Mr.Jorn. | zaterdag 23 mei 2009 @ 17:51 | |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij: Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows: Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users Hoe krijg ik ook 32bpp graphics? Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken. Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD. De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | ||
SharQueDo | zaterdag 23 mei 2009 @ 18:14 | |
Cool, een OTTD-topicreeks! * zelf fanatiek speler is, of iig was. PBS enzo | ||
Bart | zaterdag 23 mei 2009 @ 18:29 | |
Mooie TT | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 23 mei 2009 @ 18:38 | |
Graag gedaan | ||
hierissieweer | zaterdag 23 mei 2009 @ 18:41 | |
Nog altijd een super spel! | ||
Peter | zaterdag 23 mei 2009 @ 18:45 | |
Binnenkort maar weer eens downloaden | ||
MaxMark | zaterdag 23 mei 2009 @ 18:46 | |
Tvp. | ||
Zero2Nine | zaterdag 23 mei 2009 @ 20:01 | |
De vorige delen in de OP moeten nog even worden bijgewerkt. | ||
classpc | zaterdag 23 mei 2009 @ 23:19 | |
Bij de volgende map samenwerken lijkt me ook wel leuk ja. | ||
TheFreshPrince | zondag 24 mei 2009 @ 02:27 | |
De huidige map mag nog wel even blijven | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 24 mei 2009 @ 10:20 | |
Heb het eignelijk alweer te lang niet gespeeld. Binenkort maar weer eens doen als ik tijd heb. | ||
Harmen1984 | zondag 24 mei 2009 @ 10:22 | |
Ik doe ook weer mee | ||
DjNivek | zondag 24 mei 2009 @ 15:29 | |
Hoe zit het nou eigenlijk met de industry's? Stel; een kolenmijn geeft aan dat het 60 ton per maand produceert. In het begin klopt dat ook wel, maar hoewel de hoeveelheid per maand (volgens de industry) enigzins stabiel blijft, ligt er een stuk minder op het station klaar. Er verdwijnt soms zelfs materiaal zonder dat er ook maar een voertuig in de buurt is. | ||
Bart | zondag 24 mei 2009 @ 16:25 | |
quote:Stationsrating en industryrating spelen ook een rol. | ||
Frutsel | zondag 24 mei 2009 @ 16:57 | |
TVP zet... af en toe speel ik het grijs, dan weer maanden niet. Maar echt ver kom ik er niet mee, heb altijd een geld-probleem | ||
Robier | zondag 24 mei 2009 @ 17:07 | |
TVP | ||
Jamiroquai | zondag 24 mei 2009 @ 17:20 | |
quote:Stationsrating: Het grootste gedeelte van de goederen gaan naar het beste station. Industryrating: Zolang je veel goederen wegtransporteerd, blijft dit hoog, en is er een grote kans dat het hoger word. Materiaal Verdwijnen: Als je het te lang laat liggen, "bederven" de goederen(Ja, ook kolen) (Met goederen bedoel ik alle soorten transporteerbaar materiaal Kolen, vee, graan, goederen, olie, hout, enz) | ||
DjNivek | zondag 24 mei 2009 @ 17:24 | |
quote:In het geval van de kolen heb ik maar 1 station, maar het is dan te verbeteren door ervoor te zorgen dat de trein wacht totdat het helemaal vol zit? Oh, en de goederen liggen er dan net 2 seconden [ Bericht 6% gewijzigd door DjNivek op 24-05-2009 17:50:13 ] | ||
TheFreshPrince | zondag 24 mei 2009 @ 17:47 | |
Is de server vastgelopen? | ||
Bart | zondag 24 mei 2009 @ 18:03 | |
quote:Inderdaad! Vage error die ik nog niet eerder ben tegengekomen: "Error! Disconnecting road vehicle." Helaas, weer crash, ligt aan de game. Dan maar een nieuwe game! | ||
TheFreshPrince | zondag 24 mei 2009 @ 18:18 | |
quote: | ||
yorP | zondag 24 mei 2009 @ 19:12 | |
TVP.SPOILER | ||
Peter | zondag 24 mei 2009 @ 19:32 | |
Ben alweer aan het spelen | ||
Jamiroquai | zondag 24 mei 2009 @ 23:42 | |
quote:Ja. Meer treinen(Indirect dus groter station) en wachten tot ze vol zitten helpen allemaal mee met rating. Ook belangrijk is met welke snelheid de treinen het station binnenrijden. Hoger = Betere rating. Edit: Wacht, is dit nou wat we samenwerking noemen? Meteen 8 bedrijven met wachtwoord erop? Tssk tssk tssk. (Edit2: Ik zag GekkeKat & Magneet niet xD. Mag ik alsjeblieft ook meedoen ) Edit3: Ohja, voor alle nieuwelingen. Het is ONTZETTEND BELANGRIJK dat je een heel vies mannetje als directeur neemt: Zoiets. Vieze snor, grote neus, stomme bril, bil-kin, rimpelhoofd en bos met smerig ongewassen haar. BELANGRIJK! (Subtiel: Het gestreepte kraagje, grijze pak & blauwe stropdas.... IEUW!) [ Bericht 10% gewijzigd door Jamiroquai op 25-05-2009 00:05:17 ] | ||
Harmen1984 | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:17 | |
Wat zijn op de server eigenlijk de regels m.b.t. "stelen"? Persoonlijk vind ik het niet tof als een andere speler spullen gaat afsnoepen van een industrie die ik al ruime tijd bedien... Tenzij ik natuurlijk een bedroevende rating heb op dat station, maar dat is hier niet het geval (93%). | ||
SharQueDo | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:19 | |
Stelen? Zoiets heet concurrentie. Keiharde business. Transport rechten opkopen voor alleen jezelf, dát is stelen! | ||
Piles | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:22 | |
quote:Heb ik ook Binnenkort ook weer eens beginnen, is al weer meer dan een jaar geleden volgens mij quote:Dat heb ik dan weer niet | ||
Harmen1984 | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:25 | |
quote:Mja. Voor mij is TTD vooral het optimaliseren van netwerken (met behoud van enig realisme). Als dan vervolgens iemand schaduwstations bij al mijn industries gaat neerplempen om 15 kilometer verderop die goederen op te pikken, haalt dat voor mij wel een groot deel van het spelplezier weg. But maybe that's just me? | ||
Piles | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:30 | |
quote:Dan moet je gewoon singleplayer blijven spelen Daar kun je je helemaal uitleven met netwerken Online is het juist leuk om de concurrentie aan te gaan met andere mensen Als die concurrentie maar eerlijk gaat, dus niet blocken van spoorlijnen, kopen van rechten en het financieren van wegverbouwingen | ||
Bart | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:33 | |
quote:Dat staat gewoon in de serverrules, linkje daarnaar zie je als je inlogt op de server Maar voor het gemak: http://lingen.nu/ttd/rules/ | ||
Harmen1984 | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:34 | |
quote:Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen . Ik dacht alleen dat het een ongeschreven regel was om een industry die al door een ander wordt bediend, niet te "kapen". Ik kom dit soort praktijken nu pas voor het eerst tegen op de server. | ||
Bart | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:36 | |
quote:Het is geen ongeschreven regel, het verschilt per server. Op mijn servers is het toegestaan, het is gewoon concurrentie. Maar uiteraard kan je altijd vragen aan de ander of ie ermee op wil houden, en als die ander sportief is dan kan ie dan doen, maar hij hoeft het niet... | ||
JohnnyKnoxville | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:37 | |
quote:Volgens mij doen computertegenstanders zulke dingen ook wel. Die moet je dan dus wel uitzetten in SP. | ||
Piles | dinsdag 26 mei 2009 @ 10:42 | |
quote:Dat sowieso, die maken er toch een zooitje van | ||
JohnnyKnoxville | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:02 | |
quote:Ik speel SP altijd zonder computertegenstanders om die reden. | ||
Piles | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:04 | |
quote:Logisch, als je tegenstanders wil speel je online Is het ook nog een beetje spannend | ||
Zero2Nine | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:44 | |
quote:De vorige spelletjes hadden we min of meer die ongeschreven regel maar het staat inderdaad niet in jouw regels. Is afhankelijk van wie er op dat moment speelde, iemand begon ermee om toch te concurreren en nu wordt het weer gedaan, hoewel het erg meevalt op de huidige map. Nu kan het ook haast niet anders meer, behalve passagiers zijn er nog maar weinig grondstofproducerende industrieën die niemand bedient. | ||
SharQueDo | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:44 | |
Nu moet ik ook zeggen dat de huidige map behoorlijk krap is voor 8 (10?) companies in end-game met grote maglevnetwerken. Voor de volgende restart gaarne grotere map (1024² ipv 512²) indien mogelijk. edit: Bij deze tevens ook mijn request voor server restart. Ik weet niet hoe de rest van de spelers op de huidige map er tegen aan kijken? Huidige map is een beetje vol. | ||
Bart | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:45 | |
quote:We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maar | ||
SharQueDo | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:48 | |
Ik heb echt niets met andere klimaten. Geef mij maar default (Template als ik het goed heb). Lekker klassiek TTD en geen onzin zoals water/snoep vervoeren. edit: quote:Kleine map is op zich wel leuk, maar dan moet iedereen in 1950 beginnen op hard mode (breakdowns, no 90-turns, etc) en de server rond 2000 stoppen. Met grote maps kun je lekker aankloten met grote maglevnetwerken voor efficiente sporen/junctions/stations. [ Bericht 27% gewijzigd door SharQueDo op 26-05-2009 12:53:59 ] | ||
Bart | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:53 | |
quote:Of een grf met oude treinen en dan in 1930 beginnen? Misschien ook wel leuk voor de verandering... | ||
SharQueDo | dinsdag 26 mei 2009 @ 12:55 | |
Klinkt prima. | ||
Zero2Nine | dinsdag 26 mei 2009 @ 13:20 | |
quote:Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b. | ||
Bart | dinsdag 26 mei 2009 @ 13:21 | |
quote:Ik geef je zo wel een IP-ban op de server | ||
TheFreshPrince | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:04 | |
quote:Ik sla wel een rondje over dan | ||
Racemol | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:54 | |
Ik zou wel graag een Tropical map zien. Iemand mee eens? Ik wil zelf ook een servertje opzetten met de NL map (wel 2048x2048 groot). Mits hier interesse voor is. | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:57 | |
quote:Zou je die map hier ook willen posten? | ||
Racemol | woensdag 27 mei 2009 @ 09:26 | |
Die NL map is in OTTD gewoon te downloaden. Check voor online content bij scenarios. | ||
Bart | woensdag 27 mei 2009 @ 09:27 | |
quote:Die staat ook gewoon in de OP. | ||
mickeyD | woensdag 27 mei 2009 @ 09:54 | |
ben ik ook weer ff TVP ik herinner me nog een bordje met "gestolen goed gedijt net zo goed!" hehehe | ||
Zero2Nine | woensdag 27 mei 2009 @ 11:45 | |
quote:Aan dat bordje moest ik gister ook denken toen ik eens wat overtollig staal ging afvoeren, maar nu komt de straf alsnog. De productie van de steelmill is tot stilstand gekomen ik ben afhankelijk van het ijzererts dat rose er zelf naartoe brengt maar doordat er teveel inladende treinen op zijn station staan kan er geen ijzererts meer worden uitgeladen. | ||
mickeyD | woensdag 27 mei 2009 @ 14:43 | |
ja, das ff pech hebben idd.. zoek je zelf een mijn om aan te voeren? | ||
MadCatje | woensdag 27 mei 2009 @ 15:01 | |
Misschien een idee om de volgende map het toe te staan ook de andere industrieen te prospecten/funden Dat heb je zelf in de hand waar je bronnen vandaan komen | ||
TheFreshPrince | woensdag 27 mei 2009 @ 15:07 | |
quote:Dat is sowieso handig. Vroeg me al af waarom het niet meer aanstond. | ||
Bart | woensdag 27 mei 2009 @ 15:10 | |
quote:Omdat dan in no time de hele map volstaat met kolenmijnen en er alleen maar mammoettreinen heen en weer rijden tussen gigantische stations... | ||
Bart | woensdag 27 mei 2009 @ 16:46 | |
Ik wil straks de server weer resetten, maar wat willen jullie? Een ander klimaat? Of in 1930 beginnen met een bepaalde newgrf (welke)? | ||
Robier | woensdag 27 mei 2009 @ 16:54 | |
quote:Wat is het voordeel van 1 grote trein tov een aantal kleine treinen die minder ver hoeven te rijden? | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 27 mei 2009 @ 17:15 | |
Even een tvp met mijn andere account... Wordt het weer een kleine map? Dan zijn stoomtreintjes wel weer eens leuk. Temperate is mijn favoriete klimaat, desnoods Arctic | ||
Jamiroquai | woensdag 27 mei 2009 @ 17:36 | |
Arctic & Bergachtig? IPV een super-netwerk maken moet je dan een soort "zwitserse" bouwstijl aannemen. Veel kleine treintjes, tunneltjes, bochtjes en stationnetjes! | ||
Racemol | woensdag 27 mei 2009 @ 20:55 | |
Grote bergachtige Arctic map. Ik zou alleen dan wel een newgrf willen waarbij de kosten voor het gelijk maken van grond super hoog zijn. Anders is het zo weer een vlakke map. Weet niet of dat mogelijk is? | ||
MadCatje | woensdag 27 mei 2009 @ 22:47 | |
Toch nog maar even een foto van een kunstwerkje (al zeg ik het zelf) plaatsen voor deze map de prullenbak in gaat dan | ||
TheFreshPrince | woensdag 27 mei 2009 @ 22:52 | |
quote:Chaos Fantastisch... En het werkt Oh ja, we gaan goed... | ||
Bart | donderdag 28 mei 2009 @ 09:12 | |
Nou gisteravond niet aan toegekomen, maar vanavond dan doe ik een arctic bergachtige map. Terraforming is dan gewoon niet toegestaan, kan het niet uitschakelen dus moet er maar een beetje sociale controle plaatsvinden Die map blijft dan wel drie weken draaien aangezien ik morgenavond op vakantie ga | ||
Zero2Nine | donderdag 28 mei 2009 @ 10:23 | |
Je kan terraforming wel heel duur maken en steden landschapsverandering slecht laten tolereren. Dat maakt het al een heel stuk moeilijker. | ||
Bart | donderdag 28 mei 2009 @ 10:35 | |
quote:Ga ik instellen | ||
MadCatje | donderdag 28 mei 2009 @ 13:00 | |
quote:Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map op Enne... 3 weken ?! Doe dan maar een 2048x2048 map Prettige vakantie vast | ||
Zero2Nine | donderdag 28 mei 2009 @ 13:10 | |
quote:Ik voorspel een hoop rokende pauperbakken in dat geval | ||
Bart | donderdag 28 mei 2009 @ 13:12 | |
quote:Die ga ik niet geven, dan gaat iedereen een beetje lopen kicken en bannen Maar ik maak er geen 2048² map van want dan hebben veel mensen in no-time connectieproblemen vanwege het grote bestand... | ||
SharQueDo | donderdag 28 mei 2009 @ 13:28 | |
1024² zou groot genoeg moeten zijn. En als je nou 1 iemand die vast speelt op de server het rcon password geeft, dat moet toch geen probleem zijn? | ||
Bart | donderdag 28 mei 2009 @ 13:29 | |
quote:Yorick heeft het wachtwoord... Ik weet niet of die er nog wel eens komt? | ||
SuperWeber | donderdag 28 mei 2009 @ 13:31 | |
quote:Jawel, die heb ik laatst nog gezien | ||
Bart | donderdag 28 mei 2009 @ 14:08 | |
quote:Nou ja, die kan dus ook een nieuwe game starten En als ik in de buurt van internet zit, dan zal ik dat ook wel even doen mits ik in kan loggen op mijn server. | ||
TheFreshPrince | donderdag 28 mei 2009 @ 20:00 | |
Nou, van mij mag hij hoor... We wachten met smart... Komt er wel de optie om zelf aanleverende industriën te maken? Naja, als er een meerderheid voor is... | ||
TheFreshPrince | donderdag 28 mei 2009 @ 20:19 | |
Racemol | donderdag 28 mei 2009 @ 20:23 | |
Hmm zelf industire maken... misschien alleen prospecting? | ||
Awsom | donderdag 28 mei 2009 @ 20:25 | |
BLADEZZ | donderdag 28 mei 2009 @ 20:31 | |
TheFreshPrince | donderdag 28 mei 2009 @ 20:40 | |
rulerofdeath | donderdag 28 mei 2009 @ 20:40 | |
even een tvp en een vraagje. mijn AI doet het niet. weet iemand hoe dat kan? | ||
Jamiroquai | donderdag 28 mei 2009 @ 20:41 | |
quote: Wij zijn de AI ook ff kwijt | ||
Racemol | donderdag 28 mei 2009 @ 20:41 | |
Er zit geen AI meer in standaard. Je moet even in het begin scherm AI modules downloaden. | ||
rulerofdeath | donderdag 28 mei 2009 @ 20:45 | |
quote:ah, kijk. ik heb volgens mij zoiets gevonden | ||
TheFreshPrince | donderdag 28 mei 2009 @ 21:58 | |
Hoe laat is de herstart? | ||
MadCatje | donderdag 28 mei 2009 @ 22:07 | |
CTRL ALT DEL en klaar Ik zie dat als ik weg ben er aardig met geld gesmeten wordt MaGNeT | ||
Bart | donderdag 28 mei 2009 @ 22:13 | |
quote:Drie minuten geleden | ||
TheFreshPrince | donderdag 28 mei 2009 @ 22:21 | |
Check | ||
MadCatje | vrijdag 29 mei 2009 @ 16:30 | |
Ik vind dat er overdag niet gespeeld moet kunnen worden :p Tegen de tijd dat ik inlog is de MagLev er alweer, is alle industrie verbonden en ik heb een paar dieseltreinen rijden | ||
Racemol | vrijdag 29 mei 2009 @ 16:52 | |
Vorige rondje was het precies andersom, en toen was het blijkbaar geen probleem | ||
TheFreshPrince | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:17 | |
quote: Je hebt nog tijd genoeg om het in te halen En je kan ook nieuwe industrie aanleggen | ||
rulerofdeath | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:27 | |
is het ook mogelijk om 'gewoon' even mee te kijken? | ||
SharQueDo | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:51 | |
quote:Ja hoor. Optie "Watch game" ipv "New/join company". | ||
Bart | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:53 | |
quote:Hmmm. Misschien met de "bekijk spel"-knop | ||
rulerofdeath | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:57 | |
ah, kijk ik had dus een scherm verder gemoeten dank u | ||
SharQueDo | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:25 | |
quote:Nederlandse taalinstelling. | ||
Pleasureman_Gunther | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:48 | |
We zouden toch niet terraformen? Zullen we trouwens het bouwen van kolenmijnen volgende keer weer uitschakelen? Want dit ziet er niet uit... [ Bericht 47% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 29-05-2009 19:55:01 ] | ||
DjNivek | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:31 | |
Zat even te kijken of er nog een paar dingen in zaten waar ik nog wat van kon leren, maar er worden wel een paar hele vieze truukjes gebruikt zeg Zoals enkele stationnetjes plaatsen tussen industrieën zodat 1 groot station al het materiaal krijgt, zo maak je het wel heel simpel | ||
Racemol | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:40 | |
Ik baal er ook dat het bouwen van industrieen aan staat. Ik sla 3 weken over (prospecting is wel ok, maar niet op elke plaats die je wilt) Bouwen van industrie is leuk voor een single player game, waar je het hele veld alleen hebt. | ||
TheFreshPrince | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:46 | |
quote:Dat is geen vies truukje. Dat is een functie die sinds versie 0.70 is ingebouwd. Heeft ook als voordeel dat je een station buiten een grote stad kan bouwen. | ||
vanOekelen | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:51 | |
Het truukje is alleen vies als de maximale station spread hoog staat. Vind ik dan. | ||
Zero2Nine | zaterdag 30 mei 2009 @ 00:43 | |
quote:Ik vind het sowieso niet mooi, maar wel leuk om terug te jatten met die tactiek als ik zie dat er zo'n station bij "mijn" kolenmijn wordt gezet dan plaats ik er eentje terug bij de ander. In de vorige map heb ik geprobeerd de jatstations zo veel mogelijk te camoufleren (zorgen dat het perron geen dakje krijgt in het geval van maglev en bomen planten er omheen). De stationspread wat terugschroeven zou wat mij betreft ook geen kwaad kunnen trouwens | ||
rulerofdeath | zaterdag 30 mei 2009 @ 01:22 | |
quote:ik zocht daar al naar in m'n single-player spel | ||
Robier | zaterdag 30 mei 2009 @ 15:30 | |
Ik probeerde net even op de Fok server in te loggen om te zien wat jullie gebouwd hebben, maar als ik de server in de lijst selecteer kan ik niet op meespelen drukken. Weet iemand hoe dit komt? | ||
vanOekelen | zaterdag 30 mei 2009 @ 17:02 | |
Welke versie heb je? Om mee te doen op de server heb je 0.7.0 nodig. En zo te zien ook het Generic Tram Set 0.4. (te vinden bij de in-game downloadservice) | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 30 mei 2009 @ 19:36 | |
Kan het zijn dat je spel crasht als je control - g doet? Ik hoop het niet! | ||
classpc | zaterdag 30 mei 2009 @ 20:22 | |
quote:Nee daar is de shortkey Ctrl + C voor | ||
Jamiroquai | zondag 31 mei 2009 @ 00:06 | |
Na flink wat gesnoei... 100%!!! | ||
mickeyD | zondag 31 mei 2009 @ 00:32 | |
ja dat kan makkelijk idd zonder wegvoortuigen.. die halen altijd je score naar beneden.. | ||
Jamiroquai | zondag 31 mei 2009 @ 00:56 | |
quote:Flink gesnoei = idd alle wegvoertuigen weghalen We hadden wel bussen die tussen de 7,500$ - 11,000$ binnenhaalden, maar ik vond de winsten te veel fluctueren en kom op... bussen. Pflbleg. | ||
MaxMark | zondag 31 mei 2009 @ 01:08 | |
quote:Busjes zijn leuk om steden te laten groeien zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Daarom was had ik ook altijd iig één AI aanstaan | ||
Robier | zondag 31 mei 2009 @ 04:00 | |
quote:Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch? | ||
rulerofdeath | zondag 31 mei 2009 @ 04:46 | |
quote:volgens mij ook van passagiers vervoeren. | ||
vanOekelen | zondag 31 mei 2009 @ 05:44 | |
quote:Zie de OpenTTDwiki. | ||
Robier | zondag 31 mei 2009 @ 12:14 | |
Ah bedankt! | ||
DjNivek | zondag 31 mei 2009 @ 12:17 | |
Passagiers, mail, goederen en in sub-tropic food en water idd. Als je het een beetje goed regelt, groeien ze echt enorm hard. Ik had in 1960 al steden met 50k+ mensen | ||
MadCatje | zondag 31 mei 2009 @ 12:19 | |
Even wat anders.. Ik heb het nogal eens dat als ik een station maakt zoals in het bovenste deel van dit plaatje. Als een trein dan lang staat te wachten, dan keren ze om ipv dat ze via de normale signalen vertrekken. Dan rijden ze dus terug richting het PBS signaal, om vervolgens een ander perron op te rijden en dan uiteindelijk via de uitgang wegrijden. Dit vertraagd de boel nogal en daarom heb ik de oplossing gemaakt zoals in het onderste deel van het plaatje. Nu is de vraag, weet iemand een beter systeem dan het onderste plaatje om het omkeren op een station te voorkomen en een goede doorstroming behouden blijft? | ||
Jamiroquai | zondag 31 mei 2009 @ 12:44 | |
Geen PBS gebruiken? Ik dacht ook dat het handig was, maar als je treinen te lang moeten wachten, draaien ze om en gaan ze tot in de oneindigheid wachten tot ze een "Free Route" hebben. stom! Edit 1: Trouwens, wie van Fok!Bv heeft er net $236Miljoen uitgegeven? Edit 2: Wat een puinhoop Edit 3: Als ik allemaal bottlenecks weghaal, moet je die niet allemaal weer terug erin stoppen Waarom denk je dat er een GIGA file was? Zoals het hoort: Zoals het NIET hoort [ Bericht 17% gewijzigd door Jamiroquai op 31-05-2009 13:06:32 ] | ||
Jamiroquai | zondag 31 mei 2009 @ 13:29 | |
Waarschuwing voor MADCAT. voor de rest hoeft niets Hij is duidelijk niet erg aardig. (Food processing plant recht voor m'n rails) [ Bericht 17% gewijzigd door Jamiroquai op 31-05-2009 13:48:01 ] | ||
MadCatje | zondag 31 mei 2009 @ 14:13 | |
quote:Mijn excuses, jij bent er duidelijk behoorlijk van over de z**k (geweest), dat was niet de bedoeling. (Niet om het goed te praten, maar zon, drank, meligheid & OpenTTD gaan niet samen, voortaan hou ik het bij een tegelijk.) Nogmaals sorry. | ||
SharQueDo | zondag 31 mei 2009 @ 16:07 | |
Wehehe, ik vind het wel humor. Desalniettemin een gemene streek, maar voor een keer moet wel kunnen. ^^ | ||
Robier | zondag 31 mei 2009 @ 16:24 | |
Ik heb op het moment een grote stad waar ik twee busstations gemaakt heb en een treinstation aan de rand van de stad. Is er een optie om de kleine busstations in het midden van de stad zo te maken dat ze bij het treinstation horen, zodat de extra passagiers van die stations ook met treinen vervoerd kunnen worden? | ||
Peter | zondag 31 mei 2009 @ 19:46 | |
quote:Control ingedrukt houden bij het plaatsen | ||
Moozzie | zondag 31 mei 2009 @ 19:52 | |
Hoe kan ik de fokserver joinen? | ||
Peter | zondag 31 mei 2009 @ 19:57 | |
quote:hint: "version mismatch" quote: | ||
Moozzie | zondag 31 mei 2009 @ 19:57 | |
quote:Lollol oke ik download even een nieuwe | ||
Moozzie | zondag 31 mei 2009 @ 20:11 | |
Moozzie | zondag 31 mei 2009 @ 20:42 | |
Al mijn vliegtuigen storten steeds neer wat valt hieraan te doen? | ||
Peter | zondag 31 mei 2009 @ 20:46 | |
quote:Kleine vliegtuigjes op korte landingsbanen, grote vliegtuigen = lange landingsbanen. | ||
Peter | zondag 31 mei 2009 @ 20:48 | |
Mijn verbinding klapt er telkens uit (alleen met de map..) | ||
Moozzie | zondag 31 mei 2009 @ 20:48 | |
quote:Lol dat verklaard een hoop haha | ||
Mr.Jorn. | zondag 31 mei 2009 @ 20:56 | |
Wat is de meest efficiente manier om van elektrische rails naar Maglev te gaan? | ||
Peter | zondag 31 mei 2009 @ 21:02 | |
quote:open maglev constructie, en dan 1 van de meest rechtse knopjes met zo'n omdraai peiltje. Dan kun je spoorstaven omkatten Wel opletten dat treinen dan niet verder kunnen rijden. (eerst alle trienen naar depot, dan rails omzetten, dan nieuwe maglevtreinen maken naar voorbeeld van wat er nog in de oude depots staat, dan oude treinen weg en oud depot weg. Zo ongeveer. | ||
Zero2Nine | zondag 31 mei 2009 @ 21:32 | |
quote:Dat kopiëren van de oude treinen is echt klotewerk als je er veel hebt, hangt ook af van je netwerk. Als je veel voertuigen hebt die maar op een paar stations rijden en gedeelde orders hebben is het zo gedaan, maar dat is bij mijn netwerken eigenlijk nooit het geval. | ||
SharQueDo | zondag 31 mei 2009 @ 22:31 | |
Daarom wacht ik ook tot MagLev met übergrote netwerken bouwen. | ||
TheFreshPrince | zondag 31 mei 2009 @ 23:34 | |
Waar is iedereen? Niemand op de server? | ||
Zero2Nine | zondag 31 mei 2009 @ 23:44 | |
quote:Deze game zuigt met al die zelfgebouwde industrieën, en er wordt nog evengoed naar hartenlust op los geterraformd. | ||
Peter | zondag 31 mei 2009 @ 23:54 | |
ik klap er telkens uit nadat ik ben ingelogd op de map.. kan ik ergens iets tweaken? | ||
TheFreshPrince | zondag 31 mei 2009 @ 23:58 | |
quote:Vaag, ik zie het vaker gebeuren. Heb zelf nooit problemen gehad met inloggen. Welke provider heb je? | ||
Peter | maandag 1 juni 2009 @ 00:03 | |
quote:AOL/compuserve Loopt via america. (dan kan ik beter bij maartena op de server gaan zitten denk ik ) Maar ik heb geen haperingen op streams e.d. en hij klapt er altijd uit een seconde na het hervatten na de login-pauze.. | ||
TheFreshPrince | maandag 1 juni 2009 @ 00:12 | |
quote:Hmm, vage shit | ||
vanOekelen | maandag 1 juni 2009 @ 00:21 | |
Een snellere computer wil ook helpen, vooral als de map al goed volgebouwd is. | ||
Peter | maandag 1 juni 2009 @ 00:26 | |
quote:PC is nog geen half jaar oud core2duo 2,4ghz + 3gb geheugen | ||
MadCatje | maandag 1 juni 2009 @ 13:45 | |
quote:Oh, ik zie het al, je hebt een Quad Core nodig Nee zonder gekheid, dan zal het wel aan je internetverbinding liggen | ||
BLADEZZ | maandag 1 juni 2009 @ 18:17 | |
Ik (FrituurKuur) kom er helaas ook niet meer in . Verbinding maken gaat goed, map downloaden ook, maar dan staat de boel stil en verschijnt de melding netwerkspel verbinding kwijt. Volgende keer beter . | ||
TheFreshPrince | maandag 1 juni 2009 @ 18:18 | |
quote:Ik wil binnenkort ook eens proberen om te hosten. Sowieso om te kijken of we dan van die inlogproblemen af zijn, hoewel ik daar geen last van heb. | ||
MadCatje | maandag 1 juni 2009 @ 18:20 | |
quote:Hier geen probleem om erop te komen, maar we zien het steeds vaker naarmate de jaren ingame vorderen.. | ||
BLADEZZ | maandag 1 juni 2009 @ 18:20 | |
quote:Gebruik jij toevallig de x86 versie? Ik gebruik de x64 en ga het straks eens met x86 proberen. | ||
TheFreshPrince | maandag 1 juni 2009 @ 18:22 | |
quote:Ik gebruik de x86 versie maar wil op m'n server de x64 gaan gebruiken. | ||
Zero2Nine | maandag 1 juni 2009 @ 21:28 | |
Denk dat de server wel meespeelt, had er bij het spel dat door mickeyD werd gehost geen last van. | ||
TheFreshPrince | maandag 1 juni 2009 @ 21:58 | |
quote:Oké. Morgen ga ik m'n server gereed maken. Een Q9550 @ 3800Mhz is misschien wat overkill maar dan ligt het daar in iedergeval niet meer aan Nog tips of adviezen voor het instellen van de server? Ik zag al heel wat instellingen voorbij komen en misschien handig dat iedereen er wat inspraak in heeft, mits het redelijk is. Ik heb inmiddels al ff een domein bij DynDNS geregistreerd. Staat mooier dan een IP adres | ||
mickeyD | maandag 1 juni 2009 @ 22:43 | |
quote:klopt, je upload snelheid van je internet verbinding teld zwaarder dan de snelheid van je pc.. bij 1.5mb/sec upload is het goed te spelen als het knap vol staat.. kweenie wat voor internet je hebt, maar met een basic internet abbo gaat t niet lukken, hoe snel je pc ook is.. ik heb nu trouwens 3.0mb up, dus als de server weer aangaat over een tijdje, dan gaat t alleen maar beter worden | ||
TheFreshPrince | maandag 1 juni 2009 @ 22:49 | |
quote:Ik haal bij UPC precies de helft van die waarden en kom er ook nog prima in Maar dat is mischien ook de ondergrens... | ||
Peter | maandag 1 juni 2009 @ 23:15 | |
Wel een beetje laag voor m'n abbo | ||
mickeyD | maandag 1 juni 2009 @ 23:27 | |
ja zelf "er in komen" op een server en meespelen is wat anders dan een server hosten.. dan moet je tussen de 5 en 10 spelers van data voorzien.. als je alleen maar meespeelt maar 1 (jezelf) | ||
TheFreshPrince | maandag 1 juni 2009 @ 23:31 | |
quote:Misschien toch niet zo'n goed idee om een server te gaan runnen dan | ||
Robier | maandag 1 juni 2009 @ 23:39 | |
Hoe groot is een goed volgebouwde 2000x2000 map dan? Je zou het toch niet extreem groot verwachten van een spel dat zelf maar 20 MB is . | ||
mickeyD | maandag 1 juni 2009 @ 23:41 | |
ik zeg niet dat het niet werkt, maar let op, het KAN zijn dat iedereen dus geweigerd wordt na 2 dagen spelen, omdat je upload de datastroom niet trekt als ze inloggen (tijdens de welbekende "spel gepauzeerd er logt iemand in" pauzes) of dat je internet het zo zwaar heeft door de server dat je zelf niet meer kan internetten.. ik zeg "het kan gebeuren" misschien werkt het wel gewoon, dus ik zeg, probeer het gewoon (Y) | ||
mickeyD | maandag 1 juni 2009 @ 23:43 | |
quote:meestal begint het tussen de 13 en 16 mb problematisch te worden op de fok! server.. inlogproblemen enzo.. dan wordt er (meestal) gereset.. | ||
Jamiroquai | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:25 | |
Ik kan niet inloggen bij Fok!server PS: Ik krijg "Network-Game Connection Lost/Netwerkspel Verbinding kwijt" wtf? [ Bericht 20% gewijzigd door Jamiroquai op 02-06-2009 02:34:32 ] | ||
mickeyD | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:34 | |
tsja, zou kunnen dat de server volgebouwd zit.. dat is een beetje wat ik bedoel, het houd een keer op.. | ||
MadCatje | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:49 | |
Ik kon er vanmorgen om 7:45 uur nog wel op (speciaal getest) UPC 10mbit down / 1.5mbit up abo | ||
TheFreshPrince | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:32 | |
quote:Ik had ook geen probleem, zelfde abo | ||
Joery | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:39 | |
Wil nu eindelijk een keer joinen bij Fok!, kan ik niet inloggen! (zelfde problemen als hiervoor in 't draadje) | ||
MaxMark | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:45 | |
quote:Dus je hebt de verkeerde versie/newgrf? | ||
Jamiroquai | dinsdag 2 juni 2009 @ 22:18 | |
Haha, ik ben ingelogd! Wat ik deed was "Watch game" Omdat er niemand was, stond het op pauze, daardoor kreeg ik geen overload en bleef ik dus ingame. Toen joinde ik Fok!BV ingame, en toen ging ie HAPEREN zeg! pfoei! Toen heb ik maar de 430 treinen van Fok!BV in depot gedaan(sorry allemaal) maar nu hapert ie tenminste niet meer Zullen we een limiet van 300 treinen per bedrijf. afspreken? Enige wat dan moet gebeuren is dat Magnet 53 treinen moet weggooien en wij 130 treinen... Of langer maken natuurlijk. Voor Fok!BVers: 1. Op naar de 250 treinen 2 Treinen Minimaal 25 wagons lang maken(en als dat niet mogelijk is: Zoveel mogelijk) (Afgesproken of niet?) [ Bericht 2% gewijzigd door Jamiroquai op 02-06-2009 23:17:22 ] | ||
TheFreshPrince | dinsdag 2 juni 2009 @ 22:37 | |
Ah ja, weinig keus En ik ging net zo lekker met 665.000.000 euro per jaar | ||
Jamiroquai | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:18 | |
272 treinen. Winst is weliswaar gekelderd, maar dat komt omdat 75% nog steeds in depot staat | ||
TheFreshPrince | woensdag 3 juni 2009 @ 00:02 | |
Als ik morgen tijd over heb zal ik het ook nog wat afslanken Overigens zijn die vele kleine treintjes niet de schuld van newbies of gepruts... Er is juist afgesproken in het begin dat stations niet langer dan 5 vakjes zouden worden... En dan krijg je treinen van 10 lengte... | ||
mickeyD | woensdag 3 juni 2009 @ 00:29 | |
treinen van 10 op 5 lengte stations krijg je vertragingen van toch? | ||
vanOekelen | woensdag 3 juni 2009 @ 06:48 | |
Ik denk dat je beter schepen kan verbieden, die vragen veel meer processorkracht (en dat is wat het meestal het probleem is, niet de downloadgrootte). | ||
Jamiroquai | woensdag 3 juni 2009 @ 12:42 | |
quote:Als de trein te lang is duurt het langer om te laden ja.. Veeel langer quote:Alleen Peter en Madcat hebben boten. 43 totaal ofzo. | ||
Joery | woensdag 3 juni 2009 @ 12:51 | |
quote:Nee, Helaas.. Ik kan inloggen maar na het laden van 't spel, knalt ie er uit... | ||
sir_DERFEL | woensdag 3 juni 2009 @ 13:41 | |
SPOILERmja, ik kan meestal na een bepaalde tijd niet meer inloggen. Dan is het gewoon niet meer binnen te krijgen.. | ||
MadCatje | woensdag 3 juni 2009 @ 13:47 | |
quote:Was ik net van plan om nog 100 boten in te gaan zetten ... Overigens kon ik er nog steeds opkomen vanmorgen, misschien heb je juist wel boten nodig om nog in het spel te kunnen komen | ||
mickeyD | woensdag 3 juni 2009 @ 14:33 | |
qua internet snelheid geldt het over het algemeen alleen voor de gene die het spel host, de server dus.. niet de spelers.. dus allemaal speedtestjes plaatsen is niet nodig.. ik nomineer sir_DERFEL als nieuwe server host (of reserve FOK! server host) gezien zijn snelheden (Y) interesse sir_DERFEL? | ||
MaxMark | woensdag 3 juni 2009 @ 14:40 | |
quote:Lees zijn spoiler ook even | ||
Boukev | woensdag 3 juni 2009 @ 15:44 | |
Ik weet wel dat ik ook ook een bedrijf ga starten als de server gereset wordt (zonder grondstof-industry creation), inderdaad misschien handig om paar speelregels vast te stellen, gewoon als signs ergens neerploppen, en mensen erop wijzen als ze er niet aan houden. Vind het zelf niks aan als je gigantische olievelden kan kopen/bouwen of 1 station bouwen voor 4 bossen die wijd verspreid zijn (station spread). Maar ja Ieder zijn ding, misschien kom ik nog een keer gezellig spelen. Groeten Bouke | ||
Bart | woensdag 3 juni 2009 @ 15:49 | |
Je internetsnelheid maakt echt totaal niets uit voor het hosten van een OTTD-server, ik heb zelf 20Mbit/1Mbit. Mijn pc is ook echt niet het probleem, een Athlon X2 3600+ met 4GB ram is meer dan zat. Het is gewoon voor sommigen een probleem om in te loggen als de map te groot wordt. Maar ik zal de server resetten zo, dan heb je er geen last meer van... | ||
Bart | woensdag 3 juni 2009 @ 15:59 | |
Hmm, camping blokkeert ip-poorten die ik nodig heb om in te loggen op de server Geen reset dus | ||
MadCatje | woensdag 3 juni 2009 @ 18:23 | |
Ik heb mn 25 boten weggehaald op de huidige map, hopelijk helpt het anderen om weer te kunnen connecten | ||
mickeyD | woensdag 3 juni 2009 @ 19:06 | |
quote: oeps, vergeten te klikken | ||
classpc | woensdag 3 juni 2009 @ 19:18 | |
quote:Kun je niet stiekem een OpenTTD op een werkstation op je school draaien? Dan ontkoppel je gewoon het beeldscherm, toetsenbord en muis. En plak je een briefje met "Defect" op het beeldscherm ofzo. | ||
SharQueDo | woensdag 3 juni 2009 @ 19:24 | |
quote:En dan valt het ook niet op als hij aan staat. | ||
Robier | donderdag 4 juni 2009 @ 12:03 | |
[ Bericht 14% gewijzigd door Robier op 04-06-2009 12:10:07 ] | ||
Peter | donderdag 4 juni 2009 @ 12:12 | |
quote:Net alsof je op de uni OTTD geïnstalleerd hebt | ||
sir_DERFEL | donderdag 4 juni 2009 @ 15:53 | |
Helaas, die Pc's gaan hier op school vanzelf uit als ze te lang aanstaan, zeer irritant als je even niet op let.. En thuis kom ik niet hoger dan 1,4 mb up .. geen server hier dus. Wat is er trouwens met de 'FOK!server 2: pittige tijden' gebeurd? kan die niet als reserve server gelden? | ||
Robier | donderdag 4 juni 2009 @ 16:25 | |
quote:Zou wel leuk zijn . | ||
MadCatje | donderdag 4 juni 2009 @ 19:52 | |
he.. jammer Tis stil op de server btw | ||
Mindcracker | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:51 | |
He, ik heb dit spel eigenlijk al best lang gespeeld maar zie hier dingen voorbij komen die ik nooit had gezien. Speel eigenlijk nooit online omdat ik het iritant vind als je een station bouwt en iemand gaat dan even voor je een ander station plaatsen. Heb wel paar keer gekeken maar niet echt tijd in gestoken, maar moet toch wat meer gaan leren. Mijn netwerken zijn altijd 1 grote chaos. Dit is toch de server waar jullie op zitten? FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! @ Bart, gebruik "Your Freedom", google het even. Dan maak je gebruik van een andere server poort oid. Weet niet exact hoe het werkt maar ik gebruikte het altijd om games online te spelen op school. Overigens is dit men beste netwerk wat ik ooit gemaakt heb, hebben jullie nog suggesties ervoor? Vind het nog steeds rommelig en kan het zelf niet altijd volgen... KLIK [ Bericht 30% gewijzigd door Mindcracker op 06-06-2009 18:58:15 ] | ||
SharQueDo | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:59 | |
quote:Als ze SSH poorten al blocken dan zal een proxy vast ook niet werken. | ||
Jump | zaterdag 6 juni 2009 @ 19:12 | |
quote:Dit was een van mijn laatste spelletjes: Sttion ongeveer in het midden is enkel voor kolen, het drukke gedoe rechtsonder het meer in het midden is voor alles van de boerderijen en goederen. De hoofdas is het midden is drie lijnen in elke richting Eens kijken als ik nog wat meer screenshots, of de save zelf, terug vind; | ||
Mindcracker | zaterdag 6 juni 2009 @ 20:05 | |
Hmm ziet er ook al uit als veel tijd , het is trouwens 2273 ingame. Hoe laat ik mezelf failliet gaan. Wilde nog wat proberen te maken maar wou klein beginnen wat alleen maar uit liep op geldzorgen | ||
Jump | zaterdag 6 juni 2009 @ 20:11 | |
Ik ga het nog eens downloade en wat grf's zoeken, en nieuw spelletje spelen met 1024*256 als kaart En natuurlijk zonder inflatie. | ||
Mindcracker | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:07 | |
Vind dhr Peter Transport zwaar iritant. Bannen! Overal heeft die een station waarin een trein 2 vakjes rijd en al zijn stations uitgebreid door zon kleintje ergens anders 30 vakjes verderop te zetten. Verder is het al aardig volgebouwd, heb me maar aangesloten bij iemand en daar beetje mee aant helpen. | ||
Peter | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:39 | |
quote:Tja,, ik doe na wat men in de vorige map voor heeft gedaan.... Mag ik het toch ook wel eens proberen? | ||
Zero2Nine | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:54 | |
quote:De oplossing is vrij simpel als een tegenstander bij "jouw" kolenmijn iets jat moet je even kijken of je ook bij "zijn" komenmijn kunt. zo ja, ministationnetje terugplaatsen en klaar. | ||
Jamiroquai | zondag 7 juni 2009 @ 00:34 | |
quote:Het is weliswaar een beetje kinderachtig, maarja.... Beter lijkt me om gewoon je rating omhoog te gooien, meer treinen, meer station. En dan vooral je tegenstander uitlachen voor zijn kinderlijke gedrag | ||
Mindcracker | zondag 7 juni 2009 @ 00:43 | |
Hij was er welliswaar eerder maar heeft zodanig overal verstopt dat ik na 3 stationen het pas opmerkte. Ik had dus op 3 verschillende plekken wat gehaald en zag toen pas de stationen, snap dat het een taktiek is maar zo werkt het simpelweg in het echt ook niet. Laten we het toch een beetje realistisch houden =D? Edit: Wanneer wordt een dorp een stad? Ik was in SP een dorpje proberen te laten groeien, maar kan op de een of andere manier geen Watertoren plaatsen. Er staat dat het een stad moet zijn.. Enig idee? [ Bericht 25% gewijzigd door Mindcracker op 07-06-2009 00:50:13 ] | ||
Peter | zondag 7 juni 2009 @ 00:55 | |
Ik zie ook de grootste speler bij-stationnetjes midden in een stad hebben en erbuiten pas het operationele station. Als dat aan staat in de map, waarom zou dat niet gebruikt mogen worden? | ||
Mindcracker | zondag 7 juni 2009 @ 00:59 | |
Ik zeg niet dat het niet gebruikt mag worden, ik had een aantal posts terug gelezen dat ze het een realistisch wilden houden dus had niet verwacht dat het zo zou gebeuren / gedaan zou worden. Anyway het maakt mij niet zoveel uit ik wacht wel op de volgende restart.. | ||
mickeyD | zondag 7 juni 2009 @ 08:51 | |
dat kan ff duren, volgens mij is bart op vakantie | ||
MadCatje | zondag 7 juni 2009 @ 10:43 | |
quote:De "oorzaak" dat dit kan/gebeurd is de serverinstelling : stationspread: 64 Hierdoor mag een station dus theoretisch 64x64 groot zijn. En dat kan ook met die kleine 'bijstations'. Mijn suggestie voor de volgende server/map zou dan ook zijn om dit te verkleinen naar bijv. 32. (Waarschijnlijk gooi ik zelf ook een servertje op binnenkort) | ||
Zero2Nine | zondag 7 juni 2009 @ 12:23 | |
Lijkt me een goed idee. 32 is nog steeds ruim voldoende om grote stations te kunnen bouwen maar de hele extreme situaties neem je wel een beetje weg. Van mij mag het zelfs nog wel wat kleiner, 20 ofzo, maar dan krijgen mensen denk ik problemen met hun megastations | ||
rener | maandag 8 juni 2009 @ 09:38 | |
die 64x64 vertraagt het spel ook staat er.. dus misschien is dat ook 1 van de oorzaken dat mensen er niet meer op kunnen. | ||
SharQueDo | maandag 8 juni 2009 @ 12:14 | |
Ik denk dat grote stations + lag meer te maken heeft op de server zelf ivm calculaties, niet zozeer op de client. Alhoewel ik vind wel dat 64 wel aan de ruime kant is voor een station. 16-20-32 zou wel genoeg moeten zijn. | ||
MadCatje | dinsdag 9 juni 2009 @ 10:37 | |
Ik heb even een testservertje opgegooid: naam: Fok!server #2 - MadCat host: madcat.gotdns.com:3979 password: fokyou Feedback/commentaar uiteraard welkom, ik heb nog niet veel tijd gehad om heel de config door te nemen. In ieder geval is het volgende van kracht: stationspread : 20, geen funding van kolenmijnen etc (host gaat binnenkort veranderen, dat update ik dan wel hier. Server is nu nog niet dedicated, komt ook dan wel) [ Bericht 0% gewijzigd door MadCatje op 09-06-2009 19:31:23 ] | ||
Mindcracker | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:56 | |
Ik kom eens even kijken =D.. Heb zelf even door instellingen zitten bladeren die misschien wel goed zijn: - Stationsbreedte van max 20 is echt meer dan zat. - Treinen mogen geen bochten van 90 graden maken, alleen keren in stations. - Terraforming prijzig maken, zodat we niet 1 vlak land krijgen. - Een beetje concurentie is niet erg dus een map die wat kleiner is, 512 is net iets te klein dus, 512x1025 misschien. - Realiteit, misschien wat afspraken maken over aantal dingen als terraforming over het hele land, ongeacht wat het kost. En het maken van substations wat ik persoonlijk nog steeds lame vind. | ||
Peter | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:03 | |
Ik zou substations ook uitzetten Dan maar met busjes mensen uit het centrum vervoeren naar het station en daar transferren (al ging dat in patch beter dan in ottd). | ||
MadCatje | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:26 | |
quote:Gevonden in de config, heb ik uitgezet (voor de volgende ronde). Aangezien er nu vast nog wel meer dingen niet goed staan, doe ik vanavond een herstart (en het serverpassword er weer op) | ||
MadCatje | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:28 | |
quote:- CHECK: Stationsbreedte van max 20 is echt meer dan zat. - AANGEPAST: Treinen mogen geen bochten van 90 graden maken, alleen keren in stations. Dit is wat lastiger, een bedrijf met miljoenen heeft geen last hiervan: - Terraforming prijzig maken, zodat we niet 1 vlak land krijgen. Ik denk dat afspraken maken beter is. Als ik weet hoe ik bij het joinen van de server een paar regels tekst kan laten tonen, zet ik daar de basis gedragscode in | ||
Mindcracker | dinsdag 9 juni 2009 @ 14:49 | |
Misschien een aantal borjdes in het midden van de map, dat is waar je start als je begint. | ||
Robier | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:52 | |
Even een vraagje, ik heb een gigantisch lange rails aangelegd die ongeveer van de ene kant van de 2000x2000 map naar de andere loopt en vervolgens aan beide kanten een RoRo station gemaakt. Er rijden alleen treinen op van iets van 60 wagons lang, maar toch lopen de stations veel te snel vol met passagiers. Ik heb net zo lang treinen gemaakt tot de hele rails ongeveer vol stond van de ene naar de andere kant, maar eigenlijk zou ik willen dat er meer treinen sneller heen en weer zouden rijden. Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken, hoe kan ik m'n route efficienter maken? | ||
MaxMark | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:54 | |
quote:Spoor/stations verdubbelen? | ||
SuperWeber | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:04 | |
Die nieuwe server zit al vol | ||
MadCatje | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:05 | |
Hij is herstart Password: fokyou [ Bericht 34% gewijzigd door MadCatje op 09-06-2009 19:10:51 ] | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:08 | |
Het land plat maken en sporen verdubbelen. | ||
SuperWeber | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:12 | |
Is een beginmap van meer dan 6 mb normaal? | ||
MadCatje | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:23 | |
quote:Oeps, dat was 2048x2048... de config overruled mijn handmatig gekozen 512x1024 Is nu wel een 512x1024 map | ||
Robier | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:36 | |
quote:Maar hoe verdubbel ik m'n spoor op zo'n manier dat er ook echt meer treinen over rijden? | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:44 | |
kan je een savegame en/of screenshots geven? Dan kunnen we het je laten zien! | ||
Joery | dinsdag 9 juni 2009 @ 23:37 | |
volgens mij gaat 't niet zo goed in de normale fok server... | ||
Robier | woensdag 10 juni 2009 @ 00:52 | |
quote:Zal moren even laten zien wat ik gemaakt heb . | ||
Peter | woensdag 10 juni 2009 @ 00:55 | |
quote:Iemand heeft de grond verlaagd en alles loopt onder jah | ||
Peter | woensdag 10 juni 2009 @ 01:28 | |
quote:Een beetje gerepareerd nu | ||
Joery | woensdag 10 juni 2009 @ 10:35 | |
screens? | ||
Tain | woensdag 10 juni 2009 @ 11:05 | |
quote:http://wiki.openttd.org/Signals | ||
maartena | woensdag 10 juni 2009 @ 15:48 | |
OpenTTD 0.7.1 is uit | ||
Peter | woensdag 10 juni 2009 @ 18:31 | |
Op madcat 2 heb ik een rode speler genaamd t&t gespot die aan het terraformen is, alles verlaagd en overstroomd.. | ||
Mr.Jorn. | woensdag 10 juni 2009 @ 18:47 | |
Inderdaad, iemand heeft met mijn bedrijf geterraformd. Ik zie dat ik net -500.000.000 ofzo had. Er zit nu dan ook een wachtwoord op mijn bedrijf. Jammer. | ||
Peter | woensdag 10 juni 2009 @ 18:53 | |
En ik ben een nazi, staat er in het water,, Is het ip-adres op te sporen om zo te bannen? | ||
MadCatje | woensdag 10 juni 2009 @ 20:16 | |
Huidige serverinstelling: - Stationsbreedte van 18 - Eindjaar 2101 - Treintjes mogen wel 90 graden bochten maken (dan maar lekker langzaam treinen ) - Grove Terraforming Mag Niet, overtreders mag je me melden (graag met bewijs) | ||
Mr.Jorn. | woensdag 10 juni 2009 @ 20:35 | |
Leuk, ik ben nu 2x achter elkaar uti de server geschopt en mijn bedrijf is ook verdwenen! | ||
MadCatje | woensdag 10 juni 2009 @ 20:48 | |
Jorn, kom terug Dat kwam door een bug. Als ik als admin geld wil geven, dan crasht de hele game En je bedrijf is er weer, heb een savegame geladen | ||
Mr.Jorn. | woensdag 10 juni 2009 @ 21:23 | |
Woei! Ja, ik was even beneden in de tuin helpen! Wie heeft er trouwens zin om naar deze game te kijken en misschien wat tips te geven? | ||
Mr.Jorn. | woensdag 10 juni 2009 @ 21:29 | |
En hier mijn headquarters! | ||
MadCatje | woensdag 10 juni 2009 @ 21:54 | |
Beetje jammer dat inflatie in je savegame aanstaat.. daardoor zijn bedragen helemaal uit zijn verband. Een runningcost van 2 miljoen pond per jaar is wel erg overdreven En ik bespeur lichte terraforming en industrieen kopen Als je dat nou de volgende keer niet doet, krijg je een veel gecompliceerder bedrijf Zoals mijn Smerig Rose Transport BV (screenshot eerder gepost dit topic, of de vorige zelfs al ) (maar ja.. die heeft als nadeel wel een stationspread van 64 wat ook wel wat te grof is...) [ Bericht 5% gewijzigd door MadCatje op 10-06-2009 22:03:38 ] | ||
SuperWeber | woensdag 10 juni 2009 @ 23:05 | |
Nieuwe server zit vast | ||
Joery | woensdag 10 juni 2009 @ 23:26 | |
quote:Ik voel 't aan mn water :p | ||
MadCatje | donderdag 11 juni 2009 @ 07:59 | |
quote:Niet dat ik weet, maar als ie vast zat is dat nu opgelost "dankzij" Windowsupdate... | ||
Joery | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:38 | |
leuk level nu! | ||
Zero2Nine | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:44 | |
quote:Ja dat wel, mooie binnenmeren (zonder terraforming maar natuurlijk) Alleen mijn netwerkje van gister is al weer weg (spel liep maar tot 2100) en de plaatsnamen zijn veranderd. | ||
Joery | vrijdag 12 juni 2009 @ 12:03 | |
f*ck! en mn rondweg dan! had mooie rondweg gemaakt voor mn olietransport en wilde alles nog gaan aansluiten | ||
BaDaZz | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:03 | |
Kan iemand mij helpen? Ik heb de open TTD 0.7.1 op mijn laptop gezet en toen dutch trainset geopend. Ik zit nu in 1981, er zijn al een aantal treinen uitgevonden, maar als ik in de lijst kijk dan zie ik die niet staan om te kopen? En van het vervangen snap ik ook nog weinig...iemand tips? Bedankt! | ||
Zero2Nine | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:38 | |
Heb je wel geëlektrificeerde rails aangelegd? | ||
BaDaZz | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:43 | |
Ja heb ik en heb ook genoeg geld. Net een andere game opgestart en daar stond alles er wel.... | ||
vanOekelen | zaterdag 13 juni 2009 @ 03:05 | |
Is je depot ook geëlektrificeerd? En wanneer heb je het trainset toegevoegd? Tijdens een lopend spel of al ervoor? Als het tijdens een lopend spel is is het niet raar dat het niet werkt, daar is het simpelweg niet voor gemaakt. | ||
BaDaZz | maandag 15 juni 2009 @ 09:14 | |
Alles was met electriciteit en had het van te voren al ingevoerd. Maar met een nieuwe game is het opgelost, ben toch maar weer overgestapt naar de normale treinen. In ieder geval bedankt | ||
Joery | maandag 15 juni 2009 @ 22:12 | |
komt er nog een fok update naar 0.7.1? | ||
maartena | maandag 15 juni 2009 @ 22:50 | |
quote:Als Bart terug is van de camping denk ik. | ||
Bart | donderdag 18 juni 2009 @ 14:37 | |
quote:Ik ben weer terug, vanavond eens kijken of ik tijd heb om alles te updaten/nieuwe map enzo moet nog berg troep opruimen en tent schoonmaken enzo, dus ik moet ff kijken of ik eraan toekom | ||
Joery | maandag 22 juni 2009 @ 13:18 | |
quote:duurt lang! | ||
Bart | maandag 22 juni 2009 @ 14:02 | |
quote:Welnee! | ||
Zero2Nine | maandag 22 juni 2009 @ 14:57 | |
quote:Leuke map | ||
Joery | maandag 22 juni 2009 @ 22:53 | |
quote:IDD! TOP! | ||
Joery | dinsdag 23 juni 2009 @ 09:09 | |
server down? ging net zo lekker! | ||
Bart | dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37 | |
quote:Die was down, maar om kwart voor negen ofzo al weer online. Late post dus | ||
Joery | dinsdag 23 juni 2009 @ 10:41 | |
quote:met behoud van savegame? | ||
mickeyD | woensdag 24 juni 2009 @ 12:28 | |
wat is het hier stil, is iedereen al op vakantie ofzo? | ||
Zero2Nine | woensdag 24 juni 2009 @ 12:37 | |
quote:Er speelt bijna niemand op de Fok!server momenteel, als nou meer mensen daar meespelen wordt het vanzelf weer druk. | ||
Joery | woensdag 24 juni 2009 @ 21:16 | |
4.000.000.000 cash | ||
mickeyD | donderdag 25 juni 2009 @ 01:10 | |
jammer dat iedereen het laat afweten.. ik ga eerst op vakantie, dan ff de pc verbouwen, en dan kom ik wel weer gamen.. en eventueel hosten.. mn internetsnelheid gaat per 1 juli toch naar 50mb down en 5 mb up dus dat wordt er alleen maar beter op :p | ||
Bart | donderdag 25 juni 2009 @ 09:24 | |
quote:Met 20 kB/s upload kun je ook al prima een server hosten hoor | ||
mickeyD | donderdag 25 juni 2009 @ 14:19 | |
jawel, maar ik ben niet alleen in huis, mn vriendin wil ook graag internetten, downloaden enz enz.. snap u? | ||
Bart | donderdag 25 juni 2009 @ 18:24 | |
quote:Vriendinnen moet je gewoon op de bank zetten met een dvd van grey's anatomy ofzo | ||
Joery | donderdag 25 juni 2009 @ 22:04 | |
mannen/dames. wanneer komen we weer eens een keer een super netwerk bouwen, ipv dvdtjes kijken met de vrouwen? | ||
Joery | donderdag 25 juni 2009 @ 22:28 | |
WTF! | ||
mickeyD | vrijdag 26 juni 2009 @ 11:46 | |
@bart, zulke zooi download ze ook! | ||
Automatic_Rock | zondag 28 juni 2009 @ 14:33 | |
tvp | ||
vanOekelen | zondag 28 juni 2009 @ 21:06 | |
quote:? [ Bericht 96% gewijzigd door vanOekelen op 28-06-2009 21:26:46 ] | ||
Bart | zondag 28 juni 2009 @ 22:32 | |
quote:Iemand had de map onder water laten lopen. | ||
MadCatje | woensdag 1 juli 2009 @ 07:52 | |
quote:@Bart: Zou je Youri even een officiele waarschuwing kunnen geven? Ik vind dit al niet erg sociaal: En dit is volgens mij helemaal niet toegestaan: Waarbij ik vraag dit niet te doen en hij het weghaalt: Zijn argument is dat ik kolen bij zijn kolenmijnen weghaal, dus dat ie daarom mijn boten wel klem mag leggen. Om dan later maar wat treinen bij een niet afgeschermd bedrijf weg te halen: En als er niemand meer op de server is, alle boten (ook van groen) weer klem te leggen: Volgens mij is bovenstaande dus niet de bedoeling. Als ik het mis heb, hoor ik het ook graag. | ||
Bart | woensdag 1 juli 2009 @ 08:16 | |
Nou die joeri mag even de serverregels gaan doorlezen, daar staat precies in wat wel en niet mag. Als ie dit soort acties nog één keer flikt kan ie een ban verwachten. | ||
SimonBalk | woensdag 1 juli 2009 @ 11:29 | |
Volgens mij hoef je de regels niet eens te kennen om te weten dat dit niet de bedoeling is. Dat iemand anders ook kolen haalt bij een kolenmijn hoort bij het spel maar het indammen van boten etc heeft niets met transport tycoon te maken. | ||
lezut | woensdag 1 juli 2009 @ 21:56 | |
Ik probeer nu een heel netwerk van passagierstreinen te bouwen met cargodist. Moet zeggen dat dat al beter gaat dan met cargodest. Maar blijft toch leuk, Plan T Mat '64 stelletjes bouwen en zien rijden | ||
MaxMark | woensdag 1 juli 2009 @ 22:12 | |
Wat een overkill van die Joery, alleen omdat er iemand anders bij z'n kolen zit Zo'n persoon moet je gewoon zonder waarschuwing bannen, hoor Bart. Het is common sense dat je niet de boel zo gaat lopen verklooien. Daar moet gewoon iets tegenover staan, in dit geval een ban. Dat is ook meteen een waarschuwing voor de rest, nu lijkt het alsof iedereen de boel maar kan verpesten, omdat ze toch eerst nog een waarschuwing krijgen. | ||
Bart | woensdag 1 juli 2009 @ 22:16 | |
quote:Bij mij krijgt iedereen nog een kans, voor het geval ze gewoon dom zijn. Daar kunnen ze dan ook niets aan doen. Maar waarschuwing is geweest bij deze, dus als ik het zie dan is het ban. | ||
Bart | woensdag 1 juli 2009 @ 22:22 | |
Nieuwe map, nieuwe kansen! Desert voor de verandering | ||
Bart | woensdag 1 juli 2009 @ 22:24 | |
En vergeet niet een company password te plaatsen!!!!! Vanaf nu kick ik iedere company zonder wachtwoord, om te voorkomen dat een of ander sneu gastje weer de map onder water laat lopen. | ||
Peter | woensdag 1 juli 2009 @ 22:30 | |
quote:Ik geloof dat deze persoon eerder hetzelfde al uithaalde? zie ook eerder in fit topic? | ||
MaxMark | woensdag 1 juli 2009 @ 22:47 | |
En besides, op (extreme) domheid mag ook een ban staan | ||
MadCatje | donderdag 2 juli 2009 @ 07:46 | |
quote:Kun je em nog 1x herstarten en dan zonder industryfunding, om te voorkomen dat we weer 30 industrieen op een kluitje krijgen? Misschien is het ook wel aardig om een keer de station spread wat in te krimpen? | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 08:16 | |
quote:Die industryfunding stond uit, en toen wilden mensen hem aan hebben | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 08:19 | |
Zo, nieuwe map met kleinere station spread. Industrie heb ik op proberen gezet, dan kun je dus nog wel bouwen maar niet meer bepalen waar. | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 08:22 | |
En als die Youri weer online is en jullie zien hem onder werktijd, mail me dan even op [foknick].van.lingen [at] alliander.com [ Bericht 4% gewijzigd door Bart op 02-07-2009 08:42:03 ] | ||
Zero2Nine | donderdag 2 juli 2009 @ 11:35 | |
quote:Nice, altijd leuk van die realistische netwerken, krijg je de passagiers een beetje weg met cargodist? Dat was vaak het grote probleem met dest. Als je veel bestemmingen hebt krijg je de passagiers gewoon niet meer weg op sommige stations. | ||
maartena | donderdag 2 juli 2009 @ 16:28 | |
quote:Je bent te goed. Als ik iemand tegen kom die dit soort acties flikt, hop, meteen IP adres in de firewall, wegwezen van mijn 5 servers. Komt ie weer terug omdat ie een dynamisch IP heeft, hop, hele RANGE in de firewall. Ik heb geen tijd voor dat soort onzin. | ||
vanOekelen | donderdag 2 juli 2009 @ 18:35 | |
quote:Hij is er weer... | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 18:58 | |
quote:Nu helaas niet meer. Zijn bedrijf is inmiddels wel weg. | ||
Joery | donderdag 2 juli 2009 @ 22:28 | |
hmm.. deze thread een tijdje niet gevolgd. Inderdaad, ik heb zitten kloten. De reden zal jullie misschien ontgaan zijn, maar dat maakt even niet uit. excuus, zal niet meer gebeuren. | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 22:31 | |
quote:De reden maakt wel degelijk uit. Als je inlogt op de server, zie je een url naar de serverregels. Als je de moeite had genomen die te lezen, had je in de eerste plaats geweten dat je ongelijk had, en in de tweede plaats dat je gekloot niet gewenst is. Vanwege je excuses laat ik het er voor deze keer bij, maar als je dit soort acties nog 1x flikt, dan kun je op andere servers spelen. Ik kan je echter nu al vertellen dat er geen enkele server is waarop dit soort grappen gewaardeerd worden. | ||
Joery | donderdag 2 juli 2009 @ 22:40 | |
Bart, Dank voor de felle reactie, ik begrijp 'm echter wel. Ondanks dat terraforming etc niet gewenst is, en concurrentie is toegestaan, hoop ik dat je even rechtvaardig bent bij andere spelers die hun " spullen " afschermen.. any, geen discussie vanuit mijn kant, was 't gekloot gewoon ook even zat en dacht.. " dat kan ik beter" | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 22:46 | |
quote:Afschermen van spullen is ook niet toegestaan volgens diezelfde regels. Als iemand dat toch doet, dan wijs je ze op die regels. Als ze niet luisteren, dan kun je mij mailen of het hier aangeven. Maar je gaat niet zelf lopen kutten. Dan verlaag je je gewoon tot hetzelfde niveau. Het oog om oog-tijdperk hebben we hopelijk al achter ons gelaten, we leven toch niet in de rimboe... (ook al hebben we een desert-scenario ) Dus ja, als ik zie dat anderen industrieën blocken, dan zeg ik dat ze die blocks weg moeten halen. En als ze niet luisteren, krijgen ze heel makkelijk een ban van me. Doe ik niet moeilijk over hoor | ||
Joery | donderdag 2 juli 2009 @ 22:50 | |
fair enough. als de regels 'tzelfde zijn voor iedereen, kan ik er goed mee leven. | ||
lezut | donderdag 2 juli 2009 @ 22:51 | |
quote:Het begint nu een beetje vast te lopen Maar ik had beter eerst het hele netwerk aan kunnen leggen, en dan de treinen een beetje organiseren. Ik heb inflatie aanstaan, dus in 2040 kost 1 stukje spoor 3k en mijn treinen verdienen steeds minder | ||
Bart | donderdag 2 juli 2009 @ 22:52 | |
quote:Regel 1 bij spelen van TTD voorbij 2050: zet de inflatie zodra je het spel begint al uit... | ||
Joery | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:42 | |
<nsb modus> afschermen rafinaderij door IK transport </NSB modus> | ||
Joery | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:43 | |
PS. is 't niet leuk om met zijn allen een super netwerk aan te leggen onder 1 company name? in plaats van elkaars goederen van elkaar af te jatten? | ||
MadCatje | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:05 | |
quote:Het was mij niet eens opgevallen, maar inderdaad er ligt kanaal rondom het water dus je kan er zeg maar niet een stukje ophogen voor een bij station... Toch nog maar wat vragen over de spelregels... het opzettelijk slopen van een dorp/stad is dat toegestaan? Hier kan ik dus niets afleveren of afhalen (altijd leuk om te ontdekken als je weer een keer joint.. leuke actie van 'IK Transport') En ik dat dat blokkeren via rails niet mocht? Maar ik zal wel een zeurkous zijn. Zoja dan hoor ik het ook graag | ||
MadCatje | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:10 | |
quote:Er was een maand of 2 terug eens een map, waar ik Smerig Rose Transport had en Zero2Nine en MaGNeT ook een GROOT bedrijf (en met nog anderen wat me ff snel niet tebinnen schiet) waar we de ongeschreven regel hanteerden dat degene die als eerste de industrie bezette em voor zichzelf had. En dan een beetje geven en nemen, zo bouwde ieder zn eigen mooie grote netwerk en sommigen ook samen. Misschien dat we dat weer eens kunnen afspreken (en dan in de server rules zetten bij het joinen)? De huidige concurrentie is volgens mij wat overtrokken | ||
Joery | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:18 | |
Ik ben fan van een groot gezamelijk bedrijf.. lijkt me leuk.. de manier hoe het er nu aan toe gaat zuigt big time | ||
Bart | zaterdag 4 juli 2009 @ 02:03 | |
Stukje spoor van Ik is weg, en volgens mij kun je nu ook weer land ophogen rond die raffinaderijen. Ik heb Ik even gesproken, en vanaf nu zal hij weer lief doen. Maar dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal | ||
Joery | zondag 5 juli 2009 @ 20:43 | |
@ Bart, Volgende level een joint company bouwen? Max 1 bedrijf per level? of doen we 2 bedrijven en samenwerken in teams? |