ts heeft al flink wat keren de aarde rond gereden, doet niet aan bumperkleven, alcohol drinken en rijden, afsnijden en ander asociaal rijgedrag.quote:
En zie hier de oorzaak van je probleem.quote:gaat ineens mijn voorkant slippen (nieuwe bandjes).
Volgens mij duurde het gewoon een uur voordat je tot stil stondquote:gaat ineens mijn voorkant slippen (nieuwe bandjes). was een bocht naar links, en mijn auto ging naar de vangrail (rechts), dus ik trok mijn stuur naar links, trok mijn auto recht maar er kwam een tegenligger aan. dus ik gooi mijn stuur om naar rechts om die te ontwijken, en direct erna naar links, alleen mijn achterkant begon te slippen, waardoor ik met 30 recht de vangrail in ging.
dat weet jij, leg dat eens uit aan de garage? ik had geen profiel meer over,en had nieuwe bandjes nodig. kom je er nu meequote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
naja van 30 naar 0 was binnen een honderste secondequote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Volgens mij duurde het gewoon een uur voordat je tot stil stond
en ik reageer op jouw en er staat een reclame van parship.nl bij. wil je me soms wat vertellen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef switchboy het volgende:
Wel naar dat er meteen een autoscout advertentie bijstaat
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:22 schreef zeemonster het volgende:
Dan moet je toch iets vreemds gedaan hebben met je stuur.. onoplettendheid je koppeling ingetrapt? Anyhow , 26 mei is een kutdag voor jou. Jammer TS.
Domweg beste bandjes voorop leggen is echt de grootste mythe in autobandenland. Bijna niemand denkt logisch en begrijpt niet waarom dit zou moeten. Ik kan er niks aan doen, tis nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
dat weet jij, leg dat eens uit aan de garage? ik had geen profiel meer over,en had nieuwe bandjes nodig. kom je er nu mee
p.s. voorbandjes net nieuw, achterbandjes jaar oud.
blij met totalloss? absoluut niet!!!!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
Bij mij staat win een racedag.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:25 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
en ik reageer op jouw en er staat een reclame van parship.nl bij. wil je me soms wat vertellen?
huh?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:35 schreef flipp. het volgende:
[..]
Bij mij staat win een racedag.
Maar anyway de auto staat in Rhoon?
ff wachten nog, binnenkort zijn ze standaard 800 euro waard als je ze aanbied op de sloop terwijl ze slecht voor het millieu zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
blij met totalloss? absoluut niet!!!!
liever een inruilwaarde van 100 euro, want nu heb ik dus niets!
en het hele gedoe van sturen en tegenligger ontwijken duurde max 2 seconde. leuk dat je nu zegt wat ik had moeten doen, maar ik heb me uit raardere situaties gered met de auto, maar dit was onmogelijk om zo snel te doen. als die tegenligger er niet was geweest had ik door kunnen karren maar ik moest iets doen. ik heb hem/haar (geen idee, mogool is doorgereden) op een meter na gemist.
ja weet ik, maar dan moet hij heel zijn. een sloop auto (politie is erbij geweest) krijgt geen 800 euro...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:37 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ff wachten nog, binnenkort zijn ze standaard 800 euro waard als je ze aanbied op de sloop terwijl ze slecht voor het millieu zijn
Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Blijft kloten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
blij met totalloss? absoluut niet!!!!
liever een inruilwaarde van 100 euro, want nu heb ik dus niets!
en het hele gedoe van sturen en tegenligger ontwijken duurde max 2 seconde. leuk dat je nu zegt wat ik had moeten doen, maar ik heb me uit raardere situaties gered met de auto, maar dit was onmogelijk om zo snel te doen. als die tegenligger er niet was geweest had ik door kunnen karren maar ik moest iets doen. ik heb hem/haar (geen idee, mogool is doorgereden) op een meter na gemist.
Wat ik bedoel is dat ik een banner heb van: "Win een racedag"quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
huh?
"Bij mij staat win een racedag."
wat bedoel je?
"Maar anyway de auto staat in Rhoon?"
nee utrecht ergens.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:40 schreef flipp. het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ik een banner heb van: "Win een racedag"
Ik dacht het kleine stukje garage te herkennen aan een slipavontuur wat ik een aantal maanden geleden had gehad, maar ze lijken waarschijnlijk allemaal op elkaar die sleep garages.
Tijd voor een bakkoffie sowieso.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
Hij schrijft dat de voorkant slipt. Gevalletje onderstuur.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
Tja mijn vorige auto is ook in de puin gereden en ik had nog wel een slipcursus gehad en op het moment zelf verwacht je het helemaal niet en denk je achteraf van shit ik had dit en dat moeten doen. Helaas.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
dit dus. Met mijn hyundai heb ik 1x banden laten wisselen door die van auto 5 (165¤ voor 4 banden inclusief montage & uitlijning), en ik ben daar 40km verder mee van de baan geraakt. Banden zijn het belangrijkste wat er is voor een auto, dus daar mag je echt niet op besparen. Daarom huiver ik ook altijd van die eco banden en die "longlife" dingen met keiharde rubbers, die geven gewoon geen grip en al zeker niet als het nat isquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:01 schreef retuow82 het volgende:
Wat voor banden had je eigenlijk laten monteren? Van die "hahaha-jij-hebt-100-euro-betaald-voor-1-band-en-ik-heb-er-2-voor-60-euro" of wel degelijke banden?
Veel van die prutbanden hebben totaal geen grip op een nat wegdek of zoals in jouw geval in een regenbui na een lange droogte.
Precies, nieuw nummerbordje erop en lol gegarandeerd:quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:14 schreef immortalsean het volgende:
schilder 'm zwart en ga met die ingebutste voorkant door apeldoorn cruisen
Dan was het de schuld van de AIVD, TS is Karst Tates Incarnate OEH NOEH!!1121~!@~ASW!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
ts heeft al flink wat keren de aarde rond gereden, doet niet aan bumperkleven, alcohol drinken en rijden, afsnijden en ander asociaal rijgedrag.
iedereen weet dat na lange droogte de weg extra glad is bij regen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
reden van aanrijding volgens politie:
lange droogte plus regen, in combinatie met splinternieuwe banden.
maar zijn voorbanden gingen slippen, niet achter. aldus zijn verhaal. dus?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf isquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:12 schreef rival het volgende:
[..]
als je nieuwe banden koopt zit daar nog een laagje omheen, ongeveer de eerste 100 km kan dat er zitten...,..
ook dat zou je moeten weten.....
als je onderstuur krijgt (slippende voorbanden) dan hef je dat niet op met extra gas gevenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
bij normaal rustig rijgedrag zit het er max 100 km op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf is
better safe than sorryquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:15 schreef rival het volgende:
[..]
dus wat jij doet is in principe niet verkeerd maar redelijk zonde
Konijnen.. dat zou betekenen dat ik ze elke 4 maanden moet vervangen.. (nu elke 6mnd).. Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreterquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
better safe than sorryVerder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.
mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen autoquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
better safe than sorryVerder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.
mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
een slechte uitlijning, bandenspanning, bandensoort, zware rechtervoet of een wild sturend handje heeft meer met bandenslijtage te maken dan de auto waar ze onder zittenquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:20 schreef Parzival het volgende:
Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreter
dat dusquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen auto
je profiel is bij 2 mill nog ruim hoor, overdrijven is ook een vak...
ik rij liever door de regen met een uniroyal met maar 2 millimeter dan een michelin met 8 millimeter
Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijdquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:02 schreef Athmozz het volgende:
Dunlop sportbandjes
Ik doe het hem vooral om de grip op droog wegdek, die is schitterend van die banden
Als je voor een P7 of P6 moet gaan dan denk ik dat de sportmaxx toch beter is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:16 schreef Athmozz het volgende:
volgens hun configurator heeft pirelli enkel de P7 en de P6 voor mijn bandenmaat liggen... Nu liggen er sportmaxx onder inderdaad, maar ik zie dat ze ook sportmaxx winter hebben. Misschien dat ik in het najaar die sportmax winter er onder gooi, die zullen wel iets beter zijn dan de gewone in nat weer.
Pirelli is qua prijs van banden een stuk duurder, die dunlop sportmaxx banden koop ik voor 80¤/ stuk, pirelli's zijn direct 110¤ per stuk. Dan kan ik beter mijn banden sneller wisselen & toch dunlops leggen, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog met die auto blijf rijden...
Het moet wel betaalbaar blijven hè.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:05 schreef rival het volgende:
[..]
Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijd)
ik had van die dunlop sportmaxx oid? en ik had met de Pirelli meer grip bij droog en nat weer.
het enige contact dat jouw auto heeft met de weg zijn je banden, ja nogal logisch dat je daarop wilt besparenquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:33 schreef Billenhoofd het volgende:
[..]
Het moet wel betaalbaar blijven hè.
heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd gaquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef rival het volgende:
[..]
ik kan ze misschien goedkoper voor je regelen (dunlop, pirelli whatever) als je even je maat via pm verstuurt
montage is bij de prijs inbegrepen!quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd ga(maat is trouwens 205 / 65 of 60 / 15).
Zelfs al zouden die pirellis nog iets beter zijn; 40% duurder geef ik er niet aan (zeker niet als ik met die dunlops mijn bochten al zodanig kan nemen dat ik zelf al ongemakkelijk begin te zitten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |