Het heeft ook helemaal geen nut om de holocaust te ontkennen...quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:42 schreef AndreaW het volgende:
Ik vind deze hele discussie onzin, wat heeft het voorzin de Holocaust te ontkennen? Het is gebeurd bewijs zat .. Klaar.!!!!!! Dit heeft toch niets te maken met het recht op uiting van ->> Dat is net zoiets als ontkennen dat er verkeerslichten bestaan pffff.
Hier hebben ze de uitdrukking "de spijker op zijn kop slaan" voor uitgevonden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:45 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het heeft ook helemaal geen nut om de holocaust te ontkennen...
Maar mensen moeten wel de vrijheid hebben om hun mening te kunnen ventileren, hoe achterlijk die mening ook is.
Zodra we meningen gaan verbieden leven we echt in een dictatuur.
Als jij van mening bent dat Hitler heeft bestaan dan mag dat. Dan is het aan ons om te beoordelen of het wel of niet waar is. Maar het gaat er om dat jij dat best mag verkondigen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:50 schreef slacker_nl het volgende:
Als we de Holocaust mogen ontkennen mogen we zeker ook ontkennen dat Hitler bestaan heeft?
Ik snap wel wat je bedoeld echt. Maar dit feit is toch een gegeven wat heeft het voor zin dat te onkennen. Je mag van mij best zeggen tis onzin. Maar hoe zit het dan met je intellect.. dat heeft toch niets van doen met dictatuur.? Maar meer met domheid. Of ben ik nu kort door de bocht?quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:45 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het heeft ook helemaal geen nut om de holocaust te ontkennen...
Maar mensen moeten wel de vrijheid hebben om hun mening te kunnen ventileren, hoe achterlijk die mening ook is.
Zodra we meningen gaan verbieden leven we echt in een dictatuur.
Ik vind dat Rutte voorbij gaat aan de historische context van het verbod op het ontkennen van de Holocaust; erg raar voor een historicus. Want het gaat niet om het verbod op de achterlijke ontkenning an sich, het doel van dat verbod destijds was om een klimaat te voorkomen waarin het bagatalliseren van de Holocaust zou kunnen leiden tot een nieuwe golf van Jodenvervolging.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:47 schreef 43 het volgende:
[..]
Als jij van mening bent dat Hitler heeft bestaan dan mag dat. Dan is het aan ons om te beoordelen of het wel of niet waar is. Maar het gaat er om dat jij dat best mag verkondigen.
Rutte heeft helemaal gelijk.
Al die debielen die andermans mening denken te kunnen verbieden, overdrijven.quote:
Waarom ontkennen sommige mensen evolutie?quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:03 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoeld echt. Maar dit feit is toch een gegeven wat heeft het voor zin dat te onkennen.
Dit dus.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vind dat Rutte voorbij gaat aan de historische context van het verbod op het ontkennen van de Holocaust; erg raar voor een historicus. Want het gaat niet om het verbod op de achterlijke ontkenning an sich, het doel van dat verbod destijds was om een klimaat te voorkomen waarin het bagatalliseren van de Holocaust zou kunnen leiden tot een nieuwe golf van Jodenvervolging.
Daar denk ik wel eens aan, ik hoop dat niet meer meetemaken. Dat gevoel bekruipt me soms. BRRRR....quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vind dat Rutte voorbij gaat aan de historische context van het verbod op het ontkennen van de Holocaust; erg raar voor een historicus. Want het gaat niet om het verbod op de achterlijke ontkenning an sich, het doel van dat verbod destijds was om een klimaat te voorkomen waarin het bagatalliseren van de Holocaust zou kunnen leiden tot een nieuwe golf van Islam vervolging.........
Vast zitten aan doctrine en geloof? Als ik het mis heb. Vertel me je mening erover.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom ontkennen sommige mensen evolutie?
Dat is toch verboden?quote:
De Holcaust ontkennen is toch niet een persoonlijke belediging? Vind ik niet echt vergelijkbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:07 schreef AndreaW het volgende:
Vrijheid van mening prima ding:) Ik werk bij Politie Amsterdam Amstelland als iemand zegt ik vind je een .......>zelf invullen< dan is dat ok, ik reageer daar niet op. Maar als iemand zegt ik .>ben< een K...... dan is het een beleding er zijn toch grenzen of??????? dit even ter discussie en als voorbeeld.
Heb je het nu over religies?quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al die debielen die andermans mening denken te kunnen verbieden, overdrijven.
Als we zo gaan denken dan moeten we nogal wat zaken gaan verbieden in de toekomst.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vind dat Rutte voorbij gaat aan de historische context van het verbod op het ontkennen van de Holocaust; erg raar voor een historicus. Want het gaat niet om het verbod op de achterlijke ontkenning an sich, het doel van dat verbod destijds was om een klimaat te voorkomen waarin het bagatalliseren van de Holocaust zou kunnen leiden tot een nieuwe golf van Jodenvervolging.
Ik heb het over alle ideologen of anderszins belanghebbenden.quote:
Dus vind je vrijheid van meningsuit niet prima? Ik kan toch bv. best van mening zijn dat je kutwijf bent, om maar wat te zeggen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:07 schreef AndreaW het volgende:
Vrijheid van mening prima ding:) Ik werk bij Politie Amsterdam Amstelland als iemand zegt ik vind je een .......>zelf invullen< dan is dat ok, ik reageer daar niet op. Maar als iemand zegt ik .>ben< een K...... dan is het een beleding er zijn toch grenzen of??????? dit even ter discussie en als voorbeeld.
De Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog is uniek in zijn soort geweest. Natuurlijk hebben er meer genociden plaatsgevonden, die allemaal verschrikkelijk zijn geweest, maar nooit eerder (en gelukkig ook niet later) is er door een staat een plan bedacht (en grotendeels ten uitvoer gebracht) om een totale bevolkingsgroep uit te roeien.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:39 schreef 43 het volgende:
[..]
Als we zo gaan denken dan moeten we nogal wat zaken gaan verbieden in de toekomst.
Nu niet echt meer nee. De generatie die het zelf heeft meegemaakt is haast uitgestorven. Het trauma is zo goed als verwerkt. Dat zie je ook aan het feit dat Hitler opnieuw een hype begint te worden. Maar toendertijd lag het heel wat gevoeliger uiteraard, zo kort na de gebeurtenissen. Blijkbaar zo gevoelig dat er wetten over zijn gemaakt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
De Holcaust ontkennen is toch niet een persoonlijke belediging? Vind ik niet echt vergelijkbaar.
Je moet een grapje maken en dan een hele slechte.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:45 schreef cultheld het volgende:
De Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog is uniek in zijn soort geweest. Natuurlijk hebben er meer genociden plaatsgevonden, die allemaal verschrikkelijk zijn geweest, maar nooit eerder (en gelukkig ook niet later) is er door een staat een plan bedacht (en deels ten uitvoer gebracht) om een totale bevolkingsgroep uit te roeien.
Ah, ok. Want volgens mij de enige waarvan op dit moment geprobeerd wordt om zijn mening te verbieden, is Wilders.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb het over alle ideologen of anderszins belanghebbenden.
Want omdat er nu een paar van die mafkezen zijn die persé willen ontkennen bestaat een een rieel risico dat het weer zal gebeuren?quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
De Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog is uniek in zijn soort geweest. Natuurlijk hebben er meer genociden plaatsgevonden, die allemaal verschrikkelijk zijn geweest, maar nooit eerder (en gelukkig ook niet later) is er door een staat een plan bedacht (en grotendeels ten uitvoer gebracht) om een totale bevolkingsgroep uit te roeien.
De Holocaustontkenners raad ik overigens aan om dit filmpje te bekijken en dan in te beelden dat hun kinderen of ouders deel uitmaakten van de mensen in dit filmpje.
Hoezo dan? Er zijn weliswaar in het verleden hele beschavingen en ook bevolkingsgroepen ten val gekomen, maar nooit naar aanleiding van een planmatig uitroeiïngsprogramma dat in werking is gesteld door een bepaalde staat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je moet een grapje maken en dan een hele slechte.
Het blijven woorden, en de waarde die je er aan vast plakt is niet meer dan de waarde die je het zelf geeft.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:48 schreef Py het volgende:
[..]
Nu niet echt meer nee. De generatie die het zelf heeft meegemaakt is haast uitgestorven. Het trauma is zo goed als verwerkt. Dat zie je ook aan het feit dat Hitler opnieuw een hype begint te worden. Maar toendertijd lag het heel wat gevoeliger uiteraard, zo kort na de gebeurtenissen. Blijkbaar zo gevoelig dat er wetten over zijn gemaakt.
Ik vergeleek het eerder met het een meisje wat is verkracht, maar waar tegen wordt gezegd dat ze zich niet moet aanstellen, of waarvan de verkrachting gewoon wordt tegengesproken. Het pijnlijke/kwetsende van die ontkenning hoef ik hopelijk niet verder toe te lichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |