abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:21:59 #51
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69329533
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heerlijk toch! Van de wieg tot het graf in de watten gelegd! Nooit meer zelf na hoeven denken! Geen eigen verantwoordelijkheid! We zijn tenslotte allemaal hulpbehoevende vmbo-paupers.

En wie heeft er nou een baas?
Genuanceerde reactie.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:22:57 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_69329568
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:21 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Genuanceerde reactie.
Men kent Ringo.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:23:46 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69329590
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:15 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Het komt voor dat mensen dat inderdaad niet altijd zelf kunnen.
Toch heeft de "sociale gerechtigheid" het verzorgingsmodel, er toe geleid dat grote groepen structureel buiten de maatschappij werden geplaatst door structurele massawerkeloosheid. In landen waar men dat flink heeft teruggedraaid en gedenivileerd werd is de structurele werkeloosheid verdwenen en het welvaardsniveau veel sterker toegenomen dan in landen waar men vast bleef houden aan dat model.
Maar het is van de extreem linkse partijen nu juist strategie om dit zo te doen, want massawerkeloosheid verzekerd hun van een forse achterban. De sociale voorzieningsontvangers kiezen graag voor een partij die roept dat de uitkeringen omhoog moeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69329603
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:21 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Genuanceerde reactie.
Net zo genuanceerd als het orgineel. Ik denk dat het communisme niet echt in Nederland zal aanslaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:27:08 #55
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69329695
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch heeft de "sociale gerechtigheid" het verzorgingsmodel, er toe geleid dat grote groepen structureel buiten de maatschappij werden geplaatst door structurele massawerkeloosheid. In landen waar men dat flink heeft teruggedraaid en gedenivileerd werd is de structurele werkeloosheid verdwenen en het welvaardsniveau veel sterker toegenomen dan in landen waar men vast bleef houden aan dat model.
Maar het is van de extreem linkse partijen nu juist strategie om dit zo te doen, want massawerkeloosheid verzekerd hun van een forse achterban. De sociale voorzieningsontvangers kiezen graag voor een partij die roept dat de uitkeringen omhoog moeten.
Ik geloofde je bijna.
pi_69329701
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:08 schreef Estranged.Dream het volgende:

[..]

Omdat je met het tegenwoordig minimumloon al nauwelijks kan rondkomen, laat staan sparen?
Wat zou er is mis zijn met een pro-actieve overheid die probeert de mensen te helpen?
Waarom is alles opeens onze "verantwoordelijkheid"?

Ik zou graag hebben dat de overheid van mijn geboorte tot mijn dood zorgde dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over basisdingen zoals: mijn inkomen (geen werk=uitkering), pensioen (bijv. baas betaald via loon, overheid via uitkering), betaalbaarheid opleiding (gratis voor iedereen of gratis al naar gelang inkomen) en zorg (gratis voor iedereen of gratis al naar gelang inkomen) etc.
En wie gaat daar voor betalen, lamzak? (ja mods, knikker het maar weer weg onder het mom van flame bait, maar deze kloon hier maakt het wel erg bont.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:28:47 #57
45206 Pietverdriet
pi_69329739
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:27 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Ik geloofde je bijna.
dat is géén argument, nog getuigt het van enig inzicht in de materie,
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:29:45 #58
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69329764
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En wie gaat daar voor betalen, lamzak? (ja mods, knikker het maar weer weg onder het mom van flame bait, maar deze kloon hier maakt het wel erg bont.
Zij die meedoen.
pi_69329767
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:13 schreef Pheno het volgende:
Dan moet je zorgen dat je boven het minimum loon komt. Er moet toch ergens een wil zijn om beter te presteren? Of wil je dat elke luie donder maar alles kan doen omdat de overheid toch betaalt? Lekker eerlijk dan tov mensen die wel willen werken Wat gebeurt er dan? De mensen die enig verstand hebben emigreren, want die gaan niet voor iedereen zich druk maken. Ja, de mens is egoistisch.

De regering bemoeit zich al met teveel zaken en haalt juist vrij veel verantwoording bij ons weg.
"Een wil om beter te presteren" klinkt altijd zo leuk
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als je aangenomen word om blikjes recht te zetten op een lopende band in een drankfabriek dat je gewoon de blikjes moet rechtzetten, meer of beter presteren is er niet bij, gewoon 8uur staan en naar die band staren en blijkjes rechtzetten, meer is er niet.
Als je er dan jaren werkt en er gaat een operator weg, kun je misschien operator worden alhoewel daar tegenwoordig ook papieren voor nodig zijn.

Het enige wat ik wil zeggen is dat je niet in alle beroepen beter kan presteren al zou je het willen.
Maar er zijn ook mensen die gewoon niet beter kunnen presteren, verdienen die niet een normaal leven?

En over dat de overheid zich volgens jou al teveel met ons bezighoud:
Er zijn ook mensen die een minimumloon hebben omdat ze niet beter kunnen en die geen verstand hebben van pensioensparen levensloopregelingen, belastingregels en voordelen.

Die mensen hebben dan ook nog eens het geld niet om daarvoor iemand te betalen, werken meestal lichamelijk ook nog eens heel hard voor dat minimumloon maar kunnen vanwege dat minimumloon moeilijker extra aanvullende verzekeringen (bovenop de zorgpremie) veroorloven en als ze dan iets krijgen zijn ze dubbel genaaid.

En ja ik heb liever dat er voor die mensen word opgekomen door de overheid dan dat deze mensen de dupe zijn van de gedachte dat ' iedereen dat zelf maar moet kunnen'
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:30:46 #60
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69329791
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat is géén argument, nog getuigt het van enig inzicht in de materie,
Jouw mening vind ik ook geen argument.
pi_69329868
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:29 schreef Estranged.Dream het volgende:
En ja ik heb liever dat er voor die mensen word opgekomen door anderen die daar onder dreiging van geweld toe gedwongen worden dan dat ik dat zelf zou moeten doen
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:43:38 #62
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69330154
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En, zelf de eigen verantwoordelijkheid al in praktijk gebracht. Of vind je nog steeds dat eigen verantwoordelijkheid vooral is iets voor anderen en wijs jij dus nog steeds met je beschuldigende vingertje naar de overheid.
pi_69331098
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:29 schreef Estranged.Dream het volgende:

[..]

"Een wil om beter te presteren" klinkt altijd zo leuk
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als je aangenomen word om blikjes recht te zetten op een lopende band in een drankfabriek dat je gewoon de blikjes moet rechtzetten, meer of beter presteren is er niet bij, gewoon 8uur staan en naar die band staren en blijkjes rechtzetten, meer is er niet.
Als je er dan jaren werkt en er gaat een operator weg, kun je misschien operator worden alhoewel daar tegenwoordig ook papieren voor nodig zijn.

Het enige wat ik wil zeggen is dat je niet in alle beroepen beter kan presteren al zou je het willen.
Maar er zijn ook mensen die gewoon niet beter kunnen presteren, verdienen die niet een normaal leven?

En over dat de overheid zich volgens jou al teveel met ons bezighoud:
Er zijn ook mensen die een minimumloon hebben omdat ze niet beter kunnen en die geen verstand hebben van pensioensparen levensloopregelingen, belastingregels en voordelen.

Die mensen hebben dan ook nog eens het geld niet om daarvoor iemand te betalen, werken meestal lichamelijk ook nog eens heel hard voor dat minimumloon maar kunnen vanwege dat minimumloon moeilijker extra aanvullende verzekeringen (bovenop de zorgpremie) veroorloven en als ze dan iets krijgen zijn ze dubbel genaaid.

En ja ik heb liever dat er voor die mensen word opgekomen door de overheid dan dat deze mensen de dupe zijn van de gedachte dat ' iedereen dat zelf maar moet kunnen'
Het probleem is dat er teveel mensen zijn die te lamlendig zijn, die verneuken het voor de echt moeilijk hebbende mensen. De lamlendigen zijn te herkennen aan sigaretten, bier en elke hun maaltijd bij de cafetaria halen. Want daar hebben ze wel geld voor

Zolang dat soort mensen bestaan heeft je utopie geen zin. Dat haalt verkeerde gevoelens boven bij mensen die wel willen werken.
pi_69331256
goed idee
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:24:59 #65
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_69331328
Ben ik trouwens de enige bij wie er meteen 'zero-sum bellen' gingen rinkelen bij dit idee?
pi_69331331
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:15 schreef Pheno het volgende:
Het probleem is dat er teveel mensen zijn die te lamlendig zijn, die verneuken het voor de echt moeilijk hebbende mensen. De lamlendigen zijn te herkennen aan sigaretten, bier en elke hun maaltijd bij de cafetaria halen. Want daar hebben ze wel geld voor

Zolang dat soort mensen bestaan heeft je utopie geen zin. Dat haalt verkeerde gevoelens boven bij mensen die wel willen werken.
Daar heb je wel een punt in, het systeem moet wel uitzuig-proof ontworpen worden.
Maar dat is juist in een systeem waarbij alles in handen van de overheid is een minder groot probleem.
Uitkering aanvragen vanwege geen werk?
De overheid weet precies waar werk is hoeveel etc, ook geen probleem aangenomen te worden, de overheid is ook de werkgever.

Uitkering vanwege ziekte:
Naar de overheidsdoktor, die kan zien en beslissen wat deze persoon wel en niet kan.
Is het geesterlijk?
Naar de overheidspsycholoog.

En ookal zijn alle banen vervuld er is altijd maatschappelijk nuttig werk te doen:
Afval uit de plantsoenen halen, burgers helpen met klussen, plantsoenen bijhouden (grasmaaien enzo)
zwembaden reinigen, hondenpoep opruimen uit zitweiden en weetikwat niet nog veel meer.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:29:36 #67
45206 Pietverdriet
pi_69331463
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ben ik trouwens de enige bij wie er meteen 'zero-sum bellen' gingen rinkelen bij dit idee?
Geen idee, bij mij ging er een HONK HONK HONK alarm af
pi_69331515
Misschien wel goed als de overheid wat meer te zeggen krijgt na het neo-liberalisme van paars.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:31:32 #69
45206 Pietverdriet
pi_69331533
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:25 schreef Estranged.Dream het volgende:

En ookal zijn alle banen vervuld er is altijd maatschappelijk nuttig werk te doen:
Afval uit de plantsoenen halen, burgers helpen met klussen, plantsoenen bijhouden (grasmaaien enzo)
zwembaden reinigen, hondenpoep opruimen uit zitweiden en weetikwat niet nog veel meer.
Klinkt als

Ook daar was geen werkeloosheid in jouw visie, maar economisch liep het niet zo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:33:21 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_69331585
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee, bij mij ging er een HONK HONK HONK alarm af
pi_69331595
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:31 schreef peye het volgende:
Misschien wel goed als de overheid wat meer te zeggen krijgt na het neo-liberalisme van paars.
Zodat mensen nog dommer/lakser worden? De helft weet al niet hoe ze hun kind moeten opvoeden, want de overheid geeft geen handboek
pi_69331992
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Klinkt als
[ afbeelding ]
Ook daar was geen werkeloosheid in jouw visie, maar economisch liep het niet zo
we moeten wel niet de fout maken een systeem dat we nog niet geimplementeerd hebben en waar nog door mensen over nagedacht word en wat ook nog aangaepast kan worden als er fouten geconstateerd worden te vergelijken met een systeem dat (schijnbaar) niet werkte.

Om het ever over een andere boeg te gooien:
wat hebben mensen nodig?
Onderdak, eten, drinken en enige mate van 'luxe' en zorg,

Om de mensen te eten te geven hebben we boeren nodig.
Hebben we voedsel uit het buitenland nodig dan hebben we niet genoeg boeren.
We moeten het land zo opbouwen dat het voor het grootste gedeelte zelfvoorzienend is.
De dingen die hier niet zijn (zeg eens ijzer ofzo),
Zullen dan uit het buitenland moeten komen, die vragen er geld voor.
Daarvoor moet jou overproductie van goederen en diensten weer aan het buitenland verkocht worden.
Dus investeren in scholing lijkt me geen slecht idee voor deze zaken.
pi_69332088
Uhm, ik wil niet elke dag aardappelen eten hoor, dus dan moeten we volgens jouw visie op veroveringstocht om ook andere gewassen te kunnen verbouwen
pi_69332211
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zodat mensen nog dommer/lakser worden? De helft weet al niet hoe ze hun kind moeten opvoeden, want de overheid geeft geen handboek
Word je dommer en lakser van een overheid die de burger beschermt tegen de vrije markt.
pi_69332318
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:55 schreef peye het volgende:

[..]

Word je dommer en lakser van een overheid die de burger beschermt tegen de vrije markt.
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')