heb ik ook een keer binnen gehad. 2 op 1 dag. Dacht eerst dat het zo'n koninginenwesp was.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Komt net mijn kamer invliegen. Zit nu gevangen tussen dakraam en schuifgordijn..
En nu?
Foto wesp + aansteker voor maatvergelijking erbij.
[ afbeelding ]
(vraag voor kenners: is dit een wesp of iets anders?)
50%quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als ik m laat gaan, hoe groot is de kans dat ie morgen weer mn kamer invliegt?
Telt een CD spindel deksel en een donkere tuintafel ook?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:16 schreef FastFox91 het volgende:
Dump het beest in een plastic doorschijnend beker, op een zwarte doek, in de zon.De natuur doet de rest.
Gewoon een hor plaatsenquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
erg bemoedigend dit
/houdt komende zomer het huis potdicht
Als het maar doodgaat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Telt een CD spindel deksel en een donkere tuintafel ook?
Geef 'm dan gewoon een mep, waarom moet dat beest lang lijden als ie toch dood moet?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:16 schreef FastFox91 het volgende:
Dump het beest in een plastic doorschijnend beker, op een zwarte doek, in de zon.De natuur doet de rest.
inderdaad, maar ik denk dat ik hem ga vrijlaten een stuk uit de buurt. Ik weet niet maar doden vind ik niets. Heb mijn vriendin net gesproken en het eerste wat ze zei was doodmakenquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:28 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Geef 'm dan gewoon een mep, waarom moet dat beest lang lijden als ie toch dood moet?
Oh God, iemand die denkt dat de Natuur een disneyfilm is. Klagen dat natuur in een natuurgebied steekt en prikt. Lazer op, mens mag worden opgevreten door wilde beesten op haar volgende vakantie.quote:
Hoornaars zijn niet agressief., gewoon vrijlatenquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
inderdaad, maar ik denk dat ik hem ga vrijlaten een stuk uit de buurt. Ik weet niet maar doden vind ik niets. Heb mijn vriendin net gesproken en het eerste wat ze zei was doodmakenhaha dus misschien gaat zij de rituele slachting doen. Ik stem vooralsnog voor vrijlating
quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
Heb hem toestraks vrijgelatenHij bleef eventjes zitten en vloog vervolgens vrolijk weg.
Volgens mij ben je dan gelijk zwanger gast.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:10 schreef Skazminko het volgende:
Steken die dingen ook?
je knijpkat?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:31 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Kut beesten,
lag vandaag op me nest, oogjes dicht, ontbloot bovenlichaam en opeens voel ik iets op me rug en van dat 'fladderende' geluid (van de vleugels). Was er een kreupele hommel op me geland. Schrok me kapot!
Dus toen heb ik maar mijn grote vrind erbij gehaald.
[ afbeelding ]
(Vliegenmepper helpt niet tegen die beesten)
Ja duts (in dat filmpje: 'Ja er was wel een lint, maar dat lag op de grond, en het informatieblaadje wat er hing stelde ook niet zoveel voor en aan de andere kant hing niks meer, dus ja dan loop je toch door'quote:
Dat was dan dus geen vlieg meer, maar een loop...quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:18 schreef Agorias het volgende:
toen ik nog jong was ging ik op vakantie altijd vliegen vangen, dan trok ik hun vleugels eraf en toen liet ik ze op mijn hand lopen enzo en op me schouderwaren echt mijn vriendjes
. dat kriebelde echt keilekker
![]()
Nee, dan loop je door en ga je achteraf klagen dat je gestoken bent.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:04 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ja duts (in dat filmpje: 'Ja er was wel een lint, maar dat lag op de grond, en het informatieblaadje wat er hing stelde ook niet zoveel voor en aan de andere kant hing niks meer, dus ja dan loop je toch door'![]()
Als je al een lint ziet liggen (ok ook al lag het dan op de grond) en er een informatieblad hangt over die beesten met de waarschuwing dat je niet door moet lopen, en er vooraan bij het natuurgebied ook al zo'n blad hing, dan krab je jezelf toch even op je hoofd voordat je gewoon doorloopt![]()
Moet staatbosbeheer dan doen dan, een keiharde toeter laten afgaan op het moment dat je TOCH doorloopt?
In dit topic zegt de een van wel en de ander van niet.quote:
Hoornaars steken wel, maar schijnt niet (veel) pijnlijker te zijn dan een normale wespensteek. Bovendien zijn hoornaars minder aggresief dan hun normale soortgenoten.quote:
Iewl! Als ik zo'n bijtje was en je ziet al je vrienden uiteengetrokken worden, dan vlieg je toch lekker weg? Fuck die honing.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:00 schreef LENUS het volgende:
OMG hornets. Ik moet dan gelijk aan het volgende filmpje denken, 30 hornets die een heel nest gewone bijen afslacht voor honing.
Ahh dat is leuk! En natuurlijk een minihalsbandje om met een mini-naamplaatje en een mini-bel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:05 schreef Bob-B het volgende:
Volgende keer in de vriezer leggen, wachten tot hij hard is (de hornaar). Dan met visdraad een touwtje om z'n middel maken en wat extra los touw ernaast. Einde vasthouden. Bevroren apparaat in het zonnetje leggen, laten ontdooien, beest gaat weer bewegen en jij kan hem uitlaten aan het touwtje.
We must save the bees!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:00 schreef LENUS het volgende:
OMG hornets. Ik moet dan gelijk aan het volgende filmpje denken, 30 hornets die een heel nest gewone bijen afslacht voor honing.
Hoornaars steken modderfokking hardquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoornaars steken toch niet? Of wel?
Urban legend. Volgens wikipedia heb je daar 500 tot 1000 steken voor nodig. Als je een nest aanvalt krijg je 10% van het nest achter je aan. Een nest hornaars bestaat uit ongeveer 1000 van die apparaten. Inderdaad, je moet dus de pech hebben (of zo legendarisch dom zijn; in dat geval darwin waardig) om tot 10 van die nesten tegelijk aan te vallen om genoeg gestoken te worden om eraan kapot te gaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:34 schreef Alpine69 het volgende:
Die had ik laatst ook een op m'n kamer ineensIk schrok me de driedubbele zenuwtering.
![]()
Hij wilde naar buiten door 't raam dus hij was de hele tijd tegen 't raam aan het zoemen, en ik moest dus dat raam open doen, en die hendel was iets van 30cm van dat beest vandaan.... Ik kneep 'm flink, maar 't was wel gelukt![]()
Had trouwens gehoord dat zo'n beest, of 'n groepje van die beesten, 'n koe dood konden steken. Maar dat weet ik niet zeker, had 't iemand horen zeggen in ieder geval.
Fijn om te horen, scheelt me weer 'n mogelijke vroegtijdige doodquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Urban legend. Volgens wikipedia heb je daar 500 tot 1000 steken voor nodig. Als je een nest aanvalt krijg je 10% van het nest achter je aan. Een nest hornaars bestaat uit ongeveer 1000 van die apparaten. Inderdaad, je moet dus de pech hebben (of zo legendarisch dom zijn; in dat geval darwin waardig) om tot 10 van die nesten tegelijk aan te vallen om genoeg gestoken te worden om eraan kapot te gaan.
Conclusie: broodje aap verhaal.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:35 schreef 1983scarface het volgende:
Ik haal grote beesten door de stofzuiger
Ik haal de stofzuiger door grote beesten!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:35 schreef 1983scarface het volgende:
Ik haal grote beesten door de stofzuiger
Bron?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:14 schreef SiGNe het volgende:
Hoornaar waarschijnlijk, die kanje overigens eigenlijk beter doodmaken als ze in je huis zijn geweest en voedsel hebben gevonden, anders vliegen ze terug nar hun nest en halen hun vriendjes erbij.
Je gaat er gemakshalve maar even van uit dat zo'n hoornaar maar 1x steekt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Urban legend. Volgens wikipedia heb je daar 500 tot 1000 steken voor nodig. Als je een nest aanvalt krijg je 10% van het nest achter je aan. Een nest hornaars bestaat uit ongeveer 1000 van die apparaten. Inderdaad, je moet dus de pech hebben (of zo legendarisch dom zijn; in dat geval darwin waardig) om tot 10 van die nesten tegelijk aan te vallen om genoeg gestoken te worden om eraan kapot te gaan.
Conclusie: broodje aap verhaal.
net zoals een bij?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je gaat er gemakshalve maar even van uit dat zo'n hoornaar maar 1x steekt?
Bij een hoornaar gaat net als bij de wesp de angel er niet uit bij het steken. Bij een bij wel, waardoor hij dood gaat.quote:
Ze verdedigen hun nest wel, maar ze zijn niet erg agressief. Vorig jaar zat er bij m'n ouders ergens een nest. Wel mooi om te zien hoe ze op andere insecten jagen, erg weinig last van wespen gehad die zomer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |