Euhm jawel, dan weet men dat ze te koop zijn. Wat is anders het nut? Alsof de internationale top wel om Pellè staat te springen? Ik krijg het idee dat ze niet willen snijden in de oudjes en willen wachten tot volgend jaar de contracten aflopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:26 schreef dill het volgende:
[..]
Maar wat heeft het in de etalage zetten voor nut dan?
Gaan daar de salarissen van omlaag? Alsof een club niet bij Feyenoord aan zou kloppen omdat iemand 'niet in de etalage staat' als ze een speler willen hebben![]()
Jij wilt gewoon horen dat ze iets aan het proberen zijn, dat wil ik ook. Maar het in de etalage zetten van bepaalde spelers lost echt het probleem niet op.
Lijkt mij ook ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:31 schreef Kopbal het volgende:
Volgens mij is dat bericht over Beenhakker gewoon rechtstreeks overgenomen van de snor, die maar wat aan het speculeren was.
Toch zou er wel eens waarheid in kunnen zitten. Het zou me niet verbazen als Leo er binnen 2 maanden mee kapt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:31 schreef Kopbal het volgende:
Volgens mij is dat bericht over Beenhakker gewoon rechtstreeks overgenomen van de snor, die maar wat aan het speculeren was.
En dan gaat hij Jol opvolgen bij Ajaxquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Toch zou er wel eens waarheid in kunnen zitten. Het zou me niet verbazen als Leo er binnen 2 maanden mee kapt.
Kan niet, hij heeft een contract!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Toch zou er wel eens waarheid in kunnen zitten. Het zou me niet verbazen als Leo er binnen 2 maanden mee kapt.
Zeggen dat ze op moeten flikkeren en dan waarschijnlijk het contract afkopen... + Geluk hebben dat ze ermee akkoord gaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:09 schreef dill het volgende:
[..]
Wij weten gewoon geen fuck, dat is het hele probleem.
Ik zou ook zeggen, gooi Landzaat, Hofland en de Cler eruit. Scheelt bakken met salaris... Maar zo simpel werkt het gewoon niet. Ik weet totaal niet hoe het werkt![]()
quote:En dus kun je er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Behalve dan dat ze ze nooit hadden moeten halen maar daar hebben we geen fuck aan.
Die contracten lopen toch nog maar 1 jaar? Dan kun je ze beter uit laten dienen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Zeggen dat ze op moeten flikkeren en dan waarschijnlijk het contract afkopen... + Geluk hebben dat ze ermee akkoord gaan
[..]
Geen idee. Als dat zo is wel ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die contracten lopen toch nog maar 1 jaar? Dan kun je ze beter uit laten dienen.
Uhu.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Geen idee. Als dat zo is wel ja.
Met dit materiaal zou je, in principe, gewoon rond plaats 5 moeten meedoen.
Als je Vlemmings vanaf het begin van het seizoen had neergezet en we geen 13 blessures hadden gehad waren we ook gewoon 5e of 6e geworden dit seizoen denk ik.quote:
Denk ik niet. Je hebt altijd mindere periodes, en vanwege onze smalle en mentaal zwakke selectie komen de mindere periodes bij ons dubbel zo hard aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Vlemmings vanaf het begin van het seizoen had neergezet en we geen 13 blessures hadden gehad waren we ook gewoon 5e of 6e geworden dit seizoen denk ik.
Dit was geen minder periode, dit was een onwaarschijnlijke ramp-periode.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Denk ik niet. Je hebt altijd mindere periodes, en vanwege onze smalle en mentaal zwakke selectie komen de mindere periodes bij ons dubbel zo hard aan.
Maar deze eerste seizoenshelft was wel bizár slecht.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Denk ik niet. Je hebt altijd mindere periodes, en vanwege onze smalle en mentaal zwakke selectie komen de mindere periodes bij ons dubbel zo hard aan.
bronquote:'Heeft Feyenoord de toekomst?'
26/05/2009 15:08
Het werd uiteindelijk toch een tweede plaats omdat de Duitse invaller Trings in de verlenging een vrije trap via de paal in het doel achter keeper Patrick ter Mate plaatste. Toch is de tweede plaats op het Europees kampioenschap onder zeventien jaar een prestatie van formaat en opnieuw een bevestiging dat het goed gaat met het jeugdvoetbal in Nederland.
In de selectie van bondscoach Albert Stuivenberg valt vooral één ding op. Feyenoord is hofleverancier met maar liefst zeven spelers, bovendien zijn de twee meest opvallende spelers van Jong Oranje – spits Luc Castaignos en rechtsbuiten Shabir Isoufi – ook al afkomstig van de club uit Rotterdam-Zuid. Wat betekent dat? Wat is een sterk nationaal elftal onder zeventien jaar waard? Heeft Feyenoord nu een gouden toekomst?
Het is niet voor de eerste keer dat Oranje onder 17 een topelftal heeft. Ook in 2005 werd er onder de toenmalige bondscoach Ruud Kaiser uitstekend werd gepresteerd met een tweede plaats op het EK en een derde plaats op het WK te Peru. Welke topvoetballers heeft die lichting opgeleverd? Op dit moment nog maar één international, namelijk Dirk Marcellis van PSV. Van spelers als doelman Tim Krul (Newcastle United), Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita (beiden Ajax) en Geert-Arend Roorda (Heerenveen), is nog moeilijk in te schatten waar hun plafond ligt maar van het gros van de spelers is nu al duidelijk dat de absolute top niet gehaald zal worden.
Een nationaal topelftal van zestienjarigen levert vooral veel eredivisiespelers op met een enkele uitschieter naar boven en beneden. Wat zegt dat? Waarom kunnen we van onze jeugdige toppers niet allemaal topvoetballers maken? Waarom zijn we niet in staat om het toptalent verder te ontwikkelen?
Het doet vermoeden dat we in Nederland slecht bezig zijn in de opleiding, maar is die veronderstelling terecht? Kan elke speler in een nationaal jeugdelftal eigenlijk wel terechtkomen in de het nationaal elftal? Dat is in feite onmogelijk gezien het geringe aantal plaatsen dat er te vergeven is. De top is eenzaam en smal. De vraag moet daarom anders gesteld worden: heeft elke international eerder in de nationale jeugdelftallen gespeeld?
De kwaliteit van de opleiding kan namelijk ook worden bekeken vanuit de top. Zeven jaar geleden onderzocht dit blad dit al eens en dat leverde destijds ontluisterende conclusies op. Toenmalige internationals als Jaap Stam, Phillip Cocu, Edgar Davids, Bert Konterman, Ruud van Nistelrooy, Paul Bosvelt, Jerrel Hasselbaink, Edwin van der Sar bleken – behoudens een enkel optreden in Jong Oranje - nooit eerder in vertegenwoordigende elftallen te hebben gespeeld. Veruit de meeste topinternationals kwamen hoogstens pas in beeld bij Jong Oranje maar het spelen in een nationaal jeugdelftal was nooit voor ze weggelegd.
Hun talenten waren toen gewoonweg nog niet herkend of ontwikkeld. Hoe is dat nu? Een stuk beter. Rafael van der Vaart (foto), Arjen Robben, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Mark van Bommel, Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, John Heitinga, Giovanni van Bronckhorst, Gregory van der Wiel: ze doorliepen allen de nationale jeugdselecties voordat ze in het grote Oranje terechtkwamen. Slechts André Ooijer, Dirk Kuijt en Joris Mathijsen werden niet eerder ontdekt. Het betekent aan de ene kant dat onze topspelers op jonge leeftijd worden ontdekt en hun kwaliteiten verder worden ontwikkeld. Het betekent echter niet dat elk toptalent een topspeler wordt. Feyenoord heeft een lichting toptalenten maar ik ben bang dat ze zich nog steeds niet rijk mogen rekenen.
Taco van den Velde
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Botteghin.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:33 schreef Juk het volgende:
Jullie zitten wel heel erg vooruit te kijken nu hoor, het is pas mei en de transfermarkt is niet eens open. Het heeft helemaal geen zin om nu al allerlei berichten de wereld in te helpen betreffende de verkoop van spelers. Ongetwijfeld zijn Been en Hakker druk bezig met het maken van een selectie voor volgend jaar. Je kan nu wel Hofland de wacht aanzeggen maar dan mis je gelijk een centrale verdediger. Zonder geld is dat natuurlijk nooit op te vullen.
Mee eens. Alle opties om de grootverdieners minder te laten verdienen of te laten vertrekken moeten grondig bekeken worden.quote:Iets wat ze wel kunnen doen, om individuele spelers niet nu al af te schrijven, is melden dat vanwege de financiële situatie alle grootverdieners benaderbaar zijn voor een transfer. Zoals ik al eerder heb gezegd denk ik dat je alleen Landzaat en de Cler kan missen. Spelers als van Bronckhorst en Makaay willen niet weg bij de club dus die zouden in overleg misschien best genoegen nemen met een kleiner contract. Makaay heeft bijvoorbeeld aangegeven niet meer weg uit Nederland te willen. Het salaris wat hij nu verdient kan hij in NL nergens anders krijgen dus misschien valt er wat te regelen.
Ben benieuwd wat zijn mening hierover is. Hoe is z'n relatie met die investeerders?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:11 schreef Kopbal het volgende:
Volgens mij is Beenhakker ook een dikke kluif voorgehouden met die investeerders. Hij zal er ook wel van balen dat dat min of meer is stukgelopen.
Wélke investeerders.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat zijn mening hierover is. Hoe is z'n relatie met die investeerders?
Nee, net boven de middenmoot is realistischer.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dan niet en zouden we met dit materiaal meedoen rond de degradatieplaatsen. Jouw feestje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |