..en bij ons is dat dus alle 180. Zijn ze erg streng in. Je ziet hier dus studenten met enórme studievertraging....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hebben jullie maar 150 punten nodig om aan je master te beginnen? Bij ons is dat 165.
Nee, op de UvT moet je er 168 hebben. Maar ik kan het volgend semester Ondernemings- en Insolventierect (9 ECTS) en het Eindvak (=scriptie, 8 ECTS) doen, dus moet ik nu op 151 uitkomen om na kerst aan de master te mogen beginnen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hebben jullie maar 150 punten nodig om aan je master te beginnen? Bij ons is dat 165. Maar je hebt er wel een goed gevoel over?
Ik vind hem geweldig, een groot brok enthousiasme! Ik ga zijn evaluatie positief invullenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar die docent is heel enthousiast en vriendelijk.
http://www.mareonline.nl/artikel/0809/31/0401/quote:Rechten wil nog strenger worden
In vier jaar je bachelor halen, moet de norm worden bij rechten. ‘We moeten niet willen dat iemand met 35 herkansingen alsnog een diploma krijgt.’
DOOR VINCENT BONGERS Dat blijkt uit de notitie maatregelen studiesucces bacheloropleidingen die maandag tijdens faculteitsraad werd besproken. Ook wil het bestuur het aantal herkansingen in het tweede en derde jaar beperken. Op welke wijze dit gaat gebeuren staat nog open voor discussie.
‘Het uitgangspunt is niet alleen de realisatie van een rendementsverhoging,’ stelde Henk Vording, portefeuillehouder onderwijs. ‘Er is een cultuur ontstaan waarin in eigen tempo studeren de norm is geworden en dat moet worden veranderd. We zitten met een groep zwakke studenten die niet gemotiveerd of niet goed genoeg is. Zij vragen een enorme inzet van docenten zonder dat dit veel oplevert. Dit is demotiverend voor zowel docenten en studenten die wél willen.’ Rechten wil dan ook op van deze groep af.
Een student aan de rechtenfaculteit moet in staat zijn om in vier inschrijvingsjaren het bachelordiploma te halen. ‘Wie deze termijn niet weet te halen, kan alleen onder strak toezicht van de examencommissie eventueel nog wat extra tijd krijgen,’ valt er in de notitie te lezen.
In de notitie staat ook een voorstel om het aantal herkansingen in te perken. Het is de bedoeling dat studenten één keer kunnen herkansen in hetzelfde studiejaar. Weer zakken betekent dat de examencommissie een beslissing neemt of de student nog een kans krijgt. Dit kan per student in maximaal vijf gevallen. Mocht het aantal herkansingen zijn uitgeput. Dan kan de student ‘praktisch gesproken zijn bachelordiploma niet meer halen aan onze faculteit.’
Is dat echt zo? Kunnen jullie niet voorwaardelijk worden toegelaten tot de master? Het is niet dat je bij ons per definitief vanaf 165EC de master mag doen, maar je kunt dan wel een aanvraag doen om voorwaardelijk tot de master te worden toegelaten. Je moet dan wel je bachelor binnen één jaar vanaf die voorwaardelijke toelating halen. Normaal gesproken word je ook wel toegelaten...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:40 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
..en bij ons is dat dus alle 180. Zijn ze erg streng in. Je ziet hier dus studenten met enórme studievertraging....
Prima initiatief toch, laat ze maar wat strenger worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
@CG: En het nog erger in Leiden..... wees maar blij dat je je B bijna hebt...
[..]
Och, ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Zo worden de ongemotiveerde studenten er uitgefilterd.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
@CG: En het nog erger in Leiden..... wees maar blij dat je je B bijna hebt...
[..]
8 tot 12 uurquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:05 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Och, ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Zo worden de ongemotiveerde studenten er uitgefilterd.
Je hebt toch 8 uur college p/w in Leiden (1e)? Lijkt me dat je genoeg tijd hebt om te studeren voor je tentamens.
Ja, ja, zo lang het maar alleen in Leiden gebeurt cker?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:05 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Och, ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Zo worden de ongemotiveerde studenten er uitgefilterd.
Je hebt toch 8 uur college p/w in Leiden (1e)? Lijkt me dat je genoeg tijd hebt om te studeren voor je tentamens.
Hoe eerder, hoe beterquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
@CG: En het wordt nog erger in Leiden..... wees maar blij dat je je B bijna hebt...
[..]
Dus niet eens 3 herkansingen voor een vak tijdens de hele Bachelor? Belachelijk veel zeg, 3x per jaar. Slap zooitje daaro in Rotterdamquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:29 schreef taxhaven het volgende:
[..]
Hoe eerder, hoe beter![]()
Hier aan de EUR trouwens nu al max. 3 herkansingen per jaar
Probeer je grappig te zijn?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus niet eens 3 herkansingen voor een vak tijdens de hele Bachelor? Belachelijk veel zeg, 3x per jaar. Slap zooitje daaro in Rotterdam
Maar dan weer niet in het eerste jaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:00 schreef Dr_Strangelove het volgende:
In Tilburg krijg je zelfs nog een verlengd mondeling als de twee schriftelijke pogingen net niet gelukt zijn.
Pff, relax johquote:
Nee. Ze zijn streng; je wordt pas toegelaten tot het onderwijs als het Bachelorgetuigschrift binnen is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Kunnen jullie niet voorwaardelijk worden toegelaten tot de master? Het is niet dat je bij ons per definitief vanaf 165EC de master mag doen, maar je kunt dan wel een aanvraag doen om voorwaardelijk tot de master te worden toegelaten. Je moet dan wel je bachelor binnen één jaar vanaf die voorwaardelijke toelating halen. Normaal gesproken word je ook wel toegelaten...
Tell me about it. Hij is nog niet binnen, deze periode is niet echt fijn voor me, ik voel echt die enorme druk. Want als ik niet alle vakken haal, heb ik een jaar studievertraging en betaal ik een jaar collegegeld voor nop...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
@CG: En het wordt nog erger in Leiden..... wees maar blij dat je je B bijna hebt...
[..]
http://www.mareonline.nl/artikel/0809/31/0401/
Ik vond tot zover alle vakken prima te halen, behalve dan dat rechts- en bedrijfseconomie. Ik heb er geen achtergrond in (op VWO wiskunde en economie zsm gedumpt) dus dit vak is mijn grote struikelblok.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:03 schreef Florian_ het volgende:
Maar ik heb van een aantal Leidenaren gehoord dat - tenzij je een mongool bent die écht niets aan zijn studie doet - het allemaal prima te halen valt. Kunnen jullie dat beamen? Het enige waar ik wel een beetje tegenop kijk is het feit dat je een jaar moet wachten met een herkansing als je < 4 haalt, aangezien ik absoluut geen studievertraging op wil lopen.
Dat is inderdaad het enige waar de studenten hier mee lijken te zitten. Ik vind het ook echt een rotregeling, je zal maar net een blackout of wat ook krijgen.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:03 schreef Florian_ het volgende:
Maar ik heb van een aantal Leidenaren gehoord dat - tenzij je een mongool bent die écht niets aan zijn studie doet - het allemaal prima te halen valt. Kunnen jullie dat beamen? Het enige waar ik wel een beetje tegenop kijk is het feit dat je een jaar moet wachten met een herkansing als je < 4 haalt, aangezien ik absoluut geen studievertraging op wil lopen.
Voor zover ik het tot nu toe kan beoordelen vind ik het idd goed te doen. De stof is op zich niet al te moeilijk, er zit vrij veel herhaling in de lessen en je wordt (naar mijn smaak) toch wel erg goed begeleid (lees: erg aan het handje meegenomenquote:Op zondag 7 juni 2009 23:03 schreef Florian_ het volgende:
Mij lijkt dat juist erg interessant! Ik heb alleen ook geen goede basis in wiskunde en economie. Ik heb zelfs geen eindexamen gedaan in wiskunde op de havo. Is er bij die vakken sprake van veel berekeningen etc. of is het vooral inzicht? Anders moet ik maar eens een wiskundecursus gaan volgen.quote:Op maandag 8 juni 2009 06:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik vond tot zover alle vakken prima te halen, behalve dan dat rechts- en bedrijfseconomie. Ik heb er geen achtergrond in (op VWO wiskunde en economie zsm gedumpt) dus dit vak is mijn grote struikelblok.
Ook in het 2e jaar is keuzevakruimte:quote:Op maandag 8 juni 2009 10:19 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Nog een vraagje. Ik wil graag naast de studie Rechten een aantal keuzevakken volgen (Leiden). Nu zie ik in de e-gids dat je alleen in het 3e jaar keuzevakruimte krijgt. Kun je dit ook eerder al doen (en zo ja, zijn hier extra kosten aan verbonden)?
Ik wou hier een heel verhaal ophangen, maar eigenlijk staat het hier allemaal:quote:En ik zou graag vakken op het gebied van Psychologie willen volgen. Kan dat, of moeten de keuzevakken verbintenissen hebben met het recht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |