyo. Gewoon negeren. Maar het stoom kwam me uit de oren. Na 20 minuten zat ie nog te schreeuwen dat ie drinken wilde en geen water. Na 30 minuten was ie nog aan het zeuren dat ie iets wilde. Hij was alleen alweer vergeten wat het ook alweer was

Nu is ie gelukkig na zijn papa

Gelukkig heeft ie het niet vaak maar ik merk dat ie wel toe is aan vakantie enzo. Word hem nu toch allemaal wel iets teveel met de bijna baby erbij enzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70127124
Overigens vind ik mijn post achteraf wel wat fel. Ik wil allerminst suggereren dat beelzebufo het slecht bedoelde of dat ik het allemaal wel eens even beter weet, van dat opvoeden enzo. Ik begrijp ook dat Jasper het gewoon zo bont maakte dat ze het ook allemaal even niet meer wist en toen iets had van hoe krijg ik hem rustig -> afkoelen -> douche, dat het een noodgreep was. Ik wilde alleen aangeven wat het met een kind doet en dat het niet echt helpt.
pi_70128850
Ik denk dat de meeste wel door de boosheid heen kunnen lezen.
En de opvoeding van een kind is voor ons allemaal gewoon een belangrijk iets (ga ik van uit dan maar).
Dan kom je soms wat fel uit de hoek..

Dat scheelt een boel MeNicole, dat je hem even weg kon "geven"
En het is ook wel wat natuurlijk, een hoogzwangere mama.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:48:37 #83
206640 Beelzebufo
pi_70129640
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens vind ik mijn post achteraf wel wat fel. Ik wil allerminst suggereren dat beelzebufo het slecht bedoelde of dat ik het allemaal wel eens even beter weet, van dat opvoeden enzo. Ik begrijp ook dat Jasper het gewoon zo bont maakte dat ze het ook allemaal even niet meer wist en toen iets had van hoe krijg ik hem rustig -> afkoelen -> douche, dat het een noodgreep was. Ik wilde alleen aangeven wat het met een kind doet en dat het niet echt helpt.
Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.
Mijn andere optie was echter terugslaan en terugschoppen, dat leek me helemáál niets.
pi_70136382
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:27 schreef MamsX het volgende:

Dat scheelt een boel MeNicole, dat je hem even weg kon "geven"
En het is ook wel wat natuurlijk, een hoogzwangere mama.
Ja ik merk echt aan hem wanneer het donderdag is en tijd is om na papa te gaan. Hie ris ie dan 's morgens altijd best wel "stout" terwijl papa er dan niks mee te doen heeft de rest van de dag. En een paar dagen later is het weer andersom. Verevelend bij papa en bij mama niks mee te doen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:26:26 #85
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70140401
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:48 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.
Mijn andere optie was echter terugslaan en terugschoppen, dat leek me helemáál niets.
Kan je hem niet op zijn kamer brengen? Als hij dan afgekoeld is, kun je hem zijn excuses laten aanbieden omdat hij je pijn heeft gedaan. Laat eventueel de zere plekken zien.
Ik kon als kind soms echt uit mijn vel springen van woede, maar nadat ik een keer gezien had wat ik had aangericht bij één van mijn zussen, heb ik me daarna altijd ingehouden. Op de gang, in de tuin of op mijn kamer uitrazen. Dat was bij mij prettig.
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:28:26 #86
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_70142425
Goh wat heftig dan Beelzebufo, dat hij zo boos wordt dat jij hem niet baas kan. De andere posters hebben al aangegeven dat ze een koude douche niet zo slim vinden en jij zei ook dat het een noodgreep was. Heb je al bedacht wat je een volgende keer doet als het weer zo ver komt?

En Nicole - geniet lekker even van de rust...
Prrrrr
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:59:39 #87
7074 moussy
kuttekop
pi_70459187
We hebben er weer één, de ergste stoom is er inmiddels al weer af hoor... maar Cas is er achter dat je een stuiterbal niet in het doucheputje moet proppen.. ik weet echt niet hoe hij al die flauwekul verzint
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_70584153
Hoe krijg je het voor elkaar, een stuiterbal in een doucheputje

Ik ben er weer ff klaar mee . Het zal wel komen door het einde van het schooljaar is en de zenuwen voor zijn verjaardag maar mèn wat is Sander niet te genieten. Brutaal, onuitstaanbaar en zo dwars als de nete.
En zowaar het System fails again Het boeit hem niet als hij geen sticker mag plakken om uiteindelijk een kadootje uit te kiezen of iets leuks te gaan doen.
Tel daar bij op dat Koen totaal niet tegen de warmte kan en ook alleen maar bij mama wil plakken zodat ik ook amper tijd voor Sander heb.
pi_70590579
LL

Kim is de laatste tijd veel sneller stout. Krijg regelmatig klachten van de juf van psz.
Maar vandaag: Kim heeft nu geen badje meer. Omdat ze expres de nieuwe tvgids en de krantjes zeiknat heeft gemaakt.
Het badje was al halfdood, 2 ringen lekker dan lek, nog maar 1 ring over. Dus ik was boos en water eruit gegooid, andere ring lek gestoken en in de container ermee. Misschien overdreven, maar tis al gebeurd.
Sowieso gaan we zaterdag naar de stad. Bij action oid nieuwe halen. En morgenmiddag psz.
Eventueel heb ik nog wel zo'n grote cementbak of hoe dat ook maar heet. Zo'n grote ronde.
Ik hoop maar dat het een fase is.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 05:03:26 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_70600887
Ik kan me je reactie wel voorstellen, maar ik zou na zo'n reactie dan niet zaterdag een nieuwe gaan kopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70601462
Of juist wel, onder het mom van het is is gebeurd, mama heeft spijt, kim heeft spijt, klaar. Om nou een hele zomer zonder badje te zitten alleen omdat een drie-jarige "expres" iets nat spetterde?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 juli 2009 @ 08:17:09 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70601505
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:14 schreef owlet het volgende:
Of juist wel, onder het mom van het is is gebeurd, mama heeft spijt, kim heeft spijt, klaar. Om nou een hele zomer zonder badje te zitten alleen omdat een drie-jarige "expres" iets nat spetterde?
dat dus. je kunt een driejarige niet een hele zomer straffen voor een gevalletje als dit. dat staat voor mij gelijk aan 5 jaar celstraf voor het jatten van een brood oid
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70601618
LL
Het is ook wel erg warm, daar worden we allemaal een beetje vervelend van

En Ingrid, gewoon een nieuwe halen en Kim uitleggen dat mama mischien een beetje moe was en daarom zo boos werd, maar dat Kim ook geen boekjes in het water mag gooien. Opgelost
pi_70606107
Ja dat ga ik doen idd. Kim had dus een emmertje water gevuld uit haar badje en de gids gepakt van de tafel en zo nat gemaakt. Ze wist dat het niet mocht.
Wel goed idee om die uitleg erbij te geven.
pi_70613741
Het is ook het weer hoor. Hier weten ze ook van zeikerigheid niet meer wat te doen. Echt alles is nee en ze hangen maar wat rond. Nune (2,5) loopt continu 4,6 centimeter voor me uit terwijl ze mijn broekspijp vasthoudt, al jankend om een ijsje, speelgoed, optillen, buiten spelen of omdat ik om de halve meter over haar struikel. Natuurlijk is haar grote broer Tigran (6) wel weer zo aardig om haar nog even extra te pesten zodat die 5 milliseconde dat ze stil is zeker niet langer duren. Tussendoor kwam oudste broer Lukas (8 en zwaar autistisch) ook nog even thuis op doorreis tussen kamp en woonvorm, helemaal hyper en maar door ratelend over wespen, planeten en liften, dus mijn vrijdagmiddag is wel weer compleet.
Ze zitten nu de bank onder te smeren met ijs terwijl er een lawaaitekenfilm aanstaat zodat ik even op mijn krent kan zitten.
pi_70615068
hehheh mwanatabu, je bent 't nog niet verleerd!
pi_70618625
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. Dus even over kinderen met pdd-nos en andere autisme aanverwante stoornissen. is wat jullie eigenlijk wel weten structuur erg belangrijk. Vaak begrijpen ze gesproken woorden niet. Kun je iets met pictogrammen? is er een buurvrouw oid in de buurt waarbij de ene 's morgens even kan zijn? Is er een afspraak met de leerkracht te maken? dat die op school met hem de pictogrammen doorloopt en vraagt wat hij die ochtend thuis gedaan heeft? Is hem eerder naar school sturen geen optie? Ik typ zomaar wat dingen op die mij te binnen schieten. Anders kan video home training misschien nog uitkomst bieden. je kunt dan zien wat er daad werkelijk gebeurd. Is het echt zo dat hij zijn broertje van alles aandoet? enz enz enz.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:20:18 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_70618789
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. Dus even over kinderen met pdd-nos en andere autisme aanverwante stoornissen. is wat jullie eigenlijk wel weten structuur erg belangrijk. Vaak begrijpen ze gesproken woorden niet. Kun je iets met pictogrammen? is er een buurvrouw oid in de buurt waarbij de ene 's morgens even kan zijn? Is er een afspraak met de leerkracht te maken? dat die op school met hem de pictogrammen doorloopt en vraagt wat hij die ochtend thuis gedaan heeft? Is hem eerder naar school sturen geen optie? Ik typ zomaar wat dingen op die mij te binnen schieten. Anders kan video home training misschien nog uitkomst bieden. je kunt dan zien wat er daad werkelijk gebeurd. Is het echt zo dat hij zijn broertje van alles aandoet? enz enz enz.
Soms heb ik het gevoel dat Mwana meer weet op het gebied van pdd-nos dan veel hulpverleners die ervoor geleerd hebben

Maar wellicht is voor jou het ouders van kinderen met autisme topic interessant

(niet verkeerd opvatten trouwens, ik vind het super dat je tips geeft!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70618953
Het was meer voor mspoez bedoelt. Zij heeft zo te lezen haar handen momenteel vol aan haar zoon. En ik geloof best dan ouders er meer vanaf weten. Het is en blijft hun kind en een ouder kent zijn of haar kind het allerbeste maar een buitenstaander kan soms net dat duwtje geven waar je als ouder niet aan gedacht had.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:58:11 #100
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70629265
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het was meer voor mspoez bedoelt. Zij heeft zo te lezen haar handen momenteel vol aan haar zoon. En ik geloof best dan ouders er meer vanaf weten. Het is en blijft hun kind en een ouder kent zijn of haar kind het allerbeste maar een buitenstaander kan soms net dat duwtje geven waar je als ouder niet aan gedacht had.
top hoor!
zie topic waar Troel naar verwijst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')