1 |
Stationsrating en industryrating spelen ook een rol.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:29 schreef DjNivek het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met de industry's? Stel; een kolenmijn geeft aan dat het 60 ton per maand produceert. In het begin klopt dat ook wel, maar hoewel de hoeveelheid per maand (volgens de industry) enigzins stabiel blijft, ligt er een stuk minder op het station klaar. Er verdwijnt soms zelfs materiaal zonder dat er ook maar een voertuig in de buurt is.
Stationsrating: Het grootste gedeelte van de goederen gaan naar het beste station.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:29 schreef DjNivek het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met de industry's? Stel; een kolenmijn geeft aan dat het 60 ton per maand produceert. In het begin klopt dat ook wel, maar hoewel de hoeveelheid per maand (volgens de industry) enigzins stabiel blijft, ligt er een stuk minder op het station klaar. Er verdwijnt soms zelfs materiaal zonder dat er ook maar een voertuig in de buurt is.
In het geval van de kolen heb ik maar 1 station, maar het is dan te verbeteren door ervoor te zorgen dat de trein wacht totdat het helemaal vol zit? Oh, en de goederen liggen er dan net 2 secondenquote:Op zondag 24 mei 2009 17:20 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Stationsrating: Het grootste gedeelte van de goederen gaan naar het beste station.
Industryrating: Zolang je veel goederen wegtransporteerd, blijft dit hoog, en is er een grote kans dat het hoger word.
Materiaal Verdwijnen: Als je het te lang laat liggen, "bederven" de goederen(Ja, ook kolen)
(Met goederen bedoel ik alle soorten transporteerbaar materiaal Kolen, vee, graan, goederen, olie, hout, enz)
Inderdaad! Vage error die ik nog niet eerder ben tegengekomen:quote:
quote:Op zondag 24 mei 2009 18:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Inderdaad! Vage error die ik nog niet eerder ben tegengekomen:
"Error! Disconnecting road vehicle."
Ik heb een emergency save gemaakt en die geladen, als het goed is kan iedereen weer verderspelen. Let wel op dat alle companypasswords gereset zijn!
Helaas, weer crash, ligt aan de game. Dan maar een nieuwe game!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
Ja. Meer treinen(Indirect dus groter station) en wachten tot ze vol zitten helpen allemaal mee met rating.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:24 schreef DjNivek het volgende:
[..]
In het geval van de kolen heb ik maar 1 station, maar het is dan te verbeteren door ervoor te zorgen dat de trein wacht totdat het helemaal vol zit? Oh, en de goederen liggen er dan net 2 seconden
Heb ik ook Binnenkort ook weer eens beginnen, is al weer meer dan een jaar geleden volgens mijquote:Op zondag 24 mei 2009 16:57 schreef Frutsel het volgende:
TVP zet... af en toe speel ik het grijs, dan weer maanden niet.
Dat heb ik dan weer nietquote:Maar echt ver kom ik er niet mee, heb altijd een geld-probleem
Mja. Voor mij is TTD vooral het optimaliseren van netwerken (met behoud van enig realisme). Als dan vervolgens iemand schaduwstations bij al mijn industries gaat neerplempen om 15 kilometer verderop die goederen op te pikken, haalt dat voor mij wel een groot deel van het spelplezier weg.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:19 schreef SharQueDo het volgende:
Stelen? Zoiets heet concurrentie. Keiharde business.
Transport rechten opkopen voor alleen jezelf, dįt is stelen!
Dan moet je gewoon singleplayer blijven spelen Daar kun je je helemaal uitleven met netwerkenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Mja. Voor mij is TTD vooral het optimaliseren van netwerken (met behoud van enig realisme). Als dan vervolgens iemand schaduwstations bij al mijn industries gaat neerplempen om 15 kilometer verderop die goederen op te pikken, haalt dat voor mij wel een groot deel van het spelplezier weg.
But maybe that's just me?
Dat staat gewoon in de serverrules, linkje daarnaar zie je als je inlogt op de serverquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:17 schreef Harmen1984 het volgende:
Wat zijn op de server eigenlijk de regels m.b.t. "stelen"? Persoonlijk vind ik het niet tof als een andere speler spullen gaat afsnoepen van een industrie die ik al ruime tijd bedien...
Tenzij ik natuurlijk een bedroevende rating heb op dat station, maar dat is hier niet het geval (93%).
Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen .quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon singleplayer blijven spelen Daar kun je je helemaal uitleven met netwerken
Online is het juist leuk om de concurrentie aan te gaan met andere mensen Als die concurrentie maar eerlijk gaat, dus niet blocken van spoorlijnen, kopen van rechten en het financieren van wegverbouwingen
Het is geen ongeschreven regel, het verschilt per server. Op mijn servers is het toegestaan, het is gewoon concurrentie. Maar uiteraard kan je altijd vragen aan de ander of ie ermee op wil houden, en als die ander sportief is dan kan ie dan doen, maar hij hoeft het niet...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:34 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen .
Ik dacht alleen dat het een ongeschreven regel was om een industry die al door een ander wordt bediend, niet te "kapen". Ik kom dit soort praktijken nu pas voor het eerst tegen op de server.
Volgens mij doen computertegenstanders zulke dingen ook wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:34 schreef Harmen1984 het volgende:
Misschien heb je gelijk, en kan ik beter SP spelen .
Ik dacht alleen dat het een ongeschreven regel was om een industry die al door een ander wordt bediend, niet te "kapen". Ik kom dit soort praktijken nu pas voor het eerst tegen op de server.
Dat sowieso, die maken er toch een zooitje vanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens mij doen computertegenstanders zulke dingen ook wel.
Die moet je dan dus wel uitzetten in SP.
Ik speel SP altijd zonder computertegenstanders om die reden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:42 schreef Piles het volgende:
Dat sowieso, die maken er toch een zooitje van
Logisch, als je tegenstanders wil speel je online Is het ook nog een beetje spannendquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik speel SP altijd zonder computertegenstanders om die reden.
De vorige spelletjes hadden we min of meer die ongeschreven regel maar het staat inderdaad niet in jouw regels. Is afhankelijk van wie er op dat moment speelde, iemand begon ermee om toch te concurreren en nu wordt het weer gedaan, hoewel het erg meevalt op de huidige map. Nu kan het ook haast niet anders meer, behalve passagiers zijn er nog maar weinig grondstofproducerende industrieėn die niemand bedient.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is geen ongeschreven regel, het verschilt per server. Op mijn servers is het toegestaan, het is gewoon concurrentie. Maar uiteraard kan je altijd vragen aan de ander of ie ermee op wil houden, en als die ander sportief is dan kan ie dan doen, maar hij hoeft het niet...
We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maarquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:44 schreef SharQueDo het volgende:
Nu moet ik ook zeggen dat de huidige map behoorlijk krap is voor 8 (10?) companies in end-game met grote maglevnetwerken. Voor de volgende restart gaarne grotere map (1024² ipv 512²) indien mogelijk.
Kleine map is op zich wel leuk, maar dan moet iedereen in 1950 beginnen op hard mode (breakdowns, no 90-turns, etc) en de server rond 2000 stoppen. Met grote maps kun je lekker aankloten met grote maglevnetwerken voor efficiente sporen/junctions/stations.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef Bart het volgende:
[..]
We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maar
Of een grf met oude treinen en dan in 1930 beginnen? Misschien ook wel leuk voor de verandering...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:48 schreef SharQueDo het volgende:
Ik heb echt niets met andere klimaten. Geef mij maar default (Template als ik het goed heb). Lekker klassiek TTD en geen onzin zoals water/snoep vervoeren.
edit:
[..]
Kleine map is op zich wel leuk, maar dan moet iedereen in 1950 beginnen en de server rond 2000 stoppen. Met grote maps kun je lekker aankloten met grote maglevnetwerken voor efficiente sporen/junctions/stations.
Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef Bart het volgende:
[..]
We deden als test eens een keertje een kleinere map, om te kijken of mensen dan nog steeds problemen hebben met connecten als het echt vol wordt... Volgende doe ik wel weer een grote. Misschien een ander klimaat voor de verandering? Roept u maar
Ik geef je zo wel een IP-ban op de serverquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b.
Ik sla wel een rondje over danquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toyland zou wel een keer leuk zijn lynch me niet meteen a.u.b.
Zou je die map hier ook willen posten?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:54 schreef Racemol het volgende:
Ik zou wel graag een Tropical map zien. Iemand mee eens?
Ik wil zelf ook een servertje opzetten met de NL map (wel 2048x2048 groot). Mits hier interesse voor is.
Die staat ook gewoon in de OP.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:57 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Zou je die map hier ook willen posten?
Aan dat bordje moest ik gister ook denken toen ik eens wat overtollig staal ging afvoeren, maar nu komt de straf alsnog. De productie van de steelmill is tot stilstand gekomen ik ben afhankelijk van het ijzererts dat rose er zelf naartoe brengt maar doordat er teveel inladende treinen op zijn station staan kan er geen ijzererts meer worden uitgeladen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef mickeyD het volgende:
ben ik ook weer ff TVP
ik herinner me nog een bordje met "gestolen goed gedijt net zo goed!"
hehehe
Dat is sowieso handig. Vroeg me al af waarom het niet meer aanstond.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:01 schreef MadCatje het volgende:
Misschien een idee om de volgende map het toe te staan ook de andere industrieen te prospecten/funden
Dat heb je zelf in de hand waar je bronnen vandaan komen
Omdat dan in no time de hele map volstaat met kolenmijnen en er alleen maar mammoettreinen heen en weer rijden tussen gigantische stations...quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is sowieso handig. Vroeg me al af waarom het niet meer aanstond.
Wat is het voordeel van 1 grote trein tov een aantal kleine treinen die minder ver hoeven te rijden?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat dan in no time de hele map volstaat met kolenmijnen en er alleen maar mammoettreinen heen en weer rijden tussen gigantische stations...
Chaos Fantastisch... En het werktquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:47 schreef MadCatje het volgende:
Toch nog maar even een foto van een kunstwerkje (al zeg ik het zelf) plaatsen voor deze map de prullenbak in gaat dan
[ afbeelding ]
Ga ik instellenquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:23 schreef Zero2Nine het volgende:
Je kan terraforming wel heel duur maken en steden landschapsverandering slecht laten tolereren. Dat maakt het al een heel stuk moeilijker.
Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map opquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:12 schreef Bart het volgende:
Die map blijft dan wel drie weken draaien aangezien ik morgenavond op vakantie ga
Ik voorspel een hoop rokende pauperbakken in dat gevalquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:00 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map op
Enne... 3 weken ?! Doe dan maar een 2048x2048 map
Prettige vakantie vast
Die ga ik niet geven, dan gaat iedereen een beetje lopen kicken en bannenquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:00 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Geef ons anders even je rcon password, dan zetten wij er zelf wel af en toe een andere map op
Enne... 3 weken ?! Doe dan maar een 2048x2048 map
Prettige vakantie vast
Yorick heeft het wachtwoord... Ik weet niet of die er nog wel eens komt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:28 schreef SharQueDo het volgende:
1024² zou groot genoeg moeten zijn. En als je nou 1 iemand die vast speelt op de server het rcon password geeft, dat moet toch geen probleem zijn?
Jawel, die heb ik laatst nog gezienquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Yorick heeft het wachtwoord... Ik weet niet of die er nog wel eens komt?
Nou ja, die kan dus ook een nieuwe game startenquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:31 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jawel, die heb ik laatst nog gezien
quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:40 schreef rulerofdeath het volgende:
even een tvp en een vraagje.
mijn AI doet het niet. weet iemand hoe dat kan?
ah, kijk. ik heb volgens mij zoiets gevondenquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:41 schreef Racemol het volgende:
Er zit geen AI meer in standaard. Je moet even in het begin scherm AI modules downloaden.
Drie minuten geledenquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:30 schreef MadCatje het volgende:
Ik vind dat er overdag niet gespeeld moet kunnen worden :p
Tegen de tijd dat ik inlog is de MagLev er alweer, is alle industrie verbonden en ik heb een paar dieseltreinen rijden
Ja hoor. Optie "Watch game" ipv "New/join company".quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef rulerofdeath het volgende:
is het ook mogelijk om 'gewoon' even mee te kijken?
Hmmm. Misschien met de "bekijk spel"-knopquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef rulerofdeath het volgende:
is het ook mogelijk om 'gewoon' even mee te kijken?
Nederlandse taalinstelling.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Hmmm. Misschien met de "bekijk spel"-knop
Dat is geen vies truukje.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:31 schreef DjNivek het volgende:
Zat even te kijken of er nog een paar dingen in zaten waar ik nog wat van kon leren, maar er worden wel een paar hele vieze truukjes gebruikt zeg
Zoals enkele stationnetjes plaatsen tussen industrieėn zodat 1 groot station al het materiaal krijgt, zo maak je het wel heel simpel
Ik vind het sowieso niet mooi, maar wel leuk om terug te jatten met die tactiek als ik zie dat er zo'n station bij "mijn" kolenmijn wordt gezet dan plaats ik er eentje terug bij de ander. In de vorige map heb ik geprobeerd de jatstations zo veel mogelijk te camoufleren (zorgen dat het perron geen dakje krijgt in het geval van maglev en bomen planten er omheen). De stationspread wat terugschroeven zou wat mij betreft ook geen kwaad kunnen trouwensquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:51 schreef vanOekelen het volgende:
Het truukje is alleen vies als de maximale station spread hoog staat.
Vind ik dan.
ik zocht daar al naar in m'n single-player spelquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
We zouden toch niet terraformen?
Zullen we trouwens het bouwen van kolenmijnen volgende keer weer uitschakelen? Want dit ziet er niet uit...
Nee daar is de shortkey Ctrl + C voorquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:36 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Kan het zijn dat je spel crasht als je control - g doet?
Ik hoop het niet!
Flink gesnoei = idd alle wegvoertuigen weghalenquote:Op zondag 31 mei 2009 00:32 schreef mickeyD het volgende:
ja dat kan makkelijk idd zonder wegvoortuigen..
die halen altijd je score naar beneden..
Busjes zijn leuk om steden te laten groeien zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Daarom was had ik ook altijd iig één AI aanstaanquote:Op zondag 31 mei 2009 00:56 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Flink gesnoei = idd alle wegvoertuigen weghalen
We hadden wel bussen die tussen de 7,500$ - 11,000$ binnenhaalden, maar ik vond de winsten te veel fluctueren
en kom op... bussen. Pflbleg.
Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch?quote:Op zondag 31 mei 2009 01:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Busjes zijn leuk om steden te laten groeien zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Daarom was had ik ook altijd iig één AI aanstaan
volgens mij ook van passagiers vervoeren.quote:Op zondag 31 mei 2009 04:00 schreef Robier het volgende:
[..]
Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch?
Zie de OpenTTDwiki.quote:Op zondag 31 mei 2009 04:00 schreef Robier het volgende:
[..]
Waar groeien steden nou precies van? Gewoon voedsel en water er naartoe brengen toch?
Mijn excuses, jij bent er duidelijk behoorlijk van over de z**k (geweest), dat was niet de bedoeling.quote:Op zondag 31 mei 2009 13:29 schreef Jamiroquai het volgende:
Waarschuwing voor MADCAT. voor de rest hoeft niets
Hij is duidelijk niet erg aardig. (Food processing plant recht voor m'n rails)
Control ingedrukt houden bij het plaatsenquote:Op zondag 31 mei 2009 16:24 schreef Robier het volgende:
Ik heb op het moment een grote stad waar ik twee busstations gemaakt heb en een treinstation aan de rand van de stad. Is er een optie om de kleine busstations in het midden van de stad zo te maken dat ze bij het treinstation horen, zodat de extra passagiers van die stations ook met treinen vervoerd kunnen worden?
hint: "version mismatch"quote:Op zondag 31 mei 2009 19:52 schreef Moozzie het volgende:
Hoe kan ik de fokserver joinen?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:02 schreef vanOekelen het volgende:
Welke versie heb je? Om mee te doen op de server heb je 0.7.0 nodig.
En zo te zien ook het Generic Tram Set 0.4. (te vinden bij de in-game downloadservice)
Kleine vliegtuigjes op korte landingsbanen, grote vliegtuigen = lange landingsbanen.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:42 schreef Moozzie het volgende:
Al mijn vliegtuigen storten steeds neer wat valt hieraan te doen?
Lol dat verklaard een hoop hahaquote:Op zondag 31 mei 2009 20:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Kleine vliegtuigjes op korte landingsbanen, grote vliegtuigen = lange landingsbanen.
open maglev constructie, en dan 1 van de meest rechtse knopjes met zo'n omdraai peiltje.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat is de meest efficiente manier om van elektrische rails naar Maglev te gaan?
Dat kopiėren van de oude treinen is echt klotewerk als je er veel hebt, hangt ook af van je netwerk. Als je veel voertuigen hebt die maar op een paar stations rijden en gedeelde orders hebben is het zo gedaan, maar dat is bij mijn netwerken eigenlijk nooit het geval.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:02 schreef Peter het volgende:
[..]
open maglev constructie, en dan 1 van de meest rechtse knopjes met zo'n omdraai peiltje.
Dan kun je spoorstaven omkatten
Wel opletten dat treinen dan niet verder kunnen rijden. (eerst alle trienen naar depot, dan rails omzetten, dan nieuwe maglevtreinen maken naar voorbeeld van wat er nog in de oude depots staat, dan oude treinen weg en oud depot weg.
Zo ongeveer.
Deze game zuigt met al die zelfgebouwde industrieėn, en er wordt nog evengoed naar hartenlust op los geterraformd.quote:
Vaag, ik zie het vaker gebeuren.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:54 schreef Peter het volgende:
ik klap er telkens uit nadat ik ben ingelogd op de map.. kan ik ergens iets tweaken?
AOL/compuservequote:Op zondag 31 mei 2009 23:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vaag, ik zie het vaker gebeuren.
Heb zelf nooit problemen gehad met inloggen.
Welke provider heb je?
Hmm, vage shitquote:Op maandag 1 juni 2009 00:03 schreef Peter het volgende:
[..]
AOL/compuserve
Loopt via america. (dan kan ik beter bij maartena op de server gaan zitten denk ik )
Maar ik heb geen haperingen op streams e.d. en hij klapt er altijd uit een seconde na het hervatten na de login-pauze..
PC is nog geen half jaar oudquote:Op maandag 1 juni 2009 00:21 schreef vanOekelen het volgende:
Een snellere computer wil ook helpen, vooral als de map al goed volgebouwd is.
Oh, ik zie het al, je hebt een Quad Core nodigquote:Op maandag 1 juni 2009 00:26 schreef Peter het volgende:
PC is nog geen half jaar oud
core2duo 2,4ghz + 3gb geheugen
Ik wil binnenkort ook eens proberen om te hosten.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:17 schreef BLADEZZ het volgende:
Ik (FrituurKuur) kom er helaas ook niet meer in . Verbinding maken gaat goed, map downloaden ook, maar dan staat de boel stil en verschijnt de melding netwerkspel verbinding kwijt. Volgende keer beter .
Hier geen probleem om erop te komen, maar we zien het steeds vaker naarmate de jaren ingame vorderen..quote:Op maandag 1 juni 2009 18:17 schreef BLADEZZ het volgende:
Ik (FrituurKuur) kom er helaas ook niet meer in . Verbinding maken gaat goed, map downloaden ook, maar dan staat de boel stil en verschijnt de melding netwerkspel verbinding kwijt. Volgende keer beter .
Gebruik jij toevallig de x86 versie? Ik gebruik de x64 en ga het straks eens met x86 proberen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort ook eens proberen om te hosten.
Sowieso om te kijken of we dan van die inlogproblemen af zijn, hoewel ik daar geen last van heb.
Ik gebruik de x86 versie maar wil op m'n server de x64 gaan gebruiken.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:20 schreef BLADEZZ het volgende:
[..]
Gebruik jij toevallig de x86 versie? Ik gebruik de x64 en ga het straks eens met x86 proberen.
Oké.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Denk dat de server wel meespeelt, had er bij het spel dat door mickeyD werd gehost geen last van.
klopt, je upload snelheid van je internet verbinding teld zwaarder dan de snelheid van je pc..quote:Op maandag 1 juni 2009 21:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Denk dat de server wel meespeelt, had er bij het spel dat door mickeyD werd gehost geen last van.
Ik haal bij UPC precies de helft van die waarden en kom er ook nog prima inquote:Op maandag 1 juni 2009 22:43 schreef mickeyD het volgende:
[..]
klopt, je upload snelheid van je internet verbinding teld zwaarder dan de snelheid van je pc..
bij 1.5mb/sec upload is het goed te spelen als het knap vol staat..
kweenie wat voor internet je hebt, maar met een basic internet abbo gaat t niet lukken, hoe snel je pc ook is..
ik heb nu trouwens 3.0mb up, dus als de server weer aangaat over een tijdje, dan gaat t alleen maar beter worden
[ link | afbeelding ]
Misschien toch niet zo'n goed idee om een server te gaan runnen danquote:Op maandag 1 juni 2009 23:27 schreef mickeyD het volgende:
ja zelf "er in komen" op een server en meespelen is wat anders dan een server hosten..
dan moet je tussen de 5 en 10 spelers van data voorzien..
als je alleen maar meespeelt maar 1 (jezelf)
meestal begint het tussen de 13 en 16 mb problematisch te worden op de fok! server..quote:Op maandag 1 juni 2009 23:39 schreef Robier het volgende:
Hoe groot is een goed volgebouwde 2000x2000 map dan? Je zou het toch niet extreem groot verwachten van een spel dat zelf maar 20 MB is .
Ik had ook geen probleem, zelfde aboquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:49 schreef MadCatje het volgende:
Ik kon er vanmorgen om 7:45 uur nog wel op (speciaal getest)
UPC 10mbit down / 1.5mbit up abo
Dus je hebt de verkeerde versie/newgrf?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:39 schreef Joery het volgende:
Wil nu eindelijk een keer joinen bij Fok!, kan ik niet inloggen! (zelfde problemen als hiervoor in 't draadje)
Als de trein te lang is duurt het langer om te laden ja..quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:29 schreef mickeyD het volgende:
treinen van 10 op 5 lengte stations krijg je vertragingen van toch?
Alleen Peter en Madcat hebben boten. 43 totaal ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2009 06:48 schreef vanOekelen het volgende:
Ik denk dat je beter schepen kan verbieden, die vragen veel meer processorkracht (en dat is wat het meestal het probleem is, niet de downloadgrootte).
Nee, Helaas.. Ik kan inloggen maar na het laden van 't spel, knalt ie er uit...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dus je hebt de verkeerde versie/newgrf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mja, ik kan meestal na een bepaalde tijd niet meer inloggen. Dan is het gewoon niet meer binnen te krijgen..Blimps are pretty pimp!
Was ik net van plan om nog 100 boten in te gaan zetten ...quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:42 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Alleen Peter en Madcat hebben boten. 43 totaal ofzo.
Lees zijn spoiler ook evenquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:33 schreef mickeyD het volgende:
qua internet snelheid geldt het over het algemeen alleen voor de gene die het spel host, de server dus.. niet de spelers.. dus allemaal speedtestjes plaatsen is niet nodig..
ik nomineer sir_DERFEL als nieuwe server host (of reserve FOK! server host) gezien zijn snelheden (Y)
interesse sir_DERFEL?
quote:
Kun je niet stiekem een OpenTTD op een werkstation op je school draaien?quote:
En dan valt het ook niet op als hij aan staat.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:18 schreef classpc het volgende:
[..]
Kun je niet stiekem een OpenTTD op een werkstation op je school draaien?
Dan ontkoppel je gewoon het beeldscherm, toetsenbord en muis. En plak je een briefje met "Defect" op het beeldscherm ofzo.
Net alsof je op de uni OTTD geļnstalleerd hebtquote:
Zou wel leuk zijn .quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Net alsof je op de uni OTTD geļnstalleerd hebt
Als ze SSH poorten al blocken dan zal een proxy vast ook niet werken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:51 schreef Mindcracker het volgende:
He, ik heb dit spel eigenlijk al best lang gespeeld maar zie hier dingen voorbij komen die ik nooit had gezien. Speel eigenlijk nooit online omdat ik het iritant vind als je een station bouwt en iemand gaat dan even voor je een ander station plaatsen.
Heb wel paar keer gekeken maar niet echt tijd in gestoken, maar moet toch wat meer gaan leren. Mijn netwerken zijn altijd 1 grote chaos. Dit is toch de server waar jullie op zitten? FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers!
@ Bart, gebruik "Your Freedom", google het even. Dan maak je gebruik van een andere server poort oid. Weet niet exact hoe het werkt maar ik gebruikte het altijd om games online te spelen op school.
Overigens is dit men beste netwerk wat ik ooit gemaakt heb, hebben jullie nog suggesties ervoor? Vind het nog steeds rommelig en kan het zelf niet altijd volgen... KLIK
Dit was een van mijn laatste spelletjes:quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:51 schreef Mindcracker het volgende:
Overigens is dit men beste netwerk wat ik ooit gemaakt heb, hebben jullie nog suggesties ervoor? Vind het nog steeds rommelig en kan het zelf niet altijd volgen... KLIK
Tja,, ik doe na wat men in de vorige map voor heeft gedaan.... Mag ik het toch ook wel eens proberen?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:07 schreef Mindcracker het volgende:
Vind dhr Peter Transport zwaar iritant. Bannen! Overal heeft die een station waarin een trein 2 vakjes rijd en al zijn stations uitgebreid door zon kleintje ergens anders 30 vakjes verderop te zetten.
Verder is het al aardig volgebouwd, heb me maar aangesloten bij iemand en daar beetje mee aant helpen.
De oplossing is vrij simpel als een tegenstander bij "jouw" kolenmijn iets jat moet je even kijken of je ook bij "zijn" komenmijn kunt. zo ja, ministationnetje terugplaatsen en klaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:07 schreef Mindcracker het volgende:
Vind dhr Peter Transport zwaar iritant. Bannen! Overal heeft die een station waarin een trein 2 vakjes rijd en al zijn stations uitgebreid door zon kleintje ergens anders 30 vakjes verderop te zetten.
Verder is het al aardig volgebouwd, heb me maar aangesloten bij iemand en daar beetje mee aant helpen.
Het is weliswaar een beetje kinderachtig, maarja....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De oplossing is vrij simpel als een tegenstander bij "jouw" kolenmijn iets jat moet je even kijken of je ook bij "zijn" komenmijn kunt. zo ja, ministationnetje terugplaatsen en klaar.
De "oorzaak" dat dit kan/gebeurd is de serverinstelling : stationspread: 64quote:Op zondag 7 juni 2009 00:59 schreef Mindcracker het volgende:
Ik zeg niet dat het niet gebruikt mag worden, ik had een aantal posts terug gelezen dat ze het een realistisch wilden houden dus had niet verwacht dat het zo zou gebeuren / gedaan zou worden. Anyway het maakt mij niet zoveel uit ik wacht wel op de volgende restart..
Gevonden in de config, heb ik uitgezet (voor de volgende ronde).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:03 schreef Peter het volgende:
Ik zou substations ook uitzetten
Dan maar met busjes mensen uit het centrum vervoeren naar het station en daar transferren (al ging dat in patch beter dan in ottd).
- CHECK: Stationsbreedte van max 20 is echt meer dan zat.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:56 schreef Mindcracker het volgende:
Ik kom eens even kijken =D.. Heb zelf even door instellingen zitten bladeren die misschien wel goed zijn:
- Stationsbreedte van max 20 is echt meer dan zat.
- Treinen mogen geen bochten van 90 graden maken, alleen keren in stations.
- Terraforming prijzig maken, zodat we niet 1 vlak land krijgen.
- Een beetje concurentie is niet erg dus een map die wat kleiner is, 512 is net iets te klein dus, 512x1025 misschien.
- Realiteit, misschien wat afspraken maken over aantal dingen als terraforming over het hele land, ongeacht wat het kost. En het maken van substations wat ik persoonlijk nog steeds lame vind.
Spoor/stations verdubbelen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef Robier het volgende:
Even een vraagje, ik heb een gigantisch lange rails aangelegd die ongeveer van de ene kant van de 2000x2000 map naar de andere loopt en vervolgens aan beide kanten een RoRo station gemaakt. Er rijden alleen treinen op van iets van 60 wagons lang, maar toch lopen de stations veel te snel vol met passagiers. Ik heb net zo lang treinen gemaakt tot de hele rails ongeveer vol stond van de ene naar de andere kant, maar eigenlijk zou ik willen dat er meer treinen sneller heen en weer zouden rijden.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken, hoe kan ik m'n route efficienter maken?
Oeps, dat was 2048x2048... de config overruled mijn handmatig gekozen 512x1024quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:12 schreef SuperWeber het volgende:
Is een beginmap van meer dan 6 mb normaal?
Maar hoe verdubbel ik m'n spoor op zo'n manier dat er ook echt meer treinen over rijden?quote:
Zal moren even laten zien wat ik gemaakt heb .quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:44 schreef Mr.Jorn. het volgende:
kan je een savegame en/of screenshots geven? Dan kunnen we het je laten zien!
Iemand heeft de grond verlaagd en alles loopt onder jahquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:37 schreef Joery het volgende:
volgens mij gaat 't niet zo goed in de normale fok server...
Een beetje gerepareerd nuquote:Op woensdag 10 juni 2009 00:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Iemand heeft de grond verlaagd en alles loopt onder jah
http://wiki.openttd.org/Signalsquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef Robier het volgende:
Even een vraagje, ik heb een gigantisch lange rails aangelegd die ongeveer van de ene kant van de 2000x2000 map naar de andere loopt en vervolgens aan beide kanten een RoRo station gemaakt. Er rijden alleen treinen op van iets van 60 wagons lang, maar toch lopen de stations veel te snel vol met passagiers. Ik heb net zo lang treinen gemaakt tot de hele rails ongeveer vol stond van de ene naar de andere kant, maar eigenlijk zou ik willen dat er meer treinen sneller heen en weer zouden rijden.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken, hoe kan ik m'n route efficienter maken?
Ik voel 't aan mn water :pquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:53 schreef Peter het volgende:
En ik ben een nazi, staat er in het water,,
Is het ip-adres op te sporen om zo te bannen?
Niet dat ik weet, maar als ie vast zat is dat nu opgelost "dankzij" Windowsupdate...quote:
Ja dat wel, mooie binnenmeren (zonder terraforming maar natuurlijk) Alleen mijn netwerkje van gister is al weer weg (spel liep maar tot 2100) en de plaatsnamen zijn veranderd.quote:
Als Bart terug is van de camping denk ik.quote:
Ik ben weer terug, vanavond eens kijken of ik tijd heb om alles te updaten/nieuwe map enzoquote:Op maandag 15 juni 2009 22:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Als Bart terug is van de camping denk ik.
duurt lang!quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik ben weer terug, vanavond eens kijken of ik tijd heb om alles te updaten/nieuwe map enzo
moet nog berg troep opruimen en tent schoonmaken enzo, dus ik moet ff kijken of ik eraan toekom
Welnee!quote:
Leuke mapquote:
IDD! TOP!quote:
Die was down, maar om kwart voor negen ofzo al weer online. Late post dusquote:
met behoud van savegame?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Die was down, maar om kwart voor negen ofzo al weer online. Late post dus
Er speelt bijna niemand op de Fok!server momenteel, als nou meer mensen daar meespelen wordt het vanzelf weer druk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:28 schreef mickeyD het volgende:
wat is het hier stil, is iedereen al op vakantie ofzo?
Met 20 kB/s upload kun je ook al prima een server hosten hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 01:10 schreef mickeyD het volgende:
jammer dat iedereen het laat afweten.. ik ga eerst op vakantie, dan ff de pc verbouwen, en dan kom ik wel weer gamen..
en eventueel hosten.. mn internetsnelheid gaat per 1 juli toch naar 50mb down en 5 mb up
dus dat wordt er alleen maar beter op :p
Vriendinnen moet je gewoon op de bank zetten met een dvd van grey's anatomy ofzoquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:19 schreef mickeyD het volgende:
jawel, maar ik ben niet alleen in huis, mn vriendin wil ook graag internetten, downloaden enz enz..
snap u?
Iemand had de map onder water laten lopen.quote:
@Bart: Zou je Youri even een officiele waarschuwing kunnen geven?quote:Bart het volgende:[/b]
[..]
Iemand had de map onder water laten lopen.
Bij mij krijgt iedereen nog een kans, voor het geval ze gewoon dom zijn. Daar kunnen ze dan ook niets aan doen. Maar waarschuwing is geweest bij deze, dus als ik het zie dan is het ban.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:12 schreef MaxMark het volgende:
Wat een overkill van die Joery, alleen omdat er iemand anders bij z'n kolen zit
Zo'n persoon moet je gewoon zonder waarschuwing bannen, hoor Bart. Het is common sense dat je niet de boel zo gaat lopen verklooien. Daar moet gewoon iets tegenover staan, in dit geval een ban. Dat is ook meteen een waarschuwing voor de rest, nu lijkt het alsof iedereen de boel maar kan verpesten, omdat ze toch eerst nog een waarschuwing krijgen.
Ik geloof dat deze persoon eerder hetzelfde al uithaalde? zie ook eerder in fit topic?quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Bij mij krijgt iedereen nog een kans, voor het geval ze gewoon dom zijn. Daar kunnen ze dan ook niets aan doen. Maar waarschuwing is geweest bij deze, dus als ik het zie dan is het ban.
Kun je em nog 1x herstarten en dan zonder industryfunding, om te voorkomen dat we weer 30 industrieen op een kluitje krijgen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:22 schreef Bart het volgende:
Nieuwe map, nieuwe kansen! Desert voor de verandering
Die industryfunding stond uit, en toen wilden mensen hem aan hebbenquote:Op donderdag 2 juli 2009 07:46 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Kun je em nog 1x herstarten en dan zonder industryfunding, om te voorkomen dat we weer 30 industrieen op een kluitje krijgen?
Misschien is het ook wel aardig om een keer de station spread wat in te krimpen?
Nice, altijd leuk van die realistische netwerken, krijg je de passagiers een beetje weg met cargodist? Dat was vaak het grote probleem met dest. Als je veel bestemmingen hebt krijg je de passagiers gewoon niet meer weg op sommige stations.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:56 schreef lezut het volgende:
Ik probeer nu een heel netwerk van passagierstreinen te bouwen met cargodist. Moet zeggen dat dat al beter gaat dan met cargodest. Maar blijft toch leuk, Plan T Mat '64 stelletjes bouwen en zien rijden
Je bent te goed.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:16 schreef Bart het volgende:
Nou die joeri mag even de serverregels gaan doorlezen, daar staat precies in wat wel en niet mag. Als ie dit soort acties nog één keer flikt kan ie een ban verwachten.
Hij is er weer...quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:22 schreef Bart het volgende:
En als die Youri weer online is en jullie zien hem onder werktijd, mail me dan even op [foknick].van.lingen [at] alliander.com
Nu helaas niet meer. Zijn bedrijf is inmiddels wel weg.quote:
De reden maakt wel degelijk uit. Als je inlogt op de server, zie je een url naar de serverregels. Als je de moeite had genomen die te lezen, had je in de eerste plaats geweten dat je ongelijk had, en in de tweede plaats dat je gekloot niet gewenst is.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef Joery het volgende:
hmm.. deze thread een tijdje niet gevolgd.
Inderdaad, ik heb zitten kloten. De reden zal jullie misschien ontgaan zijn, maar dat maakt even niet uit.
excuus, zal niet meer gebeuren.
Afschermen van spullen is ook niet toegestaan volgens diezelfde regels. Als iemand dat toch doet, dan wijs je ze op die regels. Als ze niet luisteren, dan kun je mij mailen of het hier aangeven. Maar je gaat niet zelf lopen kutten. Dan verlaag je je gewoon tot hetzelfde niveau. Het oog om oog-tijdperk hebben we hopelijk al achter ons gelaten, we leven toch niet in de rimboe... (ook al hebben we een desert-scenario )quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:40 schreef Joery het volgende:
Bart,
Dank voor de felle reactie, ik begrijp 'm echter wel. Ondanks dat terraforming etc niet gewenst is, en concurrentie is toegestaan, hoop ik dat je even rechtvaardig bent bij andere spelers die hun " spullen " afschermen..
any, geen discussie vanuit mijn kant, was 't gekloot gewoon ook even zat en dacht.. " dat kan ik beter"
Het begint nu een beetje vast te lopenquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:35 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nice, altijd leuk van die realistische netwerken, krijg je de passagiers een beetje weg met cargodist? Dat was vaak het grote probleem met dest. Als je veel bestemmingen hebt krijg je de passagiers gewoon niet meer weg op sommige stations.
Regel 1 bij spelen van TTD voorbij 2050: zet de inflatie zodra je het spel begint al uit...quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:51 schreef lezut het volgende:
[..]
Het begint nu een beetje vast te lopen
Maar ik had beter eerst het hele netwerk aan kunnen leggen, en dan de treinen een beetje organiseren. Ik heb inflatie aanstaan, dus in 2040 kost 1 stukje spoor 3k en mijn treinen verdienen steeds minder
Het was mij niet eens opgevallen, maar inderdaad er ligt kanaal rondom het water dus je kan er zeg maar niet een stukje ophogen voor een bij station...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:42 schreef Joery het volgende:
<nsb modus> afschermen rafinaderij door IK transport </NSB modus>
Er was een maand of 2 terug eens een map, waar ik Smerig Rose Transport had en Zero2Nine en MaGNeT ook een GROOT bedrijf (en met nog anderen wat me ff snel niet tebinnen schiet) waar we de ongeschreven regel hanteerden dat degene die als eerste de industrie bezette em voor zichzelf had. En dan een beetje geven en nemen, zo bouwde ieder zn eigen mooie grote netwerk en sommigen ook samen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:43 schreef Joery het volgende:
PS. is 't niet leuk om met zijn allen een super netwerk aan te leggen onder 1 company name?
in plaats van elkaars goederen van elkaar af te jatten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |