Nogmaals hier even.
Ik was duidelijk en stellig in het stopzetten van de samenwerking en het waarom daarvan en dat was vooral omdat ik me niet kon vinden in manipulaties van de deelnemers, verzinnen van verhaaltjes tegen de kijker en het niet durven toegeven van gemaakte fouten.
Daar is uiteraard allemaal over gesproken en daar zijn nu basisafspraken over gemaakt die later nog verder vormgegeven zullen worden. Daarmee is de basis van mijn bezwaar om nog door te gaan weggenomen.
FOK! (en ik) behoudt gewoon vrijheid van inhoud en iedereen (inclusief ik) kan posten wat ik wil, zolang dat betrekking heeft op de inhoud van het programma en ik er geen zaken van achter de schermen bij betrek. Min of meer zoals het al ging dus, hoewel ik in de eerste week nogal tekeer ben gegaan over het niet nakomen van gemaakte afspraken (wat dan ook nog eens grotendeels de schuld was van iemand die er niet meer werkt).
Dergelijke kwestie ga ik een volgende keer inderdaad achter de schermen af (laten) handelen.
Of ik een volgende keer weer actief zal gaan kijken/stemmen/meeposten valt nog te bezien. Zoals ik ook tegen Bram gezegd heb; ik heb ook nog gewoon een site te runnen waaraan 300 man meewerken en mijn prioriteit ligt in de eerste plaats bij FOK! en niet bij The Bunker, zoals Bram's prioriteit bij The Bunker ligt en niet bij FOK!.
De gemaakte afspraken waren voor mij genoeg om verder te willen. Vanuit Bram leek daarover overigens sowieso geen twijfel te bestaan. Die was er bij binnenkomst al van overtuigd dat we binnen 2 minuten uitgeluld zouden zijn en klaar zouden zijn voor TBO2

Al met al was het een goed en verhelderend gesprek waaruit ook is gebleken dat de manipulaties die plaats hebben gevonden lang niet altijd als zodanig bedoeld waren, maar ook dat het ongebruikelijk is in de tv-wereld om fouten toe te geven ( hè, huub?

).
Ook bleek dat het nagenoeg ondoenlijk was voor ze om alle vragen en klachten te behandelen omdat er te weinig structuur was in waar deze geplaatst werden en er niet de mankracht was alles bij te houden.
Het nut van het 'blunders van de redactie' topic is nog eens aangehaald en naast dat topic zal in TBO2 ook een directe lijn (waarschijnlijk chat) openstaan naar de redactie, waar aankomende rellen vanwege vermeende manipulaties gemeld kunnen worden zodat er vanuit de bunker iemand tekst en uitleg kan komen geven. Eerlijk (dat is iig de afspraak).
Dat de kijker logischerwijze niet ALLES beslist wist iedereen natuurlijk al wel, maar in TBO2 zal er in ieder geval meer transparantie zijn en meer communicatie zijn en ik heb er na het gesprek vertrouwen in gekregen dat dat allemaal goed gaat komen en dat TBO2 nog beter en succesvoller zal gaan worden dan TBO1.
En DAAROM ben ik dus van gedachten veranderd. Lijkt me niets mis mee.