Bij mijn weten is het nog altijd 'houd' in plaats van 'hou'.quote:Hou afstand.
Daar kun je mee thuis komen.
Dus omdat het uitspreken niet snel genoeg gaat, veranderen we maar de spelling....quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:07 schreef Schokbreker het volgende:
Onterechte klacht.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/397
Dank u.quote:Oja, het is überhaupt.
Hoezo?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:24 schreef Zuunigerd het volgende:
Het is wel de verpaupering van de taal, als "hou" tegenwoordig ook wordt geaccepteerd.
Wat is jouw punt nou weer?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:22 schreef IHVK het volgende:
Nou stoer hoor dat jullie weten dat het DRIP heet.
Allemaal een lolly kado.
Ik spreek het uit als "hou", maar ik spel het als "houd". Sommige medeklinkers worden niet uitgesproken, maar om ze dan helemaal te schrappen vind ik wel heel gemakzuchtig.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoezo?
Talen zijn dynamisch ze veranderen constant. Of ze jij altijd. Ik HOUTTT van jou.
quote:
Da's dom zeg dat ze de Z vergeten zijn!!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:13 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik zag net ergens op zo'n bord Einhoven staan![]()
![]()
einz
Dank voor de info. Allemaal trouwens.quote:
Neuh, dat zou niet tof zijn. Ik ben een waardig verliezer.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:36 schreef donroyco het volgende:
TS durft zich hier niet meer te vertonen..
Dat laatste klopt, maar normaal gesproken controleer ik altijd mijn posts voor ik ze plaats.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:31 schreef Levolution het volgende:
TS deed ontzettend zijn best om de OP zonder spelfouten te doen maar plaatste voor de zekerheid subklacht 2
Serieus? Je bedoelt die dingen die TS 'hele grote matrixborden' noemt?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef speedy_kevin het volgende:
Heeft iemand al vermeld dat zoiets een DRIP heet?
Eigenlijk hetzelfde, luiheid wordt beloond....quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:56 schreef danos het volgende:
Rij met je hart, is ook al zo'n domme spelvout
Op die oldschool-reclameplakdingen billboards langs de snelweg staat wel gewoon 'houd'.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:15 schreef kurk_droog het volgende:
Die D laten ze weg omdat je op de snelweg zit. Hoe korter hoe beter dus!
Jij bent gewoon jaloers omdat je het zelf niet wistquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:22 schreef IHVK het volgende:
Nou stoer hoor dat jullie weten dat het DRIP heet.
Allemaal een lolly kado.
Maar bij 'Ik hou van jou' is er geen sprake van gebiedende wijs.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoezo?
Talen zijn dynamisch ze veranderen constant. Of ze jij altijd. Ik HOUTTT van jou.
Wist je trouwens al dat het een DRIP heet?quote:Op maandag 25 mei 2009 10:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar bij 'Ik hou van jou' is er geen sprake van gebiedende wijs.
Bij 'Hou afstand' of 'Houd afstand' wel.
Vroeger schreef men gebiedende wijs zelfs met een (d)t: 'Houdt afstand!'
Dat dus. Maar blijkbaar is afstand houden vrijwilligquote:Op maandag 25 mei 2009 10:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar bij 'Ik hou van jou' is er geen sprake van gebiedende wijs.
Bij 'Hou afstand' of 'Houd afstand' wel.
Vroeger schreef men gebiedende wijs zelfs met een (d)t: 'Houdt afstand!'
quote:Een Dynamisch Route-informatiepaneel of DRIP is een instrument waarmee route-informatie kan worden gegeven aan de weggebruiker. Doel van een DRIP is de verdeling van het verkeersstroom op de ring- en overige autosnelwegen te optimaliseren, de congestiekans te verkleinen, en het reiscomfort van weggebruikers te verhogen. In het buitenland wordt meestal gesproken over een Variable Message Sign. De standaard DRIP kan drie regels tekst tonen, maar sinds medio 2006 is in Nederland een nieuw type DRIP in gebruik genomen, de zogenaamde bermDRIP, waarop naast tekst ook grafische afbeeldingen kunnen worden getoond.
De gemiddelde Rotterdammert spreekt het toch uit als Houd. Die plakken overal T klanken achterquote:
NU wel.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:54 schreef TNA het volgende:
[..]
Wist je trouwens al dat het een DRIP heet?
quote:Op maandag 25 mei 2009 10:55 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Dat dus. Maar blijkbaar is afstand houden vrijwillig
Als het vrijwillig is, kies ik er lekker voor om tegen mn voorganger aan te rijden. Scheelt misschien nog wel in brandstofverbruik ook![]()
DRIP's zijn dat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:03 schreef Ridocar het volgende:
Op een aantal infoborden (van die hele grote matrixborden) langs/boven de snelweg ...
ik en gebiedende wijs met elkaar vergelijkenquote:Op maandag 25 mei 2009 12:59 schreef B.E.D het volgende:
Mensen die 'houd' zeggen ipv hou.
'houd op'
'ik houd van je'
'ik houd er zo van'
HET IS: HOU !!
Bewijs:
Dat dus.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef leetzors het volgende:
[..]
ik en gebiedende wijs met elkaar vergelijken
Ik houd 'r zo vanquote:Op maandag 25 mei 2009 12:59 schreef B.E.D het volgende:
'houd op'
'ik houd van je'
'ik houd er zo van'
Bewijs:
Bron?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:00 schreef Ridocar het volgende:
Ik vind 'DRIP' (zo heten die dingen namelijk, heb ik ergens gehoord)
Rotterdammers iddquote:Op maandag 25 mei 2009 12:59 schreef B.E.D het volgende:
'houd op'
'ik houd van je'
'ik houd er zo van'
Bewijs:
WANT JE KUNT TOCH HELEMAAL NIET MET JE HART RIJDEN!?!!?!?!?!?!quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:56 schreef danos het volgende:
Rij met je hart, is ook al zo'n domme spelvout
Daar heb je een punt. Rijden moet niet afhankelijk zijn van je emoties.quote:Op zondag 12 juli 2009 00:43 schreef DennisMoore het volgende:
Je moet juist met je verstand rijden.
Het DRIP, de DRIPs?
Dat maakt niet uit. Dat heb ik zelf al gedaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:08 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven.
Niet helemaal netjes, maar die zin is ook niet fout.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:35 schreef honda1990 het volgende:
Ik las gisteren trouwens in de bus. Connexxion wenst u goede reis.
Ik ben trouwens ook niet vies van een spelfoutje, maar als je zo'n grote organisatie bent mag je toch verwachten dat er iemand een 2e keer goed naar de spelling kijkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |