die van mij was echt een koffertje, die je mee kon nemen overal naartoequote:Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik type letterlijk in bij google: "meisjeslego roze koffer", tadaa:
[ afbeelding ]
Gekregen... hoe doe je datquote:Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef MadMarine het volgende:
Ben vrijdag met de Milennium Falcon begonnen...
Wat een teringgrote doos is dat zeg!
én gekregen van LEGO![]()
[ afbeelding ]
5000 stukjes, tering tyfus Jantje!quote:Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef MadMarine het volgende:
Ben vrijdag met de Milennium Falcon begonnen...
Wat een teringgrote doos is dat zeg!
én gekregen van LEGO![]()
[ afbeelding ]
Ik had dat schip met die twee grijparmen en die propellors. Dan ging ik altijd 's zomers als het 'bad' achterthuis stond (bij 30 graden en warmer) altijd met dat ding onderwater spelen.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:47 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Afgelopen maandag deze gekocht voor 16 euro:
[ afbeelding ]
Bijna is mijn Aquazone collectie compleet
jaaa die hadden wij thuis ookquote:Op woensdag 30 september 2009 22:48 schreef Henk-B het volgende:
Ik had dit vliegveld en nog 10 grote dozen vol met lego.
Van die plastic stapeldozen. Tsjonge wat was toch leuk.
[ afbeelding ]
Ik had politiebureau's, treinen, kastelen. Echt veel als ik nu terugkijk, waar is het allemaal gebleven??
Eens een keer bij mijn ouders in de schuur kijken!
In die legoboekjes stond ook steeds een bepaalde leeftijd. Zo was ik een keer 8 jaar en had een ding in elkaar gezet 'voor 10 jaar en ouder'. Ikke zo: wehehehe pwndquote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6)al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Hoe is dat met de rest van de lego'rs ?
Ik denk dat ik trouwens maar eens een nieuwe doos technics ga halen begint wel te kriebelen
Ik Pleit voor 20+ lego sets , Hoe tof zou dat zijn ..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
In die legoboekjes stond ook steeds een bepaalde leeftijd. Zo was ik een keer 8 jaar en had een ding in elkaar gezet 'voor 10 jaar en ouder'. Ikke zo: wehehehe pwnd
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik Pleit voor 20+ lego sets , Hoe tof zou dat zijn ..
hoe zie jij 20+ LEGO voor je?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Dat kwam bij mij later pas, dat technics... Ik was ook veel te blij met mijn legotrein (die trouwens vaker rondreed als ruimteschip maar dat terzijdequote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6)al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Ik ook! Maar hoeveel moeilijker kan je nog iets maken met Lego? Ik bedoel, de technics van 10 geleden waren zo'n beetje het hoogtepunt qua moeilijkheidsgraad en ik zie niet hoe je het moeilijker kan maken. Niet dat het supermoeilijk was maar veel technischer krijg je het ook niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Steve-O het volgende:
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:36 schreef bleiblei het volgende:
Al blijft simpelweg van de plaatjes bouwen geen rocketscience natuurlijk.
De echte uitdaging zit in het zelf verzinnen van bouwwerken.
www.brickset.comquote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waar kun je alle lego dozen zien ik zou graag een keer een inventaris maken met nummers
Ik heb technisch lego nooit zo leuk gevonden, als je dan huizen ging bouwen zaten er allemaal stomme gaten in de murenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Ik denk dat ik trouwens maar eens een nieuwe doos technics ga halen begint wel te kriebelen
Toen ik 7 was kreeg ik mn eerste technisch lego. Een rode go-kart.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Yeah, dat was het!quote:
Raar eigenlijk dat je (in het algemeen) vroeger gewoon "te dom" was voor technisch lego e.d. Kan me er geen voorstelling van makenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:15 schreef contactdoos het volgende:
[..]
Yeah, dat was het!
Is dat er nog? of is dat onderhand echt ouderwets?
Was echt mooi spul destijds, maar voor mijn jonge jaren te lastig...
Te dom is ook zoiets...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:26 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Raar eigenlijk dat je (in het algemeen) vroeger gewoon "te dom" was voor technisch lego e.d. Kan me er geen voorstelling van maken
Je was dus gewoon ongeduldig?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef contactdoos het volgende:
[..]
Te dom is ook zoiets...
Het was gewoon iets, daar was ik te lang mee bezig en er zaten te veel onderdelen in... Heb wel LEGO Technic gehad, waar ik me uren mee vermaakt heb.. maar Modelteam heb ik me nooit aan gewaagd....
Nouja... euh... zo zou je het kunnen noemen.. je bent jong en je wilt watquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:54 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Je was dus gewoon ongeduldig?
Valt wel mee hoor. Als je te jong bent mis je gewoon bepaalde vaardigheden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:26 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Raar eigenlijk dat je (in het algemeen) vroeger gewoon "te dom" was voor technisch lego e.d. Kan me er geen voorstelling van maken
Ik deed het eigenlijk meer om het bouwen, heb er nooit echt mee zitten spelenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:00 schreef contactdoos het volgende:
[..]
Nouja... euh... zo zou je het kunnen noemen.. je bent jong en je wilt wat![]()
Spelen met je lego dus, en niet een week dag en nacht bouwen
Die had ik ook, was echt mijn trotsquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:15 schreef Ciske- het volgende:
Oh en deze..
[ afbeelding ]
Ik weet nog hoe boos ik was toen ik op een gegeven moment Paradiso voor m'n verjaardag kreeg omdat ik een meisje was.
Ik wou jongens lego!!!
Die roldeur zat ook bij mijn politiebureau. Heb m laatst weer geprobeerd in elkaar te zetten (alleen de roldeur niet het hele bureau) en tot mijn grote verbazing had ik alle onderdeeltjes van de roldeur nog. Echt een klein wonder dat daar nog nooit iets van in de stofzuiger is verdwenen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn brandweerkazerne !! Met die gave roldeuren![]()
[ afbeelding ]
Was ook leuk![]()
[ afbeelding ]
Ik ben ook nog op zoek naar een soort van vrachtoverslag-treinstation voor goederen. Heeft iemand daar nog een plaatje van?
Bedoel je deze: http://www.brickset.com/detail/?Set=6391-1 ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn brandweerkazerne !! Met die gave roldeuren![]()
[ afbeelding ]
Was ook leuk![]()
[ afbeelding ]
Ik ben ook nog op zoek naar een soort van vrachtoverslag-treinstation voor goederen. Heeft iemand daar nog een plaatje van?
Deze?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wie niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 04:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deze wilde ik altijd hebben![]()
[ afbeelding ]
Die staat bij mij in de vitrinequote:Op maandag 5 oktober 2009 04:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deze goederenoverslag bedoelde ik! Het was dus een overslag voor auto's met zo'n mooie glijdende plaat erbij![]()
[ afbeelding ]
Leuke combi!quote:Op maandag 5 oktober 2009 07:15 schreef AAAAAA het volgende:
Ik had deze trein:
[ afbeelding ]
En dit hing erachter:
[ afbeelding ]
Met dit station:
[ afbeelding ]
En een overweg:
[ afbeelding ]
Dat station vond ik altijd zo gaafquote:Op maandag 5 oktober 2009 07:15 schreef AAAAAA het volgende:
Ik had deze trein:
[ afbeelding ]
En dit hing erachter:
[ afbeelding ]
Met dit station:
[ afbeelding ]
En een overweg:
[ afbeelding ]
Ik had het omgekeerde want ik had juist alleen het politiebureau en baalde dat ik geen brandweerkazerne erbij had.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier was ik ook erg gelukkig mee omdat ie zo mooi modern was:
[ afbeelding ]
Had een mooi ziekenhuis, een wat oudere maar wel mooie brandweerkazerne maar ik baalde er altijd van dat ik geen politiebureau had![]()
Nog een van mn favoriete dozen:
[ afbeelding ]
en dan had ik er ook nog een los vliegtuig bij:
[ afbeelding ]
Wat was ik toen blij met simpele dingen zeg![]()
Kut is dat he?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik had het omgekeerde want ik had juist alleen het politiebureau en baalde dat ik geen brandweerkazerne erbij had.
Ik had juist het vliegveld en de brandweerkazerne en ik baalde dat ik het politiebureau niet hadquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik had het omgekeerde want ik had juist alleen het politiebureau en baalde dat ik geen brandweerkazerne erbij had.
Alle lego is opgeslagen in mijn ouderlijk huis, onder tientallen verhuisdozen. Bovendien was en ben ik niet echt gestructureerd, dus alles is in de bakken beland. Dat zou een helse onderneming worden. Ik weet wel dat ik indertijd heel blij was met die trein. Maar het topic steekt me wel aan, dus wellicht in de herfstvakantie maar eens wat proberen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:26 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Leuke combi!Heb je foto's? If not: ga bouwen en maak een foto als je klaar bent
Was een leuk station inderdaad. Mooier dan die latere (rode). Ik vond die overweg wel leuk, vooral omdat ik vaker het idee het om een stad-achtig iets eromheen te bouwen. Probleem was wel dat ik afhankelijk was van verjaardagen, en het plan dus nooit te realiseren was.quote:Dat station vond ik altijd zo gaaf![]()
Ik was alleen al wat ouder toen de 9 volt trein uitkwam en had toen al een aanzienlijk baan voor mn 12volt samen met de batterijentrein.
Die overwegen waren ook gaaf! Ik had gewoon overweg platen, dus niet met zo'n huisje erbij. Zal binnenkort eens kijken of ik de foto's van mn laatste stad nog kan vinden.
Heb gisteren nog op de brickset website gekregen en het is echt grappig hoe snel ik alle dozen herken die ik daar zie staanBen er natuurlijk wel jaren gelukkig mee geweest.
Die is mij volledig onbekend.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deze was trouwens ook wel gaaf:
[ afbeelding ]
Dat zoeken wasquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.
Hoe deden jullie dat?
Ik en mijn broer hielden gewoon lego, technisch lego en mijn trein gescheiden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.
Hoe deden jullie dat?
Niet. Ik bouwde meestal niet met een idee. Dus al zoekende kwam ik vanzelf bruikbare spullen tegen. Wel jammer dat alle bouwwerken meerkleurig werden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hoe deden jullie dat?
Daar kon ik absoluut niet tegen. mijn auto's moesten altijd perse netjes symetrisch zijn kwa kleuren. Dan maar een gele rand erin als ik aan 1 kant een gele steen moest gebruiken ipv een rode of blauwequote:Op maandag 5 oktober 2009 18:36 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Niet. Ik bouwde meestal niet met een idee. Dus al zoekende kwam ik vanzelf bruikbare spullen tegen. Wel jammer dat alle bouwwerken meerkleurig werden.
Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzonderingquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:42 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Daar kon ik absoluut niet tegen. mijn auto's moesten altijd perse netjes symetrisch zijn kwa kleuren. Dan maar een gele rand erin als ik aan 1 kant een gele steen moest gebruiken ipv een rode of blauwe
Eh, nee... Wel een legotrein die vaak rondreed als ruimteschip. Telt dat ook?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:04 schreef stbabylon het volgende:
Herkennen jullie dit:
Nieuwe ruimte lego, bouwen, even mee spelen/naar kijken. Rest van de lego er bij pakken. Minstens 20 lasers/raketten er bij bouwen. 2 lasers op een enorm ruimteschip... serieus??
bouwde je extra wapens er op?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzondering(maar dan zat ik al wel "PPFFFIIIUUU" te schreeuwen)
[..]
Eh, nee... Wel een legotrein die vaak rondreed als ruimteschip. Telt dat ook?
Alles in twee bakken maar wel doorelkaar. Alleen lego en Fabuland waren een beetje gescheiden maar dat gebruikte ik meestal door elkaar bij het bouwen van dorpjes. Het is een wonder dat sommige dingen nog niet zijn kwijtgeraakt, zoals alle onderdeeltjes van de roldeur.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hoe deden jullie dat?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzondering(maar dan zat ik al wel "PPFFFIIIUUU" te schreeuwen)
[..]
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:18 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze had ik ook !!
piratenschip ook nooit gehad, maar ik was al rete blij met deze 2
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef SwiffMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof dat dat een doos uit 1990 of 1991 is.
quote:Op woensdag 30 september 2009 00:29 schreef Saekerhett het volgende:
LEGO![]()
Mijn mooiste dozen:
6339: Shuttle Launch Pad
[ afbeelding ]
Mijn neven en ik woonde 10 minuten fietsen van elkaar vandaan, ik had 6 curverbakken en die 2 hadden bij elkaar ook een bakkie of 10. Bizar hoeveel wij gebouwd hebben. Complete steden, havens inclusief treinen, luchthavens... Hele kamers vol en nooit hadden we er genoeg van. Soms met een beetje hulp van hout ed om kades te maken. Maar wat hadden wij daar een plezier van.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:15 schreef Ciske- het volgende:
Oh en deze..
[ afbeelding ]
Ik weet nog hoe boos ik was toen ik op een gegeven moment Paradiso voor m'n verjaardag kreeg omdat ik een meisje was.
Ik wou jongens lego!!!
Zo ziek was ik dus ook.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |