Daviesquote:22 – Liverpool have recouped the most points from losing positions this season.
117 – Kevin Davies conceded the most fouls this season. He has topped this ranking in five of the last six seasons.
248 – Chelsea fired in the most shots on target this season.
80% - Mark Schwarzer of Fulham was the league's best shot-stopper saving 80% of shots on target faced.
51% – Hull scored the highest percentage of their goals from set plays.
267 – Rory Delap took 189 more long throws than any other player.
24 – Gareth Bale has played 24 league games for Spurs and never been on the winning side.
82 – Stewart Downing had more shots (including blocked attempts) than any other player who did not score.
13 – Mike Dean awarded more penalties than any other referee.
8 – Mike Dean sent off more players than any other official.

Hij wil er vandaag niet aanquote:13 – Mike Dean awarded more penalties than any other referee.

Nou welk team ga je nemenquote:Op maandag 25 mei 2009 17:56 schreef Doc het volgende:
Volgend seizoen mmet Burnley, Birmingham en Wolves

Toch wel drie 'Traditionsvereinen' en dan vooral Burnley en Wolves.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:56 schreef Doc het volgende:

Voor Birmingham en Wolves valt dat wel mee denk ik en bovendien werd dat ook gedacht van Stoke en Hull voor dit seizoen. Dat het moeilijk wordt is duidelijk, maar ik acht ze zeker niet kansloos.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer dat ze alledrie amper een kans maken.

Ik zie één van de laatste twee wel boven Hull blijven hoor. Al valt er nog heel weinig van te zeggen, wie weet hoe sommige ploegen zich versterken.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer dat ze alledrie amper een kans maken.

quote:267 – Rory Delap took 189 more long throws than any other player.

Dé man die Fulham Europa heeft ingeholpen.quote:80% - Mark Schwarzer of Fulham was the league's best shot-stopper saving 80% of shots on target faced.

en Boro uit de premier league, had ie een aflopend contract daar? Of dachten ze wel zonder hem te kunnenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:41 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Dé man die Fulham Europa heeft ingeholpen.

Ze hadden hem wel een nieuw contract aangeboden. Southgate had het goed gevonden als Schwarzer had getekend, maar geen ramp als ie niet had getekend aangezien ze wel talentvolle keepers hebben volgens hem.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:42 schreef Dos37 het volgende:
[..]
en Boro uit de premier league, had ie een aflopend contract daar? Of dachten ze wel zonder hem te kunnen

Dat van Bale was al lang bekend, grappig dat dit structureel bleefquote:Op maandag 25 mei 2009 17:44 schreef mcyodogg het volgende:
Wat cijfertjes van de Guardian, een selectie:
[..]
 En ja, Schwarzer
 En ja, Schwarzer   

quote:Moyes wins LMA Manager of the Year Award
Author: Nigel Brown
Posted on: 26 May 2009 - 22:01
Category: Football
Comments: Be the first to comment
Everton manager David Moyes has been crowned the LMA (League Manager's Association) Manager of the Year for the third time in his career.
The Scot claimed the gong this evening after guiding his Everton side to fifth in the Premier League and to an FA Cup Final this weekend against Chelsea. Since joining Everton Moyes has won the coveted LMA award on three occasions, the recent triumph following on from the accolades in 2003 and 2005.
LMA Chairman, Howard Wilkinson, said: “Since joining Everton, David has not only transformed the club’s fortunes, he has also created a huge fan base – including many of his fellow managers. With only modest financial backing, he has shown what can be achieved through discipline, dedication and an innate ability to get the best out of every player.”
Other awards on the night went to Sir Alex Ferguson who won the Barclays Premier League Manager of the Year award, and the LMA Special Merit Award as recognition for winning the European Champions League Final in 2007/08 and reaching his second consecutive final this year, winning the FA Community Shield, the FIFA Club World Cup Final, the League Cup and his 11th Barclays Premier League title - his 18th title overall and the second occasion he has won the title three times consecutively.
Son Darren Ferguson also won an award, claiming the Coca-Cola Football League One Manager of the Year award for guiding Peterborough United into the Championship.
Wolves boss Mick McCarthy claimed the Coca-Cola Football League Championship Manager of the Year, after guiding Wolves into the Premier League and Andy Scott won the Coca-Cola Football League Two Manager of the Year.

Die van Carson is ook wel grappig
 Die van Carson is ook wel grappig  

nee gebroken been in de intertotoquote:Op maandag 1 juni 2009 16:51 schreef behangplakker het volgende:
Hoezo heeft Bouma niet gespeeld dit seizoen?

Ohja, dom van me. Dat wist ik eigenlijk zelf ook welquote:

Heeft aan 't einde van z'n revalidatie nog 'n terugslag gehad en dus niet gespeeld.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:55 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ohja, dom van me. Dat wist ik eigenlijk zelf ook wel
Maar het duurt wel opvallend lang dan, 10 maand ofzo al.

...quote:Barry onderhandelt met Citizens
Geschreven op dinsdag, 2 juni om 14:02
Gareth Barry onderhandelt dinsdag met Manchester City over een meerjarig contract. Dat meldt Aston Villa via de officiële kanalen. De club uit Birmingham doet geen verdere mededelingen over de interesse van The Citizens in de middenvelder, die een jaar geleden met Arsenal en Liverpool in verband werd gebracht.
Volgens de lokale media is Aston Villa overstag gegaan met een transfersom van veertien miljoen euro. Het contract van de 28-jarige Barry loopt volgend jaar zomer af. Eigenaar Randy Lerner sprak vorige week de wens uit om de 29-voudig Engels international langer voor de club te behouden. Barry gaf de afgelopen maanden te kennen dat hij deelname aan de Champions League als een prioriteit stelde.
Barry kan in het City of Manchester Stadium een slordige 85.000 euro per week gaan verdienen, indien hij overstag gaat met een contract voor vier seizoenen. Afgelopen zomer leek Barry te gaan kiezen voor een avontuur bij Liverpool, maar de onderhandelingen tussen beide partijen liepen uiteindelijk stuk op de vraagprijs.

En Xabi Alonso heeft laten zien dit seizoen dat Liverpool Barry niet nodig heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:05 schreef mcyodogg het volgende:
Waarschijnlijk denkt hij dat Man City over de komende jaren een betere kans dan Villa maakt om CL te spelen. En zo'n gek vermoeden zou dat ook weer niet zijn. Villa heeft wel wat te zoeken als ze een vergelijkbare speler voor dat geld willen vinden.

15 Augustus Onlogishquote:Op maandag 25 mei 2009 20:52 schreef onlogisch het volgende:
Wanneer begint de Engelse competitie weer?

Geen Readingquote:Op maandag 25 mei 2009 17:56 schreef Doc het volgende:

Alonso heeft een super jaar gehad. Over het hele jaar gezien Liverpool's beste speler. Alleen is het de vraag hoe graag hij nog met Benitez wil samen werken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:09 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
En Xabi Alonso heeft laten zien dit seizoen dat Liverpool Barry niet nodig heeft.

Geen enkele in het rijtje van de nummer 5 Everton FC, opvallend maar logisch als je Yak maandenlang mist.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:26 schreef methodmich het volgende:
De topscorer scoorde slechts 19 keer, niet heel veel. In totaal waren er 24 spelers die 10 of meer goals maakten:

Ik snap ook echt niet waarom ook maar iemand binnen de gelederen van Liverpool twijfelt over de kwaliteiten van Xabi, de stille motor van 't team. Als je hem er niet bij hebt, dan lever je zo godsgruwelijk veel kwaliteit in en hij is de kracht die ervoor zorgt dat Gerrard kan exelleren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:22 schreef mcyodogg het volgende:
Alonso heeft een super jaar gehad. Over het hele jaar gezien Liverpool's beste speler. Alleen is het de vraag hoe graag hij nog met Benitez wil samen werken.

Ik denk dat die 85.000 pond per week wel een rol gespeeld zullen hebbenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:48 schreef Dos37 het volgende:
uit het oogpunt van Barry snap ik het niet
 . Maar dan snap ik het nog steeds niet echt, bij Aston Villa en Liverpool zou hij vast geen minimumloon krijgen.
 . Maar dan snap ik het nog steeds niet echt, bij Aston Villa en Liverpool zou hij vast geen minimumloon krijgen.

Zouden ze eindelijk begrepen hebben dat je met ego's de strijd niet gaat winnen en dus werkvoetballers nodig hebt?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:48 schreef Dos37 het volgende:
uit het oogpunt van Barry snap ik het niet, vanuit City's perspectief wel natuurlijk. Goede voetballer maar geen vreselijk grote naam of ego. Dit is de manier hoe je de weg naar boven inslaat

quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:48 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom ook maar iemand binnen de gelederen van Liverpool twijfelt over de kwaliteiten van Xabi, de stille motor van 't team. Als je hem er niet bij hebt, dan lever je zo godsgruwelijk veel kwaliteit in en hij is de kracht die ervoor zorgt dat Gerrard kan exelleren.
Triest dat je zo'n talent weg zou doen, maar als ik Alonso was zou ik gauw vertrekken. Van mij mag hij naar Man United komen, al zal die overstap niet echt gewaardeerd worden.

Mja, maar Benitez blijft ook en 't lijkt erop dat die 2 niet samen gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:49 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij de LFC fans is hij ook zeer geliefd. Velen hebben hem ook als speler van het seizoen genoemd. Ik hoop ook ten zeerste dat hij blijft.

quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:44 schreef DemonCleaner het volgende:
Transfer van Barry naar Man City is inmiddels rond volgens de BBC

wat de... Ik had op een move naar Liverpool gehoopt .. wellicht is deze move wel enigszins begrijpelijk aangezien Villa toch geen top4 positie heeft bemachtigd en MON hem zonder tegenslag weg zou laten gaan als dit het geval bleek te zijn. Ben benieuwd of hij over 2-3 jaar nog de speler is die hij nu is.
 wat de... Ik had op een move naar Liverpool gehoopt .. wellicht is deze move wel enigszins begrijpelijk aangezien Villa toch geen top4 positie heeft bemachtigd en MON hem zonder tegenslag weg zou laten gaan als dit het geval bleek te zijn. Ben benieuwd of hij over 2-3 jaar nog de speler is die hij nu is.

Ik weet niet op dat zo duidelijk is dat Rafa hem niet wil. Behalve de gebruikelijke perspraat die niets hoeft te betekenen zijn er nog de cijfers. Dan zie je dat Xabi dit seizoen twee keer zoveel gespeeld heeft als vorig seizoen (toen hij wellicht weg zou mogen als Barry was gekomen). Hij was met 47 wedstrijden dit seizoen ook de meest opgestelde speler na Carragher (54), Reina (51) en Kuyt (51). Dat betekent dat hij belangrijk gevonden wordt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:00 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Mja, maar Benitez blijft ook en 't lijkt erop dat die 2 niet samen gaan

quote:Rob Styles, one of the Premier League's more controversial referees, has retired, the Professional Game Match Officials board confirmed last night. It is understood that the 45-year-old informed the PGMO some time ago that he no longer wished to continue, with other top-flight officials claiming that his plans to stand down had been known for several months.
Styles was one of the most senior Premier League referees a couple of years ago but a number of high-profile blunders, including the penalty that he awarded Chelsea at Anfield at the start of the 2007-08 season, saw him slip down the pecking order. Last season Gary Megson, the Bolton Wanderers manager, described Styles's decision to award a penalty against Jlloyd Samuel for a clean tackle on Cristiano Ronaldo as a "cataclysmic ****-up".
Those mistakes, together with the criticism he has faced and a perceived lack of support from the PGMO, appear to have prompted Styles to call time on a career that peaked in 2005 when he took charge of the FA Cup final.
"There have been rumours on the circuit for a while that he would retire," said one Premier League official last night. "He's not hit the heights of a few years ago and the last couple of seasons he's had a tough time. He's taken a lot of stick."
Keith Hackett, the head of the PGMO, is now likely to promote another official from the Football League list, probably Michael Oliver, to replace Styles amid fears that the dwindling number of select-group referees could place top-flight officials under increased pressure next season.
A PGMO spokesman said: "Rob has had a distinguished career spanning 22 years in refereeing. We thank him for his services to football and wish him all the best for the future."

Vond klopt wel. Hij werd steeds minder. Manc Riley is nooit wat geweestquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:42 schreef DutchGooner het volgende:
Jammer, vond hem altijd wel een van de betere, laat Riley maar opflikkeren.

Prima scheids die Rileyquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Vond klopt wel. Hij werd steeds minder. Manc Riley is nooit wat geweest

Ik snap dat je 'm verdedigt - je kent 'm natuurlijk persoonlij van de ManU fanclub dagquote:

Volgend jaar moet hij helaas ontbreken vanwege die streek van m tegen Evertonquote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik snap dat je 'm verdedigt - je kent 'm natuurlijk persoonlij van de ManU fanclub dag

Na veel getouwtrek om compensatie voor hem en zijn assistenten is Martinez inmiddels aangesteld als opvolger van Bruce bij Wigan. Wie weet neemt hij Ferrie Bodde wel mee naar de PL.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:30 schreef DemonCleaner het volgende:
Roberto Martinez van Swansea is benaderd om hem bij Wigan op te volgen. Schijnt het bij Swansea erg goed te doen, vorig jaar als gepromoveerde club net de playoffs gemist, en is ex speler van Wigan.

Ik dacht dat LFC moest verkopen eer ze konden kopen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:36 schreef DemonCleaner het volgende:
Liverpool lijkt Glen Johnson van Portsmouth binnen te hebben voor maar liefts 17M GBP.

Portsmouth schijnt Liverpool nog geld schuldig te zijn voor Crouch. Daarnaast zou Arbeloa naar Madrid gaan voor 8M en lijkt Dossena alweer op weg terug naar Italië. En dit soort betalingen worden vaak in termijnen gedaan, dus zouden ze ook nog niet al het geld meteen nodig hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:55 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ik dacht dat LFC moest verkopen eer ze konden kopen?
Die hadden toch geen geld?

.
. 

Kut. Ik keek via wiki, en daar stond voor 1992 D1. Maar later dacht ik 'oja toen werd natuurlijk de Premier League ingevoerd, dat moet ik zo nog even veranderen'. Maar dat ben ik dus vergeten te doenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:27 schreef mcyodogg het volgende:
Chelsea zit trouwens vanaf 1989 op het hoogste niveau, maar het is een kleinigheidje

Je hebt gelijk, overheen gekeken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef DemonCleaner het volgende:
Mooi gemaakt
Hij klopt alleen niet helemaal voor Man Utd. Zijn in de jaren '70 gedegradeerd, als ik het goed heb sinds '75 op het hoogste niveau.

quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:34 schreef WeebI het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, overheen gekeken.
[ afbeelding ]
Nu klopt ie weer

Compleet programma:quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:17 schreef borisz het volgende:
Eerste speelronde
Saturday, 15 August 2009
Aston Villa v Wigan, 15:00
Blackburn v Man City, 15:00
Bolton v Sunderland, 15:00
Chelsea v Hull, 15:00
Everton v Arsenal, 15:00
Man Utd v Birmingham, 15:00
Portsmouth v Fulham, 15:00
Stoke v Burnley, 15:00
Tottenham v Liverpool, 15:00
Wolverhampton v West Ham, 15:00
Tijden kloppen waarschijnlijk niet, maar het zal wel het weekend van 15-16 augustus zijn.

Kampioen worden tegen Chelseaquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:43 schreef mcyodogg het volgende:
Best gunstig begin, maar dan komen de moeilijkere maanden later voor Carlo&co. Wel lekker om naar Anfield te gaan in de laatste weken. Daar kampioen worden

Krijg je dalijk weer volkomen onnodig puntverlies zoals de 1-1 tegen Newcastle thuis afgelopen seizoen en de 0-0 tegen Reading thuis het jaar ervoor
 Krijg je dalijk weer volkomen onnodig puntverlies zoals de 1-1 tegen Newcastle thuis afgelopen seizoen en de 0-0 tegen Reading thuis het jaar ervoor  

quote:Saturday, 15 August 2009
Stoke v Burnley, 15:00
Tuesday, 18 August 2009
Burnley v Man Utd, 19:45
Saturday, 22 August 2009
Burnley v Everton, 15:00
Saturday, 29 August 2009
Chelsea v Burnley, 15:00
Saturday, 12 September 2009
Liverpool v Burnley, 15:00

Ze moeten meteen tegen de zwaarste ploegen spelenquote:

Dèh hedde gaai goe gezie jonge!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Ze moeten meteen tegen de zwaarste ploegen spelen

Arme Burnleyquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:17 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Dèh hedde gaai goe gezie jonge!

Je kunt 't ook anders zien, je hebt ze dan gehad en je kunt 't eigenlijk alleen maar "goed" doen tegen de grote mannen.quote:

Dat is waarquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:20 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Je kunt 't ook anders zien, je hebt ze dan gehad en je kunt 't eigenlijk alleen maar "goed" doen tegen de grote mannen.

. Ik hoop dat het lukt om tickets te krijgen voor Stoke v Burnley en Liverpool v Stoke. Die eerste moet op zich wel lukken, maar die tweede zal lastig worden.
 . Ik hoop dat het lukt om tickets te krijgen voor Stoke v Burnley en Liverpool v Stoke. Die eerste moet op zich wel lukken, maar die tweede zal lastig worden.

Ik vond het in de playoffs ook niet veel, maargoed, das ook weer gebaseerd op een paar wedstrijden. Volgens mij is het vooral een hardwerkende, goed georganiseerde ploeg. Met wat mazzel met blessures, ze hadden de meeste wedstrijden van iedereen in het Championship maar wel heel weinig spelers gebruikt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft Burnley nou echt zo goed gevoetbald afgelopen seizoen? Heb ze in januari voor de FA Cup gezien bij QPR en het was dramatisch. Negatieve uitschieter geweest, blijkbaar.

Zal wel Portsmouth zijn, helaas.quote:2010: Sheikh Ahmed bin Saqr al-Qassimi, member of a ruling family in the United Arab Emirates, has bought a majority stake in an unnamed Premier League club.
Sheikh Ahmed, a member of the ruling family Ras al-Khaimah, will be honorary chairman of the club.
Ras al-Khaimah is one of seven members in the UAE federation which also includes key oil producer Abu Dhabi and regional trade and tourism hub Dubai. (WAM news agency)

Portsmouth is vorige week al overgenomen, mits die figuur de persoonstest doorstaat. Die zullen het dus niet zijn denk ik.quote:

West Ham is ook al overgenomen toch? Fulham of Liverpool dan? Everton zal het niet zijn.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:56 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Portsmouth is vorige week al overgenomen, mits die figuur de persoonstest doorstaat. Die zullen het dus niet zijn denk ik.

West Ham is volgens mij een heel technisch verhaal. Heeft te maken met de schulden die die voorzitter van ze had. Ze zijn dacht ik niet zozeer overgenomen maar meer eigendom geworden van één of andere holding samengesteld uit banken waaraan die vorige voorzitter geld schuldig was. Ofzo. Kan me wel herinneren dat die holding de club zou verkopen bij een goed bod. Maar aangezien de vorige voorzitter de club ook probeerde te verkopen neem ik aan dat het niet om West Ham gaat, dan had hij immers wel eerder die meerderheid in aandelen kunnen kopen.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:01 schreef Schimpie het volgende:
[..]
West Ham is ook al overgenomen toch? Fulham of Liverpool dan? Everton zal het niet zijn.

quote:ESPN has bought the rights to show 46 games in next season's English Premier League that were to have been shown by struggling broadcaster Setanta.
Disney-owned ESPN has won the two packages of games shown on Saturday teatimes and Monday evenings. It says both will be sold through BSkyB.
It has also won the 23 games per season Setanta was due to show from 2010-13.
The league took the broadcasting rights back from Setanta on Friday after it missed a payment deadline.
The Premier League had set a deadline of Monday for other broadcasters to submit offers for the games.
ESPN said in a statement it had "reached an agreement for its coverage to be retailed by Sky to residential and commercial customers".
'British commitment'
It is the first time that ESPN will broadcast live Premier League football in the UK.
The broadcaster already has two channels in the UK, one covering American sports and another showing archived action.
Russell Wolff, managing director of ESPN International, said: "This move demonstrates our commitment to British sports fans and our ongoing commitment to delivering football to fans around the world across a variety of media."
"ESPN have a formidable worldwide reputation and experience in sports and I am sure we will enjoy a long and fruitful relationship with them," said Premier League chief executive Richard Scudamore.
"I would like to thank ESPN, as well as all the other broadcasters who submitted bids, for their professionalism and effort in engaging in our sales process at such short notice."

quote:Op maandag 22 juni 2009 23:48 schreef Ludacriss het volgende:
ESPN is gewoon via de schotel te ontvangen. Moet je natuurlijk wel een abbo voor hebben wil je beeld krijgen.

quote:Arsenal loathe Chelsea just as much as Spurs, West Ham don't hate Millwall and Blues have become the new Man United...
Tottenham's long-suffering fans haven't had much to shout about in recent seasons.
Since the Premier League's inception in 1992, the club have never finished higher than fifth and have added just two League Cups to their dust-gathering trophy cabinet.
It might be a little harsh to suggest they're an irrelevance, but they certainly have been when it comes to challenging for major honours in the Premier League era.
And now north London rivals Arsenal have rubbed salt in the wound by naming Chelsea - alongside Spurs - as the club they dislike the most.
In a survey of the capital's supporters conducted by Football Fans Census, Chelsea topped the list as the team London fans love to hate, but followers of Tottenham will be dismayed to learn that they are no longer considered Arsenal's main rivals anymore.
Despite Arsenal's growing indifference to their north London neighbours, West Ham fans voted for the boys from White Hart Lane as the team they dislike most with more than double the votes of second-placed Chelsea.
That particular rivalry appears to be one-way however, with Tottenham naming Chelsea and Manchester United as the teams they dislike most - after the Gunners.
But although a section of Arsenal's support now no longer consider the traditional rivalry with Spurs relevant, their own fading fortunes have ensured they're no longer regarded by Chelsea as a main rival.
Fans of the west London club have now turned their attention to the big boys of English football, Liverpool and Manchester United - with Tottenham given an honourable mention in third-place.
West Ham's grudge against Sheffield United (for their opposition to the dodgy Carlos Tevez deal) shows no signing of going away with the Yorkshire club appearing third on their list, ahead of traditional rivals Millwall.
http://www.dailymail.co.u(...)new-Man-United-.html
quote:ARSENAL
1st - Chelsea 32 per cent
= Tottenham 32 per cent
3rd - Manchester United 15 per cent
CHELSEA
1st - Liverpool 52 per cent
2nd - Manchester United 16 per cent
3rd - Tottenham 10 per cent
FULHAM
1st - Chelsea 66 per cent
2nd - Manchester United 12 per cent
3rd - QPR 11 per cent
TOTTENHAM
1st - Arsenal 67 per cent
2nd - Chelsea 23 per cent
3rd - Manchester United 5 per cent
WEST HAM
1st - Tottenham 47 per cent
2nd - Chelsea 23 per cent
3rd - Sheffield United 7 per cent

Mijn "aversielijstje" voor wat het waard is:quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:18 schreef mcyodogg het volgende:
Wel grappig artikel voor wat het waard is
[..]
[..]

Die is idd fraai. Die van Tevez, Spurs (Pav) en Gerrard op Anfield vind ik ook wel OK.quote:

. Ik vind alleen van sommige clubs niks aan, al zijn er daar een aantal van weggevallen zoals Boro en WBA.
. Ik vind alleen van sommige clubs niks aan, al zijn er daar een aantal van weggevallen zoals Boro en WBA.  

Leuke/mooie foto's hierboven trouwens!
 Leuke/mooie foto's hierboven trouwens!Idd, achterlijk gedoequote:

Kom maar naar Liverpool jongen, lekker kamioen worden.
 Kom maar naar Liverpool jongen, lekker kamioen worden.

Nietus. Zo'n lijst is heel belangrijkquote:

Ach, als je als Nederlander Ajaxied bent en Feijenoord haat, kan ik daar nog inkomen. Maar als je als Nederlander de Spurs haat, omdat voor Arsenal bent, doe je dat imho gewoon 'omdat het zo hoort.'quote:Op zondag 28 juni 2009 18:49 schreef WeebI het volgende:
Afkeer jegens rivalen hoort imo bij clubliefde

Dat gevoel komt vanzelf als je vaak genoeg bij Arsenal komt...quote:Op zondag 28 juni 2009 19:07 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ach, als je als Nederlander Ajaxied bent en Feijenoord haat, kan ik daar nog inkomen. Maar als je als Nederlander de Spurs haat, omdat voor Arsenal bent, doe je dat imho gewoon 'omdat het zo hoort.'

als Nederlander fan zijn van een buitenlandse club zonder dat je er ooit gewoond hebt of roots uit dat land hebt is sowieso al hoogst twijfelachtig.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:07 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ach, als je als Nederlander Ajaxied bent en Feijenoord haat, kan ik daar nog inkomen. Maar als je als Nederlander de Spurs haat, omdat voor Arsenal bent, doe je dat imho gewoon 'omdat het zo hoort.'

Het verschil met Ajax en Feijenoord zie ik dan niet zo hoor, die haat is vaak ook gewoon omdat het zo hoort.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:07 schreef One_conundrum het volgende:
[..]

Afkeer is meer het juiste woord lijkt me.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:49 schreef DemonCleaner het volgende:
.
Sowieso gaat het eigenlijk nergens over, haten is wel een erg groot woord. Voor mij in ieder geval en voor de meesten hier wel denk ik.

Eens, je kunt (grote) sympathie voor een buitenlandse club hebben, maar echt supporter kun je alleen zijn van een club waar je een 'bloedband' mee hebt.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:34 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
als Nederlander fan zijn van een buitenlandse club zonder dat je er ooit gewoond hebt of roots uit dat land hebt is sowieso al hoogst twijfelachtig.

Als je het niet snapt betekent niet dat het niet bestaat ...quote:Op zondag 28 juni 2009 19:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Eens, je kunt (grote) sympathie voor een buitenlandse club hebben, maar echt supporter kun je alleen zijn van een club waar je een 'bloedband' mee hebt.

dat dus. Onzinnig hautain gebral dat je brits moet zijn om passioneel te kunnen supporteren voor een ploeg -->quote:Op zondag 28 juni 2009 18:49 schreef WeebI het volgende:
Afkeer jegens rivalen hoort imo bij clubliefde

Ja, die passie kan ik nog inkomen, maar jou haat tegen de wijk van de spurs kan niet hetzelfde zijn als die van locals...quote:Op zondag 28 juni 2009 22:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat dus. Onzinnig hautain gebral dat je brits moet zijn om passioneel te kunnen supporteren voor een ploeg -->

Dat ervaar je andersom denk ik ook wel. Dan gaat ook de 'harde kern' van Arsenal naar de uitwedstrijd.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:00 schreef Gunner het volgende:
Ik heb het dan ook niet over 'haat' maar over de afkeer zoals ook in mijn quote staat. Al heb ik sinds ik met DG naar Tottenham tegen Arsenal ben geweest niet een al te hoge pet op van de gemiddelde Tottenham-supporter. De sfeer was bijzonder grimmig, dat zal DG kunnen beamen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het dezelfde band is die een echte Bredenaar, wiens familie al een paar generaties aan NAC verbonden is, met NAC heeft. Ik ben ervan overtuigd dat die band hechter is dan de band die een Nederlander zonder relatie met de stad/regio Liverpool met de club Liverpool heeft. Supporter-zijn van een club heeft alles met 'bloed en bodem' te maken, om er maar eens een nazi-term in te gooien, en zonder dat kun je niet meer dan een sympathisant zijn.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je het niet snapt betekent niet dat het niet bestaat ...
Ik ben fan van LFC sinds 1978 (ongeveer gelijktijdig met mijn Ajax fanschap). Had mijn eerste sjaaltje in 1980 (eerder dan dat ik een Ajax sjaaltje had) en zag ze voor het eerst in het stadion toen in 1981 (eerder dan dat ik naar De Meer ging). Ik ben Amsterdammer, maar heb zo lang ik me in voetbal interesseer een band met LFC - en die band is even sterk als die met Ajax.

Misschien moet je minder in nazi praatjes geloven danquote:Op zondag 28 juni 2009 23:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dat wil nog niet zeggen dat het dezelfde band is die een echte Bredenaar, wiens familie al een paar generaties aan NAC verbonden is, met NAC heeft. Ik ben ervan overtuigd dat die band hechter is dan de band die een Nederlander zonder relatie met de stad/regio Liverpool met de club Liverpool heeft. Supporter-zijn van een club heeft alles met 'bloed en bodem' te maken, om er maar eens een nazi-term in te gooien, en zonder dat kun je niet meer dan een sympathisant zijn.

Tjah, Liverpool moet eerst verkopen, bij Arsenal zijn ze helemaaaal zuinig en hebben ze een vaag beleid. Bij Chelsea en United weten ze niet goed wie ze willen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:54 schreef mcyodogg het volgende:
Even een doorsnee selectie van de aankopen van de topclubs: Owen, Johnson, Turnbull, Vermaelen.

Niemand?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Tjah, Liverpool moet eerst verkopen, bij Arsenal zijn ze helemaaaal zuinig en hebben ze een vaag beleid. Bij Chelsea en United weten ze niet goed wie ze willen.
En niemand wil naar City

Mwah, volgens mij weten ze wel wie ze willen bij Chelsea en Man Utd, maar ze grijpen er tot nu toe vooral naast. Maar van dat rijtje aankopen is Johnson eigenlijk de enige die wat toevoegt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Tjah, Liverpool moet eerst verkopen, bij Arsenal zijn ze helemaaaal zuinig en hebben ze een vaag beleid. Bij Chelsea en United weten ze niet goed wie ze willen.
En niemand wil naar City

Vaag in welke zin?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:25 schreef One_conundrum het volgende:
bij Arsenal zijn ze helemaaaal zuinig en hebben ze een vaag beleid.

quote:Birmingham manager Alex McLeish has sealed a deal to sign Lee Bowyer on a two-year contract.
The 32-year-old has joined the club on a free transfer after his contract with West Ham expired on 1 July.
Bowyer was on loan at St Andrew's at the end of last season and played 17 games for the Blues, helping them win promotion to the Premier League.
Bowyer's willingness to accept a cut in wages is believed to have aided the completion of the deal.
Bowyer joins Christian Benitez, Stephen Carr, Scott Dann, Roger Johnson, Joe Hart and Giovanny Espinoza in signing for Birmingham this summer.
The tough-tackling midfielder began his career at Charlton before a £2.8m move to Leeds in 1996, which was a record transfer for a British teenager.
He joined West Ham in 2003 but moved to Newcastle six months later, only to return to Upton Park three years later.

Waar is toch de tijd van bruine leren ballen van wel 10 kilo zwaar als het regendequote:Op donderdag 9 juli 2009 22:25 schreef DutchGooner het volgende:
Waar is toch de tijd van de zwart/wit geblokte Adidas ballen?

toch weer een rondequote:Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef mcyodogg het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe bal, zal overigens ook gebruikt worden voor La Liga en de Serie A.

Wat een gedrocht...quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef mcyodogg het volgende:
[ afbeelding ]

Vierde alweer. Tijd gaat snelquote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
MU gaat voor 3 keer op een ri'j

Vaag beleid? Als je wat in de club zou verdiepen zou je weten dat achter het niet veel spenderen van geld wel een filosofie zit. Met veel geld koop je wellicht goede spelers maar is geen garantie voor een goed team. Kijk maar eens naar City en in mindere mate Chelsea ( honderden miljoenen uitgeven maar geen CL winst waar het toch om te doen is)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
En niemand wil naar City

Weet ik wel. Maar met die filosofie winnen ze bitter weinig prijzen. Terwijl het doel kampioen zou moeten zijn. Toch?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:39 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Vaag beleid? Als je wat in de club zou verdiepen zou je weten dat achter het niet veel spenderen van geld wel een filosofie zit.

Ik als Arsenal fan zou ook graag zien dat ze wat geld splashen maar goed we moeten de werkwijze accepteren.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:09 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Weet ik wel. Maar met die filosofie winnen ze bitter weinig prijzen. Terwijl het doel kampioen zou moeten zijn. Toch?
En jammer van de CL finale natuurlijk, maar dat was echt een uitschieter...

Ach er zit iig geen maandverband meer op een balquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef mcyodogg het volgende:
[ afbeelding ]
 .
.

Man City heeft nog niet zo lang veel geld beschikbaar. Dat maakt het wat moeilijk om te beoordelen of die een goed beleid voeren. En dat er veel spelers afzeggen, dat krijg je nu eenmaal als je heel hoog inzet. Als ze niet op die sterspelers bieden komen ze sowieso niet. En ik denk dat het op de categorie eronder wel effect heeft. Gareth Barry bijvoorbeeld, die zat bij een club die halverwege nog hard op weg was naar CL voetbal, maar dat misliep door een te smalle selectie. Daar hadden ze in januari wat aan kunnen doen, maar verder dan het aantrekken van Heskey kwamen ze niet. Het is natuurlijk sowieso goed voor de bankrekening van Barry om naar Man City te gaan, maar het kan ook best zo zijn dat hij die club ambitieuzer vindt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:39 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Vaag beleid? Als je wat in de club zou verdiepen zou je weten dat achter het niet veel spenderen van geld wel een filosofie zit. Met veel geld koop je wellicht goede spelers maar is geen garantie voor een goed team. Kijk maar eens naar City en in mindere mate Chelsea ( honderden miljoenen uitgeven maar geen CL winst waar het toch om te doen is)
City heeft veel geld maar geen speler wil komen. nee dat is helder beleid

Ik ook. De 15e eerste oefenwedstrijd van LFC. Eurosport zond die wedstrijden in Zwitsreland nog wel eens uit. Hopelijk nu weer.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |