Laten we het op ervaring houden. Bel de gemeente eens op en vraag of je met minimumloon recht het op vrijstelling voor de belastingen. Wedden dat het antwoord nee is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe kom je d'r bij ? Ook werkenden die op het minimum leven hebben recht op dat soort vrijstellingen en maximale toeslagen.
We hebben het toch ook niet over het minimumloon ? Er zijn hele volksstammen die gewoon werken maar wel op het bestaansminimum leven. Die krijgen net zo goed deze toeslagen en kwijtscheldingen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:06 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Laten we het op ervaring houden. Bel de gemeente eens op en vraag of je met minimumloon recht het op vrijstelling voor de belastingen. Wedden dat het antwoord nee is.
Daar had Hukkie het wel over.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:12 schreef gelly het volgende:
[..]
We hebben het toch ook niet over het minimumloon ? Er zijn hele volksstammen die gewoon werken maar wel op het bestaansminimum leven. Die krijgen net zo goed deze toeslagen en kwijtscheldingen.
In die voorzieningen gaat logischerwijs geknipt worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik kies dan voor ontslag. 75% ww en niet werken. of 80% loon en dan werken.
Ja, en ik zeg dat je met een minimumloon ook een inkomen kunt hebben waardoor je op het bestaansminimum leeft en recht hebt op allerhande toeslagen. Hukkie beweerde dat je enkel als uitkeringsgerechtigde daar recht op had. Dat was het punt. Lees nog eens terug als het niet duidelijk is.quote:
Ehh... ja. Ik ken niet zoveel bedrijven die op dit moment méér mensen willen hebben.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:47 schreef Pacmaniac het volgende:
Maar weet je wat het ook is hé..... bij ons hebben ze juist MEER mensen nodig ipv minder . Of gaat deze vlieger alleen op voor probleembedrijven waar het slecht gaat?
Je eerste reactie was op mijn post over minimumloon?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:12 schreef gelly het volgende:
We hebben het toch ook niet over het minimumloon ? Er zijn hele volksstammen die gewoon werken maar wel op het bestaansminimum leven. Die krijgen net zo goed deze toeslagen en kwijtscheldingen.
Nee, dat beweerde ik niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:17 schreef gelly het volgende:
Ja, en ik zeg dat je met een minimumloon ook een inkomen kunt hebben waardoor je op het bestaansminimum leeft en recht hebt op allerhande toeslagen. Hukkie beweerde dat je enkel als uitkeringsgerechtigde daar recht op had. Dat was het punt. Lees nog eens terug als het niet duidelijk is.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:53 schreef Hukkie het volgende:
Vrijstelling van gemeentelijke en waterschapsbelastingen enzo? Nee hoor, die moeten gewoon netjes betaald worden. Huurtoeslag, minimaal. Zorgtoeslag, minimaal.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:06 schreef Hukkie het volgende:
Laten we het op ervaring houden. Bel de gemeente eens op en vraag of je met minimumloon recht het op vrijstelling voor de belastingen. Wedden dat het antwoord nee is.
Dan stel je toch dat je met een minimumloon nooit recht hebt op dezelfde toeslagen als iemand met een uitkering ?quote:
http://www.leeuwarden.nl/(...)g/kwijtschelding.pagquote:Voor wie
Indien u een zodanig netto-inkomen heeft, dat u niet in staat bent de belasting te voldoen, u heeft bijvoorbeeld een uitkering, minimumloon of studiefinanciering, dan kunt u een verzoek om kwijtschelding indienen. Misschien kunt u in aanmerking komen voor gehele of gedeeltelijke kwijtschelding. Of u er voor in aanmerking komt, hangt af van uw uiteindelijke netto-besteedbare inkomen. Daarvoor gelden wettelijke normen. De gemeente verleent alleen kwijtschelding voor de afvalstoffenheffing en de hondenbelasting.
http://www.gemeente.nu/web/Actueel/Artikel.htm?contentid=39267quote:Wet VazaloHet initiatiefwetsvoorstel Wet voorzieningen arbeid en zorg alleenstaande ouders (Wet Vazalo) is op 20 maart 2007 door de Eerste Kamer aangenomen . De Wet Vazalo heeft tot doel de alleenstaande ouder in de gelegenheid te stellen met deeltijdwerk voldoende inkomen te verwerven.
Toeslagen
Alleenstaande ouders kunnen een toeslag krijgen, die door de Belastindienst wordt uitgekeerd. De Vazalo-toeslag bestaat, indien nodig, uit een aanvulling op het eigen inkomen tot 90% van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag en een 'bonus'.
Niet per definitie, maar in de praktijk blijkt gewoon dat je die toeslagen niet krijgt. Wel huur- en zorgtoeslag, maar minimaal. Belastingen moeten gewoon betaald worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:32 schreef gelly het volgende:
Dan stel je toch dat je met een minimumloon nooit recht hebt op dezelfde toeslagen als iemand met een uitkering ?
Tot zover de theorie. 'U kunt een verzoek indienen tot kwijtschelding', 'misschien komt u in aanmerking voor kwijtschelding'. Als je dan gaat bellen, dan krijg je te horen: ' Meneer, doet u geen moeite'.quote:
Ik ken anders genoeg mensen met een baan en geen kinderen die wel kwijtschelding/vermindering krijgen voor bv waterschap belasting.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar in de praktijk blijkt gewoon dat je die toeslagen niet krijgt. Wel huur- en zorgtoeslag, maar minimaal. Belastingen moeten gewoon betaald worden.
[..]
Tot zover de theorie. 'U kunt een verzoek indienen tot kwijtschelding', 'misschien komt u in aanmerking voor kwijtschelding'. Als je dan gaat bellen, dan krijg je te horen: ' Meneer, doet u geen moeite'.
Ik heb het niet over alleenstaande ouders, daar zullen inderdaad vast wel regelingen voor zijn.
Rijke mensen werken er ook gewoon voor hoor, ik snap die hele SP/PvdA/CDA kul niet over lonen en de befaamde 'balkenendenorm', ik vind het eerder knap van de mensen die royaal verdienen dat ze het nog kunnen uithouden hierquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:05 schreef Lambiekje het volgende:
Wat ze moeten in stellen is als men meer dan een xxx bedrag verdient dan MOET je 4 dagen werken en de Werkgever MOET een extra persoon aannemen. En men mag NIET kiezen wel dag er wordt opgenomen.
Noem eens een voorbeeld van een geleide economie die goed functioneerd?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:05 schreef Lambiekje het volgende:
Wat ze moeten in stellen is als men meer dan een xxx bedrag verdient dan MOET je 4 dagen werken en de Werkgever MOET een extra persoon aannemen. En men mag NIET kiezen wel dag er wordt opgenomen.
dat weet ik wel... maar een net aan modelverdiener is 20% een hele klap. Voor een grootverdiener is het is een keer geen kaviaar bij het ontbijt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Rijke mensen werken er ook gewoon voor hoor, ik snap die hele SP/PvdA/CDA kul niet over lonen en de befaamde 'balkenendenorm', ik vind het eerder knap van de mensen die royaal verdienen dat ze het nog kunnen uithouden hier
Nou ja zeg! het zijn toch stelligen van de foute PvdA .. mag ik geen suggesties voor die knakkers doen. PvdA komt toch voor de zwakkeren op. Ben er zelf ook niet happy me als zou men het gaan invoeren.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Wat jij moet doen is je mond houden (er komt toch nooit iets nuttigs uit). Mensen moeten vrij gelaten worden hoeveel/ hoe weinig ze willen werken. Daar heeft de overheid geen zak mee te maken. Als de overheid iets voor werklozen wil doen laat ze dan werken voor uitkering doen + een kleine bonus. We kunnen altijd nog wel iets gaan inpolderen.
Dit is wel een hele makkelijke statement. Rijkere mensen leven ook met hogere maatstaven, ze hebben een hogere hypotheek, hogere verzekeringskosten en dergelijke. Het uitgavenpatroon van een rijk persoon is dus percentueel gezien best vergelijkbaar met een middenstander.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat weet ik wel... maar een net aan modelverdiener is 20% een hele klap. Voor een grootverdiener is het is een keer geen kaviaar bij het ontbijt.
Het is niet mijn eigen idee maar ik praat vanuit PvdA's standpunt.
En vooral je mening blijven geven, het is een vrij land en daar valt dit forum ook onder denk ik zoquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou ja zeg! het zijn toch stelligen van de foute PvdA .. mag ik geen suggesties voor die knakkers doen. PvdA komt toch voor de zwakkeren op. Ben er zelf ook niet happy me als zou men het gaan invoeren.
Waarom niet? Omdat je dan 4 dagen in de week moet gaan werken?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou ja zeg! het zijn toch stelligen van de foute PvdA .. mag ik geen suggesties voor die knakkers doen. PvdA komt toch voor de zwakkeren op. Ben er zelf ook niet happy me als zou men het gaan invoeren.
Simpel gezegd zijn er maar 2 duidelijke gevolgen:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:48 schreef Estranged.Dream het volgende:
Veel mensen hier gaan er van uit dat een 4 daagse werkweek gelijk een achteruitgang in salaris betekend, maar dit heb ik nog niet in de berichten gelezen of heb ik iets gemist?
Als je dat niet zou doen waarom zou je het dan ueberhaupt doen? Omdat je een stijging van je loonkosten wilt?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:48 schreef Estranged.Dream het volgende:
Veel mensen hier gaan er van uit dat een 4 daagse werkweek gelijk een achteruitgang in salaris betekend, maar dit heb ik nog niet in de berichten gelezen of heb ik iets gemist?
Wat denk je zelf? Dat de bedrijven iedereen gelijk in loon laat voor minder uren werk? Dan gaan we dat wel merken in de prijzen van producten en service.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:48 schreef Estranged.Dream het volgende:
Verder mogen ze gelijk wat aan de steeds hoger oplopende pensioensleeftijd gaan doen
Er kalft toch altijd wel ergens 20% vanaf.. ofwel het werknemersalaris, ofwel de omzet van het bedrijf, ofwel ieders koopkracht (door een ophoging van belastingen).quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:48 schreef Estranged.Dream het volgende:
Verder mogen ze gelijk wat aan de steeds hoger oplopende pensioensleeftijd gaan doen
Of een combinatie? de grote/rijke bedrijven mogen het (grotendeels) zelf betalen en de kleine bedrijven worden gesteund door de overheid die dat weer regelt via belastingen op miljonairs en veelverdieners?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:08 schreef JaZekerZ het volgende:
Er kalft toch altijd wel ergens 20% vanaf.. ofwel het werknemersalaris, ofwel de omzet van het bedrijf, ofwel ieders koopkracht (door een ophoging van belastingen).
Nivilering leide in de jaren 70 en 80 tot structurele massawerkeloosheid. De werkeloosheid was zo een groot probleem dat het niet oplosbaar scheen. Door het de-nivileren werd de structurele werkeloosheid in NL opgelost en we kennen alleen nog frictie en conjuncturele werkeloosheid. Dat wil jij weer gaan terugdraaien? Noem eens een land waar Nivilering heeft geleid tot het oplossen van de werkeloosheid?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:15 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Of een combinatie? de grote/rijke bedrijven mogen het (grotendeels) zelf betalen en de kleine bedrijven worden gesteund door de overheid die dat weer regelt via belastingen op miljonairs en veelverdieners?
Ik doe maar een suggestie maar de rijkdom herverdelen hoeft niet voor iedereen even negatief uit te vallen
En jij denkt dat die bedrijven dan hier gaan blijven? of het niet doorberekenen aan de klanten? En dat we het dus alsnog zelf mogen betalen? En die "veelverdieners" blijven in NL, zeker niet als het voor zoiets onzinnigs is?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:15 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Of een combinatie? de grote/rijke bedrijven mogen het (grotendeels) zelf betalen en de kleine bedrijven worden gesteund door de overheid die dat weer regelt via belastingen op miljonairs en veelverdieners?
Ik doe maar een suggestie maar de rijkdom herverdelen hoeft niet voor iedereen even negatief uit te vallen
Nee de uitkeringslurkers zullen heel blij zijn met een herverdeling van rijkdom. Maar één ding, ik neem nog liever al mijn geld op en rijd naar 't buitenland.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:15 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet juist.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Nivilering leide in de jaren 70 en 80 tot structurele massawerkeloosheid. De werkeloosheid was zo een groot probleem dat het niet oplosbaar scheen. Door het de-nivileren werd de structurele werkeloosheid in NL opgelost en we kennen alleen nog frictie en conjuncturele werkeloosheid. Dat wil jij weer gaan terugdraaien? Noem eens een land waar Nivilering heeft geleid tot het oplossen van de werkeloosheid?
Ik geloof zeker in een semi-communistisch systeem.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je gelooft dus nog echt in een semi-communistische samenleving, en dat iedereen daar zoals jij zegt 'het welzijn van de burger/klanten op de 1e plaats hebben en samen een mooi land willen opbouwen waar iedereen leuk kan leven'?
Dan vergeet je toch echt de definitie van mensheid. Hebzucht leidt ons, waarom zouden we anders een carriére ambiëren en onszelf tot de limiet pushen. Hetzelfde zag je in het communistische systeem, zodra alles gegeven is, en er geen persoonlijke verrijking mogelijk is, is er ook totaal geen drijfveer om boven jezelf uit te komen.
En ik vind de huidige samenleving toch ook al aardig mooi, en naar mijn mening hoeven daar echt geen honderden bedrijven voor genationaliseerd te worden, en de topmanagers de laan uitgestuurd te worden. Die mensen dragen de verantwoordelijkheid van het hele bedrijf, zijn dag en nacht bezig met het proberen zo goed mogelijk te presteren, en jij doet ze af als debiele geldwolven.
Ik ben zelf totaal geen welvarend persoon (m.b.t. geld), maar ik vind wél dat die mensen het ook gewoon verdienen, en een ieder die het niet kan/wil heeft maar pech gehad. Minder gestelde mensen, en beter gestelde mensen zul je altijd houden, dat zit nou eenmaal in ons bloed als mens.
Nou, dat wordt een feestquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:09 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Ik geloof zeker in een semi-communistisch systeem.
En mocht het zo zijn dat hebzucht echt bij het merendeel van de mensen de belangrijkste drijfveer is valt daar ook in een communistisch systeem wel een mouw aan te passen
Denk aan 2 staatsbedrijven die elkaar beconcureren voor een vrije dag extra of wat extra geld voor alle werknemers bijvoorbeeld.
Dit zou in principe kunnen werken, alleen zal er heel veel tijd overheen moeten gaan om mensen van vette bonussen en promoties over te kunnen laten gaan naar het systeem door jou genoemd. Er zit namelijk nogal verschil tussen een bonus van 10,000 euro (ik noem maar wat) en een extra vrije dag een keer.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:09 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
En mocht het zo zijn dat hebzucht echt bij het merendeel van de mensen de belangrijkste drijfveer is valt daar ook in een communistisch systeem wel een mouw aan te passen
Denk aan 2 staatsbedrijven die elkaar beconcureren voor een vrije dag extra of wat extra geld voor alle werknemers bijvoorbeeld.
Uitzondering daargelaten uiteraard, ik zou persoonlijk die bonus met plezier opstrijken ten bate van die 500 werknemers. Als ik het niet zou doen zou er wel een andere het voor mij doen. Als die werknemers er uit moesten dan werd dat sowieso al wel gedaan, daar kan ik als manager weinig aan doen.quote:Maar ik ben er trouwens zeker niet van overtuigt dat de mens puur hebzuchtig en egoistisch is.
Waarom? Omdat ik zelf totaal niet zo ben, als ik zie dat een topmanager een gouden handruk krijgt nadat hij vertrekt omdat hij schijnbaar niet goed genoeg is geweest en vantevoren nog eens 500 werknemers heeft ontslagen (die geen gouden handdruk kregen) dan heb ik een extreem gevoel van onrechtvaardigheid.
Niet vanwege dat ik geen milioenen heb en geen gouden handdruk maar vanwege de ongelijkheid die er dan heerst.
Geld word altijd over ruggen van anderen verdiend, maar waarschijnlijk zul je ook niet klagen over een korting van 10% op shirts gemaakt in China i.p.v. een gemaakt in Griekenland ofzo.quote:Dit was natuurlijk sarcastisch bedoeld en geenzins persoonlijk op jou gericht.
Maar dit soort dingen kunnen er bij mij echt niet in hoor.
Geld word over de ruggen van anderen verdient en niet vanwege de prestaties van de manager maar voor hoe weinig en met welke beperkingen hij zijn mensen kan laten werken en voor hoeveel teveel hij producten kan verkopen aan andere mensen.
Das in mijn opinie geen prestatie......
Noem eens een land waar dat functioneerd?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:09 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Ik zou me echt zo slecht voelen als ik die bonus zou aannemen, ik zou liever (als die 500 echt wegmoesten) het geld over hen verdelen zodat ze een steuntje in de rug meekrijgen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Uitzondering daargelaten uiteraard, ik zou persoonlijk die bonus met plezier opstrijken ten bate van die 500 werknemers. Als ik het niet zou doen zou er wel een andere het voor mij doen. Als die werknemers er uit moesten dan werd dat sowieso al wel gedaan, daar kan ik als manager weinig aan doen.
Verder is het natuurlijk zo dat als je van je bedrijf een non-profit organisatie maakt terwijl het beursgenoteerd is, je later wel wordt aangepakt door de aandeelhouders en raad van commissarissen, en ben je alsnog je baan kwijt.
[..]
Geld word altijd over ruggen van anderen verdiend, maar waarschijnlijk zul je ook niet klagen over een korting van 10% op shirts gemaakt in China i.p.v. een gemaakt in Griekenland ofzo.
Dit is misschien wel kwalijk, maar die mensen in China zijn allang blij dát ze werk hebben, en is morele steun door boycotten van die 'geldwinnende coöperaties" meestal niet echt behulpzaam, omdat ze dan helemaal niks meer verdienen.
Joahhh!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:37 schreef Estranged.Dream het volgende:
Dat over die kleren uit China is idd een hele moeilijke:
1 je betaald meer voor mensen die eerlijke lonen hebben maar de mensen in China hebben dan geen werk.
2 je betaald minder voor de Chinese mensen waardoor de Griekse werknemers hun baan verliezen en de Chinezen uitgebuit worden.
Dit is in beide gevallen echt geen goede keuze.
De enige oplossing die ik kan bedenken is als het systeem in alle landen word aangepast om dit soort problemen te voorkomen.
Maar daarvoor is een werldregering nodig die in het belang van het volk werkt.
Simpel antwoord: het is blijkbaar nog nooit goed gedaanquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Noem eens een land waar dat functioneerd?
Nouja dit is wel erg Utopisch, als het uitkomt is er natuurlijk niks mis mee, maar zolang onze economie nog draait op kapitalisme en dus eigenlijk opportunistische handel/ oneerlijke handel, moeten we daar mee leven.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:37 schreef Estranged.Dream het volgende:
Maar ik denk dat mijn keuze zou zijn (als het mogelijk is) om kleding uit eigen land te kopen vanwege het feit dat ik deze dan aan het werk houd en (in de situatie dat dit land semi-communistisch zou zijn) alle geld toch weer terugvloeit in de eigen economie en de overheid beter kan proberen iets aan de situatie in andere landen te doen.
LOLquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:56 schreef Pheno het volgende:
Hybrides zijn nooit wat ze beloven....En ik kan het weten , ik rijd een Prius
Er zijn veel zuinigere auto's dan hybrides. Het nieuwste model mini bijvoorbeeld loopt 1 op 25 ongeveer, en is een Diesel. Deze hybrides worden zwaar overschat, en zijn naar mijn idee meer voor mensen die er waarde aan hechten dat anderen kunnen zien hoe goed ze bezig zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:01 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
LOL
Vond het echt een leuke uitspraak
Maar als ik vragen mag, wat doetie dan niet of wat is er mis mee?
Mocht ik ooit het geld hebben was ik aan een Prius aan het denken, of aan eentje van ECE
Men kan altijd dromen hequote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nouja dit is wel erg Utopisch, als het uitkomt is er natuurlijk niks mis mee, maar zolang onze economie nog draait op kapitalisme en dus eigenlijk opportunistische handel/ oneerlijke handel, moeten we daar mee leven.
Daarom zie ik het nut ook niet echt in om bonussen af te slaan en als een mensenrechten 'moraalridder' (niet op jou bedoeld) door het leven te gaan. Zolang je er niet bij nadenkt en gewoon het leukste shirt koopt voor de beste prijs is het wat mij betreft klaar![]()
Daarnaast gooit een bedrijf nooit 500 mensen eruit zonder reden, elk doel is om te groeien, groeien en nog eens groeien. Het feit dat er dus 500 mensen uit moeten, en dat jij als manager de taak krijgt dit zo efficiënt en met de minste kosten mogelijk te doen dan zou ik die taak wel aannemen. Dat die 500 mensen die baan verliezen is erg genoeg, maar liever hun eruit (dat moesten ze toch al) dan ik eruit en een bonus en vast inkomen aan de kant schuiven.
Jammer maar helaas denk ik dan, in het huidige systeem is het gewoon het recht van de sterkste en meest zelfzuchtigen.
Om de grootste te worden met het ultieme doel marktleider te worden en de prijs te kunnen zetten voor je markt, dit alles om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Waar anders is kapitalisme op gebaseerd?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:07 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Men kan altijd dromen he
Trouwens hoezo moet alles altijd groeien?
Ok dat in een land de nieuwgeborenen ook werk moeten hebben begrijp ik (alhoewel geboorte-regulatie dit kan voorkomen) maar waarom groeien zonder einde?
Nee eigenlijk totaal niet, ik ben sowieso niet echt een sympathiek aangelegen persoon, andere mensen waar ik weinig tot niets mee te maken heb kunnen me in zulke situaties weinig bekommeren. Geld ook voor ontwikkelingshulp en donaties, ik doe aan geen van beiden (behalve kankerfonds e.d.).quote:Dat het in het huidige systeem het recht van de sterkste, zelfzuchtigste en brutaalste is was me bekend.
Maar vreet dat niet aan je? vind je dat niet erg voor die andere mensen die dat niet kunnen?
Die mensen die om hun medemensen geven en graag iedereen gelukkig zien?
Niet op jou bedoeld verder maar ik vraag me af hoe de gedachtegang hierachter is.
Omdat dat nu eenmaal de natuur van de mens is, verbetering te zoeken in wat er is. Een maatschappij waarin alles is zoals het is en die geen stimulans biedt om het beter te krijgen (want goed=goed genoeg) is alleen leefbaar voor mental zombies, lui die zich ingekapseld hebben in hun hoogsteigen wereldje en daar niet meer vandaan willen komen. Ik hoef zo'n maatschappij niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:07 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
Men kan altijd dromen he
Trouwens hoezo moet alles altijd groeien?
Ok dat in een land de nieuwgeborenen ook werk moeten hebben begrijp ik (alhoewel geboorte-regulatie dit kan voorkomen) maar waarom groeien zonder einde?
Je haalt de woorden uit m'n mondquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat dat nu eenmaal de natuur van de mens is, verbetering te zoeken in wat er is. Een maatschappij waarin alles is zoals het is en die geen stimulans biedt om het beter te krijgen (want goed=goed genoeg) is alleen leefbaar voor mental zombies, lui die zich ingekapseld hebben in hun hoogsteigen wereldje en daar niet meer vandaan willen komen. Ik hoef zo'n maatschappij niet.
Aha, grote/rijke bedrijven en mensen moeten nu dus gestraft worden voor het goede budgettaire beleid wat ze zelfs in deze tijd het hoofd redt? Ik zie niet in hoe dit positief is eigenlijk. Ik voorzie dat deze bedrijven en mensen het heil ergens anders gaan zoeken en dan is er geen rijkdom meer om her te verdelen of banen te vervullen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:15 schreef Estranged.Dream het volgende:
[..]
In 1 ding moet ik je wel gelijk geven en dat heb ik iderdaad ook, als het de keuze is ik of een ander (ik zeg maar iets, om de kogel te krijgen, dan toch liever die anderquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee eigenlijk totaal niet, ik ben sowieso niet echt een sympathiek aangelegen persoon, andere mensen waar ik weinig tot niets mee te maken heb kunnen me in zulke situaties weinig bekommeren. Geld ook voor ontwikkelingshulp en donaties, ik doe aan geen van beiden (behalve kankerfonds e.d.).
Ik leef meer met het idee, ik gelukkig, ik blij. Dat de buurman wat minder heeft dan mij zou me een worst wezen, andersom ook trouwens, ook al is hij miljonair dan kan 't me nog niks schelen.
En over je vraag over mijn gedachtegang, tjah, geen idee eigenlijkik voel gewoon niet zoveel om te delen met iets waar ik geen voordeel uit kan slaan.
Daarnaast ben ik heul niet egoïstisch en trakteer ik ook wel op biertjes hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |