Ik gok dat wanneer jij niet volledig meewerkt dat er inderdaad consequenties aanhangen. Niet zo gek toch? Er wordt van je verwacht dat jij zo snel mogelijk passend werk vind, is dat niet mogelijk dan moet je ook solliciteren op functies onder je "niveau". En wat is er precies gek aan het verzoek je bij ieder uitzendbureau in te schrijven? En bel je regelmatig naar de 2 groten om jezelf op de kaart te zetten? En die gesprekken zullen wel verplicht zijn, een uitkering is nou eenmaal niet vrijblijvend.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ja ze kunnen veel op die site zetten, hoeft nog niet altijd in praktijk zo te zijn.
Vandaar, heeft iemand ervaring dat uitkering gelijk word stopgezet bij het niet opdagen van een gesprek na gevoel want er staat niks over op papier..
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ja ze kunnen veel op die site zetten, hoeft nog niet altijd in praktijk zo te zijn.
Vandaar, heeft iemand ervaring dat uitkering gelijk word stopgezet bij het niet opdagen van een gesprek na gevoel want er staat niks over op papier..
Dat dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Je leeft liever op onze kosten?
Wie niet werkt, zal ook niet eten.
Iets is beter dan niets toch? En als je eenmaal een baan hebt zodat je je zelf weer kan redden kan je vanuit daar gewoon blijven solliciteren op wat leukers natuurlijk!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:02 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ik bel regelmatig en heb tijdje terug ook werk aangenomen via Randstad.
Ben toendertijd bezorger geworden bij TNT.
Dat beviel mij heel totdat:
ik toen met me loon geflasht werd because dat in één keer met ¤1,50 p/u omlaag ging.
Heb toen met een aantal werknemers gesproken en die vertelden mij dat het vaker gebeurd vanuit zo'n organisatie's.
Precies.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat dus.
De mentaliteit van mensen als TS is om te kotsen. Zorg gewoon als de wiedeweerga dat je een baan krijgt in plaats van je overal te goed voor te voelen en ten koste van mensen te leven die wél 40 uren in de week een verantwoordelijke en/of zware baan hebben.
Had dat niet te maken met die nieuwe CAO afspraken? (daar was toen ook vanalles over in het nieuws) Ik gok dat z'n casemanager daar dus niets aan kon doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef Copycat het volgende:
En je hebt toen niet aan je casemanager, of hoe dat ook mag heten, gevraagd waarom je loon gekort werd?
Dat zou inderdaad zo maar eens kunnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
Had dat niet te maken met die nieuwe CAO afspraken? (daar was toen ook vanalles over in het nieuws) Ik gok dat z'n casemanager daar dus niets aan kon doen.
Ik heb geen diplomas en heb een strafblad van hier tot Tokio sinds de middelbare school.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:07 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Precies.
Ik weet niet wat voor opleiding(en) TS gevolgd heeft. Als je weinig diploma's hebt hoef je niet veel te verwachten en moet je ook niet zo zueren...
Zoals ik al zei: het zoeken van een baan is nu je werk, en als je je werk niet goed doet zul je er geen geld voor krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:09 schreef BrandX het volgende:
Je bent verplicht je minimaal bij 7 uitzendbureau's in te schrijven, en wekelijks 4-8 sollicitaties de deur uit te doen. Waarop staat je in principe vrij, maar ze gaan er wel van uit dat je op dingen solliciteert die je kan doen. Dus solliciteren op bijv de vacature directeur zorginstellingen of rocketscience is voor hun geen goede sollicitatie en zal afvallen in je verplichte totalen aan sollicitaties.
knip
Ik zou met zo'n lame instelling gewoon m'n criminele CV verder uitbreiden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ik heb geen diplomas en heb een strafblad van hier tot Tokio sinds de middelbare school.
Dat weten ze ook daar en soms lijkt het wel alsof ze ''het beste met me voorhebben.''
Heb ook aantal keren moeten vragen: Is dit zakelijk of persoonlijk?
Die ''manager'' wat ik heb is gewoon een snotwijf, en die moet voor mij werk gaan regelen?
ben niet te lui om te werken maar het moet wel rendabel zijn.
Ik ga niet voor een loon van 530 werken terwijl ik er nu 500 zo krijg.
Die lonen zijn zo antiegelijk laag (- belasting) dat ieder van jullie zich wel als eerlijke burger op het hoofd hoort te krabbel
Maar wel denken dat je recht tot zeuren en klagen hebtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Ik heb geen diplomas en heb een strafblad van hier tot Tokio sinds de middelbare school.
Zolang mensen als jij betaald worden van mijn belastingcenten heb je geen recht van spreken over hoge belastingen en dergelijke. Er is niets mis met de hoogte van de lonen in dit land, iedereen kan een normale boterham verdienen als je maar wilt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
Die lonen zijn zo antiegelijk laag (- belasting) dat ieder van jullie zich wel als eerlijke burger op het hoofd hoort te krabbel
Ik denk dat hier de schoen toch echt wel wringt. Ik vind je namelijk totaal niet realistisch over komen. Alles moet maar op jouw manier terwijl je lijkt te vergeten dat er vanuit de staat voor je gezorgd wordt.quote:Ik ben gewoon realistisch, zij drijven op een wolkje boven hun slavenorganisatie waar ik niet aan mee ga werken
Draagt niet bij aan de beeldvorming dat je liever thuis zit en makkelijk geld vangt dan dat je er iets voor doet.quote:ben niet te lui om te werken maar het moet wel rendabel zijn.
Als je de wet niet kunt respecteren, waarom zou jij dan zelf wel rechten verdienen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Tsja. Voor niets gaat de zon op, en aangezien je geen diploma's hebt, kan je ook niet verwachten dat ze een riant salaris aan je kunnen aanbieden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Dat weten ze ook daar en soms lijkt het wel alsof ze ''het beste met me voorhebben.''
Die ''manager'' wat ik heb is gewoon een snotwijf, en die moet voor mij werk gaan regelen?
op het moment dat je aan het werk gaat voor minder dan krijg je een loon aanvulling tot aan het bedrag dat je voorheen verdiende moet je wel aanvragen uiteraard.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
vwb geen diploma's: ga cursussen volgen, dan kan je al snel op betere banen solliciteren. Het is zeer zeker niet persoonlijk van haar, maar zij kan er niets aan doen dat jij een jeugdcrimineel bent die te lui is geweest om zijn diploma te halen. Mede daardoor zit je nu in de shit dat je geen goede/toffe/leuke baan kan krijgen. dat is ECHT haar schuld niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
zij moet je werk niet regelen, dat moet je zelf. Zij helpt je alleen met het hoe als je daarom vraagt, en bewaakt jouw voortgang (en dus de mate van het door jou te ontvangen WWB)quote:Die ''manager'' wat ik heb is gewoon een snotwijf, en die moet voor mij werk gaan regelen?
Die 500 die je krijgt is anders wel oa mijn belastinggeld die ik liever in mijn zak hou ipv aan een klaploper te 'doneren' via de overheid.quote:ben niet te lui om te werken maar het moet wel rendabel zijn.
het zijn dan ook baantjes die nagenoeg iedereen kan uitvoeren, daar hoef je doorgaans zeer weinig voor te kunnen. Kennis, kunde en vaardigheid hoeft maar erg laag te zijn. Dus tja, logisch dat het niet veel betaald.quote:Die lonen zijn zo antiegelijk laag (- belasting) dat ieder van jullie zich wel als eerlijke burger op het hoofd hoort te krabbel
Dus vroeger op school de stoere gast uitgehangen en nu kom je erachter dat al die 'sukkeltjes' die wel hun best deden op school ineens netto 6x zoveel verdienen dan jij.quote:Ik heb geen diplomas en heb een strafblad van hier tot Tokio sinds de middelbare school.
waarom in de toekomst, en niet nu al? En vanaf wanneer kan je dat dan doen bij je oom?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:34 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ik ben beetje aan het kijken op de vacaturebank in regio limburg maar kan echt weinig vinden.
Zou best hovenier of handlanger willen worden,
mijn baan word vrachtwagenchauffeur bij bedrijf van me oom dus de toekomst is geen probleem.
Het gaat zich om NU.
Je moet NU niet zeiken omdat je VROEGER een parasitair stuk vreten wasquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:34 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ik ben beetje aan het kijken op de vacaturebank in regio limburg maar kan echt weinig vinden.
mijn baan word vrachtwagenchauffeur bij bedrijf van me oom dus de toekomst is geen probleem.
Het gaat zich om NU.
Waarom ga je dan NU niet al bij het bedrijf van je oom werken?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:34 schreef Watismijnrecht het volgende:
Het gaat zich om NU.
Genoeg mogelijkheden hoor. In de bouw springen ze ook om mensen en er zijn genoeg detacheringsbureau's die je een traject als leerling/stagiair electromonteur of iets dergelijks aanbieden. Ook in de landbouw zoeken ze constant lui, vooral deze tijd. Je moet zoiets wel willen natuurlijk; gezien je huidige situatie is zoiets alleen maar een vooruitgang.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:34 schreef Watismijnrecht het volgende:
Het gaat zich om NU.
Ik heb nu alleen B rijbewijs.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
waarom in de toekomst, en niet nu al? En vanaf wanneer kan je dat dan doen bij je oom?
en tot die tijd he, de zomer komt er aan, ze zoeken ook mensen in de land- en tuinbouw momenteel, voor werk daar
Oke ff samenvattenquote:
Ik zal je even uit een droom helpen: Intratuin is een tuincentrum, dat heeft niks met land- en tuinbouw te maken. En dan is er nog zo'n geheim: op zaterdag verdien je net zo goed geld! Bij sommige bedrijven zelfs meer dan door de week!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:40 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Ik heb nu alleen B rijbewijs.
Ben bezig met vrachtwagen, hopelijk begin volgend jaar.
Land en tuinbouw lijkt me te gek, ben wel goed met planten maar bij intratuin en shit zoeken ze niks meer of het is alleen zaterdaghulp werk.
Bij bouwbedrijven zou ik ook wel willen werken: hornbach, boels, bouwmaat etc etc.
Ik bedoelde dan ook meer richting boerenbedrijvenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:40 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Land en tuinbouw lijkt me te gek, ben wel goed met planten maar bij intratuin en shit zoeken ze niks meer of het is alleen zaterdaghulp werk.
Bij bouwbedrijven zou ik ook wel willen werken: hornbach, boels, bouwmaat etc etc.
klikjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:40 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar dat is hier niet van toepassing. TS is volledig ongediplomeerd en het lijkt er niet op dat hij veel andere vaardigheden bezit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Maar als je ziet met wat voor baantjes die figuren aankomen af en toe, tomatenbakjes vullen en dat terwijl ze je CV voor hun neus hebben liggen met allerlei afgeronde opleidingen op meerdere fronten en een dosis certificaten, dan kan ik dat ook niet al te serieus nemen, zeker gezien het salaris dat ze dan bieden.
Jij hebt misschien diploma's, maar TS dus niet. Kortom: dat jij een iets andere insteek hebt dan TS kan ik nog wel begrijpen. Maar de houding van TS laat alleen maar zien dat sommige mensen sneller gekort moeten worden op hun uitkering om ze nog enigszins in beweging te krijgen....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Ik begrijp TS overigens wel, alleen zijn insteek/instelling klopt natuurlijk niet helemaal.
"Als ik nu al 500 voor niets krijg ...", zo werkt het systeem natuurlijk niet.
Maar als je ziet met wat voor baantjes die figuren aankomen af en toe, tomatenbakjes vullen en dat terwijl ze je CV voor hun neus hebben liggen met allerlei afgeronde opleidingen op meerdere fronten en een dosis certificaten, dan kan ik dat ook niet al te serieus nemen, zeker gezien het salaris dat ze dan bieden.
Tuurlijk, ik werk ook liever dan dat ik in de bijstand hang maar niet ten koste van alles, zeker gezien de overige problemen die in mijn geval spelen maar dat wordt teveel offtopic.
Ik betwijfel het... Dit is je fantasie, om een dergelijk troll topic te starten...quote:[b]Op dinsdag 26 mei 2009 10:51 Ik ben gewoon realistisch,
Meen je dit serieus?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:12 schreef Catbert het volgende:
Ik zou liever frieten gaan bakken dan een uitkering te moeten gaan trekken. Heb helemaal niks met mensen die liever profiteren dan ongeschoold werk gaan doen.
Ja. Ik heb vroeger ook gewoon een baantje bij een attracktiepark gehad. Daar moest ik ook zeker af en toe vervelend werk doen. Beter dat, dan op je reet thuis zitten en profiteren van het geld van anderen.quote:
Belasting betalen moet je tochquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
en profiteren van het geld van anderen.
Ja, maar des te meer moeten mensen die wél hard werken, inleveren voor mensen die zich te goed voelen om te werken en fijn uitkeringtrekkertje spelen. En dat is een schande. Ik zou niet de dupe moeten zijn van al die lui, die het vertikken om eens op tijd op te staan en hun steentje bij te dragen aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Watismijnrecht het volgende:
[..]
Belasting betalen moet je tochlig er ook niet wakker van hoor..
Hoezo? Met een strafblad van hier tot tokio heeft de TS toch al aardig bijgedragen aan de maatschappij?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:33 schreef Tuvai.net het volgende:
die het vertikken om eens op tijd op te staan en hun steentje bij te dragen aan de maatschappij.
Wat denk je dat er gebeurt als iedereen die instelling van jou heeft? Waar komt dat geld vandaan denk je?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Watismijnrecht het volgende:
Belasting betalen moet je tochlig er ook niet wakker van hoor..
Ik vind dat ik het volste recht heb te 'zeiken' over mijn belastinggeld dat gebruikt wordt voor mensen als de TS.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef jeh1 het volgende:
1. mensen die zeuren dat het hun belastinggeld is wat gaat naar de uitkering trekker zijn minstens zo zielig als mensen die onnodig uitkering trekken.
Ligt eraan, moet toch ergens m'n coke vandaan halen.quote:
Lekkere instelling. Je vergeet dat je praat over gemeenschapsgeld dat is bedoeld als tijdelijke overbrugging of voor mensen die echt niet kunnen werken. Dat je liever met je luie reet op de bank zit lijkt mij geen argument! Je kunt altijd verder solliciteren als je eenmaal ergens zit, niemand verplicht je daar te blijven!quote:4. 40u per week doosjes vouwen voor 900eu of 800eu vangen voor pure vrije tijd. Lijkt me vrij logisch dat menigeen liever nix doet.
Mensen die écht niet (meer) kunnen werken behoren niet afgescheept te worden met dat bedrag, dat is structureel gezien echt onverantwoord.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:52 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Lekkere instelling. Je vergeet dat je praat over gemeenschapsgeld dat is bedoeld als tijdelijke overbrugging of voor mensen die echt niet kunnen werken. Dat je liever met je luie reet op de bank zit lijkt mij geen argument! Je kunt altijd verder solliciteren als je eenmaal ergens zit, niemand verplicht je daar te blijven!
Wat noem jij lang?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:05 schreef liefie_ het volgende:
Als je echt lang uit de roulatie zult blijven zit je toch ook niet in de bijstand?
Ik heb ook geen flauw idee, dit is alleen zoals het bij mij verloopt en ik word er niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:19 schreef liefie_ het volgende:
Maar jij bent dus een uitzondering denk ik dan?
Of is zoals ik het zie de uitzondering?
Wat had je dan verwacht? Dat ze direct de rode loper uitleggen voor een gastje van 19, zonder diploma's, maar met strafblad?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:09 schreef Watismijnrecht het volgende:
Dacht echt bij Hornbach kans te maken.
Beland ik gewoon op de stapel met de rest gezien het eerst naar het hoofdkantoor gaat (me Online CV)
en dan word er een selectie gemaakt die op gesprek kunnen komen.
Ja ik kan het dus vergeten als ze me screenen.Ik wil wel hoor!!
ik zei niets over je strafbladquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:19 schreef Watismijnrecht het volgende:
Jullie bestempelen mij als crimineel stop daar mee man ik doe toch me best nu, ben blij.
En zowieso heb een strafblad door zaken die heel raar liggen in Nederland dus het is zowieso belachelijk. Maargoed dat is een ander verhaal..
ik dacht niet dat ik direct werk zou krijgen maarja je hoopt toch.
Zeker nu al 40x gesoliciteerd in de tijd dat ik uitkering heb, en 0 resultaat.
Zegt die casewijf van het UWV dat ik onderuitgezakt en ongemotiveerde houding aanneem
vind je het gek
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:19 schreef Watismijnrecht het volgende:
die casewijf
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:19 schreef Watismijnrecht het volgende:
vind je het gek
Je bent ongeschoold, waarom verwacht je of vind je dat je beter werk hoort te krijgen met jouw achtergrond?quote:
dan kan je dus je recht op een uitkering ook verliezen...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:26 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ja wat zit ik dan uberaubt me druk te maken ik neem dat werk toch niet aan
Je zou toch eens moeten werken voor je centen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:26 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ja wat zit ik dan uberaubt me druk te maken ik neem dat werk toch niet aan
nee hele dag achter je pc aan het fok!ken....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:31 schreef Watismijnrecht het volgende:
Hele dag chillen? Je meent dat ik hele dag op de bank lig
Dat dacht ik dus ook...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je zou toch eens moeten werken voor je centen.
Negentien jaar jong en dan al zo'n kutmentaliteit.
IP ban. Hoe minder hij te doen heeft hoe groter de kans dat 'ie uit pure verveling maar wat werk gaat doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:32 schreef Copycat het volgende:
Je zou toch eens moeten werken voor je centen.
Negentien jaar jong en dan al zo'n kutmentaliteit.
Tuurlijk niet!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:31 schreef Watismijnrecht het volgende:
Hele dag chillen? Je meent dat ik hele dag op de bank lig
Beetje hypochriet; jij zit te zeiken op de overheid dat je moet werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:44 schreef Watismijnrecht het volgende:
Jullie zijn die zeikerds op wegmisbruikers die zeuren dat ze een ticket van de blauwe krijgen
Je vergeet er bij te vermelden dat dat allemaal de schuld is van de maatschappij. Zij zelf zijn nooit de oorzaak.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:45 schreef Tuvai.net het volgende:
Weet je wat nog erger is? Dat TS gewoon een typisch voorbeeld van het gros van de jongere generatie van tegenwoordig is.Allemaal niet naar school en werken willen, en het gros daarvan denkt de rest van hun al verpeste leven te kunnen afronden door drugscrimineeltje te spelen.
Inderdaad. Het is ook zo verdomde moeilijk en lastig allemaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:47 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te vermelden dat dat allemaal de schuld is van de maatschappij. Zij zelf zijn nooit de oorzaak.
De overheid mijn reet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:47 schreef Catbert het volgende:
[..]
Beetje hypochriet; jij zit te zeiken op de overheid dat je moet werken.
Als belasting diefstal is, wat ben jij dan? In dat filmpje wordt ook min of meer gezegd dat belastingen afgeschafd moeten worden, en dat uitkeringen overgenomen moeten worden door burgerinitiatieven. Wat denk je dat dat voor'n gevolgen heeft voor luie honden die niet willen werken?quote:
Toine Manders gaat persoonlijk voor TS zorgen. Vanuit Brussel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:51 schreef Catbert het volgende:
Als belasting diefstal is, wat ben jij dan? In dat filmpje wordt ook min of meer gezegd dat belastingen afgeschafd moeten worden, en dat uitkeringen overgenomen moeten worden door burgerinitiatieven. Wat denk je dat dat voor'n gevolgen heeft voor luie honden die niet willen werken?
Maar TS begint langzaam te begrijpen dat die uitkering geen goede oplossing is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:45 schreef Tuvai.net het volgende:
Weet je wat nog erger is? Dat TS gewoon een typisch voorbeeld van het gros van de jongere generatie van tegenwoordig is.Allemaal niet naar school en werken willen, en het gros daarvan denkt de rest van hun al verpeste leven te kunnen afronden door drugscrimineeltje te spelen.
Luie flikker, uitzuiger, profiteur & crimineel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef Watismijnrecht het volgende:
Nee de volgende dag zou wat vroeg zijn, je moet denken ik moet ook nog aan het ritme wennen.
volgende week maandag zou mij perfect uitgekomen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |