abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69376748
Hier gaat het gelukkig heel makkelijk doordat ik haar ook zelf met de tandenborstel laat spelen.

En het klinkt mischien een beetje naar zoals bm en owlet het er neerzetten, maar een kindje met gaatjes is ook niet tof.
pi_69376788
quote:
Op maandag 25 mei 2009 07:21 schreef DJMO het volgende:
ach ja kleurdoos, we hebben niet allemaal een wonderkind .. gelukkig maar

N_Z volgens mij kan dat wel, heb je zijn temp ook genomen?? hoe oud is hij?? ik zie hem niet in het lijstje staan volgens mij, of ik moet blind zijn

Zo hey, ik geef alleen aan dat het volgens het CB niet gebruikelijk is dat een kindje doorrolt op deze leeftijd. Ik zei het er zelfs nog bij. En anders misschien meer met hem oefenen i.p.v zijn onzichtbare tanden te poetsen!
pi_69376818
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:21 schreef owlet het volgende:
Ik ben helemaal tegen dat soort dingen maar ik vind een peuter met gaten in haar tanden en alle nare gevolgen van dien nog erger.
Hier idem. Dat is nu iets dat moet.
Ik heb hier eigenlijk de regel dat alles wel mag zolang je jezelf of anderen er geen pijn of nadeel mee doet.
En trouwens, soms heb ik de indruk dat Fons dat tegengespartel eigenlijk stiekem best wel leuk vindt...
pi_69376877
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
En anders misschien meer met hem oefenen i.p.v zijn onzichtbare tanden te poetsen!
pi_69377063
Amber vind tandenpoetsen leuk We zijn er vroeg mee begonnen, met haar eerste tandje @ 5 maanden+een beetje.
Nu vind ze het gewoon leuk, doet netjes haar mond open, en vaak met veel gelach; we maken er een feestje van Ook als je er geen feestje van maakt en het gewoon even snel wilt doen vind ze het gewoon prima.
Voordeel is dat ze tandpasta gewoon lekker vind

Amber is van donderdag t/m zaterdag dus bij opa en oma geweest. Het afscheid was moeilijk; maar vriendlief en ik hebben toch heerlijk genoten van m'n personeelsuitje (wat wil je in zo'n luxe ***** hotel!)Maar wat was het weerzien weer geweldig, ze was zo blij om papa en mama weer te zien! Ze kon bijna niet meer stoppen met lachen, helemaal in d'r sas! En vervolgens de borst aangeboden die ze 2 hele dagen moest missen, nou, ze dook er helemaal in en kronkelde helemaal haar lichaam tegen me aan om er zo goed mogelijk voor te liggen/ztten.
Zo lief om te zien!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_69377127
Aaaah lief met die borst Llewella
pi_69377235
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Zo hey, ik geef alleen aan dat het volgens het CB niet gebruikelijk is dat een kindje doorrolt op deze leeftijd. Ik zei het er zelfs nog bij. En anders misschien meer met hem oefenen i.p.v zijn onzichtbare tanden te poetsen!
  maandag 25 mei 2009 @ 12:07:31 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69378100
Ik doe niet zo moeilijk met tandenpoetsen, maar hier hebben de kinderen dan ook laat tanden gekregen en een sterk gebit. Hoewel, enige dwang voer ik wel uit als ze moeilijk doen, maar niet zoals BM (hoewel ik het niet afkeur, vind het alleen bij mijn kinderen niet nodig). Meestal zijn het fases die wel weer over gaan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 25 mei 2009 @ 12:33:26 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_69378774
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:21 schreef owlet het volgende:
HIer gaat ook af en toe de houdgreep er op als ze niet wil dat ik napoets. Ik ben helemaal tegen dat soort dingen maar ik vind een peuter met gaten in haar tanden en alle nare gevolgen van dien nog erger.

Overigens doe ik het niet zoals BM maar ga ik achter de oudste staan met haar kin in mijn hand. Hoofd achterover, eventueel met mijn duim haar mond openhouden.
Getverm wat staat het toch naar als ik het opschrijf. Maar het werkt wel, ikkan zo prima even al haar kiezen en tanden een snelle schrobbeurt geven.
Dat doe ik soms ook met Ive, al vind hij 9 van de 10 keer tandenpoetsen gelukkig prima. Huilen vind ik niet ertg, dan doet hij zijn mond tenminste open! Wat bij Ive hielp was, toen hij tanden had, rustig beginnen met poetsen en ondertussen een liedje zingen. Van Sjak geleerd:
Tanden poetsen, tanden poetsen, ja dat moet, ja dat moet, eerst van boven dan van onder, eerst van boven dan van onder, zo is het goed, zo is het goed (vader Jacob).
pi_69379220
Julian heeft nu alleen z'n rompertje aan, zo warm is het.
En krijgt een beetje extra water bij de voeding.
Vandaag gaan we maar niet de deur uit.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:51:04 #86
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69379289
Lennon is naar kdv vanmorgen, maar vanmorgen was het best fris, dus lang broekje en shirtje met korte mouwen aan. Peace is vandaag thuis en haalt hem zo op, korte broek ligt klaar, bij ons thuis is het nog best fris... dus nog maar niet in alleen rompertje.
Make love, not war ☮
pi_69379340
Ik woon in het zuidoosten van het land en daar is het bijna altijd het warmste.
pi_69379786
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Julian heeft nu alleen z'n rompertje aan, zo warm is het.
En krijgt een beetje extra water bij de voeding.
Vandaag gaan we maar niet de deur uit.
Een baby die zweet, verlies zouten. Door het vochttekort aan te vullen met water, kan uiteindelijk een tekort aan zouten ontstaan. In extreme gevallen kan dit leiden tot bewusteloosheid en stuipen.
Bij een baby die uitsluitend moedermelk krijgt om de dorst te lessen, zullen de zouten vanzelf weer aangevuld worden in de juiste verhouding tot het water dat in de moedermelk zit.

of geef jij flesvoeding, want dan weet ik het niet..
pi_69379973
allemaal.

Doen jullie trouwens twee keer per dag tandenpoetsen? En doen jullie het vóór óf na het eten? Ik las vandaag ergens dat een Difrax-meneer had gezegd dat het beter is om het ervoor te doen

Hier ook tandjesleed.
Vorige week maandag had ze er nog maar één, donderdag kwam de tweede ondertand door en 's avonds zagen we opeens beide boventanden op doorbreekstand Koorts, huilerig, pijn, niets willen pfffffff best zwaar en dan gaat mijn vriend morgen ook nog weg
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_69380043
Hier 1 keer per dag (vanaf 2 jaar 2x volgens het CB en de tandpasta achterkant) en vlak voor het slapen
pi_69380081
Zo warm is het toch niet, bij ons is het binnen 21 graden of zo. Dat is echt niet zweten voor een kind. het is niet zo dat het 40 graden is of zo. hier in het altijd warme zonnige zuid oost brabant niet in ieder geval. Morgen lopen we weer met een trui aan.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69380124
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:07 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Een baby die zweet, verlies zouten. Door het vochttekort aan te vullen met water, kan uiteindelijk een tekort aan zouten ontstaan. In extreme gevallen kan dit leiden tot bewusteloosheid en stuipen.
Bij een baby die uitsluitend moedermelk krijgt om de dorst te lessen, zullen de zouten vanzelf weer aangevuld worden in de juiste verhouding tot het water dat in de moedermelk zit.

of geef jij flesvoeding, want dan weet ik het niet..
Ik geef flesvoeding. En geef ongeveer 10 cc extra water bij de voeding (als Julian last heeft van krampjes mocht ik dat ook doen van de kinderarts). Ik ga 'm natuurlijk geen hele fles water voeren.
pi_69380265
Daar ging ik ook niet vanuit hoor

Maar ik zocht het vorige week zelf op omdat ik dacht dat mevrouw misschien iets water nodig had met warm weer en toen las ik dit dus..en dat had ik niet verwacht
pi_69380270
Pffff... Wat een mutsen op het CB vandaag zeg. Gelukkig is dit maar 1 keer in de maand

Mila was lekker gegroeid en we gaan er vanavond 1 fles proberen af te halen. De prikjes vond ze niet zo leuk vandaag maar nu ligt ze heel vrolijk te zijn in de box. Ben benieuwd of ze op deze prikjes wel een reactie zal hebben.
pi_69380319
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:17 schreef Estrys het volgende:
Zo warm is het toch niet, bij ons is het binnen 21 graden of zo. Dat is echt niet zweten voor een kind. het is niet zo dat het 40 graden is of zo. hier in het altijd warme zonnige zuid oost brabant niet in ieder geval. Morgen lopen we weer met een trui aan.
Hier in huis 24 en buiten veel warmer
pi_69380486
Ik moet zeggen dat ik vandaag nog nauwelijks buiten ben geweest Ik geef niks extra's wat betreft vocht. Seb ligt af en toe in een romper met mouwtjes maar hij voelt soms zelfs een beetje koud aan. Maar ik hou dan ook alle ramen en deuren dicht want anders dan is het zo 25 graden binnen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69381465
Ik loop hier ook maar eens binnen...
Op het moment vind ik het ook moeilijk wat ik Guus aan moet doen.
Hij voelt niet warm aan ofzo, dus maar gewoon iets met lange mouwtjes. Zweten doet ie ook niet. Vind het wel lastig moet ik zeggen. Korte mouwen lijkt me al weer gelijk zo koud.
pi_69381477
Ja, je kunt alles nu inderdaad het beste dichthouden.
En als het vanavond afkoelt en die (onweers)buien komen de boel opengooien.

Van mij mag het flink los gaan vanvond! (lekker ontopic trouwens )
  maandag 25 mei 2009 @ 14:11:00 #99
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69381527
Het blijft idd lastig, Lennon had gisteren ook korte broek aan maar wel koude beentjes/voetjes.

Lennon was afgelopen zaterdag trouwens 4 maanden, alweer!! Morgen weer naar cb, ben erg benieuwd.

Vanavond gaat hij bij mijn ouders slapen, de kapster komt daar voor ons en aangezien ik hem morgenvroeg naar mn ouders moet brengen, bedacht mn moeder dat we hem wel mee konden nemen dat hij daar dan bleef slapen. Is het morgenvroeg wat rustiger voor mij. Zondag is hij de hele dag, avond en nacht bij mn ouders, dan gaan Peaceman en ik een dagje Pinkpoppen Hebben we zo'n zin in.
Make love, not war ☮
  maandag 25 mei 2009 @ 14:13:45 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69381642
Hannah heeft vandaag voor het eerst een jurkje aan zonder lange mouwen eronder of een vestje erover en maillootje of broekje eronder. Zo schattig Dat doe ik toch niet zo snel, omdat het in de schaduw en binnen meestal niet zo heel warm is. En ze is nog zo klein en beweegt nog niet zoveel natuurlijk. Maar nu kan het (eindelijk)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')