Nou, wat ik me afvroeg was hoe iemand een uitkering kan ontvangen, wanneer hij een HBO-studie volgt (en daarbij dus normaal gesproken studiefinanciering ontvangt) met als doel om na die studie een fulltime baan te nemen?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:21 schreef MarMar het volgende:
Hoe moeten wij hier nou een mening geven over iemand die we helemaal niet kennen en waar jij blijkbaar zelf het fijne ook niet van weet?
Wellicht is er meer aan de hand dan hij je verteld heeft/vertellen wil, zou zomaar kunnen.
Uit ervaring weet ik dat je niet altijd aan iemand kan zien of diegene al dan niet in staat is tot werk.
Als je vragen hebt, ga een gesprek met hem aan, maar oordeel niet zomaar over dingen die je niet weet.
En je hebt je antwoord nu ( JA). En dan?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:24 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Nou, wat ik me afvroeg was hoe iemand een uitkering kan ontvangen, wanneer hij een HBO-studie volgt (en daarbij dus normaal gesproken studiefinanciering ontvangt) met als doel om na die studie een fulltime baan te nemen?
Lijkt me niet zo'n hele gekke vraag......?
en zo zijn weer ook weer ontopic idd..quote:Op maandag 25 mei 2009 19:24 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Nou, wat ik me afvroeg was hoe iemand een uitkering kan ontvangen, wanneer hij een HBO-studie volgt (en daarbij dus normaal gesproken studiefinanciering ontvangt) met als doel om na die studie een fulltime baan te nemen?
Wat weet je verder van zijn studie? Doet hij de studie bijvoorbeeld wel volledig?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:24 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Mag hopen dat het per jaar is of dat TS wat over het hoofd gezien heeft.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:15 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
inderdaad, sommige hardwerkende mensen verdienen niet eens zoveel geld
volgens mij bedonderd die maat van je de boel.
maar iemand met bijvoorbeeld een licht autistische aandoening etc, wat ts noemde, kan wellicht onder voorwaarden en met hulp wel een raketgeleerde worden. hence krijgt die dan wel een wajong uitkering. die idd lang geen 1200 pleuri is.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Snap ik ook wel.
Maar ik bedoel maar: een stratenmaker heeft vast ook moeilijkheden en frustraties in zn werk en had vast ook liever iets anders willen worden, maar dat zat er gewoon niet in.
Ik spreek hem regelmatig, dus weet ook wat hij na z'n opleiding wil doen --> werkenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wat weet je verder van zijn studie? Doet hij de studie bijvoorbeeld wel volledig?
Daarbij, als hij inderdaad een vorm van autisme heeft, is het helemaal niet ondenkbaar dat hij goed kan leren, maar niet kan werken.
Ik ken iemand die je qua intelligentie hoogbegaafd zou kunnen noemen, maar vanwege zijn autistische handicap zal hij nooit in staat zijn om te werken, op zichzelf te wonen zonder enige begeleiding van familie, vriendschappen aan te gaan, relaties in stand te houden.. van mij mag hij zijn 1200 euro in de maand hoor, ik zou niet willen ruilen!
Er is gewoon vaak meer aan de hand met mensen dan je op het eerste gezicht kan zien en het klinkt nou niet alsof je hem heel goed kent.
Hoe weet je bijvoorbeeld dat een fulltime baan na de studie inderdaad een doel voor hem is?
Willen is nog niet altijd hetzelfde als kunnen...quote:Op maandag 25 mei 2009 20:01 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Ik spreek hem regelmatig, dus weet ook wat hij na z'n opleiding wil doen --> werken
misscien wordt die wajong gekort op zn stufi. weet jij veel. ts heeft enkel een stukje van andermans post gespiekt.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:17 schreef Starman89 het volgende:
Maar wat ik dan nog steeds niet helemaal snap, is waarom de persoon in kwestie tijdens zijn studie een wajong-uitkering ontvangt EN studiefinanciering? Zou het niet veel logischer zijn om hem tijdens zijn studie, studiefinanciering te geven, en mocht hij na zijn studie geen baan kunnen vinden hem dan alsnog een uitkering te geven?
Of denk ik nou te makkelijk?
Volgens mij heb je zelf aangegeven dat je niet zeker weet of hij inderdaad iedere maand én 1200 euro én StuFi ontvangt. Wellicht is dit een verrekening, zit er vakantiegeld bij, een of andere extra uitkering, whatever.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:17 schreef Starman89 het volgende:
Maar wat ik dan nog steeds niet helemaal snap, is waarom de persoon in kwestie tijdens zijn studie een wajong-uitkering ontvangt EN studiefinanciering? Zou het niet veel logischer zijn om hem tijdens zijn studie, studiefinanciering te geven, en mocht hij na zijn studie geen baan kunnen vinden hem dan alsnog een uitkering te geven?
Of denk ik nou te makkelijk?
Vandaar mijn OP!quote:Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef simmu het volgende:
[..]
misscien wordt die wajong gekort op zn stufi. weet jij veel. ts heeft enkel een stukje van andermans post gespiekt.
nee hoor, wahjong is tot je 65 bent alleen je moet het voor je 30e aanvragenquote:Op maandag 25 mei 2009 18:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:
en oviergens is de wahjong maar tot je 30e ofzo, daarna zal je toch echt aan de bak moeten.
Kan wel eens kloppen, ik heb ook een wajong uitkering (al ruim 25 jaar) en deze uitkeringen zijn een heel stuk hoger dan ''gewone'' bijstandsuitkeringen en/of studiebeurzen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:25 schreef klara12 het volgende:
@Toppicstarter,
Jammer dat je niet de hele brief gelezen hebt. Dat bedrag kan nooit netto zijn. Misschien zat er vakantiegeld bij. Of een nabetaling.
Netto is een wajong-uitkering veel minder. Google er maar eens op. 18-jarig is volgens mij iets van 540 euro netto per maand.
Zo te lezen maakt de Nederlanse regering het wel erg makkelijk voor de minder bedeelden hier.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:19 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Kan wel eens kloppen, ik heb ook een wajong uitkering (al ruim 25 jaar) en deze uitkeringen zijn een heel stuk hoger dan ''gewone'' bijstandsuitkeringen en/of studiebeurzen.
Op de site van het UWV staan voorbeelden van normbedragen die in werkelijkheid een heel stuk hoger zijn, maar ieder geval wordt individueel bekeken en beoordeeld. Ik zit op netto ongeveer op het nivo van iemand die een normaal CAO loon met werken verdient, bovendien krijg ik elke jaar een extra bedrag chronisch zieken toeslag (125 euro) en tegenmoetkoming internet/telefoonkosten (150 euro) en langdurigheids toeslag (330 euro) dus dat tikt wel aan.
Ik ben ten eerste heel erg blij dat ik er geen recht op heb.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:47 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zo te lezen maakt de Nederlanse regering het wel erg makkelijk voor de minder bedeelden hier.
Al die toeslagen wat een flauwekul
wie ben jij om te oordelen of deze user dat nodig heeft?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:47 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zo te lezen maakt de Nederlanse regering het wel erg makkelijk voor de minder bedeelden hier.
Al die toeslagen wat een flauwekul
quote:Op maandag 25 mei 2009 23:27 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ik ben ten eerste heel erg blij dat ik er geen recht op heb.
Maar verder moeten we Nederland wel betaalbaar houden en daarbij kunnen we niet alleen naar de inkomsten kant kijken maar zeker ook naar de uitgave kant. Dus voornamelijk subsidies en daarnaast toeslagen en uitkeringen mogen van mij ook wel wat minder..
Ik bedoel dat de werkende mensen die uitkeringen moeten betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je als alleenstaande student 1200 euro per maand krijgt, dan vind ik dat je daar makkelijk mee rond kunt komen. Maar de sociale uitkeringen zijn normaal gesproken net genoeg om mee rond te komen met de subsidies en toeslagen erbij gerekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |