abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69411090
Hallo all,

Sinds een 12 weken heb ik een uitkering. Dit betreft een WWB-uitkering.
Nu heb ik om de zoveel tijd een gesprek om te zien hoe het loopt op de arbeidsmarkt
maargoed gezien ik 100n CV's achterlaat, langs ga bij bedrijven,
zonder ook maar iets te vinden heb ik besloten het maar even aan te zien.

Nu heb ik vanmiddag een gesprek en zij had mij opdrachten gegeven van:
bij ALLE uitzendbureaus inschrijven (sta nu maar bij 2; de bekendste ingeschreven, nooit wat gehoord)
zag hier dus niks in en ook gezien het feit hun aan mijn werk verdienen.
Ook heb ik geen sollicitaties meer verricht omdat het werk nooit full-time is (meestal parttime: 17-24uur)
of op tijden waar je echt denkt: zoals: Vrijdag-Zaterdag-Zondag avond.

Werk van 9 tot 5 van maandag tot vrijdag: OKE,
maar waar zij mee aankomen: Frietenbakker, MacDonalds.. voor een paar schijtuurtjes?
Ze zeggen dat ik moet, anders word de uitkering stopgezet. (zeggen ze)
Mag dit zomaar? Gezien ik verder geen inkomen heb.
Ook is het zo dat ze nu ELKE week een gesprek wil (volgens mij voor haar eigen tijd vol te maken ofzo)

Ik ben gewoon realistisch, zij drijven op een wolkje boven hun slavenorganisatie waar ik niet aan mee ga werken. Heb toen zelf werk gevonden en me casemanager zou me berichten, ook niks meer gehoord.
Het is echt een organisatie van lik-me-vestje.
Wat is mijn recht? Eigelijk ben ik nog niet eens van plan vanmiddag dat gesprek te gaan bijwonen,
het schiet toch niks op met die meid daar.
Wat kunnen ze mij dan flikken?
Ben geboren om te leven, niet om te werken.
pi_69411155
Volgens mij heb je niet veel meer in je mars dan 'frietenbakker', gewoon doen dus
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:53:54 #3
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69411166
Op de site van het UWV staat precies wat er van je verwacht wordt
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69411181
Je leeft liever op onze kosten?

Wie niet werkt, zal ook niet eten.
pi_69411220
Ja ze kunnen veel op die site zetten, hoeft nog niet altijd in praktijk zo te zijn.
Vandaar, heeft iemand ervaring dat uitkering gelijk word stopgezet bij het niet opdagen van een gesprek na gevoel want er staat niks over op papier..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:57:46 #6
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69411283
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ja ze kunnen veel op die site zetten, hoeft nog niet altijd in praktijk zo te zijn.
Vandaar, heeft iemand ervaring dat uitkering gelijk word stopgezet bij het niet opdagen van een gesprek na gevoel want er staat niks over op papier..
Ik gok dat wanneer jij niet volledig meewerkt dat er inderdaad consequenties aanhangen. Niet zo gek toch? Er wordt van je verwacht dat jij zo snel mogelijk passend werk vind, is dat niet mogelijk dan moet je ook solliciteren op functies onder je "niveau". En wat is er precies gek aan het verzoek je bij ieder uitzendbureau in te schrijven? En bel je regelmatig naar de 2 groten om jezelf op de kaart te zetten? En die gesprekken zullen wel verplicht zijn, een uitkering is nou eenmaal niet vrijblijvend.
pi_69411288
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Watismijnrecht het volgende:
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:59:50 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69411346
Het aanrecht!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69411408
Als jij weigert te solliciteren hebben ze zeker het recht om jouw uitkering te stoppen, En dat is maar goed ook, anders zou idereen met open hand vragend naar de staat kijken. Het solliciteren is nu je baan (en je uitkeringe je loon), en daar hoor je gewoon fulltime mee bezig te zijn totdat je een baan hebt.
Dan kan mijn belastinggeld naar de mensen gaan die het wel echt nodig hebben, ipv naar zo'n uitvreter als jij.
pi_69411423
Ik bel regelmatig en heb tijdje terug ook werk aangenomen via Randstad.
Ben toendertijd bezorger geworden bij TNT.
Dat beviel mij heel totdat:

ik toen met me loon geflasht werd because dat in één keer met ¤1,50 p/u omlaag ging.
Heb toen met een aantal werknemers gesproken en die vertelden mij dat het vaker gebeurd vanuit zo'n organisatie's.
pi_69411508
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Je leeft liever op onze kosten?

Wie niet werkt, zal ook niet eten.
Dat dus.

De mentaliteit van mensen als TS is om te kotsen. Zorg gewoon als de wiedeweerga dat je een baan krijgt in plaats van je overal te goed voor te voelen en ten koste van mensen te leven die wél 40 uren in de week een verantwoordelijke en/of zware baan hebben.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:05:14 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69411510
En je hebt toen niet aan je casemanager, of hoe dat ook mag heten, gevraagd waarom je loon gekort werd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_69411547
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:02 schreef Watismijnrecht het volgende:
Ik bel regelmatig en heb tijdje terug ook werk aangenomen via Randstad.
Ben toendertijd bezorger geworden bij TNT.
Dat beviel mij heel totdat:

ik toen met me loon geflasht werd because dat in één keer met ¤1,50 p/u omlaag ging.
Heb toen met een aantal werknemers gesproken en die vertelden mij dat het vaker gebeurd vanuit zo'n organisatie's.
Iets is beter dan niets toch? En als je eenmaal een baan hebt zodat je je zelf weer kan redden kan je vanuit daar gewoon blijven solliciteren op wat leukers natuurlijk!

Succes
pi_69411562
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat dus.

De mentaliteit van mensen als TS is om te kotsen. Zorg gewoon als de wiedeweerga dat je een baan krijgt in plaats van je overal te goed voor te voelen en ten koste van mensen te leven die wél 40 uren in de week een verantwoordelijke en/of zware baan hebben.
Precies.

Ik weet niet wat voor opleiding(en) TS gevolgd heeft. Als je weinig diploma's hebt hoef je niet veel te verwachten en moet je ook niet zo zeuren...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucebo op 26-05-2009 11:15:54 ]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:08:13 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69411591
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef Copycat het volgende:
En je hebt toen niet aan je casemanager, of hoe dat ook mag heten, gevraagd waarom je loon gekort werd?
Had dat niet te maken met die nieuwe CAO afspraken? (daar was toen ook vanalles over in het nieuws) Ik gok dat z'n casemanager daar dus niets aan kon doen.

Maar dan nog, zelfstandig je eigen kostje verdienen of een uitkering trekken... Ik zou het wel weten, ik hou er wel van om voor mezelf te zorgen
  Boks-Chick dinsdag 26 mei 2009 @ 11:09:09 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_69411613
Je bent verplicht je minimaal bij 7 uitzendbureau's in te schrijven, en wekelijks 4-8 sollicitaties de deur uit te doen. Waarop staat je in principe vrij, maar ze gaan er wel van uit dat je op dingen solliciteert die je kan doen. Dus solliciteren op bijv de vacature directeur zorginstellingen of rocketscience is voor hun geen goede sollicitatie en zal afvallen in je verplichte totalen aan sollicitaties.

Voldoe je niet en / of kom je niet op de gesprekken die je met je behandelaars hebt gemaakt, zal de eerste keer slechts 70% van je WWB worden uitgekeerd bij de volgende uitkering, bij een tweede 'overtreding' wordt direct 100% ingehouden.

voor wat betreft banen voor slechts een paar uur: als hetloon die je daarvoor ontvangt lager is dan je WWB krijg je aanvulling tot dat bedrag waar je met je WWB recht op hebt. Je bent dus verplicht ook dat soort (flut)baantjes aan te nemen, want dan scheelt het de belastingbetaler namelijk geld.

WWB wordt namelijk geheel betaald door je werkende medemens dmv de belasting die wij afdragen.
lolwut
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:11:13 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69411679
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:08 schreef Marijkezwolle het volgende:

Had dat niet te maken met die nieuwe CAO afspraken? (daar was toen ook vanalles over in het nieuws) Ik gok dat z'n casemanager daar dus niets aan kon doen.
Dat zou inderdaad zo maar eens kunnen.
Maar was TS naar die casemanager gegaan, had die hem wel uitleg kunnen geven. Nu komt het op mij over alsof TS direct het bijltje overal bij neerlegt en de schuld daarvan weer bij een ander.
pi_69411718
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:07 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Precies.

Ik weet niet wat voor opleiding(en) TS gevolgd heeft. Als je weinig diploma's hebt hoef je niet veel te verwachten en moet je ook niet zo zueren...
Ik heb geen diplomas en heb een strafblad van hier tot Tokio sinds de middelbare school.
Dat weten ze ook daar en soms lijkt het wel alsof ze ''het beste met me voorhebben.''
Heb ook aantal keren moeten vragen: Is dit zakelijk of persoonlijk?

Die ''manager'' wat ik heb is gewoon een snotwijf, en die moet voor mij werk gaan regelen?
ben niet te lui om te werken maar het moet wel rendabel zijn.
Ik ga niet voor een loon van 530 werken terwijl ik er nu 500 zo krijg.

Die lonen zijn zo antiegelijk laag (- belasting) dat ieder van jullie zich wel als eerlijke burger op het hoofd hoort te krabbel
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:13:18 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69411730
Niet komen opdagen op een afspraak is het beste dat je kan doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69411738
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:09 schreef BrandX het volgende:
Je bent verplicht je minimaal bij 7 uitzendbureau's in te schrijven, en wekelijks 4-8 sollicitaties de deur uit te doen. Waarop staat je in principe vrij, maar ze gaan er wel van uit dat je op dingen solliciteert die je kan doen. Dus solliciteren op bijv de vacature directeur zorginstellingen of rocketscience is voor hun geen goede sollicitatie en zal afvallen in je verplichte totalen aan sollicitaties.

knip
Zoals ik al zei: het zoeken van een baan is nu je werk, en als je je werk niet goed doet zul je er geen geld voor krijgen.

Ps: Ze zoeken in het onderwijs nog een hoop mensen, ik geloof dat er bij ons op school nog een vacature of 4-5 zijn (ook ondersteunend personeel), dus er is wel degelijk (leuk) werk te vinden.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:14:51 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_69411768
Ingeschreven staan bij 2 uzb's vind ik erg weinig. Gezien je geen gezin hebt vind ik ook dat je best in de weekenden kan gaan werken. Verder vind ik ook dat je elk werk dient aan te nemen want je leeft/teert op andermans zak.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:14:57 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69411772
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:12 schreef Watismijnrecht het volgende:

Ik heb geen diplomas en heb een strafblad van hier tot Tokio sinds de middelbare school.
Dat weten ze ook daar en soms lijkt het wel alsof ze ''het beste met me voorhebben.''
Heb ook aantal keren moeten vragen: Is dit zakelijk of persoonlijk?

Die ''manager'' wat ik heb is gewoon een snotwijf, en die moet voor mij werk gaan regelen?

Die lonen zijn zo antiegelijk laag (- belasting) dat ieder van jullie zich wel als eerlijke burger op het hoofd hoort te krabbel
Ik zou met zo'n lame instelling gewoon m'n criminele CV verder uitbreiden.
pi_69411784
quote:

[..]

Maar wel denken dat je recht tot zeuren en klagen hebt
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:16:37 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_69411813
quote:
Zolang mensen als jij betaald worden van mijn belastingcenten heb je geen recht van spreken over hoge belastingen en dergelijke. Er is niets mis met de hoogte van de lonen in dit land, iedereen kan een normale boterham verdienen als je maar wilt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:17:33 #25
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69411852
quote:
Ik ben gewoon realistisch, zij drijven op een wolkje boven hun slavenorganisatie waar ik niet aan mee ga werken
Ik denk dat hier de schoen toch echt wel wringt. Ik vind je namelijk totaal niet realistisch over komen. Alles moet maar op jouw manier terwijl je lijkt te vergeten dat er vanuit de staat voor je gezorgd wordt.

Een opmerking als:
quote:
Draagt niet bij aan de beeldvorming dat je liever thuis zit en makkelijk geld vangt dan dat je er iets voor doet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')