abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 14:59:15 #251
230491 Zith
pls tip
pi_89477072
quote:
Die zou ik ook wel een uur lang willen fouilleren hoor :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 9 december 2010 @ 12:07:47 #252
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89713452
Ja hoor, daar gaan we weer:

OV-bedrijven bewaren gegevens reisgedrag in strijd met de wet

Samenvatting:
quote:
Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) heeft onderzoek gedaan naar de verwerking van persoonsgegevens bij het in- en uitchecken met de studenten OV-chipkaart bij drie grote vervoerbedrijven en de uitgever van de OV-chipkaart.
Uit het onderzoek blijkt dat het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB, het Rotterdamse vervoerbedrijf RET en kaartuitgever Trans Link Systems (TLS) in strijd met de wet reisgegevens bewaren. De bedrijven bewaren de reisgegevens te lang en beschikken niet over een verantwoord beleid voor bewaartermijnen. Er moeten voorzieningen worden getroffen om onnodige gegevensverwerkingen en misbruik te voorkomen, onder meer door gegevens te verwijderen zodra zij niet meer nodig zijn voor het gestelde doel.
Het onderzoek bij het vervoerbedrijf NS wijst uit dat het studenten niet goed informeert over het in- en uitchecken met een studenten OV-chipkaart. NS verwerkt nu zonder noodzaak reisgegevens van studenten die in- en uitchecken en dat is in strijd met de wet.
pi_89715850
quote:
8s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ja hoor, daar gaan we weer:

OV-bedrijven bewaren gegevens reisgedrag in strijd met de wet

Samenvatting:

[..]

Wie had dat nou ooit verwacht!!
pi_91122804
Volgens mij begrijpen veel burgers tegenwoordig niet meer wat privacy echt betekent. We hebben zo'n ICT-behemoth gecreeerd dat er tegenwoordig een virtuele wereld van gegevens bestaat waar je in als individu weinig grip op hebt, naast de wereld die gewoon op een natuurlijke manier door menselijke hoofden wordt geleefd. Je hebt jouw leven, en daarnaast een kopie ervan in vorm van informatie.

Het is net zoiets als de natuur: vroeger leefden mensen er middenin en moesten ze er tegen vechten en konden ze er gebruik van maken zoals ze wilden. Nu zijn er zo veel mensen en de wereld is zo complex geworden, dat we de natuur tegen onszelf moeten beschermen. Op dat moment is het eigenlijk geen natuur meer, omdat we gebieden als het Groene Hart met onnatuurlijke inspanningen in stand moeten houden.

Dat is met privacy ook zo, het is een natuurlijke, lege toestand waarin de meeste informatie in de hoofden van de concrete mensen zit, ipv dat het een eigen leven leidt. Maar nu is er zo veel communicatie en gegevens dat mensen juist hun best moeten doen om een vrije plek te creeren. En dat betekent dat we onze privacy eigenlijk al hebben verloren. Het gaat er niet om wie de informatie kent, maar dat die er uberhaupt is.

Misschien een vaag verhaal maar ik vind het altijd moeilijk om mijn gedachten op een begrijpelijke manier te verwoorden... sorry/.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:58:57 #255
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_91133198
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:35 schreef Helena1989 het volgende:
Volgens mij begrijpen veel burgers tegenwoordig niet meer wat privacy echt betekent. We hebben zo'n ICT-behemoth gecreeerd dat er tegenwoordig een virtuele wereld van gegevens bestaat waar je in als individu weinig grip op hebt, naast de wereld die gewoon op een natuurlijke manier door menselijke hoofden wordt geleefd. Je hebt jouw leven, en daarnaast een kopie ervan in vorm van informatie.

Het is net zoiets als de natuur: vroeger leefden mensen er middenin en moesten ze er tegen vechten en konden ze er gebruik van maken zoals ze wilden. Nu zijn er zo veel mensen en de wereld is zo complex geworden, dat we de natuur tegen onszelf moeten beschermen. Op dat moment is het eigenlijk geen natuur meer, omdat we gebieden als het Groene Hart met onnatuurlijke inspanningen in stand moeten houden.

Dat is met privacy ook zo, het is een natuurlijke, lege toestand waarin de meeste informatie in de hoofden van de concrete mensen zit, ipv dat het een eigen leven leidt. Maar nu is er zo veel communicatie en gegevens dat mensen juist hun best moeten doen om een vrije plek te creeren. En dat betekent dat we onze privacy eigenlijk al hebben verloren. Het gaat er niet om wie de informatie kent, maar dat die er uberhaupt is.

Misschien een vaag verhaal maar ik vind het altijd moeilijk om mijn gedachten op een begrijpelijke manier te verwoorden... sorry/.
Je voorbeeld lijkt mij niet helemaal overeen te komen, maar je verhaal klopt wel. Het westen is ontzettend lui (gemaakt), zijn redelijk dom (gemaakt), etc.
Gaat er iets veranderen?
Absoluut niet.
Helaas, maar afwachten op de klap.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_91135177
Ja, mensen hebben het in het privacy-debat altijd over dingen als bewakingscamera's enzo, dingen die door de overheid en het bedrijfsleven worden gebracht. Waarom kijken we niet naar hoe de burgers zelf op dit gebied falen? Je kunt bijvoorbeeld in tijdschriften foto's van blote burgers zien die je openhartig over hun seksleven vertellen. In het blad Break Out dat niet meer bestaat, gingen jongeren zelfs met hun gezicht en echte naam erin, tegen flinke vergoeding natuurlijk. Waar is dat allemaal voor nodig als ik vragen mag? De autoriteiten van de Sovjet-Unie konden maar dromen van zo'n welwillende bevolking...
pi_91144906
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2009 23:05 schreef Unrealist- het volgende:
Als de overheid ALLES van je weet, wat is daar erg aan?

identiteitsdiefstal zal bijvoorbeeld zinloos zijn want de overheid weet dat er diefstal is gepleegd.
Je kan ook niet meer onschuldig worden opgepakt want ze weten wie die de daders zijn en wie de onschuldigen zijn.

Oftewel het is beter als de overheid ALLES weet dan een beetje.
Ik blijf de mogelijkheid in het achterhoofd houden dat je aan het trollen bent maar oke...Als je dit meent zal ik zeggen: omdat kennis macht is. Als iemand alles over je weet, bezit hij jouw leven.
pi_91146826
Over dat identiteitsfraude zinloos zou zijn omdat de overheid weet dat er diefstal is gepleegd:

http://weblogs.vpro.nl/pr(...)rten-en-kamervragen/

In 1994 begonnen voor deze meneer de problemen, en de zaak speelt tot op de dag van vandaag.
Iemand had bij een arrestatie zich voor hem uitgegeven (een oud klasgenoot), deze misdadiger hoefde hiervan geen enkel ID-bewijs te overleggen. Resultaat is dat meer dan 15 jaar (!!!) later er nog steeds databases zijn waar hij als misdadiger in staat gesignaleerd.
pi_91150594
quote:
Opsporing met kentekens weer dichterbij Uitgegeven: 11 januari 2011 09:01
Laatst gewijzigd: 11 januari 2011 09:01

DEN HAAG - Instanties als het Openbaar Ministerie en de Raad voor de Rechtspraak kunnen zich buigen over de plannen van minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie om de pakkans van criminelen te vergroten met behulp van kentekenregistratie.

Plannen daarvoor werden al in het regeerakkoord en nog eens door de bewindsman aangekondigd. Dinsdag gaat er een voorstel naar genoemde lichamen.

Opstelten wil alle kentekengegevens die de politie met camera's automatisch vastlegt, vier weken bewaren om misdrijven op te sporen en voortvluchtige verdachten en veroordeelden aan te houden.

De politie is op dit moment nog niet bevoegd alle kentekengegevens te bewaren en achteraf in te zien. Opstelten wil nu een wettelijke basis, waardoor dat wel mag. Een bewaarperiode van tien dagen, waaraan het vorige kabinet dacht, vindt hij te kort.
Enge mensen in ons huidige kabinet, ik hoop dat dit kabinet valt voordat zulke maatregelen doorgang vinden.

En als we dit idd aan het OM vragen dan zijn die natuurlijk meteen voor, want die krijgen allemaal een harde piemel van zogenaamd meer mogelijkheden om criminelen op te pakken. Maar verklap ons dan eens waarom de opsporingcijfers van het OM niet verbeteren. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:46:28 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91182821
Ja vandaag op NOS dat stukje over opslaan van kentekens voor 4 weken. Jaja over een jaar zal je zien dat die gegevens nog steeds gewoon beschikbaar zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_92268915
2 redelijk positieve berichten en 1 iets minder positief bericht. Ik vind het vreemd dat Privacy First zo wordt dwarsgezeten. We zullen zien hoe dit verder verlopen zal..

quote:
EU onderzoekt Nederlandse paspoortwet

BRUSSEL - De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, buigt zich over de Nederlandse paspoortwet. Eurocommissaris Viviane Reding (Justitie en Grondrechten) gaat onderzoeken of de wet in strijd is met Europese wetgeving over bescherming van data.

Reding handelt op aandringen van D66 in het Europees Parlement. De Nederlandse overheid behandelt burgers als potentiėle criminelen omdat vingerafdrukken van onschuldige Nederlanders worden opgeslagen, aldus D66-Europarlementariėr Sophie in 't Veld dinsdag.

Nederland gaat met de opslag veel verder dan andere Europese lidstaten. De overheid vraagt vier vingerafdrukken, die in een database op het gemeentehuis komen en vervolgens in een centrale database terecht moeten komen. Ook de Mensenrechtencommissie van de VN is heel kritisch over de mogelijke kwalijke gevolgen voor de privacy, aldus In 't Veld.
bron

quote:
'Vingerafdrukzaak': Privacy First niet-ontvankelijk

AMSTERDAM - In de zaak van Privacy First en 21 mede-eisers tegen de Nederlandse staat over de opslag van vingerafdrukken zijn de eisende partijen niet-ontvankelijk verklaard door de rechter in Den Haag.

Belangrijkste argument van de rechter is dat burgers zelf naar de rechter kunnen stappen bij bezwaren van de centrale opslag van biometrische gegevens als de vingerafdruk in het paspoort. Privacy First vertegenwoordigt in deze zaak geen eigen belang, maar dat van iedereen van 12 jaar en ouder die een paspoort aanvraagt, of aan kan vragen, aldus de rechter.

De volledige uitspraak is vandaag gepubliceerd op rechtspraak.nl.

Paspoortwet
Privacy First en de andere partijen spanden de zaak tegen de Staat der Nederlanden aan vanwege een aanpassing in de paspoortwet. Die aanpassing maakt het mogelijk dat de vingerafdrukken die van iedere Nederlander die een paspoort aanvraagt worden afgenomen, worden opgeslagen in een centrale database. De eisende partijen vinden dat te ver gaan, en zijn bang dat de privacy van burgers in het geding komt, doordat de database gehackt zou kunnen worden, of gebruikt zou kunnen worden voor opsporingsdoeleinden.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt dat er genoeg maatregelen zijn genomen om dat te voorkomen.

Hoewel het nieuwe paspoort - dus met vingerafdruk - Europees geregeld is, is het niet verplicht om een centrale database aan te leggen.

Onderzoek
Juist gisteren maakte de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, bekend zich te buigen over de Nederlandse paspoortwet. Eurocommissaris Viviane Reding (Justitie en Grondrechten) gaat onderzoeken of de wet in strijd is met Europese wetgeving over bescherming van data.

Reding handelt op aandringen van D66 in het Europees Parlement. De Nederlandse overheid behandelt burgers als potentiėle criminelen omdat vingerafdrukken van onschuldige Nederlanders worden opgeslagen, aldus D66-Europarlementariėr Sophie in 't Veld gisteren.

Verder
Nederland gaat met de opslag veel verder dan andere Europese lidstaten. De overheid vraagt vier vingerafdrukken, die in een database op het gemeentehuis komen en vervolgens in een centrale database terecht moeten komen. Ook de Mensenrechtencommissie van de VN is heel kritisch over de mogelijke kwalijke gevolgen voor de privacy, aldus In 't Veld.

Zonder paspoort
Naast de bodemprocedure die Privacy First en de andere eisers aanspanden tegen de Nederlandse staat, loopt nog een zaak van Louise van Luijk. zij heeft op dit moment geen paspoort, omdat ze weigerde haar vingerafdruk af te staan. De eerste zitting in die zaak is op 15 februari.
bron

quote:
Kamermeerderheid is tegen opslag van vingerafdrukken

AMSTERDAM - Een meerderheid van de Tweede Kamer keert zich tegen de centrale opslag van vingerafdrukken. Het kabinet wil­ ­biometrische gegevens van alle Nederlanders verzamelen in een database, maar de VVD, de PvdA en de ChristenUnie hebben hun standpunt van 'voor' veranderd in 'tegen'.

De partijen vinden dat aan een database voor vingerafdrukken te veel risico's kleven voor de privacy van burgers. De SP, D66, GroenLinks en de Partij voor de Dieren waren al tegen.

In januari 2009 stemde de Kamer nog in met de nieuwe Paspoortwet. Wie een nieuw paspoort nodig heeft, moet sinds 2009 vingerafdrukken achterlaten. Nu gebeurt het vastleggen van afdrukken op het gemeentehuis, maar het kabinet wil in plaats daarvan een centraal register voor ­biometrische gegevens aanleggen. Hiermee wil het kabinet onder meer vervalsing voorkomen.

Omstreden plan
Het plan voor de database was vanaf het begin omstreden. Juristen achten de opslag in strijd met het recht op privacy en met nemo tenetur, het recht van verdachten om in strafzaken niet te hoeven meewerken aan hun eigen veroordeling. Volgens de voorzitter van het College Bescherming Persoonsgegevens, Jacob Kohnstamm, worden alle Nederlanders door de centrale opslag automatisch 'als potentiėle criminelen' behandeld. De inlichtingendienst AIVD waarschuwde bovendien voor de slechte beveiliging van grote databases. Hackers zouden kunnen inbreken in het vingerafdrukkenregister om identiteitsdiefstal te plegen.

De Tweede Kamer is nu ook om. 'Nederland is koploper in Europa met het plan voor een centrale database, maar wat mij betreft is dat ongewenst', aldus VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert. Nederland is als enige EU-lidstaat voor centrale opslag. De Britse regering heeft haar database vorige maand juist opgedoekt. De PvdA heeft haar standpunt veranderd van 'ja, tenzij' in 'nee, mits', zegt Kamerlid Pierre Heijnen.

Nieuwe doeleinden
De ChristenUnie vreest dat de opslag voor steeds nieuwe doeleinden gebruikt zal worden zonder dat burgers dat bij het afstaan van de vingerafdrukken wisten, aldus Kamerlid Cynthia Ortega-Martijn. Ook PVV en SGP zeggen kritisch tegenover de opslag te staan, maar hebben nog geen definitief standpunt ingenomen.

Minister Donner (Binnenlandse Zaken) zegde de Kamer begin december toe geen 'onomkeerbare stappen' te zullen zetten tot in maart het rapport iOverheid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid verschijnt. De minister komt met een nieuw voorstel over de database, aldus een woordvoerder.

De stichting Privacy First spande een rechtszaak aan tegen de Nederlandse staat over de opslag van vingerafdrukken, maar werd gisteren niet-ontvankelijk verklaard door de rechtbank in Den Haag. Dinsdag kondigde eurocommissaris Viviane Reding (Justitie) aan een onderzoek te beginnen naar de rechtmatigheid van de Nederlandse database.
bron
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:55:43 #262
136343 BasEnAad
pi_92269171
quote:
maar de VVD, de PvdA en de ChristenUnie hebben hun standpunt van 'voor' veranderd in 'tegen'.
^O^
Nu nog even echt actief die wetgeving eruit gooien.

Blij dat ik m'n vingerafdrukken nog niet heb afgegeven, ik heb niet de illusie dat er informatie vernietigd gaat worden.
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:04:56 #263
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_92277992
quote:
Het kabinet wil­ ­biometrische gegevens van alle Nederlanders verzamelen in een database, maar de VVD, de PvdA en de ChristenUnie hebben hun standpunt van 'voor' veranderd in 'tegen'.
Daar zijn ze dan lekker op tijd mee :')_! De argumenten van nu golden toen ook,hebben ze even niet opgelet toen ze destijds voor stemden?

Maar goed, de VVD zit vast aan het kabinetsbeleid, in het regeerakkoord staat hier niets over en het CDA is nog steeds voor opslag. Dat er eindelijk eens een kritische noot van de grote partijen komt is leuk, maar het is afwachten of het iets uit zal maken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_92279889
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daar zijn ze dan lekker op tijd mee :')_! De argumenten van nu golden toen ook,hebben ze even niet opgelet toen ze destijds voor stemden?

Maar goed, de VVD zit vast aan het kabinetsbeleid, in het regeerakkoord staat hier niets over en het CDA is nog steeds voor opslag. Dat er eindelijk eens een kritische noot van de grote partijen komt is leuk, maar het is afwachten of het iets uit zal maken.
Nu ja, een voordeel van de gedoogconstructie is dat als er geen afspraak over is iedere partij zelf kan kiezen, of dat ook daadwerkelijk zo is dat is vers twee, natuurlijk.

Het is ook nog goed mogelijk dat de EU het simpelweg verbied.
pi_92291983
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
Nu ja, een voordeel van de gedoogconstructie is dat als er geen afspraak over is iedere partij zelf kan kiezen, of dat ook daadwerkelijk zo is dat is vers twee, natuurlijk.

EU gaat de centrale opslag waarschijnlijk verbieden.. maar waar ik - en met mij denk ik vele anderen - toch een beetje op hopen is dat de gehele opslag van vingerafdrukken stop wordt gezet. Want als het zo blijft zonder de database, dan reken ik er op dat bij de gemeenten de vingerafdrukken gewoon verzameld blijven worden.. Ik hoop van harte dat dat ook wordt aangepast/teruggedraaid
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:06:41 #266
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_92293511
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

CDA en VVD zitten in een kabinet, die moeten dus eenheid naar buiten toe laten zien en zijn daarom minder vrij in hun positie tov de paspoortwet.

Hopelijk komt de EU met een verbod, hoewel ik liever had gewild dat dat niet nodig was geweest.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_92293630
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:55 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

^O^
Nu nog even echt actief die wetgeving eruit gooien.

Blij dat ik m'n vingerafdrukken nog niet heb afgegeven, ik heb niet de illusie dat er informatie vernietigd gaat worden.
Hoe ga jij je paspoort verlengen dan? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92293679
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:40 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

EU gaat de centrale opslag waarschijnlijk verbieden.. maar waar ik - en met mij denk ik vele anderen - toch een beetje op hopen is dat de gehele opslag van vingerafdrukken stop wordt gezet. Want als het zo blijft zonder de database, dan reken ik er op dat bij de gemeenten de vingerafdrukken gewoon verzameld blijven worden.. Ik hoop van harte dat dat ook wordt aangepast/teruggedraaid
Dat kun je vergeten, de EU is overeengekomen (alle lidstaten dus) dat er een vingerafdruk in de paspoorten komt.
pi_92309920
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kun je vergeten, de EU is overeengekomen (alle lidstaten dus) dat er een vingerafdruk in de paspoorten komt.
Ja, in het paspoort. Dat is iets anders dan een centrale opslag.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92359211
Die opslag gaat er dan waarschijnlijk op nationaal niveau toch komen. Zie bovenstaand gequote artikel: "het kabinet wil in plaats daarvan een centraal register voor ­biometrische gegevens aanleggen. Hiermee wil het kabinet onder meer vervalsing voorkomen."

En wat nog erger is, biometrische gegevens gaat nog 2 stappen verder dan een vingerafdruk. Ik begrijp dat mensen hoopvol waren wbt de EU, maar dat blijkt voor de zoveelste keer een loze verwachting. Ik ben wel enigszins geschokt dat we in nederland blijkbaar al voorliepen met dit soort praktijken. Wat is er toch gebeurd met ons land dat ooit het toonbeeld van tolerantie en vrijheid was?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:09:38 #271
136343 BasEnAad
pi_92369178
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe ga jij je paspoort verlengen dan? :D
Ik bedoel het in die zin dat er nu nog niets met mijn vingerafdrukken gedaan kan worden, omdat ik ze niet heb afgegeven. Ik hoop dat in de toekomst alles wordt afgeblazen, tot die tijd staan mijn vingerafdrukken niet in die (tijdelijke) database. Ik geloof best dat het plan niet doorgaat, ik geloof alleen niet dat reeds verzamelde vingerafdrukken gewist zulllen worden.

Overigens is het al vreemd dat vingerafdrukken op het gemeentehuis worden opgeslagen, alsof justitie daar niet bij kan...

O ja. Ik begrijp best dat iemand het niet met mee eens kan zijn, maar ik snap niet waarom je er zo vrolijk van wordt dan anderen hun vingerafdruk wordt afgenomen.
pi_92400712
Het gaar er zowiezo komen tenzij wij er wat aan doen. De EU heeft al aangegeven er 'bij nader inzien' geen enkel probleem mee te hebben.
Voltaire.
pi_92446710
George Orwell zag het toch best scherp ruim 50 jaar geleden.
Voltaire.
pi_92455922
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_92456908
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 05:14 schreef truepositive het volgende:
Het gaar er zowiezo komen tenzij wij er wat aan doen. De EU heeft al aangegeven er 'bij nader inzien' geen enkel probleem mee te hebben.
Ik heb er een hekel aan als mensen dat vragen, maar nu moet ik het zelf doen: Bron?
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')