Ik vind dit getuigen van een zeer creatieve geest. Hulde voor je denkwijze.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:58 schreef Hoogstaande het volgende:
Oplossing: Ipv nu zijn cd's te kopen, een soortgelijke iets minder goede artiest zoeken, daar wel de cdtjes van kopen, die luisteren en dan wordt je verlangen naar de cdbox veel groter omdat die ene artiest net niet kan tippen aan die Devin en daarom superblij zijn met je aankoop van de luxe cdbox als die uit is![]()
Ik doe dat zelf altijd zo namelijkquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:01 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik vind dit getuigen van een zeer creatieve geest. Hulde voor je denkwijze.![]()
Echter is Devin als artiest zó uniek dat ik echt niemand kan bedenken die als 'soortgelijk' aangemerkt kan worden.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik wilde met die tweede foto een voorbeeld geven van een dure en hoogwaardige cd speler. Dat er toevallig ook SACD's in kunnen is niet relevant. Ik weet niet eens 100% zeker of deze speler gewone cd's leest of alleen SACD maar dat is, nogmaals, niet relevant. Het was maar een indicatie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:59 schreef fart het volgende:
[..]
Je bedoelt dus het verschil tussen SACD en CD? Zal er ongetwijfeld zijn. Maar ik ben wel benieuwd naar de linkjes die aantonen dat de cd-speler niet uitmaakt voor het geluidskwaliteit.
/Edit: Ah, thnx Solyaris
Ik heb zelf dit ding gehad:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:03 schreef sinadO het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik wilde met die tweede foto een voorbeeld geven van een dure en hoogwaardige cd speler. Dat er toevallig ook SACD's in kunnen is niet relevant. Ik weet niet eens 100% zeker of deze speler gewone cd's leest of alleen SACD maar dat is, nogmaals, niet relevant. Het was maar een indicatie.
Blijkbaar vind je het zo'n goede artiest, dan is het toch niet erg om alvast ff een cd'tje aan te schaffen en later de box te kopen?quote:
quote:
Het zijn 4 cd's.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:34 schreef Rasher het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je het zo'n goede artiest, dan is het toch niet erg om alvast ff een cd'tje aan te schaffen en later de box te kopen?
Ja, het zijn idd vier cd's. Vier x 12 euro = 48 euro. Als ik dan ook nog die box moet kopen die waarschijnlijk 50 of 60 euro kost...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het zijn 4 cd's.
Maar ik zou het allicht ook doen. Vervolgens de box kopen als het de moeite waard is en de losse cd's weggeven als cadeautje ofzo. Altijd handig om wat cadeaus achter de hand te hebben voor onverwachte verjaardagen.
En als je voor die 4 cd's een ander doel kunt vinden, bespaar je dan weer geld. Ik geef mensen graag muziek voor hun verjaardag. Als ik dan deze cd's zou kopen en later zou weggeven, zou ik dus ook weer 4 keer de prijs van een cd besparen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ja, het zijn idd vier cd's. Vier x 12 euro = 48 euro. Als ik dan ook nog die box moet kopen die waarschijnlijk 50 of 60 euro kost...
Ik snap je, alleen ben ik qua muzieksmaak de 'afwijkende' in mijn kennissenkring...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En als je voor die 4 cd's een ander doel kunt vinden, bespaar je dan weer geld. Ik geef mensen graag muziek voor hun verjaardag. Als ik dan deze cd's zou kopen en later zou weggeven, zou ik dus ook weer 4 keer de prijs van een cd besparen.
Nieuwe vrienden zoeken of ze een beetje smaak bijbrengen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:05 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik snap je, alleen ben ik qua muzieksmaak de 'afwijkende' in mijn kennissenkring...
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijkenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:05 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik snap je, alleen ben ik qua muzieksmaak de 'afwijkende' in mijn kennissenkring...
Niemand heeft jou gedwongen die cd's te kopen, dat heb je helemaal zelf gedaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:09 schreef Pacifico het volgende:
CD kopen...
CD
Je wilt graag opgelicht worden door de maatschappij die dit uitbrengt? Dat hebben ze al die jaren gedaan, en ons uitgebuit voor, wat koste ookalweer een CD? fl. 42,95,- ?
Dit rechtvaardigd het downloaden heden ten dage, we pakken nu terug wat zij van ons hebben afgepakt: geld.
"De maatschappij, dat ben jij"quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:09 schreef Pacifico het volgende:
CD kopen...
CD
Je wilt graag opgelicht worden door de maatschappij die dit uitbrengt? Dat hebben ze al die jaren gedaan, en ons uitgebuit voor, wat koste ookalweer een CD? fl. 42,95,- ?
Dit rechtvaardigd het downloaden heden ten dage, we pakken nu terug wat zij van ons hebben afgepakt: geld.
Jij koopt cd's ook echt voor 43 gulden en/of het equivalent daarvan in euro's? Dan láát je je naaien en verdien je niet beter. Ki kost mij 12 euro, dus een gulden of 26.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:09 schreef Pacifico het volgende:
CD kopen...
CD
Dat rechtvaardigd oplichting nog niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Niemand heeft jou gedwongen die cd's te kopen, dat heb je helemaal zelf gedaan.
Neuh, dat waren toen de actuele prijzen. Bovendien hadden mensen geen keus, of je kocht een CD, of je kocht het niet. Indien wel, dan werd je genaaid, oftewel je werd voor het blok gezet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef sinadO het volgende:
[..]
Jij koopt cd's ook echt voor 43 gulden en/of het equivalent daarvan in euro's? Dan láát je je naaien en verdien je niet beter. Ki kost mij 12 euro, dus een gulden of 26.
Toen? Wanneer is toen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:16 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Neuh, dat waren toen de actuele prijzen. Bovendien hadden mensen geen keus, of je kocht een CD, of je kocht het niet. Indien wel, dan werd je genaaid, oftewel je werd voor het blok gezet.
Ah, zo. Lastige situatiequote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ja, het zijn idd vier cd's. Vier x 12 euro = 48 euro. Als ik dan ook nog die box moet kopen die waarschijnlijk 50 of 60 euro kost...
Met oplichting heeft het dan ook niks te maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigd oplichting nog niet.
Nee? Hoe noem je het dan? Als de massaproductie van een CD zelf op een paar centen in die tijd neerkwam? En er dan het 1000-voudige voor gaan vragen? En de koper geen keus heeft, omdat dit zowat de enige geluidsdrager was in die tijd wat voor handen was? Productie van vinyl was immers gestopt, en cassettebandjes waren er niet in overvloed, en de kwaliteit ervan bagger?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Met oplichting heeft het dan ook niks te maken.
Dat zit al bij die prijs in.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zou het in jouw geval afzetting noemen.
En je vergeet bij de kostprijs nog een aantal zaken. Muziek moet ingespeeld worden in een professionele studio, afgemixt door professionele producers, promotie, distributie, detailhandel, noem maar op.
Die berekening zou ik graag eens zien.quote:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=kosten++cd+productie&meta=quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die berekening zou ik graag eens zien.
aansluiten via usbquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:30 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik heb zo'n kleine netbook, daar kan je volgens mij helemaal niets aan DIY'en.
Je ziet, dat gaat hem echt niet worden.
Devin heeft zelf een studio en is producer. Promotie gaat via z'n site en verkoop ook voor een groot deelquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zou het in jouw geval afzetting noemen.
En je vergeet bij de kostprijs nog een aantal zaken. Muziek moet ingespeeld worden in een professionele studio, afgemixt door professionele producers, promotie, distributie, detailhandel, noem maar op.
Devin is geniaal en ik gun het hem gewoon veel geld te verdienen met zijn muziek. Maar ik koop een cd maar één keer.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:46 schreef napalmpje het volgende:
[..]
Devin heeft zelf een studio en is producer. Promotie gaat via z'n site en verkoop ook voor een groot deel
Daarom.. maar zoveel geld verdient hij niet denk ik. Maar als je je klanten gesigneerde kerstkaarten stuurt dan ben je sowieso al coolquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:52 schreef sinadO het volgende:
[..]
Devin is geniaal en ik gun het hem gewoon veel geld te verdienen met zijn muziek. Maar ik koop een cd maar één keer.
Met alle respect maar een topic lezen is ook een kunst he?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:37 schreef Serendipity. het volgende:
Brand die cd als een audio-cd en niet als een data-cd. Het speelt dan overal af.
Meer dan 80 posts, geen interessante onderwerp en jij verwacht dat ik het hele topic doorlees?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:45 schreef sinadO het volgende:
[..]
Met alle respect maar een topic lezen is ook een kunst he?
Wel interessant genoeg om te posten toch?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:59 schreef Serendipity. het volgende:
[..]
Meer dan 80 posts, geen interessante onderwerp en jij verwacht dat ik het hele topic doorlees?.
Als het nou nog grappig was...quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:10 schreef banaantjeEE het volgende:
Waar jij allemaal bij stil staat, ongelofelijk.
DILLEMA DILLEMA ZEG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |