Volgens mij mag dat niet, of moet het aangevraagd/doorgegeven worden?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar wat ik me afvraag is, mag je zomaar barbequeen op een balkon? Kan het ergens vastgelegd zijn? VvE bijvoorbeeld?
quote:Op maandag 25 mei 2009 16:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Interessant topic. Ik ga namelijk vanavond barbequen op ons balkon en ik weet 't ook niet.
Ik weet het dus ook niet. Woon er ook nog niet zo lang. Maar misschien waag ik er toch maar eens een mailtje aan naar de VvE. Kijk, ik had er nu verder niet zo'n last van, want ik woonde niet in de buurt, maar het kon eigenlijk echt niet, dit. Voor je 't weet staat de brandweer voor de deur, zo erg was het echt.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:08 schreef getl0st het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet, of moet het aangevraagd/doorgegeven worden?
Weet het niet helemaal zeker..
Iemand met gezond verstand ziet zelf wel in dat die rook bij de bovenburen naar binnen gaat en bbq'n in die situatie gewoon asociaal is. Zeker aangezien bbq'n vooral gedaan wordt met mooi weer en deuren en ramen dan sneller open staan en mensen ook eerder geneigd zijn om op hun balkon te zitten.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik woon in een appartement, met 4 woonlagen en ik woon op de 4e. Nu is het zo dat er dit weekend iemand op de 1e woonlaag in de weer was met een barbeque. Ze waren er niet goed in, het leek wel een uitslaande brand! Ik dacht serieus even dat er brand was uitgebroken. Grote witte rookpluimen kwamen het balkon af, en ik denk dat de mensen die boven en rond dat appartement wonen helemaal uitgerookt zijn. Niet lekker, lijkt me.
Maar goed, die mensen gaan dan vast wel even aanbellen of zo. Ik kon ook niet precies zien welk appartement het was of zo. Buiten het feit dat ik het niet sociaal vindt voor mijn buren (toch anders dan in een eengezinswoning), zou ik het zelf nooit doen.
Maar wat ik me afvraag is, mag je zomaar barbequeen op een balkon? Kan het ergens vastgelegd zijn? VvE bijvoorbeeld?
Dat zal je nog vies tegenvallen, gezien de reacties in dit topic: bbq op het balkon, doen of niet?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:16 schreef karr-1 het volgende:
In mijn flatgebouw mag het in ieder geval niet, is ook expliciet verboden in het huurcontract. Juist vanwege dit soort dingen, een ander heeft er altijd last van. En ik neem aan dat iedereen voldoende verstand heeft om dit niet op een balkon te doen.
Juist wel! Voor de flat een groot grasveld, en aan de overkant van de straat een groot park. Dus daar ligt het niet aan.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heb je in de buurt van de flat geen groenvoorzieningen waar je kan zitten.
Er schijnen wel regels voor te zijn. Wat en hoe weet ik niet precies. Maar wij hebben wel eens politie voorbij zien komen tijdens een sessie. Maar die hebben ons niet weggejaagd. Ze hebben alleen het verzoek gedaan om de rommel na de tijd wel ff op te ruimen. maar dat lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:28 schreef wise het volgende:
In mijn flat mag het niet. Alleen als je helemaal boven woont stoor je er niemand mee. Hoogstens je buurman als de wind verkeerd staat.
En op een veldje in het openbaar bbq-en? mag dat wel dan?
Of kijk even naar de huisregels?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar misschien waag ik er toch maar eens een mailtje aan naar de VvE.
Dat zou ik graag doen, maar die heb ik niet... Daarom dat ik een mailtje naar de VvE heb gestuurd.quote:
Vanwege de overlast die je veroorzaakt voor anderen misschien?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:51 schreef MoneyTalks het volgende:
Wij doen het wel gewoon, waarom zou het niet kunnen?
Apartquote:Op maandag 25 mei 2009 19:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat zou ik graag doen, maar die heb ik niet... Daarom dat ik een mailtje naar de VvE heb gestuurd.Ben benieuwd.
Ik ben ook echt niet het type dat meteen aan de telefoon hangt bij de politie, in tegendeel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:16 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Overdrijven is ook een vak...
Als je in de tuin zit waait het ook gewoon naar de buren... Zou me niet te druk maken.
Vind een gas bbq misschien nog best een goed idee, scheelt nog wat rook...
Dan bel je ff aan... "hallo zetten jullie de flat in de fik?"quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben ook echt niet het type dat meteen aan de telefoon hangt bij de politie, in tegendeel.
Maar dit ging echt heel ver, als je niet beter wist zou je echt denken dat er iets in de fik stond. En dat in een flat, dat is iets anders dan wanneer het in een tuin niet helemaal lekker gaat. Dan zit je er als buren niet 3 meter boven.
Wat betreft die regels van de VvE, die heb ik misschien toch welIk vermoed alleen dat die op de cd-rom staan die we van de makelaar hebben gehad. En ik heb alleen in de papieren gekeken, daar stond niks in. Vanavond die cd-rom even doorspitten.
Bij mijn appartement is het vastgelegd in het reglement van de VVE, Daarin is opgenomen dat het verboden is om op het balkon gebruik te maken van gas en/of koolgestookte BBQ's, maar dat electrische BBQ's en/of grillplaten weer wel zijn toegestaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:06 schreef Guppyfriend het volgende:
BBQ veroorzaakt altijd overlast, want ook in een tuin van een rijtjeshuis kan rook in het huis van een ander komen.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vanwege de overlast die je veroorzaakt voor anderen misschien?
Klopt, maar je bent het toch wel met me eens dat het in een tuin een heel ander verhaal is dan op een balkon?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:50 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
BBQ veroorzaakt altijd overlast, want ook in een tuin van een rijtjeshuis kan rook in het huis van een ander komen.
Als je een goeie kolenBBQ hebt werkt dat net zo goed. De rook komt sowieso meestal van het vet dat van het vlees komt, niet van de kolen. Als je kolen zelf roken doe je iets fout.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:45 schreef Maanvis het volgende:
Ik gebruik zelf een electrische barbecue op m'n balkon.. daarmee kan het wel gewoon
Misschien wel maar minder snel dan bij een flat waar nog mensen boven je wonen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:50 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
BBQ veroorzaakt altijd overlast, want ook in een tuin van een rijtjeshuis kan rook in het huis van een ander komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |