quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef johnx2007 het volgende:Slecht. Ik ging vandaag met m'n ouders langs oma, het zou niet goed met haar gaan volgens hun. Ik kom niet vaak mee, maar eens in de zoveel tijd hoort het toch even, het blijft familie. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar het ging echt slecht, ze zag er zo slecht uit. M'n moeder liep direct huilend weg, m'n vader was al langsgeweest, dus die wist het al, en ik, tsja, ik ging maar foto's kijken, om haar niet aan te hoeven kijken. Ik dacht dat het me weinig zou doen, maar het deed echt pijn, en nu nog steeds. Ze gaf zelf aan dat ze wist dat het over was. Het is een kwestie van dagen. Toen we weg gingen, gaf ik haar een kus, en ik wist dat dit de laatste keer zou zijn dat ik haar zag. Ik kon niks meer uitbrengen en ben maar half huilend weggelopen. Het doet me veel pijn om te zien hoe zeo p haar dood zit af te wachten, zonder iets te kunnen doen.
dat hebben wij net ook meegemaakt, heel pijnlijk om te zien hoe die mensen moeten vechten je hoopt dat ze inslaapt. dat is zaterdagavond dus gebeurd, vandaag ben ik ik met mijn gezin naar ons mam, hun oma geweest. ze ligt opgebaard op haar kamer in het verzorgingtehuis waar ze de laatste 3 maanden heeft gewoond, ons thuis dus.
onze kinderen waren er huiverig voor, ze hoefde niet mee naar binnen, ze hebben haar gezien toen ze stervende was, en nu ze opgebaard is ziet ze er ontspannen en heel anders uit als toe ze ziek was, net zoals we haar kende. ze zijn heel bij en het heeft ons allemaal goed gedaan om te gaan.
ik ben alleen bij mijn oma geweest
t toen die overleden was, toen was ik 8 jaar, verder nooit bij niemand, ook niet bij vrienden of mijn eigen zus. nu heb ik daar spijt van, het is helemaal niet akelig, ik heb haar handen vastgehouden, en haar een goede reis gewenst met een kus op haar voorhoofd, mijn moeder, ik verwacht ook niet dat de kleinkinderen dit doen. ik kon dat wel.