Tof! Ik houd ook wel van dat soort boeken. Laat me weten of het wat isquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:01 schreef Darkestrah het volgende:
Net binnen gekregen, gekocht bij V&A.
[ afbeelding ]
Ga je gang.quote:
Ah, ik ben even terug in The Wasp Factory begonnen. Daar is helaas iets tussen gekomen, hierna maar weer 's oppakken.quote:
The Wasp Factory vond ik aardig, maar niet briljant...ik ben met name een grote fan van zijn scifiquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:01 schreef Quir het volgende:
[..]
Ah, ik ben even terug in The Wasp Factory begonnen. Daar is helaas iets tussen gekomen, hierna maar weer 's oppakken.
Leuke filmquote:
Het verhaal leek mij niet interessant genoeg om het boek te gaan lezen / kopen, vandaarquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:13 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Leuke filmIk lees normaal gesproken eerst het boek voor ik een film zie. Dit is een van de weinige uitzonderingen. Wist niet dat er een boek was
![]()
Boek bijna uit. Heb overigens ook haar andere twee boeken 'The world unseen' (ga die film echt pas kijken als ik het boek uit heb) en 'Despite the falling snow' (film komt voorlopig nog niet (zijn nu aan het filmen geloof ik), dus heb nog voldoende tijd om rustig te lezen).
't is net als de film. Licht en luchtig. Echt een verstand-op-0-boek voor even tussendoor. Maar het is wel vermakelijk. Was eigenlijk alleen op zoek naar 'The world unseen', maar er was een actie met alle drie de boeken, dus ik dacht waarom nietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het verhaal leek mij niet interessant genoeg om het boek te gaan lezen / kopen, vandaar.
Ik heb het twee keer geprobeerd, maar ik kom er gewoon níet doorheen. De film vond ik wel heel mooi, though!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:52 schreef DaMart het volgende:
Vanavond De Eenzaamheid van de Priemgetallen uitgelezen en nu begonnen in:
[ afbeelding ]
Ik vond het een mooi boek. Het is goed geschreven en leest lekker makkelijk weg. De inhoud stemt alleen niet altijd even vrolijkquote:Op zondag 24 mei 2009 09:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb het twee keer geprobeerd, maar ik kom er gewoon níet doorheen. De film vond ik wel heel mooi, though!
Hoe was De eenzaamheid van de priemgetallen? Die wil ik ook nog lezen.
Heb 'Atonement' al heel lang in mijn kast liggen. Ik ben een McEwan liefhebber, maar met dit boek wil het niet lukken. Ben er drie keer aan begonnen, maar kom er niet doorheen. Het begin is zo saai dat ik gewoon niet verder wil lezen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:52 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
* blue_funk zet boek op leeslijstquote:Op zondag 24 mei 2009 09:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik vond het een mooi boek. Het is goed geschreven en leest lekker makkelijk weg. De inhoud stemt alleen niet altijd even vrolijk.
Grappig dat je dat zegt, want dat heb ik dus ook. Toen ik er voor de tweede keer aan begon dacht ik: "Stel je niet aan, dóórlezen!", maar ik kan m'n aandacht er gewoon niet bij houden.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:38 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Heb 'Atonement' al heel lang in mijn kast liggen. Ik ben een McEwan liefhebber, maar met dit boek wil het niet lukken. Ben er drie keer aan begonnen, maar kom er niet doorheen. Het begin is zo saai dat ik gewoon niet verder wil lezen.
Een update:quote:Op zondag 24 mei 2009 09:38 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Heb 'Atonement' al heel lang in mijn kast liggen. Ik ben een McEwan liefhebber, maar met dit boek wil het niet lukken. Ben er drie keer aan begonnen, maar kom er niet doorheen. Het begin is zo saai dat ik gewoon niet verder wil lezen.
Heb de film ook al een tijdje liggen, maar moet van mezelf eerst het boek lezen![]()
Als je hem uit hebt, laat even weten of alleen het begin zo saai is, of dat het hele boek gewoon slaapverwekkend is.
Ik zag 'Space Opera' en werd ineens heel nieuwsgierig. Kun je er misschien iets over vertellen? Wat vind je er van?quote:
Ik heb het net gelezen: goed boek. Maar ik vond vooral de eerste paar hoofdstukken briljant, de rest viel daarna een beetje tegen. Ik denk dat deze roman het uiteindelijk niet gaat halen in mijn jaar top-10. Het is ook allemaal wel erg opgelegd-literair. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar volgens mij is dit typisch een roman waarvan mensen denken: 'Oh! Echte literatuur!' en dat heeft dan te maken, denk ik, met de verknipte hoofdpersonen en de toch wat dik aangezette tragiek. Het is heel ERG allemaal, en als je leest wat de twee hoofdpersonen in hun kindertijd hebben meegemaakt, weet je eigenlijk al dat het nooit meer goed kan komen. Komt het ook niet. En dat vind ik een beetje jammer. Het was leuker geweest, juist in dit boek, als het wél goed was gekomen. Maar ja, dan is het geen literatuur... (denken veel mensen)quote:Op zondag 24 mei 2009 09:31 schreef Viking84 het volgende:
Hoe was De eenzaamheid van de priemgetallen? Die wil ik ook nog lezen.
Gisterenavond heb ik hem uitgelezen. Het begin was inderdaad een beetje moeilijk inkomen, maar naarmate het verhaal vorderde werd dat beter en las het toch wel lekker weg.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:52 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Het was gewoon TE deprimerend, dit boek. En niet op een prettige manier.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik heb het net gelezen: goed boek. Maar ik vond vooral de eerste paar hoofdstukken briljant, de rest viel daarna een beetje tegen. Ik denk dat deze roman het uiteindelijk niet gaat halen in mijn jaar top-10. Het is ook allemaal wel erg opgelegd-literair. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar volgens mij is dit typisch een roman waarvan mensen denken: 'Oh! Echte literatuur!' en dat heeft dan te maken, denk ik, met de verknipte hoofdpersonen en de toch wat dik aangezette tragiek. Het is heel ERG allemaal, en als je leest wat de twee hoofdpersonen in hun kindertijd hebben meegemaakt, weet je eigenlijk al dat het nooit meer goed kan komen. Komt het ook niet. En dat vind ik een beetje jammer. Het was leuker geweest, juist in dit boek, als het wél goed was gekomen. Maar ja, dan is het geen literatuur... (denken veel mensen)
Die is heel erg goed. En vind je van niet, dan heb je 'm ook zo uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:21 schreef DaMart het volgende:
Nu ga ik eens deze leze, nadat ik in TTK wat goede verhalen erover las.
[ afbeelding ]
Waarom kwam je er de eerste twee keer niet doorheen? Niet in de goede stemming ofzo?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:50 schreef Liejannuh het volgende:
Voor de derde keer begonnen in
[ afbeelding ]
Bizar hoe je de eerste 2 keer niet door een boek heen komt en de derde keer juist wel!
Geen idee, ik had steeds na 2 hoofdstukken ofzo het idee dat er nog geen zin was doorgedrongen tot me. Ik moest echt worstelen om verder te komen in het boek. En nu leest het ineens wel heel lekker weg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom kwam je er de eerste twee keer niet doorheen? Niet in de goede stemming ofzo?
Ik ben al 2 keer begonnen in Atonement en ik denk niet dat het me een 3e keer wél gaat lukken (ook al heb ik de film al gezien en weet ik dat het verhaal briljant is).
Ja, dat heb je soms. Ben je aan het 'lezen' en je komt geen bladzijde verder, want om de haverklap realiseer je je dat je helemaal niks hebt onthoudenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:59 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Geen idee, ik had steeds na 2 hoofdstukken ofzo het idee dat er nog geen zin was doorgedrongen tot me. Ik moest echt worstelen om verder te komen in het boek. En nu leest het ineens wel heel lekker weg.
Heb ooit hetzelfde gehad met Jane Eyre. De eerste paar keren moest ik echt worstelen om door de eerste hoofdstukken heen te komen, de laatste keer dat ik het las vond ik het direct geweldig.
Wat wil je precies weten?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:37 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik zag 'Space Opera' en werd ineens heel nieuwsgierig. Kun je er misschien iets over vertellen? Wat vind je er van?
Ik heb ook alles van Irving gelezen en Son of the Circus was absoluut het minste. Ik ben er wel door heen gekomen, maar leuk was het niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb twee zulke boeken liggen van twee schrijvers waar ik alles van gelezen heb behalve net dat ene boek ( Son of the Circus van John Irving en de Kus van Ezau van Meir Shalev ). Ik blijf ze af en toe eens pakken maar echt, met geen mogelijkheid kom ik er doorheen...
zijn oude boeken zijn erg goed inderdaad....A Prayer for Owen Meany...Garp....daarna is het wat mij betreft meer van hetzelfde en boeit het mij gewoon niet zo veel meer...jammer, maar helaas...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Die andere boeken ken ik stuk voor stuk uit mn hoofd, de oude dan.
Volgens mij was Son of The Circus een beetje een overgangsboek naar zijn nieuwere werk waar ik wel weg van ben maar niet zo als van de oude boeken.
Ik blijf het jammer vinden dat ik dr niet doorheen kom.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:55 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond the Fourth Hand ook geweldig.
Maar niets is zo geweldig als Owen Meany en Ciderhouse Rules
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik was nog niet aan een nieuw boek begonnen maar ik kreeg vanochtend heel veel zin om IM van la Palmen nog eens te lezen, dus ik denk dat ik daar dit weekend eens fijn mee ga zitten huilen in de zon.
Ik weet ongeveer wat het genre inhoudt, maar ik denk nog niet een boek te hebben gelezen wat binnen het genre valt. Ik houd sinds kort wel erg van Science Fiction (boeken).quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten?
'Space Opera' is een genre binnen Science Fictiongroots opgezette, speculatieve SciFi, en in de beste gevallen (zoals bij Iain M. Banks) zeer intelligent geschreven...
maar goed, ik ben een liefhebber, en uiteindelijk valt over smaak lastig te twisten...misschien zelf eens iets dergelijks lezen?
Norwegian Wood is nog beter!! misschien wel zijn beste boek, naar mijn bescheiden meningquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:54 schreef Viking84 het volgende:
Net Spoetnikliefde van Murakami uitgelezen. Wat een vreselijk mooi boek!. Ik ga het iedereen die ik tegen kom door de strot duwen!
.
Nu ga ik verder in Norwegian Wood.
Al zijn boeken zijn op zichzelf staand goed te lezen...dit is op zich dus net zo'n goede kennismaking als een ander boek, maar persoonlijk zou ik dan gewoon bij zijn eerste scifi titel beginnen: 'Consider Phlebas'....quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:14 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik weet ongeveer wat het genre inhoudt, maar ik denk nog niet een boek te hebben gelezen wat binnen het genre valt. Ik houd sinds kort wel erg van Science Fiction (boeken).
Je hebt waarschijnlijk meer van de schrijver gelezen? Is dit een goede eerste kennismaking met hem?
Dat kan ik me maar moeilijk voorstellenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:08 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Norwegian Wood is nog beter!! misschien wel zijn beste boek, naar mijn bescheiden mening
Norwegian wood is inderdaad prachtig Vik! Sputnik heb ik niet gelezen. Misschien dinsdag nog maar even halen dan.quote:Op zondag 31 mei 2009 08:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat kan ik me maar moeilijk voorstellen. Dit was zó'n briljant boek, maar dat komt ook doordat ik me erg goed kon identificeren met Sumire.
Ik ga vandaag in Norwegian Wood beginnen (moest gisteren nog even bijkomen van Sputnik) en deze week ga ik even een eigen exemplaar van Sputnik halen
.
Ja ik vind haar ook heel erg. Maar ik kan goed blokken. Dus dat heb ik met haar gedaan.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:27 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik vind haar zo een vreselijk mens die van Rooyen...
Ik kan die boeken niet lezen zonder ze los te zien van haar onsympathieke zelf.
Kheb dr een gelezen, weet niet meer welke, en die heb ik weggelegd.
Getverdemme wat een slecht boek. Moet op zoek naar iets anders, want dit trek ik niet.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:05 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Heb nog nooit iets van haar gelezen. Ben benieuwd.
Nou het scheelde niet veel. Echt álles is weerzinwekkend. De manier van schrijven, het onderwerp de woordkeuze. Volslagen debiel. Hoe een mens zoveel platte onzin in een paar pagina's kan proppen is mij een raadsel. Brrrrrr.quote:
Ik lees serieus waar nog liever een boeketreeksgeval. Die van Kluun heb ik trouwens nog wel uitgelezen. Als strandliteratuur was dat nog wel te doen. Het hoeft van mij ook niet altijd moeilijk en hoogstaand te zijn hoor, maar er zijn fucking grenzen.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind haar net zoiets als Kluun, mensen die nooit lezen lezen hun boeken uit en denken dat ze literaire hoogstandjes gelezen hebben, maar eigenlijk is het dat heul niet, zeg maar...
quote:Op zondag 31 mei 2009 12:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Getverdemme wat een slecht boek. Moet op zoek naar iets anders, want dit trek ik niet.
quote:Op zondag 31 mei 2009 12:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Getverdemme wat een slecht boek. Moet op zoek naar iets anders, want dit trek ik niet.
De Marathon vond ik zo'n beklemmend verhaal. Dat wil ik ook wel weer eens herlezen.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:33 schreef conleche het volgende:
O ja, Stephen King, daar heb ik wel even zin in.
[ afbeelding ]
En dan het 2e verhaal; De Marathon (The long walk).
Ja en het einde heb ik heel vaak overgelezen omdat ik er niet zeker van was of het nu wel of niet goed was. Weet het nog steeds niet!!quote:Op zondag 31 mei 2009 19:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
De Marathon vond ik zo'n beklemmend verhaal. Dat wil ik ook wel weer eens herlezen.
Naast de Gaye biografie lees ik nu als hangmatboek Rosemary's Baby. Gisteren samen met The Boys from Brazil., The Stepford Wives (allemaal van Ira Levin) en Of Mice and Men van John Steinbeck gekocht op een tweedehands boekenmarktje. Voor 4 euro in totaal.
Lekker griezelen in de zon.
Los van het 'een van de beste films aller tijden' gedoe: hoe vond je het boek?quote:
Als je de film hebt gelezen?quote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef No-P het volgende:
Ik lees boeken liever niet als ik de film heb gelezen en het erg goed was. Kan alleen maar tegenvallen. Jeugdboeken waar ik een goede herinnering aan heb lees ik ook niet. Is zonde van die goede herinnering.
Mmm, Murakami? Echt? Ik ben ooit eens begonnen in 'Norwegian wood', maar vond het bijzonder slaapverwekkend en ben er mee gestopt. 'After dark' vond ik wel erg goed. Meer van Murakami heb ik niet gelezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:54 schreef Viking84 het volgende:
Net Spoetnikliefde van Murakami uitgelezen. Wat een vreselijk mooi boek!. Ik ga het iedereen die ik tegen kom door de strot duwen!
.
Nu ga ik verder in Norwegian Wood.
O wow, dat kan ik me dus echt niet voorstellen dat iemand dat slaapverwekkend / saai / niet mooi vindtquote:Op maandag 1 juni 2009 10:07 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Mmm, Murakami? Echt? Ik ben ooit eens begonnen in 'Norwegian wood', maar vond het bijzonder slaapverwekkend en ben er mee gestopt. 'After dark' vond ik wel erg goed. Meer van Murakami heb ik niet gelezen.
* blue_funk schrijft op: 'Norwegian wood' nog eens proberen (misschien was ik er toen ik hem las niet voor in de stemming) en andere Murakami boeken ook maar op de lijst zetten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |