abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69452603
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

better safe than sorry Verder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.

mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen auto
je profiel is bij 2 mill nog ruim hoor, overdrijven is ook een vak...
ik rij liever door de regen met een uniroyal met maar 2 millimeter dan een michelin met 8 millimeter
pi_69452656
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:20 schreef Parzival het volgende:

Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreter
een slechte uitlijning, bandenspanning, bandensoort, zware rechtervoet of een wild sturend handje heeft meer met bandenslijtage te maken dan de auto waar ze onder zitten
pi_69453796
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:22 schreef rival het volgende:

[..]

Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen auto
je profiel is bij 2 mill nog ruim hoor, overdrijven is ook een vak...
ik rij liever door de regen met een uniroyal met maar 2 millimeter dan een michelin met 8 millimeter
dat dus

Dunlop sportbandjes + achterwieltractie wil je niet onder de 3mm hebben als het regent . Als je dan op de oprit van de snelweg vloert dan voel je hem al zenuwachtig worden met zijn kont . Banden eraf & andere erop is dan het enige alternatief (of kalmer rijden). Met mijn bandjes nu ga ik 18.000km gehaald hebben, valt relatief gezien nog mee (dunlop heeft toch goedkope bandjes).

Ik doe het hem vooral om de grip op droog wegdek, die is schitterend van die banden
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69453879
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:02 schreef Athmozz het volgende:

Dunlop sportbandjes
Ik doe het hem vooral om de grip op droog wegdek, die is schitterend van die banden
Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijd )
ik had van die dunlop sportmaxx oid? en ik had met de Pirelli meer grip bij droog en nat weer.
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:10:39 #55
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_69454045
P Zero is top
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_69454231
volgens hun configurator heeft pirelli enkel de P7 en de P6 voor mijn bandenmaat liggen... Nu liggen er sportmaxx onder inderdaad, maar ik zie dat ze ook sportmaxx winter hebben. Misschien dat ik in het najaar die sportmax winter er onder gooi, die zullen wel iets beter zijn dan de gewone in nat weer.

Pirelli is qua prijs van banden een stuk duurder, die dunlop sportmaxx banden koop ik voor 80¤/ stuk, pirelli's zijn direct 110¤ per stuk. Dan kan ik beter mijn banden sneller wisselen & toch dunlops leggen, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog met die auto blijf rijden...
pi_69454365
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:16 schreef Athmozz het volgende:
volgens hun configurator heeft pirelli enkel de P7 en de P6 voor mijn bandenmaat liggen... Nu liggen er sportmaxx onder inderdaad, maar ik zie dat ze ook sportmaxx winter hebben. Misschien dat ik in het najaar die sportmax winter er onder gooi, die zullen wel iets beter zijn dan de gewone in nat weer.

Pirelli is qua prijs van banden een stuk duurder, die dunlop sportmaxx banden koop ik voor 80¤/ stuk, pirelli's zijn direct 110¤ per stuk. Dan kan ik beter mijn banden sneller wisselen & toch dunlops leggen, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog met die auto blijf rijden...
Als je voor een P7 of P6 moet gaan dan denk ik dat de sportmaxx toch beter is.
als ze dan ook nog eens goedkoper zijn...
ik kan ze misschien goedkoper voor je regelen (dunlop, pirelli whatever) als je even je maat via pm verstuurt
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:33:17 #58
256153 Billenhoofd
Hoofd op je billen.
pi_69454690
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:05 schreef rival het volgende:

[..]

Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijd )
ik had van die dunlop sportmaxx oid? en ik had met de Pirelli meer grip bij droog en nat weer.
Het moet wel betaalbaar blijven hè.
pi_69455317
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:33 schreef Billenhoofd het volgende:

[..]

Het moet wel betaalbaar blijven hè.
het enige contact dat jouw auto heeft met de weg zijn je banden, ja nogal logisch dat je daarop wilt besparen

ik niet dus
pi_69455341
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef rival het volgende:

[..]

ik kan ze misschien goedkoper voor je regelen (dunlop, pirelli whatever) als je even je maat via pm verstuurt
heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd ga (maat is trouwens 205 / 65 of 60 / 15).

Zelfs al zouden die pirellis nog iets beter zijn; 40% duurder geef ik er niet aan (zeker niet als ik met die dunlops mijn bochten al zodanig kan nemen dat ik zelf al ongemakkelijk begin te zitten )
pi_69455749
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:55 schreef Athmozz het volgende:

[..]

heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd ga (maat is trouwens 205 / 65 of 60 / 15).

Zelfs al zouden die pirellis nog iets beter zijn; 40% duurder geef ik er niet aan (zeker niet als ik met die dunlops mijn bochten al zodanig kan nemen dat ik zelf al ongemakkelijk begin te zitten )
montage is bij de prijs inbegrepen! (in amsterdam of beemster, dat wel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')