Ja, maar ik vind dat je dat een stuk minder kunt eisen van hem. Ik zou toch weer ernstig gaan nadenken over die oppas. Je kunt van hem blijkbaar ondanks al jouw moeite, liefde en goede bedoelingen toch niet verwachten dat hij alleen (met zijn broertje) blijft.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:03 schreef mspoez het volgende:
He Nathalie wat akeligl Gelukkig dat je thuis was met ze!
Simmu; voorschoolse opvang kost me een vermogen (zou bruto zo'n 500 per maand zijn) en dat vind ik wt gortig voor maximaal 30 minuten. Komt bij dat ik vind dat hij dat potjandrie moet kunnen - stoornis of geen stoornis, je gedrag kun je altijd reguleren. Wel lief dat je meedenkt hoor!
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Die stoornis verhindert hem die keuze/beslissing juist door de prikkelverwerking door de war te gooien. Daarom heet het toch ook het kenmerk van een prikkelverwerkingsstoornis?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:29 schreef mspoez het volgende:
Mwanatabu - Er zijn maar twee soorten gedrag, gewenst en ongewenst. Ook een kind met een stoornis kan gewenst gedrag laten zien, dat is een keuze. Ik kan hem voorzien van wat hij nodig heeft daarvoor maar het belangrijkste is dat ik tot hem doordring en hij zélf beslist goed gedrag te gaan laten zien.
...
Hij wordt volgende maand 5quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef mspoez het volgende:
*aai LL*. Wat vervelend... hoe oud is Sander?
Dan mag hij een kadootje uitzoeken (vaak wordt dat dan een autootje oid, niet te gek gewoon voor een leuk prijsje)quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef mspoez het volgende:
Goed bedacht LL. Wat is de beloning als Sander de 10 vakjes vol heeft?
quote:
Natuurlijk snap ik dat! En als je zo mee blijft denken dan komt dat er ook vast veel vaker uit, je bent een lieve moeder (met engelengeduldquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:34 schreef mspoez het volgende:
Hartstikke goed LL! Succes!
[..]
![]()
Wat betreft dat gedrag: ik zeg niet dat zijn gedrag zo moet zijn als van een 'gewoon' kind. Ik zeg wel dat er ook voor hem gewenst gedrag bestaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Nee ik zeg niet dat hij dat allemaal mag doen maar dat het erop lijkt dat je, vanwege zijn stoornis, (nog?) niet kunt verwachten dat hij dat soort dingen niet doet als hij alleen is met zijn broertje. Hij heeft blijkbaar meer begeleiding en toezicht nodig.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:05 schreef mspoez het volgende:
Dus, Sombie, een kind met een stoornis mag gewoon de baas spelen en zijn broer zeer doen en dingen stukmaken van een ander? Ok. Ook een manier van ermee omgaan. Ik kies ervoor het voor hem zo goed mogelijk mogelijk te maken zich wél te gedragen zoals de buitenwereld dat van hem verwacht. Maar dat is een verschil in visie, denk ik.
Achteraf wel ja. Maar het geheel vond aan tafel plaats terwijl iedereen nog aan het eten was... Op het moment zelf kostte het me nogal moeite om kalm te blijven...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:31 schreef freecell het volgende:
Das geen stoomafblaas moment, dat is gewoon grappig
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik denk zelf dat we (voornamelijk ik, want ik ben toch het meeste thuis, en toch ook iets minder fijn in mijn vel) de laatste tijd een beetje te laks zijn geweest met het systeem wat we hadden (iets soortgelijks), waardoor het is verwaarloosd.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:04 schreef Troel het volgende:
LovelyLady, mocht dit niet werken, zou het dan wellicht kunnen schelen als hij een paar dagen uit logeren gaat? Dat jij ook even tot rust kan komen en hij even in een andere omgeving is? Ik weet dat dat mij van het janken af heeft geholpen als klein kind
6 jaar oud.quote:
Hij heeft, om het voorzichtig uit te drukken, een stevig eigen willetje. We zijn wel wat gewend, maar zoals ik al schreef was dit nivo nog niet eerder vertoond.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Beelzebufo het volgende:
...
Het eindigde dus met schoppen en slaan, waarna ik hem na een aantal keer dreigen met kleren en al onder een koude douche gezet heb om af te koelen. Dat was echter zó'n worstelpartij dat ik nu spierpijn heb.
...
Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens vind ik mijn post achteraf wel wat fel. Ik wil allerminst suggereren dat beelzebufo het slecht bedoelde of dat ik het allemaal wel eens even beter weet, van dat opvoeden enzo. Ik begrijp ook dat Jasper het gewoon zo bont maakte dat ze het ook allemaal even niet meer wist en toen iets had van hoe krijg ik hem rustig -> afkoelen -> douche, dat het een noodgreep was. Ik wilde alleen aangeven wat het met een kind doet en dat het niet echt helpt.
Ja ik merk echt aan hem wanneer het donderdag is en tijd is om na papa te gaan. Hie ris ie dan 's morgens altijd best wel "stout"quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:27 schreef MamsX het volgende:
Dat scheelt een boel MeNicole, dat je hem even weg kon "geven"
En het is ook wel wat natuurlijk, een hoogzwangere mama.
Kan je hem niet op zijn kamer brengen? Als hij dan afgekoeld is, kun je hem zijn excuses laten aanbieden omdat hij je pijn heeft gedaan. Laat eventueel de zere plekken zien.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:48 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Het was de eerste, en wat mij betref ook de laatste keer. Het hielp toch niet.
Mijn andere optie was echter terugslaan en terugschoppen, dat leek me helemáál niets.
dat dus. je kunt een driejarige niet een hele zomer straffen voor een gevalletje als dit. dat staat voor mij gelijk aan 5 jaar celstraf voor het jatten van een brood oidquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:14 schreef owlet het volgende:
Of juist wel, onder het mom van het is is gebeurd, mama heeft spijt, kim heeft spijt, klaar. Om nou een hele zomer zonder badje te zitten alleen omdat een drie-jarige "expres" iets nat spetterde?
Soms heb ik het gevoel dat Mwana meer weet op het gebied van pdd-nos dan veel hulpverleners die ervoor geleerd hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben geen moeder maar wel leerkracht en afgestudeerd op kinderen met pdd-nos. Dus even over kinderen met pdd-nos en andere autisme aanverwante stoornissen. is wat jullie eigenlijk wel weten structuur erg belangrijk. Vaak begrijpen ze gesproken woorden niet. Kun je iets met pictogrammen? is er een buurvrouw oid in de buurt waarbij de ene 's morgens even kan zijn? Is er een afspraak met de leerkracht te maken? dat die op school met hem de pictogrammen doorloopt en vraagt wat hij die ochtend thuis gedaan heeft? Is hem eerder naar school sturen geen optie? Ik typ zomaar wat dingen op die mij te binnen schieten. Anders kan video home training misschien nog uitkomst bieden. je kunt dan zien wat er daad werkelijk gebeurd. Is het echt zo dat hij zijn broertje van alles aandoet? enz enz enz.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het was meer voor mspoez bedoelt. Zij heeft zo te lezen haar handen momenteel vol aan haar zoon. En ik geloof best dan ouders er meer vanaf weten. Het is en blijft hun kind en een ouder kent zijn of haar kind het allerbeste maar een buitenstaander kan soms net dat duwtje geven waar je als ouder niet aan gedacht had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |