Weet ik, ik heb 'm prive. Maar het is wél altijd (n)espresso en niet iedereen is wild van (n)espresso. Koffie is wat gangbaarder. Aan de andere kant nu is het ook altijd koffie.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:57 schreef craftyvirus het volgende:
Nespresso is NIET saai. Je hebt 1 miljoen verschillende varianten, het is lekker én het word zeker gewaardeerd door klanten omdat nespresso gewoon DE koffie is..
Daar had ik idd niet aan geacht. (privé heb ik een basis machine, die kan geen macchiati en cappuccini maken)quote:Op maandag 25 mei 2009 09:59 schreef Copycat het volgende:
Nespresso heeft niet alleen espresso's, maar ook lungo's; het 'gewone bakkie koffie', dus. En je kunt ook heerlijke macchiati en cappuccini maken.
*gaat even googlen*quote:Op maandag 25 mei 2009 09:58 schreef isogram het volgende:
Ik werk in een bedrijf met ongeveer 12-13 medewerkers. Ook komen er klanten over de vloer. We drinken veel koffie. Per dag gaan er minimaal 50 bakken door. We hebben een koffiemachine van Cafébar. Op een enkel defect van de machine na, bevalt dat prima. De koffie smaakt goed. Hoe duur het is, weet ik helaas niet.
Helaas niet op kantoor. Werken hier teveel mensen, we hebben een Nescafé machine. Aardig, maar qua smaak haalt die het niet bij mijn (privé) Nespresso.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:01 schreef jack4ya het volgende:
Gebruiken jullie Nespresso ook op kantoor? Of alleen prive?
Verstrooide baasquote:Op maandag 25 mei 2009 10:05 schreef Beetlebum het volgende:
we werken hier met senseo... en erger me dood aan mensen die hun oude pad niet uit de senseo halen...
't is toch niet zo moeilijk?!
Dat valt me eigenlijk wel mee, maar dat zal technisch onderhoud zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:10 schreef SilentSimon het volgende:
Op mijn oude stage hadden ze idd zon koffieautomaat van DE, koste geloof ik 240 euro per jaar om te huren met onderhoud erbij enzo exclusief koffieverbruik that is. Maar dat zal allicht goedkoper zijn per kopje koffie dan een Senseo.
Die dus.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:21 schreef dubidub het volgende:
Op mijn werk hebben we zo'n rode kast van DE en ik vind die koffie prima te drinken... Zitten ook nog van die specialiteiten in, espresso, koffie verkeerd, cappuchino enzo... alles is prima te doen, ik vraag me alleen af of het rendabel is om zo'n kast te (onder)houden als je bij een kleine zaak werkt.
Het is meestal op basis van leas geloof ik. Zeker de wat serieusere machines..quote:Op maandag 25 mei 2009 10:54 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die dus.
Je kunt dat ding toch ook leasen?
Mijn vader heeft voor zijn zaak destijds een Cafébar contract gehad.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk wel mee, maar dat zal technisch onderhoud zijn.
Ook moet het niet van de losse koffiepoeder met schuifjes zijn (heen-en-weer) oid. Dat geeft een bende.
Ik zal van Cafebar en DE eens wat aanvragen, sowieso wel handig.
Maar ik zie het schoonmaken als voornaamste issue momenteel.
Juist, die DE-koffie is best te zuipen... En d'r zit zo'n afvalbakje in waar de boonrestanten in vallen... Hoe geniaalquote:Op maandag 25 mei 2009 10:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Er is maar 1 echte koffie automaat: Die van Douwe Egberts met die hele bonen er in. Die gemaald worden terwijl je er naar kijkt. De rest van alle koffie apparaten zijn (bijna) niet te zuipen.
Dat komt namelijk omdat koffie van bonen komt en niet uit een fabriek
LOLquote:Op maandag 25 mei 2009 13:19 schreef jack4ya het volgende:
(Tot nu toe komen we niet verder dan Nespresso zonder verwarmer en dan de waterverwarmde kopjes leeg gieten in een plant met slachtofferrol)
quote:Op maandag 25 mei 2009 09:57 schreef craftyvirus het volgende:
Nespresso is NIET saai. Je hebt 1 miljoen verschillende varianten, het is lekker én het word zeker gewaardeerd door klanten omdat nespresso gewoon DE koffie is..
Ik neem aan dat je iets als een Jura volautomaat bedoelt hiermee? Voor jullie behoefte kijk je tegen aanschafkosten aan van circa 1000-1300 euro voor een F50 tot een C9. Daarnaast moet je:quote:Op maandag 25 mei 2009 09:53 schreef jack4ya het volgende:
• Zo'n sjiek-de-friemel-chromen-ding. Aanschafkosten nog daargelaten, maar het onderhoud/schoonmaken is een dealbreker denk ik. Of vergis ik me?
Als de Senseo opruimen al teveel werk is voor TS' collega's, verwacht je dan dat ze kannetjes en stoompijpjes wel na gebruik steeds netjes afwassen? Da's vragen om vieze, aangekoekte zooiquote:Op maandag 25 mei 2009 09:59 schreef Copycat het volgende:
Nespresso heeft niet alleen espresso's, maar ook lungo's; het 'gewone bakkie koffie', dus. En je kunt ook heerlijke macchiati en cappuccini maken.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik ben u zeer erkentelijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:09 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat je iets als een Jura volautomaat bedoelt hiermee? Voor jullie behoefte kijk je tegen aanschafkosten aan van circa 1000-1300 euro voor een F50 tot een C9. Daarnaast moet je:Eens in de 225 koppen een reinigingsbeurt erin knallen. Dat is een kwestie van een pil in het apparaat stoppen en op de knop drukken. Die pillen kosten (als je officiële van Jura koopt) 8,95 voor zes pillen. Eens in de zoveel maanden ontkalken (kosten: iets van 2E per ontkalkingsbeurt). Ook kwestie van pillekes of ontkalkingsvloeistof in je apparaat knallen en op de knop ontkalken drukken. Alternatief is filterpatronen in de waterbak, dan hoef je nooit te ontkalken maar die patronen kosten wel 10,95 p/stuk en gaan bij jullie gebruik een maand tot zes weken mee. Eens in de pakweg 2 jaar je machine wegbrengen voor een onderhoudsbeurt. Kosten gemiddeld zo'n 200E.
het is dus niet goedkoop, maar zeker als het een zakelijke oplossing is volgens mij te preferen boven senseo of een groter apparaat, gezien jullie behoefte. Daarnaast is het de smakelijkste koffie op een ouderwets espresso apparaat na. Dit omdat je zelf je koffie kunt uitzoeken en deze vers gemalen wordt voor elke kop. Je zit dus niet vast aan de selectie van Nespresso, die ook nog eens voorgemalen en wel maanden tot jaren oud kan zijn. Het enige goede aan Nespresso is de marketingmachine.
Een volautomatisch espresso-apparaat van Jura lijkt me wel de beste optie. Onderhouden is niet moeilijk, maar moet wel vaak, zeker als je cappuccino neemt, dan moet je steeds de melk-stoomunit doorspoelen. Verder moet je af en toe de afvalbak legen en om de paar weken er een ontkalkingstablet ingooien. Keertje per week het lekbakje schoonmaken en natuurlijk water en bonen bijvullen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:16 schreef jack4ya het volgende:
Ik neig wel redelijk naar een Jura, maar mijn collega is wel wild geworden van een ander merk. Terwijl hij redelijk overtuigd voor een Jura ging shoppen. Alleen, dit nieuwe ding is best wel bewerkelijk geloof ik. Maar hij en mijn baas zijn wel erg gevoelig voor dit ding. Ik vind 'm mooi (ben niet meegeweest dus oordelen over de smaak kan ik niet) Maar schoonmaken en onderhoud enzo? Ik ben er bang voor. Nouja, ik heb al aangegeven dat ik niet degene zal zijn die 'm structureel schoon gaat maken. Ik ga voor handig. Ik heb dat inmiddels wel geleerd. (Kan ook betekenen dat ik liever lui dan moe ben)
Dit klinkt ook wel okay, ondanks dat het toch een vorm van contract is. Misschien zit je er gelijk 2 jaar aan vast ofzo? Kan dat prive ook?quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:27 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Wij hebben koffie van Illy.
Dit via een dealer bij ons in de buurt.
Je bent verplicht om 100 koffiecupjes af te nemen per maand.
Dit kost geloof ik iets van ¤ 30,-.
De machine krijg je dan gratis
Ook eventueel onderhoud is voor de rekening van de leverancier.
Voor ons zo ideaal dat we er nu zelfs twee hebben
Zolang jij maar 100 cups in de maand afneemt lijkt me dat geen probleemquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dit klinkt ook wel okay, ondanks dat het toch een vorm van contract is. Misschien zit je er gelijk 2 jaar aan vast ofzo? Kan dat prive ook?
Heb je hier meer informatie over? Klinkt goed en is bijna prive op te brengen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:21 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Zolang jij maar 100 cups in de maand afneemt lijkt me dat geen probleem
en er zit inderdaad een termijn aan vast van een jaar of twee, maar goed je hebt geen gezeur van aanschaf of onderhoud van machine en de koffie is prima.
Het is inderdaad zo'n soort idee. Je doet het cupje erin en kiest het grootte van je kopje.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:32 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Heb je hier meer informatie over? Klinkt goed en is bijna prive op te brengen.
Is het een soort nespresso idee? Want Illy cups ken ik niet.
Klinkt bekend, hebben wij ook. De koffie is redelijk, gelukkig drink ik het zwart, want als je met suiker neemt uit die automaat, dan komt er een soort van plons vloeibare suiker uit waardoor de koffie opeens een stuk slapper wordt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:35 schreef Frezer het volgende:
Wij moeten het doen (grote multinational, iets van 1200 man op deze locatie) met die standaard grote zwarte koffieautomaten die je op elke school/uni/grote instelling aantreft. Er is dus wel een beetje keuze, maar het blijft ranzig aanmaakspul. Gelukkig ontbreekt de cafeine niet.
Tis wel helemaal gratis, net als de blikjes frisdrank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |