abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69328721


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Bart
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_69329349
    Cool, een OTTD-topicreeks!

    * zelf fanatiek speler is, of iig was. PBS enzo
      zaterdag 23 mei 2009 @ 18:29:39 #3
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69329758
    Mooie TT
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69329994
    Graag gedaan
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      zaterdag 23 mei 2009 @ 18:41:04 #5
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_69330074
    Nog altijd een super spel!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_69330209
    Binnenkort maar weer eens downloaden
    dag
      zaterdag 23 mei 2009 @ 20:01:44 #8
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69332460
    De vorige delen in de OP moeten nog even worden bijgewerkt.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 23 mei 2009 @ 23:19:25 #9
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69338321
    Bij de volgende map samenwerken lijkt me ook wel leuk ja.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_69342625
    De huidige map mag nog wel even blijven
      zondag 24 mei 2009 @ 10:20:43 #11
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_69344739
    Heb het eignelijk alweer te lang niet gespeeld. Binenkort maar weer eens doen als ik tijd heb.
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Fuck the EBU.
    pi_69344766
    Ik doe ook weer mee
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_69352342
    Hoe zit het nou eigenlijk met de industry's? Stel; een kolenmijn geeft aan dat het 60 ton per maand produceert. In het begin klopt dat ook wel, maar hoewel de hoeveelheid per maand (volgens de industry) enigzins stabiel blijft, ligt er een stuk minder op het station klaar. Er verdwijnt soms zelfs materiaal zonder dat er ook maar een voertuig in de buurt is.
      zondag 24 mei 2009 @ 16:25:35 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69353629
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 15:29 schreef DjNivek het volgende:
    Hoe zit het nou eigenlijk met de industry's? Stel; een kolenmijn geeft aan dat het 60 ton per maand produceert. In het begin klopt dat ook wel, maar hoewel de hoeveelheid per maand (volgens de industry) enigzins stabiel blijft, ligt er een stuk minder op het station klaar. Er verdwijnt soms zelfs materiaal zonder dat er ook maar een voertuig in de buurt is.
    Stationsrating en industryrating spelen ook een rol.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Moderator zondag 24 mei 2009 @ 16:57:29 #15
    8781 crew  Frutsel
    pi_69354608
    TVP zet... af en toe speel ik het grijs, dan weer maanden niet.
    Maar echt ver kom ik er niet mee, heb altijd een geld-probleem
      zondag 24 mei 2009 @ 17:20:53 #17
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69355409
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 15:29 schreef DjNivek het volgende:
    Hoe zit het nou eigenlijk met de industry's? Stel; een kolenmijn geeft aan dat het 60 ton per maand produceert. In het begin klopt dat ook wel, maar hoewel de hoeveelheid per maand (volgens de industry) enigzins stabiel blijft, ligt er een stuk minder op het station klaar. Er verdwijnt soms zelfs materiaal zonder dat er ook maar een voertuig in de buurt is.
    Stationsrating: Het grootste gedeelte van de goederen gaan naar het beste station.
    Industryrating: Zolang je veel goederen wegtransporteerd, blijft dit hoog, en is er een grote kans dat het hoger word.

    Materiaal Verdwijnen: Als je het te lang laat liggen, "bederven" de goederen(Ja, ook kolen)


    (Met goederen bedoel ik alle soorten transporteerbaar materiaal Kolen, vee, graan, goederen, olie, hout, enz)
    pi_69355535
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:20 schreef Jamiroquai het volgende:

    [..]

    Stationsrating: Het grootste gedeelte van de goederen gaan naar het beste station.
    Industryrating: Zolang je veel goederen wegtransporteerd, blijft dit hoog, en is er een grote kans dat het hoger word.

    Materiaal Verdwijnen: Als je het te lang laat liggen, "bederven" de goederen(Ja, ook kolen)


    (Met goederen bedoel ik alle soorten transporteerbaar materiaal Kolen, vee, graan, goederen, olie, hout, enz)
    In het geval van de kolen heb ik maar 1 station, maar het is dan te verbeteren door ervoor te zorgen dat de trein wacht totdat het helemaal vol zit? Oh, en de goederen liggen er dan net 2 seconden

    [ Bericht 6% gewijzigd door DjNivek op 24-05-2009 17:50:13 ]
    pi_69356320
    Is de server vastgelopen?
      zondag 24 mei 2009 @ 18:03:30 #20
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69356885
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:47 schreef MaGNeT het volgende:
    Is de server vastgelopen?
    Inderdaad! Vage error die ik nog niet eerder ben tegengekomen:
    "Error! Disconnecting road vehicle."

    Ik heb een emergency save gemaakt en die geladen, als het goed is kan iedereen weer verderspelen. Let wel op dat alle companypasswords gereset zijn!

    Helaas, weer crash, ligt aan de game. Dan maar een nieuwe game!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69357481
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:03 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Inderdaad! Vage error die ik nog niet eerder ben tegengekomen:
    "Error! Disconnecting road vehicle."

    Ik heb een emergency save gemaakt en die geladen, als het goed is kan iedereen weer verderspelen. Let wel op dat alle companypasswords gereset zijn!

    Helaas, weer crash, ligt aan de game. Dan maar een nieuwe game!
      zondag 24 mei 2009 @ 19:12:41 #22
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_69359096
    TVP.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_69359632
    Ben alweer aan het spelen
    dag
      zondag 24 mei 2009 @ 23:42:30 #24
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69369047
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:24 schreef DjNivek het volgende:

    [..]

    In het geval van de kolen heb ik maar 1 station, maar het is dan te verbeteren door ervoor te zorgen dat de trein wacht totdat het helemaal vol zit? Oh, en de goederen liggen er dan net 2 seconden
    Ja. Meer treinen(Indirect dus groter station) en wachten tot ze vol zitten helpen allemaal mee met rating.


    Ook belangrijk is met welke snelheid de treinen het station binnenrijden. Hoger = Betere rating.


    Edit: Wacht, is dit nou wat we samenwerking noemen? Meteen 8 bedrijven met wachtwoord erop? Tssk tssk tssk. (Edit2: Ik zag GekkeKat & Magneet niet xD. Mag ik alsjeblieft ook meedoen )


    Edit3: Ohja, voor alle nieuwelingen. Het is ONTZETTEND BELANGRIJK dat je een heel vies mannetje als directeur neemt:


    Zoiets. Vieze snor, grote neus, stomme bril, bil-kin, rimpelhoofd en bos met smerig ongewassen haar.

    BELANGRIJK!

    (Subtiel: Het gestreepte kraagje, grijze pak & blauwe stropdas.... IEUW!)

    [ Bericht 10% gewijzigd door Jamiroquai op 25-05-2009 00:05:17 ]
    pi_69410207
    Wat zijn op de server eigenlijk de regels m.b.t. "stelen"? Persoonlijk vind ik het niet tof als een andere speler spullen gaat afsnoepen van een industrie die ik al ruime tijd bedien...

    Tenzij ik natuurlijk een bedroevende rating heb op dat station, maar dat is hier niet het geval (93%).
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_69410287
    Stelen? Zoiets heet concurrentie. Keiharde business.

    Transport rechten opkopen voor alleen jezelf, dát is stelen!
    pi_69410342
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 16:57 schreef Frutsel het volgende:
    TVP zet... af en toe speel ik het grijs, dan weer maanden niet.
    Heb ik ook Binnenkort ook weer eens beginnen, is al weer meer dan een jaar geleden volgens mij
    quote:
    Maar echt ver kom ik er niet mee, heb altijd een geld-probleem
    Dat heb ik dan weer niet
    pi_69410419
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:19 schreef SharQueDo het volgende:
    Stelen? Zoiets heet concurrentie. Keiharde business.

    Transport rechten opkopen voor alleen jezelf, dát is stelen!
    Mja. Voor mij is TTD vooral het optimaliseren van netwerken (met behoud van enig realisme). Als dan vervolgens iemand schaduwstations bij al mijn industries gaat neerplempen om 15 kilometer verderop die goederen op te pikken, haalt dat voor mij wel een groot deel van het spelplezier weg.

    But maybe that's just me?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_69410558
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    Mja. Voor mij is TTD vooral het optimaliseren van netwerken (met behoud van enig realisme). Als dan vervolgens iemand schaduwstations bij al mijn industries gaat neerplempen om 15 kilometer verderop die goederen op te pikken, haalt dat voor mij wel een groot deel van het spelplezier weg.

    But maybe that's just me?
    Dan moet je gewoon singleplayer blijven spelen Daar kun je je helemaal uitleven met netwerken
    Online is het juist leuk om de concurrentie aan te gaan met andere mensen Als die concurrentie maar eerlijk gaat, dus niet blocken van spoorlijnen, kopen van rechten en het financieren van wegverbouwingen
      dinsdag 26 mei 2009 @ 10:33:21 #30
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69410630
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:17 schreef Harmen1984 het volgende:
    Wat zijn op de server eigenlijk de regels m.b.t. "stelen"? Persoonlijk vind ik het niet tof als een andere speler spullen gaat afsnoepen van een industrie die ik al ruime tijd bedien...

    Tenzij ik natuurlijk een bedroevende rating heb op dat station, maar dat is hier niet het geval (93%).
    Dat staat gewoon in de serverrules, linkje daarnaar zie je als je inlogt op de server
    Maar voor het gemak:
    http://lingen.nu/ttd/rules/
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69410658
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:30 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Dan moet je gewoon singleplayer blijven spelen Daar kun je je helemaal uitleven met netwerken
    Online is het juist leuk om de concurrentie aan te gaan met andere mensen Als die concurrentie maar eerlijk gaat, dus niet blocken van spoorlijnen, kopen van rechten en het financieren van wegverbouwingen
    Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen .

    Ik dacht alleen dat het een ongeschreven regel was om een industry die al door een ander wordt bediend, niet te "kapen". Ik kom dit soort praktijken nu pas voor het eerst tegen op de server.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      dinsdag 26 mei 2009 @ 10:36:33 #32
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69410710
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:34 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen .

    Ik dacht alleen dat het een ongeschreven regel was om een industry die al door een ander wordt bediend, niet te "kapen". Ik kom dit soort praktijken nu pas voor het eerst tegen op de server.
    Het is geen ongeschreven regel, het verschilt per server. Op mijn servers is het toegestaan, het is gewoon concurrentie. Maar uiteraard kan je altijd vragen aan de ander of ie ermee op wil houden, en als die ander sportief is dan kan ie dan doen, maar hij hoeft het niet...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69410732
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:34 schreef Harmen1984 het volgende:
    Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen .

    Ik dacht alleen dat het een ongeschreven regel was om een industry die al door een ander wordt bediend, niet te "kapen". Ik kom dit soort praktijken nu pas voor het eerst tegen op de server.
    Volgens mij doen computertegenstanders zulke dingen ook wel.
    Die moet je dan dus wel uitzetten in SP.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_69410881
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Volgens mij doen computertegenstanders zulke dingen ook wel.
    Die moet je dan dus wel uitzetten in SP.
    Dat sowieso, die maken er toch een zooitje van
    pi_69411445
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:42 schreef Piles het volgende:
    Dat sowieso, die maken er toch een zooitje van
    Ik speel SP altijd zonder computertegenstanders om die reden.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_69411484
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 11:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Ik speel SP altijd zonder computertegenstanders om die reden.
    Logisch, als je tegenstanders wil speel je online Is het ook nog een beetje spannend
      dinsdag 26 mei 2009 @ 11:44:29 #37
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69412594
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:36 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Het is geen ongeschreven regel, het verschilt per server. Op mijn servers is het toegestaan, het is gewoon concurrentie. Maar uiteraard kan je altijd vragen aan de ander of ie ermee op wil houden, en als die ander sportief is dan kan ie dan doen, maar hij hoeft het niet...
    De vorige spelletjes hadden we min of meer die ongeschreven regel maar het staat inderdaad niet in jouw regels. Is afhankelijk van wie er op dat moment speelde, iemand begon ermee om toch te concurreren en nu wordt het weer gedaan, hoewel het erg meevalt op de huidige map. Nu kan het ook haast niet anders meer, behalve passagiers zijn er nog maar weinig grondstofproducerende industrieën die niemand bedient.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69414429
    Nu moet ik ook zeggen dat de huidige map behoorlijk krap is voor 8 (10?) companies in end-game met grote maglevnetwerken. Voor de volgende restart gaarne grotere map (1024² ipv 512²) indien mogelijk.

    edit: Bij deze tevens ook mijn request voor server restart. Ik weet niet hoe de rest van de spelers op de huidige map er tegen aan kijken? Huidige map is een beetje vol.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 12:45:18 #39
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69414477
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 12:44 schreef SharQueDo het volgende:
    Nu moet ik ook zeggen dat de huidige map behoorlijk krap is voor 8 (10?) companies in end-game met grote maglevnetwerken. Voor de volgende restart gaarne grotere map (1024² ipv 512²) indien mogelijk.
    We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maar
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69414572
    Ik heb echt niets met andere klimaten. Geef mij maar default (Template als ik het goed heb). Lekker klassiek TTD en geen onzin zoals water/snoep vervoeren.

    edit:
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef Bart het volgende:

    [..]

    We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maar
    Kleine map is op zich wel leuk, maar dan moet iedereen in 1950 beginnen op hard mode (breakdowns, no 90-turns, etc) en de server rond 2000 stoppen. Met grote maps kun je lekker aankloten met grote maglevnetwerken voor efficiente sporen/junctions/stations.

    [ Bericht 27% gewijzigd door SharQueDo op 26-05-2009 12:53:59 ]
      dinsdag 26 mei 2009 @ 12:53:45 #41
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69414717
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 12:48 schreef SharQueDo het volgende:
    Ik heb echt niets met andere klimaten. Geef mij maar default (Template als ik het goed heb). Lekker klassiek TTD en geen onzin zoals water/snoep vervoeren.

    edit:
    [..]

    Kleine map is op zich wel leuk, maar dan moet iedereen in 1950 beginnen en de server rond 2000 stoppen. Met grote maps kun je lekker aankloten met grote maglevnetwerken voor efficiente sporen/junctions/stations.
    Of een grf met oude treinen en dan in 1930 beginnen? Misschien ook wel leuk voor de verandering...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69414754
    Klinkt prima.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 13:20:32 #43
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69415537
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef Bart het volgende:

    [..]

    We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maar
    Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 26 mei 2009 @ 13:21:11 #44
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69415567
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b.
    Ik geef je zo wel een IP-ban op de server
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69422798
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b.
    Ik sla wel een rondje over dan
      dinsdag 26 mei 2009 @ 23:54:02 #46
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69439143
    Ik zou wel graag een Tropical map zien. Iemand mee eens?

    Ik wil zelf ook een servertje opzetten met de NL map (wel 2048x2048 groot). Mits hier interesse voor is.
    Wat een onzin, een signature..
    pi_69439289
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 23:54 schreef Racemol het volgende:
    Ik zou wel graag een Tropical map zien. Iemand mee eens?

    Ik wil zelf ook een servertje opzetten met de NL map (wel 2048x2048 groot). Mits hier interesse voor is.
    Zou je die map hier ook willen posten?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      woensdag 27 mei 2009 @ 09:26:00 #48
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69444848
    Die NL map is in OTTD gewoon te downloaden. Check voor online content bij scenarios.
    Wat een onzin, een signature..
      woensdag 27 mei 2009 @ 09:27:55 #49
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69444891
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 23:57 schreef Mr.Jorn. het volgende:

    [..]

    Zou je die map hier ook willen posten?
    Die staat ook gewoon in de OP.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 27 mei 2009 @ 09:54:33 #50
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69445534
    ben ik ook weer ff TVP
    ik herinner me nog een bordje met "gestolen goed gedijt net zo goed!"
    hehehe
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      woensdag 27 mei 2009 @ 11:45:01 #51
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69449410
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef mickeyD het volgende:
    ben ik ook weer ff TVP
    ik herinner me nog een bordje met "gestolen goed gedijt net zo goed!"
    hehehe
    Aan dat bordje moest ik gister ook denken toen ik eens wat overtollig staal ging afvoeren, maar nu komt de straf alsnog. De productie van de steelmill is tot stilstand gekomen ik ben afhankelijk van het ijzererts dat rose er zelf naartoe brengt maar doordat er teveel inladende treinen op zijn station staan kan er geen ijzererts meer worden uitgeladen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 27 mei 2009 @ 14:43:13 #52
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69455001
    ja, das ff pech hebben idd..
    zoek je zelf een mijn om aan te voeren?
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_69455539
    Misschien een idee om de volgende map het toe te staan ook de andere industrieen te prospecten/funden

    Dat heb je zelf in de hand waar je bronnen vandaan komen
    pi_69455707
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:01 schreef MadCatje het volgende:
    Misschien een idee om de volgende map het toe te staan ook de andere industrieen te prospecten/funden

    Dat heb je zelf in de hand waar je bronnen vandaan komen
    Dat is sowieso handig. Vroeg me al af waarom het niet meer aanstond.
      woensdag 27 mei 2009 @ 15:10:00 #55
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69455773
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:07 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Dat is sowieso handig. Vroeg me al af waarom het niet meer aanstond.
    Omdat dan in no time de hele map volstaat met kolenmijnen en er alleen maar mammoettreinen heen en weer rijden tussen gigantische stations...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 27 mei 2009 @ 16:46:49 #56
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69459219
    Ik wil straks de server weer resetten, maar wat willen jullie? Een ander klimaat? Of in 1930 beginnen met een bepaalde newgrf (welke)?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69459508
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:10 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Omdat dan in no time de hele map volstaat met kolenmijnen en er alleen maar mammoettreinen heen en weer rijden tussen gigantische stations...
    Wat is het voordeel van 1 grote trein tov een aantal kleine treinen die minder ver hoeven te rijden?
    pi_69460245
    Even een tvp met mijn andere account...

    Wordt het weer een kleine map? Dan zijn stoomtreintjes wel weer eens leuk.

    Temperate is mijn favoriete klimaat, desnoods Arctic
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      woensdag 27 mei 2009 @ 17:36:42 #59
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69460950
    Arctic & Bergachtig?


    IPV een super-netwerk maken moet je dan een soort "zwitserse" bouwstijl aannemen. Veel kleine treintjes, tunneltjes, bochtjes en stationnetjes!
      woensdag 27 mei 2009 @ 20:55:42 #60
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69467873
    Grote bergachtige Arctic map. Ik zou alleen dan wel een newgrf willen waarbij de kosten voor het gelijk maken van grond super hoog zijn. Anders is het zo weer een vlakke map. Weet niet of dat mogelijk is?
    Wat een onzin, een signature..
    pi_69473043
    Toch nog maar even een foto van een kunstwerkje (al zeg ik het zelf) plaatsen voor deze map de prullenbak in gaat dan

    pi_69473325
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:47 schreef MadCatje het volgende:
    Toch nog maar even een foto van een kunstwerkje (al zeg ik het zelf) plaatsen voor deze map de prullenbak in gaat dan

    [ afbeelding ]
    Chaos Fantastisch... En het werkt

    Oh ja, we gaan goed...
      donderdag 28 mei 2009 @ 09:12:26 #63
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69480408
    Nou gisteravond niet aan toegekomen, maar vanavond dan doe ik een arctic bergachtige map. Terraforming is dan gewoon niet toegestaan, kan het niet uitschakelen dus moet er maar een beetje sociale controle plaatsvinden
    Die map blijft dan wel drie weken draaien aangezien ik morgenavond op vakantie ga
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 28 mei 2009 @ 10:23:22 #64
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69482479
    Je kan terraforming wel heel duur maken en steden landschapsverandering slecht laten tolereren. Dat maakt het al een heel stuk moeilijker.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 28 mei 2009 @ 10:35:02 #65
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69482829
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 10:23 schreef Zero2Nine het volgende:
    Je kan terraforming wel heel duur maken en steden landschapsverandering slecht laten tolereren. Dat maakt het al een heel stuk moeilijker.
    Ga ik instellen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69488023
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 09:12 schreef Bart het volgende:
    Die map blijft dan wel drie weken draaien aangezien ik morgenavond op vakantie ga
    Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map op

    Enne... 3 weken ?! Doe dan maar een 2048x2048 map

    Prettige vakantie vast
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:10:27 #67
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69488359
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 13:00 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map op

    Enne... 3 weken ?! Doe dan maar een 2048x2048 map

    Prettige vakantie vast
    Ik voorspel een hoop rokende pauperbakken in dat geval
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:12:38 #68
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69488429
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 13:00 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map op

    Enne... 3 weken ?! Doe dan maar een 2048x2048 map

    Prettige vakantie vast
    Die ga ik niet geven, dan gaat iedereen een beetje lopen kicken en bannen
    Maar ik maak er geen 2048² map van want dan hebben veel mensen in no-time connectieproblemen vanwege het grote bestand...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69488940
    1024² zou groot genoeg moeten zijn. En als je nou 1 iemand die vast speelt op de server het rcon password geeft, dat moet toch geen probleem zijn?
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:58 #70
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69488994
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 13:28 schreef SharQueDo het volgende:
    1024² zou groot genoeg moeten zijn. En als je nou 1 iemand die vast speelt op de server het rcon password geeft, dat moet toch geen probleem zijn?
    Yorick heeft het wachtwoord... Ik weet niet of die er nog wel eens komt?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:31:09 #71
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_69489038
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 13:29 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Yorick heeft het wachtwoord... Ik weet niet of die er nog wel eens komt?
    Jawel, die heb ik laatst nog gezien
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      donderdag 28 mei 2009 @ 14:08:00 #72
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69490407
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 13:31 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Jawel, die heb ik laatst nog gezien
    Nou ja, die kan dus ook een nieuwe game starten
    En als ik in de buurt van internet zit, dan zal ik dat ook wel even doen mits ik in kan loggen op mijn server.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69502370
    Nou, van mij mag hij hoor... We wachten met smart...

    Komt er wel de optie om zelf aanleverende industriën te maken? Naja, als er een meerderheid voor is...
    pi_69502982
      donderdag 28 mei 2009 @ 20:23:41 #75
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69503139
    Hmm zelf industire maken... misschien alleen prospecting?
    Wat een onzin, een signature..
      Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 20:25:59 #76
    257132 crew  Awsom
    pi_69503237
    pi_69503445


    pi_69503735
      donderdag 28 mei 2009 @ 20:40:57 #79
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_69503736
    even een tvp en een vraagje.

    mijn AI doet het niet. weet iemand hoe dat kan?
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
      donderdag 28 mei 2009 @ 20:41:55 #80
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69503761
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 20:40 schreef rulerofdeath het volgende:
    even een tvp en een vraagje.

    mijn AI doet het niet. weet iemand hoe dat kan?

    Wij zijn de AI ook ff kwijt
      donderdag 28 mei 2009 @ 20:41:59 #81
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69503764
    Er zit geen AI meer in standaard. Je moet even in het begin scherm AI modules downloaden.
    Wat een onzin, een signature..
      donderdag 28 mei 2009 @ 20:45:47 #82
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_69503891
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 20:41 schreef Racemol het volgende:
    Er zit geen AI meer in standaard. Je moet even in het begin scherm AI modules downloaden.
    ah, kijk. ik heb volgens mij zoiets gevonden
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
    pi_69506427
    Hoe laat is de herstart?
    pi_69506792
    CTRL ALT DEL en klaar

    Ik zie dat als ik weg ben er aardig met geld gesmeten wordt MaGNeT
      donderdag 28 mei 2009 @ 22:13:24 #85
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69507020
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
    Hoe laat is de herstart?
    Drie minuten geleden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69507302
    Check
    pi_69529775
    Ik vind dat er overdag niet gespeeld moet kunnen worden :p

    Tegen de tijd dat ik inlog is de MagLev er alweer, is alle industrie verbonden en ik heb een paar dieseltreinen rijden
      vrijdag 29 mei 2009 @ 16:52:27 #88
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69530446
    Vorige rondje was het precies andersom, en toen was het blijkbaar geen probleem
    Wat een onzin, een signature..
    pi_69532921
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 16:30 schreef MadCatje het volgende:
    Ik vind dat er overdag niet gespeeld moet kunnen worden :p

    Tegen de tijd dat ik inlog is de MagLev er alweer, is alle industrie verbonden en ik heb een paar dieseltreinen rijden

    Je hebt nog tijd genoeg om het in te halen
    En je kan ook nieuwe industrie aanleggen
      vrijdag 29 mei 2009 @ 18:27:12 #90
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_69533205
    is het ook mogelijk om 'gewoon' even mee te kijken?
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
    pi_69533822
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef rulerofdeath het volgende:
    is het ook mogelijk om 'gewoon' even mee te kijken?
    Ja hoor. Optie "Watch game" ipv "New/join company".
      vrijdag 29 mei 2009 @ 18:53:27 #92
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69533868
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef rulerofdeath het volgende:
    is het ook mogelijk om 'gewoon' even mee te kijken?
    Hmmm. Misschien met de "bekijk spel"-knop
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 18:57:59 #93
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_69533996
    ah, kijk
    ik had dus een scherm verder gemoeten

    dank u
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
    pi_69534802
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 18:53 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Hmmm. Misschien met de "bekijk spel"-knop
    Nederlandse taalinstelling.
    pi_69535490
    We zouden toch niet terraformen?



    Zullen we trouwens het bouwen van kolenmijnen volgende keer weer uitschakelen? Want dit ziet er niet uit...

    [ Bericht 47% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 29-05-2009 19:55:01 ]
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_69536669
    Zat even te kijken of er nog een paar dingen in zaten waar ik nog wat van kon leren, maar er worden wel een paar hele vieze truukjes gebruikt zeg

    Zoals enkele stationnetjes plaatsen tussen industrieën zodat 1 groot station al het materiaal krijgt, zo maak je het wel heel simpel
      vrijdag 29 mei 2009 @ 20:40:58 #97
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69536946
    Ik baal er ook dat het bouwen van industrieen aan staat. Ik sla 3 weken over (prospecting is wel ok, maar niet op elke plaats die je wilt)

    Bouwen van industrie is leuk voor een single player game, waar je het hele veld alleen hebt.
    Wat een onzin, een signature..
    pi_69539133
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 20:31 schreef DjNivek het volgende:
    Zat even te kijken of er nog een paar dingen in zaten waar ik nog wat van kon leren, maar er worden wel een paar hele vieze truukjes gebruikt zeg

    Zoals enkele stationnetjes plaatsen tussen industrieën zodat 1 groot station al het materiaal krijgt, zo maak je het wel heel simpel
    Dat is geen vies truukje.
    Dat is een functie die sinds versie 0.70 is ingebouwd.

    Heeft ook als voordeel dat je een station buiten een grote stad kan bouwen.
    pi_69539314
    Het truukje is alleen vies als de maximale station spread hoog staat.
    Vind ik dan.
      zaterdag 30 mei 2009 @ 00:43:24 #100
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69544857
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:51 schreef vanOekelen het volgende:
    Het truukje is alleen vies als de maximale station spread hoog staat.
    Vind ik dan.
    Ik vind het sowieso niet mooi, maar wel leuk om terug te jatten met die tactiek als ik zie dat er zo'n station bij "mijn" kolenmijn wordt gezet dan plaats ik er eentje terug bij de ander. In de vorige map heb ik geprobeerd de jatstations zo veel mogelijk te camoufleren (zorgen dat het perron geen dakje krijgt in het geval van maglev en bomen planten er omheen). De stationspread wat terugschroeven zou wat mij betreft ook geen kwaad kunnen trouwens
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 30 mei 2009 @ 01:22:11 #101
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_69545648
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 19:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    We zouden toch niet terraformen?



    Zullen we trouwens het bouwen van kolenmijnen volgende keer weer uitschakelen? Want dit ziet er niet uit...
    ik zocht daar al naar in m'n single-player spel
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
    pi_69553871
    Ik probeerde net even op de Fok server in te loggen om te zien wat jullie gebouwd hebben, maar als ik de server in de lijst selecteer kan ik niet op meespelen drukken. Weet iemand hoe dit komt?
    pi_69555665
    Welke versie heb je? Om mee te doen op de server heb je 0.7.0 nodig.
    En zo te zien ook het Generic Tram Set 0.4. (te vinden bij de in-game downloadservice)
    pi_69559041
    Kan het zijn dat je spel crasht als je control - g doet?
    Ik hoop het niet!
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      zaterdag 30 mei 2009 @ 20:22:38 #105
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69560179
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 19:36 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Kan het zijn dat je spel crasht als je control - g doet?
    Ik hoop het niet!
    Nee daar is de shortkey Ctrl + C voor
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      zondag 31 mei 2009 @ 00:06:43 #106
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69564895


    Na flink wat gesnoei...

    100%!!!

      zondag 31 mei 2009 @ 00:32:40 #107
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69565480
    ja dat kan makkelijk idd zonder wegvoortuigen..
    die halen altijd je score naar beneden..
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      zondag 31 mei 2009 @ 00:56:46 #108
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69566074
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 00:32 schreef mickeyD het volgende:
    ja dat kan makkelijk idd zonder wegvoortuigen..
    die halen altijd je score naar beneden..
    Flink gesnoei = idd alle wegvoertuigen weghalen

    We hadden wel bussen die tussen de 7,500$ - 11,000$ binnenhaalden, maar ik vond de winsten te veel fluctueren


    en kom op... bussen. Pflbleg.
    pi_69566298
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 00:56 schreef Jamiroquai het volgende:

    [..]

    Flink gesnoei = idd alle wegvoertuigen weghalen

    We hadden wel bussen die tussen de 7,500$ - 11,000$ binnenhaalden, maar ik vond de winsten te veel fluctueren


    en kom op... bussen. Pflbleg.
    Busjes zijn leuk om steden te laten groeien zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Daarom was had ik ook altijd iig één AI aanstaan
    pi_69568100
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 01:08 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Busjes zijn leuk om steden te laten groeien zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Daarom was had ik ook altijd iig één AI aanstaan
    Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch?
      zondag 31 mei 2009 @ 04:46:26 #111
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_69568222
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 04:00 schreef Robier het volgende:

    [..]

    Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch?
    volgens mij ook van passagiers vervoeren.
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
    pi_69568283
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 04:00 schreef Robier het volgende:

    [..]

    Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch?
    Zie de OpenTTDwiki.
    pi_69571515
    Passagiers, mail, goederen en in sub-tropic food en water idd. Als je het een beetje goed regelt, groeien ze echt enorm hard. Ik had in 1960 al steden met 50k+ mensen
    pi_69571570
    Even wat anders..

    Ik heb het nogal eens dat als ik een station maakt zoals in het bovenste deel van dit plaatje. Als een trein dan lang staat te wachten, dan keren ze om ipv dat ze via de normale signalen vertrekken.
    Dan rijden ze dus terug richting het PBS signaal, om vervolgens een ander perron op te rijden en dan uiteindelijk via de uitgang wegrijden.

    Dit vertraagd de boel nogal en daarom heb ik de oplossing gemaakt zoals in het onderste deel van het plaatje.

    Nu is de vraag, weet iemand een beter systeem dan het onderste plaatje om het omkeren op een station te voorkomen en een goede doorstroming behouden blijft?

      zondag 31 mei 2009 @ 12:44:54 #116
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69572137
    Geen PBS gebruiken?

    Ik dacht ook dat het handig was, maar als je treinen te lang moeten wachten, draaien ze om en gaan ze tot in de oneindigheid wachten tot ze een "Free Route" hebben. stom!


    Edit 1: Trouwens, wie van Fok!Bv heeft er net $236Miljoen uitgegeven?
    Edit 2: Wat een puinhoop
    Edit 3: Als ik allemaal bottlenecks weghaal, moet je die niet allemaal weer terug erin stoppen Waarom denk je dat er een GIGA file was?

    Zoals het hoort:


    Zoals het NIET hoort


    [ Bericht 17% gewijzigd door Jamiroquai op 31-05-2009 13:06:32 ]
      zondag 31 mei 2009 @ 13:29:29 #117
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69573100


    Waarschuwing voor MADCAT. voor de rest hoeft niets


    Hij is duidelijk niet erg aardig. (Food processing plant recht voor m'n rails)

    [ Bericht 17% gewijzigd door Jamiroquai op 31-05-2009 13:48:01 ]
    pi_69574105
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 13:29 schreef Jamiroquai het volgende:
    Waarschuwing voor MADCAT. voor de rest hoeft niets
    Hij is duidelijk niet erg aardig. (Food processing plant recht voor m'n rails)
    Mijn excuses, jij bent er duidelijk behoorlijk van over de z**k (geweest), dat was niet de bedoeling.

    (Niet om het goed te praten, maar zon, drank, meligheid & OpenTTD gaan niet samen, voortaan hou ik het bij een tegelijk.)

    Nogmaals sorry.
    pi_69576720
    Wehehe, ik vind het wel humor. Desalniettemin een gemene streek, maar voor een keer moet wel kunnen. ^^
    pi_69577042
    Ik heb op het moment een grote stad waar ik twee busstations gemaakt heb en een treinstation aan de rand van de stad. Is er een optie om de kleine busstations in het midden van de stad zo te maken dat ze bij het treinstation horen, zodat de extra passagiers van die stations ook met treinen vervoerd kunnen worden?
    pi_69582168
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 16:24 schreef Robier het volgende:
    Ik heb op het moment een grote stad waar ik twee busstations gemaakt heb en een treinstation aan de rand van de stad. Is er een optie om de kleine busstations in het midden van de stad zo te maken dat ze bij het treinstation horen, zodat de extra passagiers van die stations ook met treinen vervoerd kunnen worden?
    Control ingedrukt houden bij het plaatsen
    dag
    pi_69582335
    Hoe kan ik de fokserver joinen?
    pi_69582470
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 19:52 schreef Moozzie het volgende:
    Hoe kan ik de fokserver joinen?
    [ afbeelding ]
    hint: "version mismatch"
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 17:02 schreef vanOekelen het volgende:
    Welke versie heb je? Om mee te doen op de server heb je 0.7.0 nodig.
    En zo te zien ook het Generic Tram Set 0.4. (te vinden bij de in-game downloadservice)
    dag
    pi_69582484
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 19:57 schreef Peter het volgende:

    [..]

    hint: "version mismatch"
    [..]
    Lollol oke ik download even een nieuwe
    pi_69582843


    pi_69583647
    Al mijn vliegtuigen storten steeds neer wat valt hieraan te doen?
    pi_69583757
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 20:42 schreef Moozzie het volgende:
    Al mijn vliegtuigen storten steeds neer wat valt hieraan te doen?
    Kleine vliegtuigjes op korte landingsbanen, grote vliegtuigen = lange landingsbanen.
    dag
    pi_69583799
    Mijn verbinding klapt er telkens uit

    (alleen met de map..)
    dag
    pi_69583826
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 20:46 schreef Peter het volgende:

    [..]

    Kleine vliegtuigjes op korte landingsbanen, grote vliegtuigen = lange landingsbanen.
    Lol dat verklaard een hoop haha
    pi_69584063
    Wat is de meest efficiente manier om van elektrische rails naar Maglev te gaan?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_69584209
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 20:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Wat is de meest efficiente manier om van elektrische rails naar Maglev te gaan?
    open maglev constructie, en dan 1 van de meest rechtse knopjes met zo'n omdraai peiltje.
    Dan kun je spoorstaven omkatten
    Wel opletten dat treinen dan niet verder kunnen rijden. (eerst alle trienen naar depot, dan rails omzetten, dan nieuwe maglevtreinen maken naar voorbeeld van wat er nog in de oude depots staat, dan oude treinen weg en oud depot weg.

    Zo ongeveer.
    dag
      zondag 31 mei 2009 @ 21:32:07 #132
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69585132
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 21:02 schreef Peter het volgende:

    [..]

    open maglev constructie, en dan 1 van de meest rechtse knopjes met zo'n omdraai peiltje.
    Dan kun je spoorstaven omkatten
    Wel opletten dat treinen dan niet verder kunnen rijden. (eerst alle trienen naar depot, dan rails omzetten, dan nieuwe maglevtreinen maken naar voorbeeld van wat er nog in de oude depots staat, dan oude treinen weg en oud depot weg.

    Zo ongeveer.
    Dat kopiëren van de oude treinen is echt klotewerk als je er veel hebt, hangt ook af van je netwerk. Als je veel voertuigen hebt die maar op een paar stations rijden en gedeelde orders hebben is het zo gedaan, maar dat is bij mijn netwerken eigenlijk nooit het geval.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69586810
    Daarom wacht ik ook tot MagLev met übergrote netwerken bouwen.
    pi_69589303
    Waar is iedereen? Niemand op de server?
      zondag 31 mei 2009 @ 23:44:53 #135
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69589680
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 23:34 schreef MaGNeT het volgende:
    Waar is iedereen? Niemand op de server?
    Deze game zuigt met al die zelfgebouwde industrieën, en er wordt nog evengoed naar hartenlust op los geterraformd.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69590028
    ik klap er telkens uit nadat ik ben ingelogd op de map.. kan ik ergens iets tweaken?
    dag
    pi_69590163
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 23:54 schreef Peter het volgende:
    ik klap er telkens uit nadat ik ben ingelogd op de map.. kan ik ergens iets tweaken?
    Vaag, ik zie het vaker gebeuren.
    Heb zelf nooit problemen gehad met inloggen.

    Welke provider heb je?
    pi_69590346
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 23:58 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Vaag, ik zie het vaker gebeuren.
    Heb zelf nooit problemen gehad met inloggen.

    Welke provider heb je?
    AOL/compuserve

    Loopt via america. (dan kan ik beter bij maartena op de server gaan zitten denk ik )
    Maar ik heb geen haperingen op streams e.d. en hij klapt er altijd uit een seconde na het hervatten na de login-pauze..
    dag
    pi_69590620
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 00:03 schreef Peter het volgende:

    [..]

    AOL/compuserve

    Loopt via america. (dan kan ik beter bij maartena op de server gaan zitten denk ik )
    Maar ik heb geen haperingen op streams e.d. en hij klapt er altijd uit een seconde na het hervatten na de login-pauze..
    Hmm, vage shit
    pi_69590916
    Een snellere computer wil ook helpen, vooral als de map al goed volgebouwd is.
    pi_69591077
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 00:21 schreef vanOekelen het volgende:
    Een snellere computer wil ook helpen, vooral als de map al goed volgebouwd is.
    PC is nog geen half jaar oud
    core2duo 2,4ghz + 3gb geheugen
    dag
    pi_69600969
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 00:26 schreef Peter het volgende:
    PC is nog geen half jaar oud
    core2duo 2,4ghz + 3gb geheugen
    Oh, ik zie het al, je hebt een Quad Core nodig
    Nee zonder gekheid, dan zal het wel aan je internetverbinding liggen
    pi_69608695
    Ik (FrituurKuur) kom er helaas ook niet meer in . Verbinding maken gaat goed, map downloaden ook, maar dan staat de boel stil en verschijnt de melding netwerkspel verbinding kwijt. Volgende keer beter .
    pi_69608726
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 18:17 schreef BLADEZZ het volgende:
    Ik (FrituurKuur) kom er helaas ook niet meer in . Verbinding maken gaat goed, map downloaden ook, maar dan staat de boel stil en verschijnt de melding netwerkspel verbinding kwijt. Volgende keer beter .
    Ik wil binnenkort ook eens proberen om te hosten.
    Sowieso om te kijken of we dan van die inlogproblemen af zijn, hoewel ik daar geen last van heb.
    pi_69608797
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 18:17 schreef BLADEZZ het volgende:
    Ik (FrituurKuur) kom er helaas ook niet meer in . Verbinding maken gaat goed, map downloaden ook, maar dan staat de boel stil en verschijnt de melding netwerkspel verbinding kwijt. Volgende keer beter .
    Hier geen probleem om erop te komen, maar we zien het steeds vaker naarmate de jaren ingame vorderen..
    pi_69608806
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 18:18 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Ik wil binnenkort ook eens proberen om te hosten.
    Sowieso om te kijken of we dan van die inlogproblemen af zijn, hoewel ik daar geen last van heb.
    Gebruik jij toevallig de x86 versie? Ik gebruik de x64 en ga het straks eens met x86 proberen.
    pi_69608859
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 18:20 schreef BLADEZZ het volgende:

    [..]

    Gebruik jij toevallig de x86 versie? Ik gebruik de x64 en ga het straks eens met x86 proberen.
    Ik gebruik de x86 versie maar wil op m'n server de x64 gaan gebruiken.
      maandag 1 juni 2009 @ 21:28:36 #148
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69615763
    Denk dat de server wel meespeelt, had er bij het spel dat door mickeyD werd gehost geen last van.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69617055
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 21:28 schreef Zero2Nine het volgende:
    Denk dat de server wel meespeelt, had er bij het spel dat door mickeyD werd gehost geen last van.
    Oké.

    Morgen ga ik m'n server gereed maken.

    Een Q9550 @ 3800Mhz is misschien wat overkill maar dan ligt het daar in iedergeval niet meer aan

    Nog tips of adviezen voor het instellen van de server? Ik zag al heel wat instellingen voorbij komen en misschien handig dat iedereen er wat inspraak in heeft, mits het redelijk is.

    Ik heb inmiddels al ff een domein bij DynDNS geregistreerd. Staat mooier dan een IP adres
      maandag 1 juni 2009 @ 22:43:07 #150
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69618928
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 21:28 schreef Zero2Nine het volgende:
    Denk dat de server wel meespeelt, had er bij het spel dat door mickeyD werd gehost geen last van.
    klopt, je upload snelheid van je internet verbinding teld zwaarder dan de snelheid van je pc..
    bij 1.5mb/sec upload is het goed te spelen als het knap vol staat..
    kweenie wat voor internet je hebt, maar met een basic internet abbo gaat t niet lukken, hoe snel je pc ook is..
    ik heb nu trouwens 3.0mb up, dus als de server weer aangaat over een tijdje, dan gaat t alleen maar beter worden

    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_69619186
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 22:43 schreef mickeyD het volgende:

    [..]

    klopt, je upload snelheid van je internet verbinding teld zwaarder dan de snelheid van je pc..
    bij 1.5mb/sec upload is het goed te spelen als het knap vol staat..
    kweenie wat voor internet je hebt, maar met een basic internet abbo gaat t niet lukken, hoe snel je pc ook is..
    ik heb nu trouwens 3.0mb up, dus als de server weer aangaat over een tijdje, dan gaat t alleen maar beter worden

    [ link | afbeelding ]
    Ik haal bij UPC precies de helft van die waarden en kom er ook nog prima in
    Maar dat is mischien ook de ondergrens...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')