jaquote:Op maandag 8 juni 2009 18:27 schreef teigan het volgende:
O ja, moblo, kan het zijn dat ik nog geen pm heb?
Wat wil je dan nog meer bereiken met een workout?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:44 schreef Droeke het volgende:
Mijn ervaring met pilates is dat het wel lekker is om te doen, maar ik persoonlijk boek er weinig resultaat mee. Maar ik denk dat als andere sporten geen optie zijn, het een goede workout kan betekenen (en inderdaad: het is echt HEEL goed voor je buikspieren en het maakt je lenig).
Heel offtopic: Ik doe sociaal-wetenschappelijk onderzoek, en moet erg snel mijn proefschrift afhebben (binnen 4 weken), dus bij deze schop ik mezelf weer terug naar mijn werk... hahaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:04 schreef rene90 het volgende:
Wel een beetje uiteraard, heb me goed voor laten lichten en zelf goed gekeken naar hoe het nou in elkaar steekt zo een onderzoek, welke controle en veiligheid er bijvoorbeeld is. Als je het middel krijgt heb je 24/7 hartbewaking bijvoorbeeld wat positief is, en er is altijd een zuster aanwezig.
Wat onderzoek jij?
Ik wil vooral gewicht verliezen op dit momentquote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat wil je dan nog meer bereiken met een workout?
Dingen om jezelf mee te belonen? Schoenen/laarzen, mooie tas, sieraad, luchtje?
Ik heb er nooit zo'n moeite mee om iets leuks voor mezelf te bedenken
Truequote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:30 schreef Droeke het volgende:
Ik wil vooral gewicht verliezen op dit momentEn dat lukt mij niet goed genoeg met pilates...
Ik vind Pilates geweldig! Je krijgt echt mooie spieren overal, m.n. buik en taille en het is relaxed om te doen, geen spierpijn. Maar ik snap Droeke ook wel hoor want voor echte vetverbranding/conditieverbetering zou je er cardio naast moeten doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:37 schreef Mejuffrouw het volgende:
Maar idd is pilates wat. Heeft er iemand goede ervaringen mee?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:05 schreef Chell het volgende:
*gluurt ook weer eens om een hoekje*
Erg lang geleden!
67,9 was ook mijn score vanochtendquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:57 schreef freecell het volgende:
Hey, mijn vreemde 2 kilo is er weer af
Heel raar! Zomaar ineens was ik weer 70, echt anderhalve week en zomaar ineens is het er nu in twee dagen weer af naar 67,9
Snapnietmeer!
Je mag best binnenkomen hoorquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:05 schreef Chell het volgende:
*gluurt ook weer eens om een hoekje*
Erg lang geleden!
quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
als ik gewicht zou verliezen door uitslapen zou ik inmiddels ondergewicht hebben
Ik eet verder wel goed hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 08:43 schreef rene90 het volgende:
Als je per dag weegt is het totaal onnauwkeurig, weeg morgen weer, dan is die 1.0 kilo eraf opeens 0.7 geworden ofzo. Gewoon wekelijks voor een goed beeld. En als je stofwisseling heel traag gaat moet je gewoon 8 uur een klein ontbijtje eten, dan om de drie uur iets zodat het op gang blijft.
No offence, maar als je dat uberhaupt denkt, waarom lijn je dan? Om strakker/slanker te worden, of om meer te kunnen eten?quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:17 schreef teigan het volgende:
En het is ook zo een valkuil, denken dat je wel weer wat extra kan pakken, want er is weer wat af.
En zelf kan je ook wel een redelijke inschatting maken wanneer je goed hebt gegeten en wanneer nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:17 schreef teigan het volgende:
Ik merk meestal dat ongezond eten er pas een paar dagen later aan zit, niet gelijk de dag erna. Eet je een keer wat te zout, dan houd je weer vocht vast.
En het is ook zo een valkuil, denken dat je wel weer wat extra kan pakken, want er is weer wat af.
Ik had nooit gedacht dat ik het zelf zo overtuigd zou zeggen, maar 1 keer in de week is meer dan voldoende. Luister ook naar je lijf, je merkt zelf wel als je een paar dagen veel minder plast, dat je dus te weinig drinkt en misschien vocht vasthoudt en dergelijke.
Toevallig zag ik gister een stukje van een programma op rtl 4 ofzo na dat SOS sonja gezeik. Moesten van die volle vrouwen sporten, en dan mochten ze een lekkernij waar ze helemaal verzot op waren, dus een stuk pizza of bakje ijs. Dan denk ik tja, als je het zo gaat compenseren wijzigt je eetpatroon niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
No offence, maar als je dat uberhaupt denkt, waarom lijn je dan? Om strakker/slanker te worden, of om meer te kunnen eten?
Als ik wat kwijt ben is mijn gedachte juist: yesss.. nu doorzetten!en niet ' oh, nu kan ik weer wat (lekkers/meer) eten.. want da's gewoon niet slim
ik vind afvallen soms nog steeds eng...quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
No offence, maar als je dat uberhaupt denkt, waarom lijn je dan? Om strakker/slanker te worden, of om meer te kunnen eten?
Als ik wat kwijt ben is mijn gedachte juist: yesss.. nu doorzetten!en niet ' oh, nu kan ik weer wat (lekkers/meer) eten.. want da's gewoon niet slim
indeed...quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:28 schreef rene90 het volgende:
[..]
Toevallig zag ik gister een stukje van een programma op rtl 4 ofzo na dat SOS sonja gezeik. Moesten van die volle vrouwen sporten, en dan mochten ze een lekkernij waar ze helemaal verzot op waren, dus een stuk pizza of bakje ijs. Dan denk ik tja, als je het zo gaat compenseren wijzigt je eetpatroon niet.
maar waarom maak je het dan niet leuk?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:00 schreef teigan het volgende:
[..]
ik vind afvallen soms nog steeds eng...![]()
En met iets extra's zit het bij mij soms al in net iets ander broodbeleg ipv de standaard slanke dingen.. En dan is het nog niet eens perse ongezond, maar juist doordat ik dan weer eens bv. pasta op mijn brood pak, en de dag erna weer een kilo omhoog schommel raak ik er heel gedemotiveerd door, terwijl het dus eigenlijk de normale schommelingen van je lichaam zijn, en niet eens altijd wat te maken hebben met hoeveel je de dag ervoor eet..
dat zou het wel moeten zijn, maar het komt nog steeds in de knoop met hoe ik mijzelf zie. Net alsof ik geen normaal gewicht mag hebben. En dat punt blijft nu al een tijdje hangen... Ik ga er vanuit dat het straks wel weer verder gaat, mijn eerste volle jaar in het onderwijs is in dat opzicht heel erg nuttig geweest voor het verbeteren van mijn zelfbeeld, maar tot die tijd moet ik het wel constant zien te houden en niet omhoog gaan schieten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
indeed...
[..]
maar waarom maak je het dan niet leuk?
het idee dat je straks op een gezond gewicht zit is hopelijk genoeg motivatie?
Goed! Druk! Allemaal leuke dingen, veel foto's! Allemaal fijnquote:
*hupst binnen*quote:
Haha, nou, ik sport wel degelijk zoveel zodat ik mijn gewenste eetpatroon een beetje kan volhouden zonder aan te komenquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe dom/naief kan je zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:37 schreef Chell het volgende:
@teigan: voor mij werkt dat echt. Sowieso, ik ben nu 6 kilo lichter, sommige broeken zakken af, ik voel me beter. Dat is goed en daar mag ik trots op zijn. Als ik nu continu denk "maar eigenlijk moet ik er nog bijna 17....en dus is die 6 maar een druppel op de gloeiende plaat" dan weet ik zeker dat de moed me in de schoenen zakt![]()
Daarom doe ik ook niet aan een streefgewicht wat bijvoorbeeld in de categorie 'gezond' valt. Dan zou ik terug moeten naar 68 en dat heb ik denk ik sinds mijn 18e al niet meer gewogen
Als ik die 80 haal en het gaat goed, kan ik altijd nog verder kijken. Ik denk dat het belangrijk is om haalbare doelen te stellen. Binnen no time een slanke den worden, gaat heus niet gebeuren![]()
Collega van mij heeft als streven dat ze op 1 januari 60 kilo afgevallen wil zijn. Yeah right, 10 kilo per maand....
Smart thinkingquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:37 schreef Chell het volgende:
Daarom doe ik ook niet aan een streefgewicht wat bijvoorbeeld in de categorie 'gezond' valt. Dan zou ik terug moeten naar 68 en dat heb ik denk ik sinds mijn 18e al niet meer gewogen
Als ik die 80 haal en het gaat goed, kan ik altijd nog verder kijken. Ik denk dat het belangrijk is om haalbare doelen te stellen. Binnen no time een slanke den worden, gaat heus niet gebeuren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |